Officieel: Ford Mondeo (Wagon @ p.2)

New Ford Mondeo to be unveiled on Thursday

New Ford Mondeo among a host of new Ford products to be unveiled live online
The new Ford Mondeo is set to make its online debut later this week, ahead of its public reveal at the Paris Motor Show later this month.

Already on sale in the US as the Ford Fusion, this will be the first time that the all-new Ford Mondeo has been seen.

The reveal is part of an event that Ford is calling ‘Go Further,’ held for an audience of 2,500, made up of dealers, employees and media in Amsterdam’s Ziggo Dome. It begins at 12.30pm, UK time.

The Go Further event will be hosted by Ford CEO Alan Mulally and Ford Europe chairman Stephen Odell, and “will detail major product acceleration in Europe.”

Alongside the new Ford Mondeo, the company is promising “the global reveal of an array of new vehicles and technologies for Europe, leveraging the company’s global One Ford plan.”

Donderdag is er dus een Ford bijeenkomst in de Ziggo Dome in Amsterdam. Daar wordt de nieuwe Mondeo gelanceerd.

AUTOEXPRESS

Vind het maar een beetje vaag, want bij de presentatie van de Fusion zijn ook al foto's van de Mondeo vrijgegeven dus die is allang bekend.... Zie eerste post van dit topic.

7940269674_af7bb6da3f_c.jpg

7940270372_bae9d46f24_c.jpg

7940270030_458f423e45_c.jpg

AMSTERDAM, Sept. 6, 2012 – Ford’s next generation Mondeo for Europe will be equipped with the award-winning 1.0-litre EcoBoost petrol engine, making it the largest-ever Ford vehicle to be fitted with such a small displacement engine.

“Today’s smartest technology offers customers more from less,” said Barb Samardzich, vice president, Product Development, Ford of Europe. “This is as true of engines as it is of computers and smartphones, and by equipping the all-new Mondeo in Europe with our acclaimed 1.0-litre EcoBoost engine we are delivering cutting-edge technology that delivers a very real and tangible customer benefit.”

This game-changing version of the next-generation Mondeo is expected to deliver best-in-class fuel economy and CO2 emissions of less than 130g/km but with the power and refinement of a considerably larger engine. These latest plans formed part of Ford’s aggressive new product rollout strategy for Europe detailed at a special “Go Further” event today in Amsterdam.

Ford’s 1.0-litre EcoBoost, the 2012 “International Engine of the Year,” is the most power-dense production engine the company has ever produced. With an engine block small enough to sit on a piece of A4 paper, it produces 125PS and 170Nm of torque (and up to 200Nm in “overboost” mode), delivered from just 1450rpm.

The sophisticated engine features advanced technologies including twin independent variable camshaft timing (Ti-VCT), a compact, low-inertia turbo that spins at 248,000rpm, direct fuel injection, an aluminium cylinder head with integrated exhaust manifold, low friction piston coatings, low tension piston rings, low friction crank seals and a cambelt-in-oil design.

“Both ingenuity and affordability are part of our ‘Go Further’ brand promise, and we believe that having been the first to produce a compact engine capable of meeting the expectations of CD-segment customers, we can now establish a new benchmark for engine down-sizing within this competitive sector,” said Rolf Deges, Mondeo assistant chief programme engineer.

Ford will reveal further details on the all new Mondeo later today at the Go Further brand event.

Bron: https://www.flickr.com/photos/upcomingvehiclesx/sets/72157631428726694/

Vind de nieuwe Mondeo helemaal niks, veel te groot en opgeblazen, qua design terug in de tijd wat mij betreft.

fomo40_50489fc8204ba.jpg

fomohy20_50489fc8ab736.jpg

fomohy30_50489fc8c321e.jpg

fomohy40_50489fc8ec63c.jpg

fomoko20_50489fc91415c.jpg

fomoko40_50489fc9d7e33.jpg

Bron: https://www.auto.cz/ford-mondeo-prijizdi-evropy-poprve-4x4-69483

*edit: misschien een idee om de Fusion uit de topictitel te verwijderen aangezien die naam toch niet relevant is voor Europa (net als Outlander Sport of RVR voor de Mitsubishi ASX of March voor de Nissan Micra)?

Grappig, die wagon lijk zo schuin vanachter verdacht veel op z'n voorganger. Alleen heeft 'ie een nogal geforceerd ogend 'golfje' ter hoogte van de achterwielen. Nee doe mij maar de sedan.

Echter, in z'n totaliteit was ik er in eerste instantie enthousiaster over. Die neus is toch wel erg stomp en hoog, net als bij de Citroen C5. Niet mooi, zeker niet IRL. Maarja, dat zal wel het gevolg zijn van het streven naar maximale voetgangersveiligheid...Interieur erg fraai overigens, veel beter dan dat van de Focus! Hopelijk valt ook het materiaalgebruik niet zo tegen als in de Focus.

Geen lelijke auto zo op de foto's te zien, maar het mist iets, kan de vinger er niet op leggen...

Daewoo-Chevrolet zei:
*edit: misschien een idee om de Fusion uit de topictitel te verwijderen aangezien die naam toch niet relevant is voor Europa (net als Outlander Sport of RVR voor de Mitsubishi ASX of March voor de Nissan Micra)?

Gedaan!

Mooie auto, vind alleen die kleur rood iets te vel voor de doelgroep. Als het bordeaux rood was, was het sportief en sjiek.
Moet sowieso zeggen dat de laatste tijden veel mooie auto's worden gemaakt. De Mazda 6, Citroen DS5. Allemaal een tintje sportief en luxe.

De station is niet erg mooi. De achterkant maakt het te saai, terwijl de voorkant juist het stoere look geeft.

Potverdorie...eigenlijk is dit gewoon een hele dikke bak geworden! Die neus moest ik aan wennen maar het werd misschien ook wel eens tijd om van die Brave Hendrik neus af te stappen. Vond de Mondeo toch altijd wat een suf imago hebben. Dat is met deze wel anders! (y) Echt gaaf en mooi dat ze dit durven! Boel omgooien en hopelijk heeft Ford weer eens een topper in dit segment in huis!

Ford-Mondeo-19.jpg

-MGM- zei:
Vind de hatchback wel erg gaaf zeg, wow!

Ik vindt de nieuwe Mondeo sowieso een geslaagde auto. Ik had graag gezien dat Ford deze neus ook al op de Focus had getekend. Deze neus oogt veel krachtiger dan de neus van de Focus. Persoonlijk vindt ik dat Ford goed op weg is met hun design. Maar dat blijft natuurlijk een persoonlijke smaak. Maar denk wel dat we de nieuwe Mondeo Wagon en hatchback veel gaan tegen komen in het straatbeeld.

Ben wel benieuwd om de nieuwe Mondeo een keer (op de foto of in een test) naast de nieuwe Mazda 6 te zien, want dat zijn allebei vrij grote (en mooie) auto's. Lijken in dat opzicht erg op elkaar.

Ik vind het front een beetje een audi uitstraling hebben:
audi_a6_2011_01.jpg

7943706230_a0fc3348fb_c.jpg

Dat gezegd hebbende, vind ik ook dat de hatch wat wegheeft van een A5 sportback:

audi-a5-2.0-tdi-sportback-03.jpg

En ja, hij lijkt ook op zijn voorganger, maar ik vind de uitstraling anders.

dickey zei:
Ik vind het front een beetje een audi uitstraling hebben:
audi_a6_2011_01.jpg

7943706230_a0fc3348fb_c.jpg

Dat gezegd hebbende, vind ik ook dat de hatch wat wegheeft van een A5 sportback:

audi-a5-2.0-tdi-sportback-03.jpg

En ja, hij lijkt ook op zijn voorganger, maar ik vind de uitstraling anders.

En dan te bedenken dat de Mondeo op de bovenstaande foto een sedan is. De rode Mondeo is de hatchback. Maar er is zeker sprake van een zekere gelijkenis.

Ah dus dat is de reden dat ik dit een mooie auto vind ;) Overigens vind ik de neus helemaal niet op Audi lijken maar dit is al 100x gezegd..

aston_martin_db9_front.jpg

Mooi! Een echte Aston Mondeo :p

Alle gekheid op een stokje, de voorkant is eigenlijk een klein beetje fout. Maar ik vind het binnenwerk erg mooi. Onderscheidende en mooie middenconsole. Wauw. Het plakaatwerk van de oude Mondeo was voor mij altijd een afknapper. Met potente motor is dit waarschijnlijk een aantrekkelijk alternatief voor de Audi en BMW. Een rijkuitgeruste Mondeo met ruimte voor je gezin versus een matig uitgersute Audi of Beamer voor dezelfde prijs. Ik zou het wel weten..

Ik heb dieseldetails nodig, en introductiedata en prijzen en uitrusting en, en, en, ...:)

Duurt nog effe vrees ik.

Freez

Ik vind de Mondeo op zich wel een mooie auto, maar op de een of andere manier kan ik 'm niet boeiend vinden. Zag laatst een Mondeo van de huidige generatie (facelift) rijden en die auto vind ik eigenlijk toch veel mooier (die had ook twee mooie ronde uitlaten). Het interieur valt ook tegen. Het lijkt te veel op dat van de Amerikaanse Fords.
Opvallend is ook de 'teloorgang' van de Mondeo qua verkoopcijfers. Van de eerste drie generaties werden ongeveer 1,5 miljoen stuks verkocht. Het huidige model was alleen bij z'n introductie een succes (in Europa en NL) en gleed al snel af. Vorig jaar niet veel meer dan 100 000 stuks verkocht. Na 7 maanden 2012 zitten we zo rond de 45 000 stuks. Met name in GB doet de Mondeo het niet goed (meer) en wordt 'ie al jaren lang 'outsold' door de Vectra/Insignia (en de 'premium' 3). Des te opmerkelijker is het dat Ford zo lang wacht totdat de nieuwe in de showroom staat. Het huidige model zal nu helemaal niet meer te verkopen zijn en de nieuwe is alweer 'oud' als 'ie bij de dealers staat. Onbegrijpelijk.
Vond laatst dit interessante (Engelse) stuk over de 'Mondeo man': Ford Mondeo artikel

Vind de Amerikaanse tegenhanger, de Taurus niet verkeerd eruit zien hoor, ook niet het interieur. Komt die Mondeo ook met de 3.5 V6 met twin turbos? zou wel erg gaaf zijn, 350 pk!

Meer @ Modial de l'Automobile Parijs:

fomo20_50643d6c0041b.jpg

fomo23_50643d6c52084.jpg

fomo42_50643d6c81a3c.jpg

fomo60_50643d6cb13f8.jpg

fomo21_50643d6c23aa3.jpg

fomo22_50643d6c38656.jpg

fomo40_50643d6c6707a.jpg

fomo02_50643d6b4af16.jpg

Meer foto's: https://www.auto.cz/ford-mondeo-prvni-zive-dojmy-70057
Ford stand: https://www.omniauto.it/salone/parigi2012/stand/889/ford

Dat dacht ik ook, wel erg dunne bandjes! Ik vind het nog steeds een hele mooie auto tot de eerste echt foto's van het interieur voorbij kwamen. Die middenconsole oogt toch wel weer des Fords: cheap! Echt zo jammer want dat verdiend de rest vd auto niet.

Maar wat een bak ruimte in die koffer van die rode trouwens! :LOL:

[size=large]Ford Mondeon pas eind 2014[/size]

De sluiting van Ford Genk heeft vooral vervelende consequenties voor het personeel, maar ook de productplanning van het merk wordt flink beïnvloed. Zo blijkt nu dat de nieuwe generatie Mondeo veel later dan oorspronkelijk gepland komt.

De productie van de Mondeo was oorspronkelijk aan Genk toegewezen, maar die plannen kunnen niet doorgaan nu het hoofdkwartier besloten heeft de hele fabriek te sluiten. Waarschijnlijk gaat de productie naar de fabriek in Valencia (waar nu de C-Max van de band rolt) en dat betekent dat het extra tijd kost om alle productielijnen voor de Mondeo daar op te zetten.

Flink wat tijd, want Ford heeft vandaag officieel bekendgemaakt dat de introductie van de Mondeo is uitgesteld tot eind 2014. Dat is maar liefst anderhalf jaar later dan oorspronkelijk gepland. Het is helemaal een pijnlijk besluit als je bedenkt dat de Amerikaanse versie van de Mondeo, de Fusion, al gewoon in Amerika te koop is.

Voor de andere modellen wordt geen vertraging verwacht. De Kuga komt eind dit jaar, de Ecosport binnen achttien maanden en later ook nog de Edge en de volgende generatie Mustang.

Autoweek.nl

Dan is het al zo'n beetje tijd voor een facelift en heeft Volkswagen de nieuwe Passat al een tijdje in productie... Nou, Mazda kan haar slag slaan met de nieuwe 6! Volgens mij blijft het de komende tijd verder namelijk akelig stil in het D-segment.

Lekker bezig hoor Ford! De Mondeo presenteer je op de autobeurs in Parijs in het jaar 2012. Vervolgens sluit je een productiefaciliteit en daarna zeg je doodleuk: "Nou die Mondeo die we net hebben gepresenteerd in Parijs die komt pas eind 2014.

1. Hoe denk je het oude model nog te gaan verkopen
2. Over twee jaar zijn er weer concurrenten die wat beters hebben cq moderner

En waarom worden er vele gezinnen opgezadeld met het sluiten van een fabriek als blijkt dat er toch produktiecapaciteit wordt gemist? Het hogere management van Ford maakt hier capitale fouten, om nog niet te spreken van blunders.

Jammer want de Mondeo op zich is een fraaie kar! En ik vind het van durf getuigen om in de Mondeo een 3 cilinder met 1 liter motorinhoud te stoppen. Nu gaat de primeur van een 3 cilinder in een D-segment auto misschien wel naar BMW.....

Dit kost een flinke omzet. De oude wordt niet meer verkocht of de prijs moet omlaag. En klanten voor de nieuwe gaan echt geen 2 jaar zitten wachten tot ie eindelijk leverbaar wordt. En in die 2 jaar zal het marktaandeel van het D segment ook nog wel verder krimpen.
Dat de Mazda 6 hiervan gaat profiteren zie ik nog niet zo gebeuren. Zal eerder meer Passats opleveren of i40's

Ongelofelijk!

De productie van de Mondeo was oorspronkelijk aan Genk toegewezen, maar die plannen kunnen niet doorgaan nu het hoofdkwartier besloten heeft de hele fabriek te sluiten.

Die Mondeo is in 2014 bijna alweer vergeten! Juist nu was het moment om klanten te pakken van de verouderde Audi A4, VW Passat en toch ook wel Skoda Superb. Die is mega groot maar laten we eerlijk zijn dat het wel wat een suf model is. Deze Mondeo had het uiterlijk en formaat mee en dan komt hij er niet ...

Auto55.be zei:
Hoewel de volgende Mondeo eerder nog aan Ford Genk werd toevertrouwd en de uit de kluiten gewassen middenklasser in principe vanaf midden volgend jaar in de toonzaal zou schitteren, heeft de plotse fabriekssluiting alle plannen omgegooid. Zoals intussen wel duidelijk werd, zal een vestiging in Valencia instaan voor de bouw ervan. En aangezien een nieuwe productielijn tijd vraagt om aan de noden te voorzien, wordt de Mondeo met anderhalf- tot twee jaar uitgesteld. Het model zou [size=x-large]ten vroegste pas in de tweede helft van 2014 worden geïntroduceerd[/size] en de Spanjaarden mogen de C-Max eveneens tot hun takenpakket rekenen. Leveringen van nieuwe auto's komen door de sluiting niet in gedrang.

Als de oude het nog zolang moet uitzingen...
En tegen dan is deze nieuwe ook al volstrekt achterhaald (n)

verlichting zei:
Lekker bezig hoor Ford! De Mondeo presenteer je op de autobeurs in Parijs in het jaar 2012. Vervolgens sluit je een productiefaciliteit en daarna zeg je doodleuk: "Nou die Mondeo die we net hebben gepresenteerd in Parijs die komt pas eind 2014.

Sterker nog. De Amerikaanse versie is al in januari 2012 geïntroduceerd. Dus voordat hij in NL op de markt is, is de auto al 3 jaar oud. (n)

Terug
Bovenaan