Muddy Bandit
Wegverkenner
Controle gaat middels een identiteitsonderzoek als er twijfel bestaat.
De RDW/douane is hier de laatste jaren aardig fanatiek in, en daarmee loop je de kans dat zo'n ombouwproject wat al vele jaren gewoon legaal gereden heeft op NL-kenteken nu opeens verdacht wordt verklaard en er een identiteitsonderzoek plaats moet vinden.... en dan is het bij zo'n voertuig wel heel fijn als je een uitgebreide documentatie (o.a. import/-export documenten, facturen enz.) zelf aan kunt leveren.
Als je echter pech hebt wordt het bestaande kenteken (wat afgegeven is conform de EU-toelatingseisen van het voertuig) ongeldig verklaard en kun je op voor een nieuw kenteken conform de individuele toelating.
Het blijft gewoon een grijs gebied waar zeker de nodige risico's aan kleven, maar ook veel financiëel voordeel mee te behalen is.... zie het maar gewoon als een kansspelletje met als inzet de autowaarde.
De RDW/douane is hier de laatste jaren aardig fanatiek in, en daarmee loop je de kans dat zo'n ombouwproject wat al vele jaren gewoon legaal gereden heeft op NL-kenteken nu opeens verdacht wordt verklaard en er een identiteitsonderzoek plaats moet vinden.... en dan is het bij zo'n voertuig wel heel fijn als je een uitgebreide documentatie (o.a. import/-export documenten, facturen enz.) zelf aan kunt leveren.
Als je echter pech hebt wordt het bestaande kenteken (wat afgegeven is conform de EU-toelatingseisen van het voertuig) ongeldig verklaard en kun je op voor een nieuw kenteken conform de individuele toelating.
Het blijft gewoon een grijs gebied waar zeker de nodige risico's aan kleven, maar ook veel financiëel voordeel mee te behalen is.... zie het maar gewoon als een kansspelletje met als inzet de autowaarde.