Hotdog zei:
Als vrachtauto's 100 zouden mogen is de stikstof-winst om personenauto's maar 100 te laten rijden alweer opgeheven.
Ik ben wel van mening dat we maar 100/130e van de houderschapsbelasting hoeven te betalen, je krijgt immers minder snelheid ervoor terug :T
Ook alle Co2 taksen moeten verlaagd worden, WLTP wordt namelijk op deze manier weer heel erg irrelevant..
WLTP/BPM zou eigenlijk wel moeten inderdaad. Die tests zijn gebaseerd op een bepaalde norm en die norm dient aangepast te worden, aangezien we een stuk langzamer gaan rijden op de snelweg. Maar volgens mij is het allemaal gebaseerd op Europese normen en dus schieten we er weinig mee op.
Ach, we moeten met z'n allen ook niet de illusie heb dat er ook maar iets goedkoper gaat worden qua autorijden.
Ik ben alleen heel benieuwd waar het uiteindelijk gaat eindigen. Auto's afschaffen is natuurlijk de uiteindelijke wens, maar dan hebben een hoop mensen een gigantisch probleem qua vervoer. Elektrisch rijden is ook niet de uiteindelijke oplossing, daar moet nog steeds energie in en dat levert ergens in de keten ook gigantisch veel vervuiling op
Als ik mijzelf als voorbeeld neem, de woon/werk route zal ipv een uur dan 2u en 20 min in beslag nemen.......... enkele reis. Wellicht (meer) thuis werken, maar ook dat is niet altijd en overal de oplossing.
Boodschappen doen zonder auto is wel te doen, we hebben een supermarkt op fietsafstand dus dan maar in kleinere hoeveelheden boodschappen doen.
Even naar m'n ouders? Ipv 15 min. met de auto is het 45 min met het OV, mijn vader doet het op de elektrische fiets ook in 45 min.
Geen idee hoe zo'n vaart het gaat lopen, het zal onze tijd waarschijnlijk wel duren maar als het op dit tempo door gaat dan worden we t.z.t. gewoon een ontwikkelingsland en zullen andere landen/continenten ons voorbij razen.