Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Klaar! Alles tot in de puntjes voorbereid en uitgewerkt voor morgen, tijd om te relaxen. Voordeel van overwerken is wel dat het altijd heerlijk rustig is op kantoor en op de weg :)

bmw-3-serie-328i-245pk-luxury-line-upgrade-edition-21935396-1.jpg

bmw-3-serie-328i-245pk-luxury-line-upgrade-edition-21935396-2.jpg

bmw-3-serie-328i-high-executive-m-sport-handgeschakeld-21869052-1.jpg

bmw-3-serie-328i-high-executive-m-sport-handgeschakeld-21869052-7.jpg

bmw-1-serie-116i-136pk-3drs-m-sportpakket-clima-sportleer-navigatie-xenon-21337487-2.jpg

bmw-1-serie-116i-136pk-3drs-m-sportpakket-clima-sportleer-navigatie-xenon-21337487-8.jpg

opel-astra-gtc-2-0-turbo-opc-plus-280pk-leder-navi-22256932-3.jpg

opel-astra-gtc-2-0-turbo-opc-plus-280pk-leder-navi-22256932-12.jpg

opel-corsa-1-6-turbo-opc-unlimited-recaro-all-in-prijs-18266454-4.jpg

opel-corsa-1-6-turbo-opc-unlimited-recaro-all-in-prijs-18266454-3.jpg

mazda-cx-3-2-0-120pk-gt-m-ook-private-lease-mogelijk-februari-actieprijs-dynamic-blue-21840480-3.jpg

mazda-cx-3-2-0-120pk-gt-m-ook-private-lease-mogelijk-februari-actieprijs-dynamic-blue-21840480-7.jpg

Lol, ik scroll de opening door:

Wat BMW's
Een Astra OPC
Een Corsa OPC
Ineens WTF, zo lelijk is een Adam Rocks toch niet??

Oh, het is een CX3.. :)

Goedemorgen allen.

De huidige Corsa OPC vind ik ene heel stuk minder dan de vorige!

CX-3 vind ik ook erg tof, maar heb er nu een paar keer ingezet en het is toch wel erg compact. een CX-5, zeker de facelift die eraan komt is dan wel echt een stuk dikker.

@ Adam Rocks, zeker erg dik, maar die zie ik nooit. de normale Adam wel maar meestal niet in de spannendste versies :(

Crum Vianen, daar is een heel vriendelijke forummer de verkoopleider! (y) Gewoon eens gaan kijken Marc!

Leuke auto's Marc!!

Total Loss zei:
Lol @ Opeling zonder aanpassen / dat ik het doorhad en Ja het lijkt wellicht een blauwe auto te gaan worden :)

Ons maak je niets meer wijs.
Jij rijdt gewoon veel te graag als underdog in die Astra rond... :)
En als er ooit heel misschien eens een opvolger zou kunnen komen... dan lezen we het wel. Tot dan weten we wel beter ;)

Vanmiddag gebeld door de garage. Ze willen toch de ECU vervangen. Hebben een totaalprijs gekregen. Fors bedrag maar lager dan verwacht en hebben toch maar de knoop doorgehakt om hem te vervangen en nog door te rijden met de Corsa. Vrouwlief zit voorlopig toch veel thuis en gaat pas eind volgend jaar weer ergens aan het werk en weer veel rijden. Kijken we dan wel weer verder.
Nu hopen dat dit de oplossing is. Maar de Corsa komt waarschijnlijk volgende week pas terug ivm bestellen.

Hebben twee dagen Corsa D 1.3 CDTI meegehad van na de facelift. Lekker ruim en ligt als een blok. Ook lekker pittig en best wel rap dingetje. Ook op de snelweg wil ie er nog steeds lekker vandoor.
Maar wat maakt zo'n dieseltje een lawaai zeg. Van buiten knettert hij er vrolijk op los en op de snelweg echt hinderlijk lawaaig. Die motor is gewoon constant aanwezig en bij 130 konden we nauwelijks fatsoenlijk een gesprek voeren in de auto door het continu ratelen van de diesel op de achtergrond.
Ik blijf de fluitserstille benzinemotoren dan toch nog wel sterk prefereren.

Even het topic gemist en meteen weer een paar pagina's achter... :cry:
Heeft geen zin daar nog op terug te komen, dus vóóruit!

De Lancia staat nog niet bij de Werkstatt, de turbo is nog niet binnen. Blijkbaar lastiger dan voorzien.
Deze keer niet naar Stuttgart gereden, naar Hamburg gevlogen en verder Mecklenburg-Vorpommern gereden.
Heb uitgerekend datik minimaal 700 eurouitspaar door voor twee weken een auto te huren in plaats van de vlieg-optie te gebruiken.
OK, de sneeuw is weg dus de rit is ook weer wat makkelijker.
Deze twee weken rijd ik in een A-Klasse 180d. Had nog geen 5.000 km gereden toen ik hem zaterdag bij Europcar ophaalde.

Hoe rijdt dat? Niet zo vlot als een Leon FR of een 308 eigenlijk. Hij heeft wat moeite om echt op gang te komen. Verder best compleet, afgezien dat de spiegels niet kunnen inklappen.
Geluidsniveau: iets stiller dan de Leon, 308 en natuurlijk stiller dan de Cactus.
Maar vergeleken met een (rijdende) Thesis maakt bijna alles herrie. Daarmee mag ik het ook niet vergelijken. Het is gewoon een auto uit de Golf-formaat klasse. Alles komt wel kwalitatief goed over. En... ik had de bediening van de Tempomat snel door. ;)
Stuurgedrag wat erg direct, beviel de 308 beter. Prettige automaat en een ruitenwisserautomaat die totaal geen aandacht behoeft.
Stoelen passen, zijn stevig. Met vaste hoofdsteunen die me aan de jaren 70 doen denken, toen alle Japanners dat ook hadden.
De rit van 740 km gedaan in 6,5 uur, inclusief een eten-stop en een tankstop. Die stop was trouwens op last van de auto zelf. Ik had het laatste stuk nog op die tank kunnen rijden, maar de "vermoeidheidsassistent" gaf op het scherm aan dat ik moest rusten. Dus maar gecombineerd met tanken. Er verscheen zelfs een afbeelding van een kop koffie op het schermpje, recht voor me. :)
Weggedrag: beetje nerveus, mede door het directe stuurgedrag. Wat me een beetje tegenviel is dat de auto niet echt stabiel was bij sterk remmen. Misschien een afstelkwestie, nieuwigheid, geen idee.

Ik zie er naar uit weer met de Lancia met zijn aparte snuit te rijden. Zal dus nog even duren...

Vrouwlief zit voorlopig toch veel thuis en gaat pas eind volgend jaar weer ergens aan het werk en weer veel rijden.

ik mag toch hopen eind dit jaar :p

De 1.3 CDTI is in de corsa niet de stilste nee, maar dat geld eigenlijk voor veel dieseltjes in B segment autootjes. Laatst zat ik in een Ibiza TDI, man man wat een herrie maakt dat ding ook.

Deze twee weken rijd ik in een A-Klasse 180d.

Die heeft toch de 1.5 DCI van renault in het vooronder? Verder vind ik het wel een leuke auto, zeker als eigenwijze shooting brake vind ik het wel een kek eigenwijs ding in wat dikkere uitvoering.

en Ja het lijkt wellicht een blauwe auto te gaan worden

Ik ben ook wel van het blauw! Ik vind ze ook allemaal erg fraai! Al ligt de corsa E niet echt lekker op het netvlies.

Vandaag viel me voor het eerst op dat de Punto redelijk wat geluid maakt op de snelweg. De Aveo sedan die ik als huurauto had in Mexico, was voor mijn gevoel aanzienlijk stiller. Dan heb ik ook direct het enige pluspunt van die auto gehad :D
Zit nu ff te neuzen voor een leuke BMW 6-cilinder voor erbij :cool:

Dat van die herrie in de Corsa D herken ik van de GP, werd er helemaal dol van. Wat een herrie produceerde die zeg. En dat terwijl wij een 6e versnelling hadden, ik kon er geen vrienden mee worden.
Zal los van de motor ook aan de geluidsisolatie liggen denk ik...

ligt zeker aan de isolatie, want in de astra H was deze aanmerkelijk stil, heel acceptabel eigenlijk (y) Volgens mij is vrijwel elke diesel in de basis gewoon lawaaierig.

Bij veel dieselauto's zit er aan de onderkant van de motorkap ook nog allemaal extra isolatie om het geluid buiten de auto wat te dempen terwijl de benzine broertjes dat niet hebben

Alle kleine dieseltjes maken meer herrie dan een auto met het dubbele aan slagvolume, komt nog bij dat kleinere auto's veel minder isolatie hebben en dus heb je een hoop herrie aan je hoofd als je er mee rijdt. Het zou ook niet echt mijn ding zijn denk ik, toch rij je er wel ontzettend zuinig en goedkoop mee natuurlijk (y)

@ ZEN, zo leer je wel een hoop nieuwe auto's kennen. Toch een klein voordeeltje aan de situatie :)

Mogguh!

Punto mag nog een dagje langer bij de garage staan. Gloeispiraal bleek defect: ze hebben geprobeerd de storing gewoon even te wissen, maar kwam steeds terug. Onderdeeltje zelf is niet spannend maar de locatie is nogal rottig te bereiken. Katching!

Maar de nagenoeg nieuwe leen-C1 is erg prettig. Maakt wel wat herrie bij hogere snelheden maar verder echt prima! Over een heel aantal jaren een mooie opvolger voor de Twingo.

@ openingspost: rijtje mooie auto's, staat er op eens zo'n tupperwarmemobiel tussen :) Nee, dat is nou net een model van Mazda waar ik echt niks mee heb. Misschien met al het plastic in kleur dat het nog wel wat lijkt hoor. Maar op deze manier: bleh.

@ Corsa D: Jaa, wel herriebakkies die dieseltjes. Maar goed: als je veel kilometers maakt en dat toch aardig comfortabel en voordelig wilt doen, dan zijn het wel echt ideale auto's! Net als de Punto: je raakt er wel aan gewend.
Maar in vergelijking met de Astra 1,9 CDTI, is de isolatie in de kleine auto's een stuk minder en heb je dus ook wat meer geluid.

@ Zen: Wordt de Thesis de auto die je het langst in je bezig hebt gehad? :p

Een icoon in autoland is heengegaan :(

Mister TT Jaap Timmer overleden
‘Mister TT’ Jaap Timmer is woensdag in zijn woonplaats Witten overleden na een kort ziekbed. De nestor van de motorsport is 77 jaar oud geworden.

Zaterdag is in besloten kring de uitvaart van Timmer. De naam van de geboren Assenaar is onlosmakelijk verbonden aan de TT en het circuit in de Drentse hoofdstad, waar zijn vader Geert ooit (in 1932) als winnaar van een NK-race over de finish kwam.

Tot tien jaar geleden was Jaap Timmer bestuurlijk actief voor het Circuit van Drenthe. Hij was verder betrokken bij de plannen voor een TT-museum in Assen. Ook heeft hij nadrukkelijk zijn sporen verdiend als bestuurder van nationale en internationale motorsport-organisaties.

Timmer verdiende jarenlang zijn brood als Opel-dealer in Assen en timmerde voor dit automerk ook Europees aan de weg, onder meer als voorzitter van de dealer-vereniging. Het blad Automotive verkoos hem vorig jaar in de Top-5 van invloedrijkste Europeanen in de autobranche.

Verder werd Jaap Timmer onder meer bekend als motorsport-commentator bij NOS Langs de Lijn en voor xce commerciële zender Eurosport.

Bron: LINK

@Corsa D: herkenbare herrie. Stop-start systeem vind ik daarom ook een perfecte uitvinding :) Op de snelweg begint 'ie wat toeren te maken en dan wordt de herrie wat meer inderdaad, maar m.n. op 80 en 100 wegen rijdt 't prima. Een vriend van mij heeft een clio uit 2012 (van 't vorige model) en die is een serieus stuk stiller. Het kan dus wel. Mede daarom vind ik de cabrio een stuk prettiger rijden. Gelukkig is C. groter fan van de Corsa :)

Vanmorgen lagen er achter de Astra ineens propjes van wat isolatiemateriaal lijkt te zijn. Vanavond even onder de motorkap van de corsa kijken of daar weer wat aangevreten is: bij de vorige eigenaren is dat wel gebeurd, zij hebben toen zo'n piepertje laten installeren om steenmarters e.d. te verjagen. Mogelijk zijn ze doorgeevolueerd tot een soort die zich tot piepjes aangetrokken voelt...

bij de vorige eigenaren is dat wel gebeurd, zij hebben toen zo'n piepertje laten installeren om steenmarters e.d. te verjagen. Mogelijk zijn ze doorgeevolueerd tot een soort die zich tot piepjes aangetrokken voelt...

Ik weet nog wel dat ik eens meegemaakt had dat mensen zo'n marterverjager hadden laten installeren een tijdje later terug kwam dat de draadjes van de marterverjager waren doorgeknaagd.Heb toen maar het grapje gemaakt dat het waarschijnlijk om een zeldzame dove marter ging :) gelukkig hebben wij er in de wijk vrijwel geen last van.

Ik heb ook zo'n marterverjager onder de motorkap. Zat al in de Astra toen ik hem kocht. Van mijn directe collega's hebben twee al eens met zo'n beest contact gehad en die hadden zich heerlijk door de motorruimte heen gevreten.

@ Corsa D: Jaa, wel herriebakkies die dieseltjes. Maar goed: als je veel kilometers maakt en dat toch aardig comfortabel en voordelig wilt doen, dan zijn het wel echt ideale auto's! Net als de Punto: je raakt er wel aan gewend.

Het zal inderdaad wel wennen en het zal bij de klasse horen. Van de splitnernieuwe slowmotion van onze buren wordt ik s achtends af en toe ook gewoon wakkker.
Maar het zal wennen. Net zoals ik gewend ben aan de rust en stilte in mijn Astra. Ik heb het al niet zo op het genagel van een dieseltje. Maar dit vond ik echt vreselijk irritant en doet echt afbreuk aan de algehele kwaliteitsbeleving.
Zo'n dieseltje trekt overigens wel lekker door hoor en heerlijk schakellui rijden. Daar kan mijn astra dan weer wat van leren.

Op zich zijn marters leuke beestjes, ze moesten alleen niet... maar dat beseffen ze niet. ;)

Wat de A-Klasse & Co. (zo zeggen ze dat in Duitsland. Bayern München wordt dan bijvoorbeeld vaak Robben, Ribery & Co genoemd) betreft, ik leer inderdaad weer wat nieuwe modellen kennen. En dat met wat serieuzere ritten dan de gemiddelde proefrit. Met de Cactus, Leon FR, 308 en Insignia kombi (viel me wat tegen, vooral qua ruimte) heb ik ieder zo'n 300 km gereden. Met de A-Klasse maak ik meer dan 3.000 km. Ga maar na, van "even ten zuiden van" Karlsruhe naar "even ten noordoosten" van Lübeck en dat dus 2x heen en 2x terug. Plus wat ritten in beide omgevingen. Zonder bijbetalen mag ik trouwens 4.200 km rijden, zal ik niet eens halen. :LOL:

Alleen, voorlopig zal ik heus geen nieuwe(re) auto gaan aanschaffen, de Lancia is over 1,5 jaar zelfs officieel Youngtimer!
Om eerlijk te zeggen, geen enkele van de huurauto's komt ook maar een beetje in de buurt bij de luxe, comfort, ruimte, stilte en rustig weggedrag van de laatste grote echte Lancia. :(
Goed, aan de snuit moet je wennen, sommigen lukt dat nooit (zoals BRG), mij is het gelukt. :cool:

Of dit de auto wordt die ik het langst in bezit heb / ga hebben Sanoma, dat is nog te bezien.
Vergeet niet dat ik de Vectra 2 jaar had. En "heul" vroeger, een Talbot Samba VIJF jaar. Dat heeft geen enkele auto kunnen evenaren. De lease-Focus gelukkig ook niet. :T

@ Berribar: Ja!
16930387_1390130257675290_399971549_o.jpg

Het was even wennen maar staat toch wel erg goed! De witte randen komen op de foto wel erg naar voren: is irl veel mnder het geval.

Verder geen bijzonderheden tijdens de onderhoudsbeurt, dus dat is top! Punto doet het prima :)

@ Zen: Ohja, Vectra is natuurlijk ook een tijd bij je geweest. Die Talbot heb ik niet meegemaakt :p

Avond!!

@ Marters: Ik vraag me echt af welke idioot die dingen tot een beschermde diersoort heeft gerekend. Ze maken mensen helemaal dol als ze zo'n beest in huis hebben, laat staan hoeveel schade ze aan auto's maken. Neej, dat beest echt direct uitroeien.

Avond!
Windje hè? Hier waait het behoorlijk. Klein boompje in de tuin heeft het zwaar en ik hoop dat de dakpannen op m'n tuinhuis een beetje blijven liggen.

@Gerrie: gaaf! Lijken achteraan iets te breed te staan, maar wat een lekker design! Toch een beetje jaloers :)
Op zoek naar Fiat naafkapjes?

Wij waren vanavond evne naar Amsterdam, stond de hele weg vast. Helemaal binnendoor dus, dat ging prima tot ik onder de Arena door reed. Bleek er net een voetbalwedstrijd te beginnen, vandaar dat overal file stond (behalve op mijn sluiproute via de Bijlmer). Alleen moest ik dus bij de Arena weer de snelweg op, omdat alles binnendoor vanaf daar juist allemaal vast stond...

Velgen staan inderdaad heel mooi ! Ze hebben ook wel een wat italiaans design (y)

@Wind, hier waait het ook behoorlijk maar zoals meestal met wind hebben wij in het oosten er lang niet zo last van. Ik heb in ieder geval geen omgevallen bomen of andere gekke dingen gezien.

Ja Berrie, Ajax speelde een Europa Cup wedstrijd. Is als enige Nederlandse club nog aanwezig... De rest lig eruit.

@Sanoma: die Talbot heeft niemand hier meegemaakt. Toen wist niemand dat er ooit iets als internet uitgevonden zou worden. Om het naar voetbal terug te koppen, tijdens mijn Talbot tijd werd Nederland Europees kampioen...
Ik heb wel meer auto's iets langer gehad. Paar Mazda's, Datsun 120Y, Lancia Thema (!) en natuurlijk de 306 Break. De lease auto die ik had toen ik mij bij het forum aanmeldde. En vier jaar in beheer (niet bezit) had. ;)

Herr Dr. von Zen zei:
Toen wist niemand dat er ooit iets als internet uitgevonden zou worden.)

De goede oude tijd ;-).

@Wind, hier wel wat stormschade, niet aan ons huis/garage gelukkig.. De glijbaan van Lize is omgewaaid, maar die kan ik wel weer rechtopzetten :) Wel een hele dikke eik omgewaaid op de route werk - huis. Veder klinkt het altijd wel lekker als de wind door kachelpijp van de houtkachel zoomt :)

Vandaag nog even werken, morgen met Lize de carnavalsoptocht kijken.. althans zolang ze dat leuk vindt. Daarna naar een carnavalsbal voor peuters en kleuters met springkussens enzo, lijkt me wel gezellig voor haar.

@ Gerwin, Staat erg dik! Wel ff Fiat kapjes scoren

Ziet er goed uit Gerwin, past prima bij de zwarte auto (y)
Enne, gemaakt in de parkeergarage van de MediaMarkt in Emmen? :T

Mogguh,

Dat is een leuke upgrade Gerwin.

@ Storm: Was bij ons code Geel afgegeven. Een terechte code denk ik, er waren harde windstoten maar de wind was niet dusdanig gevaarlijk dat code oranje in mijn ogen bij ons van waarde was geweest. Gisteravond 2 meldingen gehad en nadien nog twee uurtjes op de kazerne gezeten ivm kazernering. Een bevelvoerder in opleiding de kans gegeven gisteravond de plek van bevelvoerder in te nemen, en over haar schouders mee gekeken en haar met tips ter zijde gestaan. Leuk om iemand zo in het vak te helpen :)

Haar over de schouder gekeken, fijn om achter haar te staan Ruud? :)

Bij ons waaide het stevig. Gelukkig is thuis alles heel gebleven.

Heb straks een afspraak, helemaal geen rekening gehouden met de carnavalsoptocht hier in het dorp. Ik zit binnen in de ronde die ze maken en dus net maar even de auto een kilometer verder geparkeerd. Want je moet ook nog oppassen als je hem vlak bij de optocht neer zet dat mensen van die troep op je auto spuiten :rolleyes:

Gelukkig heb ik er verder niet zoveel last van omdat ik toch niet thuis ben. Ik vind die mooie wagens wel heel gaaf om te zien, maar de wagens waarop beschonken oude mannetjes staan in apenpakjes heb ik echt niet mee, net als de muziek :p

Ik zag op FB al een foto van iemand uit Borne langskomen. Ik wist niet dat ze daar ook aan dat zuidelijke feest doen. Hier gelukkig niet :)

Ik had de auto gisteren verderop geparkeerd, maar omdat 1 wagen zich vast had gereden stonden andere wagens ook vast op de weg naar de opstelplaats. Met als gevolg dat ik alsnog niet weg kon o_O Na 30 minuten kon ik weg rijden.

Maar ach, als anderen 1x per jaar lekker los willen gaan, prima :D

Ik zag op FB al een foto van iemand uit Borne langskomen. Ik wist niet dat ze daar ook aan dat zuidelijke feest doen. Hier gelukkig niet

Hier word het behoorlijk gevierd. In onze optocht komen ze ook uit diverse plaatsen mee doen. En vandaag gaan de grote wagens allemaal naar Oldenzaal waar volgens mij een van de grootste optochten is van Oost Nederland, word ook live uitgezonden op TV.

Ik vertrek weer even voor paar daagjes naar zuid-korea vanavond. dinsdag afspraak met poolse klanten, woensdag dagje vrij (y) dus even kijken of ik wat leuks ga doen. Donderdag bij een leverancier langs omdat er onze contactpersoon weg gaat, kijken hoe de overdracht gaat en om onze nieuwe contactpersoon te ontmoeten en het een en ander te bespreken en vrijdag bij een andere leverancier langs en dan weer naar huis. Wel leuk weekje dus. :)

Alaaf... Als inwoner van Brabant ontkom je er niet aan, zeker met een 3 jarige erbij. Dus wij zijn zaterdag de optocht gaan bekijken, daarna nog naar ene peuter/kleuter bal geweest en in de avond zijn we met vrienden de stad in gegaan.. om 04.20 was ik thuis, en om 08.50 was ik weer wakker. Niet teveel gedronken, paar biertjes en de rest water.. Ik heb het nooit zo op die zatlappen. Maar belangrijkste, het was gezellig :)

Goodmorning!

Hier het weekend ook weer achter de rug. Zaterdag in Meppen geweest bij de Marktkauf. Daar gaan ze nieuw bouwen en was het oude parkeerterrein dicht, daardoor wat gebrek aan parkeerplekken.
Tegen mij wil in maar op een krap plekje gezet. Redelijk strak langs een relatief nieuwe Duitse S-Klasse en links van mij een Nederlandse Suzuki Ignis. Ik had verwacht dat de Duitser wel op zou letten en de Suzuki niet.
Mijn vermoeden bleek terecht, mooi deukje met wat wit/grijze verf in het voorscherm :(

Carnaval wordt hier in de omgeving ook gevierd, maar ik doe er niet aan. Wel met de gehele vriendengroep uiteten geweest plus een avondje bowlen, super gezellig (y)

Mogguh, Jimmy @ work als 1 van de weinigen deze week.

@Richard, dat is echt zo vervelend! Wij hebben het ook met de 1 serie, kan er zo boos om worden vandaar dat ik hem meestal verder weg zet waar hij "veilig" staat. Kim let er gelukkig ook wel op. Maar je zit er weer wel mooi :(

Ja ik parkeer normaal gesproken ook altijd tactisch, maar dat was daar nu geen optie. Daarom in elk geval maar "veilig" naast een dure auto gezet, maar mocht helaas niet baten voor de andere zijde :(

Ik vind de parkeerplekken overigens op heel veel plaatsen ook gewoon echt te smal. De vakken worden dan aangegeven met lijnen of met andere kleur klinkers, maar 9 van de 10 keer is de auto te breed voor een vak lijkt het en dat terwijl ik toch geen overdreven grote auto heb.

Anyway, maar eens uitzoeken wat spotrepair gaat kosten. Deukje moet er redelijk makkelijk eruit te halen zijn lijkt me.

Mogguh!!

Ook hier weer bijna boven water na een weekend carnaval. Zaterdag om half 10 begonnen met de laatste handelingen aan de wagen, en om 1 uur aan de start verschenen. Een leuke optocht gelopen en nadien met collega's nog gezellig een feestje gevierd totdat ik om 1 uur mooi vol in bed stapte.

Zondagochtend een zwaar begin.....hapjes gemaakt, bier in de tas, snel ff bordje soep scoren bij m'n ouders en toen naar Oldenzaal om daar de twentse optocht te kijken en nadien weer de kroeg in te duiken. Was ook erg gezellig....

B-Real zei:
Ik vind de parkeerplekken overigens op heel veel plaatsen ook gewoon echt te smal. De vakken worden dan aangegeven met lijnen of met andere kleur klinkers, maar 9 van de 10 keer is de auto te breed voor een vak lijkt het en dat terwijl ik toch geen overdreven grote auto heb.

Simpele verklaring die vaak geldt: De parkeerplekken dateren nog van 20 of meer jaar terug, toen waren de auto's een stuk smaller en was er geen probleem.
Een Astra van nu is breder dan een Commodore...

Op mijn huur A-Klasse zit sinds gisteren ook een akelige kras :cry::(. Diep, helemaal door de witte lak heen en iet weg te poetsen. Gelukkig huur ik altijd met verlaagd eigen risico. :rolleyes:

Enne, Jimmy was niet alleen @work, ikke ook "an die Arbeit". :)

En het heeft natuurlijk ook te maken met ruimte = geld

Mooi voorbeeld is bij ons in het dorp, daar is een parkeerprobleem. Onlangs hebben ze het hele marktplein verbouwd zodat er 14 autoplekken extra bij zijn gekomen met moeite. Maar met de alsmaar toenemende auto aantallen is dat ook een kwestie van even voordat er weer problemen zijn zover ze er nu al niet zijn. Elke parkeerplaats telt.

En in een parkeergarage levert elke parkeerplaats meer geld op.

Mijn auto staat nu op schiphol op P1 previum, dat zijn redelijke parkeervakken. Niet heel ruim maar probeer hem altijd zo te parkeren dat 1 kant sowieso 'veilig' staat. Ik parkeer soms ook op de excelence parking met mooie brede parkeervakken en ruimte te over. Maar die kosten ook het dubbele van de toch al niet malse parkeertarieven.

Tuurlijk, ruimte = geld. Klopt ook. (y)

Veilig parkeren is een schijnveiligheid, vind ik... Er kan een "veilige" auto naast je staan. Die kan ook weggaan, dan komt er een oude SUV naast je staan. :eek:

Mogguh. Bij grote vakken hoeven sommige knuppels nog minder moeite te doen de auto vooruit een vak in te draaien en staat ie nog steeds schots en scheef...

Terug
Bovenaan