Oldtimers op oude en nieuwe foto's.

929V6 zei:
Klassiekerrijder zei:
Zoe te zien mat, dus een wrap? Het lijkt of de binnenkant nog geel is.
Of alleen de buitenkant gerold.

Nu jullie het zeggen ja. Niet op gelet.
Op mijn foto zie ik als leek op wrap-/lakvak onder het portier twee voorzichtige donkere verkleuringen, lijkt beginnende roest, die ik gevoelsmatig niet bij een wrap zou kunnen thuisbrengen, dus gerold lijkt me dan logischer.

Lang geleden: https://www.hetnederlandschekentekenarchief.nl/hnka/index.php?topic=3487.0

4989514512_fb9f67ac75_o.jpg

Nu te koop:

$_85.JPG

Helaas klopt 1933 niet, maar moet het minimaal 1956 zijn
Kentekenreeks AB-00-00 is er pas vanaf 1951 en "NX" komt uit 1953

Op de achtergrond, rechts van de RR, staat ook een Renault Dauphine (1956-1967)

Wel gaaf!

1933 is het bouwjaar van de Rolls, ik denk ook dat dat bedoeld wordt. :) De foto zal van omstreeks 1960 zijn.

In 1991 hadden we op het werk een opvallende stagiair met een opvallende auto: een Kadett van twintig jaar oud.

Den Haag, juli 1991
by Okke Groot, on Flickr

Die Kadett zag er destijds al uit alsof het einde nabij was, maar hij heeft het toch nog zeker tot 2012 uitgehouden. Volgens de RDW is hij toen geëxporteerd. Wie weet rijdt hij vandaag de dag ergens in schitterende conditie rond. Op de onderstaande foto uit 2011 was het met een matzwarte verfroller-look allemaal nog een kwestie van smaak.

29-16-SZ Opel Kadett Coupe 1.2 1971
by Fautografisch Onderzoeker, on Flickr

In 1991 fotografeerde ik een fraai gepatineerde Morris Minor 1000 in de Haagse archipelbuurt. Hij was toen nog in bezit van de eerste eigenaresse.

Den Haag, juli 1991
by Okke Groot, on Flickr

De auto heeft jarenlang in deze omgeving vertoefd. In 2019 maakte ik mijn laatste foto van de Minor. In 2020 is hij volgens de RDW-gegevens geëxporteerd. Frappant is dat hij volgens eerdere gegevens in 2013 een nieuwe eigenaar zou hebben gekregen. Maar die woonde dan vermoedelijk in dezelfde straat.

Den Haag, juli 2019
by Okke Groot, on Flickr

Van Wouter Duijndam is nog een hele leuke foto bekend van de Morris met de eerste eigenaresse.

71-79-PN Morris Minor met zijn eerste eigenaresse!!!!
by Fautografisch Onderzoeker, on Flickr

Deze schitterende zwart-witfoto is in mei 1974 genomen in Amsterdam.

TedXopl2009

Op 26 februari 2021 rijdt ie nog altijd rond in Amsterdam. Excuses voor de wazige foto, genomen terwijl ik met een vrachtwagen over een kruispunt linksaf sloeg en met één hand gokkend mikte met de camera. o_O

De (Bonds)spaarbank Noordwijk heeft 22 jaar lang, van 1967 t/m 1989 een mobiel bijkantoor gehad. Of eigenlijk 2, want zoals hier op pagina 20 te zien is, is er later nog een Mercedes O309 geweest.
De eerste foto is van circa augustus 1967, nog van voor het definitieve kenteken, met het tijdelijke witte kenteken L-05-80. Een soort van afleveringsfoto, alvast een keer laten zien. Eerder dan ik dacht, mogelijk zelfs al bij het invoeren van het landelijk kenteken is er dan ook al voorzien in een mogelijkheid van een tijdelijk kenteken.
jan3.jpg

De 2e foto is uit 2018 met het reguliere kenteken VN-15-79.
IMG_6664-600x450.jpg

Gedurende de tijd als bankkantoor zal een keer de tekst aangepast zijn, de trekhaak zal van daarna zijn. Ben ik alleen nog benieuwd van welke carrosseriebouwer de carrosserie is.

In 1991 in Amsterdam te koop: een origineel Nederlandse Borgward Isabella.

Amsterdam, juli 1991
by Okke Groot, on Flickr

Hoewel de Isabella in 1991 niet in een heel goede conditie verkeerde, is er in de jaren erna duidelijk iemand zo goed geweest om hem nieuw leven in te blazen. Op Flickr staan verschillende recentere foto's waarop de wagen er een stuk beter uitziet.

Borgward Isabella 1960
by Eelco, on Flickr

Leuk met de eigenaren erop.....waar zouden ze geweest zijn?:)
Twee lange jongens, ik heb ooit eens in een gt gezeten, en in-en uitstappen was geen pretje met mijn 1.90m.
Misschien is de gt nog wel in de familie.

Wat gaaf!

Sinds 1980 deze eigenaar, dan was de wagen toen hij hem kocht waarschijnlijk al een aantal jaren gemoderniseerd met de 3e zijruitjes.

(..en dus de zijknippers iets hoger.)

Zo leek een Eend ineens op het nieuwste model.

Massa leeg is 498kg.

Maar dat was nog voor de montage van de buitenspiegel.

Ja, dat van die zijruitjes had ik ook gezien. Zal het de eigenaar eens vragen als ik hem weer eens zie. Ben benieuwd of ie de ansichtkaart ook kent... :)

XBXG zei:
Gaaf!! En beide foto's zijn gemaakt in Zoetermeer. :cool:
Ik woon er al 23 jaar niet meer maar herkende beide locaties meteen o_O Alleen van de eerste nog niet precies de juiste straat kunnen vinden...

Leuk om een auto van een ansichtkaart te spotten! (y)

De eerste foto is gemaakt in of in de buurt van de Fokkerstraat (zie achtergrond op de foto). ;)

Wouter82 zei:
Daarvoor wist ik het al ongeveer, maar ik heb de locatie ook met die informatie niet kunnen vinden.

https://www.google.com/maps/@52.0505893,4.5093565,3a,75y,184.17h,86.13t/data=!3m6!1e1!3m4!1smJseWlvtJ79cUdXNRaAR8Q!2e0!7i16384!8i8192

Hiero. Kijk maar naar het dak van het pand op de achtergrond.

Wouter82 zei:
Ah, inderdaad! Dank je (y) En hoe toevallig is het dat er nu een Chevvy Van staat? :)

Misschien niet zo heel toevallig, want 10 jaar geleden stond er ook al een Amerikaanse pickup.

Terug
Bovenaan