het viel mij vooral op dat de (vele) motorrijders die ik zondag tegen kwam ook in de regel allemaal te hard reden. Uiteraard heb je ook mensen die zich netjes aan de snelheid houden, maar net als bij wielrenners bevestigen vele motorrijders het imago wel wat ze hebben.
Ik vond het gisteren reuze meevallen. De meeste rijden gewoon de max snelheid of een fractie er boven. Doe ik zelf ook.
Af en toe een bochtje even iets sportiever. Altijd gas flink terug bij fietsers/wandelaars/honden/paarden. Kun je daarna weer even doorhalen
In het begin nog een tijd achter een Alfa GTV 6 (zo'n oude dus) gereden. Die reed lekker door op rechte stukken, waarna we weer aanhaakten na een paar bochten.
Irritanter zijn de modernere cabrio en oude MG rijders, die rijden stuk voor stuk praktisch stapvoets en letten op de mooie natuur maar niet op wat er rondom hun heen gebeurt.
Ik wil toch dit jaar echt eens een circuitdag op Assen gaan doen met de motor. Ter lering ende vermaeck, maar ook omdat mijn motor daar meer tot zijn recht komt. Motor bevalt prima, maar even gas geven betekend overal met gemak 2x de toegestane snelheid..... zonder op te schakelen. Blijf je gas geven en schakel je een keer vlak voor de begrenzer dan is nog veel harder ook prima mogelijk.
Kortom, met een ritje zoals gisteren gebruik je de laatste 6.000 toeren gewoon niet en de laatste drie versnellingen gebruik je alleen als overdrive.
En ja, vroeger was je met een 2.2 147pk een vlotte jongen......tegenwoordig is 147 is een middenklasse regel.
Ah ja, je hebt een 2.2. Ik dacht al, dat soort snelheden ga je niet halen met een 1.6 of 1.8
Ik doe in het weekend geen boodschappen..nu ik thuis ben doe ik het lekker door de week op op zondag. dan is het heerlijk rustig..smiling smiley
Even een half uurtje tussen het werk kan prima!
Doordeweeks fiets ik tussen de middag ook even naar de winkel voor het avondeten, maar in het weekend ga ik met de auto vaak wat grotere inkopen doen en rij daarvoor even naar mijn oude hometown.
Ook altijd even sneupen tussen de aanbiedingen van de Lidl. Laatst al een accuboormachine met alles er op en eraan opgehaald en afgelopen zaterdag maar even een bouw/alles stofzuiger opgehaald, is handig voor het schoonmaken van onze pelletkachel.
Allemaal van het merk Parkside, prima prijs/kwaliteit verhouding voor de incidentele gebruiker zoals ik
Dank voor je belangstelling. Gelukkig goed. Was even een flinke koorts en knallende koppijn en wat (extra) overgeven maar gelukkig de volgende dag was ze weer 'normaal' strontberoerd en kon ze wel weer wat eten en drinken.
"Normaal" tussen aanhalingstekens.... vervelend hoor! Op deze manier is een zwangerschap een hele opgave en is er van genieten ook niet echt sprake lijkt me. Sterkte!
In onze vriendengroep is er ook één die zich minimaal moet inspannen omdat ze het anders moet bekopen met urenlange migraine. Stilzitten kan ze niet, dus ook zij heeft een lange zwangerschap.
Ik klop nog even een keer extra af. Mijn vriendin had de eerste weken wat lichte misselijkheid (zonder overgeven) en sindsdien voelt ze zich top. Ze gaat de komende tijd zelfs een dagje extra werken omdat er personeelstekort is.