Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dizono zei:Masar het is toch ook een Nevada? Verschil is inderdaad dat het kenteken een benzine is en de auto op de foto's (of in ieder geval de foto van de motor) een diesel... En de km-stand is ook vrij onwaarschijnlijk voor een diesel.
Ik heb nog kompleet kenteken voor vespa si 25
Klassiekerrijder zei:Heb je de advertentie gerapporteerd?
Ligier JS2 zei:Maar weer eens een omgekatte Volvo.
Dit keer een post-'90er 740 want na de facelift, maar het kenteken (met duplicaatcode..) is van '84:
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/oldtimers/m1820976831-leuke-volvo-barnfind?correlationId=e4ab8cae-8520-4a51-a3db-b7262c7b3d6f
Dat zou je evt nog om kunnen zetten (al zou het ook best het originele dashboard kunnen zijn voor een '82er), maar een origineel schuifdak waar bij de groene de dakraamspoiler op zit, verander je lijkt me niet voor een aftermarket kanteldakje. Verder had de groene ook een dakantenne en 3-delige spoiler die ik op de zwarte niet terug zie.D Elzinga zei:April 1982, dat zou dan nog een A1 moeten zijn toch? Ik zie een A2 dashboard...
Muddy Bandit zei:Zet hierbij het "omgekat" dan wel even in de meest ruime zin van het woord aangezien die term in de volksmond meestal gelijk aan criminele handelingen gekoppeld wordt: ik heb dus nergens beweerd dat deze CRR op een illegale wijze kunstmatig is verouderd.
(de roddel gaat namelijk snel en helaas vaak verdraaid rond op het internet)
Muddy Bandit zei:Het 108" chassis (lwb) is vanaf 1992, voor die tijd zat er een 100" chassis onder.... even een jonge body op een oud chassis schroeven gaat dus niet.
Er is een pools/duits bedrijf wat een nieuw vervangend chassis plaatst onder classic Range Rovers (en ook Mercedes G), deze worden na de chassiswisseling door de TUV opnieuw gekeurd en krijgen bij inlevering van het oude chassis (het deel met chassisnummer) het oude nummer dan weer ingeslagen in het nieuwe chassis... de bedoeling is echter dat het oude chassisnummer wat bij het voertuig hoort aangeboden wordt, en niet het chassisnummer van een ander ouder wrak.
Dit soort gelegaliseerd verouderen/omkatten geeft voor de rest van de wereld alleen maar een sterke waardevermindering van het voertuig en is dus ook absoluut niet interessant om te doen, maar enkel voor de export naar Nederland is dit big business i.v.m. de unieke fiscale regelingen die we hier hebben.
Ten eerste hartelijk dank voor het maken en onderhouden van dit topic. Zoals de topicstarter al aangaf bestond de hoop dat er vroeg of laat een medewerker van de RDW lucht zou krijgen van dit topic. Helaas heb je hier een opsporingsdienst voor nodig en dat is de RDW niet.Barri zei:In diverse topics hier op het forum komen we omgekatte auto's tegen.
......
De advertentiesites missen de kennis om dit te herkennen en reageren niet altijd op een melding (want zeggen ze: met de advertentie is niets mis).
......
1. Hoe en waar is dit aan te kaarten? Is het een idee dit topic als 'omkat-registratie-topic' te hanteren? Op den duur zijn er vast wel RDW-medewerkers die dit topic weten te vinden.
Belasting vrij 2 jaar apk tot 2024 na 30 jaar verkoop ik hem
Datum laatste tenaamstelling 13-01-2011
Banpei zei:Hier is weer een Volvo 245 uit 1977 die duidelijk een tikkie nieuwer is: Marktplaats link
Volgens de verkoper:
Belasting vrij 2 jaar apk tot 2024 na 30 jaar verkoop ik hem
En volgens de RDW:
Datum laatste tenaamstelling 13-01-2011
Het is gewoon dezelfde!rzasa zei:Zie ook mijn bericht van 12-4 hierboven.