Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Ik gok dat ik dit jaar elke ochtend dus ook vroeg bij de barista op de camping zit voor een cappuccino, hij de speeltuin in gaat en ik vervolgens verse broodjes haal.

heerlijk :cool:

Hier zijn ze ook steevast rond 6 uur wel wakker, ook al ze laat in bed liggen. als ze dan na een uurtje ook ergens een beetje de ruimte hebben dan heb je er ook weinig mee van doen.

Haha Dat is herkenbaar, toen Lize klein was, was ze ook altijd vroeg wakker op de camping en ging ik ook altijd koffie drinken en broodjes halen op de camping en Lize spelen in de speeltuin. Nu gaan we samen naar het ontbijt in het hotel, terwijl K. zich verder klaar maakt, drink ik een bakje koffie alvast en spelen we samen Skipbo, een kaartspel, Yahtzee of ze gaat tekenen. Heel gezellig altijd, zelfde routine als vroeger Alleen ene andere bezigheid.

Leuk al die vakantieverhalen. Toevallig ben ik vant weekend ook wat naar caravans aan het sneupen geweest. Wij moeten ook eens een keuze maken of we gaan caravannen of toch nog even zo blijven doorgaan.
Wij shoppen volgens mij wel in een hele andere prijsklasse dan jullie doen maar ook hier ligt de voorkeur bij Knaus en/of Hobby. Die zien er ondanks hun leeftijd nog steeds fris uit. Maar weet nog wel toen mijn ouders ooit de intentie hadden om een caravan te kopen, dat je enorm kan afknappen als je een caravan instapt qua geur, netheid en indeling...dus als het zover is wordt dat nog een hele uitdaging.

Heikel punt is vooral nog dat mijn vrouw in haar huidige werk niet eens maximaal drie weken achter elkaar vrij kan nemen. Ze moet altijd een weekend opofferen. Als je dan ver weg gaat met een caravan en dergelijke vinden we de tijd wel erg kort voor reizen, inpakken, uitpakken, schoonmaken, enz...
En wij hebben wel een hele lange oprit maar hij is niet heel breed. Ook daar moet ik nog onderzoek naar doen want veel alternatieven om de caravan neer te zetten hebben we dan ook niet. We hebben een heel breed en ruim opgezette straat met grasstroken maar geen parkeervakken en/of havens.

Wij gaan in ieder geval nooit meer naar een hotel of appartement zonder ruimte er omheen met onze kinderen. 's ochtends vroeg (rond een uurtje of 7 / half 8) dan hebben ze al een uur of meer wakker en achter de tablet gezeten en ze hebben dan echt heel erg de ruimte nodig. Een soort energiebom die op ontploffen staat. Als dat er dan niet is dan worden ze heel erg vervelend en vooral heel lawaaierig. Kregen ook de eerste dag al een klacht over geluid.

Dat heb ik ook al eerder aangegeven maar een terras, tuin of vrije speelruimte is voor ons een must op vakantie. Niet alleen onze kinderen maar ook wijzelf en onze hond worden doodongelukkig als ik geen buitenplaats zou hebben of op een balkonnetje zou moeten zitten. Niet is zo lekker als heerlijk in het zonnetje voor je huisje / tent / caravan te ontbijten in de vroege ochtendzon waarbij de hond en kinderen lekker hun eigen gang kunnen gaan..:)
20240722_213804 by Rob de Vries, on Flickr

Thuis ben ook liefst het altijd buiten en als het even kan zitten wij al buiten.

Sowieso onze kinderen hebben weinig nodig. Als er een speeltuin en een zwembad is vinden zij het al helemaal prima.

Klopt waarbij zand en water toch vaak wel de favoriet zijn! We hadden eergisteren de brandweer hier met een waterspektakel. Ik heb ze nog nooit zo zien genieten! Echt prachtig!

De L is inderdaad een stukje krapper achterin. Hotpuppie 1 was dit jaar ook niet mee, hij heeft 3 weken op ons huis gepast en voor zichzelf gezorgd. (y)

Alleen thuis al..de tied hat gjin skoft! Na mijn zitproeven in de L vijfdeurs merkte ik inderdaad al dat ie echt wel krapper is. Maar de K is gewoon erg ruim achterin. Daarvoor hoef je geen Insignia te kopen.

Dat heb ik ook al eerder aangegeven maar een terras, tuin of vrije speelruimte is voor ons een must op vakantie.

Door de hoge kosten van vakanties was een appartementje wel heel aantrekkelijk voor de 2e week in oostenrijk, want het kost al genoeg. 680 euro voor een week met zn viertjes inclusief passen voor skiliften en bus in het dal maakt het allemaal betaalbaar. Het idee was om er dan gewoon lekker veel op uit te gaan (hebben we ook gedaan), maar praktijk is inderdaad dat je rondom 'huis' ook echt meer ruimte nodig moet hebben voor die van ons. 's avonds konden we wel heerlijk zitten op het balkon genieten van ons uitzicht. Voor ons was het dikke prima , maar volgend jaar gaan we het toch anders doen.

Maar hier een caravan, alle voor en nadelen naast elkaar gelegd en het is gewoon erg duur ook, je 'moet' dan eigenlijk ook wel in het voorjaar er op uit gaan. Dan word het wel aantrekkelijker. Het opzetten en afbreken er van. Schoonmaken, onderhoud , stalling en gedoe. Ik hou wel van camping maar een caravan is te prijzig voor wat wij er mee doen. Caravan huren hebben we ook naar gekeken maar is ook gewoon erg prijzig, dan kun je beter gewoon weer de sta caravan nemen die we dit jaar in frankrijk hadden. Met groot overdekt terras voor de deur, dubbele douche, dubbele WC, fatsoenlijke keuken en airco :cool: en bij vertrek trek je de deur achter je dicht , schoonmaken word gedaan en je kunt zonder caravan achter de auto lekker op pad.

Alleen thuis al..de tied hat gjin skoft! Na mijn zitproeven in de L vijfdeurs merkte ik inderdaad al dat ie echt wel krapper is. Maar de K is gewoon erg ruim achterin. Daarvoor hoef je geen Insignia te kopen.

eigenlijk zijn alle C segment auto's ruim genoeg voor een gezin. Zat laatst in een golf 7 station achterin en dat is ook gewoon heel ruim, hoef je ook geen passat voor te kopen.

Bij de dealer waar de Insignia in onderhoud was ook even gezeten in een L. Achterbank is inderdaad krap voor een C segment station. Kofferbak was wel behoorlijk ruim, niet heel veel kleiner dan mijn Insignia. Maar achter het stuur op de bestuurdersstoel deed het allemaal wel erg goedkoop aan. Misschien als alles 'aan' staat dat het anders is maar nee, ik zou een astra K er niet snel op inruilen.

Laatst bewerkt:
Mooie vakantie verhalen, fijn dat iedereen het in de regel mooi heeft gehad en er geen grote pechgevallen zijn geweest.

Zelf zijn we dit weekend ook terug gekomen uit Brabant. De avond voor vertrek was B al ziek, op dag van vertrek helemaal waardoor de kids en het laatste spul inpakken op mij terecht kwam. En nee, dat gaat niet samen :censored:
Uiteindelijk redelijk optijd vertrokken en vlug thuis. Meteen veel zaken gewassen en weer klaargemaakt voor de wintertijd. B knapte ‘s avonds gelukkig weer op.

Maandagochtend optijd opgestaan, na een ontbijt met zijn allen ben ik zelf naar buiten gegaan om de caravan te wassen, toch nog een hele klus. Had zelf die dag ook wat last van hoofdpijn, maar dacht dat het met stukje drukte, warmte, vocht te maken had. Savonds de caravan mooi schoon naar de stalling gebracht, en éénmaal aan de koffie kwamen de ongemakken door….rillerig, beste hoofdpijn, energieloos. Gisteren ook zo gehad, en gelukkig vandaag weer wat beter tepas.

@Richard: Ik kan me voorstellen dat Hobby een goede indruk achter laat, het zijn naar mijn idee de mooiste/sfeervolste caravans. Veel aandacht voor vormen, lampjes, sfeerverlichting……beleving dus.
Ik merkte wel dat het kwalitatief allemaal wel wat minder is, dunnere scharnieren, breekbaar plastic.
Hebben zelf eerst ook een hobby gehad, nu een knaus. En dan merk je het verschil wel.

Ik herken ook dat de knaus modellen van 2000-nu wat kil overkomen. Veel witte kastjes ed, wat ik zelf ook niet mooi vind. Ik wil niet op vakantie in een tandartspraktijk. We hebben zeLf een Sport van 2018, die hebben nog de warmere kleurstellingen.

Maandagochtend optijd opgestaan, na een ontbijt met zijn allen ben ik zelf naar buiten gegaan om de caravan te wassen, toch nog een hele klus. Had zelf die dag ook wat last van hoofdpijn, maar dacht dat het met stukje drukte, warmte, vocht te maken had. Savonds de caravan mooi schoon naar de stalling gebracht, en éénmaal aan de koffie kwamen de ongemakken door….rillerig, beste hoofdpijn, energieloos. Gisteren ook zo gehad, en gelukkig vandaag weer wat beter tepas

Exact dezelfde symptomen die mijn vrouw op de terugweg en de eerste dagen daarna had...oftewel Corona..:)
Maar veel mensen vinden dat blijkbaar nog steeds een vies woord..:)

Ben benieuwd of het topic over een paar jaar volstaat met Opels met caravan. :D
Onze caravan is nog vrij recent, eentje van 20 jaar oud voldoet ook prima. Je vakantie wordt er niks leuker van. Nadeel is dat een oudere caravan ook nog duur is. Zelf zou ik ook wel weer een vouwwagen willen, is ons altijd geweldig bevallen. Als je alleen in de zomer wilt kamperen en dan gebieden opzoekt met mooi weer is dat een ideaal kampeermiddel. Kan ook prima achter een toekomstige EV.
In Frankrijk ben ik nog weinig recente Opels tegengekomen, heel soms een Corsa maar nog geen enkele Astra L.
Wel al heel vaak een nieuwe BMW X2 terwijl het een gruwelijk lelijk ding is.
Geldt voor heel veel nieuwe auto’s, ze interesseren me steeds minder, zeker als je je beseft dat je ook voor een simpele C-segmenter al 40k kwijt bent. En dan heb je niks bijzonders….
Ik steek het geld tegenwoordig liever in het bijhouden van de Z4.

Ben benieuwd of het topic over een paar jaar volstaat met Opels met caravan.

Daarvoor moet je niet hier zijn..:)

Ben heel actief op het astra K forum en daar zijn de mensen met de 1.4T en de mensen met een 1.6T heel tevreden met de K als caravantrekker. De 1.0T en de 1.2T hebben nogal eens last van motorstoringslampjes als ze de heuvels/ bergen in gaan (zonder caravan overigens).

Geldt voor heel veel nieuwe auto’s, ze interesseren me steeds minder, zeker als je je beseft dat je ook voor een simpele C-segmenter al 40k kwijt bent. En dan heb je niks bijzonders….
Ik steek het geld tegenwoordig liever in het bijhouden van de Z4.

Het bijhouden van de huidige auto's is inderdaad al duur genoeg. Ik zit wel eens te sneupen naar wat anders maar er moet zoveel bij tegenwoordig en ben gauw genezen. Zeker al je wat meer pit wilt. Dan denk ik elke keer maar weer wat heb ik toch een auto gekocht met een prima value for money.

Ik heb wel eens een nieuwe EV via het werk mee. Leuk om te ervaren en op mijn route rijdt het wel fijn, maar ik word gek van al die systemen en ook wel het hoge gewicht.
Was gisteren even heen en weer naar Zwolle met de poolauto, een ID.3. Netjes onder de 15kWh/100km maar de lane assist springt weer aan bij een nieuwe rit. Bloedirritant want het uitzetten vergt best wat handelingen.

Caravans: gaat hier niet komen. Ik vind een Kip Kompakt de max en mevrouw wil er een volledige badkamer in, dus er komt geen caravan :)

@Rob: zou zomaar corona kunnen zijn, maar zolang ik het niet cker weet ga ik het niet roepen. Zou ook zomaar knokkelkoorts kunnen zijn, we hadden veel last van muggen op de camping.

Als iemand met een 1.0t motor met caravan op pad gaat, dan moet t wel een kleine caravan zijn en moet je niet buiten NL komen.
Die vele problemen met de 1.2 zijn echt bizar, dat dit in de testfase niet is opgevallen vind ik vreemd.

Zou ook zomaar knokkelkoorts kunnen zijn, we hadden veel last van muggen op de camping.

volgens mij kun je dat alleen maar oplopen in exotische gebieden waar bepaalde muggen voor komen. In ieder geval niet van muggen in europa.

Is de 1.2 nog dat GM blok? Want de 1.2 van PSA staat ook niet al te best bekend.

GM blok inderdaad. ik had hem in mijn leen astra toen de mercedes bij de garage stond. Voor een 3-cilinder wel een prima ding! Maar je wil daar geen gezeur mee hebben inderdaad. Nog een reden om gewoon een 4 cilinder te verkiezen in een astra ;)

Ik zit wel eens te sneupen naar wat anders maar er moet zoveel bij tegenwoordig en ben gauw genezen. Zeker al je wat meer pit wilt. Dan denk ik elke keer maar weer wat heb ik toch een auto gekocht met een prima value for money.

inderdaad, auto's zijn bizar duur geworden. Het voordeel is dat de auto bijna niet afschrijft omdat de prijzen zo fors stijgen. In ieder geval niet als je niet al te veel rijd zoals ik. Als ik die inruil schrijf ik niet of nauwelijks af. Maar als je dus een stapje voorwaarts wil maken moet er ook gelijk flink betaald worden. Eigenlijk net zoals bij de huizen het geval is, al heb je met een auto doorgaans geen overwaarde.

inderdaad, auto's zijn bizar duur geworden. Het voordeel is dat de auto bijna niet afschrijft omdat de prijzen zo fors stijgen. In ieder geval niet als je niet al te veel rijd zoals ik. Als ik die inruil schrijf ik niet of nauwelijks af. Maar als je dus een stapje voorwaarts wil maken moet er ook gelijk flink betaald worden. Eigenlijk net zoals bij de huizen het geval is, al heb je met een auto doorgaans geen overwaarde.
Behalve EV's dan? Als je de waarde van de Ampera-e een beetje volgt zie je dat die van ca. 23.000 euro vorig jaar nu gekelderd zijn naar zo'n 15.000 euro (of nog minder). Dat vind ik best intens.

volgens mij kun je dat alleen maar oplopen in exotische gebieden waar bepaalde muggen voor komen. In ieder geval niet van muggen in europa.

GM blok inderdaad. ik had hem in mijn leen astra toen de mercedes bij de garage stond. Voor een 3-cilinder wel een prima ding! Maar je wil daar geen gezeur mee hebben inderdaad. Nog een reden om gewoon een 4 cilinder te verkiezen in een astra ;)

Mooi stapje voorwaarts
Blauwe Vijf

Mooi stapje voorwaarts
Blauwe Vijf

Ik had hem al gezien inderdaad :p heb een zoekopdracht uit staan, meer om te zien hoe groot het aanbod is met mijn wensen.

Momenteel komt deze het dichts in de buurt. Deze interieurkleur heeft niet gelijk mijn voorkeur, liever licht of juist het donkerbruine, maar qua uiterlijk, kleur, chrome om de ramen, wielen, is het helemaal zoals ik hem het liefst heb. Als de insignia totall loss werd gereden was ik hier zeker gaan kijken. Want het aanbod met vergelijkbare kleur/uitvoering zijn zeer beperkt merk ik al wel

Laatst bewerkt:
Mogguh!

De kans is nihil dat er bij ons een caravan gaat komen, dus wees niet bang. Een Opel zou nog wel kunnen, Cascada ofzo :cool:

@ Ruud: mooi dat het weer beter gaat! En fijn dat jullie pas ziek zijn geworden na de vakantie... liever helemaal niet natuurlijk, maar tijdens de vakantie is ook zo'n tegenvaller.

@ Kristian: Mooi ding zo! Veeeeel te duur natuurlijk, maar wel mooi!

Behalve EV's dan? Als je de waarde van de Ampera-e een beetje volgt zie je dat die van ca. 23.000 euro vorig jaar nu gekelderd zijn naar zo'n 15.000 euro (of nog minder). Dat vind ik best intens.
Die schrijven behoorlijk af inderdaad! En nu is het subsidiepotje voor tweedehands leeg, dus dan moeten ze die marge ook nog van de auto halen. (ik ben er in elk geval vanuit gegaan dat de autohandel het subsidiebedrag hiervoor bij op de vraagprijs van de occasion heeft gegooid om wat extra te verdienen)

Die schrijven behoorlijk af inderdaad! En nu is het subsidiepotje voor tweedehands leeg, dus dan moeten ze die marge ook nog van de auto halen. (ik ben er in elk geval vanuit gegaan dat de autohandel het subsidiebedrag hiervoor bij op de vraagprijs van de occasion heeft gegooid om wat extra te verdienen

die schrijven inderdaad fors af, en ik denk inderdaad dat het wegvallen van de subsidie een EV een stuk minder aantrekkelijk heeft gemaakt. Dan nog de komende wegenbelasting en de wat negative tendens over EV's gevoelsmatig en de enorme aantallen Tesla's die op de occasionmarkt zijn en gaan komen... Voor 20K heb je een model 3 long range 75Kwh met 130.000 KM en de keuze is reuze. Staan er honderden te koop.

Een ampera moet daar dan wel fors onder zitten wil je die nog verkopen, zelfde geld voor al die andere EV's van die tijd.

Hier ook weer terug uit Italië, beetje dezelfde insteek als Fer. Ik ben je trouwens helemaal vergeten nog terug te appen voor de mogelijk koffiedate.
Alleen wij zaten de eerste week bij het Lago Maggiore en de 2e week in regio Florence/Pisa/Lucca (warm), daarna nog een naar dagen bij Cinque Terre (warm) 35 graden is voor ons ook teveel. Stedentrip Florence was ook echt te warm die dag, wel lekker airco in de trein :)
Grappig, wij waren vóórdat we bij het Lago waren in die streek. Ook Pisa en 5 Terre bezocht en ook hetzelfde ervaren.
Noteren we Lucca voor een volgende trip.
En idd, ben ook helemaal niet meer toegekomen om met je te koffie-daten. We hadden een redelijk vol programma achteraf gezien ;)

Mbt de 1.2 van PSA, tot nu toe doet ‘ie het goed. Ik kan me alleen niet voorstellen dat je er een caravan achter gaat hangen. Hooguit een aanhanger.
Ondanks dat je met de 1.2 1200kg mag sleuren vind ik het sowieso onverstandig om tot de max te gaan. Dan maar een auto kiezen die 2000kg mag trekken, beetje overpowered zeg maar. o_O

Mbt de 1.2 van PSA, tot nu toe doet ‘ie het goed. Ik kan me alleen niet voorstellen dat je er een caravan achter gaat hangen. Hooguit een aanhanger.
Ondanks dat je met de 1.2 1200kg mag sleuren vind ik het sowieso onverstandig om tot de max te gaan

Een renault scenic of zo kiezen met 1.3 benzine. Daar mag 1800kg achter :p

Keer even naar de vuilstort of zo met een 1200kg aanhanger zal vast prima gaan, maar zo'n 3 cilinder en een caravan er achter lijkt mij ook behoorlijk beroerd. Niet alleen bij een Astra. Wat dat betreft jammer dat ze in de astra niet gewoon een tussenmaatje hebben zoals ze bij skoda de 1.5 TSI nu hebben met 150PK in de octavia.

Ja eindelijk, de eerste nieuwe Astra gespot in Bretagne. Blijkt dat het toch eentje met Duits kenteken is. Geen hele dikke uitvoering gezien de wielen, maar het kleurtje doet een hoop goeds. Zijn zusje, de 308 SW zie je wel veel, veelal in de gratis mooie groene kleur.

Ik zat de test van de 308SW electric te bekijken vanochtend. Best een interessante auto, maar in de configurator zag ik dat een trekhaak alleen voor een fietsendrager is. Dan schrijf ik 'm dus meteen weer af. Zonde dat ie geen trekgewicht heeft.
Met brandstofmotor, in dat groen, zag ik 'm op Malta erg veel als taxi van Bolt.

@Caravans: Wij hebben 5 jaar gekampeerd met een Hobby 540 UK (met zgn kinderkamer), die was van 2003 en we hebben em in 2015 gekocht. In 2021 verkocht voor exact hetzelfde bedrag als waar we em voor gekocht hebben. Toen een Knaus 550 FSK (uit 2008) gekocht, waarover we nu denken om em te verkopen en et zou best kunnen dat die weer net zoveel opbrengt als dat ie gekost heeft. Et zal misschien zijn dat beide en stapelbed hebben en dus nogal gewild zijn, maar et heeft ons niet heel veel geld gekost, dat kamperen. Wellicht ook dat de prijsklasse de sweetspot is.

Ik lees vaak mee in jullie topic, wil het verder niet vervuilen, maar ik dacht ik deel onze ervaring even.

Lukt ook met nieuwere caravans. In 2016 een 1 jaar oude Knaus Sport 400LK gekocht (particulier) en deze in 2021 voor 2.750 euro meer verkocht (particulier) dan dat we er in 2016 voor betaald hebben. Voor iets meer kocht ik vervolgens in 2021 in het oosten Duitsland een 2018 Knaus Sport 450FU. En als ik zie waarvoor die nu drie jaar later worden aangeboden dan hebben we wederom nog niks afgeschreven. Als ik hem gewoon bij een dealer had gekocht en weer ingeruild was het natuurlijk een heel ander verhaal geweest. Die wil er ook graag flink aan verdienen.
Met een jonge caravan is het risico niet groot, zeker als deze nog gewoon fabrieksgarantie heeft. Bij een oudje is de kans op gebreken (die je niet snel ziet) veel groter. Je wilt geen caravan kopen en er later achter komen dat de bodem of opbouw door vocht is aangetast.

Volgens mij is de afschrijving niet de hoogste kosten van een caravan inderdaad. Onderhoud valt ook nog wel te overzien dacht ik. Toch is het zo dat je niet (meer) moet kamperen omdat het voordelig is. Want onder aan de streep kost het serieus geld nog.

Voordelig is het volgens mij sowieso niet om op vakantie te gaan, op welke manier dan ook. Tenzij je familie/vrienden hebt met een vakantiehuisje oid.
Mijn schoonouders hebben een VW T5 camper, maar ook die schrokken van de prijzen voor een simpele plaats om te overnachten op een "normale" camping in midden Frankrijk tegenwoordig.

Hier weer terug @work. even wennen, maar veel collega's zijn nog op vakantie, heerlijk rustig.

Hier ook aan het werk, veel collega's zijn hier ook op vakantie. dat betekend dus dat ik al hun emailboxen er ook bij moet houden. Dingen blijven dan te lang liggen, alles word op een gegeven moment urgent. Volgende week naar canada en heb daar ook nog helemaal niets van voorbereid. Vermoed dat het wel weer een avondje of 2 overwerken word.

Ben altijd blij als het weer half september is, meesten zijn dan weer aanwezig en dan gewoon weer lekker bezig ipv overal brandjes blussen. Eigenlijk denk ik dat ik in september nog een weekje vrij neem voor rondom huis.

zaterdag nog wel lang ritje voor de Insignia, we gaan een dagje naar de maasvlakte / rotterdamse haven en wat andere dingen daar bekijken. overnachten, en dan de dag er na nog naar een kasteel en dan weer terug op zondag. Maandag weer naar schiphol. Soms staat hij veel stil, maar nu word er behoorlijk wat kilometers mee gemaakt (y)

Pfoeh, dat is wel pittig ja. Dat heb ik gelukkig niet meer. Nu ik niet meer in/op de verkoop zit maar de inkoop en artikelbeheer ben gaan doen, uiteraard gaat de telefoon wat vaker als er verkoop collega's vrij zijn, maar er is sowieso altijd 1 verkoop collega aanwezig. Ik spring bij wanneer nodig. Ik kan me voorstellen in jouw situatie dat je blij bent al de rust weer is wedergekeerd.

Gisteren nog heerlijk motor gereden, binnendoor naar Antwerpen en via de "andere" kant via Bergen op Zoom weer terug.
Ook nog druk aan de 7 geweest afgelopen week. Ik heb mezelf opgelegd om hem af te maken en dan te zien wat we er mee doen, houden en rijden of verkopen. Nu 2 nieuwe draagarmen, spoorstangen, stuurstangen, rubbers, bouten etc. nieuw, bloed zweet en tranen maar het zit erin. Totale kosten nog geen 75,- echt bizar he goedkoop die onderdelen zijn. Nu nog een nieuwe koppelingskabel, waar ik al aan begonnen was maar nog niet heb afgerond.

Dan de motorkap nog wrappen, kleine beurt (olie-bougies etc) nieuwe benzine erin en kijken of hij nog wilt lopen. Daarna APK erop.

Succes met opstarten weer..ik zit hier al in de tweede week..ook met lekker deadlines.

Vant weekend nog wel even genoten van de vakantieperiode. Zaterdag met het gezin naar Dolfinarium geweest en daarna heerlijk gegeten aan de boulevard daar. Tis echter wel katsjing wat je tegenwoordig kwijt bent aan een dagje weg. Toegangstickets 75 euro, parkeren 11 euro, half tank brandstof.... maar we hebben genoten en dat is het belangrijkste..;)

Gisteren voor het eerst naar het nieuwe stadion van mijn cluppie geweest. Echt geweldig mooi maar ze hebben het in stijl geopend met een verlies...:)

Vanmorgen werd ik hevig geemotioneerd door mijn vrouw gebeld. Onderweg naar haar werk was ze aan het nippertje ontsnapt aan een ernstig ongeluk. Ze moest afslaan in een scherpe bocht op de 80 weg en van de andere kant kwam een enorme vrachtwagen veel te hard helemaal over de streep heen op de verkeerde weghelft..ze kon nog net een dot gas en ruk aan het stuur geven en half de afslag opschieten. Als ze rechtdoor had gemoeten was ze frontaal op die vrachtwagen geklapt. Ze was zich echt rot geschrokken en heeft heel even moeten bijkomen langs de kant van de weg. Recent had ze bijna dezelfde ervaring maar dan met een tegenligger die levensgevaarlijk inhaalde...

Ze begint s ochtends vroeg en er gebeuren rare dingen op dan best rustige wegen.

Oeis, dat is schrikken inderdaad. Man, goed dat ze op zat te letten en juist heeft gehandeld. Dat is letterlijk met de schrik wegkomen.

Dagjes weg zijn incl. wat eten en versnaperingen niet meer grappig inderdaad. Ik begrijp ook prima dat er genoeg mensen zijn die het minder goed hebben en dit niet kunnen bekostigen.

Klopt , het opletten geblazen. zeker ook als het rustig is op de weg.

gisteren ging er nog voor mij iemand op de linkerbaan steeds langzaam verder naar links totdat... de auto langs de vangrail schaafde. Toen was hij wel weer wakker. toen ik hem inhaalde keek ik nog wel of er niet iets medisch was maar hij leek verder gewoon weer te rijden en nam de afslag. Vangrail had wel netjes van voor tot achter een enorme veeg achter gelaten op zijn X3. Gelukkig dat het op de snelweg is me een vangrail, want zoiets wil je niet op een 80 weg.

Ja of met de telefoon of wat anders bezig. het zag er in ieder geval kostbaar uit.
Dagjes weg zijn incl. wat eten en versnaperingen niet meer grappig inderdaad. Ik begrijp ook prima dat er genoeg mensen zijn die het minder goed hebben en dit niet kunnen bekostigen.

absoluut, ik hoor dat bij ons op het werk ook wel eens. Wij waren naar Attractiepark hellendoorn geweest. Ondanks kortingskaartjes en dat het voor ons maar 20 minuten rijden is heeft dat dagje ook 100 euro gekost. Daarna uit eten bij pannenkoekenhuis (hadden we ook nog korting voor de kinderen) maar kostte ook 50 euro. Er zijn genoeg gezinnen die dat geld nodig hebben om 2 weken boodschappen van te kunnen betalen.

Voor de liefhebber, opel classic dag amersfoort

Ja dat heb ik ook weer ervaren afgelopen donderdag. Samen met L naar Bobbejaanland België, K. moest werken en wij waren nog vrij :).
Kaartjes via Vakantieveilingen voor 38,- voor 2 stuks. Maar met wat middageten, een slushpuppie, bakje koffie en parkeren ga je inderdaad al snel richting de €100,-

Mijn Belgische collega van de verkoop heeft een Corsa D gekocht, een 1.0 met 115.000 op de teller, voor zijn zoon die bezig is met rijlessen. Morgen komt hij er mee naar t werk. Zal de eerste Opel zijn hier op de parking in zeker 10 jaar, normaal rijdt hij Mazda 2.

Je kans op verkeersovertredingen is in ieder geval zeer klein :LOL: turboloos 3 cilindertje in een relatief zware B segment auto en lange bakverhoudingen. Destijds reed de woningbouw met die auto's en medewerkers noemde ze zelfs gevaarlijk bij invoegen op de snelweg.

EDIT, even opgezocht, 18,2 seconden in ideale omstandigheden naar de 100 km/h. Gelukkig kennen we in nederland relatief lange invoegstroken

Hij woont in België, drama daar :) :). Geen idee verder, ga hem morgen even bekijken. Hij was erg enthousiast. (voor zijn zoon dan he)

Rob, best heftig wat D heeft meegemaakt dan. Gelukkig is alles goed gegaan.

Zo'n Corsa D 1.0 lijkt me niks. Ik heb als voorloopauto de 1.2 gehad en die was al niet vooruit te fikken.

Mogguh,

Zow, vorige week weer begonnen met werken. Maar op donderdag vloeide de energie uit m'n lichaam, zette mijn maag op en hing ik om 14uur letterlijk aan mijn bureau om nog noodzakelijke zaken te regelen. Toen maar naar huis gegaan, maar man wat kosste die 30km me veel energie. Helaas dus nog weer 2-3 dagen grieperig geweest. Heel apart, nadat ik in de laatste week vakantie ook enkele dagen ziek was. Meestal als je weer opgeknapt bent kun je er weer een tijdje tegenaan.....

Zoals op FB gedeeld zaterdag met de Astra op pad geweest. Had vrijdag gebeld of de auto er stond, en dat was het geval. Kreeg zaterdag de auto snel mee bij de dealer, verkoper was alleen in de showroom en moest 3 klanten helpen.
Zoals geschreven, een fijne auto om mee te rijden. Maargoed, welke nieuwe auto doet dat niet.Ik kreeg een mooie GS line mee, die leuk in de spullen zit. De combinatie van rode kleur (mooi donker rood...goedzo opel) en zwart dak icm led lampen maakte de auto wel echt af hoor. Onderweg zag je er ook echt mensen naar kijken. Kennissen die ik een foto stuurde, reageerden ook erg positief.

Van binnen had ik wel iets minder een wow-factor. Het ziet er netjes uit, maar ik mis toch wel de chrome randjes ed.
Het vele piano-lak, rechte vormen en "minimalisische toetsen" vond ik dat het een beetje kil aan deed. Ik denk dat ik er maar aan moet wennen, je ziet het bij veel merken.

De auto nadien ingeleverd en nog even met de verkopen gesproken. En hij was best kritisch op Opel/stellantis. Zo nog gesproken over de Grandland, waarbij hij aangaf dat de auto in april is voorgesteld....dan had 2 maand later de prijs bekend moeten zijn en 3-4 maand later in de showroom. Zo werkte Opel voorheen volgens hem voorheen, nu onder Stellantis krijgen ze niks geen duidelijkheid. Wel jammer.

Noujah, we hebben de Astra gereden en een goed gevoel aan over gehouden. Alleen mede door ontbreken trekgewicht en momenteel interessantere aanbiedingen (Scenic) denk ik dat hij onderop het lijstje komt te staan.

Komende week ligt de prioriteit elders. We krijgen vrijdag as. de sleutel van het nieuwe huis, dus dan staat alles in het teken van een weekje klussen en verhuizen. De auto-zoektocht zetten we eind september weer voort.

@ rob: zow, heftig verhaal. Daar zal D best van geschrokken zijn.

Zo'n Corsa D 1.0 lijkt me niks. Ik heb als voorloopauto de 1.2 gehad en die was al niet vooruit te fikken.
Ik snap die keuze ook niet zo goed, er zijn zat Corsa's D te koop....dan had ik ook liever de 1.4 gehad. Ik snap best dat beginnen bestuurders met iets minder kunnen beginnen, maar de 1.4 is ook al geen strepentrekker.
Noujah, een eigen auto is natuurlijk al heel gaaf...... en een Corsa D als starter is al een mooi begin.

Van binnen had ik wel iets minder een wow-factor. Het ziet er netjes uit, maar ik mis toch wel de chrome randjes ed.
Het vele piano-lak, rechte vormen en "minimalisische toetsen" vond ik dat het een beetje kil aan deed. Ik denk dat ik er maar aan moet wennen, je ziet het bij veel merken.
Dan kan je beter gelijk voor de Model Y gaan ;) ;)

Een een hybride mag niet, Ruud? Zo'n GSE is ook best leuk..:)

Al weet ik zo niet wat zoiets mag trekken..ook 1400 kg?

0-a18bf6dd2aeb3536ba01881431af640e.jpg

Lastig Ruud, als je met de caravan op pad wilt zou dit al afvallen, of ga je dan zonder bijtelling leasen?

De Corsa D kon voor een zeer lage prijs worden overgenomen ivm. een sterfgeval in de nabije kring. Ik was er zelf ook niet aan begonnen :)

Een een hybride mag niet, Ruud? Zo'n GSE is ook best leuk
Neej, enkel 100% EV.

Lastig Ruud, als je met de caravan op pad wilt zou dit al afvallen, of ga je dan zonder bijtelling leasen?
We zijn er eigenlijk wel over uit dat we weer met bijtelling willen gaan leasen. Dan is de keuze:
Betaalbaarder, en geen trekgewicht (Astra)
Betaalbaar, en (te)weinig trekgewicht en kleinere range (Renault Scenic 60wk/1.100kg trekgewicht)
Duurder, maar caravantrekker: Opel Grandland/Kia EV 6 (1.250/1.600 kg trekgewicht) (of de Model Y)

Verschil in maandbedrag is dan rond de 130 euro tussen de Astra & Kia.

Je ziet wel dat eigenlijk de EV6 de caravan wettelijk mag trekken. Met de Grandland zouden we al over het gewicht heen gaan. We sparen dan voor vakanties de gebruikskosten en risico's, die je met een privé auto wel hebt.

Wat dat betreft heel jammer dat de Astra echt 0kg trekgewicht heeft. Een x met een aanhangertje, of een vakantie met caravan in eigen land is dan al niet mogelijk.

Dat is een lastige keuze, ook de vraag. Ga je sowieso de huidige Astra behouden, of kies je daar iets anders voor? Wat is het nadeel wanneer je zonder bijtelling zou gaan rijden, of een kleiner/goedkoper model, wanneer je de huidige Astra behoudt. Die kan de caravan trekken neem ik aan. Heb je de ruimte van de leaser dan nodig afgezien van je eigen lengte?

Volgens mij moeten jullie gewoon eerst kiezen of je met de leaser de caravan wil trekken of met je priveauto.. Wordt het leaser dan valt er veel af. Wordt het prive dan zijn er volgens mij veel meer opties voor lease en kan het best wat kleiner en dus goedkoper. Dan kan bv een kia ev3 toch ook prima? Jij gaat daar voornamelijk in rijden en b. met de kids in de astra.

Dank voor het meedenken.

De Astra blijft in eerste instantie, hoe dan ook hebben we 2 auto’s nodig.

Een Corsa kan, maar is niet handig als je die ook prive wilt gebruiken met 2 kleine kids. De kinderwagen meenemen is dan al een uitdaging…. Ook vanuit het werk willen de liever een auto met wat meer ruimte, kun je ook nog een x wat mee nemen.
En de Corsa Yes met oud accupakket komt ook al op 31,5k. Dan liever iets meer betalen en de ruimere astra nemen.

Als we voor een niet-caravantrekker gaan hebben de Scenic 60kw en Astra 50kw de voorkeur.

Gaan we voor een wel-caravantrekker kom ik snel uit bij de Kia EV6. Ik denk dat het niet handig is om de Grandland dan te nemen, wetende dat je dan 5 jaar lang het risico neemt om met 200-300kg te zware caravan te gaan rijden.

Kia EV 3 ook met een schuin oog naar gekeken, maar ben er niet kapot van. Oogt wel heel futuristisch.

Waarom kan een corsa niet als tweede auto? Wij redden ons toch ook met een astra en c3? Het gros van de Nederlanders heeft toch een grote auto en een kleintje ernaast? Sterker nog..heel veel Nederlanders mogen blij zijn dat ze één auto kunnen betalen...:)

Kortom een luxeprobleem dus...
:)

Wij jarenlang met een 1 serie BMW en een Aygo. Prima te doen.
Groter is misschien handiger soms, wanneer je het voor de kosten/prijs niet hoeft te laten.

Ik zou denk ik, als ik zo je berichten lees voor de Kia EV6 gaan.

Zoals Rob zegt, inderdaad wel een luxe probleem :)

Waarom kan een corsa niet als tweede auto?
De auto heeft natuurlijk ook een zakelijk belang, de ruimte is voor het werk ook soms nodig.

Daarnaast vind ik een iets grotere auto zelf veel fijner rijden, plus iets meer kofferruimte vind ik ideaal. (Op mijn 22e had ik een Vectra GTS…)

Ik zal niet zeggen dat je prive niet met een kleinere auto overweg kunt, maar die geringe meerkosten voor een maatje groter neem ik graag voor lief.

Terug
Bovenaan