Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Productie werkt in 2 ploegen met een schoonmaakpauze tussendoor. Verder niet meer gezamenlijk pauzeren en dergelijke... vrij rigoureus maar we moeten wat.
We zijn een productiebedrijf dus we kunnen absoluut niet hebben dat de productie stil ligt.

hier precies zo. Zo lang mogelijk verantwoord door met allerlei maatregelen. Overal word schoongemaakt, liggen hand spul. Niet meer dicht bij elkaar. Geen klanten meer op bezoek of bezorgers, etc.

Het scenario dat alles stil komt te liggen ligt ook klaar natuurlijk. Maar wel een uiterst middel. Maar dat zal echt desastreus zijn voor ons bedrijf (en vele andere bedrijven). Laten we hopen dat het niet zo ver hoeft te komen en onder strikte voorwaarden door kunnen

Tja, niet zoveel te melden eigenlijk. Dag twee dat ik alleen thuis zit. Voor nu allemaal nog wel prima, maar ik vrees dat het nog wel een paar lange weken gaan worden op deze manier. Wellicht bij goed weer maar vrij nemen of de uren wat anders inplannen zodat ik de tuin in kan.

Vandaag tussendoor al wel even een wasje gedaan en de stofzuiger door de benedenverdieping getrokken. Je moet, net als op het werk, toch ook af en toe even van je werkplek af natuurlijk :)
Qua eten bied het ook wel voordelen, ik kan nu dingen klaarmaken die normaal te lang duren omdat ze heel lang op het vuur moeten staan of in de oven moeten. Gisteren een braadlap klaar gemaakt welke dik 2 uur op het vuur heeft gestaan, daar gun ik mij zelf normaal gesproken geen tijd voor :)
Braadlap was overigens afkomstig van het kalfje van de buren van mijn schoonouders, verser en beter qua smaak wordt het niet snel :)

Ik heb genoeg te doen qua werk...dossieropbouw en bulten met vragen van de accountants...vreselijk werk maar het moet...
daarom heb ik zon hekel aan jaarrekeningen..allemaal al geweest en geen hond die het interesseert behalve de accountant..:)
Ik ben meer van de prospectieve stukken en de tussentijdse rapportages (begroting, meerjarenraming, maandrapportages) maar moet helaas de jaarrekening dit jaar op mijn nemen omdat mijn collega met zwangerschapsverlof is en we het zelf gaan doen ipv externe inhuur.

Herkenbaar, daar ben ik ook grotendeels mee bezig :)
Voor mij wel interessant om het van de andere kant mee te maken en het controleteam bestaat ook nog eens uit oud-collega's :D

Ook genoeg te doen dus, maar een beetje reuring met collega's om je heen maakt het werken toch wel prettiger. Ik gok dat ik dat in de loop van volgende week toch af en toe wel ga missen.

Mocht je er overigens niet doorheen komen dan weet ik nog een heeeeel goed bedrijf welke kan helpen bij ondersteuning :p

We hebben als team zelf de keuze gemaakt om het zonder externe inhuur te doen en het gaat ons goed af! Bedankt voor het aanbod..;)

Zo te zien de meeste mensen dus toch nog druk aan 't werk.

Autogerelateerd, zag net de prijzen van de facelift Insignia. Die auto is ff € 3.500-€4.000 duurder in de vanafprijs als voorheen. :eek:
En daar zal vast wel iets gecompenseerd worden met uitrusting, maar maakt het nog moeilijker om in zo'n auto in te stappen.

Voor € 35.000,- had Richard volgens mijn zijn compleet uitgeruste Astra o_O

Wel mooi dat de Corsa-E positief is ontvangen in de test. Zeker nu Volkswagen (software) problemen heeft met zijn ID-3 kan Opel nog een slag slaan.
En ze vallen dan wel over het infotainment scherm in de Corsa. Dan nodig ik ze uit in mijn leaf, waar ook oude schermpjes in zitten met lage resolutie.
En dan incl. slecht verstelbaar stuur, bijna onbruikbare armsteun en maar 40kw accupakket o_O

Zeker aan het werk, maar nu in België ook de winkels moeten sluiten en er ook diverse bandenzaken zijn die sluiten, klanten die waarschijnlijk geen banden gaan monteren zie ik de werkzaamheden wel wat verdampen. Uiteraard is er nog meer dan genoeg te doen, maar ik vrees zodra de dagelijkse order/mail/klantcontacten grotendeels wegvallen dan zal het ook bij ons rustig worden. Nadeel is dat de inkomende goederen dus niet verkocht worden, het magazijn op een gegeven moment tegen vol aan zal lopen en er dus heel veel containers op de kade in Rotterdam zullen blijven staan. Tot aan juli zijn onze binnenkomsten reeds gepland en bevestigd.

Autogerelateerd, zag net de prijzen van de facelift Insignia. Die auto is ff € 3.500-€4.000 duurder in de vanafprijs als voorheen. eye popping smiley
En daar zal vast wel iets gecompenseerd worden met uitrusting, maar maakt het nog moeilijker om in zo'n auto in te stappen.

deels eens, maar aan de andere kant; het is een van de goedkoopste D-segment auto's die je nu kunt aanschaffen. En een vergelijkbare suv is al snel minder ruim of minder goed uitgerust. zelfs een skoda superb is de vanaf prijs enkele duizenden euro's duurder.

Alle auto's zijn gewoon heel erg duur geworden, volgens mij zit er ook nog een BPM aan te komen binnenkort toch? Word het nóg duurder van

Klopt..en die BPM verhoging zit al in de prijs van de Insignia volgens mij.

Dit blijft toch wel een plaatje hoor en zo'n mooie kleur.

0-af6bfa23-ffd1-419a-8dbc-6a8ad78c5f08.jpg

Die kleur had ik ook heel graag op de Astra gehad.............. alleen was deze niet beschikbaar.

De enige donkerblauwe kleur die er was, was een unilak en niet mooi. Dan maar zwart metallic, maar dat was wel écht heel erg diep donkerzwart en dus werd het Asteroid Grey. Ja het was grijs, maar met een juiste lichtinval best heel mooi met grijs/bruin/groen kleurtjes erin.

De wens voor een volgende is toch wel een wat flitsender kleurtje, mits tegen mogelijk (tegen een fatsoenlijke prijs).
Heb nu 2x wit, 1x zwart, 1x donkerblauw en 2x grijs gehad.

Interessante auto op de rollenbank bij AW, een Vectra 2.5 V6.
Ik ben redelijk verbaasd over het vermogen. Er zijn geen aanpassingen gedaan en na al die jaar en al die kilometers levert de auto 25pk meer dan origineel o_O

De calibra die ik had, had het zelfde blok.

het kwam wel vaker voor dat die dingen stuk meer vermogen leverde dan opgave. Vermoedens gaan dat ze de 25XE blokken sterk hebben moeten temmen om niet te veel bij de 30XE blokken in de buurt te komen qua vermogen 3.0 V6. Maar blijkbaar is ze dat in de praktijk minder goed gelukt dan op papier :)

Wel geinig ding overigens. Anno nu niet te begrijpen dat zo'n klein sedannetje (want dat is het vergeleken met auto's van nu) met een dikke 6 cilinder geleverd werd. Maar toen natuurlijk helemaal niet zo gek.

B Real zei:
Interessante auto op de rollenbank bij AW, een Vectra 2.5 V6.
Ik ben redelijk verbaasd over het vermogen. Er zijn geen aanpassingen gedaan en na al die jaar en al die kilometers levert de auto 25pk meer dan origineel o_O
Nou is het wel de afstelling van de motor die het ‘m doet. In die tijd waren er nog niet zoveel sensoren om het motormanagement te voorzien van informatie, een slechte mechanische afstelling was meteen ook een slechte motorloop.

De motor in topconditie, de wagen zelf wat minder (zag wat roest onder de lak her en der)
Heb zelf een Vectra a 1.6 gehad, was wel een heerlijke wagen voor die tijd (en voor mijn leeftijd met een beperkt budget)

Vandaag in ons coconnetje een rondje gemaakt. Met de Kever dus. Mooi rondje t Gooi. Maar wat een drukte op de parkeerplaatsen bij bod en hei. Wij zijn niet gestopt maar het was er erg druk.

Wel geinig ding overigens. Anno nu niet te begrijpen dat zo'n klein sedannetje (want dat is het vergeleken met auto's van nu) met een dikke 6 cilinder geleverd werd. Maar toen natuurlijk helemaal niet zo gek.
En met bijna 200pk op zijn leeggewicht lach je echt iedereen uit :)

Wat een, ondanks de koude wind, lekker weetje gisteren. B wilde graag een keer "uitslapen" en gezien het hardlopen in groepsform wat ik normaal op zondagochtend doe niet door ging, kon de wekker wel uit blijven vond ze. Dus ik maar toe gegeven, wekker uit gelaten......gaat 's ochtends om 8.40uur de pieper.:):):)

Nadien samen maar ff genoten van het lekkere weer. De eerste Cabrio-rit is weer een feit, nadien nog een uutje een lekkere wandeling gemaakt en de dag afgesloten met een cake bakken. Ondanks dat de wind de zoveelste zondag op rij weer goed waarneembaar aanwezig was, hebben we toch van het lekkere weer kunnen genieten. :)

Dat waren de tijden dat ze nog sleepers maakten. Nu is het vaak andersom, stoer uiterlijk met een koffiemolentje in het vooronder :D

Nu met het thuiswerken voelt elke dag een beetje als uitslapen. Geen reistijd, dus iets later uit bed en toch nog iets eerder beginnen als normaal :)

Het was inderdaad heerlijk weer dit weekend. Frisjes, maar in het zonnetje wel heel goed te doen. Ik heb het weekend besteed aan het verticuteren van ons mosgazon. Flinke berg werk aangezien er in het grootste gazon echt heel veel mos zat. De twee groene containers waren in no time vol, de eerste was al voor 75% vol na normaal grasmaaien.
Dus nu alles maar op een hoop op een terras gelegd, zodra de containers leeg zijn kan ik ze gelijk weer vullen.

Ben benieuwd wat het resultaat deze zomer gaat zijn :)

Ohja en dan blijkt maar weer dat ik een simpele kantoorslaaf ben die niet is gemaakt voor fysiek werk, want twee dagen lang zo'n zwaar apparaat door de grond trekken voel ik wel in m'n rug en handen :)

Mogguh! Iedereen nog gezond hier?

het zijn bijzondere dagen en wat heb ik me zitten ergeren aan al die domme en onverantwoorde mensen afgelopen weekend die allemaal op een kluitje het strand of het bos in gaan. Tuurlijk is het goed om even naar buiten te gaan maar doe dat dat gewoon in een omgeving waar je de ruimte heb en je voldoende afstand kunt houden ipv toeristische hotspots op te zoeken.

Maar goed...verder rustig weekend gehad..heb de C3 maar even grondig schoon gemaakt, de zomerwieltjes eronder gezet en in de wax gezet en de tuin wat gedaan.
De astra staat er wat troosteloos en verlaten bij..komt niet meer van zijn plek. Vrouwlief kan niet autorijden en als ik weg ga pak ik de C3.
Blijft gewoonweg een dondersfijn autootje.

B Real zei:
Dat waren de tijden dat ze nog sleepers maakten. Nu is het vaak andersom, stoer uiterlijk met een koffiemolentje in het vooronder :D

Nu met het thuiswerken voelt elke dag een beetje als uitslapen. Geen reistijd, dus iets later uit bed en toch nog iets eerder beginnen als normaal :)

Het was inderdaad heerlijk weer dit weekend. Frisjes, maar in het zonnetje wel heel goed te doen. Ik heb het weekend besteed aan het verticuteren van ons mosgazon. Flinke berg werk aangezien er in het grootste gazon echt heel veel mos zat. De twee groene containers waren in no time vol, de eerste was al voor 75% vol na normaal grasmaaien.
Dus nu alles maar op een hoop op een terras gelegd, zodra de containers leeg zijn kan ik ze gelijk weer vullen.

Ohja en dan blijkt maar weer dat ik een simpele kantoorslaaf ben die niet is gemaakt voor fysiek werk, want twee dagen lang zo'n zwaar apparaat door de grond trekken voel ik wel in m'n rug en handen :)

Ik doe het met een goedkoop (circa € 100) elektrisch verticuteerapparaat van Alko. Kan je ook mee beluchten, met instelbare diepte. Werkt prima, al een jaar of 6-7. Is een licht apparaat en hoef je niet te duwen of trekken (rijdt zelf).

Meeuw zei:
B Real zei:

Ik doe het met een goedkoop (circa € 100) elektrisch verticuteerapparaat van Alko. Kan je ook mee beluchten, met instelbare diepte. Werkt prima, al een jaar of 6-7. Is een licht apparaat en hoef je niet te duwen of trekken (rijdt zelf).

Mijn vader heeft ook een elektrisch apparaat, ik gok van de Lidl/Aldi. Prima spul voor normaal gebruik. Die wilde ik echter niet mishandelen voor dit werk, de vorige bewoners hebben (afgezien van maaien) geen aandacht besteed aan het gazon.

In totaal hebben we vier gazonnenen/tjes. Drie daarvan had ik vorig jaar al gedaan, de grootste echter niet. Het grootste stuk, circa 200 m2, had zoveel mos dat ik daarvoor wat groffer geschut wilde gebruiken. Dus eentje op benzine gehuurd bij de Welkoop, net wat professioneler. Zijn de kosten ook niet en het apparaat heeft net even wat meer kracht.
Voor de beeldvorming, ik heb dat veld meerdere malen in de lengte, breedte en kruislings gedaan. Sommige stukken zelfs met de hand los geharkt en nog is niet alles weg o_O

De drie kleinere stukjes had ik gisteren redelijk vlot klaar, daar zat niet zoveel mos in. Ik heb dus goede hoop dat ik dit jaar een slag geslagen heb en het gras al een stuk mooier wordt, volgend jaar slag 2 met hopelijk wat minder werk en grof geschut :)

het zijn bijzondere dagen en wat heb ik me zitten ergeren aan al die domme en onverantwoorde mensen afgelopen weekend die allemaal op een kluitje het strand of het bos in gaan. Tuurlijk is het goed om even naar buiten te gaan maar doe dat dat gewoon in een omgeving waar je de ruimte heb en je voldoende afstand kunt houden ipv toeristische hotspots op te zoeken.

Wij hadden weken geleden al gepland om komende zaterdag samen met vrienden plus honden een dagje naar het strand te gaan. Dat hebben we ook maar even gecanceld.
In het bos hier in de omgeving staan de parkeerplaatsen ook vol met auto's, echter zijn de bossen groot genoeg om Corona-veilig te kunnen lopen. Dat doen we dus nog wel, maar we gebruiken wel ons gezonde verstand.

Mogguh! Verticuteren wacht ik nog even mee, het is me nog net iets te koud waardoor het direct dichtgroeit met rommel ipv gras.
Veel uitslapen inderdaad deze periode want mijn thuiswerkshift is van 13u tot 19u. De server is namelijk niet ingericht op 500+ thuiswerkers.
Ik ben overigens weer helemaal beter, wel zo fijn. Maar het energieniveau is nog wat laag wat ongetwijfeld ook door de gekke situatie komt.
En hier staat net als bij Rob de auto al een week stil. Alleen de Citigo wordt nog gebruikt want het werk in het verzorgingshuis gaat gewoon door.

De astra staat er wat troosteloos en verlaten bij..komt niet meer van zijn plek. Vrouwlief kan niet autorijden en als ik weg ga pak ik de C3.
Blijft gewoonweg een dondersfijn autootje.

Herkenbaar, de laguna heeft in december ook vrijwel niet gereden. 1 ritje volgens mij. Ik had vooral korte ritjes en de ruimte niet nodig en pakte dan gewoon de Up.

Mijn vader heeft ook een elektrisch apparaat, ik gok van de Lidl/Aldi. Prima spul voor normaal gebruik. Die wilde ik echter niet mishandelen voor dit werk, de vorige bewoners hebben (afgezien van maaien) geen aandacht besteed aan het gazon.

Hier kun je bij de Bauhaus zo'n ding gewoon gratis huren voor een dag. Professioneel ding (y) Gaat echt super. Alleen beetje benzine wat geen drol kost.

ik heb vorig jaar heel nieuw gazon, nu nog geen mos of iets. Dus alleen misschien iets beluchten.

1-2 weken voor het verticuteren spuit ik eerst mosdoder op het gras. Deze keer DCM Anti-mos Gazon Concentraat 2.5L (moet worden verdund, is dan genoeg voor zo'n 400 m2). Werkt prima, na een dag wordt het mos al bruin/dood en dan hoef je niet zo zwaar de verticuteren of beluchten.

Ik hoor overigens iedereen over werken in de tuin, auto poetsen, zolder opruimen, netflixen, lekker hardlopen of wielrennen. 'Lijkt wel vakantie'

Dat terwijl ik gewoon veel drukker ben dan anders. Ja ik kan thuis werken, maar ik heb ook 2 kinderen thuis zitten die veel aandacht vragen nu de opvang ducht is. De 8 uur die ik wil werken kom ik maar aan maximaal 4 als mijn vrouw ook even de kinderen onder haar hoede neemt zodat ik even wat dingen kan regelen. Met als gevolg dat ik 's avonds ook nog flink door moet en ook in het weekend. Voor mijn vrouw geld het zelfde. We proberen een goede balans te vinden.

Vandaag maar op kantoor om even wat zaken te regelen, ook hier gaat alles gewoon door.

Dingen zoals de tuin of andere klusjes kom ik nu helemaal niet meer aan toe. Terwijl het lijkt alsof anderen nu alle tijd van de wereld lijken te hebben.o_O ook mensen met kinderen.

Hier vorig jaar ook compleet nieuw gazon erin gelegd en dus ook geen mos. Maar gebeurt hier ook niet zo gauw. Geen bomen en bijna overal goed zon.
Wel komt overal speenkruid naar boven. echt troep..verspreid zich razendsnel.

De server is namelijk niet ingericht op 500+ thuiswerkers.

Bij de organisatie waar ik nu zit, circa 600 medewerkers, geen enkel probleem tot nu toe. Hoe het qua ict/techniek precies zit weet ik niet exact, maar op kantoor werkt alles ook al in de cloud. Thuis inloggen gaat praktisch hetzelfde als op kantoor, dus dat werkt prima.
Alleen de keren dat ik een bestand wil afsluiten met kruisje en daarbij per ongeluk mijn webbrowser dichtklik zijn al niet meer te tellen :)

Meeuw zei:
1-2 weken voor het verticuteren spuit ik eerst mosdoder op het gras. Deze keer DCM Anti-mos Gazon Concentraat 2.5L (moet worden verdund, is dan genoeg voor zo'n 400 m2). Werkt prima, na een dag wordt het mos al bruin/dood en dan hoef je niet zo zwaar de verticuteren of beluchten.

Ik was dat van plan voor de plekken die er straks nog overblijven, maar is voor volgend jaar ook een goede om vooraf te doen wellicht (y)

AsconaGT zei:
Ik hoor overigens iedereen over werken in de tuin, auto poetsen, zolder opruimen, netflixen, lekker hardlopen of wielrennen. 'Lijkt wel vakantie'

Dat terwijl ik gewoon veel drukker ben dan anders. Ja ik kan thuis werken, maar ik heb ook 2 kinderen thuis zitten die veel aandacht vragen nu de opvang ducht is. De 8 uur die ik wil werken kom ik maar aan maximaal 4 als mijn vrouw ook even de kinderen onder haar hoede neemt zodat ik even wat dingen kan regelen. Met als gevolg dat ik 's avonds ook nog flink door moet en ook in het weekend. Voor mijn vrouw geld het zelfde. We proberen een goede balans te vinden.

Vandaag maar op kantoor om even wat zaken te regelen, ook hier gaat alles gewoon door.

Dingen zoals de tuin of andere klusjes kom ik nu helemaal niet meer aan toe. Terwijl het lijkt alsof anderen nu alle tijd van de wereld lijken te hebben.o_O ook mensen met kinderen.

Ik verbaas mij er ook over hoeveel vrije tijd een hoop mensen nu lijken te hebben. Hier ook gewoon de hele dag aan het werk. Wellicht iets minder productief als op kantoor, maar doordeweeks ook geen tijd om te "hobby'en" nee.
Snap wel dat het voor gezinnen met kinderen een lastige situatie is, die moet je toch bezighouden en/of lesgeven en dan komt er van werken iets minder terecht of moet je met uren gaan schuiven.

Dit weekend was de inspanning ook echt een stukje ontspanning, heerlijk om met dit weer lekker buiten bezig te zijn én Corona veilig :D

Goede tip van de Bauhaus trouwens. 1e dag gratis, maar de tarieven zijn sowieso wel gunstig. Boels is bijvoorbeeld zomaar 1,5x of nog meer duurder per dag!
Jammer alleen dat de dichtstbijzijnde Bauhaus op een uur rijden zit.

Mogguh!

Ook hier weer vanaf mijn thuiswerkplek: hoest nog lekker door, dus tja... ik ziet hier nog wel ff.
Gisteren nog wel even en rondje in de cabrio gedaan; kappie eraf, stoelverwarming aan... heerlijk zeg!

@ Richard: lekker klusje :D heb nu geen gras meer, dus gelukkig verlost van dat werk. Wel mos tussen de tegels... ook een rotwerkje om weg te krijgen

Wij hadden weken geleden al gepland om komende zaterdag samen met vrienden plus honden een dagje naar het strand te gaan. Dat hebben we ook maar even gecanceld.
Wij hebben met hemelvaart nog een weekendje weg richting de kust geboekt staan... gelukkig een appartementje, dus wat vrijer in te delen. Maar tegen die tijd maar zien wat de regels zijn.

Maar zie hier in de buurt genoeg imbecielen net doen of ze vakantie hebben: hele groepen bij elkaar. Vooral jeugd alhier: op de voetbalvelden, in het skatepark, etc
Het jonge personeel van de supermarkt maakt ook alleen maar grapjes erover: staan met 3 man bij elkaar in hun elleboog te hoesten en te lachen.
Ernst van de zaak is tot velen niet echt doorgedrongen... ben bang dat een totale lockdown nog de enige maatregel is die werkt.

Op mijn werkdagen lukt dat ook niet maar vrijdags tm zondag heb ik wel vrij. Dan wel; ondanks dat ik ook de zorg heb voor mijn dochter en mijn hulpbehoevende vrouw.
En dan heb je juist wel tijd voor deze klusjes omdat alle activiteiten en sociale contacten volledig stil liggen. Geen voetbal, geen sport, geen bezoekjes vrienden, enzz..

Vant weekend was het hier hogedruk weekend. Ziekelijk bij sommige mensen..een buurman verderop heeft alles lopen afspuiten in twee dagen...zelfs zijn betonbanden in de tuin die er nog maar een jaar inliggen...

Op mijn werkdagen lukt dat ook niet maar vrijdags tm zondag heb ik wel vrij. Dan wel; ondanks dat ik ook de zorg heb voor mijn dochter en mijn hulpbehoevende vrouw.

probleem is op de dagen dat de kinderen niet naar de opvang kunnen (2 dagen) ik maar voor 50% kan werken. Die tijd moet ik inhalen op andere momenten. Het is bij ons op het werk ook enorm druk. Dus 's avonds een uurtje of in het weekend wat uurjes. En mij vrouw zit ook wel eens 's avonds en in het weekend wat uren te werken om daar de balletjes hoog te houden. En dan zie ik inderdaad afgelopen weekend de buren ook met de hogedruk de hellingbaan schoonmaken. Iets wat ik ook graag wil doen nog, maarja... absoluut geen tijd. Terwijl het soms lijkt dat anderen maar beetje zitten te relaxen en lekker zitten te tuinieren of sporten overdag o_O
Maargoed, als we maar gezond blijven, dat is het belangrijkste. Die klusjes komt wel weer :)

Tja, hier geen kids en het werk is binnen kantooruren prima bij te benen over het algemeen. Daarnaast houd ik van vroeg beginnen, zodat ik ook op tijd kan eindigen.
De avonden en weekenden zijn dus "vrij", met een grote tuin betekend dat ook verplicht in de tuin aan de slag. Overigens doe ik het ook verkeerd, want ik zie hier schuin tegenover al de hele dag twee hoveniers busjes staan en mannetjes die druk in de tuin bezig zijn daar o_O

Vant weekend was het hier hogedruk weekend. Ziekelijk bij sommige mensen..een buurman verderop heeft alles lopen afspuiten in twee dagen...zelfs zijn betonbanden in de tuin die er nog maar een jaar inliggen...

Hier in de buurt was er ook zo'n fanatiekeling, volgens mij heeft hij zelfs de onderkant van het terras schoongemaakt o_O. Ik heb echt twee dagen lang van die dingen om mij heen horen ratelen.

Hier neemt het werk ook snel af, Marketingbusgetten zijn bevroren in Europa, Belgische klanten zijn zo goed als allemaal dicht en NL bestelt minimaal. In overleg met het management vragen ze ons standby te staan zodat de klant goed geholpen wordt. Voor de rest hebben ze alle begrip voor de thuissituaties met kids enzo en verwachten ze echt niet dat we continu achter de laptop zitten.

Mogguh! Verticuteren wacht ik nog even mee, het is me nog net iets te koud waardoor het direct dichtgroeit met rommel ipv gras.
De temperatuur maakt niet veel uit. Juist het zonnige en droge weer van nu is perfect voor een geverticuteerd gazon, daardoor blijft het nu mooi open waardoor het wat in droogt.
Kale plekken direct nazaaien, door de warmte van de zon zal het zaad wel kiemen. En komende week 15 graden in het vooruitzicht, als het gekiemd is kan het dan ook snel groeien. Wel af en toe ff een keer iets nat maken. f
Ik heb dit weekend ook het gras mishandeld. Afhankelijk van de ligging zul je er vaker mee aan de slag moeten. Maar eigenlijk is 1x per jaar verticureren goed voor elk gezon, je belucht de bodem weer.

Ik snap goed dat het voor mensen met kids nu best puzzelen is, zeker als beide partijen werken. En zonder pessimistisch te zijn, geloof ik echt dat we er eind april ook nog niet vanaf zijn...

@Astra H: Ik wacht wel tot volgende week met graszaad. Heb al vaker enkele kilo's zaad verspeeld doordat het te koud was. Moet wel zeggen dat ik mij afvraag of sommige merken/soorten zaad gewoon een stuk slechter zijn. Ik zie op de golfbaan dat daar bijna het hele jaar door wordt bijgezaaid en dat komt dan gewoon op. Zouden ze daar een betere kwaliteit zaad hebben dan wij particulieren kunnen kopen? De laatste keer bijzaaien had ik wel goede resultaten met Pokon herstelzaad.

Welkom bij tuinieren met AW'ers :T

Zolang het nu 's nachts telkens zo koud is en soms zelfs vriest ga ik er ook nog geen graszaad opgooien nee. Groot deel van het graszaad gaat dan verloren. Verder is het overdag prima weer voor nieuw gras, klein zonnetje, niet te koud, niet te warm en een beetje regen.

Wel heb ik er dit weekend gelijk kalk op gegooid. Zodra het 's nachts niet meer vriest ga ik graszaad zaaien en over een week of twee kunstmest er op. Vervolgens mag de vriendin 2x per week gaan maaien :)

@ Meeuw, ik denk dat het graszaad van de golfbaan in de basis niet heel veel anders is maar die zijn er natuurlijk wel het hele jaar mee bezig. Goed aandacht voor slechte stukken, bijzaaien waar het nodig is gedurende het jaar etc

Zaadkwaliteit..weet er alles van..:) Die was uitstekend..kostte me wel 260 euro eigen risico...:)

Maar over graszaad gesproken..is echt nog te koud voor...ik heb het twee weken geleden gestrooid maar doet echt nog niks. Het vriest inderdaad en overdag is het wel zonnig maar nog erg fris en koud.

Bijeenkomsten verboden tot 1 juni..wel bizar..betekent einde badmintonseizoen..einde voetbalseizoen... enz. maar ik vind het wel goede zet!

Ik blijf dit toch wel een meesterlijk fraaie auto vinden hoor...niet de meest verstandige aankoop maar echt een plaatje en heerlijk dik.

En dan graag in de donkerblauwe kleur die Frans had..

0-71c15a99-cf8b-4724-a7a7-d1a40164974f.jpg

Opel-Astra-GTC-OPC-Testbericht-035_high.jpg

Mogguh!

Hier neemt het werk ook snel af, Marketingbusgetten zijn bevroren in Europa, Belgische klanten zijn zo goed als allemaal dicht en NL bestelt minimaal. In overleg met het management vragen ze ons standby te staan zodat de klant goed geholpen wordt. Voor de rest hebben ze alle begrip voor de thuissituaties met kids enzo en verwachten ze echt niet dat we continu achter de laptop zitten.
Hier neemt het werk ook af. Productie zit op dit moment nog wel voldoende vol, maar je ziet wel dat de hoeveelheid orders aan het afnemen is.

De baas heeft gevraagd om creatief te zijn en 'nieuwe handel' te vinden. Gaat erg makkelijk vanuit huis... *not*. Daarnaast zit een deel van de collega's nog wel op kantoor, dus als er iets gaande is, val je overal buiten. Heeft dus weinig zin en je krijgt echt wel het gevoel dat je weinig kunt toevoegen, maar hij verwacht wel gewoon dat ik mijn tijd vol maak. Dus tja: lastig.
Liever dat ie werktijdverkorting aanvraagt en dat ik nog 20 uur in de week nuttig aan het werk besteed en de andere 20 nuttig aan de tuin/het huis ;)

ver een week of twee kunstmest er op. Vervolgens mag de vriendin 2x per week gaan maaien
Och ja, ook 1 keer gedaan... je ziet het bijna groeien o_O

rjthefrisian zei:
Zaadkwaliteit..weet er alles van..:) Die was uitstekend..kostte me wel 260 euro eigen risico...:)
:) :)

Bijeenkomsten verboden tot 1 juni..wel bizar..betekent einde badmintonseizoen..einde voetbalseizoen... enz. maar ik vind het wel goede zet!
Ook einde muziekseizoen... ongeveer. Misschien nog een BBQ voor de zomer, maar ja; eerst eens zien hoe dit verloopt!

@ Astra GTC: prachtig! Zag laatst nog een diesel (biturbo?) te koop staan... toch wel even twijfel :T

@Ruud, ik ben blij dat ze bij ons die insteek al na 3 dagen hebben laten vallen. Is niet te doen als het werk afneemt, ook hebben ze ons gevraagd creatief te zijn en te zien wat waar nog mogelijk is, maar niemand gaat nu "grote" orders plaatsen met dit onzekere vooruitzicht. Gene werktijdverkorting, maar stand-by, problemen oplossen en klanten helpen is voldoende. Dat geeft voldoende ruimte om te fietsen, spelen met Lize en alsnog "stand-by" te staan.

@Rob... Herkenbaar ja :):). Ik weet de kost niet meer, maar been there, done that.

@ GTC, Ja die staat ook nog wel ergens op mijn shortlist, erg dik!

@All, nog niemand "ziek" van hier?

Nah, ik zie alweer dat biturbo wat te hoog gegrepen was. Sorry! 'Gewone' turbodiesel (meer mijn budget)
Deze was het: link

0-9903812a-04f5-425d-9af1-127a55ecaad7.jpg

Maar ik vind de GT-bumper echt fraai staan op de Astra!

@All, nog niemand "ziek" van hier?
Al bijna 2 weken aan het hoesten... maar verder prima ;)

Hier gewoon heel druk,

vanmorgen had mijn vrouw een afspraak buiten de deur die belangrijk was. Dus thuiswerken met kinderen. Vervolgens word ik gebeld uit Korea met problemen, hier schakelen, informatie opvragen, dingen overleggen en ondertussen een huilende baby en een peuter die aan je arm loopt te trekken en dan nog zien heel rustig te blijven en uit leggen dat pappa even geen tijd heeft. Voor de oudste was de televisie een uitkomst. De andere een flesje melk. Maar wat vreselijk dit. o_O Ondertussen zie ik deadlines komen, door de mindere communicatie gaat er van alles mis. Nee dit is echt geen doen zo. Nu eerst even lunchen, B is terug en met de kinderen naar buiten. Dan even rustig even order in de chaos scheppen o_O

Ik vind zo'n GTC ook nog steeds heel erg fraai, en als OPC begint het feest 'al' vanaf 17.000. Een gewone dikke GTC in fatsoenlijke kleur en opties en km stand rond de 12.000. Maar een driedeurs is nu even echt een no-go.

Als je een GTC vind van de 2e generatie met panorama voorruit is dat echt heel zeldzaam. In NL nog nooit gezien.

$_20.jpg

Panoramaruit heb ik al op de c3. maar is nog steeds een geweldige ervaring hoor..vooral met de mooie dagen is het uitzicht prachtig.
Maar nooit geweten dat dat na de Astra H GTC ook op de J GTC te verkrijgen was.

Maar een driedeurs is nu even echt een no-go.

Das hier ook de reden..anders was ik er serieus naar gaan kijken want de prijzen gaan ook de goede kant op.
Driedeurs is echt een no go met kids en hond.

Geen kinderen en wel een klein hondje; keuze is dus reuze! Als we maar een achterbankje hebben ;)

@ Joost: griebels...dat is geen ideale situatie! Mooi dat er nu weer even 'rust' is; hopelijk straks de boel weer onder controle.

AsconaGT zei:
Als je een GTC vind van de 2e generatie met panorama voorruit is dat echt heel zeldzaam. In NL nog nooit gezien.

Nu dacht ik echt dat die panoramavoorruit - na de problemen bij de H GTC - bij de J gewoon geschrapt was.

De haven werkt verder, dus ik ook...
Ik heb voor mijn medewerkers telewerk ingevoerd met beperkte permanentie op kantoor. Ik zou vrij veel van thuis uit kunnen doen, maar in ik vind dat ik bezwaarlijk van mijn medewerkers kan vragen naar kantoor te komen, als ik er zelf niet ben.
De inhoud van mijn job is wel enigszins veranderd: volgen van alle (sociale) media en schrijven en updaten van allerhande coronamaatregelen.

Intussen ook Microsoft Teams ontdekt.

Het enige concrete gevolg is dat ik vanuit BE sinds vorige vrijdag niet naar mijn vakantiewoning in NL mag.
De grenzen zijn gesloten voor niet-essentiële verplaatsingen en aangezien Belgen zelf binnen het land niet naar hun 2e verblijf mogen, is naar NL gaan in het weekend uitgesloten.
Maar daar had ik al een voorgevoel voor, heb de thermostaat de laatste keer bij vertrek op vorstbeveiliging 5 graden gezet.
Zal daar alleen zodra de toestand een beetje genormaliseerd is een ietwat opgeschoten gazon aantreffen, denk ik ;)

En vrouwlief werkt ook verder als verpleegkundige; daar is wel voorzichtig sprake haar gespecialiseerde dienst tjjdelijk op te heffe en om te vormen naar een corona-dienst; maar dat zien we wel mocht het gebeuren.

Nu dacht ik echt dat die panoramavoorruit - na de problemen bij de H GTC - bij de J gewoon geschrapt was.

Bij de astra H is het mondjesmaat geleverd omdat het grootste deel van de batch buiten de specificaties viel. Het is echt een heel speciale 3 laagse ruit welke maar 1 fabrikant kan maken. Nadat enkele wel geleverd waren werd de optie geschrapt tot nader order. Toen is het weer even leverbaar geweest maar inmiddels was de GTC al op leeftijd en in de nadagen weer gestopt.

Bij de astra J GTC werd het opnieuw aangeboden, maar ook daar vielen veel ruiten buiten de marges en werden ze mondjesmaat geleverd. De levertijd van de astra werd ineens vrij lang, alleen om die ruit. Daardoor hebben veel mensen die optie laten varen om hun auto een stuk sneller op de stoep te hebben staan. In NL heb ik het nog nooit gezien, in duitsland worden er wel een paar aangeboden. Het is wel echt heel zeldzaam.

Waarom andere fabrikanten hier minder moeite mee lijkten te hebben is mij een raadsel, heb het idee dat die iets minder 'panorama' zijn. Alleen een klein stukje groter ipv tot over de bestuurder.

opel-astra-opc-50.jpg

ik heb het altijd heel indrukwekkend gevonden

Hij lijkt wat verder door te lopen dan bv de Zenith ruit in de C3 maar hij is vooral veel vlakker. dat maakt het vast lastig produceren.

91151450228-c3-foto-01.jpg

De C3 van mijn moeder heeft ook dat Zenith dak. Best grappig! Bij de Astra lijkt het inderdaad verder naar achteren door te lopen.

Vorige week ziek geweest en weinig gedaan, maar deze week ook weinig de deur uit. Zaterdag een kilometer of 60 gereden met de Kever en vanavond de Focus weer eens gestart. Ik moest even wat boodschappen doen, vandaar.
's Middags dus thuis aan het werk. Het gaat, maar wat ben ik blij als ik weer naar kantoor kan.

Terug
Bovenaan