Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Ach, ik moet gewoon een trekhaak onder de auto hebben. Dan red ik mezelf ook wel :)
Wel jammer dat er ongeveer 9k bij moet om na de Punto een leuke auto te hebben.

Moggul!
ik zou ook voor een Astra F gaan en dan vooral een SW gaan fer

Joh!! Kijken we ook nog een beetje naar veiligheid? Zo'n Astra F is een conservenblikje vergeleken met de modernere auto's.
Daarnaast zijn ze ook gevoelig voor roest.

Neej, dan zou ik echt kijken naar een Astra G. Een leuke sport editon ofzo, met een fijn 1.8 16v blok.
Die zijn echt betaalbaar, vrij licht, in de laatste series leuk uitgerust en best degelijk.

Astra G Sport Edition heeft ie niet zo lang geleden nog gehad en daar was ie niet heel enthousiast over dacht ik.

Waarom niet weer een Ka?

ch, ik moet gewoon een trekhaak onder de auto hebben. Dan red ik mezelf ook wel

Dat probleem hier idem, ik wil best auto wisselen, maar om er echt op vooruit te gaan met iets wat ik ook leuk vind moet er zo een 10.000 bij. Iets wat ik nu liever aan hele andere dingen wil besteden die meer prioriteit hebben.

Daarnaast weet ik ook eigenlijk niet wat ik wil :p Combinatie past-in-garage en geen SUV is vrij lastig

n als de voorkant van het huis naar jullie smaak is heb je ook de grote projecten wel gehad. De tuin vraagt ook nog wel om een beetje liefde en toewijding, maar dat is nog wel een keer te regelen. Hoe is het trouwens met je groene dakje??

gestaag gaat mijn groendak verder, Korea en andere dingen zorgen er voor dat het nog niet erg is op geschoten, maar zaterdag ga ik er grotendeels van de dag mee bezig, weervoorspellingen zijn goed, dus dan schiet het op (y)

Maar vind je onze achtertuin niet lekker groen? :) oke klein beetje liefde kan ie wel gebruiken, maar voorlopig blijft het nog even zo

A6 Allroad Joost.., maar dan nog wel ff sparen

Die oudere modellen zijn best betaalbaar, maar de forse maandlasten en discutabele kwaliteit vind ik echt niet prettig. de overbuurman van mijn ouders heeft er ook 1, een A6 allroad 2.7Top benzine uit 2004. Duizenden euro's aan reparaties al gehad in korte tijd. En misschien beetje erg groot, maar vind ze wel gaaf! Een A4 allroad zou beter passen qua maandlasten maar nog steeds die kwaliteit van audi. De eerste jaren gaat het vaak goed, maar naar een jaar of 8-10 beginnen de grote dure problemen vaak. Overigens vind ik het persoonlijk ook een vrij onsympathiek merk.

Kan ook gewoon een auto kiezen die niet in de garage past, op zich geen ramp, maar het zou wel erg prettig zijn, want het is een mooie droge goed verlichte ruimte onder het huis

Zit een heel verhaal op de tablet te typen, ververst spontaan de pagina en ben ik mijn verhaal kwijt :(

@ ingo, mijn redenatie komt voort uit een gedachtegang die ik hier maanden geleden heb gedeeld. Ik snap dat je daarom de context er niet van ziet.;)
De signum gebruik ik doorgaans alleen op dinsdag voor woon-werkverkeer en vrouw lief pakt siggie mee om naar de supermarkt mee te rijden.
En natuurlijk voor de gezinsvakanties, maar na komende grote vakantie duurt het nog minstens een jaar voor we weer gaan. Dus waar in jouw verhaal al die airbags voor nodig zijn? :);)

@Jimmy, klopt! (y)

@opvolger: ik geef aan dat 900kg wel voldoende is. Komen ze aan met een F (die ik niet mooi vind), daarna met een F SW.. o_O zitten we al boven de 1050kg, 2 belasting klassen hoger..
Ik dacht meer aan een nette C2 of Corsa of zo.
G 3 deurs zou kunnen, maar kwa gewicht kom je niet verder dan de 1.4

Ka wordt het iig niet, hoewel ze leuk blijven is het zoeken naar een niet-rotte bijna onmogelijk.
En ze zuipen, dat is ook niet veranderd.

Volgend jaar ruilen we de GP in op een gezinsbak. T.z.t. zien we wel verder..

Ik heb misschien wat te selectief gelezen, fer., en dacht dat een astra f wel onder de 1000 kg zat.
Ik zou dan vooral zoeken naar een auto die achterin wat ruimer is vanwege de Kids en met name ook wel veilig is. Is een 206 of 206 sw ook een optie? De Corsa c is ook prima optie..behoorlijk ruim en je kan er goed achterin zitten.
Of zitten deze ook al boven de 900 kg?

Nieuwe auto..Tsja bij mijn gtc moest er ook een klap geld bij maar is het wel waard geweest. Bruiloft kon er ook nog af..maar keuken en badkamer hebben we even uitgesteld. Eerst maar kijken hoe lang we hier nog blijven.

Joh!! Kijken we ook nog een beetje naar veiligheid? Zo'n Astra F is een conservenblikje vergeleken met de modernere auto's.
Daarnaast zijn ze ook gevoelig voor roest.

Neej, dan zou ik echt kijken naar een Astra G.

Hola..gaat meneer die jaren in astra f heeft gereden en nu in astra g mét roest nu dit advies geven...:)

Maar ben het wel met je eens hoor. Met een gezinnetje zou ik veiligheid ook zwaar laten meetellen.

Barri zei:
Ach, ik moet gewoon een trekhaak onder de auto hebben. Dan red ik mezelf ook wel :)

Een **** mk1 cabrio zou met gesloten beurs moeten lukken. En is errug leuk!!!

@ fer, nee die voorgeschiedenis ken ik inderdaad niet. :D

@ Vloeken in de autokerk, als Siggie zo weinig gebruikt wordt door het jaar is dan een deelauto zoals Green wheels geen idee?

@ Wekelijkse boodschappen doe ik al minstens 12 jaar gewoon met de fiets. Beter voor milieu en ook nog eens zeer gezond. In Houten doet dat trouwens minstens 75% van de bevolking dit. Komt natuurlijk ook omdat ons dorp -50.000 inwoners- ingericht is om fietsen te bevorderen. Maar het resultaat mag je dan ook zien, bijna niemand doet hier zijn wekelijkse boodschappen met de auto.

@ spontaan verversen pagina als je bijna een schitterend verhaal klaar hebt, :rolleyes: :confused: :cry: o_O Kortom zelfs een godsvruchtig mens zou dan wel geneigd zijn om spontaan te gaan grommen.

@ Audi sympathiek of juist niet? Dit merk heeft heel erg te lijden onder de populariteit van foute - hoe zal ik dit nou netjes zeggen?- lichtgekleurde jonge mannen met een Noord Afrikaans uiterlijk in bezit van een redelijk gevuld strafblad.

@ BMW -Betaald Met Wiet- heeft in bepaalde modeljaren dat zelfde imago. Vreemd genoeg niet op alle modellen en ook bijna niet op de nieuwe wagens.

@ Mercedes zouden ze ooit van het taxi imago afkomen?

Skoda superb's hebben hier bijna de overhand qua taxies. Ik associeer mercedes ook niet echt met taxies. Eerder wel met oude mensen, maar dat veranderd nu wel :)

Ons dorp heeft 25.000 inwoners, voor mijn gevoel gaat iedereen met de auto voor de grote boodschappen (wij ook) :) dingen tussendoor ga ik vaak lopend. Maar in 1 x krijg ik het nooit mee

vectrafan zei:
@ Audi sympathiek of juist niet? Dit merk heeft heel erg te lijden onder de populariteit van foute - hoe zal ik dit nou netjes zeggen?- lichtgekleurde jonge mannen met een Noord Afrikaans uiterlijk in bezit van een redelijk gevuld strafblad.

Sorry Ingo, maar hier vlieg je lelijk de bocht uit wat mij betreft. Deze bewering slaat echt nergens op.

AsconaGT zei:
Daarnaast weet ik ook eigenlijk niet wat ik wil :p Combinatie past-in-garage en geen SUV is vrij lastig

Twingo (y)

Wat een luxeproblemen als we inmiddels zijn aanbeland in deze levensfase dat we het met een paar duizend euro niet meer redden :p

@Fer: daarmee wordt de punto dus de #1 gezinsauto en het <900kg barrel wordt slechts gebruikt voor de overige kilometers en wordt vooral door jou of E. alleen bezet? Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de adviezen voortkwamen uit een verwachte behoefte aan ruimte voor het hele gezin.
Een leuke overigens, dat zodra er kinderen in het spel zijn de auto's zo groot worden. Een oud-collega van mij heeft vier kinderen en ze bezitten twee Fiats 500. Die keuze is mede ingegeven uit liefhebberij, maar hij miste het ook niet. Volgens hem viel het aantal kilometers dat hij en z'n vrouw achter elkaar aan waren gereden zo mee dat de dubbele brandstoflasten makkelijk konden opwegen tegen de lasten van een MPV. Het enige nadeel is natuurlijk dat je bij een feestje verder weg beide moet bobben.

mogguh!
Wát een weer vannacht en vanochtend zeg, niet normaal. Straten blank, tuin ook... En onderweg veel rommel door omgewaaide bomen.

@Houten: met de auto moet je altijd via de rondweg, heel irritant. Maar inderdaad, dan pak je wel vanzelf de fiets.

Voor Fer: 206SW in het geel als GTI? :)

Mogguh ! Bij mij echt helemaal niks en bij collega's die hemelsbreed op nog geen 20km verder wonen compleet noodweer, straten die blank stonden en zeer heftig onweer. Bizar soms die verschillen op zulke kleine afstanden.

Hier in het oosten is ook geen vuiltje aan de lucht. Lichte bewolking en een prachtig zonnetje.
Maar het westland krijgt het er zo te zien best van langs.

Twee kleine autootjes kan maar je zult wel behoorlijk water bij de wijn moeten doen. Zeker als je op vakantie wilt met een gezin. En als je ook nog hond hebt wordt het nog ander verhaal.

Ons dorp heeft 25.000 inwoners, voor mijn gevoel gaat iedereen met de auto voor de grote boodschappen (wij ook) grinning smiley dingen tussendoor ga ik vaak lopend. Maar in 1 x krijg ik het nooit mee

Volgens mij heb je daar als tweeverdieners ook helemaal geen tijd voor. Wij halen onze boodschappen in het weekend of op de vrijdag in een keer. Heb echt geen tijd om vier keer in de week met een boodschappentasje op de fiets te stappen.

Dit is 'm Fer! :)

- slechts 3 kg te zwaar
- zuinig
- bouwmarktproof
- gezinsproof
- veilig (toch?)
- betrouwbaar
- het merk wordt ook nog geblieft door ons soort mensen

Dat is toevallig Frank, vanmiddag zag ik de auto staan van een tante van E (ook een jazz) en dacht, 'vanavond ff kijken of die in aanmerking komt'.

Heb ook eens gekeken naar een 206, de modellen van na de facelift/update zijn ze prima te pruimen. Gewicht is dan wel richting 1000.
Gezinsproof is overigens niet de grote voorwaarde. Om te overwinteren hebben we genoeg aan de GP.

Zal ik nog een vloek in de kerk zeggen?
Fiat panda :)

@ Frank in welk opzicht vind je dat ik de bocht uitvlieg?

@ Discriminatie ben ik fel tegenstander van, maar laten we elkaar ook geen mietje noemen. Waar Marokaanse meisjes het bovengemiddeld goed doen qua school en werk, zo slecht doen de jongens het. Een zeer groot percentage meer dan 60% -bron CBS 2015- heeft voor zijn 23e verjaardag een strafblad. Vaak zijn het ook nog eens zeer serieuze feiten die ze op hun naam hebben staan. En ja bij deze groep is Audi heel populair met name de snellere modellen. Ik heb mijn schoonmoeder jarenlang met plezier verzorgd -3x per week- en zij woonde in een verpleeghuis in Overvecht. Als je dan zoals ik auto's spot, dan zie je vanzelf dat de Audi's in Overvecht en kanaaleiland overwegend Marokkaanse bestuurders hebben. Ditzelfde geld ook voor Heerlen en Maastricht. Hoe het met de rest van Nederland staat heb ik uiteraard geen zicht op. Maar het beeld wat ik schets zie ik toch ook bevestigd in de diverse TV programma's. De Audi- bende die tal van zware misdrijven pleegt in de grensstreek en waarbij een aantal zich zelf al heeft doodgereden -bron autoblog- bestaat trouwens uitsluitend uit Marokkaanse jongens.

@ nee ik heb geen hekel aan Marokkanen. Wel aan criminaliteit. Nee niet iedere jonge manlijke Marokkaan is crimineel ,en nee ze rijden ook niet allemaal in Audi. De minder geslaagden rijden Volkswagen ;) Sommige rijden ook Opel :D

@ Taxi In Utrecht is Mercedes heer en meester. Grappig dat ergens anders juist Skoda het goed doet in de taxiwereld, Op Schiphol is het Tesla.

@ Honda Jazz oke als je maar geen Jazzik wordt.

@ Fiat Panda blijft leuke auto maar blijf af van de 2 cilinder die rijdt niet fijn. Net een scootermotor.

@ Rondweg en fietsen inderdaad irritant voor automobilisten maar het werkt wel, en bevestigd dus mijn stelling dat wekelijkse boodschappen prima op de fiets kan.

@ Betrapt o_O Barri betrapte me op facebook in een ** :rolleyes: Ik heb geen idee hoe ik me hieruit kan l*ll*n ;)

Mogguh!

hier nog mensen die last hebben gehad van het noodweer? Ik zag op het journaal weer allemaal vreselijke dingen. Hier in het Noorden is geen drupje gevallen weer. Echt bizar weer. Het zuiden is steeds aan de beurt terwijl we hier eigenlijk niks mee krijgen.

Ik ga maar niet teveel in op je beweringen in, Ingo. Er rijden inderdaad veel van dat soort types in Audi's maar net zo goed in BMW's of Mercs. En er rijden net zo goed veel opgeschoten zakenmannetjes in Audi's. Ik vind je ook behoorlijk stigmatiserend.

Ik hoop dat dergelijke racistische uitlatingen voortaan achterwege blijven in dit topic... :(
Ik zet toch ook geen boom op over uitkeringstrekkers en wat daaromtrent allemaal kan beweerd worden?

Mogguh ! Nou nou, niet zo overdreven richting Ingo. Zou mij niet verbazen als hij met betrekking tot Audi refereerde aan de inmiddels bekende Audi - bende. Maar goed, daar ging ik wel vanuit in ieder geval.

mogguh!
Wat een noodweer op sommige plekken. Hagelstenen van 5cm doorsnee, wow! Dan hebben wij nog geluk gehad met alleen een sloot regen :D

@ Racisme, sorry maar dan begrijp je echt niet mijn context. :( Verre van dat. Integendeel ik sta open voor andere culturen, vindt dit een verrijking van onze samenleving, dus supporter ik van ganse harte de vluchtelingen. In mijn ogen is dit een christelijke, humane plicht.

@ Feiten ontkennen want anders ben je racist? Lijkt me juist zeer ongunstig voor diegene die onze hulp nodig hebben.

@ Ik onderbouw mijn stellingen met controleerbare bronnen, als je het niet met me eens bent, is dat prima maar onderbouw je verhaal dan ook met controleerbare feiten. Zomaar wat roepen is stemming makerij en past niet in onze afgesproken omgangsnormen.

@ Ontkenningen van bepaalde feiten is niet goed voor onze samenleving. De toestroom van Oost Europeanen is niet altijd positief voor landen als Nederland. Dat wil niet zeggen: dat alles negatief is. Maar ontkenning van problematiek leidt tot een kankergezwel in de samenleving. Ik pleit echt meer voor nuance en openheid over negatieve effecten.

@ Nederland verwordt langzamerhand tot een land verdeeld tussen vreemdelingenknuffelaars en vreemdelinghaters, beide partijen zijn niet goed bezig. Vluchtelingen verdienen onze hulp, punt. Maar vreemdelingen zijn niet heilig, omdat ze vluchteling zijn, het zijn mensen zoals jij en ik. De haters zijn zo mogelijk nog fouter bezig, ook zij hebben ongelijk.

@ Omdenken ben ik voorstander van: Ruim 1/3 van de groep jonge Marokkaanse mannen is niet met justitie in aanraking geweest. (y) Bron CBS jeugdmonitor 2015.

@ Marc ik refereerde inderdaad aan de Audi bende.

Om 12 uur ga ik alweer de ** bus volladen met hoogbejaarde dames voor een leuke kersentocht. Hopelijk zit het weer dan mee. :p

@ Barri ik sta nog altijd met mijn mond vol tanden over ** en dat ik tevreden kijk. :)

Mogguh mannen!

Bizar inderdaad het noodweer in het midden van het land. Lijkt wel alsof het elk jaar extremer gaat, met forse stappen.
Net als Rob aan geeft komen ook wij in het oosten er vaak goed van af. Enerzijds wel jammer, ik vind weerextremen wel interessant.
Maar als ik foto's zie van de kapotte auto's en schade aan de huizen dan bedank ik daarvoor.

@ Ingo: Hoewel ik jouw standpunt wel enigzinds begrijp, komt het zoals je jouw mening hebt verwoord wel heel zwart-wit over. Ik herken dat ook wel eens bij stellingen die ik zelf in neem, of in het genomen hier op het forum. Face to face komt het anders over als dat wij het kunnen lezen hier op het forum.
Ik vind het fijn dat je na een tijd van afwezigheid je gezicht hier weer laat zien. Ik denk dan ook dat het ook voor jezelf beter is om dit soort stellingen iets minder krachtig hier te uitten. Ik lees hier op het forum reacties die persoonlijk kunnen worden opgevat, dat komt de sfeer niet ten goede....en voor je het weet is jouw grens straks bereikt waardoor je het forum de rug toe keert. Dat zou zonde zijn voor jouzelf en voor ons.

Vakantie is geboekt!! Het gaat dit jaar definitief op kroatie aan. Heb voorlopig het vliegtuig geboekt, maar optie voor auto staat nog open.

@ Ingo, ik irriteer me ook enigszins aan je vooringenomen berichten. Wellicht allemaal niet zo bedoeld. Het zal wel, ik reageer er niet op. Maar kunnen we dit soort dingen wellicht niet beter uit dit topic laten?

@ Fer, bijzondere wending in de auto zoektocht, maar ik denk dat ik hem wel begrijp.
Ik zou eerst eens een lijstje opstellen met auto's <1000kg en dan de verkoopsites eens aanslingeren. Een goed exemplaar is in de basis belangrijker dan eentje die goed smoelt natuurlijk ;)

@ Noodweer, bij ons ook niks. Heb alle ramen boven tegen elkaar opengezet (kantelstand) toen ik naar bed ging en rond 23.00/23.30 begon het slechte weer eraan te komen en koelde het lekker af op de slaapkamer.
Verder wel wat flitsen en wat regen, maar geen noodweer zoals in de rest van het land gelukkig.

Racisme en discriminatie zijn 2 verschillende dingen he?!
De uitingen van Ingo zijn het beide niet, hij heeft het namelijk over een automerk (Audi). Een automerk bepaalt niet wie hun berijders worden he, dat doet de markt.
Ik vind de bewering wel stigmatiserend overkomen. Audi -> herkomst bestuurders -> criminaliteit.

Wist je trouwens dat in Marokko ongeveer alle automerken een overwegend groot publiek trekken onder Marokkanen? :)

Wat een overdreven reacties richting Vectrafan op zijn uitermate politiek correcte bericht. Lekker de ogen blijven sluiten jongens in die kleine dorpjes van jullie en vooral ver weg blijven uit de grote steden want stel je voor dat je een kritischere blik krijgt op de huidige maatschappij met bepaalde probleemgroepen.

Ik zie niet wat er overdreven aan is?

AsconaGT zegt dat hij een Audi als volgende auto wel ziet zitten en vervolgens worden de, voor dit verhaal totaal irrelevante, "probleemgroepen" er bij gehaald. Ik snap niet wat dat te maken heeft met een autoforum en zeker niet in dit topic?
Overigens ging mijn reactie niet eens zozeer over deze bevolkingsgroepen, maar meer over het feit dat Vectrafan Opel altijd op een iets te hoog voetstuk zet en per definitie elk ander merk onderuit moet schoffelen. Is het dan echt zo moeilijk om ook het positieve van andere merken in te zien?

Heb ik me toch laten te verleiden tot een reactie :D
Wellicht ben ik de enige die er zo over denkt, maar ik gok zomaar dat dat niet het geval is.

Anway, nu eerst weekend :T

@ Ruud, weer een vakantie in groepsverband? En vanwaar nu toch de voorkeur voor het vliegtuig? (Voor nu dan iig)

Ibud zei:
Wat een overdreven reacties richting Vectrafan op zijn uitermate politiek correcte bericht. Lekker de ogen blijven sluiten jongens in die kleine dorpjes van jullie en vooral ver weg blijven uit de grote steden want stel je voor dat je een kritischere blik krijgt op de huidige maatschappij met bepaalde probleemgroepen.

Wtf is Ibud?
Hoedanook, ik laat me niet uitmaken voor een jongetje uit een klein dorpje :(
Wat denkt die snotneus wel!!!

En meer woorden maak ik er niet aan vuil!

Iedereen is welkom op dit topic, maar Ibud zie ik graag net zo spontaan vertrekken als dat hij gekomen is.
Hier komen om olie op het vuur te gooien lijkt me volstrekt overbodig. (#kleine brand, brand meester) :)

@richard: ik twijfel nog een beetje. Auto heeft de voorkeur want dan kan ik mee nemen wat ik wil, ik vind het heerlijk om per auto op vakantie te gaan en het gevoel te hebben van vrijheid. Anderzijds is een vliegreis wel heeeel relaxed. Dus ik twijfel nog

@ Einde discussie Audi. Maakt alleen sfeer kapot en dat wil ik niet.

@ik durf het bijna niet te zeggen maar vandaag is in Utrecht weer een moord gepleegd en de dader reed in een A***.

@ Overigens verbaas ik wel over het emotionele karakter en onnadenkendheid van sommige reacties. Soit, zo zij het.

@ De kersentocht met hoogbejaarde dames in een ** bus was zeer geslaagd. De oudste deelneemsters was vandaag 96. Dit is nog geen record want ik heb ook al een dame van 99 in de bus gehad voor een dagtocht. Op facebook kun je tegenwoordig de activiteiten volgen van Zuidbus Utrecht. Het is dankbaar vrijwilligerswerk. Je doet iets concreets aan de eenzaamheid van hoog bejaarden. Waar de rit ons heen voert is eigenlijk niet van belang. ik rij gewoon een mooie route en zorg voor een leuke sfeer waardoor er volop gekletst wordt en er onderweg ook nog wat moois is te zien. Minstens zo belangrijk er is een mooie tussenstop bij een cafe restaurant waar genoten wordt van koffie met gebak.

@ Ondertussen slaapt onze kleinzoon al weer 2 nachten bij ons, nog 3 te gaan en dan mogen we hem weer afleveren bij de ouders. Mats favoriete spelletje: zijn speelgoed weggooien en opa mag het dan weer oprapen. o_O

@ reminder aan me zelf: als je op de grond ligt samen met Mats, is opstaan een hele klus. :rolleyes:

Mogguh!!

@ Ingo: Wellicht is het goed om vandaag de eerste twee regels van je post van vannacht eens terug te lezen, wellicht zie je dan ook dat je tweede regel in strijd is met je eerste regel en dat die tweede regel op dit forum niks toevoegd en dus beter achterwege gelaten kan worden.

Gister een druk dagje gehad. Was een dag vrij, dus 's ochtends wat kleine klusjes gedaan. 'S middags thuis wat opgeruimd en de laatste zaterdag van de maand is bij mij altijd wasdag en dweildag. Ik had net een emmer heet sop staan en de dweilstok in de hand toen de pieper ging voor een grote brand in een naburig kunststadje. Dus daar heen geweest en 2 uur aan het werk geweest (wat warm in die brw pakken). Bij thuiskomst de alarmering ff teruggelezen en had net een emmer nieuw heet sop gepakt om te dweilen toen de pieper een tweede keer ging, ditmaal voor een ander incident. Bij terugkomst daarvan het ritueel nog een keer uitgevoerd, met de wijziging dat de pieper rustig bleef en het huus daarna schoon was. Toen zelf gedouched, gegeten en de avond nog heerlijk buiten doorgebracht.

Het siert je Ruud dat je nog de moeite neemt om voor de derde keer de emmer te vullen na twee 'afleidingen'.

M'n eerste week van de vakantie zit er op. Nog 8 te gaan :)
Heb deze week meteen het meest dringende klusje gedaan, en goed en groot aangepakt.
We hebben aan de voorzijde van ons huis een erker, met een luifel die de hele breedte van het huis omvat. Die werd ondersteund door een paal, die er al onder zat sinds we het huis in 2002/2003 grondig verbouwd hebben. Die paal was toen al van afvalhout (na 2 jaar verbouwen was het geld grondig op) en is in die 13 á 14 jaar volledig weggerot. Heb er eigenlijk ook nooit meer naar omgekeken (shame shame)

Maandag begonnen met slopen, materialen inkopen en de paal vervangen voor een hardhouten paal met zo'n systeem dat je 'm kan opschroeven, mocht de boel verzakken.
Dinsdag wat gedaan aan geluidsisolatie, je kon vaak letterlijk horen wat op straat gezegd werd, vice versa denk ik. Dat is nu opgelost. Woensdag plastic schrotenplafond er weer in geplaatst en schoon gemaakt en een begin gemaakt aan het stoepje te slopen (grindtegels eruit halen 60x40 x 7,5m2)
Donderdag met die grindtegels bezig geweest om ze in te graven als stoepbandjes, en het eerste stoepje bij de voordeur gelegd met 30x20 antraciet tegels die ik nog in de garage had liggen.
Vrijdag morgen de laatste grindtegels ingegraven en vanochtend de laatste meters van het stoepje aangelegd. Al met al is het een heel ander en fris gezicht. Heb wel eer van mijn werk (y)

Lekker bezig dus fer! (y)

Hier ook lekker druk bezig geweest. Mijn schutting annex houtopslaghok stond al weken klaar voor vervanging, echter kwam er telkens wat tussen. Maar gisteren moest en zou het gebeuren, het zou droog blijven dus om 8.30 de oude schutting er uit gesloopt, om 9.30 begon het te regenen later te gieten en om 19 uur werd het pas weer droog :( schutting staat wel, maar in de regen zulke dingen doen werd niet prettig, zeker omdat ik het gereedschap wil behoeden van water.

Gelukkig was alles al voorbereid en op maat gemaakt en heeft B goed geholpen, dus om 16 uur was het klaar, nu kan ik verder met de voorste poten om straks het afdak te maken (y)

Ook vrijdag nog straatfeest gehad, was erg gezellig :D een huis schuin tegenover mij is nu ook verkocht, ik hoop echt dat er ook een wat jonger stel komt wonen want het overgrote deel wat nu woont is 55+. Op zich prima, maar beetje betere verdeling qua leeftijd zou leuk zijn, dus ben benieuwd!

Avond!

Respect aan de harde werkers (y) hoewel de verrichtingen thuis toch wat meer uit de doeken worden gedaan dan die op het werk, ik bedoel nu niemand de ogen uit te steken die de economie nog draaiende tracht te houden ;)

Wij zijn intussen bij het Franse chateauroux op een heerlijk rustige camping aangekomen. Afgelopen vrijdag naar Coldplay geweest, op een camping in het Amsterdamse bos overnacht, wat vrienden daar in de buurt bezocht en zaterdag rond de middag de is de vakantiereis gestart. Blij verrast met de verrichtingen van de Astra! Bij een wat flinkere helling even terug naar de vier, maar hij trekt de combinatie overal overheen. We zitten intussen net over de 1000km, 11,4l/100km (dorstiger dan de baas) en ik denk een halve liter olie. Vanmorgen nog gepeild en dat zag er prima uit, maar hij begon de laatste kilometers te zeuren over oliepeil. Zal zo nog maar even onder de motorkap duiken dus. Met de (weliswaar zelf opgelegde) snelheidslimiet van zo'n 90km/u een lekker relaxte manier van reizen, normaal gesproken heb ik toch de neiging sneller te willen. Onderweg geniet ik volop van de verbaasde blikken richting onze combinatie, mensen nemen ruim de tijd om dat eens goed te bekijken :)

Re (Vectrafan): @ Einde discussie Audi. Maakt alleen sfeer kapot en dat wil ik niet.

Waarom kies je er dan voor om Audirijders te schofferen? Zegt alleen wat over jouw niveau (n)

Ja Fer, kom op met die foto's :)
Wij hadden gisteren een buitenconcert. Gelukkig lekker weer. Was een mooi concert! Het orkest begeleidde een combo met een goede zangeres.

Klinkt goed Frank. Lijkt me ook best relaxxed om te rijden met zon caravan. Je moet volgens mij inderdaad echt lekker de tijd nemen voor de reis ipv met 160 over de autobahn te knallen. Hoe was Coldplay..? Heb wel gebaald dat ik er niet bij was, Had me echt fantastisch geleken maar ben altijd te laat met dit soort dingen.

Hier ook lekker aan de klus geweest. Laminaat had ik vrijdag al af en zaterdag nog wat afwerking qua plintjes gedaan.

Zaterdag de zus van mijn vrouw (blijft nog wennen hoor..) verhuisd. Die gaat jaartje naar Engeland. Al het spul in verhuisbus gedaan en naar de opslag.

Vanmiddag ouders even op visite gehad en nu ben ik aan het oppassen bij de overburen. En weg is het weekend weer.

Vanmiddag ook nog even schaalmodelletje voor oud ex-collega gehaald. Heeft een nieuwe baan en voor zijn afscheid maak ik ludiek cadeautje. Reed jaren in Mondeo waar de bumpers met ducktape bleven zitten. Heb nu schaalmodel van zijn huidige Mondeo die toevallig hier op vlakbij op MP te koop stond gekocht in doosje en maak daar ducktape edition van.

Morgenavond gaan we onze trouwfoto's bekijken. Fotograaf melde dat ze klaar zijn. Ben heel benieuwd; net zoals zovelen.

Die foto's komen nog wel een keer :) Ik zet ze denk ik op FB in ons supergeheime groepje, het publiek plaatsen van mijn bezittingen ben ik wat voorzichtiger mee geworden..

@Rob: blijft altijd leuk om iemand te verrassen met een schaalmodel. Helemaal nu je het met duct-tape gaat nabouwen (y)

@Frank: Veel plezier nog! (y)

Meeuw zei:
Re (Vectrafan): @ Einde discussie Audi. Maakt alleen sfeer kapot en dat wil ik niet.

Waarom kies je er dan voor om Audirijders te schofferen? Zegt alleen wat over jouw niveau (n)

@ Meeuw, zonder de discussie opnieuw op te starten, maar dit kan ik niet over me heen laten gaan. Is namelijk domweg onwaar wat je hier beweerd. o_O

Ik heb nergens Audi rijders beledigd of geschoffeerd. Mocht je toch ergens een passage vinden die je onacceptabel vindt voor Audi rijders, zal ik hem met plezier corrigeren met bijbehorende excuses.

Denk even na over deze uitspraak: alle Walen zijn Belgen. Ergo iedere Vlaming moet zich nou beledigd voelen?

Case closed.

@ Fer groot gelijk dat je de foto's alleen op gesloten smoelen pagina zet.

@ Mondeo duc tape geniaal :)

@ Trouwfoto's bekijken (y) Ik kan niet wachten tot ik die zie van Robert en Marjolein

@ Morgen rond deze tijd hopelijk al een flink eind in Duitsland. Het is maar 1550 kilometer rijden met een vouwwagen. ;)

Terug
Bovenaan