denk ik ook, zeker met snelladen en goed netwerk moet dat voor de meesten prima zijn. Misschien ooit met nieuwe accutechnieken dat ze in staat zijn veel compactere accu's te maken die goedkoper te produceren zijn maar met de huidige techniek is een 100Kw accu echt onnodig duur en zwaar voor een gemiddelde auto.
Ligt heel erg aan de infrastructuur en gebruik. Rij je vaak met een aanhanger, wil je een zwaarder accupakket.
Rij je veel km. Dan wil je graag een goede infrastructuur of een groot accupakket.
Denk dat de betaalbare grens wel ergens tussen de 500-700km ligt, dus daar zit PSA met zijn 700km heel goed. Dan kun je zelfs met een caravan nog goed uit de voeten, als je na 350km (is 3 uur rijden) een 30min moet laden.
Vorige week wel tegen de tekortkoming in infrastructuur aangelopen. Vanuit huis naar Essen is 110km. Vol vertrokken, eerst een 40km met 80 km/h gereden. Daarna een 20km met 130 km/h. Daarna teruggezakt naar 100km/h en laatste 20km in de stad gereden met kruiptempo. Uitendelijk met 20% accu aangekomen bij de beurs. Ik ben vroeg vertrokken zodat ik meer kans had op een snellader, die was wel vrij maar de kabel met mijn Chademo aansluiting werkte niet. Dus doorgereden naar één van de 8 snellaadplekken 300meter verderop, die hadden echter alleen CCS koppelingen. Toen 45 min rondgereden in de buurt naar "trage" laadpalen, maar velen waren vol of stonden brandstofauto's geparkeerd.
Uiteindelijk met 10% accu maar terug gereden naar een snellader buiten het centrum en daar met 2% aangekomen. Auto aangesloten, 30-45min bij hotel wat er naast zat met de laptop kunnen werken, en daarna met 85% accu weer teruggereden naar het werk. Gevolg, halve dag verspild en de beurs niet bezocht.
Dat ligt niet aan de auto, die beperking met de Leaf is bekend.....maar bij een groot beursgebouw verwacht je toch tenminste een hele batterij aan laadpalen. Zeker nu de duitse autoindustrie ook volop meedoet in de EV-wedloop.
@ AJ Schuurmans: Welkom hier, leuke auto die ADAM.