Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Het wagenpark is thuis dus al verdeeld Fer :)

Die ruitentinter uit Gorrendijk las ik ook al goede dingen over, volgens mij toen ik me ging inlezen in een Focus.
Gisteren overigens gereden met de Mazda 3. Fijn ding, heel vlak koppelverloop. En mega luxe!

Nieuw-0-Opel-Astra-14TurboInnovation-ID823651782

Ze bevallen beide goed, fer?

1 op 16 valt me wat tegen. Maar valt me wel vaker op dat verschil benzine diesel qua verbruik steeds minder wordt en je steeds meer kilometers moet maken om de hoge wegenbelasting er uit te kunnen krijgen. Vooral bij grotere auto's.

Mag ik vragen waarom je steeds met de mazda 3 bezig bent, Barri? Ben je van plan er een te kopen?
Heb je het dan over het nieuwste of het vorige model?

Zag net ergens foto van de achterkant van nieuwe civic type r. Welke dwaas heeft die bedacht...echt vreselijk.

Zag net ergens foto van de achterkant van nieuwe civic type r. Welke dwaas heeft die bedacht...echt vreselijk.

ja zo jammer! Want puur qua specs is het een indrukwekkend apparaat.

Ja dieselrijden word gewoon steeds onaantrekkelijker. De belastingen gaan ook nog eens fors omhoog de komende jaren. Over een aantal jaar is het gewoon heel onaantrekkelijk om uberhaupt over diesel na te denken. Ik zag ook ergens deze week een bericht dat er een enorme daling is qua dieselauto's die op kenteken worden gezet.

Rob, een Mazda 3 zou een Punto opvolger kunnen zijn. Ik had er echter nog nooit mee gereden en de karakteristiek is toch wat anders omdat het geen turbo is. Maar wat rijdt het fijn!

En wat een weertje vandaag he! Stukje wezen fietsen, toen de Kever gepakt en daarna de wielen van de Punto gewisseld. Heerlijk!

Een nieuwe dan? Of ben je al vast aan het oriënteren voor over paar jaar?

Het was inderdaad heerlijk weekend. Vrijdagavond met de boys nog even lekker wezen stappen in Leeuwarden. Soort babyshower voor mannen, zeg maar...;) Vandaag heerlijk met de drie dames wezen wandelen in Lauwersoog.
Net nog even snel paar beste krassen op zowel de Corsa als de Astra weg gecleanerd. Bij beide auto's zat rechtsachterbovenin opeens flinke schaafplekken op lak en achterlicht. Waar het wegkomt...Maar met commandant vrijwel volledig weggekregen. Daarna de astra nog even gewassen.

Ik kreeg een offerte voor een nieuwe, omdat die beginnende verkoper nooit gevraagd heeft waarvoor ik kwam... Maar ik ga dan voor een tweedehands hoor, maar het blok is gelukkig al een tijdje hetzelfde!

Knap dat je die krassen weg gekregen hebt, dat is niet zo makkelijk meestal.

Zo'n Mazda 3 is mijn broer zich ook op aan het oriënteren samen met een astra J. Ze zijn nog wel flink aan de prijs nog!

zoiets bijvoorbeeld (y)

super mooie kleur, heel mooi interieur, prijs is op zich ook netjes (y)

@Barri Waarom dan geen CX-3 ? Zelfde vette opties, uitrusting en motor. Ik heb niet zoveel met de Mazda 3 maar de CX-3 vindt ik dan wel echt dik.

Ik heb niet zoveel met de Mazda 3 maar de CX-3 vindt ik dan wel echt dik.

Ik krijg er een groot 50+ gevoel bij.

oke hij ziet er voor een SUV achtig ding niet verkeerd uit, maar het blijft gewoon een karretje waar altijd 50+ ers in rijden, liefst nog met een caravan er voor. Maar dat geld voor andere merken net zo natuurlijk met zulke mode popjes die tegenwordig razend populair zijn.

Echt joh ? Wat mij betreft gewoon een stoer karretje, iets hoger, lekker bonkig, altijd dubbel uitlaatje. Vorm / lijn van de ramen bevalt ook. Ik zie dat 50+ niet hoor ! ;)

Ik vind alleen de mazda 6 en CX5 mooi. De 3 vind ik van achteren plomp en de CX3 is wel errug klein en mij ook te seniorenachtig.

Denk daarnaast dat ie nog fors aan de prijs is. Is nog niet lang op de markt.

Total Loss zei:
Echt joh ? Wat mij betreft gewoon een stoer karretje, iets hoger, lekker bonkig, altijd dubbel uitlaatje. Vorm / lijn van de ramen bevalt ook. Ik zie dat 50+ niet hoor ! ;)

Ik zie dat 50 plussers meer in de berijders zelf, niet zozeer in de auto, die ziet er prima uit voor zo'n type auto. Ik hou sowieso niet van zulk soort karretjes die tegenwoordig met paddestoelen uit de grond schieten maar de berijders helpen ook niet echt bij aan het imago er van

Maar veel 50 plussers hebben op zich nog wel wat spaargeld over en geld voor een nieuwe/jonge auto. Ze willen wel hun hoge instap behouden maar wel 'jong en hip' zijn en kopen zoiets. Je ziet het zelfde met auto's zoals de KIA Sporage en consorten.

De enige die ik er best aardig uit vind zien in de categorie is de ford Kuga (vingale). Die ziet er in de juiste kleur / uitvoering best stoer uit (y) al zal die ook wel wat prijziger zijn.

Ik heb helemaal niks met SUV's. De Mazda 3 is gewoon een heel stoer ding.
Precies zoals Joost 'm post. Heerlijk! En voor het sportieve nog een spoilertje voor onder. Zag ik in de brochure staan :)
10507

Total Loss zei:
@Barri Waarom dan geen CX-3 ? Zelfde vette opties, uitrusting en motor. Ik heb niet zoveel met de Mazda 3 maar de CX-3 vindt ik dan wel echt dik.

Het lijkt me dat de CX-3 eerder een 2 met hoge instap is.
Als je in dezelfde klasse wil blijven, lijkt de 3 met hoge instap naar mijn aanvoelen eerder de CX-5.

Goodmorning!

Lekker weekendje gehad vanwege het weer. Zaterdag het eerste rondje op de motor gemaakt. Had verwacht dat dat nog wel wat frisjes zou zijn, maar viel reuze mee. Eerste 100km is weer gemaakt en de nieuwe voorband is het eerste laagje vanaf :D

Gisteren verjaardag bij de schoonfamilie en ook bijna de hele middag zonder jas buiten gestaan in het zonnetje. Toen om een uur of 17.30 de zon achter de huizen zakte werd het wel gelijk fris, maar was echt heerlijk :)

Nu back to business :cool:

@ Berry, welke uitvoering van de Mazda 3 reed je?
Ik vind het ook een mooie auto, alleen de achterkant klopt niet helemaal. Bij de Mazda 6 is de achterkant stukken mooier. Ook vond ik het interieur en de knopjes iets teveel plastic fantastic én hij was kneiter duur in de lease, daarom heb ik er toentertijd (ondanks aanbod van de dealer) geen proefrit in gemaakt.

@ Fer, 1:16 lijkt me netjes. De nieuwste diesels zullen inmiddels wel beter dan 1:20 scoren en de eco-benzine modelletjes kruipen naar de 1:16 maar dat is geen eerlijk vergelijk met een auto van +/- 10 jaar oud

Mazda 3 vind ik zelf ook heel lekker! Zeker in rood en GT-M.

@ Peter, ja lekker zeg! daar koop je veel voor weinig, erg mooi!

@ Fer, 1:16 voor een Mondeo lijkt me prima! Mooi dat hij bevalt!

@ Weekend, heerlijk zeg, lekker met die kleine weggeweest, in de tuin wat gedaan lekker gefietst :) Nee laat de lente/zomer maar komen :)

Mogguh!

Iedereen heeft genoten van heerlijk weer zo te zien :)
Ik heb een verjaardagsweekend achter de rug: pa en ma waren allebei jarig, dus mooi handig.

Zaterdag nog even naar de Hondenclub geweest: herdershonden die een soort politietraining krijgen. Mooi om te zien!
Vroeger kwam ik er heel regelmatig, echter de laatste jaren niet meer.

@ Mazda: van buiten gaan ze inderdaad de goede kant op! Van binnen vond ik de 6 echt teleurstellend: plasticfantastic. Heeft de ASX van m'n ouders ook en dat is gewoon zo jammer.
Hoge zit heb ik niet zo'n moeite mee maar ik snap dat mensen het als '50+' beschouwen: vanwege lichamelijke klachten zijn dat soort auto's gewoon erg prettig.

@ BRG: locatie van het huis is super! Maar die loods doet wel wat afbreuk aan de rest van het huis eerlijk gezegd...

@ Fer: mooie score voor zo'n dikke auto met 'ouderwetse' diesel! Die eco-pruttel van mij haalt net de 1 op 20....

Mogguh!

Richard, ik reed een GT-M. Dat zijn de meesten ook. Als je eens tijd hebt, stap dan eens in een facelift model. De verschillen zijn klein, maar zeker jouw gevoel mbt de knopjes is helemaal weg. Het zijn de kleine dingen die het 'm doen.
Sedan is net zo duur, maar wat onhandiger. En die heeft niet de zichtbare uitlaten.

Wat een weertje gisteren hè? Lekker gefietst, de Kever gepakt en daarna nog even de wielen van de Punto gewisseld.

Heerlijk weer gisteren! Wat aangeklooid om het huis en daarna samen een heel stuk met de cabrio rond geweest. Nu nog met de ramen én het windscherm omhoog, maar ik kan niet wachten tot het warm genoeg is om die ook weer te laten zakken.

De velgen van de Astra vorderen goed. De reparaties zijn niet perfect, maar je moet er met de neus op staan om die plekjes te zien. Ook het spuitwerk is dat niet, maar goed.. ik ben maar een goedbedoelende amateur. Ze liggen nu in de verwarmde bijkeuken uit te harden, in de hoop dat ik er nog wat meer glans op kan polijsten. Eéntje moet nog een keer, die zal ik niet helemaal lekker hebben schoongekregen of goed laten drogen en dat heeft wat lelijke plekjes achtergelaten. Komend weekend hopelijk wisselen.

Sanoma zei:
@ Fer: mooie score voor zo'n dikke auto met 'ouderwetse' diesel! Die eco-pruttel van mij haalt net de 1 op 20....

Stiekem valt me dat beide wat tegen eigenlijk. Onze Corsa doet zonder veel moeite (en met een stevige rechtervoet van de bestuurster) toch wel 1:22. Wel voornamelijk langere stukken en het meeste over 80km-wegen. De GTS van mijn vader haalde met een beetje moeite 's zomers ook wel 1:20, maar 1:18 zat er altijd wel in eigenlijk.

@Mazda: dat concludeerden we al op de RAI, maar ze maken aantrekkelijke auto's. Op het design valt links en rechts wat af te dingen, maar in de juiste uitvoering vind ik dat geen probleem.

British Racing Green zei:
Total Loss zei:

Het lijkt me dat de CX-3 eerder een 2 met hoge instap is.
Als je in dezelfde klasse wil blijven, lijkt de 3 met hoge instap naar mijn aanvoelen eerder de CX-5.

Nu heb ik de CX-3 van binnen niet bekeken, maar een CX-5 is (van binnen en van buiten) een serieus grote auto en lijkt me een prima hoog alternatief voor de Mazda 6.

De CX-3 is volgens mij op basis van de 2, maar komt qua grootte wel overeen met de 3. Opzich een aardige auto, maar ik doe niet mee aan de SUV hype :)

CX3 is idd op basis van de 2 maar als je hem ziet denk je toch echt met een C segment te maken hebben. Komt gewoon erg volwassen over. Een CX5 is echt veel te groot en zwaar, interieur daarvan is ook veel minder vergeleken bij de CX3. CX3 heeft wel ook echt luxe opties die je niet verwacht in dat segment ( volledige led verlichting, head up display etc. )

Ga maar eens in de cx3 zitten...Dan ben je gauw klaar. Echt klein van binnen...ik zat er op de rai echt niet lekker in en was voor mij echt afknapper. Cx5 is inderdaad fors. Zou eigenlijk nog een cx4 moeten komen op basis van de 3...o_O

Moin moin, zoals ze in Noord Duitsland zeggen,

Even over de Mazda's, de 3 en 6 vind ik interessanter dan de Suffers. Maar ja, ik ben dan ook geen 50+ meer... :p
Met een SUV hoef ik thuis niet meer aan te komen sinds de ML. Over het algemeen zijn ze minder fraai dan de sedan / hatch / kombi.
Kijk eens goed naar de kleinere BMW suv's, de familie-trekjes moeten blijven en daar moeten ze echt krampachtig hun best voor doen. Daardoor kloppen (from my perspective) de verhoudingen niet meer.
Jaren geleden schreef ik op het forum eens, door 500E destijds onderschreven, een auto moet minstens 4,5 m lang zijn om hem een vloeiende, sierlijke lijn te kunnen geven (SUV's vallen daar natuurlijk buiten... ). Ik ben het nu nog steeds met mijn eigen stelling eens. Alleen, doordat de auto's in het algemeen langer, breder en hoger zijn dan pakweg 10 jaar geleden, moet die minimale sierlijkheidslengte ook groeien. Kom je dus al gauw uit op 4,8 m. Kortom, dan zit je al bijna op de lengte van een Vectra C of een .... Thesis (4,89 m).

Om daar op terug te komen, ik heb de A180d nog twee à drie weken. Dan komt er een opvolger voor de Thesis. Wat? Staat niet op de Hofmeester website, zo recent door hem aangekocht. De kans dat hij bij hem vandaan komt schat ik op 90%.
Eh, Peter weet al over welke ik het heb, via zijn eigen reactie op FB. Cryptisch? :)

Goed dan, C 240 Kombi, 2000, zilver.

En nu naar kantoor, ben ik daar nog voor 7 uur. :LOL:

Hoi,hoi!!

Mazda maakt naar mijn mening momenteel echt leuke modellen, lekker sportief en een tikkeltje agressief.
Helaas komt het interieur nog niet helemaal mee, dat is nog vrij veel plastic.

Zag net het motorenaanbod van de Crossland X, jammer dat er allemaal Peugeot motoren in hangen terwijl Opel duidelijk fijnere motoren in de schappen heeft liggen. Zo begint de Crossland al met een achterstand.

Vandaag met de GTS ook ff bij de Opel-dealer geweest, de radiator is lek.....en dat valt gelukkig onder het Opel-winterplan.
Dus auto ff op de brug gehad, waarbij de chef werkplaats ook constateerde dat hij lek is en vervangen gaat worden.
Volgende week dinsdag komt er een nieuwe radiator in. Heb ik zo in 1 klap het Opel winterplan van de laatste jaren terug verdient. :)

Overigens niet geheel een fijn gevoel, bij een garage komen voor een reparatie terwijl je de auto er nooit in onderhoud hebt.

Vandaag met de GTS ook ff bij de Opel-dealer geweest, de radiator is lek.....en dat valt gelukkig onder het Opel-winterplan.
Dus auto ff op de brug gehad, waarbij de chef werkplaats ook constateerde dat hij lek is en vervangen gaat worden.
Volgende week dinsdag komt er een nieuwe radiator in. Heb ik zo in 1 klap het Opel winterplan van de laatste jaren terug verdient.

Gelukkig, dat had dan geen 2 weken later moeten gebeuren :)

En ja, het voelt misschien niet goed als je er verder nooit komt, aan de andere kantl de dealer 'claimt' dit bedrag bij de impoteur en hebben ze mooi werk mee. Kan overigens een zeer kostbare reparatie zijn als je pech hebt. (y)

Barri zei:
Een Kleinwagen? :)

Ganz genau! Vergeleken met de Thesis is bijna alles een Kleinwagen. :D

Radiator: precies, beter nu dan een paar weken later. Nu kost het de dealer niets, integendeel. Ach, ben je weer even verzekerd van een gecontroleerde wagen toch? (y)

Beste Opelisti en berijders van andere merken... mag ik u voorstellen, de auto die over drie weken terugkeert naar Duitsland.
De fotolocatie zal jullie wel bekend voorkomen. ;)

Heeft Marco een keer een origineel Nederlandse auto, gaat ie naar Duitsland!
Gefeliciteerd E!

Thesis inruilen, of gaat ie op een Duitse schroothoop en pak je de 'Zug' naar Heerhugowaard?

Origineel Nederlands? Op de RDW site zie ik niets over de eerste tenaamstelling en zo.
Zoek ik zeker verkeerd...

Mercedes komt, Lancia gaat de omgekeerde weg. Is voor de eerste keer "zugelassen" in Erlangen, bij Nürnberg. Is daarna dus in Baden-Württemberg terechtgekomen en gaat dan binnenkort helemaal van Zuid Duitsland naar de kop van Noord Holland.
Ik hoop dat hij daar tegen inkoopsprijs een andere turbo krijgt.

Mooie auto Elmer! lekkere Km vreter.

vervelend Ruud van de radiator, maar wel lekker dat hij kostenloos wordt vervangen. kostte mij bij de E46 destijds toch een paar 100,-

Proficiat Elmer.
(Al had ik dit duidelijk zien aankomen).
Hopelijk deze keer probleemloos en een blijvertje.
Een break met trekhaak, dus voor eventuele toekomstige verhuisplannen intern Duitsland zit dat wel goed ;)

@ Ruud, ik snap dat je je enigszins opgelaten voelt om nu ineens wel naar de dealer te gaan, maar dat gevoel had je al moeten hebben toen je voor een winterplan ging natuurlijk ;)
Ik zou me er niet druk om maken in elk geval, Opel bied deze mogelijkheid en jij maakt daar netjes gebruik van. Prima toch? :)

@ Elmer, proficiat met de nieuwe Benz. Kun je wel weer even mee vooruit (y)
Eerlijk gezegd heb ik dit model C-klasse en dan met name de Estate nooit echt mooi gevonden, maar ik geloof gelijk dat het een heerlijke km vreter is (y)

Vanavond na het eten maar even heen wandelen. Wel een tweetal stemwijzers ingevuld, maar een hoop vragen vond ik erg zwart/wit waardoor ik er niet echt een mening over had. Uiteindelijk rolde daar dan ook een partij uit wat niet paste bij mijn gevoel.

Toen het programma van bovenstaande partij en de partij waar ik wel een goed gevoel bij had (plus nog enkele andere) en daaruit bleek dat mijn gevoel toch de juiste was.

Ben overigens "bang" dat het een kabinet uit vier of misschien wel vijf partijen gaat worden aangezien niemand samen met de PVV wil regeren en ze wel veel zetels gaan halen gok ik. Dan hebben we dus weer een kabinet waar van alles in zit en waardoor besluitvorming niet altijd even optimaal is.

Datzelfde heb ik Richard 2 van die stemwijzers ingevuld.. kwamen kleine partijen uit waarbij ik na het leven van hun programma's er nog geen sluitend gevoel bij heb.
Ik vind,dat er dit jaar ook zoveel onzin in die programma's staat. Zaken die iedereen wilt, maar die toch niet meer kunnen veranderen. Uiteraard ook een hoop zaken waar ik geen belang in heb, en dat deel lijkt deze keer meer en meer terug te komen in die stemwijzer.

ZZP, Europees leger, AOW leeftijd etc.

ik heb bij alles wat voor mij n.v.t. is gene van beide ingevuld, dan houdt je maar 1/3e van de antworoden over.

ZZP is iets wat mij reuze zou interesseren als ik nog in NL woonde.
Het wordt deze mensen bijna onmogelijk gemaakt om ZZP te blijven.
Maar daar hebben we wel wat topics op Linkedin over. ;)

Dank voor de goede Benzwensen! :D
Kijk echt uit naar die zes-in-lijn motor. Heb getwijfeld om hier in Duitsland een W210 kombi te kopen.
Vond ik echter toch wat te plomp overkomen en nu heb ik gekocht bij iemand die we behooorlijk goed kennen.
Op 3 april ist der Gestallt. :)

Vooraf ga ik uit van een jaar C240T rijden en dan omwisselen voor een nieuwer model.
Bevalt de auto dan echter nog steeds, kan het echter zomaar langer gaan duren.

Gefeliciteerd Elmer!
Persoonlijk denk ik dat je kwa moderniteit 3 eeuwen terug gaat, maar kwa degelijkheid wel enorme stappen vooruit zal gaan.
Rationeel gezien een goede keus (y)

@stemmen: heb een aantal stemwijzers ingevuld, bij mij kwamen er ook hele andere partijen uit.
Uiteraard komt dat omdat de kleine partijen ook een klein programma hebben. Dus bijv de Piratenpartij, die hebben maar 1 standpunt. Dus is er 1 vraag er over in de stemwijzer. En als je die toevallig op Ja indrukt, heb je meteen 100% overeenkomst met die partij.

De vragen over ZZP gaat meer over in hoeverre het kabinet de zelfstandigen moet betuttelen met verplichte volksverzekeringen zoals WW-premie en pensioenopbouw.

Fer zei:
wa moderniteit 3 eeuwen terug, maar kwa degelijkheid wel enorme stappen vooruit

De degelijkheid van de Lancia is boven verwachting, Enkel rammeltje of kraakje. Verder Mercedes-achtig solide. Ja, dat was ook voor mij verrassend.
De betrouwbaarheid is waar het mij meer om gaat, daar maak ik wel reuzestappen vooruit.

De evaluatie van de Nederlandse kiesuitslag voelt raar aan...
Rutte wordt de winnaar genoemd, maar die verliest wel 8 zetels.
Wilders is zogezegd de verliezer, maar gaat er wel 5 zetels op vooruit. o_O

Mogguh

@ Elmer: Gefeliciteerd met je "nieuwe" wagen. Ik verbaas me er toch over hoe die Marco nog auto's weet te slijten. Ik ken hem niet persoonlijk, maar heb wel het idee dat het een oprechte en eerlijke man is, dat spreekt in zijn voordeel. Daarnaast is hij ook liefhebber, dat geeft ook een goed gevoel bij verkoop.

Maar als ik zie wat hij verkoopt, dan zijn het veelal jongtimers. Vooral mercedes van een respectabele leeftijd, kilometerstand.....die er overigens picobello uit zien. Ik verbaas me er over dat er nog zo veel vraag is naar dit soort wagens.

Gisteren de cabrio weer aangemeld voor wegenbelasting en verzekering, en vandaag weer met de cabrio op pad. Heerlijk met dit weer!!

@ Verkiezingen: Blij dat de VVD weer de grootste is, al is het jammer dat ze zetels hebben moeten inleveren. Nu moeten ze met meer partijen samen werken, iets wat de stabiliteit van de coalitie niet ten goede komt. Ik verwacht een combinatie van VVD & CDA, aangevuld met een andere wat rechtse partij. In ieder geval blij dat Wilders niet aan de macht komt.

Ik ben wel tevreden met de uitslag. Alleen is het jammer, zoals ik gisteren al zei, dat er vier of misschien wel vijf partijen nodig zijn om een kabinet te vormen aangezien niemand met de PVV samen wil werken.
We gaan het zien, ik denk dat het voor de stabiliteit wel goed is dat Rutte zijn koers grotendeels door kan zetten want hij heeft (samen met de PvdA) Nederland toch door de crisis geloodst. Bizar trouwens hoe slecht de PvdA het gedaan heeft o_O

@ Youngtimers, ik verbaas me er ook over dat deze zo gretig aftrek vinden. Dat het met name Benzen zijn komt door de voorkeur van Marco natuurlijk, maar ik denk ook dat die auto's gewoon echt heel goed zijn samen met de BMW's uit die tijd en nog prima mee kunnen heden ten dage. Iets wat bij veel andere merken/modellen toch anders is.

Maar Marco weet ook precies hoe het werkt. Auto's worden spic en span gemaakt, van binnen en buiten grondig gepoetst. Goede foto's erbij, mooi verhaal met veel documentatie. Waarschijnlijk is hij ook nog een prima verkoper en kan hij dus veel afzetten tegen stevige prijzen.
Of dat het allemaal waard is? Dat is de vraag, maar gezien zijn succes zit dat wel prima dus :)

Dit geld overigens niet alleen voor Marco, meerdere youngtimer specialisten werken op die manier.

Terug
Bovenaan