Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Barri zei:
@Marc: is de 316 van forummer Springbok niet iets voor je? Prima betaalbaar ook. Geen dik blok alleen...

Je zegt het zelf al. De 316i heeft zeker niet mijn voorkeur en een station is eigenlijk al helemaal geen optie ( en zilvergrijs is ook niet mijn keus ).

Morgen de eerste servicebeurt voor de Astra!
Heb er alweer 30K mee gereden en de olie indicator geeft al netjes 0% aan.
Volgens de Opeldealer is het alleen olie verversen, maar zou een aandraai en afstelronde niet noodzakelijk zijn?

Volgens de Opeldealer is het alleen olie verversen, maar zou een aandraai en afstelronde niet noodzakelijk zijn?

Valt weinig aan af te stellen en aan te draaien :p

Eerste 30.000 beurt is vaak wel meer dan alleen olie verversen, ook altijd interieurfilter vervangen, ook word er gekeken over er nog service acties zijn (soort updates) en word de auto verder nog nagelopen of er geen gekke dingen te zien zijn + eventuele opmerkingen van de eigenaar/berijder. Maar heel veel stelt het niet voor inderdaad.

Ik vond vanmiddag bij het ophalen een checklist met nagekeken punten. Allemaal goed natuurlijk :)
En de auto mag weer 30K verder, dus ergens komend voorjaar weer.

Hoorde wel dat er nieuwe navigatiekaarten uit zijn, versie 2019. Geen idee hoeveel het kost en of ik dat wel moet betalen. Ff uitzoeken dus.

Mooi zo! Als is het bij een leasert en al helemaal zon nieuwe niet spannend natuurlijk.

Vandaag twee bijzonder fraaie autos hier in de straat. Allereerst stond er een plaatje van een Cascada. Blijft toch echt een beauty.
En vanavond kwam er een gebulder de straat in. De ex-buurjongen kwam zijn nieuwe aanwinst even showen bij zijn ouders. Hij reed altijd een al niet misselijke 335i coupe maar nu kwam ie in een witte c klasse met veel geluid aanrijden met vier uitlaten. Er stond niks op en even mijn gevoel op rdw gecheckt en jahoor: een c 63 amg. Maar dan ook nog eens de s variant met 510 pk...goeiedag zeg...gaat dus goed met zijn it bedrijf..(tu)

Mogguh

Allereerst stond er een plaatje van een Cascada. Blijft toch echt een beauty.
Helemaal mee eens Rob, blijf het ook een prachtige wagen vinden. Zag gisteren in Duitsland nog een variant in het wit, met rode kap en mooie zwart/alu velgen. Jammer dat hij zo ondergewaardeerd is. Als je ziet dat bijna alle betaalbare Cabrio's zijn verdwenen vind ik dat wel zonde.
Waar kun je tegenwoordig nog als consument voor een betaalbare Cabrio terecht? Dan blijft alleen de Golf nog over, al weten we ook dat bij dit merk het woord betaalbaar niet direct past.

Lees net met verbazing de test in Autobild tussen de Mazda 6, Insignia en Passat. De laatste wint de test, maar is ook ff € 8.000!!! duurder als een Insignia. Beetje vreemd, dat dit de Passat nauwelijks wordt aangerekend. Voor dat geld hadden ze in de Insignia ook de AGR stoelen kunnen kopen, zodat hij meer punten scoorde op comfort. Of het adaptieve onderstel. Bij Autobild blijven ze appels met peren vergelijken om VW maar op 1 te kunnen zetten.Een beetje het Autoweekgedrag van vroeger.

@ Fer: Top toch dat hij er zo door loopt! Met de Leaf mag ik me na 20.000km al melden.

Ruud, waarom noem je de Mazda niet in jouw tekstje?
De Mazda heeft de 3e plaats, Opel de 2e plaats en ** de 1e plaats.

Jammer dat het niet altijd lukt om in te loggen...

Bij mijn Astra had ik na ca. 15.000 km. al een melding dat de olie niet meer vers was. ook bij de Insignia staat na 4.400 km de "teller" al op 90 %
Op die manier lijkt de 30.000 km interval eerder een theoretische waarde...

Ruud, waarom noem je de Mazda niet in jouw tekstje? Want dat lijkt me echt dé topper. Wint in de Autoweek ook van de Talisman. Ergonomie, gebruikte materialen, ruimte; alles is top. Alleen is de automaat wat onrustig. Dat heb ik ook ervaren in een nieuwe CX-5.

@Hans: ik meen dat mijn collega's eens een analyse hadden uitgevoerd en bij een interval van 30dkm bleek het vervangen van de olie gemiddeld bij 29dkm plaats te vinden. Vond ik ook nogal hoog, want 30dkm is volgens mij de maximum interval. Maar veel auto's geven blijkbaar dan pas een melding, bij jou dus een stuk eerder. Kan uiteraard per merk/type verschillen.

Hotdog zei:
Ik vond vanmiddag bij het ophalen een checklist met nagekeken punten. Allemaal goed natuurlijk :)
En de auto mag weer 30K verder, dus ergens komend voorjaar weer.

Hoorde wel dat er nieuwe navigatiekaarten uit zijn, versie 2019. Geen idee hoeveel het kost en of ik dat wel moet betalen. Ff uitzoeken dus.

180eu, exlcusief BTW ook nog volgens mij. Mijn auto komt uit 2016, de kaarten zeer zeker niet. Nul coulance vanuit Opel en van de leasemij mag ik het ook vrolijk zelf ophoesten.

Naja, het zal wel. Ik kom altijd wel op plek van bestemming, maar er zijn plekken bij waar ik in een zwart gat rij.

@ Rob, heel veel beter wordt het geluid van een auto niet. Het motorgeluid heeft AMG echt heel goed voor elkaar, heerlijk!

@ Hans, bij mij ging de onderhousinterval ook veel sneller naar beneden dan verwacht. Hij gaf na iets van 20.000km al aan dat ik voor verse olie moest, ben toen tussentijds nog teruggeweest om de melding te laten resetten.
De tweede 30k interval ging het wel goed en volgens mij loopt ie nu in de derde 30k interval ook wel in de pas.

Wellicht dat de auto voor de eerste interval een ander aantal kilometers hanteert? (wat overigens niet overeenkomst met het boekje)

Tsja..autobild kijkt niet naar de prijs...verbaasde me daarom destemeer dat de Ceed won van de G*olf.
Wat me wel weer opvalt is dat de diesel van de Insignia weer rauw en luidruchtig loopt. Gauw het PSA spul erin..stuk verfijnder.
Vandeweek reed me ook weer een Astra K diesel voorbij en klonk echt niet bepaald verfijnd. Echt nog dat Isuzu geluid.

En lees ook steeds dat de flink uitgeklede (abgespeckte) AGR zetels minder goed zijn dan bij de voorganger.

Wint in de Autoweek ook van de Talisman

Schijnt niet zo moeilijk te zijn. Mooie auto die Talisman maar blijft qua motor, besturing en weggedrag toch steeds achter op de rest.
Wel een plaatje die Mazda 6 zeg!

Grrr..vanmorgen zag ik dat weer een koplamp van de C3 buiten werking is. Vant weekend maar eens even goed onderzoek doen.

Talisman is mooi, prima auto zonder slechte punten. maar de concurrentie is ook gewoon heel goed. Tel daar bij op dat het franse imago nog wat tegen werkt in het D segment. op een of andere manier heeft de megane daar veel minder last van.

Mazda 6 van de huidige generatie heb ik wel eens ingezeten en meegereden paar jaar geleden, hele mooie auto van buiten, aan de binnenkant waren toch wel wat details die mij regelrecht aan de jaren 90 deed denken en de infotainment was gewoon zwaar gedateerd en leek wel aftermarket. Maar moet wel zeggen dat Mazda wel echt zn best heeft gedaan om ook wat moois van de binnenkant te maken. Zou hem nu niet meer nieuw overwegen omdat hij over de datum begint te raken maar als occasion een prima optie

Wat betreft de diesels herken ik dat wel wat rob ook zegt. De buren hebben een Zafira Tourer diesel. Ze zijn er sowieso al niet zo blij mee omdat ze uit een peugeot 5008 komen, maar de motor vinden ze o.a. ook niks, en als je ze hoort weg rijden geeft het aan de buitenkant behoorlijk geluid. Dat kan echt beter. PSA loop daar wel aardig in voorop.

@Ruud, ik neem toch aan dat het bij jou auto ook zo is, 1 keer per jaar of 20.000 km. Je wacht die 20.000 dan toch niet af als je die kilometers niet hebt gehaald?

Talisman is mooi, prima auto zonder slechte punten. maar de concurrentie is ook gewoon heel goed. Tel daar bij op dat het franse imago nog wat tegen werkt in het D segment. op een of andere manier heeft de megane daar veel minder last van.

Klopt..de rest van de modellen van renault gaat als een tierelier. Talisman blijft achter. Maar jah....ik vind dat de Megane en de Talisman wel heel erg op elkaar lijken en wel heel erg tegen elkaar aanschurken. De talisman oogt alleen wat chiquer.
Tussen een Golf en een Passat of een Astra en Insignia zit wel het nodige onderscheid.

Midje!

Gister met het dweilorkest een mooie derde plaats bemachtigd tijdens een plaatselijk festival: toch weer mooi.
Vandaag een beetje moe en brakjes op het werk... achja: knap vanzelf weer op ;)

@ Insignia: Blijf het een mooie wagen vinden; prachtig gelijnd, scherpe snoet, mooi totaalplaatje. Motoren/afwerking ed nog nooit gezien
@ Mazda6: Prachtig van buiten maar een paar jaar geleden vond ik het interieur echt een tegenvaller. Typisch Japans met veel hard plastic...

Het motorgeluid heeft AMG echt heel goed voor elkaar, heerlijk!
Laatst hoorde ik in een parkeergarage zo'n C-coupé AMG brullen... toch wel erg prettig!

Dan moet je echt eens in de huidige 6 plaatsnemen Gerwin!

dan is het na de facelift(s) beter geworden denk ik? ik vond het nogal tegenvallen namelijk. Maar dat was een vroeg exemplaar van de huidige generatie, jaren geleden al weer.
Eerste paar seconde denk je dat het er heel behoorlijk uit ziet maar hoe langer je kijkt hoe meer goedkope details, knopjes, materialen en afwerking je ziet. Maar het is wel een hele fraaie auto

Dat was ook één van de redenen waarom Mazda bij mij afviel in de zoektocht de laatste keer.

Het interieur was net iets teveel plastic fantastic. Afgezien daarvan heb je wel lekker vlot een heel goed aangeklede auto, jammer alleen dat ze in de lease best duur zijn.
Plus dat ik de Mazda 3 uiteindelijk toch niet zo mooi vind, de Mazda 6 overigens wel maar die viel natuurlijk buiten budget.

Of ik ben er iets minder gevoelig voor. Ik vind de interieurs namelijk echt gaaf. Natuurlijk her en der goedkopere knopjes, maar dat maakt mij echt niks uit. Ergonomie top, uitstraling top. Ja, ik kan er wel aan wennen. Maarja, ik heb ook geen kritiek op het dash van mijn Focus, itt heel veel anderen :D

Ach het is ook niet slecht en op het eerste oog prima zelfs. maar de concurrentie is moordend en ook gewoon heel goed. Als je dan wat goedkope missers hebt in afwerking, knopje op stuur, infotainment, valt dat wel gelijk op als je gaat vergelijken met concurrenten. Ook die berijder destijds was helemaal niet te spreken over de multimedia en ook addeptive cruisecontrol werkte niet goed en onbehouwen dat hij het niet meer gebruikte. Maar overall was hij wel heel tevreden over de auto. Inmiddels is leasecontract al lang afgelopen en rijd nu een A4, na volle tevredenheid volgens mij.

2014-Mazda-6-02.jpg

maarja de Focus van jou generatie was inderdaad heel veel kritiek op, ik vind het ook vreselijk. Dus waarschijnlijk ben jij er minder gevoelig voor :}

Mogguh,

Pff, wat een gekut hier met de spambeveiliging. Je typt netjes de combinatie in die er staat, maar krijgt toch de foutmelding dat het niet goed is. Heb je voor niks je hele verhaal getypt.

@ Mazda 6: Blijft het een mooie wagen vinden, enkel het interieur vind ik kwalitatief niet van het niveau van de duitse merken. Volgens mij hebben ze ook dit keer een gewone facelift doorgevoerd, dus echt nieuw is hij niet. Collega heeft van de huidige generatie de 1e serie gehad, was er best over te spreken.

Weet iemand nog een adresje waar ik een antannevoet voor de Astra G Cabrio kan bestellen? Ding op mijn auto is gebarsten, dus kan op waterlekkage.

Heb het idee dat de nieuwe carpolicy hier stilaan in zijn definitieve plooi gevallen is.
En heb er voor mezelf eigenlijk best nog een leuk budget uitgehaald, terwijl ook mijn medewerkers niet echt mogen klagen...
Cruciaal is natuurlijk de 15% budgetverhoging indien niet 6 maar 7 jaar wordt gereden...

Maar heb eerlijk gezegd geen flauw idee meer welke richting mijn keuze zal uitgaan...
Een dikke Stelvio kan, maar die kost me als voordeel alle aard (= jullie bijtelling) de hoofdprijs met een uitstoot van oude norm al 161 gram (en sinds 12 september gelden nieuwe normen).
C coupé is wat weggezakt; is allesbehalve ideaal voor de wekelijkse verhuis naar NL met 2 middelgrote honden; al heb ik &search_vehicles=1&unitSystem=metric]een leuke knalrode C 300 gespot op het i-net, en &customer=1-29471-1573222&search_vehicles=1&unitSystem=metric]een leuke rode 220d.
CLA shooting brake zit echt wel aan de onderkant van mijn budget, dus meer auto voor meer geld kan ook, &customer=1-29480-1573367&search_vehicles=1&country=be&unitSystem=metric&manufacturer=37%7C%7C55%7C%7C68%7C%7C73%7C%7C82%7C%7C1%7C%7C4%7C%7C5%7C%7C8%7C%7C9%7C%7C10%7C%7C991%7C%7C1771%7C%7C17%7C%7C18%7C%7C1674%7C%7C19%7C%7C21%7C%7C22%7C%7C995%7C%7C24%7C%7C25%7C%7C172%7C%7C26%7C%7C28%7C%7C30%7C%7C31%7C%7C33%7C%7C35%7C%7C36%7C%7C206%7C%7C38%7C%7C39%7C%7C40%7C%7C42%7C%7C43%7C%7C44%7C%7C47%7C%7C49%7C%7C50%7C%7C51%7C%7C52%7C%7C53%7C%7C54%7C%7C57%7C%7C58%7C%7C1691%7C%7C60%7C%7C64%7C%7C65]ben daarnet zelfs een CLS shooting brake tegengekomen op het i-net, met amper 11.000 km...
Mazda6 heeft beetje zelfde nadeel als de CLA, met echt alles afgevinkt heb ik nog zo'n 7.500 EUR budget over...
Er staat hier in de buurt een S90 D5 inscription AWD, maar ook hier geldt dat dit niet meteen de meest geschikte auto is om 2 honden mee te nemen... V90 vind ik dan weer net iets te lomp.
Een A6 break zou kunnen, maar de écht leuke A6 breaks zijn evenwel net iets boven budget.
Arteon was een optie, maar raak ik nu al op uitgekeken.
En die Mustang getuigt toch net iets teveel van een nakende midlifecrisis...

Kortom, ik zie door de bomen het bos niet meer...
Het is wachten op een "Aha-erlebnis".

Ik zou gewoon lekker voor een D of E segmenter Station gaan.
Je hebt de ruimte nodig vanwege de honden dus gewoon doen.
Dan zou voor mij een V90 of XC90 bovenaan staan al is die CLS shooting break ook wel erg dik.

Ik vermoed dat mijn 2 medewerkers nog een jaartje doorrijden voor de 15% exytra-budget (hun wagens worden pas begin volgende maand 6 jaar) en beide voor een "basic" v60 kiezen... Dan kan ik daar ook moeilijk mee afkomen hé. Daarbij, ik vind zo'n V60 niet echt een vooruitgang t.o.v. mijn Tourer.

Kortom, ik zie door de bomen het bos niet meer...
Het is wachten op een "Aha-erlebnis".
Peter komt strax gewoon uit op een Insignia Sports Tourer of Country Tourer. Eigenlijk is er gewoon niks wat hem er van kan weerhouden:}

@ Volvo V60: Prachtige wagen!! Vind alleen de koplampen wat minder gelukt, vind ze met die Hammer erin goedkoop ogen. Beetje zelfde als de Insignia A1, waar er een heel verschil zat tussen versies met AFL of zonder. En de prijs schijnt nog wel een issue te zijn. Vertegenwoordiger die hier op bezoek was heeft er ook 1, die was er heel blij mee maar klaagde over de meerprijs tov de vorige versie.

Astra F zei:
@ Volvo V60: Prachtige wagen!! Vind alleen de koplampen wat minder gelukt, vind ze met die Hammer erin goedkoop ogen. Beetje zelfde als de Insignia A1, waar er een heel verschil zat tussen versies met AFL of zonder. En de prijs schijnt nog wel een issue te zijn. Vertegenwoordiger die hier op bezoek was heeft er ook 1, die was er heel blij mee maar klaagde over de meerprijs tov de vorige versie.

Ja, de prijzen van Volvo zitten behoorlijk in de lift... net als de leveringstermijnen.
En bovendien verwacht ik dat je die V60 binnenkort op zowat elke straathoek zal zien (en ik rij graag iets exclusiever).

Zo'n V60 vind ik echt onwijs gaaf. Maar staat een SUV niet meer op de lijst? Want een CX-5 of XC60 is ook niet behelpen! V60 Cross Country zal ook nog wel volgen toch?
Insignia Country Tourer is ook leuk. Lekker exclusief! Zeker als je er een Buick grille in zet ;)

Lexus latem heeft een schitterende demo in de aanbieding, executive, zwart met beige interieur en open dak...
Ben ik echt verliefd op,
maar die twee hondjes hé ;)

Die toyota is wel gaaf maar de lexus modellen van tegenwoordig... ik vind het zo'n sympathiek merk, doet echt zn best om onderscheidende modellen te maken. Mooie techniek van toyota, rijd goed, maar wat zien ze er toch verschrikkelijk lelijk uit. Echt niet mijn smaak, ik zie ze ook maar heel sporadisch rijden, exclusief is het dus wel.
V60 is wel gaaf inderdaad, maar je gaat ze inderdaad veel zien waarschijnlijk en het is ook alles behalve een koopje.

Mazda6 heeft beetje zelfde nadeel als de CLA, met echt alles afgevinkt heb ik nog zo'n 7.500 EUR budget over...

Ik weet niet wat het budget is en wat de prijzen in BE precies zijn. Maar als ik een CLA 250 automaat met prestige pakket (zit het meeste op en aan) , en amg line dan zit ik al op 63.000 volgens de configurator. Als ik echt mijn best doe kun je hem in nederland ook zo over de 70K rammen.

ik zou toch internet eens bekijken of je iets kunt vinden. Op Ebay bijvoorbeeld. Jos is er misschien wel handig mee (tu)

Ah zo'n velar, imposante auto maar ook imposante prijs :O

Ik zag vandaag trouwens de demo rijden van de jaguar dealer paar straten verderop. Blijft ook een mooie verschijnen die je niet zo heel vaak ziet (wat mij verbaast)

maxresdefault.jpg

maar ik ben dan ook een groot stationwagon liefhebber. En met dit model rij je wel 'premium' maar toch ook exclusief.

Heb naar de vergelijkende test op de voorpagina van AW gegeven naar de tesla en de Jaguar E-pace.
Aangezien ze ook elektriciteitsaansluiting in Zeeland hebben zou dat toch een prima optie zijn?
Hondjes kunnen mee, businessreasons genoeg om op stroom te gaan rijden en je doet iets voor het milieu, al is het maar symbolisch.

Ik ben nogal kieskeurig...
GLC vind ik lelijk,
E-Pace is gewoon binnenin te klein, net als de Evoque,
Velar is echt wel boven budget,
A4 of Passat wil ik niet,
bij BMW vallen enkel X1, X2 & X4 in de smaak...

Model dat wel met stip op mijn lijstje stijgt is de E-klasse break...

Model dat wel met stip op mijn lijstje stijgt is de E-klasse break...
Maar is weer niet echt exclusief ;) Vooral niet in dat muisgrijs.

Dan zou ik gaan voor:
0-MOR-1610458438.jpg

B)

Maar jij moet je er vooral prettig in voelen natuurlijk... voor ons is het makkelijk virtueel geld uitgeven ;)

Die rode Break is wel erg nice!! En ik heb helemaal niets met Mercedes, maar erg mooi zo.

De 1 serie is vandaag precies 3 jaar in het bezit :) En voorlopig zal hij ook nog wel blijven, staat nu 182K op de teller en bevalt nog uitstekend.

Ik vind een E-klasse echt super gaaf, maar dan wel als sedan. De achterkant van de station kan ik maar niet aan wennen. Daarnaast wel een iets spannender kleurtje dan grijs graag!

Ik vind hem overigens redelijk exclusief, zo vaak zie ik geen E-klasse (zeker de station niet) in vergelijking met de 5-serie en A6.

Lastige zoektocht Peter, maar wel een hele lekkere! Je hebt een budget waarin veel mogelijk is, dus vroeg of laat komt er ongetwijfeld iets voorbij wat je aan staat (tu)

Keuzestress Peter? Kan ik me wat bij voorstellen als ik zie wat er voorbij komt. Het enige waar ik je niet over hoor zijn de elektrische alternatieven, is dat niet wat voor je? De e-pace schiet je af vanwege te weinig ruimte, maar een I-pace dan? Zelfde buitenmaten, maar van binnen net zo groot als een F-pace. Plus ultieme rust in de cabine en een wegligging waar je u tegen zegt als ik de reviews mag geloven.

Over elektrisch alternatief gesproken. Gisteren de review van Autoweek van dit karretje gezien en ben erg gecharmeerd van het concept eerlijk gezegd

pcjypv9btiv8.jpg

knap is anders, maar ontwikkeld door een kleine startup met een verbazingwekkend klein budget. Bedoeld om voor 16k (ex accu, 4k aanschaf of huren) de markt op te gaan. Range 250 'echte' kilometers en voorzien van alles dat tegenwoordig als basis wordt beschouwd in een auto, maar ook niet meer dan dat. Daarnaast bedoeld om in een sharing-economy mee te doen, dus verhuren of delen via de app. Het is zelfs mogelijk om andere auto's of apparaten met deze van stroom te voorzien en zo je kwh uit de batterij weer te verkopen. En alle informatie wordt gelijk voor iedereen beschikbaar, dus als je zelf het onderhoud wilt doen is dat prima haalbaar. Ik ben erg enthousiast. Gelukkig is het ding nog niet te koop en heb ik niet even 20.000,- liggen :) Nog een jaar of 4 om te sparen, dan moet de Corsa wel een keer het veld ruimen denk ik.

Ik ben ook heel benieuwd naar die elektrische auto. Niet duur en best aardige specs. Ik heb de review ook gelezen. Bijzonder dat dit lukt voor zo'n start-up!

Franklinn zei:
Keuzestress Peter? Kan ik me wat bij voorstellen als ik zie wat er voorbij komt. Het enige waar ik je niet over hoor zijn de elektrische alternatieven, is dat niet wat voor je? De e-pace schiet je af vanwege te weinig ruimte, maar een I-pace dan? Zelfde buitenmaten, maar van binnen net zo groot als een F-pace. Plus ultieme rust in de cabine en een wegligging waar je u tegen zegt als ik de reviews mag geloven.

Elektrisch?
Met de range van Ruud in het achterhoofd zal dat nog voor nu niet zijn...
En ik ben wel bereid om iets meer als VAA te betalen (NL : bijtelling) om iets deftigs te rijden; als ik zie wat ik in BE allemaal kan kiezen voor de prijs van een Leaf full option, dan is die geen optie.
En een i3 is een leuke gimmick, maar ook niet meer dan dat.

Enige wat nog enigszins in de weegschaal ligt is een niet plug-in hybride Lexus, en dan zeer concreet deze RC300h die al een tijdje op mijn radar staat.

xxl_kfz52647768_img_0573.jpg

Erg lekker de huidige Lexussen, maar wees je er wel van bewust dat die dingen allemaal een CVT automaat hebben. Dat werkt prima, maar ik zou wel goed uitzoeken of het iets is wat bij je past.

Zo, weekend!

Iemand nog iets leuks te melden? Sinds we het over Lexussen hebben is het hier erg stil geworden. Zullen we het weer over Opel gaan hebben?

;)

De rooie heb ik vanmiddag voorzien van bedrijfssticker. Bij aanvang van mijn leasert was het uitgangspunt dat we dit niet deden, maar onder invloed van binnen

Zo, weekend!

Iemand nog iets leuks te melden? Sinds we het over Lexussen hebben is het hier erg stil geworden. Zullen we het weer over Opel gaan hebben?

;)

De rooie heb ik vanmiddag voorzien van bedrijfssticker. Bij aanvang van mijn leasert was het uitgangspunt dat we dit niet deden, maar een kwade invloed van buitenaf heeft ervoor gezorgd dat het bedrijf wat herkenbaarder moest worden. Dus iedereen met leasewagen een sticker, waar natuurlijk genoeg weerstand op kwam vanuit de collega’s.
Nu ben ik de beroerdste niet, dus zit de sticker geplakt op de achterklep. Wel zo lelijk mogelijk.
Bedoeling is dat de bedrijfsleiding er van schrikt hoe afschuwelijk het is, zodat het idee de prullenbak in gaat.
*-)
Nog een week of 2, dan zal ‘ie er wel af zijn.. :T

Weinig leuks te melden...zaterdag buurtbarbecue gehad en nogal desastreus afgelopen. Heb zelf drie dagen op bed gelegen met forse buikgriep (En meer mensen in de straat). En tot overmaat van ramp is onze dochter die avond in haar neus gebeten door een buurhondje. Speelde samen met buurmeisje op kleedje; hondje liep voorbij en deed zo hap in haar neus. Hele avond bij dokterswacht gezeten en na intensief overleg met plastisch chirurg besloten dat hechten niet heel veel zin had. Nu hopen dat het geneest zonder al teveel litteken. Arme schat had gelukkig bij de dokterwacht alweer heel veel praatjes. Maar oei...het opvoeden is begonnen..mevrouwtje krijgt een flink eigen willetje...

En gisteren en vandaag knalhard aan de bak om opgelopen achterstand in te halen. Kortom: week om snel te vergeten.

Gelukkig paar leuke dingen in vooruitzicht. Maandag wordt Astra weer hersteld, dinsdag word ik waarschijnlijk verkozen als bestuurslid bij onze plaatselijke ehbo vereniging, volgend weekend weekendje weg met gezin, week daarop uitje met werk naar Kopenhagen, Malmö en Lubeck.

En dit weekend? Pappaweekend omdat vrouwlief moet werken.

En auto's...die verdwijnen bij mij steeds meer naar de achtergrond....😉

Avond!
@Rob: wow, heftig begin van de week dan! Hopen dat het neusje van de jongedame snel herstelt!

@Fer: hahah, ik ben benieuwd :)

Zojuist met een vriend van me voor een auto voor hem wezen kijken en een leuke Jazz van een particulier gekocht. Wat is zo'n ding enorm ruim van binnen zeg!

Zo rob, hopen dat er ze geen lelijk litteken aan over gaat houden. Als je goed kijkt heb ik ook nog steeds een litteken in mijn arm van een hond die mij heeft gegrepen uit het niets van achteren toen ik 5 jaar oud was.

Hier gisteren bedrijfsfeest, met 2 bussen naar harlingen en vervolgens om 9 uur op 3 grote zeilschepen. Beetje geholpen met zeilen en uiteindelijk in de boos stilgelegd en uitgebreid geluncht aan boord. Het water zakte snel en na de lunch was er nog zo'n 30 cm water en zijn we er in gegaan en een hele wandeling gemaakt. Later lag de plaat vrijwel helemaal droog en onder begeleiding van iemand veel dingen gezien en ontdekt en natuurlijk naar de andere schepen gelopen die vlak bij ook droog waren gevallen. Nadien begon het water flink te stijgen en zijn we weer aan boord gegaan. Avond eten en daarna op de motor weer naar de haven gevaren.

En vandaag is B naar familiebezoek in zuid-holland, dus ik ga met de kleine naar zo'n indoor speeltuin. Sinds hij loopt vind hij het helemaal geweldig.

Deze week weekje vrij bij huis, veel klusjes en ga ook de auto sinds tijden eens uitmesten, wassen en deze week krijgt hij ook een beurt en APK.

daarna weekje naar texel B) Hopen op mooi nazomerweer.

De schrik was in de wachtkamer van de dokterwacht bij haar gelukkig al weg. Toen had ze alweer praatjes voor tien. De schade is nog even afwachten...lijkt nu behoorlijk te genezen.

@Rob, sow dat is schrikken zeg, en zeker voor je dochter best heftig, ik hoop dat het goed geneest, sterkt en beterschap met de jongedame, gelukkig gaan jullie wel een leuke tijd tegemoet.

Ik zit met enorm veel spanning in mijn lijf klaar om naar de RDW te gaan, ik heb de spanning momenteel niet echt onder controle, dat ben ik niet gewend van mezelf als nuchtere Brabander. Afgelopen weekend een paar testrondes gereden, en alles werkt, rijdt goed, als er nu nog iets is dat niet in orde is, dan weet ik het echt niet meer.. Hopen maar dat de uitstoot binnen de norm blijft.

08.00 ben ik de 1e die mag..

Terug
Bovenaan