Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Mogguh!
Gisteren helaas een 29-jarige medewerker verloren in een jammerlijk verkeersongeval op weg van het werk. Bromfietser tegen vrachtwagen is natuurlijk een ongelijke strijd. Hij laat een dochtertje van 3 maand na.
Hakte er wel even in, en bracht nare herinneringen naar boven :(

Oef, dat is heftig Peter. Sterkte!
Ik snap dat zo'n jong iemand verliezen ook nare herinneringen bij jou naar boven haalt.

Ai, dat is naar Peter. Überhaupt, maar ik snap dat het in jou geval nog iets harder binnenkomt. Sterkte!

Mogguh!

@ Peter: Lees het bericht net pas, heftig man. Kan me goed voorstellen dat zo-iets voor jou extra confronterend is. Sterkte!!

Sterkte peter! :(

Gisteren naar Dordrecht heen (of nouja, een gehucht daar vlak bij naar schoonfamilie). Was de A1 dicht ivm ontmanteling V1 bom bij deventer, dus binnendoor moeten rijden via Delden, Goor, Lochem, Zutphen, Arnhem. Wel een mooie route maar schiet niks op natuurlijk. Kom ik in dordrecht; merwedebrug ook dicht *-) man man, ook daar een stuk om moeten rijden. Ondanks er geen file was wel door had kunnen rijden heb er mee dan 2,5 uur over gedaan om er te komen. Had de stiekeme hoop dat 's avonds op de terugweg de A1 weer open was, maar helaas. Ook toen allemaal binnendoor weer terug. Leuk die familiebezoekjes *-)

Erg vervelend nieuws Peter. Sterkte!

@ Joost: dan heb ik het met schoonfamilie in Drenthe nog redelijk getroffen..;)

Iedereen hier nog Coronavrij? In Friesland is het (nog) niet opgedoken maar de randstad en Brabant zijn al flink aan de beurt. dat carnaval is een flinke bron van verspreiding geweest.

@ Ruud: je gevraagde info mbt de Mokka X staat op de site..verder zou ik maar zoveel mogelijk uitgaan van de Peugeot 2008..(fraai ding zeg maar wat is ie groot en duur geworden)

@ Ruud: je gevraagde info mbt de Mokka X staat op de site..verder zou ik maar zoveel mogelijk uitgaan van de Peugeot 2008..(fraai ding zeg maar wat is ie groot en duur geworden)

Ik zag het ook, is technisch gezien gewoon een exacte kopie maar in een ander jasje. Ik zou dan toch voor de DS3 crossback gaan als het dan zo'n zo'n elektrisch opgehoogd ding moet zijn. Die ziet er tenminste lekker onderscheidend uit tussen al het andere SUV geweld (en is ook al leverbaar)

DS3-Crossback-6-740x450.jpg

vraag mij in de benzine versies echt af hoe zo'n mokka zich verhoud tot een crossland x. (ik zie die overigens ook maar weinig rijden in tegenstelling tot de grandland x )

Hier wel coronavrij, maar hier word er nog amper gereisd binnen ons bedrijf. In onze woonplaats is zijn er ook gevallen bekend maar moet eerlijk zeggen dat er in mijn omgeving en dorp niet zo hysterisch gereageerd word zoals je in de media soms leest of doet overkomen. Twentse nuchterheid, ik zie het wel :)

Hier nog Corona vrij, maar bij Kim op school (Breda) zijn wel flinke maatregelen genomen. Die zie ik nog wel dichtgaan binnen een week.

Bedrijfstechnisch zijn reizen van en naar Azië tot half april uitgesloten. Verder gaat alles hier gewoon door, Onze Italiaanse collega's hebben het iets zwaarder. Die zitten niet in het rode gebied, maar dat is wel een grote afzetmarkt.

Bij de autodealer zaterdag mochten we zelfs geen hand geven.
En vervolgens zitten we op kantoor allemaal heel dicht op elkaar :)

Het 'geen-handen-geven' kan ik mij wel voorstellen. het is eenvoudig om gewoon niet te doen, samenleving kan gewoon door gaan en de kans op besmetting is gewoon groot, dus ergens wel logisch.

maar ik lees ook genoeg andere maatregelen waar van je je sterk af vraagt waarom. Je bent als bedrijf / organisator bijna een misdadiger als je bepaalde zaken wel gewoon doet of door laat gaan. Ook al is de kans klein.

Ik zag inderdaad wat info voorbij komen, afwachten wat er onder het jasje zit. Ik verwacht inderdaad eenzelfde accupakket als in de 2008.
We wachten het af.

@ Joost: Kun je merken hoe verwend we zijn met onze snelwegen :)

Jullie zullen me vast voor gek verklaren, maar deze staat al een tijdje in mijn favorieten:

<https://www.autoscout24.nl/aanbod/opel-tigra-twintop-1-8-16v-cosmo-benzine-blauw-67487353-6ffc-4737-aefa-a15b0e6988e4?utm_source=android-share>

Kilometerstand: 171.379 km
Bouwjaar: 05/2005
Verkoopprijs: € 2.350,-

Barri zei:
Jullie zullen me vast voor gek verklaren, maar deze staat al een tijdje in mijn favorieten:

<https://www.autoscout24.nl/aanbod/opel-tigra-twintop-1-8-16v-cosmo-benzine-blauw-67487353-6ffc-4737-aefa-a15b0e6988e4?utm_source=android-share>

Kilometerstand: 171.379 km
Bouwjaar: 05/2005
Verkoopprijs: € 2.350,-

Leuk ding. Als het dak goed werkt/probleemloos is waarom niet.

Ja, leuk ding Berry!
En voor die prijs kan je je ook geen buil vallen.

@corona, ben eind januari in Noord Italië wezen skiën. Daarnaast al sinds die vakantie verkouden, bij vallen en opstaan maar het komt telkens weer terug.
Maar nog geen koorts gehad en ondanks het hoesten vorige week geen longontsteking gehad. Dus ben onzeker of ik besmet was, maar zou nu toch onderhand wel weerstand moeten hebben opgebouwd?
Volgens de test is het ook niet erg: https://brakofcorona.nl/

prima ding, deze heeft dan ook wel de juiste motor, lederen bekleding werd ook lang niet altijd gekozen en ook zit hier de uitgebreid radio/boordcomputer in. In tegenstelling tot de astra twintop heb ik met de tigra maar zelden problemen gezien met het dak. Volgens mij redelijk hufterproof. Prijs is ook super netjes.

Mensen knapten destijds met name af omdat er maar 2 personen in konden zitten en dat als je de kofferbak wil openen het een eeuwigheid duurt voor je gevoel omdat dit ook op oliedruk gaat net als de kap. Verder een prima ding

Mogguh!

Hier alles nog prima; van het weekend nog in de Drentse uitbraakplaats geweest. Weinig paniek.
Wel bijzonder: was daar 1 iemand van een gezin positief getest maar er was geen tijd/geld om de rest van het gezin te testen.... lekker ontwikkeld land zijn we ook :T

Binnenkort concert van de muziek; we houden het nieuws natuurlijk wel in de gaten. Geen idee wat verstandig is, maar maak me nu nog niet druk.

@Peter: jeetje wat heftig... sterkte, kan me voorstellen dat zoiets je extra aangrijpt.

En vervolgens zitten we op kantoor allemaal heel dicht op elkaar smiling smiley
Pak je dezelfde deurklink, druk je op hetzelfde knopje, pak je dezelfde pen... :p

Nee joh, leuk ding! Vooral voor 'erbij'. Wij hebben iets met een achterbank nodig ivm met hondje maar anders had zo'n TT van mij ook wel gemogen.
Leuk kleurtje, leuke uitvoering, fijne motor en netjes geprijsd (tu)

Moet wel zeggen dat er hierna niet persé weer een cabrio komt. We hebben het nu weer even meegemaakt en was leuk, maar volgende mag gerust weer een 'normale' auto zijn.

Midje!

@ Tigra Twintop: Altijd al een leuke auto gevonden, en zeker als Linea Rossa en nadien de Linea Nera ofzo (stoflook dakje) leuk uitgevoerd.
Kennis heeft er jaren lang veel plezier van gehad, en hem vorig jaar ingeruild op een Crossland X.

@ Fer: Dan zit je wel in de risico-categorie toch?

Wat een rust hier!
Allemaal in quarantaine? :D

Even een update m.b.t. de autowisseling dan maar. Hij bevalt goed de ** ****. Zoals verwacht natuurlijk, gewoon een auto waar het hoognodige opzit en gewoon prima in elkaar zit.
Diesel bevalt ook prettig, op en neer naar schoonfamilie (circa 400km) en dan nog geen halve tank verbruikt hebben is wel prettig :D
Verder rijdt de diesel ook prima, lekker op koppel, maar zeker merkbaar trager dan de Astra. Zeker bij invoegen, doortrekken of inhalen merk je dat je 35pk minder hebt. Ik heb nog te vaak dat ik volgas probeer te geven en al met het pedaal op de bodem zit :p
Naja, das war einmal de uiteindelijke opvolger zal ook minder vermogen hebben. Misschien maar een snellere motor kopen om het te compenseren of af en toe een rondje bietsen in het Spaanse apparaat van m'n broertje :)

Multimedia systeem bevalt, qua scherm en mogelijkheden, veel beter als de Astra. Niet dat dat in de Astra slecht was, bij ** is het wel beter doordacht en zit hij ook op een handigere plek om te bedienen. Bij de Astra zat deze wat hoger en was het onder het rijden wat makkelijker af te lezen. Het geluid uit de boxen was bij de Astra wel duidelijk beter en voller, wat je zeker merkt als je het geluid wat harder zet. In de Astra vervormde het geluid eigenlijk nooit en voelde je de bass desgewenst in je stoel, dat laatste gebeurt bij de **** niet en dat eerste weer juist wel. Bij normaal volume is het verder gewoon prima.

Positef zijn ook de opbergvakken bij de **. Dat is bij de Astra gewoon minder. Heb me altijd verbaasd over het afdekkapje in de middenconsole, waar dan wel een telefoonhouder op kan maar waar je ook niets aan hebt. Nu twee, iets beter geplaatste, bekerhouders tussen de stoelen. Groot, afdekbaar, vakje achter de versnellingspook. Vakje voor zonnebril boven de spiegel. Ennnnnnnn, een gekoeld dashboardkastje!

De LED verlichting mis ik wel, dat gaf veel mooier licht en Intelilux blijft briljant. Het halogeen licht van de **** is echter niet slecht en ook bij grootlicht valt de lichtopbrengst niet tegen, de techniek qua halogeen heeft ook niet stilgestaan blijkbaar.

Grootste pluspunt? De parkeersensoren maken weer een aangenaam en niet zo'n keihard geluid. Bij de Astra is het geluid niet fijn, staat deze kneiterhard en kun je het niet zachter zetten. Wel mis ik de achteruitrijcamera, maar ook dat went wel.

Minpunten? Niet echt, maar dat had ik bij de Astra ook niet (naja, de parkeersensoren misschien). Fiscale waarde is wel 10% hoger dan de Astra, maar dat zal ook deels komen doordat het een diesel is.

Vriendinlief vroeg nog of ik de Astra niet al miste of ging missen, naja eigenlijk niet. Is gewoon een gebruiksvoorwerp en vervangbaar. Zij gaf echter aan dat ze er toch wel wat anders over dacht :D

Leuk om te zien hoe je beide zo ervaart. Je kunt ze prima vergelijken met de ervaring die je hebt. (tu)

Wat mij wel op valt is dat het dus vooral allemaal kleine detail dingen zijn die je op merkt, al dan niet uitrusting gerelateerd. Met andere woorden; de verschillen zijn niet zo heel groot als het soms doet lijken (tu) Ook niet gek natuurlijk. ze houden elkaar heel goed in de gaten.

Had je al een keuze gemaakt voor iets definitiefs?

Ik ben ook van mening dat de meeste auto's van gerenommeerde merken, in dezelfde klasse, van grofweg dezelfde prijs gewoon allemaal prima zijn en echt niet heel veel voor elkaar onder doen. Mooi of lelijk is een mening en uitrusting/ergonomie tot op zekere hoogte ook, maar als je er objectief in staat verschilt het niet zoveel.

Opbergruimte heb ik mij soms wel over verbaasd in de Astra, gewoon net iets minder doordacht. Zowel de plaatsing van de twee bekerhouders tussen de stoelen, de deurvakken als het ontbreken van een ruimte achter de versnellingspook.
De bekerhouders kun je een flesje water in zetten, maar dan raak je het flesje vaak al met je pols als je arm op de armsteun rust. De achterste bekerhouder kan geen flesje in staan als je ook de armsteun wilt gebruiken, de **** doet dat beter. Daarnaast heeft de **** een soort van flexibele houders waardoor kleinere flesjes ook goed worden vastgehouden.
De deurvakken van de Astra zijn bruikbaar en zit zelfs een uitsparing voor iets van een flesje, alleen bij de **** zijn ze wederom net iets beter doordacht en daardoor bruikbaarder.

Zo zijn er een hoop details die net even anders zijn, aan beide kanten overigens. Zo heb ik in het donker het liefst de dashboardverlichting zo donker mogelijk staan, dat ging bij de Astra eenvoudig met een knop achter het stuur. Bij de **** moet je daarvoor diep in het menu duiken.

Maakt dat de ene auto nou zoveel beter als de ander? Ik denk het niet, beide gewoon prima auto's.

Qua rijden durf ik nog niet goed te vergelijken eigenlijk. Uiteraard bij dagelijkse ritten gewoon prima en comfortabel, niets mis mee. Vanmiddag weer 180km voor de boeg en dat zal vast weer prettig verlopen. Adaptieve cruisecontrol is wel een uitkomst, maar het is afwachten hoe dit functioneert op drukkere momenten.

Ik heb het vermoeden dat de **** op hoge snelheid, zeg maar Duits tempo, wat beter op de weg ligt. Dat zal komen door de kleinere velgen (16" ipv 18" bij de Astra), maar ook door de iets langere carrosserie (station ipv hatchback). Dat vond ik overigens ook toen ik de tijdelijke Focus had. Het is net of stations beter om gaan met dwarsrichels e.d.
De Astra deed het bij 200 of harder op de cruise control dan weer iets beter, regelmatig een dik half uur met een los handje aan het stuur gezeten. De tijdelijke Focus ging nipt 200 en dan moest je toch echt wel iets beter op het stuur letten. Hoe de **** dat doet weet ik nog niet. Een ding is zeker, het verbruik zal met de **** dan wel iets gunstiger zijn :)

Op- en afritjes heb ik nog niet echt aangevallen met de ****, zal ook wel even duren voordat dat op hetzelfde tempo gaat als met de Astra

En nee, zo vaak rijd ik dat soort snelheden niet meer maar voorheen reed ik zeer regelmatig 100km enkele reis over de Dutise A31 en dan kom je daar dus wel achter.

zag laatst in NL overigens nog een **** all-track rijden. 1.8 TFSI 4-motion. zoiets dus Maar dan in het brandweer rood! En wat alu accenten. Iets hoger op de pootjes. Misschien wel de leukste van alle ***jes.

Nog iemand coronanieuwtjes hier?
Valt me op dat het hier op dit forum totaal geen gespreksonderwerp is, maar op het forum van wintersport.nl gaat elk topic er nu over (:P)

Komende week mag/moet ik thuiswerken. Ik mag 1 dag komen opdagen en 1 dag naar een klant gaan, tenzij de klant zelf afbelt.
Zal wel wennen worden, ineens geen autorijden voor en na het werk.. :T

Corona...het moet in Friesland nog steeds wat losbarsten...maar de maatregelen zijn er wel.

Was wel hamsteren door veel mensen in de supermarkt vanmiddag en heb zelf als bestuurder onze alv van ehbo moeten cancellen en ook het sporten en cambuur ligt plat...saaie weken..;)

Maar komt goed uit en heb de laatste tijd redelijk veel thuis gewerkt en thuis de handjes vol. Niet zonder reden. Vrouwlief is weer doodziek...maar wel met een mooie reden..ze is zwanger! Recentelijk kregen we het bericht dat het hem niet meer ging worden maar met de paar procent kans is het toch snel alsnog raak. Ze is alleen weer extreem misselijk en elke dag balanceren op randje uitdrogen/ziekenhuis en kan niks meer. Voor mij dus retedruk met al een rondhuppelend kind. Maar geweldig nieuws natuurlijk al is het nog redelijk pril.

Dus je wordt weer vader? Van harte Rob en D!

Sterkte met die vervelende misselijkheid. In nabije familiekring is er ook iemand die dat heeft gehad, levensgevaarlijk geweest. Hopen dat D voldoende aanspraak kan maken op de zorg, ook in de Coronatijd.

Proficiat Rob!! De laatste keer dat we elkaar gesproken hebben was het toch een ander bericht, ged nieuws dus nu! Doe rustig aan met Dorine om deze drukke periode door te komen.

@Corona, Hier in Brabant was het al en paar dagen op het randje van wat kan nog, maar nu is het inderdaad dicht. en terecht! Werk thuis, tot ook wij dichtgaan. Wie zal het zeggen.

@ iedereen in iedereen succes en sterkte!

Gefeliciteerd Rob en D. En sterkte natuurlijk!

Corona: bij ons is het bedrijf in drieën gesplitst qua werklocatie. Ik zou op het 'normale' kantoor werken maar ben vanaf gistermiddag wat ziekig. Hoesten, hoofdpijn, warm en koud hebben. Dit heeft als gevolg dat ik me de hele maand niet op kantoor mag vertonen. Nu dus maar thuis werken. Wel lastig, nu we net een nieuw software systeem live hebben waar ik bij betrokken ben.

Wat een nieuws rob! Gefeliciteerd! Hopelijk voelen jullie beide ook weer snel weer iets beter (tu)

@Corona, nu is de chaos compleet, het bedrijf komt hier langzaam tot een stop. Aantal mensen zijn gewoon verhouden maar moeten preventief thuis blijven. Veel mensen hebben onlangs gereist nog en moeten verplicht 2 weken thuis werken, maar dat is lang niet zo efficient. En nu de scholen en opvang dicht zijn hebben heel veel mensen vrij genomen (en met kinderen komt van thuis werken ook weinig van natuurlijk). Uiteraard is er, ook internationaal, begrip voor de situatie maar tergelijkertijd merk je wel de druk om gewoon te leveren. Boeteclausules dienen zich aan. Enorme financiële strop.

Maar voor die kleine bedrijven is het nog erger, ik ken iemand die vorig jaar een horecazaak is begonnen, die kan dit echt niet overleven zo.

We zullen zien hoe het gaat de komende tijd. Ik zit in ieder geval lekker rustig op werk :}

Mogguh,

Wat een fantastisch nieuws Rob!! Het is jullie zo gegund! Wel heel vervelend voor D dat ze zo veel ongemak heeft van de zwangerschap. Hopenlijk krijgt ze in deze tijd ook de zorg die haar toe komt .

Corona: Ik vind het moeilijk in te schatten. Serieus nemen moeten we het, maar vooral is de vraag wat ons allemaal te wachten staat. Gisteren ben ik met B nog ff weg geweest uit eten, totdat we na het hoofdgerecht het restaurant moesten verlaten. Heel vervelend, maar nog erger voor de eigenaar dat hij het met tranen in de ogen kwam melden. Man, wat had ik met hem te doen.

Op het werk kunnen we weinig met Corona. Proberen zo lang mogelijk door te draaien en personen die vitale functies uitoefenen van elkaar scheiden.
Maargoed, we weten niet wat er komt. Als er straks geen transport meer is gaan onze planten de deur niet uit. Als er geen mensen zijn om de planten te pakken, gaan ze de deur ook niet uit. En dat is best beangstigend met een bederfelijk product, waarvan alles reeds voorgefinancierd is.

Wat een prachtig nieuws Rob!
Hopelijk slaat D zich er goed door heen en wordt het binnenkort wat makkelijker.

Ik ben ook thuis aan het werk. Is toch allemaal wat behelpen, met een kleiner scherm, even vlug iets aan een collega vragen is wat lastiger ondanks Skype/telefoon/mail.
Voordeel is wel dat ik nu mijn eigen muziek kan luisteren, de koffie veel beter is en ik gewoon mijn trainingsbroek aan kan doen :T :}

Maak me wel enigszins zorgen over de impact van dit gebeuren. Allereerst qua welzijn, alhoewel dat voor gezonde mensen wel los schijnt te lopen. Maar nu alles op z'n gat ligt gaan een hoop kleine bedrijven het zeer moeilijk krijgen als het lang gaat duren.

Horeca is ook zo'n dingetje. Hier in het dorp ook twee twintigers die een horecazaakje over hebben genomen een paar maanden terug, ik gok dat die zo'n klap niet op kunnen vangen. Familielid heeft vorig jaar een carriereswitch gemaakt en heeft ook een horecazaak overgenomen, veel geïnvesteerd in aankleding en verbouwing. Hij gaat nu ook halsoverkop opzoek naar tijdelijk werk en hoopt dat het niet te lang duurt.

Mogguh!

Dank voor de felicitaties. Best wel even een spannende tijd ivm Corona. We hopen dat een ziekenhuisopname ons bespaart blijft.

Ik ben vanmorgen nog even op kantoor om wat zaken af te stemmen maar om 12.00 ga ik weer naar huis en blijf ik ook thuis.
Vanmorgen even een conference call met onze huisaccount die zouden komen voor onze jaarrekening en dat nu vanuit huis gaan doen.

De opvang van onze dochter hebben we ook teruggetrokken want we willen geen onnodig risico lopen met mijn verzwakte vrouw.

Vorige week heb ik bewust een nieuwe all-in-one pc gekocht met 27 inch scherm om fatsoenlijk thuis te kunnen werken want met die laptopjes van het werk is het echt geen doen als je op kantoor twee enorme schermen gewend bent.

Qua economie is het natuurlijk een drama....maar wat moet je..gezondheid boven alles....

Vanmorgen ook voor het eerst 100 moeten rijden op de A7..echt een hele rare gewaarwording..rijdt eigenlijk altijd 135-140 en nu opeens 100-110..
Vraagt bij mij echt even een andere mindset. Ben heel benieuwd wat de impact gaat zijn..
Kreeg echt het gevoel dat ik nu ook wel een auto met minder power kan nemen want met de c3 zat ik zo op de 100..;)

Viel me wel op dat veel volvo's, bmw en mercedessen en veel leasebakken er weer schijt aan hadden vanmorgen...

Ik was het vanmorgen ook weer vergeten, Was aan het invoegen met 130+ en toen iedereen zo langzaam reed op een relatief rustige snelweg viel het kwartje. Erg wennen. Gelukkig maakt het op die 22km snelweg per dag niet heel veel uit. Viel mij wel op dat vrijwel iedereen netjes 110 reed.

Zag wel een ruzie op de snelweg. Een Honda rijder was heel kwaad dat iemand in een gaatje voor hem ging invoegen. gooide hij zijn hard plastic parkeerkaart uit de auto toen hij naast de volvo reed. Die mist hij wel, maar de bestuurder daarachter kreeg hem wel zowat op de auto. Daarna ook nog door rood rijden. Blijkbaar met verkeerde been uit bed gestapt.

Hier gewoon @ Home, hoest nog wat en moet dus thuisblijven.
Nu K en L ook thuis zijn krijgt thuis werken een nieuwe dimensie. Net zoveel afleiding als normaal op kantoor, maar dan net ff anders :).

Op kantoor weten en begrijpen ze ook dat e.e.a. echt wel niet zo zal lopen als normaal, wat doe je eraan.. vrij weinig helaas momenteel.

ik kan me niet voorstellen wat dit doet met kleine en net begonnen ondernemers.

Aan allen sterkte!

Gisteren ook 100 gereden op de snelweg. Hoewel ik dat als e-rijder al wel gewent ben bij langere ritten, was het nu wel ff vreemd.
Maargoed, ik rijdt gelukkig weinig snelwegkm. dus de gevolgen zijn voor mij heel beperkt. En ja, er zijn meerdere mensen die hun eigen regels hanteren, die lopen vroeg of laat vast een x tegen de lamp.

Ik merkte wel dat mijn verkeersbordenherkenning niet overweg kon met de borden. Bij een 100 km/h bord gaf hij dat als tijdelijke snelheid aan waarna het vervolgens weer 120/130 was. :}

Ik ben benieuwd hoe ik die 100 ga ervaren. Heb iig vast ingesteld dat Flitsmeister automatisch opstart als ik in de auto stap :)

Thuiswerken: vanwege beperkte servercapaciteit werk ik van 13u tot 19u. De andere 'ploeg' werkt van 7u tot 13u. En dan nog een groep op kantoor en een groep op een uitwijk locatie. Heel bizar allemaal.
Ik had nog een 24" tv op zolder staan dus die staat nu op tafel in de woonkamer, aangesloten op mn laptop. Alleen moet ik nog een usb hub hebben want de laptop heeft maar één usb aansluiting, waardoor ik niet een muis en een toetsenbord kan aansluiten.

Tja, ik was afgelopen weekend ook zo'n leaserijder die 130 reed, maarja voor die tijd reed ik ook al te hard. Ingecalculeerd risico, maar de pakkans is (zeker met Flitsmeister/Waze) gewoon te klein om je echt aan te passen.
Viel mij op dat velen toch nog steeds 120 á 130 reden, een aantal reden ook wel stipt 100. Dan duurt het inhalen van een rijtje vrachtwagens wel erg lang.

Ik merkte wel dat mijn verkeersbordenherkenning niet overweg kon met de borden. Bij een 100 km/h bord gaf hij dat als tijdelijke snelheid aan waarna het vervolgens weer 120/130 was. grinning smiley

Daar was ik bij de Astra altijd verbaasd over, dat systeem werkte goed en nauwkeurig. Deze pakte zelfs matrix borden met tijdelijke snelheden gewoon goed op. Als er te lang geen borden waar te nemen zijn dan springt hij weer naar de bekende snelheidslimiet (o.b.v. navigatie). Dat laatste zal bij jou dan ook het geval zijn denk ik?
Overigens ook weer zo'n optie wat onzin lijkt als je het niet hebt, maar toch echt wel mist als je het niet meer hebt. Zelfs bij het motorrijden keek ik daarvoor onnodig vaak naar het dashboard *-)

@ Thuis werken, een groot/extra beeldscherm mis ik wel. Dat werkt zoveel prettiger.
Geen idee wat de regelingen zijn, maar ik voel er nog niet veel voor om die dan maar uit eigen zak te gaan aanschaffen...

Ik heb nog wel, net als Berry, een oude TV staan maar om nou een 42" TV te gebruiken als pc scherm is ook wat overdreven. Vraag mij af, afgezien nog van het formaat, of dit qua type beeldscherm wel prettig werkt.

Overigens werkt het thuiswerken bij ons wel prima, zal vast komen doordat we op kantoor ook al remote werken met thin clients.

ik sluit de laptop gewoon via HDMI aan op de TV (tu) werkt echt perfect als ik thuis wil werken. Andere collega's hebben een app op hun ipad waarmee ze hun scherm kunnen delen als 2e scherm van hun laptop. schijnt goed te werken maar blijft natuurlijk klein. Maar op het werk zelf gaat het natuurlijk het beste.

Hier nu ook thuis en onze directie heeft ook besloten dat we voorlopig thuis moeten werken.

k sluit de laptop gewoon via HDMI aan op de TV

Zie me zelf nog op de bank werken en een te groot scherm vind ik ook niet prettig. Maar het is wel een oplossing..(tu)
En de tv is momenteel het domein van vrouwlief en dochterlief..;)

Dan duurt het inhalen van een rijtje vrachtwagens wel erg lang.

het is echt mindset...vanmiddag keurig de cruise op 110 en het rijdt echt relaxed en ontspannen...en uiteindelijk maakt het allemaal geen f*ck uit..ik werd voorbij geblazen door diverse auto's en op de afrit zat ik gewoon weer achter ze.

En het verbruik van de C3 gaat na een dag gelijk van 1: 18,5 naar 1:20,5..:}

Ik zie mezelf ook nog niet op de bank werken en dat formaat is dan ook weer een beetje overkill :}
Nee, ik zit fijn aan de keukentafel in het zonnetje met uitzicht op de tuin. Dus naast betere koffie en eigen muziek keuze is zelfs het uitzicht thuis beter als op kantoor :)

het is echt mindset...vanmiddag keurig de cruise op 110 en het rijdt echt relaxed en ontspannen...en uiteindelijk maakt het allemaal geen f*ck uit..ik werd voorbij geblazen door diverse auto's en op de afrit zat ik gewoon weer achter ze.

Dat zal. Ik heb meer dan een jaar lang elke dag 160km per dag in een treintje gereden met max 90. Als ik dan eindelijk weer eens door kan rijden dan doe ik dat ook. Op kleine ritten scheelt het allemaal niet zoveel. Echter moesten we afgelopen weekend 175km enkele reis afleggen, waarvan letterlijk 90% snelweg. Dan maakt 100 of 130 echt wel uit op de totale reisduur :)

Ik ben trouwens wel benieuwd wat buitenlandse weggebruikers er van vinden. De wir war aan borden en verschillende snelheidslimieten op verschillende tijdstippen maakt het er allemaal niet duidelijker op.

Ik ben trouwens wel benieuwd wat buitenlandse weggebruikers er van vinden. De wir war aan borden en verschillende snelheidslimieten op verschillende tijdstippen maakt het er allemaal niet duidelijker op.

Volgens mij is het nu duidelijker dan het was...hiervoor moest je steeds wisselen tussen 100 (knooppunten; op en afritten, enz) en 130 op de snelweg. Nu is het overdag gewoon 100 en s avonds 130.... maar kolder is het wel allemaal.....

Mogguh!

Rustig hier..ik dacht dat het nu wel drukker zou wezen..;)
Ik ben er helemaal niet zo rauwig om dat ik thuis moet werken.
Werkt prima met de nieuwe pc en qua thuissituatie komt het ook niet verkeerd uit..;)

Nu moet ik ook zeggen dat onze kleine stuiterbal gisteren en vandaag bij opa en oma is en morgen hier weer staat te stuiteren..dan wordt het vast lastiger.

Ik heb afgelopen week trouwens de nieuwe Corsa diverse keren zien rijden..
Zit nu echt duidelijk Franse flair in doet hem goed. Het GS pakket maakt hem ook aantrekkelijker!
Stuk beter dan de gezapige Corsa D/E.

Mogguh. Koorts is over maar de keelpijn en hoofdpijn blijven nog hangen. Ach, ben er morgen hopelijk van af.
Nu hopen dat t Corona was, want zoals ik gisteren heb begrepen gaat 50% van de mensen het krijgen en wordt je daarna hopelijk immuun. Heftige situatie, dit gaat nog wel jaren effect hebben.

Hier mogen we ook thuis werken nu de scholen / opvang dicht zijn. Maar ik zei al degen mijn leiding gevende; je denkt toch niet dat wanneer ik thuis ben met een peuter van 2,5 en een baby van 3 maand dat ik dan nog aan werken toe kom? Kreeg een beetje het idee dat ze daar nog niet aan hadden gedacht....

Veel collega's werken vandaag ook thuis ivm kinderen. Heb geen idee hoe ze dat doen, zeker als ze wat jonger zijn.

Morgen werken mijn vrouw en ik beide thuis en als dan 1 telefonisch in gesprek is of met iets bezig is kan de ander voor de kinderen zorgen. maar echt ideaal is het allemaal niet. Ondanks we gewoon een zolder hebben met fijn bureau en computer of de kelder. Vandaag wel op kantoor.

Het is wel lekker rustig op de weg :}

Verbaast met dat jullie niet verplicht thuis moeten werken, Joost. Hier is eigenlijk iedereen met een kantoorbaan verplicht thuis....onze hele straat is volgens mij thuis op enkele zelfstandigen met een eigen zaak na.

Moet wel kunnen maar je moet je werkschema wat aanpassen.. s ochtends vroeg, tijdens het slaapje en s avonds moet je de meters maken. En anders dochterlief gewoon lekker aan het kleuren, kleien zetten of achter de tablet of tv zetten.
Voor ouders met schoolgaande kinderen is het lastig..die moeten ze ook nog achter schoolopdrachten zetten en ze daarbij begeleiden..dan wordt het lastiger.

Ach het is allemaal niet zo productief als anders maar dat respecteert mijn werkgever.

Verbaast met dat jullie niet verplicht thuis moeten werken, Joost. Hier is eigenlijk iedereen met een kantoorbaan verplicht thuis....onze hele straat is volgens mij thuis op enkele zelfstandigen met een eigen zaak na.

De reden is dat er ook een hele fabriek bij ons bedrijf hoort. Er moet 1 (liefst 2) collega's daadwerkelijk van mijn afdeling hier zijn om ook de hele fabriek draaiende te houden voor zolang als het kan. Daar werkt ook gewoon 40 man personeel nu. Op afstand helaas is dat niet mogelijk om dat ik daadwerkelijk de fabriek in moet om dingen te bekijken / beoordelen of testen en vraagstukken te beantwoorden. Iedereen begrijpt het belang om alles zo lang mogelijk draaiende te houden binnen wat verantwoordelijk is uiteraard.

En eerlijk gezegd vind ik het niet erg. Ik stap in mijn eigen auto op het werk, er werkt niemand binnen 5 meter van mij, in de pauze lopen we lekker een rondje buiten in de zon, (maar dan niet hand in hand :p ) Daarnaast zijn er tal van maatregelen genomen zoals alle deuren open, overal staan desinfectiegel en doekjes en overleggen / bijeenkomsten zijn afgezegd of op afstand. Dus de kans is gewoon nihil dat je hier iets op loopt. Kan bij de supermarkt of elders is veel groter wat dat betreft.

Hier ook thuis, K neemt L grotendeels voor haar rekening, maar het huishouden gaat ook door. als je kids 10+ zijn, kunnen ze het meeste wel zelf maar met een kleuter krijgt dat toch een andere dimensie.

Ik doe zoveel mogelijk in de ochtend en daarna ben ik standby, als de telefoon gaat of de mail. verder werkt dat anders toch niet.

Het is een aparte situatie, die veel vooroordelen uitlokt.

Zo werk menigeen thuis, of zitten ze in (deeltijd) ww bij de deur. Dan is het goed dat je er maar het beste van maakt, maar als ik dan berichtjes zie op FB/Insta over hoe lekker ze nu van de zon kunnen genieten dan slaan ze de plank mis. Denkt men er ook aan hoe dit op je werkgever over komt, du nu vecht om zijn bedrijf overeind te houden en dus daarmee ook jou baan. En hoe is dit voor mensen in de primaire sector, die dubbele diensten en risico's aan gaan terwijl ze ook liever in een veilige omgeving zouden werken of zelfs thuis zijn. Velen denken zo aan zichzelf!

Bij ons op het werk zijn we afwachtend wat komen gaat, maar proberen zo positief mogelijk te zijn. Gezien we veel aan supermarktketens leveren kan uitlevering bij ons voorlopig nog door gaan, maar zijn wel afhankelijk van de seizoenskrachten. Als die massaal terug gaan naar huis hebben we een probleem, gezien nieuwe groepen die zouden komen nu niet meer kunnen aanreizen. En we werken gelukkig in een gezonde omgeving (daglicht, frisse lucht) wat de kans op besmetting ook iets kleiner maakt.

Midje!

Vorige week woensdag is er bij ons een strikt protocol in gegaan en donderdags ben ik thuis gebleven ivm hoesten (wat later nog meer hoesten, koppijn, koorts, snotteren, etc is geworden. Nu bij over)
Nu is het inmiddels zover dat ik 2 weken thuis moet werken en daarna mijn collega 2 weken thuis werkt..zo wisselen we elkaar af. Ook andere collega's van het kantoor werkt zo.

Productie werkt in 2 ploegen met een schoonmaakpauze tussendoor. Verder niet meer gezamenlijk pauzeren en dergelijke... vrij rigoureus maar we moeten wat.
We zijn een productiebedrijf dus we kunnen absoluut niet hebben dat de productie stil ligt.

Maar thuis werken bevalt me niks: hoef geen telefoon te beantwoorden alleen mails. Tja... dat heb je vlot zat een keer gedaan. Andere administratie is ook zo weg. Wat huishoudelijke klusjes dan maar doen. Heb de baas het ook wel verteld, maar ja: als alles verder loopt valt er niet zoveel anders te doen. Het is niet anders. Nog maar 8 daagjes thuis werken.

Bij de muziek hebben we ook alles afgelast: geen concert, geen repetities, geen muzieklessen... alles stop. Heel bijzonder, heel onwerkelijk.

@ Rob: geweldig nieuws! Ontzettend blij voor jullie; hopelijk is het voor voor je vrouw straks wat beter qua gezondheid. Gefeliciteerd!

Terug
Bovenaan