Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

@B-Real:
Voor het vignet kan je inderdaad een boete krijgen als het niet volgens de eisen geplakt is.

Wat de wissers betreft: Misschien de armen een beetje bijbuigen? Ik bestel jaarlijks wissers (meestal Bosch) in Duitsland, maar dan wel meteen voor 4-5 auto's (familie en medewerkers bedrijf).

British Racing Green zei:
Reeds gebeurd: elektriciteit, water en propaangastank te naam gesteld.

Vandaag OK:
TV werkt... (schotel + decoder TV Vlaanderen)
En meubelen geleverd...

Nog To do : internet (5/7)

Goed bezig! Hoop dat je daar nog van mooie zomerse dagen kunt genieten.

Lekker bezig Peter, dat schiet op!

@ruitenwissers: ja, die moeten het gewoon goed doen. Ik heb voor de Focus ook direct een nieuw setje gekocht toen ik 'm net had.

Ik bestel ook altijd die Bosch wissers, eigenlijk perfect! Als die niet goed werken daar kan ik mij ook mateloos aan storen.

In de winter de ruit goed ijsvrij maken voor het wissen en niet te veel op een droge ruit vegen verlengt de levensduur al aanzienlijk. Ook hars van bomen en zo verkort de levensduur. Hier gaan ze vaak 2 jaar mee, maar ik rij dan ook niet zo veel.

Hoorde laatst dat die ziggo monteurs die pas weg gaan als alles werkt extern worden ingehuurd. Deze mensen hebben feitelijk vrijwel geen kennis maar krijgen een dagje scholing bij een bedrijf en dan moeten ze op pad. Het komt soms voor dat het niet werkt en er een probleem elders ligt. Het wil dan wel eens gebeuren dat dan mensen dus de voordeur op slot draaien zodat die monteur niet weg kan. Want ze 'ze gaan pas weg als alles werkt'. Met alle (ook psychische) gevolgen van dien.

Hier hebben we al jaren KPN via glasvezel omdat we geen coax hebben en ook niet willen hebben. Werkt echt perfect. En voor de F1 heb ik een inlogaccount van mijn schoonvader van ziggo :}

Zo lekker naar huis, uurtje taxi, 4 uur vliegveld relaxen en nog wat werken, 11 uur vlucht en dan nog 1,5 uur de lege A1 af rijden. Collega afzetten die toevallig op de zelfde vlucht zit, En dan weekend

In de winter de ruit goed ijsvrij maken voor het wissen en niet te veel op een droge ruit vegen verlengt de levensduur al aanzienlijk.
Bij mij blijft de regensensor aan staan, dat is wel irritant! Dus een paar keer over een bevroren ruit gewist. Ik heb het idee dat ik daarom wat lichte krassen in de ruit heb gekregen.

@Joost: pfoe, 11 uur vliegen. Het zal ongetwijfeld wennen maar ik vind het pittig!

Betr. regensensor:
Die werkt bij mij alleen als ik de ruitenwissers op de automatisch stand heb staan. Dus uit = ook regensensor uit.

Oohh ik heb de afgelopen bijna 7 jaar tegen de 1200 uur al in vliegtuigen gezeten. Filmpje kijken, moment van bezinning, alles even goed overdenken, slapen. Het is best te doen.
Wel jammer is dat de KLM vaak zo achterloop met alles. Het vliegtuig waar ik nu mee ga is bijna 30 jaar oud, is ook voor de helft een vrachtvliegtuig. Soms zie ik ook auto's mee gaan met onze vlucht. Laatst lekte er water langs de TL bakken, infotainment valt vaak uit, bult lawaai en zaken zoals internet hoef je al helemaal niet te verwachten. Eten is ook niet lekker. Kwaliteit van stewardessen wisselt sterk. Wel is het toestel lekker ruim, ook gangpaden en zo. Dat is met het huidige spul wel anders waar elke vierkante cm word benut.

Wat een verademing als ik binnenlandse vlucht hier maak. Moodlights, stopcontacten en USB aansluitingen en soms ook gewoon internet (tu) al is het internet dan wel erg traag maar genoeg om beetje te internetten. Als je binnenkomt liggen de gordels op de stoel waar je zowat een liniaal langs kan leggen. Alles gaat ook vrij formeel, maar je krijgt wel het gevoel dat ze je waarderen als gast en echt tot je dienst willen zijn voor een zo aangenaam mogelijke vlucht.

Ow, wel jammer dat ze zulk oud spul hebben op die route! Vorig jaar vanuit Amerika hadden we ook een oud ding zonder infotainment. Gelukkig was het erg rustig en was het een nachtvlucht, dus konden we dwars over drie stoelen liggen om te slapen.

Volgende week een dagje heen en weer naar Tsjechië voor werk. Ben benieuwd hoe dat is.

@Meeuw: ja, bij mij staat ie altijd op automatisch. Wat dat betreft is het wel ideaal hoe Volvo het doet: daarbij moet je 'm altijd aan zetten (knopje op de stengel).

Ja dat automatische probeer ik altijd aan te denken om hem uit te zetten in de winter. Want heb al heel veel problemen gezien met ijs en met name sneeuw. Vaak is het een zekering, maar soms ook erger.

Hoorde laatst dat die ziggo monteurs die pas weg gaan als alles werkt extern worden ingehuurd. Deze mensen hebben feitelijk vrijwel geen kennis maar krijgen een dagje scholing bij een bedrijf en dan moeten ze op pad.

Niets dan lof voor de monteur die bij mij over de vloer kwam. Die heeft op de kabel in de muur na alles vervangen en piekfijn aangesloten. Digitale TV is leuk, maar erg gevoelig voor verouderde kabels of verkeerde stekkers. Zelfs het officiële bouwmarkt spul met keurmerk schijnt niet geweldig te zijn.

Bij mij blijft de regensensor aan staan, dat is wel irritant! Dus een paar keer over een bevroren ruit gewist. Ik heb het idee dat ik daarom wat lichte krassen in de ruit heb gekregen.

Bij mij ook, bij het starten van de auto wist hij dus gelijk als het nat is. Dat was bij mijn Leon beter, daar moest je hem de eerste keer zelf aanzetten en daarna nam de regensensor het over.
Ik kan overigens de regensensor wel uitzetten, maarja dat doe je natuurlijk nagenoeg nooit.

@ Joost, is vliegen met KLM verplicht? Ik gok dat je ook geen economy class vliegt, dus dat reist ook al wat comfortabeler natuurlijk :)

Hier is het ook eerst aanzetten in de 1 serie.. in de Aygo is het gewoon interval :)

@ Joost, ja KLM schijnt op somminge vluchten wat achter te lopen, maar inderdaad nieuwe toestellen zijn krapper.

Wissers bestelde ik altijd bij autoteilemann.de. Lekker goedkoop en verzending ging best snel.

Siggie had ook 1 tikje omhoog nodig om de regensensor te activeren. Maar ik vind het niet hinderlijk dat de Astra ‘m al aan heeft staan. Schrik me soms wel kapot als de wissers ineens beginnen te wissen, ook als het droog is.

Vandaag ben ik ter voorbereiding op de MTB marathon am Ruhrsee (Eifel) a naar Duitsland gereden. Uiteraard om een rondje voor te fietsen, om de benen te laten wennen aan de bergen hier.
Maar omdat ik alleen reed, even de top van de Astra getest: 215 op het vlakke, iets verderop 218 maar dat liep iets bergje af.
Morgen op de terugweg maar weer eens proberen.. :)

Zow Fer, daar ben je dan mooi fanatiek mee. Lijkt me wel een hele gave tocht.

In de Leaf staat de regensensor ook altijd aan (kan ‘m wel uit zetten), gaat opzich prima....al wacht hij heel lang met overschakelen tussen interval en continu wissen.

Tegenwoordig op zoek naar een Solex. Met een clubbie van de brandweer besloten zo’n ding te kopen en af en toe op pad te gaan met de solex.
Dus mocht iemamd nog een goed exemplaar weten, dan hou ik me aanbevolen.

Vandaag nog bij een open dag geweest van een bedrijf wat veel in automatisering doet, is in het pand gekomen waar Joost zijn werk voorheen zat. Knap om te zien wat ze tegenwoordig op afstand kunnen besturen.(:P)

Ik ben er ook geweest ruud! Heb je net gezien. Niet alleen omdat mijn werk er eerder in zat maar ook omdat mijn broer daar projectmanager is. Die heeft ook mooi laten zien wat ze alleman aan hebben aangepast. Toch nog veel herkenningspunten van mijn oude werkplek. Ook jou leidinggevende ruud heb ik zien lopen met z'n kinderen.

@ Joost: Was inderdaad indrukwekkend om te zien hoe mooi bedrijf ze er van hebben gemaakt. Zeker de productievloer die helemaal naar LEAN is ingericht zag er echt super uit. Heb m'n chef daar nog wel even op gewezen hoe mooi het kan zijn.:}

Voor twee jaar terug bij ons Lean proberen in te voeren, en hoewel veel processen al Lean zijn uitgevoerd zie je het bij ons op de werkvloer nog niet zo duidelijk terug (vooral de werkplekmarkering niet). Heeft er mede mee te maken dat door ontwikkelingen nog niet duidelijk is hoe bepaalde logistieke processen er uit gaan zien. Daardoor is het aanbrengen van slijtvaste vloermarkering bijvoorbeeld nog niet mogelijk.

Tijdelijke afbakening kan wel, maar is niet zo slijtvast gezien bij ons altijd wel stof ronddwarreld en de vloeren van ruw beton zijn.
Vind dat zelf wel jammer, daardoor kun je het bedrijf niet zo strak inrichten als dat ik graag zou willen.

@ Fer: Gisteren was toch je MTB tocht? Hoe is het gegaan? Je had er sportief gezien toch prima weer bij, of het moet de wind zijn geweest die een bepalende factor was voor de tijd?

B-Real zei:
Geen idee bij wie je van plan bent om internet af te nemen.

Is internet op de boerenbuiten, dus amper signaal of snelheid, en zeker nog geen glasvezel.
Vorige eigenaars hadden KPN, de naaste buren (ook Belgen) eveneens, dus gaan we ook KPN proberen.

@ruud, de MTB wedstrijd was weer een hele belevenis.
Kwa tijd ben ik ergens achteraan geëindigd.. Ik had natuurlijk gedacht dat ik in topvorm was, maar de rest van het deelnemersveld was nét iets sterker dan ik ;)
Nee, ik kreeg kramp in beide hamstrings én in een kuit bij de 49ste kilometer, een kilometer voor een verzorgingspost. Mijn drinken was op, en moest mezelf en m’n fiets echt naar de verzorging slepen, bergje op. Daar ben ik veel tijd en dus plaatsen verloren.
De 20km er na was het heel voorzichtig fietsen om net niet in de kramp te schieten. Gelukkig was ik weer goed gehydrateerd, dus verder de tocht wel kunnen uitrijden.
Door de vermoeidheid gisteren in rustig tempo naar huis gereden, geen topsnelheidsmeting gedaan met de Astra..

Midje!!

@ Fer: Aj, balen zeg! Je had er toch een tijd naar toe geleefd volgens mij, dat een blessure dan zo roet in het eten gooit is frustrerend.

@ Bestelautodrieling: Zijn nette auto's geworden, vooral het interieur vind ik echt netjes voor een busje. De Peugeot vind ik veruit het mooiste, lekker sportief neusje en geheel binnen de verhoudingen. De Combo vind ik nu al gedateerd ogen met een front wat veel weg lijkt te hebben van de Antara van voor de facelift. Dit had naar mijn idee best wat moderner/spannender gemogen. Gelukkig is deze Combo iig een hele stap vooruit in vergelijking met de huidige generatie.

Mogguh!
Pittige wedstrijd, Fer! En dan nog terug rijden met de auto, pfoe.

@busjes: nette dingen ja, de Opel is inderdaad wat lafjes getekend helaas. En zo'n lange versie is al bijna een Expert/Jumpy/Traveller grootte! Ik denk dat het een succes wordt, maar er moet ook wel een busje onder want ze zijn wel groot. Die eerste Berlingo had een mooi maatje, maar nu komt alleen de Transit Courier daar bij in de buurt.
De Nemo/Bipper is eigenlijk nét iets te klein maar kunnen nu heel goed een opvolger krijgen.

Astra F zei:
Tegenwoordig op zoek naar een Solex. Met een clubbie van de brandweer besloten zo’n ding te kopen en af en toe op pad te gaan met de solex.
Dus mocht iemamd nog een goed exemplaar weten, dan hou ik me aanbevolen.

Ik heb nog wel een SpartaMet voor je in de schuur staan... :}

Mogguh!!

Haha Peter, met 35km is ie in ieder geval net zo beperkt in actieradius als de Leaf....dus zou wel passen:D

Gisteren nog op het oefencentrum van de brandweer geweest, daar was een instructiemiddag voor instructeurs technische hulpverlening.
Die hadden gewoon even 3 nieuwe modellen van een X3, X1 en Insignia staan die ze mochten losknippen :O

B-Real zei:
Wat een rust hier! Iedereen al vakantie of zo? :D
Als het forum zo k*t werkt als afgelopen dagen ben ik snel klaar met het forum. Gelukkig lijkt ie het nu weer te doen.

Maandag hopelijk nieuwe wieltjes voor de Focus, dan snel banden er op gooien.

Ik had nog een melding gezien dat er onderhoudswerkzaamheden aan de website werden gedaan. Mogelijk de oorzaak dat het de afgelopen dagen zo slecht liep.

Hier geen vakantie maar druk met niet-auto gerelateerde zaken.

uitbreiding van huis/tuin is bijna gereed. Stukadoor voor buiten is geweest, glas zit er in. Ik ben nu druk bezig met elektra en het oude terras met grindtegels er helemaal uit getrokken.
Morgen zinken regenpijp en rest van hemelwater afvoer aanleggen in de grond + voorbereidingen sprenkelsysteem en al wat buiten voor buiten elektronica.

Dan nog veel schilderwerk en veel afwerkingsdingen.

13 en 14 juli komt het terras er in. Dan dan is het even tijd om te genieten voordat ik met de rest van de tuin verder ga

Autogerelateerd

Up! word veel als bouw auto gebruikt, cementzakken, raamdorpels, veel ritjes naar de bouwmarkt. Ding is er allemaal geschikt voor. :D En de Laguna, ook die doet het nog super en word met name gebruikt voor de wat langere ritten of grote dingen die vervoerd moeten worden. Zag wel dat de achterbanden voor de winter vervangen moeten worden. Voor kan nog zeker een jaar of 2 mee gezien er niet zoveel mee word gereden. (+/- 10.000 km per jaar)

Het forum had de afgelopen dagen wat kuren inderdaad.

@ Ruud, dat waren schade auto's die TL waren neem ik aan?

@ Joost, je bent er maar druk mee!
Ik heb afgelopen weekend samen met de buurman ook een nieuwe schutting gezet en afgelopen week het laatste deel samen met mijn vader gedaan. Oogt weer netjes en is toch een lekker gevoel als alles strak én waterpas is :T

Nu alleen nog graszoden erin, maar daarmee wil ik eigenlijk even wachten totdat het iets minder warm is. Kan volgens mij niet goed gaan als je met dit soort warme en droge weken graszoden gaat leggen, dan helpt zelfs goed sproeien niet.

Hier zit de vakantie er alweer op. Twee heerlijke weken op de Veluwe gehad en echt super gehad met de spruit. Blijft toch prachtige omgeving. Heerlijk gewandeld, hard gelopen, ge-mtbt, uit eten geweest, vaak gezwommen en gefietst met de spruit. Echt een toppark om dit soort dingen te ondernemen en ook de kleine te vermaken; landal Miggelenberg. Zat er ook vol met jonge ouders.
Ook heerlijk om s avonds daar flinke wandeling te maken en veel wild te zien (veel zwijnen, edelherten, reeen).

Astra heeft zich keurig gedragen. Tot de nok toe vol met dakkoffer en fietsenrek en auto helemaal vol.

Vant weekend even uitmesten en maandag gaat hij naar de schadehersteller. Daarna maar eens kijken naar de chiptuning.

@ richard: toen ik de graszoden heb geplaatst was het ook zonnig en erg warm. Voordeel was dat ze ontzettend snel hechten. En sproeien moet je sowiezo elke dag. Nadeel van warmte is dat je ze wel heel snel moet verwerken anders worden ze snel geel. Begin 20 graden is het beste.

Het stikt hier van de Landal's op de Veluwe.
Rabbit Hill is ook een mooie, maar als ik een geheimtip mag geven: (voor ultieme rust, privacy en natuur) Landgoed de Stakenberg bij Elspeet.
Verwacht er geen bollo-ballenbak of animatieteam, maar de omgeving is echt prachtig. (tu)

B-Real zei:
@ Fer, balen! Tijdens alle trainingen geen last gehad?
Al sinds 2012 geen kramp meer in de hamstrings gehad!
Denk dat ik te weinig getraind heb op langdurig bergje op fietsen. Dat kan hier in de omgeving ook nauwelijks, de hoogste heuvel ligt bij Apeldoorn en heeft 40 meter stijging, met een veel te laag stijgingspercentage.
Én natuulijk te weinig vocht inname. Weer wat geleerd :)

Goedemorgen heren,

Ik liep toevallig tegen deze Astra aan...

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/opel/opel-astra-gsi-2-0i-16v-175188844.html?promo=5#

Heb er op zich wel zin in maar er zijn ook twijfels. Ik heb € 2.250,- geboden mét nieuwe APK zonder inruil.

Hebben jullie tips of advies ?

Goedemorgen!

@ Hans, Pfoe, ze worden inmiddels wel wat ouder. Dus ik zou, net als bij alle auto's van die leeftijd goed letten op APK waardig punten en reguliere onderhoudsdingetjes.

Afgelopen weekend de vakantie definitief geboekt. Zwitserland slaan we toch over, het wordt nu een dikke week Frankrijk en een klein weekje Duitsland. Vertrek over drie weken :)

Gisteren ook nog even bij de verzamelplaats van de Carbargerun rondgelopen. Frank niet gezien, wel geappt maar we waren helaas al weer bijna thuis en hadden nog andere verplichtingen. Jammer!
Wel een bonte verzameling van auto's hoor. Van echte 500eu auto's tot amper aangepakte 7-series/S-Klasses en A8'en. Sommigen hadden alleen twee Garbagerun stickers op hun oude Saab geplakt en anderen hadden er een compleet thema incl. outfit van gemaakt. Ongetwijfeld een gaaf evenement om aan mee te doen (tu)

Interessante auto met pittige motor! Inderdaad wel veel poetswerk en om hem helemaal goed te krijgen misschien wat spuitwerk. Je zou er een proefrit in kunnen maken om zelf indrukken op te doen.

Mogguh!

Bijzonder GSI! Maar bijzonder genoeg om naast een prachtige Astra en GTS te hebben? Ik merk dat ik toch altijd in de nieuwste, fijnste auto stap.

Gisteren met de Kever naar Concours d'Elegance in Apeldoorn geweest. Wat een prachtige auto's bij elkaar daar! Ook leuke stands van enkele nieuwe modellen, zo heb ik de Lexus LS en Tesla Model X uitgebreid bewonderd. Die laatste wordt je op de weg mee doodgegooid, maar nu snap ik dat wel. Ook qua kwaliteitsuitstraling zit ie wel goed in elkaar, alleen het exterieur niet echt.
Mooie omgeving hoor, de Veluwe. Die weg tussen Apeldoorn en Garderen ook, echt prachtig. Reed 'm sporadisch als woon-werk-route, maar was alweer lang geleden dat ik daar was.

Mogguh!

eerste werkdagje weer. Valt niet mee met zulk lekker weer..;)
Vanmorgen eerst de Astra naar de plaatpoetser gebracht. Hopen dat ze er weer wat moois van maken! Als leenauto een gloedje-nieuwe witte Up meegekregen. Maar eens kijken of dat wat is.. ;)
Eerste afknapper is dat ik de kinderstoel al niet fatsoenlijk achter de bestuurdersstoel krijg.

Zag bij terugkomst van vakantie dat een buurman verderop een nieuwe zwarte Ampera op de oprit heeft staan. Begin hem vaker en vaker te zien.

Zat van hett weekend eens even wat te dromen. Vakantie voorbij, werken begint weer,..opeens begon een motor opeens wat te kriebelen,..lijkt me toch best leuk zo'n ding..maar heb nu al te veel hobbies waar ik nauwelijks aan toe kom met de kleine..

Woensdag halen mijn ouders de X1 op. Moest nog een trekhaak onder. Als je hoort wat dat bij BMW moet kosten sla je stijl achterover..minstens het dubbele wat ie onder mijn Astra heeft gekost....

@ hans: beetje moeilijk beoordelen die Astra maar heb er wat minder gevoel bij..weet niet waarom maar vraag me beetje af of hij echt wel eerlijk is.

Zo weinig kilometers en dan toch versleten stoel, plaatwerkdelen lijken wel niet goed aan te sluiten, flinke verkleuring, ..

Maar dan zul je hem toch echt in het echt moeten bewonderen.

Mooie omgeving hoor, de Veluwe. Die weg tussen Apeldoorn en Garderen ook, echt prachtig. Reed 'm sporadisch als woon-werk-route, maar was alweer lang geleden dat ik daar was.

Grappig..vorige week ook nog overheen gekomen. Fraaie weg inderdaad! Wonen op de Veluwe smeekt echt wel om een lekker cabriootje.
Vooral de behoorlijke hoogteverschillen vielen mij op op de veluwe. Erg fraai!

15926357-1.jpg

Dit is ook nog wel een kanshebber.....*-)

RJ zei:
opeens begon een motor opeens wat te kriebelen,..lijkt me toch best leuk zo'n ding..maar heb nu al te veel hobbies waar ik nauwelijks aan toe kom met de kleine..

Mijn persoonlijk gevoel daarbij:
je hebt verantwoordelijkheden voor een baby; niet doen!!!
Mijn zoon heeft 3 goede kameraden die zich de voorbije 3 jaar doodgereden hebben, allemaal aangereden zonder eigen schuld. Maar ze zijn niet zoveel met hun onschuld aan het ongeval, dood is dood.

Zat van hett weekend eens even wat te dromen. Vakantie voorbij, werken begint weer,..opeens begon een motor opeens wat te kriebelen,..lijkt me toch best leuk zo'n ding..maar heb nu al te veel hobbies waar ik nauwelijks aan toe kom met de kleine..

Klinkt misschien als kapitaalvernietiging, maar ga eerst je rijbewijs eens halen volgend voorjaar ofzo.
Ik vond dat al ontzettend leuk. Eerst een paar lessen op een afgesloten baantje bijzondere verrichtingen leren, daar ben je redelijk vlot klaar mee voor je gevoel maar eerst de eerste twee á drie lessen al leuk.
Als je dat examen eenmaal hebt ga je de openbare weg op, als je dan zoals ik een instructeur hebt die ontzetten leuke routes/weggetjes weet is zo'n rijles echt genieten. Vooral ook omdat het motorrijden an sich al veel leuker is en je als automobilist niet meer de verkeersregels hoeft te leren, aangezien je de voorrangsregels e.d. al weet en dus helemaal niet zoveel door woonwijken met onoverzichtelijke weggetjes van rechts hoeft te rijden.

Kost je grofweg 1000eu en daar heb je dan pakweg 15 lessen voor en dus even zoveel leuke zaterdagochtenden :)

Motor kopen kun je dan altijd nog overwegen. Ik heb er wel een, eerste aanschaf plus motorpak is even slikken maar kun je zo duur maken als je zelf wilt. Verder zijn de vaste lasten met 20eu verzekering en 10eu MRB elke maand wel te overzien (nog goedkoper als je een minder sportieve motor hebt). Onderhoud valt vaak ook wel mee, aangezien je toch niet zoveel rijdt en zelfs mijn sportmotor heeft een verbruik van dik 1:15. Als je dus een rondje doet van 70 á 100km kost dat ook de wereld niet. Zo heb ik afgelopen zaterdagochtend een rondje van 120km gedaan en was ik twee uurtjes later 12eu aan brandstof kwijt. Dat is dan (voor ons) een lang rondje, we doen ook vaak genoeg "even" een rondje van 70km en dan ben je in een uurtje weer thuis.

Kortom, stukken goedkoper dan bijv. een cabrio als auto ernaast hebben en (naar mijn mening) veel leuker rijden!

Heb niets met motoren eigenlijk, nooit echt aan gedacht om daaraan te beginnen, van mijn 16e tot mijn 18e wel een brommer gehad en dat was heus leuk maar toch daarna nooit overwogen. Maat van mij heeft een motor, zijn vrouw ook en dan heeft hij ook nog een zelfbouw knutselmotor voor erbij. Sinds ze kindjes hebben nooit meer een meter gereden op die dingen, staan nu stoffig de garage bezet te houden.

Ik heb nooit een scooter of brommer gehad en als ik op vakantie op zo'n ding zit, vind ik het alleen maar eng. Toch, ergens lijkt het me wel lekker. Maar voor een beetje dat gevoel kan ik dan beter zo'n banaan gaan rijden als Jimmy heeft (daarover gesproken, hoe staat het daarmee?).

Motor : Ik heb mijn rijbewijs. Heb een paar keer een motor gehuurd. Het is gaaf maar ik voel me niet zo zeker door gebrek aan ervaring.
Ik ga morgen even bij de Astra Cabrio kijken. Ik deel de mening van Rob over de "eerlijkheid" van de Astra GSI (onderbuikgevoel) en ook wel die van Barri. Toegevoegde waarde van de GSI. Zo'n Cabrio heeft dat wél of méér...

Als de Cabrio morgen niet wat wordt ga ik woensdag nog bij een andere kijken...

Ik had hetzelfde met de VR6: heel gaaf ding, een fantastisch blok, maar geen airco en als ik ergens heen ging pakte ik liever de Focus. Daarom nu geen auto erbij.
Had gisteren zelfs met de Kever, het waaide stevig en het was toch wel een stuk rijden, dat ik in het rijden niet echt plezier had. Verwend geraakt denk ik.

Ben benieuwd Hans!
Dit wordt dan de 3e auto of gaat er een andere auto uit het wagenpark sneuvelen?

Scooter of brommer is geen vergelijking met een motor vind ik. Scooter sowieso niet, compleet andere houding etc!
Ik huur die dingen ook nooit op vakantie. Zijn vaak toch landen waarbij het er in het verkeer net even anders aan toe gaat als het vertrouwde en relatieve veilige Nederland, dan liever in een huurauto het verkeer in.

Het is gaaf maar ik voel me niet zo zeker door gebrek aan ervaring.

Dit kan ik mij wel voorstellen inderdaad. Als je een aantal jaren niet gereden hebt zou je voor het gevoel en het weer vertrouwd worden wellicht weer een paar lesjes moeten doen, zal ook per persoon verschillen. Is wel teveel gedoe als je af en toe en motor wilt huren.

Pfff..eerste ervaringen met de Up..nee is niet mijn auto...ten eerste is deze 60 pk versie gevaarlijk traag....boven de 80 is alle puf er al uit...ik heb gewoon heel veel pedal to the metal moeten rijden...gaspedaal vol naar de bodem en dan begint er wat te komen. En erg lawaaige continue brom van de driecilinder. Niks waard op de snelweg.

Dashboardje ziet er best leuk uit en knopjes en dergelijke voelen net allemaal wat degelijker dan bij concurrentie. Qua wegligging is hij prima maar wel behoorlijk gevoelig voor wind.

Maar wist niet dat er nog zulke kale auto's bestonden. Radio, airco en electrisch ramen zitten er nog net op maar een kaal stuur zonder knopjes, geen cruise, kaal plaatwerk. Doet gewoon afbreuk aan het geheel.

Denk dat een up in een leuke luxere uitvoering best prima is maar voor het geld wat je dan kwijt bent zijn er echt leukere auto's. Vond de C1 die ik mee heb gehad echt veel leuker!

En op het parkeerterrein op het werk moest ik even goed kijken..Stond en wel zes witte ups..;)

Avond!

@Carbagerun;
Ik heb ook nog lopen zoeken naar Frenkz' Amazone, maar dat bleek lastig tussen de overige 999 deelnemende voertuigen.
Wat een auto's zeg, ook apart om te zien hoe mensen het verbouwen van hun auto's aanpakken.
En o-ver-al tentjes van Quechua, het huismerk van de Decathlon, die heeft ook goed gecasht! :D

Astra K Turbo zei:
Goedemorgen heren,

Ik liep toevallig tegen deze Astra aan...

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/opel/opel-astra-gsi-2-0i-16v-175188844.html?promo=5#

Heb er op zich wel zin in maar er zijn ook twijfels. Ik heb € 2.250,- geboden mét nieuwe APK zonder inruil.

Hebben jullie tips of advies ?

Ik had 'm zien staan in het blad "Auto Motor Klassiek" en nog getwijfeld om de advertentie met je te delen (dacht dat je meer op zoek was naar een Kadett E GSi?).
Maar je had hem dus zelf ook al gevonden! (tu)

Advertentie staat weinig vreemds in (of juist een hele hoop vreemde dingen? haha); het klinkt zelfs best positief qua roest, maar dat zie je snel genoeg bij de bekende plekken, als dat verhaal van de "auto zoveel jaar in de familie" met blanco onderhoudsboekje klopt, dan zou je daar ook gewoon mee verder kunnen gaan...
Die beschreven slijtage aan de bestuurdersstoel vind ik dan wel weer apart, met zo'n "lage" kmstand, maar dat kunnen we verder niet zien op de foto's helaas.
Persoonlijk vind ik die X20XEV niet echt een GSi-waardige motor, daar hoort natuurlijk zijn legendarische voorganger, de C20XE, in te liggen ;)
Maar ziet er verder goed uit, het matte rood even goed laten detailen (en dan een goede coating eroverheen).

Misschien even een bezoekje aan wagen...

Terug
Bovenaan