Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Alles hangt ook af van de situatie. Als starter zonder bijzonderheden is een hypotheek echt heel recht toe recht aan, heb je weinig keuze en kun je dus ook weinig fout doen. Maarja, is toch spannend een eerste woning, gaat om veel geld, je bent er vaak ook niet helemaal bekend mee etc etc

Ondanks dat de adviseur/makelaar markt redelijk is opgeschoond qua cowboy's moet je gewoon opzoek gaan naar een geschikt persoon zoals Meeuw ook al zegt. Daarom ga ik ook blindelings weer naar mijn financieel adviseur en heb ik een makelaar gebeld die hij heeft aangedragen, dat klikte ook meteen!

Ohja, door hem heb ik ook een meubelmaker gevonden die toentertijd mijn keukentafel en salontafel heeft gemaakt. Ook nog altijd dik tevreden mee.

@ Joost, nu heb ik een afkeer tegen soundbars (vaak vooral erg veel bass en weinig echt geluid), maar ik vergelijk het dan vaak ook met mijn losse speakers (zuilen). Dat is wel prijzig en voor het geld zijn soundbars wel echt goed!
Kijk naast bluetooth ook goed naar andere soorten van connectiviteit en hoe de bijbehorende app werkt, vooral dat laatste stoort mij ontzettend als je het veel gebruikt.

Kijk naast bluetooth ook goed naar andere soorten van connectiviteit en hoe de bijbehorende app werkt, vooral dat laatste stoort mij ontzettend als je het veel gebruikt.

Die van mij heeft helemaal geen apps nodig. Het is gewoon spotify op je foon opstarten, kiezen voor je device en hij begint vanzelf.
En ik vind het geluid verrassend goed! Zeker niet minder dan mijn dolby 5.1 set die ik had. Ik heb ook bewust één gekozen die goed uit de testen/reviews kwam.

Zie de nieuwe ampera trouwens erg veel rijden. Net zoals de Grandland X.

Bij de tussenpersoon voor de hypotheek eerst een gratis gesprek gehad: dat klikte in principe wel. Daarna nog eens wat online vergeleken naar tarieven en bij de Rabobank was je 400 euro (!) goedkoper uit als je het online regelde (dus zelf veel gegevens invullen)
Dus dat ook tegen die tussenpersoon gezegd dat ik zelf wel wat wilde invullen. Uiteindelijk 300 euro korting gekregen en zelf niks hoeven invullen: top tevreden.

De makelaar van de verkopende partij was echt een nare man; als ik mijn huis ooit zou verkopen dan echt nooit via die persoon.
In deze tijd zou ik het denk ik ook via een online partij doen. Wij hebben de bezichtiging met de bewoners zelf gehad en de makelaar is er eigenlijk alleen geweest als tussenpersoon bij het tekenen en onderhandelen.
Zelfs op de dag van ondertekening was hij er niet om de definitieve inventarisatielijst op te maken (was ie vergeten...)

Kortom: heb niet zo'n hoge pet op van een verkoopmakelaar ;)

Sanoma zei:
bij de Rabobank was je 400 euro (!) goedkoper uit als je het online regelde (dus zelf veel gegevens invullen)

Da's nu het voordeel van Belg te zijn...
Ik kreeg bij rabo wel degelijk het online tarief, maar uiteindelijk hebben ze alles zelf ingevuld, want de schermen zijn niet aangepast aan Belgische identiteitsgegevens ;)

Ik ben het volledig met jullie eens, Ons 1e gesprek vindt woensdag plaats dus wie weet sla ik wel volledig om :). Maar inderdaad nog wat afspraken plannen bij diverse anderen partijen.

Ik heb sterk het idee, dat als het recht toe, recht aan is dat die adviseur ze dus makkelijk verdient, dat is prima, maar als het niet nodig is.

@Meeuw, die praktijken heb je hier (nog) niet, maar dit is inderdaad een smerige manier van werken. Ik moet zeggen, met de lokale makelaars heb ik tot nu toe wel een goed en gemoedelijk gesprek gehad. We blijven hier wel in Brabant natuurlijk, die hadden ook allen duidelijke voorwaarden.
De dame van gisteren springt er voor ons wel uit, no cure no pay, laagste courtage incl. BTW.. Jong/modern/klantgericht.. vlotte aanpak. Maar verkoop zonder makelaar lijkt me ook nog steeds een optie in deze markt.

@Rob, lekker inderdaad zeg, mooi huis!

Zelf doen?
OK, maar dan kan je zelf elke keer opdraven als er kijkers komen...
Da's geen probleem als je woning bij de 2e kijker al verkocht is,
maar als de woning een half jaar te koop staat, dan wordt dat zelf doen wel een hele sleur.
Ik ben heel gelukkig dat we de verkoop van Hildes woning uitbesteed hebben.
Is in casu heel correct gelopen.

Ook met de koop in Nederland goede ervaringen met de makelaar.
Gaf de raad geen "te" laag bod te doen (alleszins niet onder de 200.000), en dan was het al bij al zeer vlug gepiept.
Voordeel is dat hij meestal weet onder welk bedrag het huis niet weg mag, en er ook zicht op heeft wat de gegadigde maximaal wil (of kan) betalen.
Dat maakt een akkoord m.i. iets gemakkelijker.
Zeker als de makelaar een vaste fix krijgt, onafhankelijk van de daadwerkelijke verkoopprijs.

Al bij al begrijp ik de voorganade verhalen niet goed van een woning die voor 215 te koop wordt gezet en voor 280 van de hand gaat; normaal ding je toch af op de vraagprijs? En je afficheert toch geen vraagprijs waarvoor je niet bereid bent te verkopen???

@BRG:
In Haarlem is afdingen er niet meer bij. In januari/februari heb ik meegemaakt dat bij huizen die mijn dochter ging bekijken je alleen MOCHT komen voor een bezichtiging als je aan aankoopmakelaar had, dat er in een weekend (1e kijkdag zaterdag) ca. 40 bezichtigingen waren en je vervolgens je bod maandag vóór 12 uur moest indienen. Niets onderhandelen, de hoogste bieder krijgt het. 'Normaal' zijn er dan 15+ biedingen.

1op1-onderhandelingen zijn er nog wel voor huizen in de hogere prijsklasse (rond een miljoen) die langer te koop staan.

Re: En je afficheert toch geen vraagprijs waarvoor je niet bereid bent te verkopen???
De verkoper weet dat er biedingen van 250 en meer komen.

Meeuw zei:
Re: En je afficheert toch geen vraagprijs waarvoor je niet bereid bent te verkopen???
De verkoper weet dat er biedingen van 250 en meer komen.

Nu begrijp ik het fenomeen dat ik vaststelde dat vraagprijzen - ook in Zeeland - "plots" de hoogte in gingen.

@Meeuw, Ja dat fenomeen met inschrijving heb je hier ook omdat de markt schaars is en er "veel" kopers zijn. Maar de prijzen die ze hier vragen zijn wel nog oldskool.. boven de waarde. Hoogste bod wint.

@Peter, als je huis hier niet binnen 4-5 weken is verkocht is er iets anders mis, of je prijs veel te hoog. Dan moet je inderdaad actie ondernemen.

@ Joost, nu heb ik een afkeer tegen soundbars (vaak vooral erg veel bass en weinig echt geluid), maar ik vergelijk het dan vaak ook met mijn losse speakers (zuilen). Dat is wel prijzig en voor het geld zijn soundbars wel echt goed!

Maar ik wil dus ook gen soundbar. Ik vind ze te groot en het geluid is best oke maar lang niet zo goed als een los systeem. Ik heb het geluid dus ook niet voor de TV, die komt gewoon uit de TV en dat vind ik prima. zoek dus gewoon een compacte receiver met goed geluid / connectiviteit. Denk dat ik van DENON iets heb gevonden wat ik ga aanschaffen, met bluetooth en spotify connect, wel allerlei aansluitmogelijkheden, compact en niet super duur.

Speciaal voor Ruudje...:}

o5zyk63bqho3.jpg

Gebruik voor TV kijken gewoon het geluid van de TV zelf.
Mijn TV had destijds prijzen gewonnen voor het geluid wat eruit kwam en is echt heel prima, niet hol en blikkerig wat je vaak hebt.
Heb verder een goede HD receiver staan voor als ik echt film met veel herrie wil kijken, nog van voor de tijd van bluetooth en spotify gedoe, doe ik toch allemaal niks mee dus is prima zo. Ben niet echt een muziekliefhebber en heb eigenlijk nooit muziek opstaan dus waar ik het voor gebruik prima.
Zou dit setje het begeven zou ikzelf voor een niet te dure soundbar gaan, minder gedoe met veel boxen en bedrading etc.

AsconaGT zei:

Maar ik wil dus ook gen soundbar. Ik vind ze te groot en het geluid is best oke maar lang niet zo goed als een los systeem. Ik heb het geluid dus ook niet voor de TV, die komt gewoon uit de TV en dat vind ik prima. zoek dus gewoon een compacte receiver met goed geluid / connectiviteit. Denk dat ik van DENON iets heb gevonden wat ik ga aanschaffen, met bluetooth en spotify connect, wel allerlei aansluitmogelijkheden, compact en niet super duur.

Ik heb dus ook een losse receiver (ook Denon) en twee grote losse speakers (ik denk 1.20 hoog ofzo). Daar komt een lekker geluid uit, maar is wel iets duurder en vind je vast ook te groot :D
De Denon app vind ik zelf niet geweldig, maar zonder gebruiken kan ook prima.

Expres geen surround set genomen, want met TV kijken of muziek luisteren werken de achterste speakers toch niet. Plus dat uit twee fatsoenlijke speakers meer dan voldoende geluid komt om bij films indrukwekkend te zijn.

Gebruik voor TV kijken gewoon het geluid van de TV zelf.
Mijn TV had destijds prijzen gewonnen voor het geluid wat eruit kwam en is echt heel prima, niet hol en blikkerig wat je vaak hebt.

Tja, dan worden een stuk of wat TV's met elkaar vergeleken en dan is er altijd één de beste. Feit is gewoon dat je voor goed geluid een klankkast moet hebben, iets wat per definitie niet lukt met de platte TV's van tegenwoordig. Wat niet wegneemt dat het voor velen meer dan voldoende is (tu)

@Richard Die van mij is dus van 2010, destijds het topmodel van Philips ( 21:9 verhouding ).
Toen waren ze wel al plat maar niet zo superplat als nu ;)

114191.jpg

Vraagje: ik wil voor onze vakantie (half juni) nog een trekhaak onder de astra laten plaatsen. Ik heb PDC achter; moet je dan beslist een afkoppelbare doen?

Nee hoor. Alleen wel een originele bedrading set kopen en dan bij de dealer laten in regelen. Dat stopt ie met piepen als de stekker vnn de aanhangwagen er in zit.

Denk dat rob bedoeld dat als er geen stekker in zit dat hij dan niet ook gaat reageren op de haak zelf.

mijn laguna reageeren de parkeersensoren net niet op de trekhaak zelf als ik de haak gemonteerd heb zonder aanhanger of fietsendrager. Waarschijnlijk staat die net wat te dicht op de auto. Je hebt grote kans dat wanneer je PDC je wel snel vast zit aan een afneembare haak. Dan staat er wel iets bij van 'niet geschikt voor auto's met pdc'.

Als ikl op deze website kijk is de enige restrictie flex fit fietsendrager. Dus zou moeten kunnen.

maar sowieso zou ik wel gaan voor een fors duurder model specifiek kabelsetje, je hebt ook goedkope universele setjes en mijn ervaring is dat het altijd drama is met de hedendaagse elektronica.

Wil je het budgetvriendelijk doen; kijk eens naar een 2e hands haakje bij sloperijen. Die van mij was al gedemonteerd met bouten, kabelset en alles voor 100 euro zo ophalrn. Alleen zijn er misschien niet zoveel bedrijven die die dingen willen monteren als het 2e hands is.

HIER kun je als het om een nieuwe haak gaat wel wat betaalbare adressen vinden.

Voor jou auto ;469 euro voor nieuwe vaste haak 7p. incl montage

Vind het altijd wel een dure investering voor iets wat je (ik tenminste) een hele enkele keer per jaar gebruik. Mijn broer heeft ook voor 650 euro een haak laten monteren op zijn 1 serie, met name voor de fietsendrager wat hij zo nu en dan doet.

Toevallig heb ik vrijdag een grote dubbelasser gehuurd voor een halve dag om eerst naar de stort te gaan met gigantisch veel groenafval, misschien rij ik wel 2x met groen. Daarna nog voor de derde xnaar de stort voor afvalhout van de verbouwing en heel veel andere zooi. Dan rij ik naar mijn broer om een 3m zinken regenpijp achter de deur te gooien die ik over heb, dan door naar een adresje voor 2 betonplex platen van 270x120. Thuis uitladen en dan naar een andere plaats om 2x 600 liter IBC containers op te halen voor mijn regenwater projectje, dan is zo'n trekhaak erg handig, zeker nu de auto van mijn ouders geen haak meer heeft.

Mogguh!!

Zat gisteren nog even op de site van Opel te kijken, daar kun je nog nog voorraad modellen kiezen. Ik verwacht dat dit met de testcyclus CO2 uitstoot te maken heeft. Als je ziet dat vele modellen er ff € 1.500-€ 1.800 euro duurder op worden :O Belachelijk dat de belastingdienst die tarieven niet verlaagd!

Overigens wel grappig, een Zafira diesel automaat bestellen kost idd € 15.000 meer:O

Is niet heel belachelijk, want de Belastingdienst wilde alleen op goede data een beslissing nemen. Maar alle merken hebben de kaarten tegen de borst gehouden en komen nu, rijkelijk laat, pas met de definitieve CO2- en dus prijsverhogingen. Kwam ze hier eerder mee, dan had de Belastingdienst (en de politiek) voldoende data om de BPM schalen eventueel te corrigeren per september.

Ach..een nieuwe auto kon ik toch al niet betalen..;)

Gisteren en vandaag twee dagen op training geweest bij Ortec in Amsterdam nabij Sloterdijk. Mooi met het autootje gedaan. Vroeg weg en laat thuis maar was te doen. Volgende week nog twee dagen.

Maar zou het voor geen geld elke dag willen doen. Wat een drukte daar en wat gooi je veel tijd weg met die drukte....pff..

Dank voor de tips mbt trekhaak. Ik ga het niet zelf doen maar laat het doen. Domweg omdat ik de komende twee weken er geen tijd voor heb. Maar ga wel voor afneembaar met 13 polig.

Toen ik een training had naast Station Sloterdijk, heb ik mooi de trein gepakt. De eerste keer ging ik met de auto, maar de parkeerkosten zijn stevig en tussen 16u en 16.30u stond er al file op de A10...

Parkeren was geen probleem..gratis onder het pand. Op de a10 richting coentunnel was het wel even drama...onbegrijpelijk ook dat kruisende verkeer...

Mogguh!

@ Rob: Dan leer je de rust wel weer waarderen he :}

Gisteren leek het alsof we bij ons aan het onweer zouden ontkomen, de eerste bui die volledig overtrok waaide uit elkaar. Wel wat gegrommel, wind en dikke druppels....maar nauwelijks echt onweer en regen, terwijl dat wel voorspeld was. Nadien maar even de hardloopschoenen aan gedaan en een stukje getraind.

Bij thuiskomst ff gedouched en zou een relax aafje op de bank worden, komt vanuit het niets echt ineens zwaar weer aanzetten. Pikkedonker, harde windvlagen en giga veel regen. Echt bijzonder mooi om vanonder een overkapping rustig te bekijken, totdat de pieper ging. Dus in de Leaf gesprongen, werkelijk alle wegen tot aan de kazerne stonden blank :O Vervolgens de hele avond met de collega's in de weer geweest om straten begaanbaar te maken, huizen leeg te pompen en mensen te helpen bij hun leed. Één gezin is zelfs in een hotel ondergebracht omdat de woning onbewoonbaar was geworden door water.

Ik keek ook op de buienradar en leek wel alsof het overal onweer was.... Behalve ons. Alle buien vielen uit elkaar, of gingen er langsheen. Alleen om een uurtje of 22.00 ur heeft het licht geregend en verder helemaal niets! Bijna een wonder

Mogguh! Toen ik thuis kwam zag ik dat het daar al aardig geregend had, dus maar even alles open zetten om het te laten afkoelen. Alleen zag ik een plas van meer dan een meter in de slaapkamer. De wind stond blijkbaar iets anders (uit het oosten), waardoor al het water langs de ruit kwam. Hopen dat mijn laminaat dat een beetje overleefd heeft.

En nu vanochtend was het heerlijk buiten! (tu)

Zijn erg plaatselijke buien die ontzettend hevig kunnen zijn. Hier de afgelopen dagen wel wat regen en onweer, maar geen noodweer zoals op veel plekken. Vaak net genoeg om het lekker af te laten koelen en lekker alles tegen elkaar open te zetten zonder dat het in huis nat wordt.

Afgelopen dagen wel bij een klant gezeten met airco, nu op kantoor zonder airco. Ben benieuwd hoe aangenaam het hier aan het eind van de dag is.

In huis valt het nog redelijk mee moet ik zeggen, kwestie van alles goed dicht houden. Eigenlijk mogen we niet klagen, maar een paar dagen een graad of 18 zou wel fijn zijn om in huis alles weer af te laten koelen :D

Noodweer hebben wij ook niet gehad. Blijft het Noorden vaak wel bespaard. Wel rond 21.30 forse wind, onweer en flink wat regen.

Maar de plaatselijkheid was erg bijzonder; wonderbaarlijk hoe ik gisteren vanuit Amsterdam tussen de buien door ben gelaveerd. Onderweg alleen maar zon en aan de horizon soms pikzwarte luchten.

Bizar genoeg hier helemaal niks, op buienradar ging 1 mega grote "rode bui" boven ons langs en een andere ging precies onder ons langs, dus had wel licht gedonder in de verte de hele tijd maar nog geen druppeltje regen, echt heel vreemd.
Van mij mag het nu ook wel weer goed afkoelen buiten, het is hier binnen nu constant een 30+ graden waardoor ik de hele tijd de airco op standje turbo heb staan, dat gaat mijn stroomleverancier wel leuk vinden en ik een stuk minder :}

Gister rond 18:00 ook nog een buitje Joost! Toen ik rond 17:00 bij het werk weg ging spookte het daar behoorlijk. De regen kwam bijna horizontaal voorbij, niemand durfde harder dan 30 en toen het tot overmaat van ramp ook nog begon te hagelen kreeg ik spijt van mijn keuze toch weg te gaan en ben ik maar op zoek gegaan naar een tankstation. Ik was even bang dat er nog wat steviger hagelstenen voorbij zouden komen die de Corsa tot poffertjespan zou ombouwen. Gelukkig bleven die mij bespaard en kwamen die in Utrecht uit de lucht. Later 's avonds kreeg ik een filmpje van een collega doorgestuurd uit een ander dorp in de Achterhoek waar het water boven de dorpels van de auto uitkwam. Vreemde verdeling van al dat water. Bij ons is er alleen wel zo weinig gevallen dat ik vanavond alsnog wel weer een keer mag gaan sproeien vrees ik.

Hier op kantoor kent de airco ook zo z'n beperkingen, gisteren naderde de temperatuur in onze kamer de 27 graden. Daarmee was het bij ons warmer dan in de kamers hier omheen. Volgens het gebouwbeheer is de beste oplossing rustig doorwerken en niet denken aan de hitte. Zo kan ik het ook *-)

Hoewel wij "officieus" alleen maar flexplekken hebben, ben ik vandaag maar niet op mijn "eigen" plek gaan zitten. Dat is zo ongeveer de warmste kamer op kantoor (op de hoek van het pand, waar de zon lekker omheen draait de hele dag). Dus nu maar even bij een collega van een andere afdeling op de kamer gaan zitten, goed vol te houden met het raampje open (tu)

Oh en gewoon met pantalon en overhemd, stropdassen doen we al jaren niet meer aan maar we hebben nog één die-hard die hem ALTIJD (principe dingetje) om heeft en dus ook vandaag. Bikkel :}

@ Marc, airco trekt het dus gewoon niet? Dat is ook wel bijzonder toch?
Kun je het systeem dan niet beter uitzetten en de ramen tegen elkaar open zetten?

Hier op kantoor kent de airco ook zo z'n beperkingen, gisteren naderde de temperatuur in onze kamer de 27 graden. Daarmee was het bij ons warmer dan in de kamers hier omheen. Volgens het gebouwbeheer is de beste oplossing rustig doorwerken en niet denken aan de hitte. Zo kan ik het ook
En dan is het in veel bedrijven niet gebruikelijk om in korte broek te lopen, waardoor het helemaal niet uit te houden is. :O Dan zou ik het met die extreme dagen om een uurtje of 3 wel aanpakken, als het werk het enigzins toe laat.

Ben blij dat ze mbt kleding er bij ons wel soepel mee om gaan. En nu het iets rustiger is gaan de mensen ook om 4 uur naar huis, de vestiging die nu geen uitleverklare handel heeft staan werken ze zelfs van 6-12uur.

Op ons nieuwe kantoor is de klimaatregeling top geregeld, maar ook ik hoef niet in een korte broek en shirt aan te komen. Op een dag zonder externe afspraken zie ik hier geen probleem in. Mijn vrouwelijke collega's komen ook in rok/jurk/sandalen en dat is wel normaal, maar het feit dat ik naast het management de enige mannelijke collega op kantoor ben maakt dit wel lastig soms. Want ik heb het snel warm. Heb net een stapel polo's binnen, want die overhemden met ondershirt komen met dit weer echt mijn kast niet uit.

Verder wel lekker dat warme weer :) vandaag was ik vrij, oma die normaal op woensdagmiddag op Lize past had iets voor haar werk, dus een dagje vrij genomen.. Komt helaas vaker voor dan me eigenlijk lief is tegenwoordig.. Maar met dit weer, zwembadje in de tuin, Lize en een vriendinnetje die met waterpistolen achter elkaar aan rennen.. :) dat maakt dit wel erg leuk!

@Frank, niet denken aan de hitte.. :) Dat is net als met carnaval als je in de rij staat te verkleumen om een cafe binnen te komen niet denken dat het koud is.. :)

Zometeen 1e afspraak met een onafhankelijke hypotheekadviseur, maandag volgt er nog 1, dan heb ik wel een realistisch beeld denk ik. Ben benieuwd.

Richard zei:
@ Marc, airco trekt het dus gewoon niet? Dat is ook wel bijzonder toch?
Kun je het systeem dan niet beter uitzetten en de ramen tegen elkaar open zetten?

Die 30+ graden is met de airco uit!
Airco gaat dan volop aan en brengt het dan terug naar een 25-26 graden, echt koeler wordt het echt niet.
Ramen openzetten is meestal geen optie, zit natuurlijk vrij hoog met veel wind en ramen klappen dan keihard dicht.
Soms het idee gekregen dat heel het kozijn eruit klapte zo hard sloeg het dicht.
Zit ook soort van in de "luchtstroom" van de airco dus staat soort van een licht koel windje.
Het is hier nu 26,5 graden en goed uit te houden maar dan moet airco wel vol aanstaan.
Zomers heb ik hier al eens 36 graden zien zijn toen ik thuiskwam!
Ach, bloedheet in de zomer maar ook warm in de winter. Al met al airco aan in de zomer en verwarming hoeft niet aan in de winter. Per saldo weer 0 ;)

Moet ook toegeven dat mijn woonkamer een drama is om te koelen.
Je hebt online van die invultools om te berekenen hoe sterk de airco voor jouw specifieke ruimte moet gaan worden.
Kwam er destijds op neer dat geen van die tools die ik kon vinden de berekening kon maken, uitkomst was altijd hoger dan de sterkste/zwaarste airco die beschikbaar was. ( voor particulier zijnde, wat normaal was ).

Ruimte is ongewoon groot ( 8m x 9m x 2,8m ) dus iets van 200m3 bijna.
Verder bizar veel m2 aan ramen, hieronder zie je de raampartij van 1 kant van de woonkamer, aan de andere kant zit nog meer glas dan op de foto ! En dat dus in combinatie met een plat dak. Al met al heb ik een mega-buitenunit op het dak staan, moesten ze destijds met 3 man het dak op sjorren.

Ik rij dan wel in een Opel maar heb op het dak ook nog een Mitsubishi staan. :}

34071725_10212473252215177_6601461894702170112_o.jpg

Onze airco op kantoor kan het ook niet aan. Het is erg broeierig en zo'n 25 graden..

Korte broeken op kantoor vind ik eigenlijk not done....maar hangt misschien wel wat van bedrijfstak af.

Korte broeken op kantoor vind ik eigenlijk not done....maar hangt misschien wel wat van bedrijfstak af.
Ik vind dat altijd wel een leuke discussie. Waarom mag een dame wel haar blote benen tonen (rokjes/jurkjes worden snel geaccepteerd) en heren niet.
Zeker een nette korte broek met een net poloshirt erop kan ook gewoon goed staan. Ik zie daar niet zo de belemmering. Zolang blote benen in geen geval aanstootgevend zijn zie ik geen probleem.

Het is vooral het verwachtingspatroon wat de maatschappij heeft. Een makelaar in een korte broek vinden velen heel ongewoon, die hoort schijnbaar in pak of in een net tenue.

@ Temperatuur: Wel lekker met dit weer, wanneer ik in de Leaf stap is ie al netjes 20 graden B)

Vandaag de Astra voor de APK, ben benieuwd of de uitlaat nog een jaartje mee kan.....al verwacht ik van niet.

Zeker een nette korte broek met een net poloshirt erop kan ook gewoon goed staan. Ik zie daar niet zo de belemmering. Zolang blote benen in geen geval aanstootgevend zijn zie ik geen probleem.

Het gaat mij niet om de blote benen maar meer de uitstraling die de kleding in het totaalbeeld van de persoon heeft. Een dame die een jurk/rok draagt ziet er nog netjes en representatief uit. Als een man in korte broek verschijnt vind ik dit toch anders.
Maar zoals ik zei vind ik het wel branche afhankelijk. Ik kan me best voorstellen dat het bij jullie bedrijfstak wel kan.

Vanmorgen direct weer lekker warm...toen ik vertrok om 6.30 was het alweer 22 graden...

Werkkleding is ook zo'n eeuwige discussie. Vrouwen hebben het met dit weer iets makkelijker/aangenamer, maar moeten de rest van het jaar wel rekening houden met of een outfit wel/niet kan. Daar waar wij mannen (in mijn geval dan) een pantalon en een overhemd uit de kast trekken.

Een spijkerbroek kan zeker net zo netjes zijn als een pantalon, maar de één vind een donkerblauwe spijkerbroek netjes, de ander vind dat een ietwat fale spijkerbroek ook wel kan en de ander vind dat een klein gatje (wat tegenwoordig in is) ook prima kan. Tja, dan is een pantalon "verplichten" toch wat makkelijker.

Overigens zouden wij dus prima in spijkerbroek mogen, maar niemand doet het.

@ Marc, dat is idd een flinke oppervlakte welke gekoeld moet worden. Kan me voorstellen dat dat nu een beetje behelpen is. Aan de andere kant was het bij mijn ouders gisteren ook gewoon 25-26 graden in huis, dus wat dat betreft doe je niet onder voor een reguliere woning.
Ik weet het gelukkig aardig rond de 23-24 graden te houden :)

@ Jimmy, succes bij de adviseur (tu)
Ik heb gisteren ook nog even met die van mij gebeld, zijn interessante tijden bij mij. Alles komt weer heerlijk samen, maar dat is niet anders :T

Mogguh!
Hier op het werk kan ik gelukkig aankomen in een spijkerbroek en met een poloshirt. Dat was bij m'n vorige werk wel anders...

Hypotheekadviseur: die van mij belde gisteren, gewoon om te vragen hoe het was en of alles nog naar wens was vwb de hypotheek. Netjes! (tu)

Goed gesprek gehad, in ieder geval een stukje duidelijkheid mbt. de mogelijkheden in onze situatie. en ook mbt. het aflossen en betalen van onze huidige hypotheek. Fijne man ook, legde alles rustig en duidelijk uit.

Toen ik hier 30 jaar geleden begon, had mijn toenmalige directeur vooral kritiek op mijn - geklede - truien.
Voor vergaderingen was pak, hemd en das de norm.

Tegenwoordig kom ik wel vaker in jeans naar kantoor (wel van een beter merk).
En daar bovenop een trui van Paul&Shark, daar kan je overal mee aanzetten, zelfs mocht er onverwacht toch een vergadering uit de lucht vallen.

Tot 5 jaar terug behoorde de das tot de standaarduitrusting,
tegenwoordig heeft in vergaderingen haast niemand nog een das aan,
zelfs niet op die gelegenheden waar een pak wel nog verwacht wordt.

Mooie discussie over kleding op het werk. Hier is de norm wel dat de heren een lange broek aan hebben, maar daarbinnen is de diversiteit groot. Een en ander uiteraard afhankelijk van je functie. Ik doe mijn best er representatief uit te zien, de hippe broeken draag ik wel in het weekend en op een t-shirt zul je me hier ook niet gauw betrappen.

Een aantal jaren geleden, onder een andere directeur, heerste er nog wel iets meer kledingdiscipline. Op een niet zo goede ochtend werden wij geconfronteerd met een heftig incident, waarbij al gauw besloten werd dat ik samen met één van de bestuurders een betrokkenheidsbezoek moesten afleggen. Ik liep in de bewuste nette spijkerbroek en polo, maar dat werd door de directeur als niet voldoende beschouwd. Ik ben dus het centrum in gestuurd om een overhemd te kopen en moest het bonnetje maar bij hem inleveren.. zo gezegd zo gedaan, ik heb een eenvoudig hemd gekocht bij de WE en die hangt sindsdien in een hoes aan mijn kast, samen met een jasje. Het overhemd heb ik nog niet weer nodig gehad, het jasje een enkele keer. Underdressed overkomt mij niet nog een keer *-)

@Jimmy: stapje voor stapje dichterbij. spannend!

Inmiddels al een tijdje aan het uitzoeken of het aanhangwagengewicht op het kenteken van de Tourneo Courier kan krijgen. Achtereenvolgens antwoorden gehad van Ford Duitsland, de Duitse dealer en Ford Nederland.
Ford Duitsland: nette PDF met daarin het chassisnummer en typegoedkeuringsnummer en trekgewichten vermeld. Maar met de opmerking: het moet op het kenteken staan.
Duitse dealer: het staat weliswaar niet op het kenteken, maar dit zijn de trekgewichten (lijstje met trekgewichten bijgevoegd, ook opgezocht op chassisnummer).
Ford Nederland: men gaat een document van 'geen bezwaar' opstellen, waarmee wij naar het RDW kunnen. Men hanteert wederom dezelfde trekgewichten (910kg gereden, 640kg ongeremd).
RDW gebeld: een getekende brief met bewijsstukken (documenten van Ford) voldoet en zal het RDW dan gaan beoordelen.
Licht aan het eind van de tunnel! (tu)

In het laatste jaar bij mijn vorige werkgever ben ik meermaals in korte broek op het werk gekomen, puur omdat de 'uitvoerenden' (welzijnswerkers) dit ook gewoon deden. Er werden alleen maar complimenten over gegeven door de collega's (tu)
Realiseerde me wel dat als er 'hoger' bezoek kwam, ik beter achter mijn desk kon blijven zitten ;)

Waar ik nu werk moet ik regelmatig bij klanten op bezoek. Omdat we technisch/praktisch werk uitvoeren is een spijkerbroek prima, een t-shirt iets minder maar een overhemd wel gewenst.
Sinds vorig jaar zie ik ook dat sneakers meer en meer geaccepteerd worden, dat was - toen ik in dienst kwam - eigenlijk ook not done.
Nu is alleen bij eerste klantbezoek en bij assisteren bij een verkoopgesprek zakelijke kleding gewenst..

Bij ons doorgaans 'smart'-casual' normaal en omdat wij ook op de werkvloer werken maakt het weinig uit. Maar korte broeken? No way. Voor mij mag het niet ivm veiligheid op de werkvloer, maar op kantoor word dat ook als niet-representatief gezien, helemaal omdat er ook buitenlandse klanten komen is korte broek echt een no go.

Gelukkig hebben wij ondanks super veel glas het gewoon prima koel. Ons systeem haalt de kou uit de aarde, Regelt de luchtvochtigheid (dus niet zo droge lucht) en dat gaat echt perfect zonder al te veel stroomverbruik ook nog. In de winter halen we de warmte van een nabij gelegen fabriek die het als restwarmte over heeft.

Lekker klusweekend gehad! stucadoor is langs geweest en ziet er weer top uit, alleen komt hij nog voor de afwerkingslaag. Tuintegelsuitgezocht, laatste plafond heb ik er in gemaakt en spotjes voorbereid en aantal keer naar de vuitstort met zooi en groen. En 2x IBC containers opgehaald voor mijn regenwateropslag projectje

42500625181_16e46825e6_b.jpg

Morgen lekker midweekje ardennen :-D

Wat een rust hier ! Ik kan elke dag, als ik wil, in spijkerbroek en overhemd naar mijn werk. 15 - 20 jaar geleden had ik nog regelmatig een stropdas om.

Korte broek vind ik ook niet kunnen. Nog één weekje en dan............ VAKANTIE ! We gaan 2 weken kamperen ( dat is voor mij 10 jaar geleden ) we weten nog niet waar naar toe. Zuid Frankrijk of Italië wellicht. Daar waar het mooi weer is. We gaan met de Vectra want die heeft een trekhaak die we nodig hebben voor de fietsdrager want de racefietsen gaan mee !!

Terug
Bovenaan