Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

andere oplossing:
1464006652100

Bij de Lidl in Harderwijk hebben ze ook van dit soort brede parkeervakken. Er staan geen bordjes bij dat het voor minder validen of vrouwen is, dus parkeer ik er ook altijd. Volgens mij dé oplossing voor het Nederlandse Vrijheid-Blijheid gevoel. De één vind het aso als je er gaat staan terwijl het niet nodig is en parkeert verderop in een smal vak, de ander wil graag voor de medemens een groot vak open houden, weer een ander (zoals ik) vind dat het erg fijn is dat er van die grote parkeervakken vrij zijn (y)

1653_6.jpg

hebbuuhh

Ja dat zou een goede zijn.. :)

Hier weer at work, met nog minder collega's dan gisteren. Zul je zien dat ik hier donderdag en vrijdag alleen zit. (is ook zo)

Ja als je dan nog bang bent voor schade, dan ziet het er thuis vast zo uit :)

Inshared-bubbeltjesplastic.jpg

Die speedster in de opeling is echt heel gaaf! Bedenk mij net dat ik al in geen tijden meer zo'n ding heb zien rijden. Zelfs annu nu nog steeds tijdloos en bruut om mee te rijden (y)

Ja worden ook steeds duruder, maar ik houd ze scherp in de gaten. Zelfs in Duitsland zijn ze erg duur.. de Uk zijn ze onder de 10K wel te krijgen, maar dan zit je aan de andere kant.. Niet dat, dat mij iets boeit maar bij waardevastheid wel een minpuntje.

maar een Speedster is zo ongeveer de enigste auto die echt echt op mijn wensenlijstje staat waarvoor de 7 mag wijken.

Hip ding Elmer!

Ik zit voor m'n werk de prijslijst van de Insignia uit te pluizen. Nu valt me op dat de topmotoriseringen, zowel benzine als diesel ex/ex goedkoper zijn dan een lichtere motorisering. o_O

Mogguh!!

Pfieuw, ondanks dat het weer ons weinig aan het voorjaar doet denken is de gekte in bloemenland toegeslagen.
Plantjes vliegen de kas uit....komend weekend gaan er in 3 dagen ff 500 vrachtwagens vol bloemen bij ons de deur uit. :D

@ Barri: Hoe staat de Insignia nu in de martk? Doorsnee kwa prijs of toch vrij scherp?

Ruud, daar heb ik nog niet naar gekeken. Ben nu bezig met de inschalingen, nog niet met het concurrentievergelijk. Maar volgens mij zijn de prijzen wel mooi (liggen in lijn met de Passat). Het lijkt gek dat de automaat alleen op de zwaardere versies is, maar de meerprijs van 165pk tov 140pk is maar klein. Wel jammer dat de Sports Tourer als diesel alleen als 2.0 CDTI leverbaar is.
De hatch vind ik wel erg mooi overigens, op de Opel site staat onderaan de Insignia een foto van 3/4 van achteren. Prachtig!

Ik vind een A-klasse in de juiste uitvoering erg geslaagd, jammer is alleen dat een "juiste uitvoering" ook stevig geld kost. Daar hebben de A3 en 1-serie overigens ook gewoon last van natuurlijk.

Wanneer staat de Insignia eigenlijk bij de dealer? Ben erg benieuwd om hem in real life te zien en ook erg benieuwd naar de verbetere Intelilux verlichting.

Mogguh!

Beetje ziekjes, maar gewoon aan het werk; thuiszitten helpt ook niet.
Deze week wat mensen voor zonnepanelen/cvketel/waterontharder op bezoek: eens kijken of we er een leuke deal uit kunnen halen :)

@ Richard: foto's van de Punto waren niet bij de MM genomen maar onder het Gemeentehuis van H'berg!

@ Parkeerschades: altijd ontzettend vervelend. Probeer ook altijd helemaal 'los' te parkeren of naast een auto waar ik wat vertrouwen in heb. Bij 'geen andere keuze' maak ik altijd even een paar foto's.

@ Citroen C3: stond laatst bij ons in de wijk en ik vind het echt een ontzettend leuke auto. Uitvoering was net zo als op de foto hierboven. Cactus vond ik leuk om z'n gekkigheid, maar de C3 gewoon omdat het een gaaf totaalplaatje is geworden.

Ik zit voor m'n werk de prijslijst van de Insignia uit te pluizen. Nu valt me op dat de topmotoriseringen, zowel benzine als diesel ex/ex goedkoper zijn dan een lichtere motorisering.

dat heb ik wel eens vaker gezien! In NL word de incl/incl prijs anders enorm groot tov de normale motorisering. Ben wel benieuwd of andere merken dat ook wel eens doen.

Tenlosttte, of Ope nu een 1.4T of 1.6T of 2.0T maakt. Puur qua kostprijs is het verschil nihil maar worden de dikkere versies wel duurder in de markt gezet en zit er wat meer marge op die uitvoeringen.

bizar! o_O knap hoor hoe je dat allemaal geregeld krijgt.

Dat maakt het voor Duitsers en Belgen een stuk interessanter om bij een Nederlandse dealer een auto te kopen en gelijk te exporteren.

Sanoma zei:
@ Richard: foto's van de Punto waren niet bij de MM genomen maar onder het Gemeentehuis van H'berg!
Dan heb je meteen de knapste kant van het gebouw te pakken :)

Dat maakt het voor Duitsers en Belgen een stuk interessanter om bij een Nederlandse dealer een auto te kopen en gelijk te exporteren.

Dat gebeurd dan ook veelvuldig bij de wat duurdere merken :)

Die lijkt er wel verrekte veel op dan, geinig :)

Plantjes vliegen de kas uit....komend weekend gaan er in 3 dagen ff 500 vrachtwagens vol bloemen bij ons de deur uit. big smile smiley

Das een knappe prestatie (y)
Dat is het piekmoment van het jaar (i.v.m. voorjaar) of komen dit soort drukke weekenden vaker per jaar voorbij?

Die A-Klasse ziet er trouwens als een "Kleinwagen" uit, is tot mijn eigen verbazing toch een stukje langer dan bv een nieuwe Megane.
Zie je er door die steile achterkant niet vanaf.

Insignia: dus als ik geld heb, moet ik in NL een nieuwe auto "netto" kopen en meenemen naar Duitsland!

Planten en bloemen: Weet je dat de gemiddelde Duitser het zelfs over "Blumen" heeft als hij/zij de niet-bloeiende planten bedoelt? Rare jongens, die Germanen... :p

Ascona GT zei:
Tenlosttte, of Ope nu een 1.4T of 1.6T of 2.0T maakt. Puur qua kostprijs is het verschil nihil

Klopt, kijk ik alleen naar de motor, dan maakt het inderdaad geen barst uit. Ze kunnen iets in grootte verschillen, dan merk je dat alleen in de materiaalkosten. De productielijn loopt wel door. Ik heb een jaartje bij een (alu) motorenbouwer gewerkt, met o.a. Mercedes, BMW, Jaguar, Opel, Ford en de VAG-groep als klanten.

Het is natuurlijk wel zo wanneer er écht potente motoren worden gebruikt dan worden er doorgaans ook andere remmen, andere uitlaat, aanzienlijk grotere velgen met andere banden gebruikt en zo. Dan stuwt de kostprijs wel op natuurlijk.

Maar in NL zit het grootste verschil in de BPM helaas...

Das een knappe prestatie thumbs up
Dat is het piekmoment van het jaar (i.v.m. voorjaar) of komen dit soort drukke weekenden vaker per jaar voorbij?

We hebben globaal 2 hele grote acties in het jaar. 1x met viooltjes en straks nog 1x met perkgoed (geranium, fuchsia ed).
De viooltjes actie is dit weekend, de andere piek valt precies met pasen.

Gisteren de Astra ook uit de winterstalling gehaald. Ook na 3 maand stil staan was het starten en lopen (y)

Cabrio uit de stalling? Is het bij jullie ander weer dan hier? :D

Ruud, die twee drukke momenten betekent zeker ook dat je dan echt de volledige weekenden moet werken? Best pittig!

Heb met de cabrio al verschillende keren open gereden [size=x-small](wel met de nekverwarming aan)[/size]

Cabrio uit de stalling? Is het bij jullie ander weer dan hier?
Nou neej,:( Maar vanaf het weekend wordt er in mijn stalling weer gewerkt dus is de kans op beschadigingen groot. Dan haal ik hem er liever uit.
Hij staat nu netjes met een dekzeiltje op de oprit.

die twee drukke momenten betekent zeker ook dat je dan echt de volledige weekenden moet werken? Best pittig!
Komende maanden wordt zowieso wel druk. Maar die genoemde weekenden zullen idd. voornamelijk op gaan aan werken. Ach, het is van tevoren bekend en dan stel je je er op in. Het is nadien ook wel erg gaaf als je het allemaal weer gered hebt.

Is dit niet wat voor jou Marc? Zag hem niet bij de lokale opel dealer voorbij schieten op internet;

Corsa OPC 2017 voor 31900 (y)

KLIK
3020029_1.jpg

dat is toch fors minder dan de normale catalogusprijs van meer dan 40.000 (y)

@Joost Op zich is een Corsa OPC heus een optie maar niet voor dit budget. Wil gewoon niet zo veel uitgeven, zou eerder mijn budget flink verlagen ipv verhogen. Voor nu in ieder geval nog niks definitief besloten.

Insignia is echt alleen een optie als sedan, wellicht de hatchback indien de uitvoering perfect is maar de station is echt een no go.
Auto is al veel te groot en te zwaar en dan ga ik zeker niet met een station rijden, nutteloze ruimte en gewicht meeslepen.

Corsa-20SEH zei:
Allemaal jammie :) maar die mij die Jaguar dan maar!

Die is wat gebruikskosten per maand betreft wel ietsies duurder dan de rest. ;)
De V8 versie is weer een zooi duurder dus voor nu staat alleen de V6 op het lijstje.

Dat geloof ik graag, maar wat een mooie auto! Ik zag gisteren nog de stationvariant rijden en die vind ik persoonlijk nog mooier.

Grappig, wist niet eens dat er een XF station bestond, net nagekeken en blijkt in ieder geval alleen als diesel geleverd te zijn hier in NL.
Maar Nee, ik hoef geen station ;)

Dat lijkt me ook wat overbodig, die 2 serie is ook erg leuk, maar in die kleur niet echt spannend..

https://www.autotrader.nl/auto/bmw-2-serie/2014/wijk-en-aalburg/7yttb/bmw-2-serie-coupe-220i-sportline-leder-xenon-pdc-n/

Zo'n Jag heb ik een paar jaar geleden een dag ter beschikking gehad in München. Imposante wagen, enorm luxe.

Grappig, wist niet eens dat er een XF station bestond, net nagekeken en blijkt in ieder geval alleen als diesel geleverd te zijn hier in NL.

niet??? Dat vind ik ook zo'n geweldige auto! Mijn collega heeft er in proefgereden, uiteindeljik voor een A6 gegaan. Zo jammer!

Overigens is deze er ook gewoon als benzine, maar alleen in dermate potentie uitvoering dat ze super zeldzaam en schaars zijn. Die kun je wel laten vallen onder de zelfde categorie M5 Touring :D autoweek had er destijds een leuk filmpje van zelfs; filmpje

maxresdefault.jpg

Een insignia zou ik niet snel als station overwegen omdat de auto van zichzelf al vrij log en zwaar is. Niet dat een jaguar XF sportsbreak lichter is :) maar die compenseer het ruimschoots met voldoende vermogen en is écht heel erg zeldzaam, alleen daarom voor mij al begerenswaardig. Maar hij zal wel altijd heel exclusief en duur blijven verwacht ik. Als je op internet zoekt kom ik ook alleen maar 1 en het zelfde kenteken tegen, dus ik denk dat je de benzine versies op 1 hand kunt tellen

Zonde toch dat men meestal kiest voor de "veilige" weg en niet voor iets speciaals als zo'n Jaguar.

Aan de andere kant, gezien mijn recente ervaring met mijn Thesis is het eigenlijk best te begrijpen...

De gewone sportsbreak diesel is eigenlijk om te zien helemaal niet zo heel uitgesproken. Gewoon een hele fraaie auto. maar als dat mensen er al van weerhoud om er eentje aan te schaffen, dan is zo'n thesis al helemaal lastig. Want dat is wel een model; hate it, or love it. Er tussenin bestaat niet.

Je bent als eerste eigenaar van zo'n thesis van 1 ding zeker; je rijd iets super exclusiefs maar wat als een baksteen afschrijft, iets waar grote franzosen zoals de citroen C6 en voorheen de Renault Vel Satis ook en meer of mindere mate last van hebben

Total Loss zei:
Had er weer een paar aan mijn veel te lange shortlist toegevoegd van de week.

Zou er dan toch ooit iets anders komen?
Allemaal kansloze exemplaren, je gaf vorige week aan dat het hoedanook een blauwe zou worden :p

Jag: schitterend... eens je mijn of Zens leeftijd nadert ;)
CLA: wat een pooiervelgen (n) maar verder een hebbeding
Paceman: en dan te bedenken dat daar een schitterende blauwe uitvoering van bestaat...
0304312981002.jpg

A: je kan net zogoed een 308 nemen, even anoniem
2: wat een grijze muis; en i.m.o. minder aantrekkelijk dan het vorige model 1 sedan.

Mogguh!

Ik in't dorp laatst een vrij grote auto met van die kerstverlichting aan de voorkant. Moest eerst even lachen omdat ik dacht dat iemand Angel-Eyes op z'n SUV had geplakt... later bedacht ik mij dat een Bentayga ook zulke ronde koplampen heeft.
Leek me in eerste instantie wat stug dat er hier zo'n dure wagen rondrijdt, maar ik zag foto's van een schoolgala en ook daar weer een Bentayga.
Ben erg benieuwd hoe dat ding er in het daglicht uitziet.

Dan heb je meteen de knapste kant van het gebouw te pakken grinning smiley
Ik heb er ook al eens bovenop gestaan en ik moet zeggen: dat valt ook niet tegen :cool:

Die lijkt er wel verrekte veel op dan, geinig smiling smiley
Vast hetzelfde merk parkeergarage :p

mini-mini-paceman-cooper-s-4all-184pk-leer-panorama-xenon-19-jcw-22240284-1.jpg

Wat een, eeehm, bijzondere auto...ik was echt even vergeten dat ie bestond.

Mogguh!

Weer een mooi lijstje Marc! Maar wanneer nu eens niet een lijstje maar echt iets nieuws? :)

Jaquar heb ik zelf erg weinig mee. Ik heb niks met dat Britse karakter en vindt het, met alle respect, auto's voor mannen op leeftijd.
Stond gister achter een XE...Erg anonieme auto. Van achteren dacht ik eerst dat ik achter een a5 coupe van het vorige model reed.

Gisteren even op en neer naar alkmaar geweest voor bekerkraker az cambuur. Zelf gereden en lekker tussen het az volk. Helaas net aan kortste eind getrokken. Terug heerlijk over de afsluitdijk geblazen. Toch pas rond 2.30 thuis.

Nu tassen pakken en weekendje veluwe.

Jaquar heb ik zelf erg weinig mee. Ik heb niks met dat Britse karakter en vindt het, met alle respect, auto's voor mannen op leeftijd.

Klopt,
ik heb me met de Jaguar carconfigurator een XE, XF & XJ samengesteld...
Prijzen liepen van 55.000 voor een leuke XE tot 79.000 voor een XJ in BRG met beige leder.
Vooral die laatste viel me mee van prijs, had veel meer verwacht.

Helaas zat er geen XF break meer in de configurator...

Stond gister achter een XE...Erg anonieme auto. Van achteren dacht ik eerst dat ik achter een a5 coupe van het vorige model reed.

Nou, er zijn al slechtere referenties... ;)
Ik zie vrijwel dagelijks een (rode) XE en vind hem achteraan vooral op een BMW3 lijken.

Het nieuwe jaguar heeft in mijn ogen niets meer met brits karakter te maken, helaas leunt het zelfs sterk daar duits. Ondanks ik de leeftijd er blijkbaar niet naar heb zou ik het niet er vinden om daar in gezien te worden. Vooral de XE vind ik net iets te veel de duitse op gaan. Desalniettemin, hele fraaie wagen (y)

$_20.jpg

maar een insignia is ook fraai, zeker met beige nappa leder

$_20.jpg

straks weer lekker in de nachtelijke uurtjes de A1 afrijden :D

Mogguh,

Iedereen goed weekend gehad? Wij wel alleen nu hoofdpijn, hoofdpijn. Ik kan niet eens nadenken. Zit op mijn werk en moet de productie order in Japan maken, waarbij dus serieus nagedacht dient te worden maar man man man, bij iedere maat barst het zweet me uit. :(

Das vervelend Jimmy, heb je dat vaker? Paar pillen erin en weer door dus?

Mijn weekend was goed, muurtje tussen de oprit afgemaakt. Beetje in huis aangeklooid. Kwam bijna in de verleiding om het eerste stukje op de motor te doen, maar daar was het eigenlijk te koud voor dus dat heb ik niet gedaan.

Daarnaast gezocht naar overnachtingsmogelijkheden in Sydney halverwege juni. Dat blijkt best een dure grap te zijn, 5 nachten kost ongeveer net zoveel als 1,5 week lang een camper huren o_O
Iemand ervaring met AirBnB? Dat lijkt namelijk redelijk aantrekkelijk, niet heel veel goedkoper maar wel meer waar voor je geld dan een hotel.

Vrijdag stond een gehuurde container van 15 kuub voor de deur.
Dus zaterdag zolder en tuin opgeruimd en alles meteen de container in...
Helaas zijn de terrasplanken niet geleverd (waren nochtans zaterdag beloofd) en dus kan H. niet verderwerken in de tuin :(

Nog geen woord over de overname van Opel door Peugeot, negeren we dat gewoon met z'n allen? :D
Ik heb het mijn auto nog maar niet verteld, bang voor nare Peugeot trekjes :T
Alhoewel, het nieuws was wel gewoon op de radio hopelijk heeft ie niet meegeluisterd :D

Officieel: PSA Group neemt Opel over

De volgende Combo zal dan geen veredelde Fiat meer zijn maar gebaseerd op dé norm in dat segment: Partner & Berlingo (y)

Terug
Bovenaan