Omgekat

Chassisnummer van een '86 er 1800 diesel.. in 2011 geïmporteerd en ergens in de tijd op een Generation uitvoering geplakt?

Kentekenplaathouder geeft een afkomst weer van een voormalige Peugeot dealer, ten zuiden van Nijmegen, nét de maas over.. ;)
Wellicht een knutselproject van een medewerker geweest?

De Génération was er (althans in Nederland) volgens mij niet in het grijs. Het lijkt mij een uitvoering die niet in Nederland is geleverd. En ik kan me ook niet herinneren dat er meertalige handleidingen bij in Nederland geleverde Peugeots zaten, dat duidt wellicht op een Belgische auto.

Ook dit lijkt me eerder juist een laat exemplaar van de K10?

https://www.autoscout24.nl/aanbod/nissan-micra-sport-benzine-grijs-2ddc92f3-03be-45b4-8b9c-dbf9925ee305?sort=age&desc=1&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage&cldtidx=37&position=37&search_id=1csvzwt9nwb&source=listpage_search-results

720x540.webp

1920x1080.webp

Ja, dat ziet eruit als een exemplaar van 1989 of later. Alleen de stootstrippen lijken wel van een vroege Micra te zijn, al kan ik geen foto's vinden van een ander exemplaar met precies zulke strippen. Maar die kunnen natuurlijk van het wrak zijn overgeplakt.

Wat vinden we van deze Porsche 928 uit "1978"?
Uiterlijk (en motor) van een 1987+ model:
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/porsche/m1855006157-porsche-928-5-0-automatic-gt-look
d10d2801-6cd7-4764-9cf3-568602eb980b

98665fdc-4308-488c-9190-3541be4c99c6

Het kan wel, je mag 1 derde van de auto veranderen. Wat bij mij een belletje doet rinkelen is het kenteken. Er staat dat de auto van 1978 is maar er zit een kentekenplaat uit 1983 op. Dat de auto al een keer is verbouwd is duidelijk maar dat komt de prijs niet ten goede, zeker bij een Porsche waar matching numbers heilig zijn

hobbes2cv zei:
Wat bij mij een belletje doet rinkelen is het kenteken. Er staat dat de auto van 1978 is maar er zit een kentekenplaat uit 1983 op.
Vroeger kreeg je doodleuk een nieuw kenteken als bijv. de papieren kwijt waren: zoiets is waarschijnlijk gebeurd in 1983 met de oorspronkelijke auto, kenteken is origineel NL uit 1978.

Het zou net kunnen. Modeljaar 1980 kreeg de 'nieuwe' neus, alleen is een 244 natuurlijk een sedan. Echter kan dat een fout zijn bij de RDW.

De rubberen strips en zwarte raamsponningen zijn weer typisch voor een later bouwjaar. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de achterzijde. Een gelijmde ruit zou verraden dat het een later model is. Is het een ruit in een rubber dan zou het technisch gezien een 245 uit 1980 kunnen zijn.

Vanaf 1981 volgens Wikipedia. Nu weet ik dat RDW weleens fouten of rare keuzes maakt, maar een station als sedan + een 245 als 244 registreren lijkt me onwaarschijnlijk. Zou ook wel erg brutaal (of dom) zijn om een sedan als basis te gebruiken voor het omkatten van een station. Ik gok (of hoop) dat het slechts om 'geleende' kentekenplaten gaat.

Waarom zou je een 244 sedan , die nog niet zo lang geleden is ingevoerd, omkatten naar een nette station van een jonger jaartal denk ik dan ; niet logisch toch ?

Zo te zien komt deze station uit een van de produktie jaren 1984 / 1986 , dus zou sowieso in de overgangsregeling komen en uiteindelijk belastingvrij worden . Ik denk ook dat er tijdelijke platen opzitten . Aan de paravaan kun je het meestal zien , bumpers ,deuren , voorfront en ruiten kun je zo makkelijk overzetten.

Ik zag vanmiddag in Amsterdam een lichtgroene verlaagde en getunede Volkswagen Caddy pick-up rijden met een PM-kenteken... Hoe kan dat nou weer? o_O

XBXG zei:
Ik zag vanmiddag in Amsterdam een lichtgroene verlaagde en getunede Volkswagen Caddy pick-up rijden met een PM-kenteken... Hoe kan dat nou weer? o_O

Dat is een RDW-foutje. Het is een Import-auto waarbij ze denk ik een verkeerd knopje hebben aangeklikt. PM-36-02 is het kenteken. Hij is uit 1991.

Wat zal de eigenaar daar blij mee zijn! Overigens reed de Caddy met gele kentekenplaten, om zo min mogelijk op te vallen.

Nee, het klokkenspel liep begin jaren 90 in de pas met de rest van het VAG-gamma. En zo zijn er wel meer wijzigingen geweest, die blauwe lijkt me eerder een laat exemplaar.

1992:

cd7f5a6c-c2d1-4e4e-b275-5cd8b00bfba1

2002:

579a85f6-d5b6-4d04-b8c9-f8a3f24f1fc1

Alleen maar in bezit geweest van particulieren. Ik vermoed een schimmige combinatie van een chassisnummer uit het buitenland icm een vrijwel nieuwe Transporter, die BPM vrij gereden kon worden.

Nou hebben ze het bij de RDW wel vaker mis, dus dat zegt niks. De eerste generatie van de BMW X1 stond ook geregistreerd als station volgens het RDW.

Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt, maar afgezien van de vraag of het een fout is om een X1 als station te bestempelen vind ik zowel een afwijking in merk, type als kleur toch wel opvallend.

De verschillen tussen een Jaguar en Daimler zijn bij mijn weten niet zo groot en door een handige knutselaar wel om te wisselen. De combinatie met een andere kleur brengt mij toch wel aan het twijfelen.

Haha ok, volgens kenteken nog niet verkocht. Ik kan de link hier niet plaatsen maar de advertentie is via Google cache nog wel te vinden op de titel 'Jaguar xj 6 4.2 6 cilinder daimler' en een foto via deze link?

Handig!o_O

https://www.marktplaats.nl/v/auto-onderdelen/overige-auto-onderdelen/m1942245950-fiat-500-oldtimer-kenteken

LZ-NV-12 als ik het goed zie. Dat moeten we de komende tijd maar eens in de gaten gaan houden. Ik zie overigens geen enkel nut van het omkatten van een klassieke Fiat 500 met een importkenteken. Of het moet zijn dat je met een late 500 R een paar jaar eerder van de apk-plicht af wilt zijn. :rolleyes:

Het is een slapend kenteken. Dat kun je niet meer tenaamstellen. Je moet dus langs de RDW. Die zullen dan een identiteitscontrole doen en dan zullen ze direct zien dat er aan het chassisnummer gerommeld is. Ofwel, dit is zinloos.

Met zo'n mecanodoos kan je een hoop aanpassen. In Engeland leveren ze nieuwe chassis en slaan ze het originele chassisnr er tegen meerprijs weer in.

Met zo'n mecanodoos kan je een hoop aanpassen. In Engeland leveren ze nieuwe chassis en slaan ze het originele chassisnr er tegen meerprijs weer in.
Dat kan, maar volgens mij bestaat er in Nederland een regel dat minimaal tweederde van de auto origineel moet zijn. Aangezien hier een dieselmotor onder de kap ligt is dat bij dit exemplaar vermoedelijk geen schroefje meer.

De volgende onbeschaamd omgekatte Volvo.. Zouden ze nou echt denken dat dit niet opvalt? Benieuwd naar z'n volgende APK, bijna aanstaande..

(op verzoek van aanbieder heb ik de link verwijderd)

Laatst bewerkt:
En dan vraag ik me ook nu weer af, zou de eigenaar het wel weten...

Vanochtend op de fiets werd ik ingehaald door een Chevrolet Caprice station, ik schat modelletje 1990
Kenteken was cijfercijfer-ZA-cijfercijfer (00-ZA-00) hoe dan?

Terug
Bovenaan