Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Zaterdag met de Tourer naar zee, 2 strandstoelen stallen in de strandkabine.
Zondag het laatste braakliggende hoekje van de tuin aangeplant met lavendel en grassen, en dan met de cabrio naar zee.
Aftellen... nog 11 dagen tot huisoverdracht.

NieuwkomerinhettopicLing...

33020870_1883112138377097_6706287714091663360_o.jpg

En 2x IBC containers opgehaald voor mijn regenwateropslag projectje
Leuk Joost, hoe/wat ga je er mee doen en hoe ga je de IBC's wegwerken?

Heb er destijds ook over getwijfeld om iets met regenwaterhergebruik te gaan doen. Maar kwam bij een bestaande bouw met weinig ruimte snel tot beperkingen. Oa. waar en hoe sla ik het water op? Hoe zorg ik dat het gefilterd wordt, kan ik de opslagbassins reinigen?
Daarnaast verbruik ik te weinig water in de tuin om dit project daarvoor rendabel te maken. Zou je het voor douchen/toilet/wasmachine willen gebruiken moet je de infrastructuur in huis aanpassen en met filtersystemen gaan werken met heel andere eisen. Zou voor mij niet rendabel zijn.

@ Peter: Lekker man, en spannend tot de sleuteloverdracht. Ga je aan het huis nog veel aanpassen?

Net een artikel gelezen op autobild over EV's, met de Golf en Leaf in de hoofdrol. Heel negatief artikel waarbij de Leaf als slechte auto werd neergezet, de Golf al een stukje beter maar beide waren niet geschikt voor dagelijks gebruik. Nu hebben de EV's zeker grenzen, soms eerder bereikt als gehoopt....maar er zijn ook zat doelgroepen waar een EV wel voor kan.

Astra F zei:
@ Peter: Lekker man, en spannend tot de sleuteloverdracht. Ga je aan het huis nog veel aanpassen?

In principe het eerste jaar niet,
eerst de woning "leren kennen" en de gebreken detecteren.
Hilde zou wel graag de hele achterzijde "open" maken,
eventueel dakkapel (of dubbele velux) in het dak en misschien wel stukje aanbouwen met grote glaspartij.
Jacuzzi en zwembad staan ook op de planning.

Zaterdag trouwens schitterende coupé gespot op de strandparking en uitgebreid gekeurd.
Wat een lekker ding!!!
Infiniti Q60.
Qua uiterlijk net een Lexus RC, maar met vele agressievere neus.
Alleen lees ik niet zo lovende reviews,
en vind tenslotte maar eens een Infiniti-dealer :(

Mogguh!

Zaterdag teruggekomen van een weekje Italië: wat een fantastisch fijn land is dat toch. De temperatuur, de sfeer, de mensen, het eten... echt genieten!
En een Skoda Octavia als huurauto: erg prettige reisauto.
Vandaag het hondje opgehaald uit het pension: helemaal door het dolle haha, mooi om te zien smiling smiley

Gisteren ook bericht gehad van de verkoper van de 206 dat hij de auto aan ons wilde verkopen. Er was erg veel interesse maar hij wilde de knoop doorhakken: dus we hebben zaterdag weer een cabrio thumbs up

@ weer: blijkbaar in de goede periode weg geweest grinning smiley

@ kleding: pantalon en overhemd hier op het werk. De pantalon is bij mij al vervangen door chino's en nette spijkerbroeken (effen van kleur, geen gaten of opvallende knopen oid...) Voel ik mij fijner in, ook als ik op klantbezoek ga.

Ik heb gisteren ook nog even met die van mij gebeld, zijn interessante tijden bij mij. Alles komt weer heerlijk samen, maar dat is niet anders
Klinkt spannend! Succes met alles!

@ Barri: Hopelijk komt er dan éindélíjk duidelijkheid

@ Joost: Fijne vakantie!

Mogguh!

rzasa zei:
Even wat humor:
https://www.autowereld.nl/opel/astra-wagon/1-6-opc-line-27873384/details.html
Sjonge jonge... wat een ding:
- Schade rechtsvoor gehad
- OPC-Line badge (en daardoor OPC-line)
- 'Alcantara' deurpanelen met schroef
- Singleframe grille-look

mogguh!
@Gerwin: gefeliciteerd met de 206! (tu)

En welkom terug :)
Wij waren ook even weg, naar Boedapest. Mooie stad!

Ook het document van Ford ontvangen, dat is wel heel positief. Snel een briefje naar de RDW dichten!

@Gerwin, Lekker man, ik zag wat foto's voorbij komen,z ag er heerlijk uit!
Ook congrats met de 206 aankoop.

@Berri, Boedapest is ook een heerlijke stad, hier zijn wij ook al een paar keer geweest.

Hier loopt de huizentocht matig door.. weinig echt leuks op de markt. Wel een heel positief gesprek gehad met de adviseuse gisteren! kost wat, maar deze dame gaat zich zeker terugverdienen.

Midje!

Ook via deze route nog gefeliciteerd, gerrie! Volgens mij donders leuke auto!

Hier even hoogtijdage dus weinig forumtijd. Ontzettend veel verjaardagen, feestjes, afspraken, sportevenementen, cursussen en tussendoor ook nog wat werken. Nog even volhouden; over 1,5 week vakantie.

Via mijn werk nu een windows suface pro in bruikleen gekregen. Combinatie van tablet en mini pc. Echt superding. Retesnel (i5 processor) en werkt super met touchscreen en afneembaar toetsenbord. Sluit ik op werk aan op kassie en kan dan gewoon met twee schermen, toetsenbord en muis werken. Na werktijd kan ie mee naar huis en kan ik hem daar gebruiken voor (thuis)werken.
Ook iphone 7 'gekregen' en ik moet nog steeds erg wennen aan dat IOS. Op een of ander manier had ie vanuit de cloud allemaal contactpersonen erin gezet. Ik wilde ze er af halen. Denk maar net dat je die er zomaar af krijgt. Moest een app downloaden of ze een voor een handmatig wissen. Waarom niet gewoon een vinkje om alle contactpersonen in een keer weg te halen? Nu moest ik dat een voor een doen.

Vandaag trouwens nog bij de schadehersteller geweest. Vant weekend klein aanrijdinkje met de astra gehad met obstakel waardoor ik schade heb aan voorbumper. Lakschade, deels afgeknapte mistlamp en kapotte / lekkende koplampspoeier. Herstel wordt na de vakantie en dan even kijken of ik het zelf betaal of dat het verzekeringswerk wordt.

Lekker hoor al die weekjes/weekendjes weg. Hier nog steeds geen plannen, we weten zelfs nog niet wat we willen. T.z.t. maar afwachten of er een goede aanbieding voorbij komt en halsoverkop weg, dat lijkt me wel wat :)

@ Jimmy, in elk geval weer een stap verder en een stukje wijzer. Nu weer dagelijks de nieuwe huizen op Funda in de gaten houden.
Ik krijg vanavond een makelaar op bezoek, kijken wat deze kan bieden. :)

@ Gerwin, proficiat met de cabrio! Dat wordt vast nog lekker genieten deze zomer (tu)

@ Rob, volgens mij is dat idd de ideale combinatie van een laptop en een tablet (tu)

Vervelend Rob, zijn altijd dure geintjes.
Heb zelf sinds een paar weekjes een goedkope hybride-tablet, dus 2 in 1 tablet/laptop.
Werkt heel prima eigenlijk. Oude tablet had de geest gegeven dus nu dit ding.
Touchscreen tablet en als je scherm doordraait dan heb je gewoon laptop met toetsenbord, scherm ook iets groter dan normale tablets, scherm is nu 13,3". Voor mijn gebruik helemaal prima, hoef zelf niet zo'n duur snel ding wat je bijvoorbeeld voor werken of meerdere applicaties tegelijk wel zou willen/moeten.

Dank allen! Ik hoop ook dat we er veel plezier van zullen beleven :) Alleen nog even op zoek naar een windscherm en dan is het compleet.

@ Jimmy: goed advies kan ook geld besparen. Altijd een afweging. Toch wel spannend als je wacht tot het ideale huis op de markt komt.

@ RJ: Zo'n surfacepro heb ik ook nog bekeken. Mooiste optie vond ik zelf, maar helaas (veel) te duur. Heb nu zelf een HP Spectre 360 met scherm wat je helemaal kunt omklappen. Machtig apparaat; touch werkt perfect en ziet er ook nog super gelikt uit. Kan weer vele jaren vooruit zo!

Tja, schades evt claimen is een lastige overweging: had een verzekering met noclaimkortingbeschermer (oid) en dat is mooi. 2 schades gehad 2200 euro geclaim maar nu -3 jaren... echter wel volle korting. Alleen gaan ze de pakketten wijzigen en is het de vraag of ze bij de nieuwe premies gaan kijken naar de schadevrije jaren.
Dus daar even protest tegen aan getekend en ik heb de optie om de schades terug te betalen en dan ook de schadevrije jaren terug te krijgen.

Daarnaast nog een heel verhaal over een schade aan eigen auto die vrouwlief met haar auto aan mijn auto heeft veroorzaakt (die hersteld is) en waardoor ik dan terug ben gegaan in schadevrije jaren. Hun uitleg is wat vreemd en kan me er nog niet bij neerleggen...dus dat is een mooi discussie epistel geworden :)

Ik heb ook een no claim beschermer maar als ik die ga gebruiken mag ik dat binnen jaar niet opnieuw doen. Daarom betaal ik deze schade liever zelf als het enigzinds kan en bewaar ik de beschermer liever voor serieuze schade. Maar jah..maar effe afwachten. Volgende week komt er eerst afneembare trekhaak onder en dan eerst vakantie.

rjthefrisian zei:
Midje!

Via mijn werk nu een windows suface pro in bruikleen gekregen. Combinatie van tablet en mini pc. Echt superding. Retesnel (i5 processor) en werkt super met touchscreen en afneembaar toetsenbord. Sluit ik op werk aan op kassie en kan dan gewoon met twee schermen, toetsenbord en muis werken. Na werktijd kan ie mee naar huis en kan ik hem daar gebruiken voor (thuis)werken.
Ook iphone 7 'gekregen' en ik moet nog steeds erg wennen aan dat IOS. Op een of ander manier had ie vanuit de cloud allemaal contactpersonen erin gezet. Ik wilde ze er af halen. Denk maar net dat je die er zomaar af krijgt. Moest een app downloaden of ze een voor een handmatig wissen. Waarom niet gewoon een vinkje om alle contactpersonen in een keer weg te halen? Nu moest ik dat een voor een doen.

.

Ho Ho Stop! Ga geen appjes downloaden om een probleem op te lossen in iOS. Laat die Android gedachte even los.

Het vinkje vind je in de instellingen app, onder accounts.
Even uitvinden in welk account de contacten staan, schuifje achter Contacten uit, en weg zijn ze.

Leuke binnenkomer haha:) gelijk met gestrekt been om iOS te redden ;)

Heb sinds gister een iPhone 7, mijn 6s is naar Hotpup v1 gegaan. Zijn iPad Mini 3 lte was stuk, ik zou het scherm vervangen dus via AliExpress een schermpje besteld. Na alles vakkundig openschroeven wil ik het nieuwe schermpje aankoppelen, druk ik de connector op het mainboard stuk. iPad Total loss :O
Dus ala schadevergoeding heeft hij nu mijn 6S gekregen ;)
Aardig hè?

@Rob, ik heb helemaal over je post heengelopen, mindar dat je schade hebt gereden, maar gelukkig valt het mee. Ik zou de beschermer ook later inzetten, je weet nooit.

Ik heb een iPad van de zaak, die ik privé nooit gebruik enkel voor korte presentaties aan collega's.. Ik pak thuis altijd mijn macbook Air die ik sinds een paar maanden heb. Werkt super!

@Fer, dat is minder zeg! Maar wel netjes opgelost voor HPv1. Hij zal het er vast mee eens zijn :).

@Gerwin, Ja deze dame kost wat, maar verspreid over 20-30 jaar gaat dit zeker geld besparen, en inderdaad we hebben ons overal ingeschreven, hebben een makelaar ingeschakeld om uit te zien naar een pasend huis voor ons.. onder " no cure no pay" zonder kleine lettertjes.
Wanneer haal je de cabrio op? of heb je hem al?

Het vinkje vind je in de instellingen app, onder accounts.
Even uitvinden in welk account de contacten staan, schuifje achter Contacten uit, en weg zijn ze.

Die had ik gevonden maar dat wil ik dus niet. Ik wil gewoon één contactenlijst hebben en meer niet. En daar wil ik selecties van verwijderen. Al die verschillende groepen in iOS vind ik bloedirritant.

Maar jah..ieder zijn voorkeur.. ;)

Tja, Android vs. Apple blijft leuk :)
Ik heb nu bijna een jaar een Android telefoon en ik vloek nog regelmatig op het apparaat. Vooral berichten typen/auto correct werkt gewoon anders/minder verfijnd. Toen ik vorige week een berichtje typte op (mijn oude) de iPhone van mijn vriendin voelde het gelijk weer als "thuis komen".

Uiteindelijk hebben beide wel hun plus- en minpunten maar feit is dat ik met deze telefoon vaker "ruzie" heb dan de iPhones die ik had.

@ Fer, hoe oud is v1 inmiddels? Voor mijn gevoel een beetje jong om met een smartphone rond te lopen. Maar ik weet dus niet precies zijn leeftijd en heb eigenlijk ook geen flauw idee wat een "normale" leeftijd is voor een smartphone :D

@ Verzekeringen, ik bouw mijn schade vrije jaren op met de motor. Die verzekering is niet zo heel duur, maar wordt elk jaar enkele tientjes goedkoper doordat ik schadevrije jaren op bouw :D
Verder altijd maar de afweging bij schade of je zelf iets betaald of het door de verzekering laat doen. Gelukkig zijn kleine/l*ullige schades mij tot nu toe bespaard gebleven.

@ Huizeperikelen. Gisteren weer een makelaar op bezoek gehad, leuk gesprek en meer dan dik tevreden over de uitkomst.

Richard zei:
@ Fer, hoe oud is v1 inmiddels? Voor mijn gevoel een beetje jong om met een smartphone rond te lopen. Maar ik weet dus niet precies zijn leeftijd en heb eigenlijk ook geen flauw idee wat een "normale" leeftijd is voor een smartphone big smile smiley
Haha, hij is inmiddels 12 en gaat na de zomervakantie naar de brugklas. Hij is nu de laatste in de klas die een smartphone heeft, de rest hebben er al eentje sinds groep 6.

Die iPad had hij (met wat sponsoring van ons) helemaal zelf bij elkaar gespaard 2 jaar geleden. Kan je nagaan hoe jong ze dit soort ambities al hebben :)

Over de andere puppies:
V2 is kwa lengte langer dan v1. Hij is de jongste van groep 7 maar wel een kop groter dan het gemiddelde. 10 jaar inmiddels en loopt rond met een galaxy 5, afdankertje van mijn schoonzus.
En V3 is bijna 7, zit in groep 3 (leren lezen en schrijven) maar heeft onlangs de leestoets van eind-groep 4 gehaald. Onwijs pienter kind, weet al beter dan ik hoe je een iPad instelt, maar heeft zelf nog geen telefoon. En dat houden we voorlopig maar zo :}

Total Loss zei:
Wat, is HP V3 alweer bijna 7? Pff wat worden we oud. :(

Ze komen onverwacht he die spiegels :,(( :B

@Fer: leuke update :)

@Gerwin: ook hier gefeliciteerd! Mooie aanschaf hoor!

@Rob: zuur zo'n schade, balen van jezelf :( Je klinkt er gelukkig vrij neutraal onder

@Laptops: sinds kort heb ik van mijn werkgever er één, een mooie kleine dell met touchscreen en tabletopvouwmodus. Fantastisch apparaat!

Hier begonnen aan de laatste werkdag voor mijn vakantie. Hoop ik, misschien morgenochtend nog een aantal dingen oplossen maar dan is het echt klaar :) Dan vier weken vakantie: eerst lekker met C. met de tent naar spanje en in de laatste week carbagerun B) De auto is technisch nu klaar, nog een paar stickers en we kunnen. Ik heb er zin in!

Fijne vakantie Frank!
Carbagerun met een Amazon zag ik? Niet echt een typische auto daarvoor.

Hebben jullie de prijzen van de Karl gezien? Die gaan wel stevig omhoog. Bij de 107/C1/Aygo is de stijging maar zo'n €200 dacht ik. Bij de up!/Mii/Citigo heeft men helaas nog niks vrijgegeven. Sowieso zijn auto's de laatste jaren al steeds duurder aan het worden, maar dit gaat wel hard!

We worden inderdaad oud, gelukkig maar :)

@Frank, fijne vakantie!

@Berry, prijzen niet gezien, kan toch geen nieuwe auto kopen dus heel eerlijk boeit het me ook weinig. In jou geval ligt dat anders natuurlijk.

@ Fer, de tijd gaat hard! En door dit soort berichten van jou kant komt het besef bij de rest weer hoe lang we eigenlijk hier al met elkaar rondhangen :D

@ Frank, succes met de laatste lootjes! Hier absoluut nog geen vakantiegevoel, alhoewel het over een week of 6 al zover is.
Carbagerun lijkt me ook ontzettend gaaf om een keer te doen!

@ Huizenperikelen, vorige week woning bezocht. Bod gedaan. Lang verhaal kort, de zoektocht wordt vervolgd. Baal ik wel van, want dit was de eerste woning waar ik/we echt wat in zag(en) en de prijs was eigenlijk best wel goed. Gegokt en verloren :|

Fijne vakantie Frank en veel plezier bij de GR! Ik moet nog een weekje.
Maar heb maar twee weken...dat krijg je als je overstapt qua werkgever..:}

Vandaag en gisteren weer naar Amsterdam op en neer geweest. Blij dat ik weer thuis ben...wat een mierenhoop om Amsterdam uit te komen...

Merk wel wat een voortreffelijke reisauto de astra is met de heerlijke agr stoelen. Twee dagen op en neer met veel file maar je stapt fris weer uit.

Zit alleen zonder ruitensproeier omdat deze vrijwel leeg loopt door de kapotte koplampsproeier.

Fraaie kleur op de insignia...! Maar wat een saaie simpele tellers zitten daar in. Moet zeggen dat ik hem nog erg weinig zie. Ook na twee dagen Amsterdam...de wegen zitten nog helemaal vol met octavias, GTE's en meganes.

@Rob Hoezo simpele tellers?
Leuk juist dat buitenkant echt meters zijn en het hele middenstuk een display die je op paar manieren in kan stellen.
Natuurlijk is volledig breedbeeld full HD scherm van tig inch iets heel anders maar dat hoeft van mij echt niet hoor, juist prima zo. Het is een auto, geen spelcomputer of tablet. ;)

opel-insignia-2-0-cdti-170pk-8-traps-aut-exclusive-full-opt-uniek.jpg

Even afgezien van de digitale schermpjes vind ik de klokkenwinkel van de Insignia I veel mooier. Daar heb je mooie kokers met mooie lichteffecten en speelse elementen. Dit zijn saaie wijzerplaten met een chroomrandje en thats it.

Dat van die kokers heb je gelijk in al is dit wat mij betreft sjieker en moderner.
Dit bevalt mij beter dan de looks van de eerdere versie, zag er wat gekunsteld uit naar mijn idee.
De oude versie met de kokers had dat rode schermpje, niet mijn keus, erg 1990 :}

Volgens mij waren dit de opties ( waar je bij de Insignia B nu wss ook een simpelere versie hebt ).
Heb her en der ook een Vauxhall geloof ik want dit was al lastig genoeg te vinden zo. :}

Insignia A

1961077.1109.jpg

Insignia A Facelift

15467908-16-798x532.jpg

Insignia A Facelift ( optioneel )

vauxhall-insignia-country-tourer-dials.jpg

Insignia B

Opel-Insignia-Sports-Tourer-Driving-Dutchman_14.jpg

Mogguh!!

@ Fer: Wow, de tijd vliegt zeg. Grappig idd. om te zien hoe makkelijk kids met de moderne techniek om gaan.

@ Frank: Veel plezier op vakantie! Heerlijk om er nu al op uit te kunnen trekken. En nadien nog een gezellige carbidgerun.....staat garant voor veel avontuur en plezier.

Zelf gisteren de vakantie geboekt naar Zuid Frankrijk, dus dat staat dan ook maar vast.:D(tu)

Leuk Ruud, wij gaan ook naar Zuid Frankrijk. Waar ga je heen :), Wij zitten op een camping (ja ja) bij Montpelier in de buurt.

Ben het o.b.v. de foto's wel met Rob eens dat de tellers van de nieuwe(re) Insignia beter hadden gekund, alleen doen de foto's de auto ook niet echt recht eerlijk gezegd. Denk dat het in de praktijk wel prima (luxe) oogt als alles verlicht is.

En wat dan nog, zo in Exclusive uitvoering is het wel een parel van een auto zeg! :O

@ Ruud, wilde vragen hoe je dat ging doen met het stekkeren richting Zuid-Frankrijk, maar je mocht natuurlijk de GTE van je collega lenen. Lijkt me een prima vakantie auto (tu)
Zal alleen wel vaak tanken worden. Mijn collega komt met zijn **** GTE plus caravan niet boven de 1:8 á 9 en dat schiet niet echt op als het tankje ook nog maar eens 40 liter is :D

Mogguh!

Opel gaat het wel heel moeilijk krijgen met de nieuwe emissieeisen en het effect op de prijzen.....Karl onbetaalbaar..Insignia 2.0T benzine geschrapt...

Bij Insignia zit je qua benzine vast aan max de 1.5 T..die is niet bepaald snel...

@ Ruud, wilde vragen hoe je dat ging doen met het stekkeren richting Zuid-Frankrijk, maar je mocht natuurlijk de GTE van je collega lenen. Lijkt me een prima vakantie auto thumbs up
Zal alleen wel vaak tanken worden. Mijn collega komt met zijn **** GTE plus caravan niet boven de 1:8 á 9 en dat schiet niet echt op als het tankje ook nog maar eens 40 liter is

Haha ja, was een voorwaarde van me om een Leaf te nemen.....dat ik met vakantie een auto mocht lenen. Als dat van een collega kan is dat voor het bedrijf het aantrekkelijkste, dus ga ik daar direct in mee. Anders had ik een auto gehuurd voor die weken. Och, elke 400km tanken vind ik geen probleem....na 4 uur rijden wil je toch wel een keer de benen strekken.

Opel gaat het wel heel moeilijk krijgen met de nieuwe emissieeisen en het effect op de prijzen.....Karl onbetaalbaar..Insignia 2.0T benzine geschrapt. Bij de Insignia zit je qua benzine vast aan max de 1.5 T..die is niet bepaald snel...
Je ziet het bij meerdere merken. Juist veel benzinemotoren worden nu geschrapt, kijk bijvoorbeeld naar de BMW 7-serie. En dat in een tijd waar de overheid de diesels wil ontmoedigen. Ik vind het echt bizar wat er nu in NL gebeurd, dat auto's ineens duizenden euro's duurder worden. Kijk bijvoorbeeld naar de Karl. Een 1.0 3 cylinder motortje die nu ineens bijna € 2.000,- duurder wordt. En dat in de betaalbare klasse.
Oftewel, de overheid maakt autorijden voor mensen minder bereikbaar......aanschafprijzen stijgen dus mensen wachten langer om nieuwe auto's aan te schaffen die zuiniger zijn. Een eersteklas melkkoe.

Vraagje, zijn er occasion sites waarbij je kan zoeken/filteren op bijtellingspercentage? Of moet ik zelf o.b.v. bouwjaar en uitstoot e.d. gaan filteren?

wat gaaf! :O ik vind de tellerklokken van de Insignia overigens ook gewoon prima. Of ik al die grote schermen wat mercedes heeft nu zo mooi vind weet ik zo nog niet, het ziet er iig wel fancy uit.

Leuk Joost, hoe/wat ga je er mee doen en hoe ga je de IBC's wegwerken?

Heb er destijds ook over getwijfeld om iets met regenwaterhergebruik te gaan doen. Maar kwam bij een bestaande bouw met weinig ruimte snel tot beperkingen. Oa. waar en hoe sla ik het water op? Hoe zorg ik dat het gefilterd wordt, kan ik de opslagbassins reinigen?
Daarnaast verbruik ik te weinig water in de tuin om dit project daarvoor rendabel te maken. Zou je het voor douchen/toilet/wasmachine willen gebruiken moet je de infrastructuur in huis aanpassen en met filtersystemen gaan werken met heel andere eisen. Zou voor mij niet rendabel zijn.

Rendabel? Dat gaat het in NL op dit moment nooit worden. Drinkwater is zo belachelijk goedkoop dat elke vorm van investeren op regenwater te gebruiken per definitie niet rendabel is uit financieel oogpunt.

Ik wilde het aanvankelijk ook gebruiken voor toilet, voor mij eenvoudig te realiseren maar dan moet je een andere pomp aanschaffen die aanslaat o behoefte, ander filter en nog wat andere zaken dat je al snel naar 1500 euro investering gaat als je veel zelf doet. Dat gaat mij te ver. Ik ga het gebruiken om de tuin te sproeien en dan met name ook om pieken met hoosbuien te bufferen. De IBC containers komen in de grond met kunstofplaten om de druk van het zand tegen te gaan als ze leeg zijn. Ik heb 2 600 liter tanks die liggen geplaatst gaan worden om druk van grondwater te voorkomen. Simpel pompje is genoeg.

beetje dit idee:
22221482_1437834042970422_2583546256678356445_n.jpg

Filter water tussen komt is zoiets:
kunststof%20zandvangput.jpg

IBC vaten waren 80 euro. Pompje heb ik nog liggen, komt nog wat kleinigheden bij en vooral veel graafwerk :}

het terras en overkapping word er op aangesloten (tu) ik ga er pas na de zomervakantie mee aan de slag

Hey peepz!
Even een korte vakantiegroet vanuit "Seis Am Schlern" in Süd Tirol!
Dit jaar een keer voor het hoofdseizoen aan, normaal gaan we altijd 3 weken in juli/augustus. Echter mijn zus doet dit jaar VWO-eindexamen dus mooi een 2-wekenvrije periode tussen laatste examen en dé uitslag...
Bevalt prima B)

Over een uurtje rijden we weer terug...
Mooie omgeving hier in de Dolomieten, lekker eten, echter in tegenstelling tot Gerrie's Italianen zijn ze hier niet altijd even vriendelijk (of buschauffeurs voelen gewoon aan dat ik niet van openbaar vervoer houd...) haha

unser_hof_-_kuhe_geg_seis-schlern.jpg

Hotdog zei:
En V3 is bijna 7, zit in groep 3 (leren lezen en schrijven) maar heeft onlangs de leestoets van eind-groep 4 gehaald. Onwijs pienter kind, weet al beter dan ik hoe je een iPad instelt, maar heeft zelf nog geen telefoon. En dat houden we voorlopig maar zo :}

Whooh, bijna 7 jaar al...? *-)
@Fer; wij maken nog even een keer een afspraak voor die spullen!? ;)

Total Loss zei:
Insignia Exclusive in de kleur Power Blue! (tu):O

opel-insignia-2-0-cdti-170pk-8-traps-aut-exclusive-full-opt-uniek.jpg

Wauw, kleurtje hoor! (tu)

Heerlijk zeg, Tirol! Toch wel één van mijn favoriete gebieden. Gaan we helaas veel te weinig heen. Nooit eigenlijk... :(

Vanaf vrijdag staat de Tourneo Courier voor de deur. Wat een net autootje! En rijdt ook echt prima! Heeft ook alle luxe, alleen helaas geen climate control. Wel stoelverwarming, regensensor, lichtsensor, verwarmde voorruit, cruise control, snelheidsbegrenzer, bluetooth, navi, achteruitrijcamera, armsteun. Trekhaak zit er onder en het verzoek ligt bij de RDW. Rijdt goed met aanhangwagen hoor :)
En net ingereden, met 16dkm in vier jaar tijd. Was vast even schrikken voor 'm, vandaag 120km op één dag.

Mogguh,

@ Jos: Dat ziet er mooi uit. Ben je daar met de Signum heen gereden? Ik heb destijds op FB een keer een summiere foto gezien, maar nadien niks mee over gehoord eigenlijk.

@ Joost: Ben benieuwd hoe dat gaat werken. Zeker met verstoppen van het filter, ben benieuwd of je daar veel last mee gaat krijgen.

Zaterdag een personeelsuitje van de brandweer gehad. Gezellige solextocht gehad, en nadien wat biertjes in 't dorp gedaan.
Dat icm weinig eten maakte dat me 's nachts ineens het licht uit ging.:O Ik weet nog dat ik mijn fiets zocht, en na veel zoekwerk had gevonden.
En dat iemand me een keer op de fiets heeft gezet....voor de rest herinner ik me er weinig meer van.

Gisteren dan ook mega slecht. En zelfs vandaag nog naweeën van het weekend.
Noujah, eigen schuld dikke bult.

Mogguh!

Ziet er goed uit Jos! Jullie ook lekker op tijd op vakantie. Hier nog drie daagjes werken en dan is het ook zover.
Wordt wel even passen en meten dit jaar. Nu er een trekhaak onder de Astra komt willen we echt met een auto. We nemen echter ook de fietskar mee omdat we wel veel willen fietsen met onze dochter. Dat is een lel van een ding en past precies in de kofferbak. De hond zal dan moeten verkassen naar de achterbank of voor bij de voeten.

Verder iedereen lekker weekend gehad? Vrijdagavond straten-volleybal toernooi gehad. Ontzettend veel lol gehad met de straat. Sportief was het op zijn zachts gezegd twijfelachtig. Zaterdag met vrienden naar een festival geweest in Leeuwarden. Heerlijk gehad alleen lat de organisatie het festival steeds verder groeien door de grenzen (leeftijd, muzieksoorten) op te rekken maar waren dit jaar de bar- en toiletvoorzieiningen onvoldoende aangepast op deze groei. wat een drama qua wachttijden...

Gisteren bij de schoonfamilie geweest en heerlijk gewandeld in Drenthe en dat was het weekend weer!

Het gaat vooruit nu...
Zaterdag Amerikaanse koelkast besteld voor het vakantiehuisje, en TV-Vlaanderen geregeld.
Vrijdag ondertekening akte, en worden dan allebei reeds de daarop volgende week ter plekke geleverd.
Meubelen komen dan zaterdag 23 juni.
Nu nog eens internet "buitengebied" proberen regelen, want blijkbaar is de internetsnelheid te plekke om bij de schreien...

Op autovlak geen nieuws...
verklaar me gek, maar plots staat de CLA shooting brake heel hoog op mijn verlanglijstje.
Heeft beetje de uitstraling va de C coupé, kost beetje aangekleed vrijwel hetzelfde, maar is met de (pro-forma) achterdeuren en achterklep wel iets handiger...

De hond zal dan moeten verkassen naar de achterbank of voor bij de voeten.
Denk je er dan ook aan om de hond veilig vast te leggen op de achterbank? Wordt snel vergeten, maar jullie trouwe viervoeter zal een ongeleid projectiel worden bij een noodstop....en zeker bij een wat langere vakantierit is de kans op het maken van een keer zo'n stop toch wel reel.

Klinkt als een leuk en gezellig weekend Rob. (tu)

@ Jos, al jaren naar dezelfde plek/regio toch? Hebben jullie het daar inmiddels niet een keer gezien?
Uiteraard blijft het toch vakantie en is het een bloedmooie omgeving, maar afwisseling zou mij ook lekker lijken :)
Hoe deed de V6 het op de Autobahn?

@ Ruud, oppassen met de biertjes, je bent ook geen 20 meer :}
Solextocht is wel serieus grappig om een keer met collega's/vrienden te doen. Meestal zit er wel wat verschil tussen de verschillende Solexxen, altijd leuk om na een tussenstop de snelste Solex te jatten van een ander :}

@ Rob, het groeien van festivals klinkt bekend. Bij mij in de wijk ook een groot festival (Retropop) welke elk jaar groter en groter wordt en inmiddels al is uitgebreid naar twee dagen. Alhoewel het op loopafstand is, ben ik er nog nooit geweest maar wat ik er van hoor is dat groter niet altijd beter/leuker is.

Terug
Bovenaan