Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Sanoma zei:
Bewust overigens, want ik werd persoonlijk echt gestoord van iedereen die maar zat te pushen en verwachtingen had.
Vertel mij wat... als je wat langer bij elkaar bent (of zelfs getrouwd) zijn er 2 opties: kinderen, of geen kinderen kunnen krijgen. De optie 'nog geen kinderen willen' is er niet... 'dat komt vanzelf' is dan gelijk de reactie. Ja pfff...vermoeiend.
Pfoe inderdaad. Ik word ook moe van al die verwachtingen. Maar als je op een bepaalde manier reageert durven ze 't niet meer te vragen merk ik :)
Bij ons is even de vraag of 't kan, maar dan zie ik het er wellicht binnenkort wel van komen.

Ben ik wel benieuwd waar dat vermoeden vandaan komt, want ik heb toch nergens tips/hints/vermoedens achter gelaten winking smiley

Had dit gevoel laatst ook bij collega en werd mijn vermoeden ook bevestigd....ligt vaak meer aan de situatie..vriendin, huisje, boompje beestje, verbouwing, reizen, trouwen, vastigheid qua werk, leeftijd, bepaalde signalen...mijn vermoedens zijn dan vaak wel waar..

Maar nogmaals..ik weet er zelf alles van..je kan wel de wens hebben maar dat wil nog niet zeggen dat het zomaar lukt. Ik ga dus ook zeker niet bij mensen vissen of bij mensen opdringen.
Wij zijn er zelf ook een paar keer pijnlijk mee gekwetst door mensen in de tijd dat wij het nieuws kregen dat het eigenlijk niet meer mogelijk was.

Bedankt voor de felicitaties allemaal. Was "gewoon" gepland, maar ging wel wat vlotter als gedacht. Ik zat even in de stress dat het rond mijn verjaardag geboren zou worden, maar dat lijkt goed te gaan. Ik ben medio november jarig.

@ Gerwin en Berry, ik ken het gevoel. Directe familie is wat dat betreft misschien nog wel het ergste qua verwachtingen! Heel raar.
Alsof het ook allemaal maar zo vanzelfsprekend is, dat het überhaupt lukt maar ook of je er klaar voor bent of zelf wel op zit te wachten.

British Racing Green zei:
B Real zei:
Ik heb met mijn vriendin afgesproken dat we op z'n vroegst over 10 jaar gaan trouwen en zij minimaal 10k bij elkaar gespaard heeft. Ze zet hiervoor elke maand 10eu opzij, ik zit dus nog een tijdje veilig :}

Wat is haar rekeningnummer? ;)

Want dan kan ze een donatie verwachten van een Belgische suikeroom? :D

Nee, persoonlijk zie ik niet zo heel veel toegevoegde waarde in trouwen en als we wel trouwen dan wel met alles erop en eraan en daar hebben we nu het geld niet voor (plus dat ik het voor nu ook nog liever anders besteed).

10k is nog een beginnetje denk ik... ;)

Verwachtingen vwb kinderen hoor ik juist nauwelijks van directe familie. Ook wel opvallend eigenlijk.

Je kan trouwen zo duur of goedkoop maken als je wilt. Wij hadden een geweldige dag met familie en vrienden op locatie met barbecue en dergelijke en zaten bij lange na niet aan de 10k. Een ding; het is echt fantastisch en het geld dubbel en dwars waard.

Gefeliciteerd voor de mensen met baby's onderweg! Extra spannend lijkt me in deze gekke tijd.

@Joost Doe je een beetje voorzichtig met jezelf. Inderdaad maar zo snel mogelijk bespreken met je werkgever. (tu)

@Joost Doe je een beetje voorzichtig met jezelf. Inderdaad maar zo snel mogelijk bespreken met je werkgever.

Vroeger was ik meer een binnenvetter, maar nu merk ik ook wanneer de emmer vol begint te lopen (zoals nu) en spreek ik het ook van mij af en probeer ik er voortijdig wat aan te doen. Vanmorgen wel met de werkgever gesproken; die kunnen uiteraard ook weinig betekenen. Ze hebben aangeboden meer op kantoor te komen (maarja, dan zit B 100% met kinderen en kan ze helemaal niet meer werken overdag). Maar ze hebben gezegd dat ik maar moet kijken wat kan en dat ik mij er niet al te druk over hoef te maken. Gaat wel lastig als de mailbox maar vol blijft stromen met problemen die ik nergens kan parkeren. Maar even over te hebben gesproken was al fijn :)

In onze vriendengroep ging iedereen vrij gelijk op, dus de babyboom kwam ook plots. 1 stel kan tot op heden geen kinderen krijgen en die wens is er wel. Is altijd een beladen onderwerp voor hen natuurlijk, zeker als de zoveelste zwangerschap word aangekondigd, dat realiseert de rest ook. En ook hoe fijn het is als het jezelf wel gegund is :)

En begrijp de keuze voor de station ook richard (tu) ook zonder kinderen. Toen ik de BMW kocht wilde ik ook de station. Mooier en praktischer, daar hoef je niet per se kinderen voor te hebben. Stond toen voor ons ook nog niet op de planning toen ik de BMW kocht.

Trouwen gaat hier niet gebeuren denk ik, misschien over 20 jaar of zo kleinschalig op een zaterdag of zondag *-) . Vind zo'n dag wel mooi hoor en begrijp wel dat het voor anderen 'de dag' is. maar verder veranderd er voor mij persoonlijk weinig. Wat ik eigenlijk vervelend vind aan bruiloften (van een ander) is dat het zo gruwelijk veel geld kost. voor 3 jaar geleden waren we in 1 jaar 1600 euro kwijt voor 4 bruiloften van een ander. Dan heb ik vrije dagen en kleding niet eens meegerekend. Nu kunnen wij dat financieel wel hebben maar ik weet van 1 gezin (dat het niet zo breed heeft) dat ze niet op vakantie meer konden om maar wel met de vrijgezellenfeesten mee te gaan, om geen spelbreker te zijn. Want ook dat kost al snel 150 euro p.p.. En een vriend van mij, ZZP'er, krijgt die dat dus gewoon geen inkomsten wat hij mist want blijkbaar zijn veel bruiloften bij ons tegenwoordig op een vrijdag. Omdat een ander een feestje wil houden. Of ben ik nu een beetje pessimistisch :p Of misschien is dat elders in het land wel anders, dat kan ook. Maar hier als daggast ben je minimaal 100 euro voor een stel kwijt (sommigen geven zelfs meer), 150 euro vrijgezellen feest als je niet te gek doet (x2). is dus 400 euro per stel als daggast zonder kleding, vrijedagen, oppas kinderen, etc.

AsconaGT zei:
Maar hier als daggast ben je minimaal 100 euro voor een stel kwijt (sommigen geven zelfs meer),

Is ook wat ik in de regel geef (die "meer" dan - ik probeer grosso modo in te schatten hoeveel het aperitief en diner kosten, en dat bedrag doneer ik), maar ik kan je verzekeren, sommigen denken dat ze - zelf met uitnodiging voor avondfeest - als een enorme geste doen als ze 20 of 30 EUR/persoon geven.
Maar natuurlijk, daar doe je het niet voor.

Klopt, zelfs als het niet je eigen bruiloft is is het een dure aangelegenheid :D

Mijn beste vriend zou in oktober gaan trouwen, maar is even uitgesteld aangezien ze dan hun tweede verwachten :D
We zijn inmiddels al begonnen met elke maand bij elkaar komen voor het vrijgezellenfeest (:T) en alleen de voorpret is al leuk. Duidelijk is al wel dat een dag op stap met elkaar niet gezegd is met 100eu. Dat wordt eerder x3.
Een vriend heeft het ook niet heel breed, waarschijnlijk gaat de rest van de groep dat compenseren. Als we maar met zijn allen lol hebben.
Ik heb het er in dit geval absoluut voor over, maar mijn vaste vriendengroep bestaat uit een man of 10 waarvan de meesten elkaar al sinds de basisschool (of langer) kennen. Bij iemand waar je een iets minder hechte band mee hebt mag het ook wat minder uitbundig wellicht.

Dan moeten we nog een ludiek cadeau voor het feest hebben en moet er voor het huis nog wat geregeld worden (heb al een site gevonden waar je heel veel nieuwe ballenbakballen kunt kopen voor weinig). Alleen de voorpret met elkaar is al onbetaalbaar :D

Mogguh

@ bruiloft: wij zaten rond een 18k al met al en we hadden zo'n traditionele bruiloft. Gemeentehuis, eten, kerk, feestzaal. Heerlijke dag gehad!
Natuurlijk gaan de giften van de gasten er nog af, maar dat is voor iedereen verschillend. Wij waren positief verrast ;)

Maar wat er gegeven wordt is voor iedereen anders: wij geven als daggast geven 50 euro pp, als avondgast 25 euro pp.
Een vrijgezellenfeest van 100 tot 150 euro vind ik redelijk acceptabel, maar ook al 2x onder de 100 euro meegemaakt: prima feestjes!
Ik kan me er ook nog 1 heugen met een budget van 100 euro PP (netjes!) en toen we een eind verder waren zei iemand ineens: oh, dus het budget is hoger dan 30 euro? Tja, dan weet ik niet of ik wel mee ga. :o

Kleding investeer ik niet veel in: pak is al jaren hetzelfde, ik wissel met schoenen en blouses ;) en die laatste 2 draag ik daarna ook regelmatig. Dus ach...

Helaas gaat een bruiloft in mei in Hongarije niet door; dat leek me wel een toffe belevenis. Voor het vliegticket nog even een voucher opvragen bij KLM ;)
Dan moeten we nog een ludiek cadeau voor het feest hebben en moet er voor het huis nog wat geregeld worden
We regelen niks voor het huis; heeft niemand echt plezier aan. We hebben bij 1 kameraad alleen z'n woon-unit op marktplaats gezet de dag na zijn trouwdag (huis werd nog gebouwd) en dat was het wel.

Bij ons hadden zwager en zwager confettipoppers afgeschoten in huis: die rommel vonden we 2 jaar later nog her en der...

En begrijp de keuze voor de station ook richard
Ik ook :D Ik mis de Astra wat dat betreft nog wel eens.

Ik blijf er bij, ook zonder kinderen is een wagon top ;)

Bruiloft : 15k dacht ik, en dan hebben we het - op de kleding na - vrij bescheiden gehouden. Giften en cadeaus vielen financieel mee, niet in de laatste plaats omdat ik die in de begroting voor het gemak op nul had gezet.
Bedenk me dat ik weinig bruiloften heb meegemaakt. Twee keer avondgast, maar verder is in mijn omgeving niemand getrouwd...

Bijzonder jullie verhalen mbt trouwerijen..zie je dat iedereen het anders doet.

at ik eigenlijk vervelend vind aan bruiloften (van een ander) is dat het zo gruwelijk veel geld kost. voor 3 jaar geleden waren we in 1 jaar 1600 euro kwijt voor 4 bruiloften van een ander. Dan heb ik vrije dagen en kleding niet eens meegerekend. Nu kunnen wij dat financieel wel hebben maar ik weet van 1 gezin (dat het niet zo breed heeft) dat ze niet op vakantie meer konden om maar wel met de vrijgezellenfeesten mee te gaan, om geen spelbreker te zijn. Want ook dat kost al snel 150 euro p.p.. En een vriend van mij, ZZP'er, krijgt die dat dus gewoon geen inkomsten wat hij mist want blijkbaar zijn veel bruiloften bij ons tegenwoordig op een vrijdag. Omdat een ander een feestje wil houden. Of ben ik nu een beetje pessimistisch tongue sticking out smiley Of misschien is dat elders in het land wel anders, dat kan ook. Maar hier als daggast ben je minimaal 100 euro voor een stel kwijt (sommigen geven zelfs meer), 150 euro vrijgezellen feest als je niet te gek doet (x2). is dus 400 euro per stel als daggast zonder kleding, vrijedagen, oppas kinderen, etc

Vind ik wat dubbel..aan de ene kant klaag je maar aan andere kant doen jullie het wel. Het is echt niet nodig hoor. dat kan je dan best bespreekbaar maken.
In onze vrienden groep gaat het er niet zo gek aan toe. We hebben ook een fantastisch vrijgezellenfeest op Ameland gehad voor veel minder geld.
Ook dat soort cadeaubedragen geven wij echt niet uit bij bruiloften. Doet eigenlijk niemand bij ons. Daar gaat het ook helemaal niet om. Het gaat om een leuke dag gezamenlijk met elkaar en niet om de bedragen van de cadeaus.

@ bruiloft: wij zaten rond een 18k al met al en we hadden zo'n traditionele bruiloft. Gemeentehuis, eten, kerk, feestzaal. Heerlijke dag gehad!
Natuurlijk gaan de giften van de gasten er nog af, maar dat is voor iedereen verschillend. Wij waren positief verrast

Hadden wij ook allemaal maar hebben het wel onder de tien mille gehouden. Wij hebben wel heel scherp geselecteerd op gasten bij het eten en het feest. Alleen de echte vrienden en directe familie. Oom tantes en neven hebben wij bijvoorbeeld niet uitgenodigd. Zien we nooit meer en dan zal je ze dan opeens wel uitnodigen.
Collega's en buren mochten wel bij de receptie komen maar daarna direct wegwezen..:)
Als je maar een duidelijke strakke lijn van het begin af aan hanteert heeft niemand er moeite mee en vond iedereen het een hele geslaagde dag.

We regelen niks voor het huis; heeft niemand echt plezier aan. We hebben bij 1 kameraad alleen z'n woon-unit op marktplaats gezet de dag na zijn trouwdag (huis werd nog gebouwd) en dat was het wel.

Vind ik vreselijke tradities en daar zit je als pasgetrouwd stel toch echt niet op te wachten...B)
Hier dus ook streng verboden!

Oom tantes en neven hebben wij bijvoorbeeld niet uitgenodigd. Zien we nooit meer en dan zal je ze dan opeens wel uitnodigen.
Collega's en buren mochten wel bij de receptie komen maar daarna direct wegwezen.
Daggasten waren alleen de gezinnen en onze beide vriendengroepen. Geen ooms/tantes oid.

Maar wij zien onze ooms/tantes/neven/nichten nog regelmatig. Daarnaast soms zelfs nog achterneven en achternichten waar we goed contact mee hebben. Dus heel kleinschalig avondfeest zat er voor ons niet in. Al was het met 140 avondgasten ook niet heel uitbundig ;)
Receptie was nog wat drukker, maar ja: met 2 muziekverenigingen komt er nogal wat extra volk mee. Die mochten in het café ernaast een drankje halen. 80 man extra was wat te veel voor de zaal. :T

rjthefrisian zei:
Wij hebben wel heel scherp geselecteerd op gasten bij het eten en het feest. Alleen de echte vrienden en directe familie. Oom tantes en neven hebben wij bijvoorbeeld niet uitgenodigd. Zien we nooit meer en dan zal je ze dan opeens wel uitnodigen.
Collega's en buren mochten wel bij de receptie komen maar daarna direct wegwezen..:)
Als je maar een duidelijke strakke lijn van het begin af aan hanteert heeft niemand er moeite mee en vond iedereen het een hele geslaagde dag.
Eens. Receptie klinkt me alleen zo duf B) Heb dat bij een bruiloft één dag voor de onze ook meegemaakt. Wij hadden 's middags het gemeentehuis en daarna naar een locatie waar de borrel was met die daggasten, daarna het eten, en aansluitend het feest. Bij dat laatste uiteraard wat extra gasten. Ook alle ooms/tantes/neven/nichten, wat aardig wat mensen zijn. Maar totaal zo'n 100 avondgasten. Erg gezellig feestje! (tu) 100 is nog best wat, wij kunnen ons niet voorstellen dat mensen meer dan 100 mensen weten uit te nodigen! :D

Eens. Receptie klinkt me alleen zo duf cool smiley Heb dat bij een bruiloft één dag voor de onze ook meegemaakt. Wij hadden 's middags het gemeentehuis en daarna naar een locatie waar de borrel was met die daggasten, daarna het eten, en aansluitend het feest. Bij dat laatste uiteraard wat extra gasten. Ook alle ooms/tantes/neven/nichten, wat aardig wat mensen zijn. Maar totaal zo'n 100 avondgasten. Erg gezellig feestje! thumbs up 100 is nog best wat, wij kunnen ons niet voorstellen dat mensen meer dan 100 mensen weten uit te nodigen!

Tsja receptie..was gewoon een lekkere borrel op het terras in de zon met wat hapjes en wat muziek...was juist helemaal niet duf! Dus niet anders dan bij jullie. Wij hadden de receptie juist ingepland om wat meer mensen de mogelijkheid te geven om langs te komen en ons te feliciteren. Een paar borrels en wat hapjes en daarna daarna konden de bv. de buren, collega's en sportverenigings mensen vertrekken en bleven de vrienden en directe familie over voor het eten en het feest.

100 vonden wij dus te veel..wij hebben de avondgroep juist flink uitgedund zodat je ook echt even met iedereen kon praten en tijd voor iedereen had..

Maar dat zijn keuzes. Iedereen richt zijn bruiloft zo in als hij wil. Maar luister vooral naar je eigen gevoel en laat je niet leiden hoe anderen het doen of door de buitenwereld.

Wij vonden het een onvergetelijke dag en zouden het zo weer doen!

Ah op die manier! (tu)
Ja, echt geen bruiloft is met elkaar te vergelijken en dat is goed ook want iedereen is anders B)

Sanoma zei:
Oom tantes en neven hebben wij bijvoorbeeld niet uitgenodigd. Zien we nooit meer en dan zal je ze dan opeens wel uitnodigen.
Collega's en buren mochten wel bij de receptie komen maar daarna direct wegwezen.
Daggasten waren alleen de gezinnen en onze beide vriendengroepen. Geen ooms/tantes oid.

Maar wij zien onze ooms/tantes/neven/nichten nog regelmatig. Daarnaast soms zelfs nog achterneven en achternichten waar we goed contact mee hebben. Dus heel kleinschalig avondfeest zat er voor ons niet in. Al was het met 140 avondgasten ook niet heel uitbundig ;)
Receptie was nog wat drukker, maar ja: met 2 muziekverenigingen komt er nogal wat extra volk mee. Die mochten in het café ernaast een drankje halen. 80 man extra was wat te veel voor de zaal. :T

En dan nog een handvol ongenode gasten :p

Wij begrijpen het prima als mensen niet meer dan 100 mensen uitnodigen; was voor ons ook eerst wel een streven... maarja: tikte zo snel aan, dat we uiteindelijk maar gewoon wat minder strikt zijn gaan strepen. ;)
Uiteindelijk doet iedereen het lekker op z'n eigen manier; als het maar gezellig is!

En dan nog een handvol ongenode gasten :p
Ja, dat was een flinke toeslag op de rekening :}

Vind ik wat dubbel..aan de ene kant klaag je maar aan andere kant doen jullie het wel. Het is echt niet nodig hoor. dat kan je dan best bespreekbaar maken.

ik heb (samen met een andere vriend) het maximum bedrag nog terug geschroefd van 300 naar 150 euro p.p voor de vrijgezellen feesten. daar kun je ook al flink leuke dingen van doen. Juist die gene waarvan ik weet dat hij niet zo mondig is is die gene die het eigenlijk niet kan betalen. Achteraf heeft hij mij er nog wel voor bedankt. Anders was het zo op 300 euro uit gekomen voor een vrijgezellen feest. (x2 want de dames hebben die vrijgezellen feesten ook).
Verder vind ik het feestje wel gezellig hoor,(tu) we doen altijd vaak wel toffe dingen en met vrienden is het altijd leuk natuurlijk. Maar ik vind het dubbel omdat ik weet dat sommigen het dus eigenlijk het geld niet kunnen missen en die ZZP'er die dag eigenlijk ook niet kan missen. Als je dan 4 bruiloften heb kort achter elkaar... Je kunt moeilijk niet gaan of niet mee doen. En die 100 euro geven voor een stel is hier zo gewoon als daggast.

Ben overigens vorig jaar naar 1 bruiloft niet geweest. :O Mijn nichtje die ik al jaren nooit zie of hoor had ons wel uitgenodigd als daggast op een doordeweekse dag en kwam mij heel ongelukkig uit. Ik weet niet eens waar ze woont *-) Had vooral het idee dat ik (en de rest van mijn familie waar ze amper contact mee heeft) vulling was voor de groepsfoto. Dat ging mij echt te ver.

Gisteren wel een skelter gekocht op MP voor onze zoon. paste precies in de Up achterin met de bank plat. De laguna blijft tot 28 april waarschijnlijk stil staan. Loont bijna om hem gewoon te schorsen als het nog langer duurt *-)

Een skelter in de up. Wauw!

Gerwin, dat met de muziek herken ik! Had al een vermoeden dus van tevoren afgesproken met de locatie dat diegene die savonds geen uitgenodigde gast waren één drankje mochten. :)

Ik wou geen opdeling tussen receptie/avondfeest.
Wie wij er graag bij wilden, die werd uitgenodigd voor receptie en diner annex avondfeest (dus ook Hildes collega's en mijn medewerkers).
Wie wij liever niet op het diner zagen, die werd gewoon niet uitgenodigd.
Receptie (champagne en 3 hapjes) : 20
Diner zonder drank (soep, voorgerecht, hoofdgerecht, dessertbord en taart) : 60
Drank bij diner ('bijpassende wijnen en water en koffie) : 20
Drank + kaas tijdens avondfeest : 22
--> 122 EUR/genodigde.

Gisteren wel een skelter gekocht op MP voor onze zoon. paste precies in de Up achterin met de bank plat.

En ik dacht vorige week even een bureau op te halen bij mijn ouders, heb immers een station dan wordt het vervoeren van dat soort spullen wat makkelijker.
Het achterste stukje van het dak loopt echter net te schuin af waardoor het letterlijk op een centimeter na niet gaat passen :|

Dus dat wordt binnenkort even de auto plus aanhanger van mijn schoonvader lenen of kijken of mijn broertje met een bus van het werk even op en neer kan rijden.

Eigenlijk wil ik op de volgende auto ook wel een trekhaak hebben, maar ik vind affabriek voor +/- 1000eu echt bezopen voor die paar keer dat ik hem nodig heb. En achteraf er op beunen is tegenwoordig met alle elektronica ook zo makkelijk niet meer.

@ Bruiloften, ik heb de afgelopen jaren telkens wel een bruiloft gehad. De een wat uitbundiger dan de ander en ook niet allemaal de hele dag.
Dit jaar zouden we er drie hebben :O
De eerste zo in mei plaatsvinden, ik gok dat deze niet door gaat. De tweede in september, maar zal hoogstwaarschijnlijk wat kleinschaliger worden. De derde zou wat groter worden, maar gaat niet door i.v.m. komst tweede kleine.

Hoe we het zelf aan zouden pakken heb ik geen idee van, maar 100 man zitten wij ook vlot aan gok ik. Naja, ik heb nog minimaal 10 jaar om mij daar druk over te maken :}

Midje!

Voor de zwangeren onder ons.....fijn dat er overwegend positieve geluiden te horen zijn. Al zal het voor de een natuurlijk zwaarder zijn als voor de ander.
Wij hopen in de toekomst dat geluk ook te mogen hebben dat het lukt, maar dat mag van mij nog wel 2 jaar duren B)

@ Joost: Het is te waarderen dat je je zo wilt blijven inzetten voor je werk. Maar het is wel goed om te kijken wat realistisch is wat je van jezelf verwacht. Wijzigende werkomstandigheden (kids die je ophouden, minder comfortabele werkplek thuis) hebben nu eenmaal zijn invloed op je werk. Dat kun je jezelf aanrekenen en vinden dat je dit moet compenseren, maar vraag is in hoeverre dat realistisch is en vol te houden is. Ook met 120% inzet kom je niet altijd tot je doel, veelal heeft een werkgever daar ook wel begrip voor. Ik heb het zelf ook altijd gedaan, en wil nog wel gerust een x extra uren maken......maar ik trek tegenwoordig wel eerder mijn grens.

@ Bruiloft: Een duur geintje. Zeker als je vrijgezellenfeest, cadeau en evt. nieuwe kleding mee rekent. Gelukkig maar 1x een vrijgezellenfeest gehad voor meen ik 100 euro pp.
Het ergste vind ik altijd een bruiloft met een verschrikkelijke band. Dan geef je veel geld uit, en erger je je een hele avond aan de muziek. :}

In mijn kringen trouwt er echt niemand meer, slechts 1 bevriend koppel is getrouwd, zijn wel gelovig en ook voor de kerk getrouwd, maar de rest nee, en wij ook niet trouwens.

@The office momenteel, Photoshop en Indesign bestanden laden vanuit thuis op en naar de server gaat erg erg langzaam, dus doe dat maar even hier.

Eigenlijk wil ik op de volgende auto ook wel een trekhaak hebben, maar ik vind affabriek voor +/- 1000eu echt bezopen voor die paar keer dat ik hem nodig heb. En achteraf er op beunen is tegenwoordig met alle elektronica ook zo makkelijk niet meer.

volgens mij valt het wel mee. Vaak is het redelijk plug and play als je een model specifiek kabelsetje hebt. Gaten en dergelijke zit er ook allemaal al voorbereid.

Het probleem is dat die haken nadien inbouwen ook gewoon zo'n 800 euro kost :O Vroeger deden ze dat bij mijn werkgever vaak, ook omdat dit dan niet in de bijtelling mee gaat tellen. Maar als het mijn eigen centen waren deed ik dat wel af fabriek, dat is altijd zoveel mooier weggewerkt en is vaak wegklapbaar ipv afneembaar.

Bij de Laguna heb ik een setje van een auto met een frontale aanrijding gehaald. Voor 120 euro incl merk speciek kabelsetje. Ben er een dagje mee bezig geweest en werkt super. Maar bij een leaseauto ga je dat niet doen natuurlijk.

Gefeliciteerd aan alle zwangere mannen en vrouwen!
Dacht eerst dat het een 1 april grapje was @richard, helemaal toen je het over €10 per maand opzij leggen had om 10k te sparen mbt trouwen
(Ben je 83 jaar aan het sparen)
@brg, sterkte voor je schoondochter, spannende tijd zeg.

@Joost, ik schrik een beetje van je signaal. Goed dat je het ter sprake hebt gebracht, hoewel het niet klinkt als een oplossing.
Kan je helaas niet helpen met een oplossing, ben gezegend met kids in een wat zelfstandigere leeftijd die nu keihard werken voor school, waardoor ik gewoon mijn 8 uur per dag kan halen en dus ‘s avonds kan uitrusten.

Vandaag vrouwlief jarig, best vreemd dat deze feestdag alleen met het gezin gevierd wordt..

Proficiat Fer, inderdaad erg vreemd, mijn oma is vandaag ook jarig, 87 en we mogen haar niet bezoeken, ze heeft ook geen mobiele telefoon dus een filmpje sturen gin gook niet. Lize en ik hebben heel mooi voor haar gezongen vanmorgen :). Dat vieren we later nog wel, nu zorgen dat haar niets overkomt. Zelf ben ik 17 april jarig. Zal ook wel vreemd zijn.

Nu nog even @work, laatste dingentjes afwerken dan kan ik morgenmiddag "vrij" zijn. :)

Gefeliciteerd...Fer. Ik word in mei 40...ik was voor het zwangerschapsnieuws en de crisis bezig met een plan een groot feest op locatie te geven maar gaat hem iig niet meer in mei worden..

Wat minder...mijn vrouw is al niet fit ivm de zwangerschap en kreeg vanmiddag ook griepverschijnselen met lichte koorts. Toch maar even met dokterswacht gebeld. Eerst maar paracetamol erin en ze slaapt nu en morgen maar zien hoe het gaat en hopen dat het een griepje/verkoudheidje is. Kan er ook nog wel bij...8-)

AsconaGT zei:

volgens mij valt het wel mee. Vaak is het redelijk plug and play als je een model specifiek kabelsetje hebt. Gaten en dergelijke zit er ook allemaal al voorbereid.

Het probleem is dat die haken nadien inbouwen ook gewoon zo'n 800 euro kost :O Vroeger deden ze dat bij mijn werkgever vaak, ook omdat dit dan niet in de bijtelling mee gaat tellen. Maar als het mijn eigen centen waren deed ik dat wel af fabriek, dat is altijd zoveel mooier weggewerkt en is vaak wegklapbaar ipv afneembaar.

Bij de Laguna heb ik een setje van een auto met een frontale aanrijding gehaald. Voor 120 euro incl merk speciek kabelsetje. Ben er een dagje mee bezig geweest en werkt super. Maar bij een leaseauto ga je dat niet doen natuurlijk.

Voor die paar keer dat ik een trekhaak nodig heb, moet het vooral goedkoop. Afneembaar is dus prima. En achteraf erop klussen is ook prima, zolang er maar geen stukken uit de bumper hoeven. Misschien toch maar eens naar kijken bij de volgende auto. Dat het een lease auto is maakt niet zoveel uit en dat ik het zelf doe ook niet, als het allemaal zonder zichtbare schade is te verwijderen is er niets aan de hand.
Plug&play klopt wel, maar ik dacht het qua elektronica tegenwoordig wat lastiger was.

Dacht eerst dat het een 1 april grapje was @richard, helemaal toen je het over €10 per maand opzij leggen had om 10k te sparen mbt trouwen
(Ben je 83 jaar aan het sparen)

Is allemaal waar, zelfs dat van die € 10 per maand :D. Dat laatst kwam wel voort uit een grapje uiteraard :D

En nog gefeliciteerd met vrouwlief!
Verjaardag van vriendinlief eind deze maand zal ook wat sober worden. Ze was al beteuterd dat haar verjaardag niet door ging, heb nog even gevraagd of een cadeautje dan ook niet hoefde. Zo makkelijk kwam ik er niet vanaf....

@ Rob, beterschap met de vrouw (tu)

Beterschap Rob, Hopelijk niets ernstigs.!

@Richard, jij dacht er makkelijk vanaf te komen :):):)

@All, bijna weekend, wordt lekker weer dus heerlijk in de tuin aan de gang.

Ja helaas. Ik heb gelukkig nog een paar weken om iets te verzinnen.

Het schijnt idd prachtig weer te worden dit weekend! Ik ga dus ook maar weer in de tuin aan de slag. Motor vorig weekend ook zomer klaar gemaakt, dus daar wil ik eigenlijk ook wel een rondje op doen..

@B Real:
Hoop dat de ondergrond van het gazon voldoende is opgewarmd om bij te zaaien (denk beter op zondag dan zaterdag). De groei was de afgelopen weken minimaal.

Mogguh!

@ Fer: nog van harte!

@ Rob: beterschap! Hopelijk knapt ze gauw weer op.

@ weer: hier staat het opknappen van het tuinhuisje op het programma. Steeds de schilderbeurt van de voorkant doorgeschoven naar een volgend jaar, maar nu bladert het verfachtige spul eraf en blijkt er een plank verrot te zijn. Vorige bewoners gaven aan 'regelmatig te schilderen'. Maar blijkbaar op zo'n manier dat de beits/verf nu ineens loslaat...
Dus dit weekend de boel maar even opschuren en verven/beitsen; verrotte plank is stap 2 ;)

Meeuw zei:
@B Real:
Hoop dat de ondergrond van het gazon voldoende is opgewarmd om bij te zaaien (denk beter op zondag dan zaterdag). De groei was de afgelopen weken minimaal.

Ik heb mij afgelopen weekend al laten verleiden om gras te zaaien....
Bevriende hovenier, die toevallig met zijn gazon bezig was toen ik hem sprak zei: gelijk er op.
Overdag is het warm zat, nu is de grond open en kun je het er mooi in zaaien, alles wat niet onder de grond zit komt sowieso niet op. Overdag is het warm genoeg dus het groeit vanzelf.
En als je het er twee weken later op gooit heb je ook twee weken later gras.

Tja, even getwijfeld, maar toch de gok gewaagd.

Kortom, afgelopen weekend alle grond nog even open geharkt. Gras gezaaid. Flink gesproeid. Nogmaals geharkt.
Eigenlijk had ik het nog willen aan stampen/drukken, maar om dat nou voetje voor voetje te doen met +/- 250 m2 had ik geen zin in.

Alleen jouw opmerking was ik ook niet vergeten. 's Nachts was het wel koud en hopelijk niet té koud, dus fingers crossed dat het goed komt.
Sowieso heb ik er een 2-jarig plan van gemaakt. Dit jaar de eerste slag, volgend jaar moet het in topstaat zijn :)

Mogguh!!

Allemaal een goed weekend gehad?
@ Rob: Hoe is D het weekend doorgekomen?

Vrijdagmiddag begon voor mij bij thuiskomst direct met een schoorsteenbrand waarvoor ik op pad mocht. Dat incident was snel afgerond, 's avonds lekker thuis gezeten (zoals menigeen tegenwoordig). Zaterdag ging om half 6 de pieper weer voor een "vreemde lucht". Hier zijn we tot 's ochtends half 9 druk mee geweest, waarna thuis het ontbijt wachtte, de boodschappen werden gedaan en na een bak koffie de Cabrio aan de beurt was voor een goede wasbeurt. En als hij dan zo gewassen is, dan blijft het echt een mooie kar om te zien...paars/blauwe lak icm beige interieur. Nadien het stuur nog vervangen voor een beter exemplaar, nu alleen nog een x op zoek naar een nieuwe airbag. De knopjes van de claxon zijn geknapt, en die zitten in het airbaggedeelte.

Tussendoor kwam de buurman nog ff, of ik een ritje in zijn Tesla 3 in de sterkste uitvoering wilde rijden. Uiteraard zeg ik geen nee, dus maar ff gebruik gemaakt van de rustige wegen. MAN, wat is dat ding bizar snel:O Het is een vrij stugge auto, rijdt super strak......maar als je zo pijlsnel optrekt mis je wel een lekker zware brom.

Gisteren lekker hardgelopen in de ochtendzon, nadien met de cabrio naar schoonmoeder en via de toeristische route terug.
Vanochtend de cabrio ook maar mee genomen naar het werk. Na ff goed warm gereden te zijn, trok hij toch met gemak nog ff door naar de 220 km/h op de teller.
Blijft toch een heerlijk karretje. Enkel jammer dat ik het rammelende raam aan de bestuurderskant niet verholpen krijg.

Wat een weertje dit weekend! Ik had de korte broek beide dagen al weer aan, was goed te doen als je een beetje bezig bent B)

Zaterdag stond ik om 8u bij de Lidl/Jumbo om maar voor de drukte aan te zijn. Nu vind ik drukke supermarkten sowieso al irritant, maar in deze tijden vermijd ik het liever helemaal.

Zaterdagavond met vrienden een online borrel gehouden, werkte verbazend goed en was gezellig als altijd. De vrouwen haakte iets eerder af waarna de meeste mannen nog even doorgingen tot 1.30 :T
Als je het ook wilt proberen: https://meet.jit.si/
Werkt eenvoudig via laptop of via app op telefoon/tablet.

Gisteren de eerste 100km op de motor gemaakt. Perfect qua temperatuur, niet zo heel druk op de weg. Wel wat motorrijders, maar daar heb je wat minder last van als al die zondagsrijders.
Een kilometer voordat ik weer thuis was haalde ik nog even een motor en een auto in. Vervolgens kwam er een motorrijder tegemoet die iets te fanatiek zijn hand op stak. Ik had het gas toen al weer los gelaten, paar honderd meter later stond er een motoragent in de berm een boete uit te schrijven aan een andere motorrijder. Kwam ik weer goed weg :)

@ Ruud, niet misselijk geworden van de Tesla? Dat is wat ik vaak lees van mensen die voor het eerst een paar keer flink optrekken in zo'n apparaat.

Welke motor had je ook al weer in de Astra? 220 op de teller is netjes! (tu)
Ik begin het vermogen van de Astra soms wel te missen, al een paar keer voorgekomen dat ik volgas wil geven in de **** en het pedaal al op de bodem ligt :(

Gisteren de eerste 100km op de motor gemaakt. Perfect qua temperatuur, niet zo heel druk op de weg. Wel wat motorrijders, maar daar heb je wat minder last van als al die zondagsrijders.
Het viel mij vooral op dat de (vele) motorrijders die ik zondag tegen kwam ook in de regel allemaal te hard reden. Uiteraard heb je ook mensen die zich netjes aan de snelheid houden, maar net als bij wielrenners bevestigen vele motorrijders het imago wel wat ze hebben.

Welke motor had je ook al weer in de Astra? 220 op de teller is netjes!
De 2.2 met 147pk meen ik. Zoals Joost destijds ook al regelmatig aan gaf, een heerlijk blok! Rijdt er normaal relaxed/cruisend mee, dus nu ff een keer los trekken is dan best goed.
Voor de rest zal hij dit jaar vermoedelijk ook niet meer boven de 110 km/h uit komen :}

@ Ruud, niet misselijk geworden van de Tesla? Dat is wat ik vaak lees van mensen die voor het eerst een paar keer flink optrekken in zo'n apparaat.
Nee, had ik geen last van. Maar de Leaf is natuurlijk ook al best rap.....en heb al wel vaker in een snelle tesla gereden dus is niet nieuw voor me.

Ik begin het vermogen van de Astra soms wel te missen, al een paar keer voorgekomen dat ik volgas wil geven in de **** en het pedaal al op de bodem ligt
kan ik me voorstellen, al pas je vaak je rijstijl na verloop van tijd wel aan. Met de Leaf hoek ik ook snel ff om iemand heen, met de Astra (die echt snelheid moet opbouwen) veel minder. En ja, vroeger was je met een 2.2 147pk een vlotte jongen......tegenwoordig is 147 is een middenklasse regel.

Mogguh!

was inderdaad heerlijk weer maar nog best frisjes door de straffe wind. Korte broek was hier echt niet aan de orde.
Ik ben flink stuk met mijn pa op de mountainbike geweest en was gisteren goed inpakken. Lange broek en jasje over de kleding was wel nodig.
Vandaag wordt het beter want de wind is veel minder. Dochterlief even bij oma gelaten en konden wij mooi even fietsen.

Inderdaad hadden de motorrijders gisteren de overhand en zaten echt weer idioten bij. Maar net zo goed racefietsers en mountainbikers..;)

Ik zit er wel aan te denken om mijn racefiets te verkopen, mijn huidige MTB ook en er een goede MTB voor terug te kopen. Vind een MTB toch veel leuker.

Zaterdag stond ik om 8u bij de Lidl/Jumbo om maar voor de drukte aan te zijn. Nu vind ik drukke supermarkten sowieso al irritant, maar in deze tijden vermijd ik het liever helemaal.

Ik doe in het weekend geen boodschappen..nu ik thuis ben doe ik het lekker door de week op op zondag. dan is het heerlijk rustig..:)
Even een half uurtje tussen het werk kan prima!

Zaterdagavond met vrienden een online borrel gehouden, werkte verbazend goed en was gezellig als altijd. De vrouwen haakte iets eerder af waarna de meeste mannen nog even doorgingen tot 1.30

Wat een tijden..ben elke dag zo gesloopt dat ik tijdens films of series steeds op de bank in slaap val en wakker schrik en maar op bed kruip..is nooit later dan 22.30..;)

@ Rob: Hoe is D het weekend doorgekomen?

Dank voor je belangstelling. Gelukkig goed. Was even een flinke koorts en knallende koppijn en wat (extra) overgeven maar gelukkig de volgende dag was ze weer 'normaal' strontberoerd en kon ze wel weer wat eten en drinken.

het viel mij vooral op dat de (vele) motorrijders die ik zondag tegen kwam ook in de regel allemaal te hard reden. Uiteraard heb je ook mensen die zich netjes aan de snelheid houden, maar net als bij wielrenners bevestigen vele motorrijders het imago wel wat ze hebben.

Ik vond het gisteren reuze meevallen. De meeste rijden gewoon de max snelheid of een fractie er boven. Doe ik zelf ook.
Af en toe een bochtje even iets sportiever. Altijd gas flink terug bij fietsers/wandelaars/honden/paarden. Kun je daarna weer even doorhalen :)

In het begin nog een tijd achter een Alfa GTV 6 (zo'n oude dus) gereden. Die reed lekker door op rechte stukken, waarna we weer aanhaakten na een paar bochten.
Irritanter zijn de modernere cabrio en oude MG rijders, die rijden stuk voor stuk praktisch stapvoets en letten op de mooie natuur maar niet op wat er rondom hun heen gebeurt.

Ik wil toch dit jaar echt eens een circuitdag op Assen gaan doen met de motor. Ter lering ende vermaeck, maar ook omdat mijn motor daar meer tot zijn recht komt. Motor bevalt prima, maar even gas geven betekend overal met gemak 2x de toegestane snelheid..... zonder op te schakelen. Blijf je gas geven en schakel je een keer vlak voor de begrenzer dan is nog veel harder ook prima mogelijk.
Kortom, met een ritje zoals gisteren gebruik je de laatste 6.000 toeren gewoon niet en de laatste drie versnellingen gebruik je alleen als overdrive.

En ja, vroeger was je met een 2.2 147pk een vlotte jongen......tegenwoordig is 147 is een middenklasse regel.

Ah ja, je hebt een 2.2. Ik dacht al, dat soort snelheden ga je niet halen met een 1.6 of 1.8 :D

Ik doe in het weekend geen boodschappen..nu ik thuis ben doe ik het lekker door de week op op zondag. dan is het heerlijk rustig..smiling smiley
Even een half uurtje tussen het werk kan prima!

Doordeweeks fiets ik tussen de middag ook even naar de winkel voor het avondeten, maar in het weekend ga ik met de auto vaak wat grotere inkopen doen en rij daarvoor even naar mijn oude hometown.
Ook altijd even sneupen tussen de aanbiedingen van de Lidl. Laatst al een accuboormachine met alles er op en eraan opgehaald en afgelopen zaterdag maar even een bouw/alles stofzuiger opgehaald, is handig voor het schoonmaken van onze pelletkachel.
Allemaal van het merk Parkside, prima prijs/kwaliteit verhouding voor de incidentele gebruiker zoals ik (tu)

Dank voor je belangstelling. Gelukkig goed. Was even een flinke koorts en knallende koppijn en wat (extra) overgeven maar gelukkig de volgende dag was ze weer 'normaal' strontberoerd en kon ze wel weer wat eten en drinken.

"Normaal" tussen aanhalingstekens.... vervelend hoor! Op deze manier is een zwangerschap een hele opgave en is er van genieten ook niet echt sprake lijkt me. Sterkte!
In onze vriendengroep is er ook één die zich minimaal moet inspannen omdat ze het anders moet bekopen met urenlange migraine. Stilzitten kan ze niet, dus ook zij heeft een lange zwangerschap.

Ik klop nog even een keer extra af. Mijn vriendin had de eerste weken wat lichte misselijkheid (zonder overgeven) en sindsdien voelt ze zich top. Ze gaat de komende tijd zelfs een dagje extra werken omdat er personeelstekort is.

2.2 is een heerlijk blok, zeker voor die tijd en zeker ook voor de astra. Het blok heeft relatief veel koppel, met een iets zwaardere auto als de cabrio kun je heerlijk schakellui cruisen. 220 haalt hij inderdaad wel, maar dan begint het wel aardig op te raken. Heb ooit eens 230 op de teller gehaald maar dat duurt wel even :}

@motorrijden, ik mis dag wel hoor. Vooral even voorhalen tot boven de 10.000 rpm :} Veel motorrijders rijden wel te hard maar doorgaans houden de meesten het wel relatief veilig. Die zijn actiever met het rijden betrokken, lezen de weg en houden verkeerssituaties actief in de gaten hoe andere weggebruikers reageren ipv op de automatische piloot rijden. De meesten beseffen zich ook al te goed hoe kwetsbaar ze zijn.

Die wielrenners kom ik voor mijn gevoel altijd de verkeerden tegen. Maar die vallen het meeste op natuurlijk tov de mensen die wel normaal doen. Gisteren reden er ook 3 met een rotgang over de ovonde (onze gekke rotonde waar je al heel goed moet kijken en rustig moet rijden) Een automobilist die de ovonde op wilde draaien zag ze zowat over het hoofd, ging echt net goed.

Boodschappen doe ik hier ook gewoon overdag door de weeks nu. Is lekker rustig. Met de baby lopen we veel omdat hij anders niet wil slapen en zowel de aldi, plus, nettorama, AH en lidl is allemaal binnen 1 km loopafstand. Dus pakken we daar de aanbiedingen. Elke dag een ander rondje (en verse broodjes) De 1,5 meter afstand word hier goed gehanteerd zodat het ook voor iedereen veilig is (tu) gaat prima.

Ik klop nog even een keer extra af. Mijn vriendin had de eerste weken wat lichte misselijkheid (zonder overgeven) en sindsdien voelt ze zich top. Ze gaat de komende tijd zelfs een dagje extra werken omdat er personeelstekort is.

Mijn vrouw is al vanaf het begin in de ziektewet en denk ook dat dat tot het eind zo blijft. Ze kan hier thuis al niks laat staan op haar werk..;)
Bukken of snelle bewegingen wordt ze stront beroerd van. Ze kan dus ook niet op dochterlief letten want als die het op de sokken heeft dan heeft mijn vrouw een probleem.

Ach..relatief valt het nu ook nog mee want bij M. was ze écht doodziek.

Boodschappen doe ik hier ook gewoon overdag door de weeks nu. Is lekker rustig. Met de baby lopen we veel omdat hij anders niet wil slapen en zowel de aldi, plus, nettorama, AH en lidl is allemaal binnen 1 km loopafstand. Dus pakken we daar de aanbiedingen. Elke dag een ander rondje (en verse broodjes) De 1,5 meter afstand word hier goed gehanteerd zodat het ook voor iedereen veilig is thumbs up gaat prima.

Ik ga niet met de dochter naar winkels want das besmettingsbron nr. 1. Zit overal aan, is onmogelijk bij mensen weg te houden en dan heb je het zo te pakken.
En ze pas niet meer in een winkelwagen. Das wel jammer..:)

Ik ga niet met de dochter naar winkels want das besmettingsbron nr. 1. Zit overal aan, is onmogelijk bij mensen weg te houden en dan heb je het zo te pakken.
En ze pas niet meer in een winkelwagen. Das wel jammer..

Nee ik ga met de oudste ook niet naar de supermarkt hoor. Die wil zijn eigen kleine winkelwagentje en dat is nu gewoon niet mogelijk en ze willen sowieso dat je alleen komt. Dus dat is absoluut geen optie. Baby slaapt netjes in de wandelwagen. Heb ook al voordeel dat ik niet de verplichte winkelwagen hoeft vast te pakken :T En we halen overal te aanbiedingen als we toch dagelijks een ronde moeten wandelen om hem een beetje slaap te geven (en ons rust)

B heeft gelukkig nooit last gehad van de zwangerschap. Eigenlijk voelde ze zich juist heel erg goed! Alleen de laatste weken wat zwaar natuurlijk. Maar helaas is dat niet iedereen zo gegeven.

Vanmorgen toch even met de laguna naar werk. Up had B nodig even vandaag. Misschien ook wel goed dat de laguna even van de plek komt. Even alles weer gesmeerd na 2 weken stilstand. Banden weer mooi rond, remmen worden even weer los gemaakt en accu weer goed vol. Want daarna kan het zijn dat hij zomaar weer 2 weken stil staat

Heb vanmorgen ook even gekeken. Laatste keer tanken was van 12 maart...toen de citroen volgegooid..daar is nu net 5 liter uit en de astra zit nog steeds halfvol...:)

Gaan dus een keer tanken voor twee auto's in een maand makkelijk redden..terwijl daarvoor de astra elke week vol moest en de citroen om de twee week.

Snap nu ook waarom we echt zoveel geld overhouden deze maand...;)

Deze ochtend de S90 volgegooid voor amper 53 EUR... ongelooflijk gewoon hoe die brandstofprijzen gekelderd zijn.

Gisteren de motor volgegooid met Euro 98 á 1,52, vond ik reuze meevallen inderdaad. Totdat mijn broertje een foto stuurde dat hij stond te tanken in Duitsland voor 1,27 voor een liter Euro 98.
In de motor gooi ik vanaf nu Euro 98, wordt sowieso aanbevolen maar voorheen deed ik het niet. Nu met de E10 brandstof ga ik de gok maar niet nemen, scheelt op een heel seizoen rijden misschien een tientje dus dat zijn de kosten ook niet.

Overigens heb ik met de Astra bij één van de laatste tankbeurten volgens mij nog 1,85 voor een liter Euro 95 afgetikt (wel langs een N-weg) :O

Even alles weer gesmeerd na 2 weken stilstand. Banden weer mooi rond, remmen worden even weer los gemaakt en accu weer goed vol. Want daarna kan het zijn dat hij zomaar weer 2 weken stil staat
"Mijn" B sprak er ook al over, dat de ANWB adviseerde nu auto's meer stil staan er toch wekelijks ff mee te rijden. 8-) Man, dan valt mijn cabrio de volgende keer uit elkaar na 3-4 maanden stilstand in de winterstalling. Of wat moet je dan als je met één auto op vakantie gaat en de ander drie weken blijft staan??
Ja, ik verplaats de cabrio in de winter ook wel eens iets om de drukbelasting op de banden wat te wisselen......maar de ANWB schiet wel erg door.

Gisteren de motor volgegooid met Euro 98 á 1,52, vond ik reuze meevallen inderdaad. Totdat mijn broertje een foto stuurde dat hij stond te tanken in Duitsland voor 1,27 voor een liter Euro 98.
Ik ben vandaag ook met de astra op pad, ik hoop in ieder geval vanmiddag de tank nog ff voor een gunstig tarief te vullen voordat Trump alles in de war gaat gooien *-)

Ja, ik verplaats de cabrio in de winter ook wel eens iets om de drukbelasting op de banden wat te wisselen......maar de ANWB schiet wel erg door.

ach, een paar maand stilstaan kan ook prima hoor. beetje afhankelijk van de auto, of hij buiten/binnen staat, zomer of winter en grootte van de accu. Neemt niet weg dat het wel beter is om na 2 weken even met de auto te rijden. maar elke week is wel wat overdreven van de ANWB.
Maar hun advies zorgt er voor dat mensen er bewust van zijn en de ANWB zelf dan mogelijk minder werk hebben door lang stilstaande auto's straks :} Gewoon puur eigenbelang volgens mij.

Laatste keer tanken voor mij met de laguna was 1 maart! Bij ruud zn werkgever in duitsland toen ik daar een bezoekje bracht. En die is nog steeds zeker 1/3 gevuld.

Midje!

Nog een goede ervaring met de groene internetprovider! Thuiswerken was wat lastig met onstabiele WiFi op ongeveer 40Mbps (zowel beneden als boven). We hebben 100Mbps-abo, dus net wat teveel verlies.
Contact gehad met de klantenservice en ik kon het beste even 2 superwifi-punten kopen á € 150,-. Tja; werkt dat dan wel? Lastig... dus klantenservice geeft aan: er is een docent in huis en die moet in deze tijd sowieso fatsoenlijk kunnen werken dus we sturen die punten eerst wel gewoon op. Kun je testen.
Nu 90Mbps wifi in het hele huis (tu) videobellen met een hele klas leerlingen gaat nu vloeiend, topservice! Was ik echt verrast door.

@ Tanken? Gisteren nog even gedaan; Diesel voor € 1,13 de liter kon ik niet aan me voorbij laten gaan.
Tank van de 206cc is al 2 weken op 'bijna leeg'... maar wordt toch niet/nauwelijks gebruikt dus dat boeit niet.

@ Rob: fijn dat de klachten wat zijn afgenomen en dat het weer redelijk 'normaal' is... maar toch blijft het pittig zo al met al. Sterkte beiden!

@ Motorrijders: Jup, ze zijn weer buiten... We wonen vlakbij een doorgaande weg (binnen de bebouwde kom) maar dat is een mooi recht stuk: tussen 2 verkeerslichten gaan die motorrijders dan vol op het gas. Er zijn op die weg dan wel overal plekken waar fietsen/voetgangers kunnen oversteken maar dat boeit ze niks; zodra het mooi weer is, dan zijn ze heersers over de weg. Lijken wel wielrenners/mountainbikers :}
Tuurlijk, er zijn er ook die rustig rijden maar er is echt wel een groot deel wat gewoon asociaal op het gas gaat.

@ Boodschappen: niet erg druk. Ook controle bij de ingang, dus scheelt ook wat. Bij de bouwmarkt was het zaterdag wel echt topdrukte, allemachtig wat een mensen. Maar max 1 persoon per gezin naar binnen en je moest een nummertje meenemen zodat ze wisten hoeveel mensen er binnen waren.
Binnen iedereen ook netjes op ruime afstand van elkaar; dus dat was wel mooi om te zien.

Goeie avond allen! Ik heb net even voor een maand teruggelezen. Had ik toch niet in de gaten dat ik zo lang hier niet geweest was:O

Aan alle aanstaande papa’s en opa’s van harte gefeliciteerd! Wel een beetje extra spannend als de gezondheidszorg in haar voegen kraakt en helemaal vervelend als de gezondheid van moeder ook nog eens onder druk staat. Sterkte Rob en Peter! Aan Rob en Richard desondanks de vraag of jullie een beetje solidair meezwangeren;)

De thuiswerkers annex thuis docenten annex papa’s en mama’s, poeh wat een leven. Een beetje coulance van het werk is dan wel zo prettig. Bijzondere tijd zo in elk geval. Erg lekker, die reistijd van 10 seconden. Maar ik mis ook wel de energie van het kantoor en de gezelligheid in de kleine momenten. Ik zoom en team en bel me suf. Vorig jaar februari ben ik bij deze werkgever gestart en dat was eigenlijk het hele jaar een beetje zoeken. Invulling van de baan was anders dan beloofd, een collega met enorme ambitie laat dat in de weg zitten van z’n collegialiteit en mijn leidinggevende lukt het niet goed om de dynamiek in het team te versterken. Er zit een aantal leuke dingen in het werk, maar te weinig. Nou, de afgelopen 5 weken (denk ik? Gevoel voor tijd is weg) kwam alles wat ik zocht dubbel en dwars voorbij. Erg leuk, maar ook erg veel ineens. Hoewel we er nog lang niet zijn met z’n allen, begint er nu eindelijk wat lijn in te komen. Afgelopen weekend voor het eerst weer helemaal niet gewerkt. Zoals het hoort.. Nu zijn we druk vooruit aan het kijken en scenario’s uit aan het werken. Razend interessant, maar het bestuur wil nu natuurlijk wel alles gelijk weten en wel zo precies mogelijk. Begin maart hebben we een aannemer opdracht gegeven voor de verbouwing die nog moet gebeuren, voordat die kan beginnen moet er ook nog wat worden voorbereid. Zo hebben we een zwembad en die nu verkocht, gisteren is het graafwerk begonnen. Wat een bende! Maar straks een mooi gat voor het grond van de fundering.

Terug
Bovenaan