Bianca 9977512
Net ingestapt
Beste lezers,
Graag jullie advies.
Heb een kras veroorzaakt aan de achterkant bumper door inparkeren.
Het betreft een Mazda 626 uit 1996 met 408.000 op de teller (benzine).
De auto heeft een slechte carrosserie, roestvorming boven de wielen, een deuk en al een dikke kras aan de voorkant.
De verzekering keert een bedrag uit van een kleine 500 euro.
De schade wil ik zelf betalen, zodat ik geen 5 treden naar beneden ga.
Ik ben het niet eens om het schadebedrag te betalen, omdat ik constateer dat de dagwaarde van de auto aanzienlijk lager is dan het schadebedrag.
De auto is dus economisch Total loss, mogelijk ook al door de voorschade die niet hersteld was.
Als er een dagwaarde zou zijn en rekening gehouden zou worden met de restwaarde, dan is er toch een heel ander “schade bedrag”?
Waar kan ik de dagwaarde vinden van de auto op basis van zo’n hoge kilometerstand?
Hanteert de verzekering een minimale dagwaarde?
De verzekering houdt vast aan een €600,00
Is dit correct?
Wat kan ik ondernemen om mijn gelijk te krijgen?
Zijn er mensen die mij kunnen vertellen of mijn gedachten goed zijn of is het bij voorbaat al een verloren zaak, dat ik ongelijk heb?
Hoor heel graag reactie!
Graag jullie advies.
Heb een kras veroorzaakt aan de achterkant bumper door inparkeren.
Het betreft een Mazda 626 uit 1996 met 408.000 op de teller (benzine).
De auto heeft een slechte carrosserie, roestvorming boven de wielen, een deuk en al een dikke kras aan de voorkant.
De verzekering keert een bedrag uit van een kleine 500 euro.
De schade wil ik zelf betalen, zodat ik geen 5 treden naar beneden ga.
Ik ben het niet eens om het schadebedrag te betalen, omdat ik constateer dat de dagwaarde van de auto aanzienlijk lager is dan het schadebedrag.
De auto is dus economisch Total loss, mogelijk ook al door de voorschade die niet hersteld was.
Als er een dagwaarde zou zijn en rekening gehouden zou worden met de restwaarde, dan is er toch een heel ander “schade bedrag”?
Waar kan ik de dagwaarde vinden van de auto op basis van zo’n hoge kilometerstand?
Hanteert de verzekering een minimale dagwaarde?
De verzekering houdt vast aan een €600,00
Is dit correct?
Wat kan ik ondernemen om mijn gelijk te krijgen?
Zijn er mensen die mij kunnen vertellen of mijn gedachten goed zijn of is het bij voorbaat al een verloren zaak, dat ik ongelijk heb?
Hoor heel graag reactie!