A
Anoniem
Guest
Hm, zonder zwart dak mooier. Is groen ook in het kleurenpallet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
SVF zei:Is dit nou de Corsa E of de Corsa F? In sommige media wordt er gesproken van de E en bij andere hebben ze het over de F. Ik vind het wel een leuk karretje maar dat vind ik het uitgaande gefacelifte model ook nog steeds. (vooral in fel groen) Ik ben benieuwd of ik daar bij deze nieuwe na 12 jaar ook nog zo over denk...
D Elzinga zei:SVF zei:Is dit nou de Corsa E of de Corsa F? In sommige media wordt er gesproken van de E en bij andere hebben ze het over de F. Ik vind het wel een leuk karretje maar dat vind ik het uitgaande gefacelifte model ook nog steeds. (vooral in fel groen) Ik ben benieuwd of ik daar bij deze nieuwe na 12 jaar ook nog zo over denk...
Je bent waarschijnlijk in de war omdat de elektrische variant hiervan de Corsa-e heet. Qua modelgeneratie is dit de F.
Ik denk dat je de Corsa D bedoelt. De Corsa E is de (zeer uitgebreide) facelift van de D, die in 2014 op de markt kwam. En wat mij betreft qua uiterlijk een enorme verbetering tov de D. Qua rijden vermoed ik ook, of hoop ik eigenlijk, want ik vond de Corsa D typisch een auto die je voor straf moest rijden.MattCurlew zei:Ik vond de Corsa E eigenlijk wel een leuk autootje. Alleen bij de facelift werd vooral de neus ontzettend mislukt en de rest ook niet fraaier. Bleef het gek genoeg goed doen. De Corsa F is vooral een stuk groter en volwassener om te zien.
Automerken snijden zichzelf wel aardig in de vinger; waar juist ruimte kwam voor A-segment auto's, omdat de B-segment auto's steeds groter werden, gaan die nu juist verdwijnen..
En wat mij betreft qua uiterlijk een enorme verbetering tov de D
Ja, al denk ik dat je foto van de E een wat ongelukkige hoek is, de neus ziet er daar 'afgezakt' uit. Ik vind deze overtuigender:MattCurlew zei:Serieus? Van https://www.netcarshow.com/Opel-Corsa-2011-1024-2e.jpg naar https://www.netcarshow.com/Opel-Corsa-2015-1024-1b.jpg een verbetering?
MattCurlew zei:Ik vond de Corsa D eigenlijk wel een leuk autootje. Alleen bij de facelift (Corsa E) werd vooral de neus ontzettend mislukt en de rest ook niet fraaier. Bleef het gek genoeg goed doen. De Corsa F is vooral een stuk groter en volwassener om te zien.
Automerken snijden zichzelf wel aardig in de vinger; waar juist ruimte kwam voor A-segment auto's, omdat de B-segment auto's steeds groter werden, gaan die nu juist verdwijnen..
Nee staat er nog op. Ik had hetzelfde. Maar als je vervolgens helemaal opnieuw naar opel.de gaat dan lukt het wel weer grinning smiley
Total Loss zei:Ding weegt wel nogal wat zeg.
Total Loss zei:Ding weegt wel nogal wat zeg.
D Elzinga zei:Total Loss zei:Ding weegt wel nogal wat zeg.
Oei, als GT dat ziet...
Rutger DC zei:Total Loss zei:Ding weegt wel nogal wat zeg.
Renault Zoe weegt 1475 kg leeg en zonder bestuurder, wordt er in Duitsland niet 100 kg bij opgeteld of zo? 1530 of 1430 kg lijkt me dan ook normaal voor zo'n auto. Vergeleken met een benzine-Corsa veel natuurlijk, maar de 208 is volgens mij relatief licht in zijn klasse, dus dat zal ook wel voor de Corsa gelden.
Total Loss zei:Jammer dat je tegenwoordig nog maar heel weinig groen ziet.
straatos zei:Total Loss zei:Jammer dat je tegenwoordig nog maar heel weinig groen ziet.
Mee eens. Voor de C3 gebruikt Citroen bijv. een leuke mintkleur. En voor de Cactus een groenblauw... Of was het blauwgroen?
Don Klepp Zeijcker zei:Fraai. Lijkt mij een model dat 'tot leven komt' (beter tot zijn recht) als hij op straat voorbij komt.
Rutger DC zei:Hmm, doe mij dan maar fris en fruitig groen.
![]()
(Foto: https://de.wikipedia.org/wiki/Benutzer:M_93 )
Moderator
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/eerste-prijzen-opel-corsa-e-bekend/De Corsa-e verschijnt in eerste instantie als Launch Edition in de Nederlandse showrooms. Op het Nederlandse prijskaartje is een prijs van € 34.999 genoteerd. Voor dat geld is de Opel uitgerust met onder andere eco-led-koplampen, lichtmetalen 17-inch wielen, multimedia met navigatie, automatische klimaatregeling en cruisecontrol. Ook is een zesjarig E-Service-contract bij de prijs inbegrepen, waarbij Opel kosteloos het onderhoud voor zijn rekening neemt. In de Free2Move Lease kost de Corsa maandelijks € 435 (60 maanden, 10.000 km per jaar), als Private Lease komt de auto uit op een maandbedrag van € 499.
De Launch Edition staat vanaf maart 2020 bij de dealers. Een instapversie volgt in juli. Met een vanafprijs van net geen € 35.000 is de Opel een fractie goedkoper dan zijn (nieuwe) familielid uit Frankrijk. De Peugeot e-208 kost in ons land namelijk minimaal € 36.250 als Allure. Onderhuids delen beide auto’s hun techniek. Die is in de Opel goed voor een elektrische actieradius van 330 kilometer.
MattCurlew zei:Altijd lachen die reacties over de prijzen van EV's. Leaseprijzen zijn veel belangrijker voor dit soort spul
MattCurlew zei:Altijd lachen die reacties over de prijzen van EV's. Leaseprijzen zijn veel belangrijker voor dit soort spul
Een dure auto heeft altijd een duurdere 'leaseprijs'. Leasemaatschappijen verrekenen natuurlijk zaken als afschrijving en onderhoud in het leasetarief maar bij al mijn leaseauto's tot dusver blijkt het aantal contractmaanden maal het maandelijkse tarief + wegenbelasting toch verdacht dicht bij de cataloguswaarde uit te komen. Wat natuurlijk ook niet heel vreemd is. Maar dan kun je je wel voorstellen dat een Teslaatje modelletje s of x voor velen gewoon keihard boven budget is, ondanks dat die nauwelijks bijtelling doet.MattCurlew zei:Altijd lachen die reacties over de prijzen van EV's. Leaseprijzen zijn veel belangrijker voor dit soort spul
DeeTwee zei:Een dure auto heeft altijd een duurdere 'leaseprijs'.
Er zijn naast de catalogusprijs allerlei andere aspecten die het leasetarief beïnvloeden. Ik denk dat botweg de hoeveelheid korting die de importeur links- of rechtsom geeft de belangrijkste is. Dit verschilt ook per leasemaatschappij. Daarnaast constateer ikzelf dat net geïntroduceerde modellen vaak gunstig zijn. Hoe dan ook heb ik het idee dat Mazda niet meedoet met het kortingenfestijn, alle keren dat ik voor een nieuwe auto ging waren ze schreeuwend duur in het leasetarief. Kennelijk ligt hun prio niet bij zakelijke leasers, al zullen er ongetwijfeld bedrijven zijn waarvoor het wel gunstig is Mazda's te leasen.Bimmert zei:DeeTwee zei:Een dure auto heeft altijd een duurdere 'leaseprijs'.
Toch niet. Toen ik in 2013 in de running was voor een D segmenter was de BMW die ik uiteindelijk koos vergelijkbaar in de lease geprijsd als een Mazda6 met een aanzienlijk lagere fiscale waarde (minus 9k of zo).
DeeTwee zei:Er zijn naast de catalogusprijs allerlei andere aspecten die het leasetarief beïnvloeden. Ik denk dat botweg de hoeveelheid korting die de importeur links- of rechtsom geeft de belangrijkste is. Dit verschilt ook per leasemaatschappij. Daarnaast constateer ikzelf dat net geïntroduceerde modellen vaak gunstig zijn. Hoe dan ook heb ik het idee dat Mazda niet meedoet met het kortingenfestijn, alle keren dat ik voor een nieuwe auto ging waren ze schreeuwend duur in het leasetarief. Kennelijk ligt hun prio niet bij zakelijke leasers, al zullen er ongetwijfeld bedrijven zijn waarvoor het wel gunstig is Mazda's te leasen.
Maar goed, neemt niet weg dat je mijns inziens niet domweg kunt zeggen "catalogusprijs (van een EV) maakt niet uit, het gaat om het leasetarief". Dat is gewoon te kort door de bocht. Dure EV's hebben hoge leasetarieven net zoals dure conventionele auto's dat hebben.
straatos zei:Vraag is of er ook een (mooiere) Opel pendant komt op basis van de Peu 2008....
De minst potente nieuwe Corsa krijgt de atmosferische driepitter die bij PSA PureTech heet. Die kennen we van de 208 en levert 75 pk. Hij komt er alleen in combinatie met een handgeschakelde vijfbak. Hetzelfde aluminium blok is er ook met turbo en daarbij kun je kiezen tussen 100 en 130 pk. Laatstgenoemde heeft standaard een achttraps automaat, de 100 pk-variant krijgt die optioneel en heeft standaard zes handgeschakelde verzetten vooruit. De automaat is door middel van flippers aan het stuur ook zelf te bedienen.
De diesel is nog niet afgeschreven bij Opel, want de nieuwe Corsa wordt ook leverbaar met een 1.5-diesel met 100 pk en 250 Nm, die dankzij onder meer stikstof- en partikelfilters, SCR-katalysator en AdBlue-injectie de besmeurde reputatie van de diesel van zich af moet boenen. Uiteraard is dit ook een machine die afkomstig is van de planken van PSA.
Hoewel de verbruikscijfers nog niet bekend zijn, weet Opel wel al te melden dat alle varianten minder CO2 uitstoten dan de zuinigste afzwaai-Corsa. Behalve door de motoren werd dat bereikt door gewichtsreductie. De lichtste nieuwe Corsa weegt leeg 980 kg en dat is ruim 100 kg minder dan nu. Bespaarpunten: carrosserie (-40 kg), motor van vier naar drie cilinders (-15 kg), lichtere stoelen (-10 kg) en een aluminium motorkap (-2,4 kg).
De nieuwe Corsa komt er in vier uitvoeringsniveaus. De eenvoudigste heeft standaard botspreventie, voetgangerherkenning, rijbaanassistent, verkeersbordherkenning en cruisecontrol met snelheidsbegrenzer. Neem een Edition en je krijgt daar onder meer airconditioning bij. Daar weer boven wacht de liefhebber van weelde een Elegance (ruimere stoelverstellingsmogelijkheden, sierlijsten, stiksels, led-kop- en mistlampen) en de sportieveling een GS Line (sportstoelen, aluminium pedalen, rode wijzerplaten en een sportieve rijmodus).
Opel maakt begin juli de prijzen bekend en kort daarop openen ook de orderboeken. In het laatste kwartaal van dit jaar verschijnen de eerste nieuwe Corsa's op de Nederlandse wegen.