Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Ik spendeer ieder jaar toch wel rond de 1000 aan mijn gebit... volgend jaar verwacht ik ook weer 2 kronen nodig te hebben.. Ik kan er helaas niets aan doen, door medicijngebruik als kind is de basis aangetast in het bot... Maar probeer wel zo lang mogelijk mijn eigen tanden te behouden.. (wat er nog over is dan).

Ow dat is wel een suffe reden Jimmy, zonde.
Ik ben dan het tegenovergestelde met zelfs nog nooit een gaatje of iets. Heb ook nooit verstandskiezen gekregen dus die kunnen ook al geen problemen opleveren.

Barri zei:
@Fer: hoe is de verandering in dat gebied? Jullie zullen het vast niet als verbetering ervaren.
Klopt Berri, het authentieke van dit oer Tsjechische dorpje is volledig verdwenen. Eigenlijk is het een heleboel marketing om 1 berg(je) en een oud stuwmeer.

Ben vanavond nog de berg opgewandeld, het stelt echt niks voor. Was in een half uurtje wandelen al bovenop de bult, laat het eens 200 hoogtemeters zijn..

Verder genieten we hier wel met volle teugen hoor. Vandaag heerlijk in het meer gezwommen en rondgedobberd op een luchtbed. Morgen een Unesco-stadje bezoeken (Cesky Krumlov) en overmorgen kanoën. En ik denk zelf nog een stuk te gaan wandelen in jet grensgebied Tsjechië-Oostenrijk. Dat was vroeger een soort verboden zone in de Tsjechoslowaakse tijd.

Poeh Jimmy, dat is een thuiskomst die je nog wel even zal heugen. En wat zal jij blij zijn geweest dat je de tandarts bereikt had, dan gaat er in elk geval wat gebeuren. Blij dat die verlichting heeft weten te brengen. Nu hopen dat de rest ook snel herstelt!

@Rob: voor jou iets vergelijkbaars. Knap waardeloos zo'n ingegroeide teennagel en knap pijnlijk ook, zeker als je net niet even helemaal lekker oplet..

@Fer: geniet daar nog even! Ik vind Tsjechië een erg mooi land. En er zit ook iets heel goeds in het water is me tijdens de carbagerun opgevallen. Wat een vrouwen :O

Mogguh!
Laatste werkdag hier voor de vakantie.
Wel in de late namiddag nog ene bestuursvergadering, dus wordt wel nog even doordoen.
En dan - hopelijk - vanaf morgen platte rust in Nederland ;)

Lekker Ferdinand!
Heb je ergens in je achterhoofd dan niet een heel klein beetje spijt dat jullie weer terug zijn gegaan naar deze plek omdat de herinnering van vroeger dan misschien toch iets minder mooi is?
Ik moet ook echt eens richting het oosten van Europa op vakantie of iets van een stedentrip doen in het najaar, daar zijn nog zoveel mooie gebieden!

@ Peter, alvast een prettige vakantie!
Wordt het echt platte rust of toch nog her en der wat klussen in de nieuwe woning?

Afgelopen weekend wat kilometers gestuurd in de Citroën C1 van vriendinlief omdat de Astra door iemand anders toegeëigend was....
Ik verbaasde mij er over dat ik er eigenlijk constant te hard in rijdt. Ben er niet mee op de snelweg geweest maar binnen en buiten de bebouwde kom reed ik toch eigenlijk telkens ongemerkt 10 á 15 km te hard terwijl dat niet de opzet was.
Verder zwabbert het wat meer tussen de lijntjes a.g.v. het lage gewicht en de smalle bandjes, dus je moet iets meer corrigeren met het stuur.

Verder gewoon prima zo'n auto als je niet teveel kilometers rijdt. Ze zijn tot +/- 80 vlot genoeg, het stuurt prima en zit ook prima.
Naja, ik vind dat je nogal op "de bok" zit in die auto maar dat komt misschien ook omdat ik in de Astra altijd op de laagste stand zit. Plus als ik in de auto mee rij erger ik mij in de bochten altijd aan het gebrek aan zijdelingse steun omdat de auto ook nog wel wat overheld maar je houdt het prima een tijdje uit op de stoelen.

Ohja en de auto is in onze vakantie fluitend en zonder op- of aanmerkingen door zijn eerste APK gekomen, die kan er dus weer twee jaar tegen :)

B-Real zei:
@ Peter, alvast een prettige vakantie!
Wordt het echt platte rust of toch nog her en der wat klussen in de nieuwe woning?

Er moet asap een verkeersspiegel komen op de inrijpoort...

9200000058716901.jpg

volgende week donderdag of vrijdag komt de tuinman de hagen scheren (zo'n 120 meter haag),
het gras zal - na alle regen - ook wel eens moeten afgereden worden,
maar verder zijn geen klussen voorzien (of het moet zijn dat Hilde dat nog als verrassing achter de hand houdt).

Verder gewoon prima zo'n auto als je niet teveel kilometers rijdt. Ze zijn tot +/- 80 vlot genoeg, het stuurt prima en zit ook prima.
Naja, ik vind dat je nogal op "de bok" zit in die auto maar dat komt misschien ook omdat ik in de Astra altijd op de laagste stand zit. Plus als ik in de auto mee rij erger ik mij in de bochten altijd aan het gebrek aan zijdelingse steun omdat de auto ook nog wel wat overheld maar je houdt het prima een tijdje uit op de stoelen.

Klopt..het zijn gewoon prima autootjes tot de 80 km/u. Zit je veel op de snelweg dan is een tikkeltje groter en wat meer power toch veel fijner.
Dat hoge zitten heeft de C3 ook...de Corsa zat juist heel laag...voor mijn vrouw die veel moet in en uitstappen vanwege haar werk is de hogere zit veel fijner. En de hoge achterbank in de C3 is ook erg fijn voor het insnoeren van de kleine de Vries.
Maar ben zelf ook voorstander van zo dicht mogelijk bij het wegdek.

De C3 is ook weer apk en beurt klaar. Schrik wel tegenwoordig wat een beurtje al kost. Gewoon bij onze lokale garage van de buurman en zonder bijzondere zaken toch alweer 350 euro kwijt. Maar de olie is tegenwoordig al een flinke kostenpost.

het gras zal - na alle regen - ook wel eens moeten afgereden worden,

Hihi..afgereden worden..heb dit jaar nog nooit zo weinig gemaaid ivm de droogte..maar ons nieuwe gazon heeft de droogte goed doorstaan..wel grappig om te zien dat de stroken waar de drainage ligt extra geel waren..maar binnen twee dagen met regen was alles weer groen!

Ik heb het gras regelmatig gesproeid en ook gemaaid. Ziet er nog best prima uit eigenlijk.

@beurtprijzen: overal moet ook speciale olie in tegenwoordig, dat maakt het zo duur. Het is niet meer zo dat elke auto uit hetzelfde vat 10W40 krijgt.

Zo'n verkeersspiegel heb ik ook nog eens nodig, in de garage. Ik zet de Kever strak langs de muur maar heb rechts geen spiegel. Gaat dus altijd op de gok op centimeters van de muur, best spannend. Tot nu toe altijd goed gegaan overigens. Maar het wordt wel tijd voor een spiegel in de hoek van de garage, zodat ik goed kan zien hoeveel ruimte ik nog heb.

In mijn opel tijd (en dat is toch al weer bijna 8 jaar geleden) zat er standaard in het grote bulk vat al 5W30 vol syntetische olie omdat 90% van de auto's daar toen al om vroeg. Kwam er een keer een opel uit de jaren 90 dan werd er gewoon goedkopere 10W40 uit 5 liter kannen gehaald.

De Laguna is begin september ook toe aan een beurtje + APK en bandjes. Ik ga het gewoon zelf doen. voor 10 euro per liter moet je gewoon goede castrol iloe kunnen vinden voor mijn renault (dus 50 euro), paar kleine andere dingen en hij kan er weer tegenaan voor een jaar. Ben benieuwd wat er verder nog aan komt wat betreft APK. Hoop geen gekke dingen.

Mijn huidige "shortlist".
Gebruik de site autowereld om interessante auto's te bewaren en dit is de huidige lijst.
Sommige modellen komen vaker voor in verschillende uitvoeringen/prijzen/kleuren etc. maar dit is een overzichtje van van alles wat er tussen staat, anders werd het wel een hele lange lijst.
De oudste is van 2007, de nieuwste is 6 maanden oud.
Van paar duizend km op de teller tot +/- 160k op de teller.
Allemaal binnen mijn "budget" van 15k tot 30k. ( gewenste budget ligt eigenlijk op +/- 25k )
Zitten een paar economische keuzes tussen.
Een hele hoop ( de meeste ) ietwat overdreven maar kan ik nog best voor mezelf verantwoorden.
En een paar in de buitencategorie, het kan wel maar is niet zo heel erg verstandig wat running costs betreft.
Denk dat jullie best kunnen bepalen welke auto in welke categorie valt. :}
Owja, valt me zo op een rijtje wel erg op dat de kleuren blauw, zwart en grijzig het meest gewild zijn. ;)

Opel Insignia Sports Tourer - 2.0 T Cosmo 4x4

opel-insignia-sports-tourer-2-0-t-cosmo-4x4-2-0-t-cosmo-4x4.jpg

Opel Insignia - 1.6 T Cosmo *Navi*Xenon*Bose*OPC

opel-insignia-1-6-t-cosmo-navi-xenon-bose-opc.jpg

BMW 5-serie - 520I High Executive M Pakket

bmw-5-serie-520i-high-executive-m-pakket-aut-sportstoelen-navi-schuifkanteld.jpg

Opel Astra - 1.6 TURBO 200PK INNOVATION

opel-astra-1-6-turbo-200pk-innovation-navi-leder-clima-led-agr-pdc-19-lmv-org-nl.jpg

Opel Cascada - 1.6 Turbo Automaat Cosmo

opel-cascada-1-6-turbo-automaat-cosmo-vol-opties.jpg

Opel Mokka - X 1.4 T 140pk Innovation - 19'' - navi - leer - schuifdak

opel-mokka-x-1-4-t-140pk-innovation-19-navi-leer-schuifdak.jpg

Audi A3 Limousine - 1.0 TFSI 116PK SPORT S-tronic

audi-a3-limousine-1-0-tfsi-116pk-sport-s-tronic-led-sportstoelen-klimaatregeling-navigatie-18-lichtme.jpg

Mercedes-Benz C-klasse - 180 AMG Avantgarde

mercedes-benz-c-klasse-180-amg-avantgarde-2015.jpg

BMW 4-serie Coupé - F32 420i High Executive

bmw-4-serie-coupe-f32-420i-high-executive-luxury-automaat.jpg

BMW 3-serie - 316I M-SPORT EDITION

bmw-3-serie-316i-m-sport-edition-18-navi-blue-t-clima-xenon.jpg

Mercedes-Benz E-klasse Coupé - 350 CGI AVANTGARDE

mercedes-benz-e-klasse-coupe-350-cgi-avantgarde-350-cgi-avantgarde.jpg

BMW 2-serie Coupé - 220i High Executive M-pakket

bmw-2-serie-coupe-220i-high-executive-m-pakket.jpg

Hyundai IONIQ - 1.6 GDI Blue HEV 141 pk DCT Comfort

hyundai-ioniq-1-6-gdi-blue-hev-141-pk-dct-comfort-rijklaar.jpg

Volvo V40 - 1.6 T3 150pk R-DESIGN

volvo-v40-1-6-t3-150pk-r-design-panoramadak-xenon-navigatie-camera-rijklaarprijs.jpg

Lexus LS 460 - Executive

lexus-ls-460-executive-adaptive-cruise-control-mark-levinson-sunroof.jpg

Jaguar XF - 4.2 V8 PREMIUM LUXURY

jaguar-xf-4-2-v8-premium-luxury-4-2-v8-premium-luxury.jpg

Audi S6 - 5.2 FSI V10

audi-s6-5-2-fsi-v10-facelift-schuif-kantel-camera-keyless.jpg

Opel Astra GTC - 1.6 Turbo 200Pk Sport

opel-astra-gtc-1-6-turbo-sport-1-6-turbo-200pk-sport-opc-line-20inch-leder-prijs-rijklaar.jpg

BMW 6-serie - 650i High Executive

bmw-6-serie-650i-high-executive-vol-optie-s.jpg

Opel Grandland X - 1.2 TURBO INNOVATION

opel-grandland-x-1-2-turbo-innovation-navi-e-c-c-parkeersensoren-1547-km-nieuwstaat.jpg

Lexus CT 200h - F-Sport Line

lexus-ct-200h-f-sport-line.jpg

Dodge Charger - 3.6 V6 AUTOMAAT

dodge-charger-3-6-v6-automaat.jpg

Mercedes-Benz A-klasse - 200 AMG

mercedes-benz-a-klasse-200-amg-super.jpg

Opel Insignia - 2.8 V6 TURBO 325PK OPC+

opel-insignia-2-8-v6-turbo-325pk-opc-4x4-navi-leder-xenon-clima-led-pdc-uniek-brembo.jpg

Indrukwekkend lijstje Marc.
Ze lopen idd uiteen van monsterlijk tot economisch verantwoord.

Welke staat nu op nr 1?

Mooi lijstje Marc maar wel heel uiteenlopend...van elektrisch tot een V10..;)

Nu is alleen de vraag wanneer...:} Heb je inmiddels alweer een baan gevonden?

Wat een lijstje marc :O Veel vind ik er heel erg gaaf en zelfs best redelijk wat modellen zouden zomaar eens op mijn shortlist komen te staan als ik voor de keuze stond. Met name de 5 serie en Insignia in juiste uitvoering.

maar die S6 V10 *-) Ik ben best bereid om wat meer te betalen en verbruik vind ik niet zo interessant, maar dit zou mij echt te ver gaan qua kosten.

Pooh wat een gaaf lijstje! Ik vind deze het meest realistisch, een goede combi tussen verantwoord, exclusief en sportief:
- Opel Insignia - 1.6 T Cosmo *Navi*Xenon*Bose*OPC
- BMW 4-serie Coupé - F32 420i High Executive

Lekker lijstje Marc en erg divers!
Mijn voorkeur zou uitgaan naar de 5-serie of C-klasse. Die Lexus LS is ook wel erg gaaf, maar ook wel errug groot :D
25k is in elk geval een lekker budget om mee te shoppen (tu)

Doe mij maar de C klasse of die BMW 4 coupe als je toch in deze prijsklasse kunt shoppen.

Vandaag lekker op slippertjes op het werk. Behandeling teen viel reuze mee en vrijwel geen pijn gehad en nu nog niet. Het branderige gevoel toen de verdoving door mijn zenuwen ging was nog het meest vervelend..;)

Zijn weer paar dagen dochterloos...uit logeren bij opa en oma..wel wennen hoor...wat is het dan stuk rustiger in huis. Maar we maken er mooi even gebruik van en vanavond even lekker met zijn tweetjes uit eten. Zaterdag naar het reuzenspektakel in Leeuwarden en zondag bij vrienden op visite.

Zag net dat EDS 20% zomerkorting heeft op de fase 1 tuning...beetje laat achter gekomen want het is t/m de 19e aug en voorlopig kom ik er niet aan toe.

Poeh Marc, dat wordt keuzestress! Je schiet alle kanten op, leuk om te zien :) de enige die ik niet zo kan plaatsen zijn de ioniq en de lexus ct, maar misschien heb je die juist wel opgenomen voor de bewuste verstandige keuze. Hoe dan ook een mooi lijstje!

Waar ik wel eens nieuwsgierig naar ben is of je wel eens in meerdere van je opties hebt gereden. Zit je nu echt nog in de droomfase of sta je op het punt om die in realiteit te brengen? Er zit zoveel diversiteit in je opties dat de beleving tijdens het gebruik ervan bij de één heel anders is dan bij de ander.

Wij hebben in de afgelopen week een dergelijk lijstje gemaakt met betaalbare oldtimers. Voor de run heb ik die Amazon een poosje bij huis gehad, we hebben daar samen ook wat rondjes in gereden en nu blijkt C. toch wel erg gecharmeerd te zijn van een oud beestje. Wat een vrouw B) Voorlopige shortlist: Kadett B of C, Rekord D of E, Trabant, Volvo Amazon of 140-serie, Renault 4 of Peugeot 304/404. Groot verschil tussen de type auto's natuurlijk, maar ik vind ze erg leuk :) Tijdpad? Geen idee misschien dit jaar, anders wordt 't volgend jaar. Lekker dromen voorlopig :)

@Rob: rustig doorhinken. Gelukkig is het nog zomer, in de winter is het aanzienlijk minder comfortabel op slippers. Ja of je moet met sokken in je badslippers, maar ik kan me voorstellen dat je je collega's nog niet gelijk met je tokkie-kant kennis wil laten maken (:B:-D

Een vrouw met een goedkope smaak Frank. De mijne heeft na de vakantie en de overvloed van BMW M3's rondom de Nurburgring een voorkeur voor een M3 van de laatste generatie. Prima keuze, maar mijn bankrekening denkt er helaas anders over :,(:,(

Zag net dat EDS 20% zomerkorting heeft op de fase 1 tuning...beetje laat achter gekomen want het is t/m de 19e aug en voorlopig kom ik er niet aan toe.

Hmm, tempting :T
Van 150pk en 230Nm (?) naar 185pk en 290Nm voor 359eu

Ik zou hier ook graag een hobby auto er bij willen hebben.

Ben ook nog steeds erg gecharmeerd van een Porsche 928 of diens goedkopere variant de 944. Lekkere motoren, coupe, relatief betaalbaar, ook nog praktisch als het moet. Maar het ontbreekt mij gewoon aan stalling. En wil hem niet in een garagebox paar km verderop stallen. Liefst vlak bij huis of aan huis

Lijstje is inderdaad wel heel divers maar daarom is hij ook zo lang, als ik iets tegenkom wat mij interessant lijkt dan zet ik hem in de favorieten.
Uiteraard staan er auto's tussen waarvan ik weet dat het onzinnig zou zijn, punt is dat met een mooi budget het wel kan maar nodig zeker niet.
Zit vaak alleen of hooguit met zijn 2'en in de auto, veel bagageruimte heb ik ook al niet nodig dus eigenlijk zou een luxe B-segmenter ook al prima zijn, die zijn er eigenlijk amper en dan kom je uit bij het C-segment, daar staan ook aardig wat opties van tussen.
Staan verder toch aardig wat D-segmenters tussen en dat gaat eigenlijk puur om de extra luxe en de dikkere motoren, vandaar die ook in de lijst.
Maar samengevat en meest logisch zou zijn een redelijk recente auto uit zeg 2015 ongeveer. Daarmee vallen de echt hele dikke V8'en etc. uiteraard af, die zijn een stuk ouder. Denk als ik nu echt moest kiezen de onderste Insignia OPC een heel eind zou komen ( dat geluid! ) en toch ook de BMW 3-serie of 4-serie. De 4-serie in deze lijst heeft een ietwat hoge kilometerstand voor mijn gevoel en zou het niet zo snel worden. Verder was ik soort van verbaasd dat het nieuwere model Mercedes C-klasse ook binnen budget begint te komen, ook dat lijkt me een hele fijne optie. Al met al lastig te zeggen wat en wanneer precies het zal gaan worden. Tot die tijd vul ik gewoon af en toe mijn lijstje aan met kanshebbers. ;)

in jou situatie met jou budget zou ik gewoon voor een lekkere coupe gaan. ze zien er lekker onderscheidend uit tov de normale versies en wel tot in detail doordacht in het geval van een BMW of mercedes. En dan nog steeds heb je de keuze van een turbo 4 cilinder blokje die in prencipe al vlot genoeg is tot aan een dikke V8 aan toe die auto's zijn er vaak in alle mogelijke kleuren en luxe.

Dus een 4 serie coupe of C-klasse coupe zou het worden als ik in jou schoenen stond. Zijn ook in de maand goed te behappen doorgaans (in vergelijking met bv een 6 serie)

Ik vind overigens het M pakket niet altijd even geslaagd, ook qua onderstel vind ik het originele onderstel ook vaak al een perfecte belans tussen comfort en sportiviteit, zeker bij BMW.

Super gaaf marc! Ook de kleur, mag hier ook zo voor de deur.

maar voordat ik 32K aan een auto ga uitgeven dan mag wel eerst hier iemand van de postcodeloterij aanbellen of een andere leuke meevaller.

Ik kijk wel eens naar BMW 5 serie F11 met 4 cilinder benzine. In de uitvoering zoals ik hem wil begint het bij zo'n 20.000 euro met 150.000 km of meer. Ik rij niet zoveel dus km maakt mij niet veel uit en als ik echt er voor spaar zou is het best mogelijk, maar zelfs daarvan heb ik al zoiets dat een auto mij best wat mag kosten maar 20K uitgeven (wat strikt genomen ook totaal niet nodig is) voor een auto echt wel fors vind, hoe mooi dan ook. Wacht nog 2 jaar tot de eerste exemplaren de 15.000 hebben bereikt misschien, dan zal de laguna met inruil 5000 zijn misschien, particulier verkomen wat meer. 10.000 bijleggen is nog wel een keer voor te sparen.

Lekker lijstje Marc, ik sta (helaas) niet voor dit soort keuzes, maar de 4 en 2 coupe zijn erg mooi! Mijn zwager kijkt naar een nieuwe 3 serie (wacht tot de nieuwe) maar begint toch ook al te twijfelen of het wel zo verstandig is om 60K+ aan een auto uit te geven. voor 30K heb je ook prachtige exemplaren met weinig km op de teller en genoeg opties.

@Rob, hier ook 2 dagen dochterloos, Kim is werken, die haal ik zometeen op dan even de stad in in Breda en uit eten. Ik heb vandaag sinds 09.00 een hoop klusjes uitgevoerd en wat zaken met de verzekering geregeld ivm. de waterschade. Morgenmiddag haal ik Lize weer op, en dan het laatste weekend voor het werk en school leven weer kan beginnen.

@Joost, same here.. je probeert toch iedere keer een trapje hoger te hoger te gaan, maar de huidige prijzen zijn naar mijn idee best hoog.

Ik zie mij zelf ook nog niet zoveel geld uitgeven aan een auto, maar soms moet je het ook slim doen zoals bijvoorbeeld Hans. Door relatief vlot te wisselen hoeft er lang niet altijd heel veel geld bij om weer iets nieuws te rijden. Hoewel je dan relatief veel geld vast hebt zitten in een auto is autorijden onder aan de streep niet heel veel duurder dan een auto van 10 á 15k vijf jaar of langer te rijden denk ik.

Wat ik ooit nog wel zou willen is een gebruikte A6/5-serie/E-klasse rijden. Relatief duur in vaste lasten, maar als je een goed onderhouden exemplaar koopt met 180.000km op de teller is het qua aanschaf wel te doen.

Maar goed, eerst nog maar even verder leasen :)

Het is ook veel geld hoor daar niet van.
Voor mij telt mee dat indien nodig ik rustig heel lang met een auto kan doen, heb niet de drang om al na paar jaar weer perse iets anders te moeten. Als het kan prima en leuk, kan het niet is het ook niet erg. Heb met de Astra Coupe ook 10 jaar gedaan, dan is afschrijving niet echt meer een issue!

Allemachtig..het forummen wordt je ook weer onmogelijk gemaakt..hebben ze weer een of ander wachtwoord voor de spambeveiliging bedacht en ik heb steeds een reclamebanner over mijn invoerveld heen hangen...

Ik zie mij zelf ook nog niet zoveel geld uitgeven aan een auto, maar soms moet je het ook slim doen zoals bijvoorbeeld Hans. Door relatief vlot te wisselen hoeft er lang niet altijd heel veel geld bij om weer iets nieuws te rijden. Hoewel je dan relatief veel geld vast hebt zitten in een auto is autorijden onder aan de streep niet heel veel duurder dan een auto van 10 á 15k vijf jaar of langer te rijden denk ik.

Auto's kosten altijd geld..of je nu snel wisselt of er langer over doet...je blijft geld weggooien. En niet iedereen kan dit snel bij elkaar sparen.
Ik ben ook blij als ik elke maand wat opzij kan zetten. Als ik zie hoeveel geld er elke maand zo de deur uit gaat naar de vaste lasten..vooral boodschappen worden echt schreeuwend duur....en sinds het kleintje er is stel ik ook andere prioriteiten..als ik kan kiezen tussen een setje poetsspullen voor de auto of wat leuks voor de kleine dan weet ik wel waar ik voor kies.

BMW's vindt ik van buiten mooi maar vindt de dashboards maar zozo..erg rommelig en het lijkt nog steeds op bmw's van 20 jaar terug...

Toch jammer Marc dat je destijds niet voor mijn Astra J OPC bent gegaan.
Dan had je een goed onderhouden auto gehad waar ik erg zuinig op ben geweest.
Hij was volgens mij met enkele maanden verkocht en ook nog eens 2000 euro goedkoper weg gegaan.
Uiteindelijk weg gegaan voor 27995,-- met 56k op de teller.

Graveyard zei:
Toch jammer Marc dat je destijds niet voor mijn Astra J OPC bent gegaan.
Dan had je een goed onderhouden auto gehad waar ik erg zuinig op ben geweest.
Hij was volgens mij met enkele maanden verkocht en ook nog eens 2000 euro goedkoper weg gegaan.
Uiteindelijk weg gegaan voor 27995,-- met 56k op de teller.

Tsja wat kan ik zeggen.
De timing is nogal beroerd, bovendien was het wat mij betreft ook te duur. ;)

Zag trouwens Marc dat je de Mokka ook op jou lijstje hebt staan. Begrijp wel als je 60+ bent en uit een Meriva komt dat je de stap hier naar tioe maakt. Maar een mokka vind ik maar matig rijden, erg hobbelig in de vering en gevoelloos in sturen. De afwerking is ook maar zozo, (schijnt na de facelift beter te zijn, heb ik geen ervaring mee). De 1.4T is ook van het oude type, ook niets mis mee maar zeker geen uitblinker.

het is in de basis ook een (koreaans) GM product waar een opel sausje overheen is gegooid. Niets mis mee, het is tenslotte een B segment SUV en die mogen niet te veel kosten. Maar ik zie echt geen enkele reden om zo'n ding te kopen, zeker niet tussen al dat ander moois wat je op jou lijstje heb staan.

Maar zoektocht naar ander werk staat nog op laag pitje?

@Joost Yep, op een heel laag sudder pitje ;)

Mokka staat er eigenlijk puur tussen omdat hij hier om de hoek staat en echt bijna nieuw is ( 6 maanden oud ), bovendien denk ik dat een iets hogere zit best fijn zou kunnen zijn. Wordt ook een dagje ouder! ;):}

Vandaag eindelijk de laguna weer eens inzetten op een lange rit naar Amsterdam, daar logeert hij een paar dan om aankomende zaterdagmorgen in alle vroegte weer huiswaarts te rijden.

Vanmiddag was Ruud ook nog even kort langs geweest met de Leaf en blokje om mee gemaakt.

Laatste keer met een EV was de Ampera lang geleden (de Twizzy reken ik niet mee), maar het blijft stiekem gewoon heerlijk hoe stil de auto is, maar vooral het vermogen wat gelijk paraat staat. Wat details zijn wel onnodig goedkoop opgelost, maar viel mij zeker niet tegen.

Mogguh!

Hebben jullie sinds dit weekend ook zo'n last van die advertenties hier op autoweek?
Heb links van het venster een advertentie die over een deel van de tekst valt. Heb dit zowel op het werk als thuis.
Erg irritant in ieder geval. Daarnaast soms onduidelijke spam-code's.....neej, het is er niet mooier op geworden hier.

@ Joost: Wat is David een vrolijk en energiek mannetje. En niks verlegen. Echt leuk!!

Ik vind de Mokka ook een vreemde in Marc zijn verder erg mooie lijst met auto's. De Mokka valt mede uit de toon omdat het de enige echt hoge auto is met weinig vermogen. Waar de rest toch sportief is en een partij vermogen heeft.
Maar ik snap een voorkeur voor de Mokka wel, ik zie hem (zeker na de facelift) veel rijden en vind het nog altijd een erg mooi model. Lekker gedrongen, maar toch een gespierd en sportief voorkomen. De achterkant ziet er na de nieuwe achterlichten modern en een tikkeltje chique uit. Het interieur is er echt met sprongen op vooruit gegaan. Alleen jammer van de ouderwetse 1.4T en gewicht. De Mokka zou voor mij ook gerust een kandidaat zijn mocht ik privé een andere auto moeten kopen.

Ik zie trouwens met regelmaat de nieuwe Peugeot 3008 rijden. Vind dat echt een mooie en sportieve auto geworden.
Als ik dan een Grandland er naast zet, dan verbleekt die er toch echt wel bij hoor. De teleurstelling is pas echt compleet wanneer je in de Grandland het portier open doet. Het is Opel zijn grootste SUV, maar daar zie je binnen niks aan af. Het instrumentarium is zeer eenvoudig vorm gegeven, terwijl ze daar mooi de klokkenwinkel van de Insignia in hadden kunnen plaatsen.
Ik heb wel het idee dat het ontwikkelbudget van Opel behoorlijk afweek ten opzichte van Peugeot toen ze de tweeling hebben ontwikkeld.

Mogguh!

Goed weekend gehad allemaal? Hier wel! Vrijdagavond is onze dochter weer terug gekomen van een paar dagen logeren. Fijn als ze even weg is maar nog fijner als ze weer terug komt. Echt weer genieten. Maar gisteren hebben we haar alweer weggebracht. Nu een paar dagen naar mijn ouders.

Gisteren bij vrienden in Driel (Betuwe) geweest. Gewoon weer in de C3 geweest en dan valt echt weer op wat een fijn ding dat is; ook voor de lange afstand. Het motortje is echt geweldig soepel en boven de 130 nog steeds erg gretig.

vant weekend ook even de Punto Evo van zuslief bekeken. Nette auto maar wel de nodige gebruikerssporen en slijtageplekken. Daar is het Fiatconcern toch nog steeds wat matig in. Mijn zus vond hem op hogere snelheden wel wat zwabberig en zijwindgevoelig. Herkennen de (ex)punto rijders dat hier ook?

Hebben jullie sinds dit weekend ook zo'n last van die advertenties hier op autoweek?
Heb links van het venster een advertentie die over een deel van de tekst valt. Heb dit zowel op het werk als thuis.
Erg irritant in ieder geval. Daarnaast soms onduidelijke spam-code's.....neej, het is er niet mooier op geworden hier.

Heb ik vorige week al gemeld en wordt er ook gek van..

Het weekend zit er weer op, nu even bijkomen :D
Mijn zwager heeft een horeca gelegenheid overgenomen en vrienden/familie helpen hem waar het kan. Ik heb hem afgelopen zaterdag en zondag geholpen, maar dat is mijn lichaam als "kantoorslaaf" natuurlijk niet gewend :D
Wel ontzettend leuk om te doen en een hoop goede reacties gehad (tu)

@ Ruud, Peugeot 3008 en 5008 vind ik ook erg geslaagd! Het interieur ken ik (nog) niet, maar telkens als ik ze zie rijden klopt die auto gewoon helemaal aan de buitenkant. De 508 schijnt ookal zo mooi te worden (tu)

@ Gerard, heb je naast de uitlaat nog meer modificaties voor de Focus RS op de planning staan?

@ Advertenties, zoals elders op het forum ook al gemeld. Jaren terug was AW de reden om een add-blocker te installeren met hun vervelende scherm vullende, niet wegklikbare, advertenties. Nu nog vrijwel elke dag profijt van :)

Mogguh!
Thuis en op het werk geen reclame: thuis AdBlocker (want anders is Autoweek.nl niet normaal te bezoeken inderdaad) en op t werk op Citrix.

Elektrisch rijden: sja, het rijdt fantastisch! Leuk dat je de Leaf even hebt ervaren Joost.

Mokka: ik vind het niks, sowieso heb ik niks met SUV's. En grappig, ik ben het niet eens met Ruud: de 3008 vind ik niks en de Grandland vind ik juist erg chique ogen. Prachtig dat ze dat hebben kunnen maken van een 3008!

@Rob: ik had de eHDI in de DS3, inderdaad een heel fijn blok en een fijn autootje. Daarmee vergeleken zwabbert de Punto een beetje, maar veel minder dan de oudere generaties Punto. Het is en blijft een iets oudere B-segmenter, de C3 is verfijnder. En als ik het nu weer met de Focus vergelijk is het sowieso een wereld van verschil. Zijwindgevoeligheid viel mij erg mee overigens.

@Rob: ik had de eHDI in de DS3, inderdaad een heel fijn blok en een fijn autootje. Daarmee vergeleken zwabbert de Punto een beetje, maar veel minder dan de oudere generaties Punto. Het is en blijft een iets oudere B-segmenter, de C3 is verfijnder. En als ik het nu weer met de Focus vergelijk is het sowieso een wereld van verschil

Jah de Astra is natuurlijk ook weer een hele stap meer dan de C3. De veel langere wielbasis zorgt voor een veel rustiger weggedrag en meer comfort. En hij is veel stiller en rustiger door de betere isolatie en de 6e versnelling. En ligt veel beter op de weg.

Maar voor een B segmenter is de C3 echt een fijn ding. Hooguit de weke vering, de vlakke stoelen en het niet al te sportieve weggedrag kun je hem aanrekenen. Maar gisteren volledig volgepakt met dochter, hond, tassen en buggy/kinderwagen en het past allemaal.

Ik heb thuis op de Macbook ook een adblocker geïnstalleerd speciaal voor Autoweek.
Ik heb niets tegen reclame, maar wel als dit normaal website bezoek tegenwerkt.

Vandaag weer aan het werk, dat is toch wel weer een dikke tegenvaller....

Mogguh!

Terug van weggeweest: vandaag weer begonnen. Pfoeh, wat mis ik de vakantie ;)

In de vakantie veel gedaan, dingen afgewerkt en op zoek gegaan naar een nieuwe bank (van de oude slijt de neplederen toplaag...) Maar tsjonge, wat zijn banken duur. *-) Die zoektocht doen we nog maar even rustig...

@ forum: wat een ellende is dat geworden zeg.

@ Jimmy: Ah, vrouwlief heeft hetzelfde. Ook vroeger veel medicijnen gehad en nu is het gebit echt een drama. Op het moment vrij rustig (laatste controle zelfs geen gaatjes!) maar dat kan een volgende keer zo weer anders zijn. Erg vervelend helaas :(

@ Berri: Ik heb ook zo'n ingegroeide teennagel gehad. Dokter gaf aan dat hij dan een stuk vel ging inknippen oid en dan weer dichtbranden. Vrij heftig allemaal dus daar heb ik eerst voor bedankt.
Toen naar een pedicure geweest: stukje van de nagel geknipt, watjes ertussen en het was klaar. ('een dokter kan niet overal verstand van hebben, het is geen specialist' waren haar woorden)

@ Marc: gaaf lijstje! Hier in de buurt staat sinds kort zo'n E-coupe... toch wel een erg fraaie auto!

Mijn zwager heeft een horeca gelegenheid overgenomen en vrienden/familie helpen hem waar het kan. Ik heb hem afgelopen zaterdag en zondag geholpen, maar dat is mijn lichaam als "kantoorslaaf" natuurlijk niet gewend big smile smiley
In ruil voor gratis bier? :p

@ Punto Evo: het is een kleine auto, dus altijd minder stabiel en zijwindgevoelig. Maar al met al geen verkeerde auto; al bijna 100.000 tevreden kilometers gereden :)
Zou voor een opvolger wel een klasse groter willen: net wat meer comfort :)

@Jimmy: (tu)

Na een tripje over de Nurburgring van een niet nader te noemen forummer :D dacht ik; dat moet ik ook nog eens doen.
De VR6 vertrouwde ik toch niet genoeg daarvoor (ketting, banden, onderstel), en de Focus wil ik het niet aandoen. Nu dacht ik: een vriend van me wil dat ook wel, en het is wel leuk om daar iets voor te kopen. Dus bijvoorbeeld eens kijken of we een nette en goed onderhouden 206 GTI kunnen vinden. Dat lijkt me een leuke auto daarvoor! Heb ook al gekeken naar een racelicensie en de 206GTI Cup maar dat is me allemaal iets te begrotelijk!

Terug
Bovenaan