Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Middag! Huis aan kant gebracht en daarna toch nog even met de nieuwe koplampunits gerommeld. En ze werken nu! Top! Vanavond eens goed testen, het lichtbeeld is fantastisch en LED geeft echt een pens licht. Al viel me het halogeen in de originele units dus ook niet tegen eigenlijk.

Ik zit af en toe wel eens te spieken naar een BMW 5 serie uit de generatie F11, (dus vanaf eind 2010). Ik vind ze nog belachelijk duur, laatst een exemplaar met wat meer kilometers (maakt mij niets uit) maar daar zat ook nog gewoon halogeen in eye popping smiley dat specifieke exemplaar kwam uit 2011 met een cataloguswaarde van 77.000 euro. Het zal vast prima zijn maar je moet bij die merken gewoon donders goed oppassen of je niet bepaalde opties mist.
Inderdaad, onbegrijpelijk. Een automatisch dimmende binnenspiegel inderdaad, ook zoiets. Bij veel dure merken is dat nog gewoon een optie! Kom op zeg.

Vandaag weer twee keer een zien rijden en dit blijft toch wel een toppertje in mijn toekomstige lijstje. In R design in een van de twee schitterende blauwe kleuren van Volvo..

17343754-0.jpg

volvo-v60-rebel-blue-d6_04.jpg

Tijdloos fraai model!

@Rob Ikzelf heb dat met de V40, zeker de latere uitvoeringen zijn erg dik en compleet, vaak ook met standverwarming etc.
Zeker een T4 of een zeldzame T5 lijkt me helemaal prima.
Sowieso over het algemeen echt wel een fan van Volvo.

T5

V40 vind ik ook fraai en heeft aantrekkelijker prijzen maar is voor ons domweg te onpraktisch. De V60 biedt net even meer ruimte al houdt dat ook nog niet over.

Ja een Volvo is echt top. Eens meegereden met een V60 D6, wat een topper. Maar op de achterbank en achterin toch niet heel ruim. V40 is me helaas ook te krap achterin. Maar de stoelen zijn heerlijk en het design klopt ook helemaal. V60 zou hier nog wel kunnen komen!

Mogguh mannen,

Hopelijk allemaal de kerstdagen goed doorgekomen?
Ik helaas wat minder, sinds vorige week donderdag al behoorlijk last van buikpijn. Vooral na het eten en de 2 uur erna best last, helaas de laatste nachten ook slecht geslapen vanwege buikpijn. Daardoor ga je anders liggen in bed, waardoor na verloop van tijd de rug ook pijn begint te doen. Al met al dus niet heel erg kunnen genieten van de kerstdagen.

Volvo's als R-design vind ik best knap om te zien, echter zijn vooral de oudere modellen gewoon veel te krap. Zowel de V40, als V50 als V60.

En licht, tsjah.....mis de xenon/led nog altijd. Maar hou me maar vast aan de gedachte dat ik binnen x-jaar wel een andere auto heb en het dan vast en cker kan aanvinken.
Dus nog maar ff enkele jaren "doorbijten".

Heren, sterkte met de buikpijnen.

Ik heb/ we hebben de kerstdagen goed doorgebracht met gelukkig niet teveel eten. Niet veel maar wel erg lekker gegeten. Ook zelf gekookt en dus ook wel wat regie kunnen voeren.
Nog, op uitnodiging van de garage, een lekkere kerststol opgehaald. Nog even bij een 2e hands laatste model Insignia gekeken maar niet verder op door gepraat.
Wie weet volgend jaar weer. Ik ben nu wel tevreden met mijn wagenpark.

Mogguhhh!

Laatst zat ik in de Ka op de achterbank omdat dochterlief ook eens voorin wilde zitten. Wat me opviel was de enorme bak herrie die uit de kofferbak kwam. Je kon letterlijk de banden horen rollen.
Daarom gister bezig geweest met geluidsdempende foam. De hele kofferruimte ontdaan van bekleding en ook de reservewielkuip leeg gehaald, en met foam en lijm aan de slag gegaan.
Resultaat: zelfs bij 130 km/u kan ik gewoon met mijn passagier praten. Viel me nu pas op hoeveel herrie de spiegels geven.
Misschien is dat het volgende project, hoewel ik niet weet hoe je dat moet oplossen :)

Dat klinkt goed Fer! Zal het mijn vader ook eens aanraden, die vindt de banden achterin ook lawaai maken bij zijn Tourneo Courier. Best irritant, want hij rijdt nog wel eens zonder achterbank er in. Dan is dit wel een mooie oplossing!
Je hebt ook 'silent coat starter sets', voor in de portieren. Schijnt ook goed te werken, en je haalt dan meer uit je speakers. Wil ik dit voorjaar eens doen bij de Focus.

Bij een Tourneo Courier is er denk ik meer bij nodig om het geluid te dempen, waarschijnlijk zal de laadvloer, de wanden en het dak ook moeten worden gedempt.

Bij je focus zal het idd gaan schelen, maar oom hier moet je goed onderzoeken waar het geluid vandaan komt en of het met wat plakfoam op te lossen is.

Bijzonder dat dat zo eenvoudig op te lossen is..(tu)

Tourneo lijkt me onbegonnen werk. Dan had ie een 'echte' auto moeten kopen en geen omgebouwde bestelauto. Meer lawaai is inherent aan dat type auto.

Lawaai uit de wielkasten hebben we sinds de cuore geen last meer van. Merk en type band kan ook nogal impact hebben.

Moet echt zeggen dat de wintermichelins onder de C3 echt veel fijner rijden dan de cross climats van Michelin die eronder zaten. Veel soepeler, stiller en een bult meer grip. Voelt allemaal ook veel vertrouwenwekkender aan.

Bij de Courier gaat het alleen om de wielkasten, daar moet gewoon wat meer isolatie op. Verder is het gewoon net een personenauto hoor. Bij de Focus hebben meer mensen de deuren gedaan, en dat bevalt ze wel. Dat ga ik dus ook wel doen!

Moet echt zeggen dat de wintermichelins onder de C3 echt veel fijner rijden dan de cross climats van Michelin die eronder zaten. Veel soepeler, stiller en een bult meer grip. Voelt allemaal ook veel vertrouwenwekkender aan.
He, dat is bijzonder! Ik dacht dat de Cross Climate echt een topband is maar een gewone winter rijdt dus fijner.

Mogguh!

@ Fer: Gaaf dat je zo'n probleem ook gewoon praktisch aanvliegt en oplost. (tu)

Zow, de laatste dag van het jaar is aangebroken. Een mooi moment om eens terug te blikken.
Ik kijk terug op een goed jaar. We hebben genoten van een uitzonderlijk warm en zonnig 2018.
Dit jaar heb ik afscheid genomen van de GTS en ben over gestapt op mijn eerste nieuwe auto. Een leuke beleving om een auto te mogen uitzoeken, zonder dat het je één cent kost. Eigenlijk is dat echt wel verwennerij. Het elektrische rijden bevalt uitermate goed, enkel de actieradius is zoals jullie weten een tegenvaller. Gelukkig ben ik er in de praktijk nog niet veel mee in de problemen gekomen. Op werkgebied heb ik wel een pittig jaar gehad, een collega die mijn werk over nam die gestopt is voor het seizoen.....en daarnaast ook nog eens een moeilijk jaar voor onze branche bracht veel spanningen teweeg. Maar ook dat zijn we gelukkig door gekomen. Sinds de zomer Brigith leren kennen (sorry, nog een B op dit forum:}) en dat brengt ook veel moois met zich mee, al is het voor mij vaak ook nog erg wennen om rekening te moeten houden met een ander.

Al met al een mooi iets om 2019 mee te beginnen. Kijken wat ons komend jaar gaat brengen.
Voor komend jaar zijn er eigenlijk weinig plannen. Het huis is het meest klaar, de tuin is ingericht.......dus eigenlijk heb ik een rustig jaar voor de boeg. Vraagstuk wat altijd blijft knagen is of ik de Cabrio toch nog eens tegen een GT in ga ruilen. Een puur luxeprobleem, wat omdat ik niet snel hoef te beslissen eigenlijk geen probleem is. Als de kans zich voor doet wil ik dit jaar toch nog wel eens een dagje een GT huren, om te kijken of de auto mij meerwaarde biedt boven de Astra.

Ik wens jullie alleen een mooie jaarwisseling toe!

Mooi altijd hoe je elk jaar weer even terugblikt op het jaar, Ruud..(tu)

Leuk om te horen dat er een dame in het spel is gekomen maar de meesten vermoeden dat waarschijnlijk al..;) Geniet ervan!

Hier een prima jaar gehad! Veel gezondheid, naar volle tevredenheid overgestapt naar een nieuwe baan, onze dochter verder zien opgroeien en daar volop van genieten.

En 2019? Naast een hele grote wens lekker sparen, misschien verhuisplannen concretiseren en geen cent aan nieuwe auto's uitgeven..;)

Fijne jaarwisseling allemaal en veel geluk en gezondheid voor 2019!

Een dame in het spel, leuk! Op naam uitgezocht? ;)
En een GT? Mwah, ik weet niet of die je past. Ik denk eigenlijk van niet, maar goed om dat eens te testen!

Vanuit een druilerig Amersfoort de beste wensen voor een mooi, gezond en gelukkig 2019 !

Mooie terugblik inderdaad van Ruud. Gefeliciteerd met B !

Ik kijk terug op een mooi 2018 met soms verrassende keuzes op autogebied. Had niet verwacht dat er weer een Insignia voor de deur zou staan, laat staan een 6 cilinder Vectra. Grappig detail; ik zag gisteren mijn 2.2 Vectra GTS nog rijden in de (nieuwe) woonplaats van mijn ouders. Ik heb de 6 cilinder daar ook in de buurt gekocht....

Gaaf Ruud! Fijn dat er een meid op je pad is gekomen. Gefeliciteerd!

Het lijkt me best maf om je vorige auto tegen te komen in het wild.
Dat zal me met Siggie niet meer overkomen, ik zie op de rdw site dat die geexporteerd is. Wss voor de onderdelen lijkt me, of als taxi (vanwege de stoelverwarming) ergens in Novosibirsk of zo.. *-)
Zag dat de mondeo nog bij degene in bezit is waar ik 'm aan verkocht hebt, maar volgens RDW niet WAM verzekerd is. Mss tijdelijk geschorst ofzo, boeit eigenlijk ook niet zoveel ;)

Morgen mag ik me weer melden op het werk, dan zit mijn kerstvakantie er weer op. Mag gelijk een vrij ingewikkelde klus doen bij een klant, gaat leuk worden :)

Hotdog zei:
Mogguhhh!

Laatst zat ik in de Ka op de achterbank omdat dochterlief ook eens voorin wilde zitten. Wat me opviel was de enorme bak herrie die uit de kofferbak kwam. Je kon letterlijk de banden horen rollen.
Daarom gister bezig geweest met geluidsdempende foam. De hele kofferruimte ontdaan van bekleding en ook de reservewielkuip leeg gehaald, en met foam en lijm aan de slag gegaan.
Resultaat: zelfs bij 130 km/u kan ik gewoon met mijn passagier praten. Viel me nu pas op hoeveel herrie de spiegels geven.
Misschien is dat het volgende project, hoewel ik niet weet hoe je dat moet oplossen :)

Eh, wat dacht je van verwijderen? ;)

Heeee, ik kon mijn oude oorspronkelijke naam weer aannemen. De "kaper" heeft ZEN blijkbaar weer vrijgegeven.

ZEN ist zurück! :T

Zeg, is dat met die anti bot code nieuw en bij iedere post nodig?

ZEN zei:

Mwoah, nieuw.. Sinds de zomer ongeveer. Het is bij iedere post nodig, zonder de code wordt je bericht niet meer geplaatst.
Het is een geplakte pleister voor een tijdelijk probleem, maar ik heb het idee dat dit als dè oplossing wordt gezien zodat bots niet meer kunnen posten.
Ik geef het nog een half jaar..

Ook van mij de allerbeste wensen voor het komende jaar!
Dat het zowel zakelijk als privé maar een goed jaar mag worden met hier en daar een vleugje Opel :D

@ Fer, wat een verschil een beetje isolatie dan kan maken zeg!
Ik heb eens een Clio Estate als leenauto gehad, dat vond ik ook zo'n ontzettende klankkast ivm mijn eigen hatchback Clio. In de Focus station heb ik er nooit iets van gemerkt, maar had toen ook weinig referentiepunten.
Laatst met de Astra toen ik een dag rondreed met neergeklapte achterbank viel het extra geluid (en de brom van de uitlaat) mij ook op.

@ kentekens oude auto's:
De Clio heeft sinds september vorig jaar een nieuw baasje, waarschijnlijk tezamen met tientallen andere witte Clio's. De auto was van september 2013 en in 2018 dus 5 jaar oud.
De Leon is niet meer bekend, al een jaartje of twee niet geloof ik. De auto was in goede staat toen ik hem verkocht, dus ik gok dat het een TL'tje is geweest dan :(

Kenteken van de Civic en Focus weet ik zo even niet meer, maar de Civic is er ook al een tijdje niet meer. Ben de Focus nog wel 1x tegen gekomen, in mijn eigen woonwijk zelfs. Wel apart, want dat was een tijdelijke huurauto van een dealer uit het oosten in het land en had dus overal kunnen rijden.

@ Plannen/voornemens voor het nieuwe jaar:
Ik doe er niet aan. We gaan ons nieuwe huis de komende maanden echt ons huis maken en voor de rest zie ik het wel gebeuren allemaal. Op autogebied zal er weinig veranderen gok ik.

Mogguh!!

Hier weer een post vanaf het werk, na een paar rustige dagen ook heel fijn om weer in het gewone ritme te komen.
De laatste dagen van vorig jaar thuis wat plannen kunnen afwerken die al een tijd op de to-do-list stonden. Ik heb fatsoenlijke verlichting aangelegd in mijn garage en bergzolder.
Het stelt allemaal niks voor, maar kost je wel 2x een halve dag werk.

Op het werk ook een auto-nieuwtje, de directeur heeft zijn Landcruiser V8D ingeruild op een I-pace. Dus nu de volledige directie/management aan een (semi)electrische auto.

Ja, ik heb er ook zeer vaak ruzie mee. Vaak onduidelijke tekens.
Zo worden voor de M,E en W eenzelfde teken gebruikt....alleen in een andere positie. Ik typ ze maar over zoals de letter hoort te zijn, maar krijg vaak foutmeldingen.
Denk dat ik van de posts die ik schrijf 70% niet gepost krijg.

Welkom terug ZEN! (tu) Die spambeveiliging is inderdaad rampzalig.

In december de I-Pace het meest geregistreerd. Idioterie.

Voornemens: weinig bijzonders. Beetje sparen denk ik :) En het jaar begonnen met een fijn rondje sturen met de Kever. Heerlijk!

Aan allen natuurlijk de beste wensen, dat het maar een leuk, veilig en vooral gezond 2019 mag worden.

Ik ga niet terugblikken, want onze neuzen staan naar voren gericht..
Lize wordt over een maand 5 en de tijd gaat echt snel!
Als het er van komt verhuizen, op autogebied verwacht ik weinig. De Aygo zouden we wil willen inruilen op een Mini, maar de meerkost houdt het voor mij tegen.

Ik had de afspraak met Kim dat ik in 2018 mijn autobudget had bereikt. Dus heb ik om 02.30 na oud en nieuw nadat onze vrienden naar huis waren, maar even de eerste 500,- weer uitgegeven aan de folie voor de kitcar, wat nieuwe onderdelen en volledig nieuwe ophanging en stuurrubbers.. :) Binnenkort kunnen we dus weer verder!

@Ruud, mooi te horen dat er een vrouw in je leven is gekomen!

Oja.. Jimmy @ work.... :( en er is neit veel te doen, ben ook alleen dat scheelt ;)

Jimmy zei:
Ik had de afspraak met Kim dat ik in 2018 mijn autobudget had bereikt. Dus heb ik om 02.30 na oud en nieuw nadat onze vrienden naar huis waren, maar even de eerste 500,- weer uitgegeven
Hahahaha!!

Bij mij thuis wordt er niet zo gekeken op wat ik aan auto's uitgeef. Alles is prima, als we ook maar op reis kunnen (de hobby/liefhebberij van M). Maar ik hou zelf de hand wel een beetje op de knip. Onlangs andere lampen gekocht voor de Focus, en een DAB+ radio. Nu nog de antenne kopen, en dan is de Focus wel weer klaar. Voor de Kever alleen nog de uitlaat vervangen, die is slecht.

@Berry, met de keuring, het complete blok reviseren (deels 2017) en wat aanverwante zaken was het ook wel boven mijn comfort niveau, zeker als je ook dochter hebt die nieuwe schoenen moet, een nieuwe jas, een nieuwe fiets etc. Daar kom je nog wel ;).

Ik probeer me wel aan mijn budget te houden wat ik zelf instel, maar dat lukt niet altijd :)

Astra F zei:
Sinds de zomer Brigith leren kennen (sorry, nog een B op dit forum:}) en dat brengt ook veel moois met zich mee, al is het voor mij vaak ook nog erg wennen om rekening te moeten houden met een ander.

Vraagstuk wat altijd blijft knagen is of ik de Cabrio toch nog eens tegen een GT in ga ruilen.

Nu heb je de kans, dus ik zeg: "doen".
Een tweezitter is helemaal iets anders dan een vierzit-cabrio.
En stel dat het met B verdergaat en heel erg serieus wordt:
- Samenwonen, eventueel nieuwe woning kopen?
- Huisje, boompje, kindje, beestje...

Volgens haar profiel houdt B nogal van exotische locaties, dus dan wordt het schipperen met het budget. En een nieuwe cabrio zal niet prioritair blijken ;)
En eens er sprake zou zijn van kinderen (je bent nu ook weer zo jong niet meer, en het klikt wel met de jongeren uit de jeugdbrandweer, dus dat zou wel eens een realistisch toekomstperspectief kunnen worden), dan kan je noch inzake gezinssamenstelling, noch inzake budgetbeheer een tweezitter verdedigen voor de eerstkomende 15 jaar (of je moet zoals Jimmy al 3 wagens aanhouden).

Corsa 20SEH zei:
@Berry, met de keuring, het complete blok reviseren (deels 2017) en wat aanverwante zaken was het ook wel boven mijn comfort niveau, zeker als je ook dochter hebt die nieuwe schoenen moet, een nieuwe jas, een nieuwe fiets etc. Daar kom je nog wel ;).

Ik probeer me wel aan mijn budget te houden wat ik zelf instel, maar dat lukt niet altijd :)
Eens, als er een mini-me rondloopt dan komen dingen als auto en vakantie qua prioriteit op een heel ander lijstje!

@BRG: eens. Ik zou ook wel een Z4 willen, maar met enkele jaren is dat inderdaad geen realistische optie meer denk ik.

Mogguh!

Allereerst de beste wensen voor jullie allen. Dat we veel positiviteit mogen hebben dit jaar!

Vooruitblikken: pfoeh...een jaartje zonder bijzonderheden zou wel mooi zijn! Maar er gebeurd vast wel weer wat aparts...
Op autogebied: gewoon kijken hoe beide auto's het uithouden. Punto is toe aan een nieuwe schokbreker en remmerij. Sinds een week diverse meldingen over defecte verlichting, niet werkend start/stop-systeem en vol roetfilter. Maar dag erop kan het zo zijn dat dat de meldingen weer weg zijn... echt Italiaans ;) Hopelijk houdt ie het nog gewoon een jaartje vol!

@ Ruud: weer een beetje fitter?

@ Jimmy: Ja, hier word er ook weer gewerkt... en ook rustig.

@ Kinderen: jaaa, dan verschuiven de prioriteiten wel heb ik in mijn vriendenkring gemerkt ;)

@ peter: Haha, mooie redenatie weer:} Ik wil in ieder geval de GT eens echt goed gereden hebben om zeker te weten of hij wat toe voegt t.o.v. de Astra. En problemen voor over een paar jaar hoef ik nu niet op te lossen :D

Ja, gelukkig wel. Sinds 30 december eigenlijk weer wat beter te pas. Merk wel dat ik nog slaap moet inhalen, maargoed......dat komt vanzelf.

Mogguh! Allemaal de beste wensen voor 2019 en natuurlijk veel geluk en gezondheid!

De eerste opsteker dit jaar is alweer een feit. Na een MRI voor iets anders was bij mijn moeder een plekje bij de lever geconstateerd en na een echo bleek het gelukkig een goedaardig vetplekje te zijn.

@Berry, met de keuring, het complete blok reviseren (deels 2017) en wat aanverwante zaken was het ook wel boven mijn comfort niveau, zeker als je ook dochter hebt die nieuwe schoenen moet, een nieuwe jas, een nieuwe fiets etc. Daar kom je nog wel

Hihi..zo herkenbaar...koop liever wat leuks voor dochterlief dan dan dat ik het aan de auto uitgeef..!

Vandeweek driewielertje en keukentje voor haar gekocht..zoooo leuk wat voor plezier ze daaraan beleefd!

Ja, gelukkig wel. Sinds 30 december eigenlijk weer wat beter te pas. Merk wel dat ik nog slaap moet inhalen, maar goed......dat komt vanzelf.

Zag ik jou op FB niet ergens in de kroeg staan met een goudgele rakker in de hand..;) Maar mooi dat het weer beter gaat!

Ben ook weer helemaal zat van dat eten en dergelijke. Oudjaarsdag door mijn schoonvader flink afgebeuld die me had meegenomen met een hardloopcross door de bossen. Voel het nu nog steeds..;) Maar wel erg cool! Dichter bij de bossen wonen staat wel erg hoog op ons lijstje!

Oh god, ja al dat eten en drinken de afgelopen dagen. Niet best, maar zo lekker :D
Heb dan nog wel wat geklust en dus wat calorieën verbrand, maar dat staat niet in verhouding. Ondanks de 1,5 week vrij viel de voortgang van het klussen toch tegen, vielen natuurlijk best wel wat uurtjes weg a.g.v. de feestdagen.

Vanaf nu maar weer iets normaler eten en het 2x in de week sporten weer op te pakken. We wonen inmiddels op loopafstand van onze sportvereniging, dus dat is al weer mooi meegenomen.

@ Rob, gefeliciteerd met het goede nieuws van je moeder!
Wij hebben 1,5 jaar terug ook in spanning gezeten wat dat betreft en dat was niet prettig. Bleek uiteindelijk wel kwaadaardig (in één van de nieren), maar wel goed te behandelen d.m.v. een operatie.
Spannende tijden, maar inmiddels gaat het weer top :)

@ Ruud, een proefrit maken in een GT is niet zo lastig toch? Met een goed verhaal krijg je hem misschien zelfs wel kosteloos een dagje mee.
Een GT zal ongetwijfeld wat toevoegen t.o.v. de Astra, de vraag is of dat hetgeen is wat jij zoekt in een auto. Wel denk ik dat dat soort auto's steeds kostbaarder worden om rijdend te houden gezien de politieke ontwikkelingen, wat overigens ook de aanschafprijs weer kan doen dalen.

Beste wensen voor iedereen!

@Ruudje Zou niet voor de GT gaan maar juist een hele nette Speedster zoeken.
Dat is pas echt een leuke auto voor erbij en een groot voordeel is dat ze niet meer zullen afschrijven maar juist in waarde zullen gaan toenemen.
Perfect dus voor iemand zoals jij die er dan misschien 5.000 kilometer per jaar mee gaat rijden.
Ding is ook nog eens superlicht dus amper wegenbelasting.
Ik zou het wel weten in jouw geval! ( met toch wel een normale/nuttige leaseauto ernaast ).

doe mij die maar

Hier ook allen de beste wensen voor 2019!

Ik ben ook niet zo van het terugblikken en meer van het verder kijken, maar dit jaar was natuurlijk wel bijzonder dat je de kleine enorme stappen ziet maken. Begin van het jaar was het nog echt een baby en nu is het een lopende dreumes die grapjes met mij zit uit te halen :} Voornemens om meer tijd voor mijzelf en thuisfront te maken heb ik helemaal waargemaakt in 2018 en die zelfde lijn trek ik dit jaar gewoon weer door (tu)

Het doel om elk jaar het huis weer een beetje meer af te maken is ook gelukt, komend jaar is het doel de rest van de tuin + tuinhuis en overkapping en ook het doel om bij extreme regenval het water te kunnen 'opslaan' in de tuin.

Helaas afgelopen jaar een collega verloren van mijn leeftijd door een noodlottig verkeersongeval en ook mijn baas heeft de 50 niet mogen halen waardoor ik eigenlijk ik wel steeds minder en minder om materialistische zaken geef.

Vanmorgen is onze kleine onder het mes gegaan, eindelijk na veel gedoe heeft hij nu buisjes in zijn oren en amandelen geknipt. Hopelijk knapt hij snel op. (tu)

Voor komend jaar verwacht ik daarom hier ook geen autowissel, vind het helemaal prima en de laguna rijd nog steeds top. De kleur, het vermogen, en praktische inzetbaarheid is heerlijk, al worden de meeste km met de Up gemaakt.

Vanmiddag de Up! naar de wasstraat gebracht, de witte up was nu grijs met bruine kruidresten van het vuurwerk en ik was niet de enige, wat een drukte! :O Ben tijdens wachten in de rij nog even naar de naast gelegen KIA dealer gelopen. Stond een prachtige Stinger, de Picanto is ook gewoon echt heel mooi voor zo'n klein gebakje. De Optima SW is ook gewoon een hele dikke bak en zak nu ook voor het eerst de C'eed SW en stond er in GT trim, wat zijn die goed bezig zeg!

het is net wat je zoekt natuurlijk, heb in beide gereden en de GT vond ik wat tegenvallen. Wel rap zat en ziet er gaaf uit , leuk om middagje mee te sturen, maar qua rijbeleving raakte het mij niet en het interieur is gewoon echt matig. Misschien dat mijn verwachtingen ook anders waren. Bij de speedster was dat andersom; wat een indruk heeft dat ding op mij gemaakt! Heel waardevast en zelfs nu nog steeds een moderne auto met super prestaties. Eigenlijk zouden ze hem nu zo weer op de markt moeten brengen met een blokje uit de Adam S of zo.

Autowissels... iets waar ik me een tijd niet mee heb bezig gehouden.
Zal bij mij pas na de winter gaan plaatsvinden, de oude C moet zich nog even op een Schwarzwalder winter voorbereiden.
Omdat ik een tijd niet op het forum ben geweest, heb ik blijkbaar wat technische veranderingen gemist.
Is het inmiddels mogelijk om een foto te plaatsen vanaf de eigen computer of moet dat nog steeds zoals vroeger, dus vanaf bv Photobucket?
De oude C is intussen ruim meerderjarig en heeft er zowat 270.000 km op zitten. Motorisch is dat niet te merken, wel aan de carrosserie. Maar dat is bekened bij Benzen uit die tijd.

@Ruudje Zou niet voor de GT gaan maar juist een hele nette Speedster zoeken.
Smaken verschillen, de Speedster is de meest hardcore sportauto.....maar dat is totaal niet wat ik zoek. Ik vind het juist heerlijk om met een Cabrio te cruisen, en daar lijkt me de GT uitermate geschikt voor. In die auto heb je een airco, geluidsinstallatie en wat meer comfort. Maargoed, het is een wens die al wat jaren speelt maar die totaal geen prioriteit heeft.

@ Joost: Fijn dat ze het mannetje hebben kunnen helpen, voor amandelen knippen is ie nog best jong ofniet?
Vind het materialistische wat je omschrijft wel mooi, meer waarde hechten aan 't leven en gezondheid van het gezin. Anderzijds is het wel zo dat geld maar oppotten ook niet veel zin heeft. Een paar centen achter de hand om tegenvallers op te vangen is mooi, maar de rest besteed ik wel graag. Juist omdat het leven zomaar voorbij kan zijn, dan is het jammer dat je leuke dingen achterwege hebt gelaten en een bankrekening vol geld hebt.

@ Joost: Fijn dat ze het mannetje hebben kunnen helpen, voor amandelen knippen is ie nog best jong ofniet?
Vind het materialistische wat je omschrijft wel mooi, meer waarde hechten aan 't leven en gezondheid van het gezin. Anderzijds is het wel zo dat geld maar oppotten ook niet veel zin heeft. Een paar centen achter de hand om tegenvallers op te vangen is mooi, maar de rest besteed ik wel graag. Juist omdat het leven zomaar voorbij kan zijn, dan is het jammer dat je leuke dingen achterwege hebt gelaten en een bankrekening vol geld hebt.

Ja tegenwoordig doen ze dat niet meer zo snel, en al helemaal niet meer op zo'n jonge leeftijd. maar bij hem was het echt nodig omdat hij niet slaapt 's nachts daardoor.

En idd, geld alleen maar oppotten is ook niet iets wat ik zou doen maar ook een gezonde dosis spenderen aan de dingen die je gelukkig maakt, wat voor iedereen wat anders is natuurlijk.

Vandaag de eerste werkdag weer van dit jaar, en de laguna weer van de plek gehaald sinds 19 december :O

Elmer, uploaden van foto's kan nog niet rechtstreeks maar via Photobucket werkt ook niet meer. Via andere foto-hostings wel, zoals Flickr.

@Ruud: misschien is het voor jou vloeken in de kerk, maar waarom niet iets verder kijken dan Opel? Een Mercedes SLK of BMW Z4 lijken me ook auto's die je dan goed passen! Misschien wel beter passen dan een GT?

@Joost: wauw, die heeft wel even stil gestaan. Jullie gebruiken de up! dus best vaak?

Autowassen moet bij die van mij ook weer hoognodig gebeuren, misschien dit weekend maar even werk van maken. Mits het een beetje rustig is in de wasstraat, geen zin om lang in de rij te staan.

@ Joost, je auto is dus twee weken niet van z'n plek geweest. Dat lukt bij mij alleen als ik met het vliegtuig op vakantie ga gok ik :D
Er zijn weinig momenten dat de motor van de Astra niet op temperatuur is bij wijze van, vriendinlief weet hem ook steeds vaker te vinden.

Sterkte met de klein overigens, hopelijk is hij er snel weer bovenop en krijg jullie je nachtrust terug (tu)

Net even vlug uitgerekend, waarschijnlijk zit ik begin 2020 aan het max aantal kilometers. Zou wellicht nog wel iets eerder kunnen zijn aangezien de kilometers nu nog iets sneller gaan als in 2016/2017.

@ Ruud, de tip van Berry vind ik wel een goede. Waarom een opvolger beperken tot Opel? Vreemdgaan kan inmiddels prima, je rijdt immers ook al Nissan :}
Zoveel moois te koop in dat segment. Audi TT is leuk, maar misschien iets te vrouwelijk. Met een MX-5 zoals Peter heeft (of zijn vorig, had) is ook goed betaalbaar en kun je misschien wel meer lol aan beleven als een GT.
En de Cascade? Misschien wel weer iets te duur in aanschaf en vaste lasten voor een tweede auto.

@Ruud: misschien is het voor jou vloeken in de kerk, maar waarom niet iets verder kijken dan Opel? Een Mercedes SLK of BMW Z4 lijken me ook auto's die je dan goed passen! Misschien wel beter passen dan een GT?
@ Ruud, de tip van Berry vind ik wel een goede. Waarom een opvolger beperken tot Opel? Vreemdgaan kan inmiddels prima, je rijdt immers ook al Nissan grinning smiley

De L**f is puur met verstand aangeschaft. Als de bijtelling van alle auto's gelijk was geweest had er een Astra, Insignia, of Grandland X gestaan waarschijnlijk. Een 2e auto is meer emotie, en dat is bij mij wel merkgebonden. Hoewel een MX-5 zeker een mooie auto is, heb ik weinig met Mazda.
En inderdaad, de Cascada wordt snel betaalbaarder.....maar dan heb je wel een hele grote (en zware) gezinsauto er bij. Dat hoeft voor mij niet persé.

@ joost: Vanaf 19 december niet van zijn plaats?:O Hopen dat de kleine nu snel opknapt!
Wat dat betreft was ik met de L**f wel gezegend afgelopen weekend, was bij m'n ouders en had dienst voor de brw. Toen de pager ging voor een schuurbrand was ik dan ook snel weg, dan is het wel heerlijk om zo'n rappe auto te hebben:} [size=x-small](En er ff geen politie in de buurt is)[/size]

@ Joost, je auto is dus twee weken niet van z'n plek geweest. Dat lukt bij mij alleen als ik met het vliegtuig op vakantie ga gok ik big smile smiley
Er zijn weinig momenten dat de motor van de Astra niet op temperatuur is bij wijze van, vriendinlief weet hem ook steeds vaker te vinden.

:}

Ja hier precies andersom; de laguna komt alleen van de plek als:
- we beide tegelijkertijd weg zijn naar een andere bestemming (bv als we beide werken)
- als er een kinderwagen en/of een bult andere rotzooi mee moet
- als we met meer dan 2 volwassenen op pad zijn.

De 20e had ik de Up mee naar het werk voor de 15.000 beurt bij de dealer hier naast, de 21e gecarpooled met collega's ivm kerstborrel en daarna alle feestdagen waar we beide vrij waren. En met de feestdagen zijn we vooral met zn drieën op pad geweest overal naar toe, familiebezoekjes in de buurt etc, en de kinderwagen gaat bijna niet meer mee. Boodschappen, even naar de bouwmarkt, noem maar op, overal word de up dan voor gebruikt waar hij prima geschikt voor is, makkelijker met parkeren en bovenal scheelt het een bult brandstof en slijt de laguna ook niet van al die korte stukjes.

Andere leuke optie wat minder hardcore is, is een Porsche boxter van de eerste generatie. Die drogen aardig mooi op, (in het begin vond ik ze maar niks) ze zijn redelijk betaalbaar en betrouwbaar, zeker als je voor een wat eenvoudigere uitvoering gaat, en heel waardevast. Maar ach er zijn zoveel leuke opties. Net als de auto waarop de opel GT eigenlijk is gemaakt, de Pontiac Solstice is een kek karretje.

Mogguh!

beterschap met de kleine Joost. Bij mijn nichtje is het op tweejarige leeftijd ook gebeurd omdat ze s nachts steeds wakker lag. De rust is daarna volledig teruggekeerd.
Ik heb in de kerstvakantie steeds onze dochter wakker moeten maken..om half tien/tien uur lag ze vaak nog te slapen..;) Luxe hoor!
Vanmorgen naar mijn ouders gebracht omdat onze gastouder vakantie heeft. Vanavond het er maar even van nemen en met vrouwlief even lekker uit eten!

Gebruik van de gezinsauto herken ik. Astra is in de kerstvakantie ook sporadisch gebruikt. Alleen met O&N zijn we er op pad mee geweest en een keer een boodschapje hier en daar als mijn vrouw aan het werk was. Verder zoveel mogelijk de C3. Alles past erin, dochter, kinderwagen, hond en het rijdt echt super.
En tjsa. 1;12,5 of 1: 20 is nogal een verschil..;)

Op de lange afstand rijdt een grotere auto veel rustiger en fijner maar een kleine auto vind ik toch veel speelser om mee te knallen hoor! Het is licht wendbaar en met 90 pk en een bult koppel heb je dan al een hoop lol! Ik zou best de Astra in willen ruilen voor een lekkere dikke Fiesta ST. maar jah..dan wordt het we lastig met vakanties en dergelijke..

AsconaGT zei:
En idd, geld alleen maar oppotten is ook niet iets wat ik zou doen maar ook een gezonde dosis spenderen aan de dingen die je gelukkig maakt, wat voor iedereen wat anders is natuurlijk.

Ik kan mijzelf hier zo in vinden! We hebben nu wel meer dan normaal opgepot staan ivm. een mogelijke verhuizing die toch wel e.e.a. qua kosten meebrengt maar ik geef mijn geld ook graag uit aan dingen die mij en mijn gezin gelukkig maken.
Dagjes weg, korte tripjes, uit eten, vanmiddag zijn Kim en Lize naar de musical van de kleine zeemeermin in de schouwburg hier... eind April gaan we een weekje naar Londen met zijn drieën in een AirBnB op 5 minuten van het centrum :) en de kitcar natuurlijk, die maakt mij ook wel gelukkig :)

@Rob, dochter wakker maken, die ervaring ken ik niet.. Lize is alijd vroeg wakker, daar zijn we aan gewend :) zelfs nu in de vakantie is het 1 keer 8.30 (oudjaarsavond, toen ze er om 01.30 inlag) de rest was eerder.

Oja..

@Ruud, Ik denk dat de Astra je nog prima past als cabrio, een GT gaat denk ik niet veel "extra" geven in jouw gebruik. Ga je meer toertochten ed rijden, dan zou ik dat wel overwegen. Maar ik zou zelf ook voor een Speedster / Elise gaan, maar die ervaring is wel compleet anders. Net als in mijn kit, voelt har,d en snel, rustig cruisen is haast onmogelijk want je moet je nieren op zijn plaats houden :) Maar de beleving is super!

Mogguh!

Onze Punto maakt de meeste kilometers; is de auto voor diegene die op dat moment het verst moet rijden ;)
We zitten er aan te denken om de cabrio een keer weg te doen en er een elektrische scooter voor in de plaats te nemen. Retourtje werk is voor mij 40 km; prima te doen op zo'n scooter. Als vrouwlief dan ook nog in de buurt werkt, kunnen we er helemaal wel een mouw aanpassen. Scheelt een hoop geld op jaarbasis!

@ Joost: beterschap voor de kleine! Hopelijk heeft ie vanaf nu wat minder last en jullie meer rust :)

en met vrouwlief even lekker uit eten!
(tu) waardevolle momenten vind ik zelf! Momentje van rust en tijd/vermaak met elkaar.

Kwam er vorige week nog achter dat ik met S. al 10x naar hetzelfde restaurant ben geweest vorig jaar. (eten, of een borrel op het terras)
Top restaurantje: prima (mexicaans) eten, betaalbaar en vriendelijk personeel. Verder eigenlijk niet uit eten geweest :}

ZEN zei:
Is het inmiddels mogelijk om een foto te plaatsen vanaf de eigen computer of moet dat nog steeds zoals vroeger, dus vanaf bv Photobucket?

Foto's moeten nog steeds "ergens" op het i-net staan, dus worden nog steeds gelinkt.
Zelf gebruik ik daar vaak mijn Facebookaccount voor, op mijn profiel een foto opladen met privacy-instelling "enkel ik", en die dan doorlinken.

Terug
Bovenaan