Omgekat

Alarmlichtschakelaar op de stuurkolom, facelift deuren, facelift achterpaneel, facelift grille. Reken maar dat dit gewoon een 89-er is.

Dat lijkt me dan een gevalletje kentekenfraude en niet zozeer omgekat?

skitmeister zei:
En nog maar een stokoude Volvo...ohnee toch niet. Sorry van de slechte kwaliteit foto...

94-PP-82
$_86.JPG

Wat te denken van deze 52-YA-20 dan?

Marktplaats zei:
Een 165. Dat is een samensmelting van de body van 245 uit 1976 en het front en aandrijflijn van een 164 uit 1974. Dat is ook het bouwjaar van de Volvo. Ze is in Zweden gebouwd in opdracht van de voorzitter van de Volvo 164 vereniging.
Advertentie
Interessant project, maar de body van een 245 zag er in 1976 niet zo uit en het interieur ook niet. Het lijkt me in theorie mogelijk, maar dan vraag ik me af waarom neem je niet een paar jaar jonger exemplaar als basis? :confused:

Bedankt voor de link, omvangrijker project dan ik dacht aan de voorkant. o_O

Op de foto's is ook nog het kenteken 36-DP-RT te zien, maar daar is niets meer over terug te vinden. Misschien heeft de RDW gewoon het midden genomen tussen de 164 en de 245?
120871_32.jpg

De dikke bumpers die er bij de import uit Zweden nog op zaten vind ik overigens beter te pruimen met de 'moderne' achterlichten.
120871_45.jpg

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m1704957677-volkswagen-golf-ii-gti-bmw-e34-v8.html?previousPage=lr

$_85.JPG

van model 84 omgebouwd naar 90er model (dus motor is van 90er)

Nou zeg het maar, omgebouwd of omgekat?

Omgebouwd kan je het ook noemen. Het chassisnummer van een oude in de carrosserie van een nieuwe gelast.

Iedereen met wat verstand van zaken ziet dat dit van geen kanten klopt. Blijkbaar zijn er niet veel mensen met kennis van zaken bij de politie.

Ik ben toch steeds benieuwd hoe het chassisnummer er bij deze auto's in zit. Er moet toch wel zichtbaar zijn dat eraan geklust is?

Zijn er bij Volvo blijkbaar nogal wat met een dubieus status:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1uv97yVkgmXEtWgV64ROMBxVF_OESW9dcsQMdciOzI98/edit?pli=1#gid=0

Zolang de auto gekeurd en verzekerd is, is er weinig aan de hand volgens de politie. Als de gegevens kloppen bij het voertuig kunnen ze je weinig maken volgens mij. De grote vraag is natuurlijk waarom zou je zoveel werk er aan besteden? Als je de manuren gaat omrekenen in euro's dan kan het gewoon niet uit en moet het liefhebberij zijn. En ach dan is het een allegaartje maar wiens probleem is dat?

Barri zei:
Ik ben toch steeds benieuwd hoe het chassisnummer er bij deze auto's in zit. Er moet toch wel zichtbaar zijn dat eraan geklust is?
Ingeslagen in de deurstijl meen ik mij te herinneren. Wellicht dat de portierramen bij die rode nog origineel zijn gelet op de chromen raamlijsten. ;)

ik vind het dan zo sneu voor een eventueele volgende eigenaar die trots zijn bolide komt presenteren op een meeting.

Stif zei:
ik vind het dan zo sneu voor een eventueele volgende eigenaar die trots zijn bolide komt presenteren op een meeting.

Als je een bepaald model als klassieker aanschaft kan het geen kwaad je een beetje in de materie te verdiepen...

hobbes2cv zei:
Zolang de auto gekeurd en verzekerd is, is er weinig aan de hand volgens de politie. Als de gegevens kloppen bij het voertuig kunnen ze je weinig maken volgens mij. De grote vraag is natuurlijk waarom zou je zoveel werk er aan besteden? Als je de manuren gaat omrekenen in euro's dan kan het gewoon niet uit en moet het liefhebberij zijn. En ach dan is het een allegaartje maar wiens probleem is dat?
Een omgelast chassisnummer noem ik iets meer dan een 'allegaartje'... dat valt in de criminele hoek, gejatte auto's, hobbywerk met schadebakken en andere dubieuze activiteiten.

De CX break "Turd" die Azu 27-6 op WZJVBV plaatste, 12-RX-BN, staat nu op MP aangeboden.

Het kenteken niet in beeld..

Maar dit is natuurlijk nooit een '79er.

https://link.marktplaats.nl/m1721634260

Bumpers/spiegels/klokkenset/deurpanelen/middenconsole/ etc.

Ja, dat is een type 1, in 2005 (denk ik) op NL kenteken gezet. Ziet er (destijds) beter uit dan de te verkopen grijze.
Terug katten zal wel niet lukken, vrees ik.. :confused:

Dat is gewoon een totaal andere auto, kijk alleen al maar naar het voorspatbord. Dat hoogpotige ding is een facelift versie van na 1989.

Het kán natuurlijk altijd dat ze het chassis en de motor origineel gehouden hebben en er een nieuwe carrosserie opgezet hebben, dat is zo moeilijk niet bij die modellen, en dan zou het wel nog steeds zuivere koffie zijn.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/mercedes-benz/m1715332029-mercedes-190-serie-2-0-e-1984-rood-apk-nov-2022-oldtimer.html?previousPage=lr

$_85.JPG

De datum eerste toelating in Nederland lijkt me meer in de buurt te komen van het werkelijke bouwjaar.

Het is toch frappant hoe vaak zo'n omgekat exemplaar een kenteken heeft dat overeenkomt met het mogelijke daadwerkelijke bouwjaar.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/citroen/m1723429966-1983-citroen-dyane-groen-nw-apk.html?previousPage=lr
$_86.JPG

Deze Dyane heeft een kleurverandering en veroudering ondergaan. Het was oorspronkelijk een Rode uit 1983, maar is nu groen, die alle kenmerken vertoont van een exemplaar uit 1975 of 1976... Wel bijzonder dat hij een jonger kenteken gekregen heeft!

zo was hij:
1.jpg

Ik vraag me zelfs af of de koets niet gewoon gerestaureerd is met gebruik van de kleur en onderdelen van een oudere Dyane. De zwarte portiergrepen zaten namelijk alleen op de laatste bouwjaren.

Het lijkt zo simpel, maar er zitten grote verschillen tussen bijvoorbeeld de kabelboom van de 76- er en een 83- er. DIe wissel je niet zo maar om.

- Zwarte grepen kan ik mij voorstellen, de witte exemplaren zijn extreem gevoelig voor UV straling en het komt regelmatig voor dat je er een in je handen houdt zonder dat er nog een deur aan vast zit.

- achterklep met draaiknop past niet op een koets geschikt voor klep met drukknop

- alle interieurdelen zijn van de 76-er (zelfs de versleten voorbank?!)

- er zit een origineel Citroën dakje op (als je een restauratie doet koop je m.i. een nieuwe, je ziet ook dat hij niet echt lekker meer past: gekrompen.

Ze hebben geen foto geplaatst van de motorruimte, ik ben erg benieuwd naar het remsysteem. Als er in de 'groene' een trommelbak zit dan is het zéker een omgekat exemplaar. Is het een schijvenbak dan kán het een koetswissel zijn. Maar dat lijkt me stug. Die chassis waren in de jaren '70 veel beter dan in de jaren 80...

Tsja, sommige mensen pakken een 911 uit de jaren '90 en verbouwen 'm helemaal naar een "longhood" uit de jaren '70, misschien had de eigenaar van deze Citroën hetzelfde idee?

929V6 zei:
Maar waarom dan niet gewoon het kenteken uit de jaren 70 gebruikt? :confused:

ik heb geen idee...
Maar het blijft een vreemd geval. Laten we hopen dat ze inderdaad gewoon een 70's koets op het 83-er chassis hebben gezet omdat de originele op was.

Wellicht was de groene Dyane net uit Frankrijk gehaald en had men geen zin om 'm te importeren?

Ik ben niet echt bekend met die procedure maar zou dat echt zoveel meer werk zijn dan het overzetten van een kenteken en het opzoeken van een geschikte donor daarvoor?

XBXG zei:
Wellicht was de groene Dyane net uit Frankrijk gehaald en had men geen zin om 'm te importeren?

Ik vind de auto op een origineel NL auto lijken, gezien er bijv. Extra lampjes op het dashboard zitten die enkel hier werden toegepast. Ik begrijp niet precies wat er hier is gebeurd.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/carrosserie-en-plaatwerk/m1737186698-compleet-kenteken-golf-mk2-syncro-3-deurs.html?previousPage=home

Da's nog eens handig! Weet iemand nog ergens een slecht beveiligde Syncro te staan, dan wordt dat misschien de donor.:T

Pfff

Uniek in Nl volvo 940/960 kenteken 1986!
€ 4.950,00

https://link.marktplaats.nl/m1778951053?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Terug
Bovenaan