Omgekat

Dat stuur heeft mij 89er ook.

Zit er nou een choke hendel linksonder bij het stuur?
Dan lijkt het meer een oudere 1.6EZ en geen 1.6PN van na 1988
 
CXXX zei:
Dat stuur heeft mij 89er ook.

Zit er nou een choke hendel linksonder bij het stuur?
Dan lijkt het meer een oudere 1.6EZ en geen 1.6PN van na 1988

Het is een diesel. Motorcode JP dus. Daar hoort een koudstart in
 
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s...3612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr&pos=6

$_85.JPG


$_85.JPG


Gezien de tekst op de achterruit vermoed ik dat de auto (niet de identiteit) gewoon nieuw in Nederland is geleverd...
 
Sjonge sjonge sjonge.......o_O
Gezien het dashboard zou ik zeggen een LX uit 83, de meeste overgebleven golfjes zijn van 83.
En dan die prijs.
 
Stif zei:
Sjonge sjonge sjonge.......o_O
Gezien het dashboard zou ik zeggen een LX uit 83, de meeste overgebleven golfjes zijn van 83.
En dan die prijs.

Dat is me ook al eens opgevallen. Hoe komt dat eigenlijk? Zijn er in dat jaar meer verkocht of was de kwaliteit beduidend beter?
 
Wel opmerkelijk trouwens vind ik het dat zo'n omgekatte auto (of beter gezegd identiteit) al zo lang is bezit is van de huidige eigenaar. Is dat dan al snel na aankoop gedaan (dat een auto uit 1977 in 2002 belastingvrij werd volgens de toenmalige regels, is wellicht geen toeval) of is er daadwerkelijk jarenlang nog met een echte 77'er rondgereden, en is alles op gegevens moment overgezet naar een nieuwere auto toen de eerste te rot werd, vraag ik me dan af...
 
Ik denk inderdaad dat het er mee te maken had dat ''deze'' '77-er in 2002 belastingvrij werd. Toen natuurlijk jaren mee gereden en sinds hij niet meer belastingvrij is aan de kant gezet. Nu denken kans te maken op de hoofdprijs aangezien hij bijna weer belastingvrij is.

Waar ik op zich wel nieuwsgierig naar ben is waar het chassisnummer staat. Bij een '77-er staat dit op het veerpoothuis aan de bijrijderskant, bij een '83-er op de plaats boven het schutbord. Het chassisnummer van een '77-er staat er ook gebogen in, bij een '83-er kaarsrecht.
 
Volgens de RDW dus wel op de plaats van een 77'er.
"Op rechts, rechter schroefveerkoker onder motorkap"
 
https://www.autoscout24.nl/aanbod/land-rover-others-diesel-zwart-8ef19553-fc84-5b6f-e053-e350040ae9a1?cldtidx=20
Ongeschikt voor milieuzones.
0320460485008.jpg
 
D. Elzinga zei:
Wel opmerkelijk trouwens vind ik het dat zo'n omgekatte auto (of beter gezegd identiteit) al zo lang is bezit is van de huidige eigenaar. Is dat dan al snel na aankoop gedaan (dat een auto uit 1977 in 2002 belastingvrij werd volgens de toenmalige regels, is wellicht geen toeval) of is er daadwerkelijk jarenlang nog met een echte 77'er rondgereden, en is alles op gegevens moment overgezet naar een nieuwere auto toen de eerste te rot werd, vraag ik me dan af...
Misschien wel ver daarvoor, nieuw uit de showroom gestolen en voorzien van een stukje plaatwerk en de papieren van een Golf die destijds vers door een petje om een boom werd gekruld. Wie zal het zeggen?

Audi80Coupé zei:
Waar ik op zich wel nieuwsgierig naar ben is waar het chassisnummer staat. Bij een '77-er staat dit op het veerpoothuis aan de bijrijderskant, bij een '83-er op de plaats boven het schutbord. Het chassisnummer van een '77-er staat er ook gebogen in, bij een '83-er kaarsrecht.
Niet dat ik er ervaring mee heb, maar het lijkt mij toch het makkelijkste om het op dezelfde plaats als bij de donorauto te plaatsen? Of is het veerpoothuis ook anders?

rzasa zei:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/land-rover-others-diesel-zwart-8ef19553-fc84-5b6f-e053-e350040ae9a1?cldtidx=20
Ongeschikt voor milieuzones.
Dat kan zijn, maar maakt dat een auto omgekat?
 
Dakloos zei:
rzasa zei:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/land-rover-others-diesel-zwart-8ef19553-fc84-5b6f-e053-e350040ae9a1?cldtidx=20
Ongeschikt voor milieuzones.
Dat kan zijn, maar maakt dat een auto omgekat?

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/land-rover/m1181386866-land-rover-90-1985-zwart.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr&pos=23

In ieder geval is er erg veel moeite en geld in gestoken.
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/land-rover/m1181386866-land-rover-90-1985-zwart.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr&pos=23
Wegens koop van huis moet ik helaas mijn custom made opgebouwde defender verkopen. De auto is helemaal opgebouwd obv mijn wensen en in nieuwstaat.

Bij de aflevering op 11-12-2016 is de auto getaxeerd op € 35.000,-. In de afgelopen maanden heb ik slechts een kleine 6000 kilometer er mee gereden.

In die maanden diverse aanpassingen gemaakt voor paar duizend euro. De garage die de auto opgebouwd heeft geeft nu een vraagprijs aan van € 42.500,- omdat de auto zo bijzonder is en niet meer gemaakt worden.

Er ligt een 2.4 Puma 4 cilinder lijn motor in. De auto is professioneel volledig nieuw opgebouwd. De motor en het Schutbord komt af van een donorauto uit 2012. Een nieuw gegalvaniseerd en gepoedercoat chassis. Heel veel nieuwe onderdelen. Deze kun je zien in het taxatierapport.
 
Gevalletje omgekat!? Deze auto was zwaar verrot in 2006 en matzwart! Bestond voor een groot deel uit plamuur en was echt letterlijk helemaal afgeragd! Als je de auto opkrikte sloten de deuren zelfs niet meer. Werkelijke alle chromen strips waren zwart gerold en alle plaatdelen zaten naadloos aan elkaar geplamuurd met roest er onder..Ook had de matzwarte auto geen schuifdak. In deze auto zit een origineel fabrieks-af schuifdak. Kwam het kenteken net tegen op marktplaats op een andere auto.

De originele wagen in 2006:
16176948525_113cf1ab07_b.jpg


15990894089_bdec2c1589_b.jpg


16176198382_078ca3c86e_b.jpg


15990895179_cfc35122d2_b.jpg


15990894089_bdec2c1589_b.jpg


15989510838_4764650bc1_b.jpg


16176195662_fb9e058e17_b.jpg


15989509978_a01417e93e_b.jpg



Het " kenteken" nu

35946817545_994181ac65_b.jpg


35814552711_ebbc2a91c4_b.jpg


35814552791_9415312903_b.jpg


35814552831_6ec60d08da_b.jpg


35814552921_6d0d95df4d_b.jpg
 
RobEU zei:
Hahaha, die tekst en foto's ook..... LOL!

Ja, alles netjes gedaan dus geen problemen...

Hoe langer ik de twee series met elkaar vergelijk, hoe meer het duidelijk wordt dat ombouwen domweg niet kan:

side_series_3.jpg


side_xjr.jpg


Die donor leek zeker verdacht veel op een exemplaar uit '84...

Ha, nu je het zegt.:D Een rode Sovereign van juli 1984. Hebben ze hem zelfs uitgebreid overgespoten, jammer alleen dat de roest er alweer doorheen komt.:T
 
Het is toch een Golf II, uit een bouwjaar van een Golf II? :T

De vraag is ook in hoeverre dit door de RDW door de vingers is gezien (wat me overigens niet zou verbazen)...zo'n recente import is het nou ook weer niet. Kan in de tussentijd omgekat zijn, want dit is wel type barrel waarvan je je afvraagt waarom je de moeite doet die de papieren grens over te zetten.
 
De RDW heeft deze auto in deze hoedanigheid natuurlijk nooit gezien. Iemand heeft in het tijdperk dat diesels uit de jaren 80 goud waard waren waarschijnlijk een belastingvrij wrak hierheen gehaald (dat kon toen best uit en werd ook regelmatig gedaan), en die identiteit vervolgens overgezet.
 
Ik heb ook een keer een Porsche 356 zien staan op MP, die was niet echt, maar een replica op een origineel chassis ofzo, dus dan had je op papier wel weer een echte en mocht je ook meerijden met klassieke tourritten ofzo, vond dat een heel vaag verhaal.
 
RobEU zei:
Een Porsche-chassis met replica carrosserie....:confused:

Lijkt me eerder een oud Kever-chassis.

Ja dat leek mij ook, maar het stond er echt, ik dacht dan zou je hem toch eerder weer origineel opbouwen.
 
Misschien een zogeheten reconstruction? Zie je heel soms bij de echt exclusieve klassiekers, dan is enkel het chassis (of techniek) over, maar wordt op basis daarvan het origineel zo getrouw mogelijk "gereconstrueerd".
 
Ja dat lijkt me ook inderdaad. Erg bijzonder, een vrek aan het werk bij zo'n kostbare bolide.
Overigens zijn er wel een hoop Speedster-body's op een 356 chassis gezet, toen die laatste nog niet de waarde van nu had.
 
Vaag.. sowieso geen GTI stuur, geen GTI stoelen en ik mis de zwarte lijn om de achterruit. Maar teller is in mijlen? En dan sowieso de spiegels die bij een '85er niet op die plek zitten.
 
Terug
Bovenaan