Omgekat

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/mercedes-benz/m1084592131-mercedes-g-320cdi-full-options-ombouw-2007.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr&pos=96
$_85.JPG

Gezien het aantal omgebouwde G-klasses zijn er redelijk wat mensen die zonder problemen ruim een halve ton voor een auto neertellen, maar niet de mrb kunnen/willen ophoesten...

Vergeet de bpm niet D. Elzinga!

Ik zou zeggen een paar jaar op grijs kenteken en dan zijn ze weer belastingvrij. Moet je er wel mee naar de rdw durven. Dat zou ik met die laatste best aandurven, motor staat keurig op kenteken dus de rdw heeft dit zelf goedgekeurd. Van de andere is het kenteken helaas niet zichtbaar. Wel een prachtig interieur.

Kennelijk.

Wat mij opvalt is dat er over een, dit jaar, gereviseerde motor geschreven wordt. Wat zou er aan gereviseerd moeten zijn indien het oorspronkelijk een blok uit 2012 betreft?

Deze lijkt mij iets te nieuw voor 1978:
$_85.JPG

$_85.JPG

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m1096959397-fiat-126-bj-1978.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr&pos=26

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/fiat-126-maluch-town-161791347.html?sr_ab=0&no_qs=True&max_bouwjaar=1998
1979?
161791347_8_big.jpg

Fiat Maluch Town is een actiemodel uit 1999.

Ik heb wel eens gelezen dat het in verband met uitstootnormen lastig is om een late Maluch hier op kenteken te krijgen, wellicht daarom gedaan? Voor dat kleine beetje wegenbelasting is het iig nauwelijks de moeite waard lijkt me...

wlty02.jpg

Leuke advertentie, maar dit slaat wel alles. Een Chevrolet Malibu model '78 die op het belastingvrije kenteken staat van een Pontiac Le Mans uit '73 die ook nog eens een 20 cm langere wielbasis heeft, dus van even overzetten van de carrosserie op het oude chassis is ook geen sprake.

Dat heeft niks te maken met de body, waarover de verkoper schrijft?

Ik vind de auto wel wat hebben.. dat zeg ik niet gauw bij een dergelijke generatie Amerikanen. Het leer oogt ook nog netjes.
Jammer alleen dat de striping deels over het achterklepslot is geplakt..

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s...ce270f44503df9f8598c624&previousPage=lr&pos=8

Daar het chassis van een 300GD uit 1984 stamt, is deze Geländewagen dus belastingvrij in België en Duitsland.

Een roestvrije Mercedes G270CDI uit 2003 heeft als basis gediend voor de algehele carrosserie- en motoropbouw waarbij vervolgens ook nog eens de 2012 facelift-optiek is doorgevoerd.

Alleen het chassis is dus nog uit 1984...

Edit: en ook bij deze zie je dat het op kenteken nog steeds een 300GD (met bijbehorend laag vermogen in vergelijking met het huidige blok) is.

D. Elzinga zei:
Alleen het chassis is dus nog uit 1984...

Alleen het chassis?.... vermoedelijk dan nog eerder alleen een deel van het chassis, want eventjes "plug and play" is deze aandrijflijn wissel ook niet te realiseren.

Omgekat lijkt mij toch zeker. Die 300-24 motor, die zijplanken in afwijkende kleur en gekleurde spiegels kwamen pas in 1989. Gek genoeg is de bekleding niet volgens het model 1989. In ieder geval, ik zou er lekker ver vandaan blijven.
https://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_Baureihe_124

Wouter82 zei:
Omgekat lijkt mij toch zeker. Die 300-24 motor, die zijplanken in afwijkende kleur en gekleurde spiegels kwamen pas in 1989. Gek genoeg is de bekleding niet volgens het model 1989. In ieder geval, ik zou er lekker ver vandaan blijven.
https://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_Baureihe_124
Sacco bretter zijn over te zetten en misschien nieuwe deuren uit een nieuwer model daarnaast zal de rdw zal de motorombouw bij het terugzetten naar benzine corrigeren in de juiste inhoud en vermogen als de papieren er bij zijn. Motor vervangen mag en daarmee voldoet deze aan de 1/3e 2/3e regel. Gezien het interieur waarschijnlijk niet omgekat.

Eerste serie lijkt een ander airbagstuur te hebben gehad, en ik denk niet dat je dat mee ombouwt :)

1985 W124:
$_20.jpg

Advertentie-W124:
$_85.JPG

Natuurlijk, het kan allemaal. Het lijkt alleen nogal veel moeite voor een niet zo bijzonder model... Waarom een 85er fors ombouwen en niet gewoon een 89er kopen?

Ook het dashboard of iig de klokkenwinkel van 24v zit er in. Ik weet niet hoe makkelijk dat over te zetten is maar waarom dan het oude interieur? Dus nog steeds voordeel van de twijfel. Als de rdw scherp is dan zal het bij het terugkeren bij de rdw aan het licht moeten komen.

Als je een 89er hebt met een stoffen interieur en je wilt leer, dan kan je ook genoegen nemen met meubels uit een eerste serie.
Maar inderdaad, onschuldig totdat het tegendeel bewezen is :)

Een 85 er heeft de banen van het leer in de lengterichting zitten. Alles in de auto is van een mopf2. Het zou mij verbazen als deze niet omgekat is.

Los van dat, ik lees dat de eigenaar een (kleine) olielekkage 'te duur' vind om nog zelf op te (laten) knappen..

Terwijl er wel geïnvesteerd wordt in LPG uitbouw en herkeuring RDW?
Nu begrijp ik wel dat dit de verkoopkans bevorderd.. maar van dat HSB voordeel had de eigenaar ook kunnen profiteren én dus wat geld sparen voor de olielekkage..

Wat zou er precies lekken en wat kost dat?

Dat kan natuurlijk van alles zijn, van een kleppendekselpakking tot een krukaskeerring of een gescheurde carterpan. Van een paar tientjes tot honderden euro's als je hrt laat doen.

Origineel ((dit kenteken dus) ligt er ook een 4 cil. 2 liter motor in.Je mag deze toch ook niet vervangen door een 6 cilinder?:confused:

Misschien staat het omkeuren enkel in de advertentie om een eventuele koper over de streep te trekken? De kans dat de RDW ziet dat dit een omgekatte auto is zie ik als erg groot, en dan wordt het kenteken ongeldig verklaart.

De kans is natuurlijk ook aanwezig dat de verkoper zelf ook niet weet wat er aan de hand is. Dan wordt hij vier januari onaangenaam verrast.

Hoedenplank eruit halen, staat bouwjaar/code in/onder.
Onder achterbank ook.
Verder gewoon een plastic onderdeel loshalen, staat zo`n rondje in met bouwjaar.
In de gordels staat het ook, maar aangezien er een ander interieur in zit kunnen deze overgezet zijn.
Kijken hoe de accubak is, staat VIN ingeslagen.(of ze zetten de complete bak over, of ze zetten het nieuwe nummer voor het plaatwerk).
Trek het rubber er aan de bovenkant af en kijk op het plaatwerk.(dubbel of niet, uitgeslepen en ingelast)
Accubak kun je niet zonder het te zien overzetten.(kitnaden kloppen dan niet, of de gehele motorruimte spuiten.....)
Verder zijn er nog meer foefjes om erachter te komen of de auto omgekat is....

Heb zelf een originele 250d uit 89 gehad, tikte gewoon 460,- HSB af.
Magistrale auto van echt de eerste eigenaar.(complete historie erbij)
Vaak de aanbieding gehad om hem als ,,oldtimer,, te maken.
Bij verschillende handelaren gezien hoe dat moest....

Deze klopt niet, van verschillende voertuigen een gemaakt.
Klopt deze wel dan moet je echt alles tot het laatste plastic deeltje hebben overgezet, en dat is echt tijdrovend.(en knap gedaan, maar ik twijfel eraan...)

Audi80Coupé zei:
Dan wordt hij vier januari onaangenaam verrast.

Kennelijk is 4 januari niet doorgegaan, advertentie is er nog en op kenteken is het nog steeds een viercilinder op lpg. Of duurt het een tijdje totdat dergelijke aanpassingen op de website van de rdw zichtbaar worden?

Apart ja, die Benz.. Heeft wel verse APK.. al zegt dat weinig natuurlijk..

Die C15 diesel.. waarom zou je die willen omkatten? Milieuzone?

Zit er stiekem een HDi blok in...??
[size=small]sst90?[/size]

Durashift zei:

waarschijnlijk nog gedaan voordat de nieuwe regelgeving inging.

stoterstangen90 zei:
Durashift zei:

1/3 > 2/3 regeling bedoel je?

Durashift zei:
stoterstangen90 zei:
Durashift zei:

Nee, mrb-regels. Oftewel toen een diesel uit 1986 nog 100% belastingvrij was.

D. Elzinga zei:
Durashift zei:
stoterstangen90 zei:
Durashift zei:

Eh, dat kenteken in de spot van 2008 is ergens van begin jaren 90..

Begrijp de link met 1986 niet.

(of doel jij op de Benz?)

Durashift zei:
D. Elzinga zei:
Durashift zei:
stoterstangen90 zei:
Durashift zei:

Eh, dat kenteken in de spot van 2008 is ergens van begin jaren 90..

Begrijp de link met 1986 niet.

(of doel jij op de Benz?)

Die C15 heeft een ander (ouder) kenteken gekregen omdat daarmee tot een paar jaar geleden belastingvrij gereden kon worden. Nu, met de veranderde regelgeving, maakt het niet meer uit.

Is het wel dezelfde C15?

Ik weet niet of die Michelin reclame huisvlijt is of dat Michelin een vloot van dat soort autootjes had rijden in Frankrijk?

Marcel Br zei:
Is het wel dezelfde C15?

Die gedachte had ik eerst ook.. maar de NL sticker zit nog steeds op dezelfde plek..

Volgens mij is het een, ooit, originele C15D ONK geweest.. waar een chassisnummer van een, geïmporteerde, '86 C15D in is gefrommeld..

[size=small]Je moet er maar zin in hebben..[/size] ;)

Edit: Quote hersteld.

Terug
Bovenaan