Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Iedereen is maar druk met klussen, die heb ik er eerst op zitten dus ik doe niets meer wat dat betreft :D
Alleen de tuin moet nog, maar daarvoor ga ik de komende tijd eerst maar eens wat zaken langs om ideeën op te doen. Dan in het najaar of misschien pas volgend jaar alles maar overhoop halen.

@ Fer, pas je op dat de 9 weken vakantie geen werkvakantie wordt? :D
@ Frank, geniet er van in Frankrijk (y)
@ Rob, wat is een "oud ex-collega"? Een collega die vertrokken is en toch weer terug in dienst is gekomen? :p

:)Ling...

203717726-w988-h740.jpg

rjthefrisian zei:
Vanmiddag ook nog even schaalmodelletje voor oud ex-collega gehaald. Heeft een nieuwe baan en voor zijn afscheid maak ik ludiek cadeautje. Reed jaren in Mondeo waar de bumpers met ducktape bleven zitten. Heb nu schaalmodel van zijn huidige Mondeo die toevallig hier op vlakbij op MP te koop stond gekocht in doosje en maak daar ducktape edition van.

Je moet er maar opkomen,
een autofreak een schaalmodel cadeau geven dat herinnert aan jullie tijd samen (y)
Alleen nog te hopen dat de gewezen collega in het echt goede herinneringen aan zijn Mondeo ducktape edition overhoudt ;)

Mogguh!!!

Gisteren schitterend nieuws gekregen.
Het vermoedelijke agressieve kwaadaardige gezwel bij Brammetje is na een kuur van 2 weken antibiotica en pijnstillers amper nog voelbaar, het is gekrompen tot ongeveer 10% van zijn oorspronkelijke omvang (waar de prognose was dat het na een maand tijd wellicht al de omvang van een tennisbal zou hebben).
Conclusie: was ongetwijfeld "slechts" een enorme ontsteking op zijn kaakbot.

Intussen neemt hij ook al ruim een maand medicatie voor zijn schildklier en is hij na 2 jaar hoofdzakelijk vegetatief bestaan weer één brok energie.

Nu zijn toekomst er weer langduriger uitziet, mag hij vrijdag terug naar de dokter voor grote opkuis van zijn gebit (is dringend nodig).

Dat is mooi nieuws Peter! (y)

Zo, weer een siggie update:
Begin vorige week heb ik me, naast de stoep tegelen, me ook bezig gehouden met siggie's probleem. Ik heb diverse buitenlandse fora doorgespit, op opel-forum.nl per PB met een paar ervaringsdeskundigen contact gehad en kwam uiteindelijk dankzij een tip bij een brits bedrijf uit die de pompen reviseert. (Evolution, op ebay te vinden)
Echter de oplossing die geboden werd leek me iets te ver staan van wat Opel ooit ontworpen heeft, beetje houtje-touwtje, dus verder gezocht op ebay naar een originele pomp. Die gevonden in Sheffield voor €330 incl. verzendkosten en woensdagavond besteld. Voor dienzelfde pomp vraagt de dealer €740, het loont dus om goed te zoeken.
Zaterdagavond werd hij al bezorgd door de postnl, lekker snel dus (y)
Gister nog het juiste gereedschap bij elkaar gezocht, ik miste een uitwendige torx-dop o_O kan je lang naar zoeken als je die niet hebt :eek::)

Al met al, vanmorgen rond 9:00 begonnen met demonteren van de oude, monteren van de nieuwe en om 9:15 kon ik Siggie weer starten. Liep in 1x perfect (y)
Na het opruimen van de spullen die ik had klaargezet heb ik een proefrit gemaakt van 40km, snelweg, stadsverkeer, etc.etc.
Kan trots zeggen dat deze fix geslaagd is (y)

@ Peter, top nieuws! (y)

Je hoort helaas bij mens en dier ook vaak genoeg het omgekeerde, wordt men weggestuurd met een simpel kwaaltje en een doosje pillen waarna het later toch iets ernstigs blijkt

@ Fer, zelf dus even gefixt voor 330eu (en een hoop vrije uurtjes). Niets anders dan respect daarvoor (y)
Op deze manier loont het ook zeker om gewoon nog even door te rijden met Siggie :)

Goed nieuws, zojuist gebeld door de Opel dealer. Mijn nieuwe auto is binnen en kan hem vrijdag al ophalen :)
Dat is een week of 5 eerder dan gepland (y)

Doe gerust Fer...
Ik neem aan dat jij de enige bent die daar nu voldoende tijd voor heeft :p

@Fer;
Mooi werk!
Zeker net niet kunnen profiteren van de koersdrop van de Britse Pond...? ;)

British Racing Green zei:
Gisteren schitterend nieuws gekregen.
Het vermoedelijke agressieve kwaadaardige gezwel bij Brammetje is na een kuur van 2 weken antibiotica en pijnstillers amper nog voelbaar, het is gekrompen tot ongeveer 10% van zijn oorspronkelijke omvang (waar de prognose was dat het na een maand tijd wellicht al de omvang van een tennisbal zou hebben).
Conclusie: was ongetwijfeld "slechts" een enorme ontsteking op zijn kaakbot.

Intussen neemt hij ook al ruim een maand medicatie voor zijn schildklier en is hij na 2 jaar hoofdzakelijk vegetatief bestaan weer één brok energie.

Nu zijn toekomst er weer langduriger uitziet, mag hij vrijdag terug naar de dokter voor grote opkuis van zijn gebit (is dringend nodig).

Dat is echt supergoed nieuws... (y)

B-Real zei:
Goed nieuws, zojuist gebeld door de Opel dealer. Mijn nieuwe auto is binnen en kan hem vrijdag al ophalen :)
Dat is een week of 5 eerder dan gepland (y)

Gaaf man!
Ik ben benieuwd (y)

Knap werk fer! Keurig!

Dat is vlot Richard, het wordt dus wel de bruine?

@ peter: dat is heel fijn nieuws! Supers!

Hier gisteren 700 trouwfoto's gekregen en fotograaf op visite gehad. Had er al 200 weggegooid. Vanavond een starten met een selectie en vervolgens gaan we zelf een fotoalbum maken.

Mogguh.

Ben benieuwd naar de Astra Richard.
Zag op autobild dat hij in een test met meerdere modellen de meest "veilige" vakantieauto was. Ze roemden de stabiliteit van het onderstel en de remkracht.
Dus weer een kleine overwinning voor de Astra.

Goedemorgen,

De astra ziet er inderdaad iets verlaagd veel beter uit. Op het bedrijventerrein rond mijn werk zie ik ze steeds vaker rijden en het zijn echt mooie auto's. Rood is prachtig, maar er rijden er hier ook 2 rond in het bruin (coconut?) en die zijn toch ook erg mooi. Misschien wel mijn favoriete kleur voor de Astra. Inmiddels de station ook al vaker in het wild tegen gekomen en die valt me toch wel tegen als je hem in de burgeruitvoering tegenkomt met wieldoppen of 16" LM zonder alle 'opsmuk'. Een groot verschil van die bij de dealer met 18", chromen afwerking, en getinte ramen.

@Fer: ik heb het allemaal gevolgt, maar nog niet gereageerd, maar top dat je dit zo hebt kunnen oplossen. Zo zie je maar wat je met een beetje handigheid en lef kan doen en besparen. Toppertje!

Mooie Astra (y)
Al vind ik het model nu reeds vrij anoniem en persoonlijkheid missen.
Het vorige model, de Astra J, vond ik als gewone 5-deurs al bij al beter geslaagd.

Ik zie de Astra K nu ook veel vaker. Het is een hele goede en nette auto. De voorkant had echter van mij wel wat meer uitstraling en agressiviteit mogen uitstralen. Als je het in je binnenspiegel ziet opdoemen, maakt het niet veel indruk. Het is allemaal wat kaal en ielig. De achterkant vind ik, zeker in innovation, wel mooi. Van binnen is ie ook fraai.

De ST moet ik nog wel aan wennen. De chroomstrip heb ik geen moeite mee. Maar met name recht van achteren oogt ie wat smalletjes. De J oogt daar veel dikker en harmonischer.

Inderdaad..donkere ramen en donkere led achterlichten.

Wat is die nieuwe c3 een leuk ding! Lekker fris en hip design! De Fransen zijn wel goed bezig hoor.
Zet daar eens een corsa e naast...:cool:

Avond!
C3 vind ik ook geweldig. Wat een prachtig design. Modern en echt met een lijn en functie, geen drukke overbodige lijnen. Prachtig!
Hier al veel Giulia's ingepakt op trailers gezien. Hopelijk spot ik er nog een paar op de weg.

Astra st : paar keer gezien en hij valt me tegen. Recht van achteren heel anoniem. De hatch vind ik wel een geslaagd ding.

British Racing Green zei:
Die C3 staat intussen op Facebook zonder airbumps en in één kleur. Niks speciaals.

Naar mijn idee juist met al die toeters en bellen een veel te hoog speelgoed-auto gehalte. Beetje erg play-mobil.

Wat heeft die DS reeks dan nog voor nut ? Die was er toch al om meer op te vallen en om te personaliseren ?

Nu dat met de C3 ook kan snap ik die onderverdeling niet echt meer.

Ook eerst maar eens zien wat dat allemaal gaat kosten om deze zoals de plaatjes te krijgen, weleens een DS3 leuk samengesteld maar dan schrik je ook van de prijs.

Ook zonder die airbumps en in een kleur blijft het een leuk ding. Lekker stoer met die dikke bumpers en spatbordranden.

Echt een aansprekend en hip modelletje die je lekker kan personaliseren. Vooral op de kleinere modelletjes vind ik dat echt leuk. Gaat wel aanslaan hoor!

En de ds3 bij aankleden duur..vast wel..toch slaat het aan. En ik hoor je dat ook niet zeggen bij de adam...;)

De verlaging die Jos poste is niet slecht, maar dan schreeuwt ie wel om 18"
Wellicht overweeg ik het ook wel als het niet al te duur is, maar dan wel iets minder laag dan op deze foto.

De nieuwe DS3 heb ik nog niet gezien, maar de vorige vond ik ook lang niet slecht. Overigens wordt elke auto duur als je hem leuk aankleed, voor een dik aangeklede Corsa heb je ook een Astra.
Het is maar net wat je wilt :)

Mogguh,

de C3 is wel leuk wagentje ja! Zal wel aanslaan.

Wat ik wel weinig zie, is de huidige Twingo.. ZIen jullie die vaker.

Goedemorgen vanuit het mooi Maastricht, wat een bouwput hier! o_O

Zag net een topic van de C3 voorbij komen en dus even de foto's bekeken. Prima auto inderdaad (y)
Alleen vind ik de kunstof zijbumpers bij Citroën echt geen porem, die moeten er dus af en dat kan ook. Alleen heb je dan wel een "deuk" in de zijkant van je auto waar normaal deze bumpers zitten, niet zo mooi dus.

Daarnaast lijkt Citroën (in elk geval bij de C3) Peugeot te volgen en is het dashboard wel heel kaal en zal dus veel met het multimediascherm moeten. Ik vind een gepaste hoeveelheid knopjes op de middenconsole juist een luxe uitstraling geven.

@ Jimmy, de nieuwe Twingo zie ik ook maar weinig. Nu ik er bij na denk heb ik sowieso het gevoel dat er weinig nieuwe C1's, Aygo's, 108's, Twingo's en Smarts rondrijden. Zal die hype dan toch een beetje over zijn nu de belastingvoordelen er af zijn?

Mogguh ! Klopt idd volgens mij, zie de nieuwe Twingo echt amper, is ook maar een raar ding met die wielen op de uiterste hoeken, erg smal en hoog ook.

Midje

Ik vind de C3 juist wat tegenvallen. Ik vind er weinig nieuws aan, toen ik de foto's zag dacht ik meteen "dat model ken ik al lang".

Kwam net nog een vertegenwoordiger bij ons langs, erg leuke kerel waar we een hele goede band mee hebben.
Die kwam nog ff op het matje met de configuratie voor zijn nieuwe Leasebak.
Opel Insignia Country Tourer, 2.0 CDTI 170pk autom. met Indian Summer lederen bekleding, Opel Eye, Adaptive Cruisecontrol,Luxe geluidsinstallatie.
Ben benieuwd, hij komt als hij het blok is ingereden een keer langs. Dan gaan we een keer een blokje om.

Als inruil heeft ie een Passat SW ingeleverd. Heeft jaren ** gereden, maar kreeg nu relatief slechte inruilcondities bij dit merk.
Bij Opel zit de Insignia aan het einde van zijn periode, dus gaat tegen hoge kortingen en goed uitgerust de deur uit. Hij kreeg i.i.g. een hoger inruilbod en 2.500 euro korting op de nieuwconfiguratie.

@ Jimmy, de nieuwe Twingo zie ik ook maar weinig. Nu ik er bij na denk heb ik sowieso het gevoel dat er weinig nieuwe C1's, Aygo's, 108's, Twingo's en Smarts rondrijden. Zal die hype dan toch een beetje over zijn nu de belastingvoordelen er af zijn?

klopt! Die zie je maar weinig, maar de Ups maar ook Karls zie ik laatste tijd erg vaak. Ook die KIA picanto en i10 zie ik nog wel geregeld met nieuw kenteken.

Mogguh ! Klopt idd volgens mij, zie de nieuwe Twingo echt amper, is ook maar een raar ding met die wielen op de uiterste hoeken, erg smal en hoog ook.

die fiat 500 heeft een beetje het zelfde silhouette. Die word echter wel veel verkocht. Ik vind de Twingo wel grappig maar het is jammer dat hij zijn kernwaarden van de twingo I heeft verloren. Ze hadden er geen hip stads dingetje van moeten maken maar op zn renaults mega praktisch ding voor een goede prijs (want ook de nieuwe Twingo is echt geen koopje en alles behalve ruim)

Maar toen ik laatst deze GT versie met 105 PK zag in deze kleur dacht ik wel; wat een leuk kek dingetje! Ik zou mij daar niet voor schamen, zet hier maar voor de deur
twingogt06.jpg

Twingo is inderdaad erg zeldzaam....het modelletje klopt gewoon niet..smal en truttig...

Vanmiddag opening gehad van ons nieuwe hoofdkantoor en afscheid genomen van onze interim directeur en onze nieuwe directeur welkom geheten.

Morgen lekker vrij, in de avond hoog bezoek, zaterdag bij vrienden elders in het land op bezoek. En zondagochtend wandeling over de Veluwe maken met gids (cadeaubonnen). Voor zaterdag op zondag moeten we nog even hotelletje of B&B zoeken op de veluwe omdat we niet heen en weer blijven rijden.

Ik snap niet hoe je een C3 saai kan noemen...

Hier in Italië veel kleine auto's valt me op. En ook weinig Twingo's. Wat Rob zegt, het model klopt gewoon niet. De eerste Twingo was qua model een topper, daarna is het alleen maar bergafwaarts gegaan. Gek genoeg ziet de huidige Forfour er wel redelijk uit, terwijl dat hetzelfde model is.

Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor de laatste keer zo'n "nieuwe" Twingo heb zien rijden...
Sowieso alle nieuwe types Renault, die Talisman, nieuwe Espace, nieuwe Megane, Kadjar. Niet tot nauwelijks.
Alleen de kleinste SUV in de dubbelkleur, kan effe niet op de naam komen, die kom ik regelmatig tegen...

Zal ook wel met het dealerschap hier in de buurt te maken hebben, dat was altijd goed in orde (Hoiting) maar is er de laatste jaren niet op vooruitgegaan.

Total Loss zei:
zet hier maar voor de deur

Als het zo zou werken, wel eerst een mille of 18-19 ( gok ik ) achterlaten bij de dealer. ;)

Nee dan laat maar :p

Hier zie ik de Kadjar wel veel rijden, Espace iets minder maar ook vrij geregeld, Talisman en nieuwe megane wat minder nog, maar ik denk dat daar de leveringen pas echt op stoom komen nu de estate net in de showroom staat (net als bij de astra)

Zojuist de Astra opgehaald.

Kort verslag? Ik heb hem van 8km op de teller naar 13km op de teller gezet en zit inmiddels weer op kantoor :)

[size=x-small]Vanmiddag lekker vroeg weekend denk ik[/size]

Zo, vandaag weer een leerzaam dagje geweest.
Laatst had ik het erover dat de schokbrekers van Siggie niet zo heel best waren.

Een paar dagen geleden ben ik eens op marktplaats wezen zoeken naar gebruikte veerpoten, zodat ik die kon omwisselen voor de oude.
Kwam ik een advertentie tegen van 4 nette schokbrekers, verkoper: Astrawez.
Die kwam me bekend voor, even hier op AW gezocht en ja hoor, dezelfde als hier op het forum. Ik meende me te herinneren dat we al eerder iets over die schokbrekers hadden geschreven: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,5136317,5536411#msg-5536411 :)

Goed, gisterochtend met de GP naar Astrawez gereden en de schokbrekers meteen meegenomen. Vanochtend begonnen met vervangen in mijn garage, wat ben ik blij dat ik die gebouwd heb zeg! Nu gebruik ik 'm waarvoor hij bedoeld is... eindelijk! (y)

De achterdempers had ik in een uurtje gewisseld. Dat was een eenvoudig klusje.
De eerste veerpoot ben ik de rest van de ochtend en het begin van de middag mee bezig geweest. Toen ik eindelijk doorhad hoe je de boel los kreeg was de tweede vanavond in een uurtje gepiept.
Het eerste testrondje was veelbelovend, elk heuveltje of drempeltje wordt keurig opgevangen en gladgestreken. (y)

Ff kosten op een rij:
Offerte Mijngarage.nl (en dan mijn eigen boschservice): € 630
Offerte Euromaster: € 470
Schokbrekers Astrawez: €15, doppenset uitwendige torx: € 37, setje veerspammers:€ 32, reiskosten € 20. Samen € 104

Terug
Bovenaan