Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

m1by0lbbkurp.jpg

Festivals zijn gewoon geweldig! Lekker de hele dag buiten, het is overdag en beetje mooi weer en biertje erbij..wat wil een mens nog meer!

Denk je er dan ook aan om de hond veilig vast te leggen op de achterbank? Wordt snel vergeten, maar jullie trouwe viervoeter zal een ongeleid projectiel worden bij een noodstop....en zeker bij een wat langere vakantierit is de kans op het maken van een keer zo'n stop toch wel reel.

Volgens mij heb je me al eens eerder gewaarschuwd. Dank daarvoor. In onze vorige auto's heeft ze altijd al in een tuigje met autogordel gezetten op de achterbank. Nu in de SW zit ze normaal gesproken gewoon in de kofferbak met een tuigje en hebben we mede hierom ook een bagagenet voor de Astra aangeschaft. Voor de vakantie moeten we even wat creatiever zijn.

We zijn geregeld in Duitsalnd geweest en daar is het zelfs verplicht.

@ Peter: schiet mooi op man! Spannnnnnnend! Jij wisselt momenteel qua autosmaak vaker dan berri..;)

@ Rob, Fietskar?? Kan ze niet gewoon in een stoeltje zitten, of is de fietskar voor de hond?
Anders de hond in de fietskar in de kofferbak :)

Mogguh!

@ blauwe insignia: Schitterende kleur!

@ Frank: fijne vakantie (tu)

@ Jos: schitterend plaatje! Met de Signum geweest? (foto's!)

@ Peter: lekker vooruitzicht hoor! Qua auto's zou ik vooral eens gaan testrijden... volgens mij kun je dan gauw genoeg wat opties wegstrepen.

Trekhaak zit er onder en het verzoek ligt bij de RDW.
Hopen dat die een beetje vlot zijn...

En dat iemand me een keer op de fiets heeft gezet....voor de rest herinner ik me er weinig meer van.
Och jeetje... dus wel thuis gekomen?

@ Festivals: eigenlijk nog nooit op een festival geweest. Hoor al die verhalen van dronken mensen, lange wachtrijen en geen plek om even te zitten... dat trekt me dan toch net ff wat minder.
Oooh wacht: een foodtruck-festival heb ik een keer bezocht. Genoeg eten :D

@Peter: gaat het wel goed met je? Ik zie allerlei auto's voorbijkomen in jouw lijstje! Een CLA Shooting Brake! Nee, doe maar 'gewoon' een XC60 of zo'n witte V90 Cross Country Ocean Race!

Ik zal nog vele malen van gedacht kunnen veranderen, want heb voorafgaand akkoord nodig van mijn raad van bestuur.
De vergadering vorige maand werd afgeblazen, die van morgen gaat wellicht evenmin door, juli en augustus ligt de werking normaal stil, dus in september pas een nieuwe poging om samen te komen ;)

@ Rob, Fietskar?? Kan ze niet gewoon in een stoeltje zitten, of is de fietskar voor de hond?

Nee, dat wordt hem nog niet..ze is wat laat met zelfstandig zitten/optrekken en is nog niet stabiel genoeg in de rug. Daarvoor hebben we deze week ook afspraak met de kinder fysio om wat oefeningen te doen om haar nog meer te stimuleren.

rjthefrisian zei:

Nee, dat wordt hem nog niet..ze is wat laat met zelfstandig zitten/optrekken en is nog niet stabiel genoeg in de rug. Daarvoor hebben we deze week ook afspraak met de kinder fysio om wat oefeningen te doen om haar nog meer te stimuleren.

Dat is wel vervelend, gelukkig zeiden ze laatste tegen mij dat over het algemeen alle kinderen na 3 jaar weer vrijwel gelijk zitten qua ontwikkeling. (tu)

Wij zitten juist met het tegenovergestelde. Hij heeft een enorme ontwikkelingsvoorsprong tov leeftijdsgenoten. En zijn hoofd wil nóg veel meer dan dat zijn lichaam eigenlijk kan en daardoor vaak gefrustreerd als iets niet lukt en heel onrustig en slaapt vrijwel niet.
Maar hij loopt al wel aan de hand of achter de wagen en kruipt en klimt als een malle en op de fiets zitten gaat ook prima na 10 maandjes en dan is hij ook vaak vrolijk. Maar had liever dat hij wat rustiger aan deed en zelf daardoor ook niet zo onrustig was.

Ja, evolutie van babies...
Het is puur menselijk dat ouders vergelijken,
maar elk kind heeft zijn eigen tempo en temperament...
Het ene kind loopt op 8 maand, het andere pas op 14 maand...
Maar als er echt medische problemen of ontwikkelingsstoornissen dreigen aan de basis te liggen, dan is professionele hulp welkom.

Wees gerust: dat is iets van alle leeftijden.
Mijn kleindochter - 5 jaar sinds eind vorige maand - is de op een na jongste van haar klasgroep.
Met nieuwjaar sloeg de leerkracht ook plots alarm omdat ze minder kon dan andere kindjes in de klas (waarvan sommigen tot meer dan een jaar ouder zijn) op het vlak van knippen etc.
Niks aan de hand, ze was daar gewoon nog niet aan toe; intussen knipt ze als de beste.

Klopt hoor, Peter. Je gaat toch vaak vergelijken en geen kind is gelukkig hetzelfde. In haar grove motoriek is ze wat later maar in haar fijne juist erg ver. Ook sociaal is ze al erg ver. Heeft al veel belangstelling voor andere kindjes en zoekt echt contact en speelt met ze.

We merken dat haar lichaam er wel aan toe Is. maar dat ze het zo wel prima vindt. En ze is bovengemiddeld groot wat ook wel wat van haar spierkracht vergt. Daarom willen we haar toch iets stimuleren met wat tips van de fysio. Maar er ook weer niet teveel druk op leggen.

En op zich is het ook wel fijn dat ze nog niet alle kanten op rent..;)

De ontwikkeling bij die kleintjes gaat zo ontzettend snel dat ik mij er ook niet zo druk om zo maken. Mijn schoon-nichtje en de kleine van vrienden van mij schelen een maand en worden straks allebei een jaar. De eerste is te klein/te licht voor haar leeftijd, zit onder de minimale grens zelfs. De ander is juist te dik/te groot voor haar leeftijd (wel binnen de marges).

De eerste kruipt echter al, staat al rechtop en een stapje lopen lukt ook wel met wat hulp. De tweede maakt nog niet eens aanstalten om te gaan kruipen. Ze zullen er beide wel komen, maar als de professionals aangeven dat ze op sommige punten wat hulp nodig heeft kan dat ook vast geen kwaad natuurlijk (tu)

Nog even mijzelf quoten:

B-Real zei:
Vraagje, zijn er occasion sites waarbij je kan zoeken/filteren op bijtellingspercentage? Of moet ik zelf o.b.v. bouwjaar en uitstoot e.d. gaan filteren?

Kan het niet echt goed vinden. Ik zou graag wat rond willen neuzen tussen tweedehands auto's, maar wil graag kunnen filteren op bijtellingspercentage's en dan met name 14% percentages.
Een volledige lijst met 14% auto's mag ook, ik kom qua C-segmenters uit mijn hoofd niet verder dan de V40, 308 en ****?

EDIT: nu gevonden dat een aantal lease sites de zoekoptie wel bieden, maar reguliere occasionsites hebben de optie niet volgens mij.

Zulke occasion sites zijn er niet denk ik. En er zijn er veel meer: Leon, Octavia, Focus, Megane.

Kids: gelukkig is t hier nog rustig thuis! Wel lastig lijkt me, om er vertrouwen in te blijven hebben dat alles goed gaat. Vergelijken is dan heel logisch.

Inderdaad, megane en octavia dacht ik ook gelijk aan. En dan de hybride modellen niet te vergeten zoals een Prius, Ampera, DS5 hybrid, 508 RX4, V60 Twin Engine en ga zo maar door.

Mogguh!

@ Richard: Is zo'n 14% auto wel echt zo interessant? Je betaald dan bijtelling over de nieuwwaarde. Collega van mijn heeft dit jaar zijn Mazda 6 ook ingeruild op een jong tweedehandse Passat GTE. Echter door de veel hogere nieuwprijs van de GTE tov de 6 ging hij er in bijtelling niet veel op vooruit.

Zag trouwens wel dat de 4% bijtelling voor EV's maar voor 5 jaar geld. Daarna is het gewoon 22%, al kun je om dispensatie vragen....maar niemand weet nog hoe of wat*-) Noujah, we gaat het wel weer zien. :}

V60 Twin Engine? :O
Cool!

Zoiets als dit?
Corsa B Twin Engine 2x C20LET

Astra F zei:
@ Jos: Dat ziet er mooi uit. Ben je daar met de Signum heen gereden? Ik heb destijds op FB een keer een summiere foto gezien, maar nadien niks mee over gehoord eigenlijk.

Dat heeft inderdaad een reden, dat deel ik in de FB-groep wel even...
Echter zijn we met onze Mondeo geweest en dat ging ook prima.

Ik heb er zelf nog geen kilometer in kunnen rijden :p
Dus ook nog geen tijd voor foto's oid, zal 'm deze week proberen te wassen en even wat te schieten!

B-Real zei:
@ Jos, al jaren naar dezelfde plek/regio toch? Hebben jullie het daar inmiddels niet een keer gezien?
Uiteraard blijft het toch vakantie en is het een bloedmooie omgeving, maar afwisseling zou mij ook lekker lijken :)
Hoe deed de V6 het op de Autobahn?

Neuj, dat verveelt niet snel hoor...
We hebben eigenlijk altijd in Zwitserland gezeten, laatste jaren achtereenvolgend wel een paar keer op hetzelfde plekje (aan de voet van de Stelvio) inderdaad.
Dit is eigenlijk de eerste keer dat we echt in Italië zitten, verder de Dolomieten in...

En als er nog wat "centen" overblijven, doen we misschien ook nog 2 weken richting het Noorden (Scandinavië zeg maar)...
Dat heeft weer te maken met Ruuds vraag, kom ik dus nog even op terug ;)

Astra F zei:
Zag trouwens wel dat de 4% bijtelling voor EV's maar voor 5 jaar geld. Daarna is het gewoon 22%, al kun je om dispensatie vragen....maar niemand weet nog hoe of wat*-) Noujah, we gaat het wel weer zien. :}
Niet helemaal waar. Op dit moment is het basispercentage 22%. Op basis van uitstoot kan er een korting verleend worden, voor een EV is die korting 22-4=18%.
Na 60 maanden wordt de bijtelling opnieuw vastgesteld. Het basispercentage, in dit geval 22%, staat voor eeuwig op deze auto. Als een EV tegen die tijd een tarief van 9% heeft, waar de basis 20% is, is de korting 11%. De bijtelling vanaf mnd 60 is dan dus 22% - 11% = 11%. Als ik me niet vergis wordt het vaststellen van die korting dan jaarlijks opnieuw gedaan. Dat nieuwe bijtellingspercentage geldt dan dus voor 12 maanden.
Dit gaat nog een verrassing worden voor de EV rijders die vorig jaar zijn gaan rijden, daarbij is het basispercentage namelijk 25% en dus altijd hoger dan nu. En een 14% dieseltje valt ook terug naar 25% ipv naar 22%.

Zulke occasion sites zijn er niet denk ik. En er zijn er veel meer: Leon, Octavia, Focus, Megane.

Die kom ik dan weer niet/amper tegen op de sites van leasemaatschappijen. Ik zie vooral de V40 veel voorbij komen en dat lijkt me een goede keuze in deze.

@ Richard: Is zo'n 14% auto wel echt zo interessant? Je betaald dan bijtelling over de nieuwwaarde.

Er zijn wat ontwikkelingen waar dit wellicht interessant kan zijn. Als je een veel duurdere auto uitzoekt dan kun je per saldo op dezelfde bijtelling uit komen. Als de auto een gelijke waarde heeft scheelt het natuurlijk wel gewoon (tot max. 5 jaar oud)

Dat heeft inderdaad een reden, dat deel ik in de FB-groep wel even...
Echter zijn we met onze Mondeo geweest en dat ging ook prima.

Hmm, ik heb een vermoeden maar hoop dat het iets anders. We lezen het t.z.t. wel!

Bestaat er niet een API waarmee je in de Database van de Autweek carbase kunt zoeken?
Ik neem aan dat elk model + bouwjaar ook een bijtellingspercentage hangt.

By the way: vandaag de 20.000 aangetikt met de astra.
Tot nu toe zeer tevreden over de wagen (tu)
De basic stoelen zitten me steeds prettiger en kwa bochtenwerk is hij heel gretig. Ik weet niet of het door de watt-link ophanging komt of gewoon omdat het onderstel goed is ontworpen, maar op de klaverblaadjes en bochtige weggetjes is het echt wel fun.

Je ziet wel dat de rode lak een soort magneet is voor vuil.
Dooie vliegen en vogelpoep trekken diep de lak in, echt goed poetsen om het er weer af te krijgen.
Laatst was er wss lijm of hars op de auto gespetterd, dat zit nu helemaal in de lak verweven. Heb het met een spiritus besprenkeld doekje er voorzichtig af weten te krijgen, maar waar het gezeten heeft zie je vanuit een bepaalde hoek wel (als je weet waar het zat uiteraard ;) )
En de velgen sla ik liever over met schoonmaken.. pfff wat een werk :}

Even opsommen wat de meest nuttige opties zijn en wat ik erg waardeer (aantal duimpjes voor mate nuttigheid) :
(tu)(tu)(tu)(tu)(tu) - De automagische achterklep die je met je voet opent of dmv een knopje in de deur
(tu)(tu)(tu) - Mini knopjes op de deurklink om de auto keyless te ont- en vergrendelen
(tu)(tu) - Keep Lane Assist
(tu)(tu)(tu) - Apple Carplay
(tu)(tu)(tu)(tu)(tu) - Bots-waarschuwing: de cruise gaat dan uit, de muziek dempt, er klinkt een piepsignaal en een rood ledlampje wordt paniekerig op de voorruit geprojecteerd
(tu)(tu)(tu) - Groot vak voor je spulletjes in de middenconsole, wat eigenlijk bekerhouders zijn.
(tu)(tu) - Afneembare trekhaak, het is weer een Westfalia, helemaal fabrieks-af. Inclusief klepje waar alles achter verdwijnt. Handig!
(tu)(tu) - regensensor, lichtsensor, parkeersensoren, krukassensor, ABS sensor, eigenlijk alle sensoren die het rijden comfortabel en veilig maken
(tu)(tu)(tu)(tu) - Adressen vanaf je telefoon naar de navigatie sturen, ook als je thuis of op kantoor zit
(tu) - Electrische handrem die ik dan weer gebruik als een soort hill assist
(tu)(tu)(tu) - Start&stop
(tu)(tu)(tu) - Onder de kofferbakbodem is nog een zee aan ruimte. Met losse spulletjes kan je zo nog zeker een halve kofferbak extra meenemen.
(tu)(tu) - DAB+ radio
(tu)(tu) - Voldoende USB aansluitingen
(tu)(tu)(tu) - De motor
(tu)(tu) - De actieradius (850km)
(tu)(tu)(tu) - TMC Waarschuwingen voor naderend gevaar. Bijvoorbeeld dat er 10km verderop een file staat. Kan ik alvast op m'n google maps kijken hoe en wat.

Ongebruikte en dus nutteloze opties en wat me bevreemd:
- Wifi hotspot (ongebruikt)
- Opel Onstar knopje om een persoonlijke assistent aan de lijn te krijgen (ongebruikt)
- Rugleuningen achterbank niet helemaal plat te leggen (vreemd)
- Wat een beetje door de mand valt is de olie-slijtage indicator. Olie moet vervangen worden na 30K. In het menu tussen de tellers kan je de status opvragen in procenten, maar dat is gewoon een simpele rekensom: 100 -/- (gereden kilometers / 30.000 * 100). Of later: 100 -/- ((kilometerstand - stand dat laatste oliewissel was) / 30.000 * 100). Niets bijzonders aan, maar je komt het ook in de maandelijkse email tegen (rapport over je auto), in de onstar app, in de MyOpel app, etc. Wat doorzichtig dus. (vreemd)
- Telefoonvakje onder de climate control in het dashboard. Mijn Samsung a5 past er niet in, mijn iPhone heb ik in het middenbakje wat veel handiger is en niet rammelt. (ongebruikt)
- Speed limit functie. Paar keer geprobeerd, maar verrekte irritant rijden. Stel je 'm in op 100km/u, dan begint 'ie al met knijpen bij 90. Niet voor mij weggelegd. (ongebruikt)
- TMC voor file info. De auto is standaard met 4G is uitgerust, waarom dan geen file info via Google maps, Here maps, Waze of Flitsmeister? (vreemd)
- Kaartupdates voor de navigatie lopen 2 á 3 jaar achter. Rij ik bij Amsterdam/Diemen op de A9, vind de navi dat ik een gedigitaliseerde weg moet vinden en komen er allerlei domme opdrachten: Sla hier linksaf (jaja, met 100km/u op de snelweg) (vreemd)

Wat ik mis t.o.v. Siggie en/of de Mondeo:
- Elektrisch verstelbare stoelen MET GEHEUGEN FUNCTIE, ook voor de spiegels en andere elektronica. Man man, als vrouwlief in de auto heeft gezeten moet ik alle spiegels, de stoel, de radio instellingen, de keep lane assist, de cruise control en nog veel meer dingen weer terug instellen.
- die plat te leggen achterbank
- het openen en sluiten van de ramen ging in beide voorgangers veel secuurder.
- de Astra is prima uitgerust met beenruimte, maar de voorgangers hadden echt beeeeeeeeeeeeeeenruimte.. :}

Dit is ongeveer wat in mij op komt. Ik vul wel aan als me wat te binnen schiet (tu)

Mogguh

Goed Fer om te horen dat de Astra zo goed bevalt. En ik herken me er wel in dat bepaalde opties soms meer zenuwen opwekken als dat het je helpt.

- Lane Assist: Staat bij mij standaard uit, is veel te paniekerig. Gaat helaas wel autom. aan bij cruisecontrol, dus dan nog soms irritatie

- Apple Car Play: Op zich leuk systeem, wat ik mis is om (whatsapp)berichten om mijn scherm getoond te krijgen. Nu kan ik een bericht laten voorlezen, maar dan leidt me meer af dan het zien op een scherm. Berichten inspreken om terug te sturen levert nog meer irritatie/afleiding op.

- Botswaarschuwing: Leuk, vast nuttig.....maar ik vind dat je er echt wat aan hebt als het ook goed remt. Gaat nu een filmpje over internet van een Volvo Truck die op de autom. noodrem gaat omdat een voetganger onbedacht over steekt. Door het systeem van Volvo leeft hij nog, anders was ie dood geweest. De Leaf wil nog wel eens te spontaan op de noodrem gaan staan, ook irritant.

- Ik mis idd. ook zaken op de Leaf die de GTS gewoon standaard had. Denk aan sfeerverlichting in het interieur, beter verstelbare stoelen/stuur/armleuning en middenarmsteun achter.

Mogguh!

Mooie review fer! Lijkt me ook een heerlijke auto, de astra k. Maar weet niet of er ooit een gaat komen omdat ik hem qua uiterlijk nog steeds mwoah mwoah vind.

Die hill Assist is echt super. Laats in het drukke Amsterdam. Als je dan hellingen op rijdt in de file dan is het fijn als ie de auto steeds even 'vast' houdt.

Electronische achterklep lijkt me ook wel handig als ik met de kleine purk in de handen sta.

Kwam gisteren deze lekkere V60 tegen.

link

Leuke review Fer! (tu)
Ik zal je lijstje ook eens invullen

Even opsommen wat de meest nuttige opties zijn en wat ik erg waardeer (aantal duimpjes voor mate nuttigheid) :
- De automagische achterklep die je met je voet opent of dmv een knopje in de deur: heb ik niet
- Mini knopjes op de deurklink om de auto keyless te ont- en vergrendelen: Gebruik ik vrijwel altijd. Alleen 's avonds niet want dan geven de LED koplampen een mooie lichtshow als je hem met de sleutel ontgrendeld :} (tu)(tu)(tu)(tu)
- Keep Lane Assist: veel mensen vergelijken het met het Tesla systeem en dat is niet waar. Het systeem is er voor bedoelt om, indien je per ongeluk van rijbaan dreigt te veranderen, je weer terug de rijbaan op te sturen (tu)(tu)
- Apple Carplay: gebruikte ik met de iPhone amper, nu met de Samsung nooit
- Bots-waarschuwing: de cruise gaat dan uit, de muziek dempt, er klinkt een piepsignaal en een rood ledlampje wordt paniekerig op de voorruit geprojecteerd: nog geen noodstop meegemaakt? Ik heb het systeem eigenlijk altijd op de laagste stand staan, werkt verder wel goed (tu)
- Groot vak voor je spulletjes in de middenconsole: onder de armsteun bedoel je dan? Ik heb weinig spullen in mijn auto, dus daar ligt niks in maar groot is ie wel! (tu)(tu)(tu)
- regensensor, lichtsensor, parkeersensoren, krukassensor, ABS sensor, eigenlijk alle sensoren die het rijden comfortabel en veilig maken: Regensensor, lichtsensor, parkeensensor + camera vind ik echt briljant (tu)(tu)(tu)(tu) (geluid van de parkeersensoren blijft idioot hard)
- Adressen vanaf je telefoon naar de navigatie sturen, ook als je thuis of op kantoor zit: werkt goed, maar is mij te omslachtig. Gebruik ik dus niet meer. Als de spraakbesturing iets beter werkte voor de navigatie (zoals in mijn vorige Ford Focus) was dat veel handiger geweest. (tu)(tu)
- Electrische handrem die ik dan weer gebruik als een soort hill assist: ik blijf er ruzie mee hebben bij het wegrijden, ik gebruik hem dus als normale handrem. Alleen dus geen hendel maar een knopje in dit geval. (tu)
- Start&stop: zet ik eigenlijk altijd direct uit, maar werkt wel redelijk verfijnd van wat ik er van gemerkt heb (tu)
- Onder de kofferbakbodem is nog een zee aan ruimte. Met losse spulletjes kan je zo nog zeker een halve kofferbak extra meenemen: voordeel van een station, de hatchback is (voor mij) ook voldoende ruim (tu)(tu)(tu)
- DAB+ radio: yep, geeft echt wel een beter geluid (tu)(tu)(tu)(tu)
- Voldoende USB aansluitingen: drie stuks inderdaad. Alleen laadt mijn telefoon er zeeeeeeer langzaam mee op, welke USB poort en welk kabeltje ik ook gebruik. (tu)(tu)
- De motor: ook geen klagen over (tu)(tu)(tu)
- De actieradius (850km): voordeel van de diesel, maar de 1.4T kan ook makkelijk 550 á 600km halen. Minder dan 500 ook (tu)(tu)
- Waarschuwingen voor naderend gevaar. Bijvoorbeeld dat er 10km verderop een file staat. Kan ik alvast op m'n google maps kijken hoe en wat: zijn gewoon TMC meldingen en niet bijzonder verfijnd, ik zou er niet blind op vertrouwen! Wat dat betreft gaat er neits boven Google Maps. (tu)

Ongebruikte en dus nutteloze opties en wat me bevreemd:
- Wifi hotspot (ongebruikt): heb ik het eerste jaar gebruikt, in het buitenland wel handig (toen data roaming nog geld kostte). Veelal is de snelheid een stuk minder dan van je eigen telefoon. (tu)
- Opel Onstar knopje om een persoonlijke assistent aan de lijn te krijgen (ongebruikt): als je het gebruikt werkt het wel perfect. Vriendelijke mensen en ze zetten bijv. zo een adres in je navigatie (tu)(tu)(tu)
- Rugleuningen achterbank niet helemaal plat te leggen (vreemd): nog nooit gedaan :D
- Wat een beetje door de mand valt is de olie-slijtage indicator: bij de 1.4T klopt deze niet. Onderhoudsinterval is 30k km volgens het boekje, de indicator gaat uit van circa 22,5k km.
- Telefoonvakje onder de climate control in het dashboard: die is bij mij dicht, die mis ik denk ik wel. Ik gebruik nu altijd de bekerhouders, die idd wel op een prima plek zitten voor je telefoon.
- Speed limit functie: gebruik ik nooit.
- TMC voor file info. De auto is standaard met 4G is uitgerust, waarom dan geen file info via Google maps, Here maps, Waze of Flitsmeister? Dat heeft o.a. ** (optionee) wel en dat werkt perfect weet ik van een collega.
- Kaartupdates voor de navigatie lopen 2 á 3 jaar achter: bizar inderdaad, maar hebben meer merken last van. Updates zijn ook niet bepaald gratis...

Echte minpunten kent de auto niet, maar dat is ook niet iets wat je zou verwachten van een gerenommeerd merk in deze prijsklasse. Dat zal bij de concurrentie dus niet veel anders zijn.

Trekhaak vandaag laten plaatsen. Netjes gedaan en mooi hoe ze tegenwoordig weggewerkt worden. Bij uitnemen klap je stekkerdoos weg achter de bumper en druk je kapje in het 'gat'.

WBZTbn.jpg

Mijn ouders gaan morgen bij deze X1 kijken
link
...wat een plaatje zeg!

@Rob, schone trekhaak!! (tu)
De wegklapbare stekkerdoos had Siggie ook al, de Mondeo had het ook maar kon niet inklappen omdat de bumper in de weg zat nu heeft de Astra het ook.
Alle 3 Westfalia's overigens (tu)

@richard, die parkeercamera heb ik niet, maar top dat je je dingetjes hebt aangevuld (tu)

Groot vak voor je spulletjes in de middenconsole: onder de armsteun bedoel je dan?
Nee, bedoel de bekerhouders. Heb jij er ook zo'n schuif-ding erover om 'm dicht te maken?

Richard zei:
Bots-waarschuwing: de cruise gaat dan uit, de muziek dempt, er klinkt een piepsignaal en een rood ledlampje wordt paniekerig op de voorruit geprojecteerd: nog geen noodstop meegemaakt? Ik heb het systeem eigenlijk altijd op de laagste stand staan, werkt verder wel goed thumbs up

Ja, 1 keer na de botswaarschuwing heel hard op de rem moeten drukken. De rembekrachtiger werkt echt verrassend goed, zat met mijn neus tegen de voorruit bijna :}

@ Rob, dat is een fijne X1. Dacht even dat het een zwarte auto was, maar is schijnbaar donkerbruin. Lekker hoor (tu)
Trekhaakjes kunnen ze tegenwoordig ook vrijwel onzichtbaar wegwerken, doen ze goed!

@ Fer, parkeercamera mis je niet als je hem niet hebt, maar ik gebruik hem nu (ongemerkt) echt heel veel.
Ik heb inderdaad ook zo'n schuifding voor over de bekerhouders, maar die is geloof ik nog nooit dicht geweest :D

Ik had het overigens wel handig gevonden als in de deurvakken ook nog een bekerhouder had gezeten, dat is nu voornamelijk een plek om zaken weg te leggen.

Staat lekker naast de deur voor jullie Rob, die BMW :D
Wel een nette auto! Beste smaak hebben jouw ouders, dit is wel wat anders dan een Tourneo Courier :}

parkeercamera mis je niet als je hem niet hebt, maar ik gebruik hem nu (ongemerkt) echt heel veel.
Mijn vader heeft dat ook, echt ideaal. Wil ik ook nog 'ns laten inbouwen.

Zit er goed onder Rob! Dat is iets wat bij ons onder een volgende auto ook welkom is.
Mooie X1 ook! je ouders hebben een betere smaak dan de mijne.. Opel Meriva.. Wel met suicide doors B)

Mogguh! Laatste dagje en dan lekker vakantie.

Tsja..het kwam voor mij als verrassing dat ze weer naar wat anders aan het kijken waren..de 3-serie hebben ze nog maar relatief kort. Maar mijn vader heeft het wel vaak over gehad dat hij graag wel eens een 320i met automaat wilde hebben.
De 3-serie heeft echter een vreselijke lage en krappe instap. Zelfs ik heb moeite om erin te komen. Je ploft echt op de stoelen op de bodem.

Aangezien mijn moeder zware reuma heeft en ze ook een dagje ouder worden kwam de X1 opeens voorbij.
Krijgen ook nog eens een mooi inruilbedrag voor de 316i.

En Utrecht..ze zijn momenteel op vakantie en vanaf het vakantieadres is het wat minder ver..;)

Edit: zojuist kreeg ik bericht dat ze hem gekocht hebben.

Midje!

Vandaag weer een bezoek gehad van een klant van ons: tweede groep van 6 man ongeveer. Erg leuk hoeveel interesse er is voor ons bedrijf het hele proces. Maarja; nu een ochtend achterstallig werk inhalen. Feest!

@ Fer: leuk zo'n lijst met (tu)'jes. Ook grappig om te zien hoeveel elektronica er in zo'n auto zit: goeie genade...

@ Rob: Mooie auto voor je ouders (tu) Goede kleur, velgen en uitrusting; gaan ze vast veel plezier van hebben (icm de hoge instap)
En die trekhaak ziet er netjes uit! Mooi ook dat je 'm weer kunt verwijderen; zonder trekhaak zijn de meeste auto's mooier. ;)

haha..dat was ook de gedachte bij zijn huidige 3-serie...maar ze ruilen hem sneller in dat dat ik kan sparen..;)

Maar mijn pa was erg positief..stuk comfortabeler dan de 3-serie en ruim zat. Over drie weken kunnen ze hem afhalen. Precies op mijn vrije dag dus misschien ga ik even mee..;) Zit geen trekhaak op en kon hij er ook niet meer vanaf praten. Kost daar echter 1800 euro...*-) gaat ie even elders naar kijken..;)

En weten jullie wat voor bekleding het is? Het lijkt op leer maar is het niet.

Midje!

@ Rob: De X1 is wat dat betreft ook de betere wagen voor je ouders. Had jouw moeder ten tijde van de aanschaf van de 3 ook al reuma? Ik kan me er bij sommige mensen over verbazen dat een een mooie/sportieve auto belangrijker vinden als een praktische, zeker als er gezondheidsklachten mee gepaard gaan.
Die trekhaak zit er trouwens netjes onder. Is die nu ook gekoppeld met ESP/parkeersensoren ed?

De plannen voor Opel een beetje gevolgd de laatste dagen, en dat ziet er best goed uit. Het is een heel realistische beslissing dat het aantal motorenfamilies terug geschroefd wordt. Heb daar namelijk de laatste jaren echt niks meer van gesnapt bij Opel, zoveel mogelijkheden dat het gaf....waar wil je je ontwikkelingsbudget dan over verdelen vraag ik me af. En ook het aantal platformen wat terug gaat is een goede stap.

Ik denk overigens dat ze nog wel een moeilijke periode tegemoet gaan. De Insignia is net nieuw, en de Astra moet eigenlijk nog wel een jaar of 3 mee. Dan heb je voorlopig de Corsa en Mokka X in het vooruitzicht als echte nieuwe wagens.

Mooie en begrijpelijke keuze Rob, zo een 'nieuwe'. X1 is echt een hele auto inmiddels, in vergelijk met de 1e X1 serie, die eigenlijk best wel op de 1 serie gebaseerd was.

Onze Managing Director heeft een X3 besteld, en dat is echt een grote auto in vergelijk met de 1e serie, lijkt wel een X5.

Half juli een paar daagjes naar Italië voor het werk.. Europese meeting bij onze collega's in Italië, leuk :)

Ik vind stiekem de eerste serie 1 serie best gaaf. Wel stoer maar niet gelijk zo'n zware lompe bak.

Maar als je ziet welke prijzen ze er voor vragen, en het aanbod is wel mager in leuke uitvoeringen. Toch veel hele kale exemplaren in het grijs of zwart.

Gisteren 18 keramische tuintegels opgehaald voor het eerste deel tuinproject. Ik dacht die haal ik zelf wel even op, om daar nu 50 euro bezorgkosten te betalen voor 4 kilometer rijden... maar dat was ook wel de max wat je in de auto moest stoppen zeg. Dingen wogen 16 kg per stuk. Man wat hing die in zn kont en de auto stuurtje akelig licht. :p Gelukkig wat het maar een kort stukje.

Haha ja! "Even" een aanhangertje zand/tegels/klinkers ophalen met je karretje valt vaak vies tegen qua gewicht :}
Jij hebt ze dan ook nog eens gewoon in de auto gedaan, is "maar" 288 kg maar dat zul je wel vernemen :D

Ik heb een paar weken terug het vlonderterras achteruit de tuin eruit getrokken en de afgelopen weken in gedeelten in de groene en grijze container gedaan. Ik had de tijd en ik heb geen trekhaak/karretje, dus vond dit een prima oplossing :)

Gras is een tijd terug ook al omgespit. Ik heb teveel zand in m'n tuin, dus alles enigszins geëgaliseerd. Binnenkort graszoden erin plus een paar nieuwe schuttingen en dan is het wel toonbaar. Dan ga ik de makelaar laten komen voor foto's en een verkoopadvertentie al helemaal in orde maken. Mochten we dan een geschikte woning tegenkomen dan kan de woning direct de verkoop in en is ie binnen een maand verkocht.

Een maand is niet overdreven. 1,5 week geleden kwam het huis drie huizen verderop te koop (iets minder mooi als de mijne) en die is eergisteren (onder voorbehoud) verkocht *-)

Vlonderterras in de groene container?

Ik heb het er hier ook uit getrokken maar moest apart worden afgevoerd als 'C-hout'. Waar tuinhout en geïmpregneerd spul en bielzen ook onder vallen. Ik had ook een fors terras en 1x per jaar mag in onze gemeente gratis een grote vrachtwagen laten komen met een grijper. Dus heb het op die manier afgevoerd. In de groene container was ik over een jaar nog bezig en is hier echt verboden :p Heb al een leer een waarschuwing gehad omdat ik te veel zand en grind ik de groene bak had gesmeten :}

Hier moet er 5 m2 (geel) zand bij op gegooid worden, moet nog even een goedkoop adresje zien te vinden die dat wil storten

Die vieze bielzen had ik in m'n tuin, heb ze weggebracht naar zo'n afvalbedrijf. Dan moet je er wel iets voor betalen, maar bij de gemeentewerf raak je ze niet kwijt.
@Richard: ik ben benieuwd, een maand is wel snel zeg! Ik ga wel echt huilen van de huizenprijzen. Een tussenwoning, echt een klushuis, staat bij ons nu voor 385! *-) Een twee-onder-één-kap op een best krappe kavel, maar wel aan de Vecht, staat voor 1 mln! *-) Helemaal idioot.

Midje!!

ij hebt ze dan ook nog eens gewoon in de auto gedaan, is "maar" 288 kg maar dat zul je wel vernemen
Is idd. een heel gewicht, al is het ook het gewicht van 3-4 personen. Als we met 4 man in een auto stappen vinden we dat niet veel.
Scheelt overigens bij personen wel dat het gewicht dat tussen de assen zit ipv het grootste deel er achter.

Hier moet er 5 m2 (geel) zand bij op gegooid worden, moet nog even een goedkoop adresje zien te vinden die dat wil storten
Gewoon een lokale loonwerker vragen. Die hebben de beste adresjes en materiaal. Meestal doen ze zo-iets zo ff op het eind van de dag.

Vlonderterras in de groene container?

Is ook hout :)
En zat zoveel mos op dat het meerendeels groenafval was :D
Nee, meeste is in de grijze containter gegaan maar laatste paar plankjes in de groene zodat het maar weg was.

5m2 of m3? Gewoon zo'n big bag laten komen en zelf gaan krooien, is zo weg :)

@Richard: ik ben benieuwd, een maand is wel snel zeg! Ik ga wel echt huilen van de huizenprijzen. Een tussenwoning, echt een klushuis, staat bij ons nu voor 385! nut smiley Een twee-onder-één-kap op een best krappe kavel, maar wel aan de Vecht, staat voor 1 mln! nut smiley Helemaal idioot.

Het gaat sowieso erg snel in deze regio. Mooie huizen die af zijn, zijn zo verkocht.
Mijn woning is wat dat betreft perfect. Gewoon netjes afgewerkt, afgelopen jaren goed aangepast (nieuwe keuken, badkamer, toilet, uitbouw, grote dakkapel etc.). Dus gewoon een prima gezinswoning, dus die is zo weg.
Prijzen gaan vervolgens ook nergens over, mijn woning is de afgelopen twee jaar met 15% in waarde gestegen (als ik de makelaar mag geloven). Nadeel is wel dat de woning die ik zou willen kopen duurder is en zo'n stijging er in euro's natuurlijk wel in hakt, maar dat loopt wel los :)

Voor 385k heb je hier een prima vrijstaande woning, voor dat geld is het lekker shoppen in deze regio :)

Ik zit al aan een prijsstijging van ruim 50% tov 3 jaar terug :o Echt bizar.
Dan maar in Emmen gaan wonen ja... :p

Nadeel is wel dat de woning die ik zou willen kopen duurder is en zo'n stijging er in euro's natuurlijk wel in hakt,
Collega van me is ook op zoek en ziet juist dat de net iets duurdere huizen weinig in prijs stijgen.

Midje!

@ Joost: Pfoeh...en dat dat sjouwen nog van 16kg per keer. Jouw rug liever dan de mijne!

@ Tuinen: lekker bezig iedereen! Wij wilden er ook nog mee aan de slag, maar eerst maar vanaf gezien. We moeten alleen het tuinhuisje opknappen want die wordt rot aan de dakrand.

Een maand is niet overdreven. 1,5 week geleden kwam het huis drie huizen verderop te koop (iets minder mooi als de mijne) en die is eergisteren (onder voorbehoud) verkocht nut smiley
Hier gaan de huizen ook vrij rap heb ik al gehoord; vooral de wat goedkopere woningen. Bij de duurdere woningen iets minder, maar dat komt omdat er genoeg aanbod is en consumenten zijn kritisch.

1 huis in onze wijk staat voor 195.000 euro te koop (hoekwoning met uitbouw) terwijl de rest voor ongeveer 165.000-175.000 wordt verkocht. Tja, die blijft nog wel even te koop staan denk ik.

Terug
Bovenaan