Officieel: Alfa Romeo Giulietta

Ach weer een DSG variant. Het is toch een schande Johnny? Audi-vorm ledjes? Schande nietwaar Johnny o_O

Ik begrijp niet helemaal waarom ze hem Giulietta genoemd hebben. Die naam was toepasselijker geweest voor de 159-opvolger, gezien z'n roemruchte (overigens prachtige) voorvader:

800px-Alfa_Romeo_Giulietta_1984.jpg

We zijn het eens merk ik , een schande als je zulke rotzooi verkoopt anno 2009 . Ik weet wel waarom ....

gearhead zei:
Johnny, ik heb je nog niet gehoord over de duurtest van de 159 waar bij 20.000 km de motor gewisseld moest worden.....

Kwestie van self-fulfilling prophecy?

motorschade duurtest Alfa 159

Dat kan gebeuren bij elk merk. Als je de rest leest wordt je ook weer iets wijzer.

Categorisch en met chronische gebreken dus : waardoor je als merk met 4 modellen achteraan de duurtesten komt heeft meer betekenis.
Daarnaast bevriezende 1.4 motoren ( met jaren lange onkenning ) , tdi turbo problemen, bobines, DSG getriebes.

het is nogal wat......

E61 zei:
Ik begrijp niet helemaal waarom ze hem Giulietta genoemd hebben. Die naam was toepasselijker geweest voor de 159-opvolger, gezien z'n roemruchte (overigens prachtige) voorvader:

Dit soort auto's maakt Alfa al lang niet meer. Nu zijn het neuszware voorwielaandrijvers met GM blokken........... En maar varen op een ver verleden..

Ik denk dat alfa geen ''GM blokken'' meer toepast. Heeft ze ook nooit gedaan trouwens .
Mocht er nu sprake zijn van neuszwaar icm een 1.4 en 1.8 moet er nu meer gezocht worden naar de laatste zak cadeaus van sinterklaas ,
dit volgens het sinterklaas journaal. Ook daar is behoorlijk iets gaande.
Wellicht brengt die tip de oplossing voor het terugbrengen . Ik ga om 17.40 wel kijken.....

Je kennis blijkt maar weer eens vrij pover Johnny......

Je gelooft in Sinterklaas zeker?

Wat is uw repliek dan ?

btw. het geloof in sinterklaas doet hier niets aan af ....

E61 zei:

Kijk eens hiernaar ...

Alfa_Romeo-Giulietta_Sprint_1961_800x600_wallpaper_01.jpg

alfa_romeo_giulietta_sprint_2.jpg

Heel correcte naam dus :p

alfa romeo Giulietta , niet meer carrosserievarianten uit brengen.
3 deurs en sportwagon als stationcar. dan wordt alfa beter verkocht dan ooit.

En de 2.2 is gewoon het blok wat Opel ook gebruikt. Een Alfa met een Opel blok dus. En Johnny? Johnny slikt lekker door....

Superleggera zei:
Ik denk dat alfa geen ''GM blokken'' meer toepast. Heeft ze ook nooit gedaan trouwens .

De huidige 3.2 V6 komt toch echt bij GM vandaan. ;)

Inderdaad: voor dit banale blok heeft Alfa zijjn eigen alom bejubelde V6 overboord gezet. Hopelijk wordt dat snel terug rechtgezet!

iDS zei:
Superleggera zei:

Inderdaad: voor dit banale blok heeft Alfa zijjn eigen alom bejubelde V6 overboord gezet. Hopelijk wordt dat snel terug rechtgezet!

Ik heb zelf die alom bejubelde V6 in het vooronder, maar ben persoonlijke blij dat ze deze juist niet in de 159/Brera gestopt hebben. Daarmee had het imago van het Busso blok wel eens een flinke deuk kunnen oplopen.......In mijn 1400kg wegende bolide komt het prima tot z'n recht en gaat het als de spreekwoordelijke brandweer, maar 1700kg is toch wel een ander verhaal, lichtvoetig wordt het dan nooit. Daarbij is ook de GM V6 in de basis helemaal niet zo slecht, alleen is het afgestemd op koppel onderin, comfort dus.

gearhead zei:
En de 2.2 is gewoon het blok wat Opel ook gebruikt. Een Alfa met een Opel blok dus. En Johnny? Johnny slikt lekker door....

Om even wat nuances aan te brengen, eigen cilinderkop, inspuiting en variabel verstelbare in- en uitlaattiming zorgen ervoor dat het blok 30pk meer levert dan in een Opel.

iDS zei:
Superleggera zei:

Holden , een Holden blok . De aanpassingen hebben er niets meer mee van doen.

gearhead zei:

Natuurlijk mag je hier best je mening geven over wat je van de auto vindt, mooi of niet mooi. Maar dit soort "gestook" (en ik doel ook op je eerdere opmerkingen) voegt niets toe aan dit topic, sterker nog, je verknalt het alleen maar. Als je Alfa's niks vindt, blijf hier dan aub gewoon weg.

@QV: stoken mag in een topic, daar vervolgens iets van zeggen is volgens moderator Cardozo! "alleen maar irritant en spijkers op laag water zoeken".

Deze opvolger van de 147 is imo een prachtige auto geworden. Ik hoop dat Alfa er ook een station van gaat uitbrengen, dat zal de verkopen denk ik wel ten goede komen en het geeft hem ook een usp ten opzichte van de Bravo en Delta.

nack zei:
Ik hoop dat Alfa er ook een station van gaat uitbrengen, dat zal de verkopen denk ik wel ten goede komen en het geeft hem ook een usp ten opzichte van de Bravo en Delta.

Is er iets bekend van dat er een station komt? Ik ga er niet vanuit. Komt er trouwens een driedeurs?

@Mach1: Nee, ik heb er tenminste niets over gelezen dat Alfa een station gaat uitbrengen. Een drie-deurs komt er inderdaad zeker niet. Dat vind ik ook een gemiste kans eigenlijk. De MiTo heeft mi toch wel een eigen markt.

Slechte zaak. Zo is er dus geen 3-deurs in het C-segment bij de Fiat groep. Lijkt me toch niet echt handig...

Nah, gemiste kans, slechte zaak e.d.....vind ik wat overdreven hoor. Zie dat verschil niet zo, tussen een 3 deurs en een 5 deurs, zeker in deze klasse waar praktische bruikbaarheid toch belangrijk is. En de vraag is ook, hoeveel extra je er dan verkoopt. Nu is er niks te kiezen en heb je automatisch een 5 deurs, is er wel te kiezen, dan verkoop je misschien evenveel, of misschien een fractie meer, maar dan verdeeld over een 3 en 5 deurs......

Een eventuele SW lijkt me een betere optie, of wellicht een echte (hippe) coupe?

Bovendien mislukt toch vaak één van de twee qua design. Of de auto is als driedeurs ontworpen en de vijfdeurs is een compromis of andersom. Daarbij heeft Alfa helemaal geen geld om voor extra ontwikkelingen.

B. RS zei:
Slechte zaak. Zo is er dus geen 3-deurs in het D-segment bij de Fiat groep. Lijkt me toch niet echt handig...

Wat is precies handig aan een 3-deurs ten opzichte van een 5-deurs? Behalve dat er een lagere prijs voor wordt gevraagd (maar dat heeft niets met handig te maken, behalve voor de dealer)?

Automobilisten in Zuideuropese landen kopen nu eenmaal liever vier- of vijfdeurs modellen, en merken die daarvandaan komen, richten zich (terecht) meer op die markt als ze keuzes moeten maken, want daar zitten hun grootste verdiensten. Enkele tijd na de lancering kunnen ze bovendien dan nog een "nieuwtje" halen uit de introductie van de twee-/driedeurs versie.

Maar de Panda is er nog steeds niet met minder dan vijf deuren/kleppen, en heeft daar echt geen last van in de verkoop.

Dennis_zw zei:
B. RS zei:
Slechte zaak. Zo is er dus geen 3-deurs in het D-segment bij de Fiat groep. Lijkt me toch niet echt handig...

Wat is precies handig aan een 3-deurs ten opzichte van een 5-deurs? Behalve dat er een lagere prijs voor wordt gevraagd (maar dat heeft niets met handig te maken, behalve voor de dealer)?

Automobilisten in Zuideuropese landen kopen nu eenmaal liever vier- of vijfdeurs modellen, en merken die daarvandaan komen, richten zich (terecht) meer op die markt als ze keuzes moeten maken, want daar zitten hun grootste verdiensten. Enkele tijd na de lancering kunnen ze bovendien dan nog een "nieuwtje" halen uit de introductie van de twee-/driedeurs versie.

Maar de Panda is er nog steeds niet met minder dan vijf deuren/kleppen, en heeft daar echt geen last van in de verkoop.

Er is niets handiger aan een 3-deurs, maar wordt vaak wat uiterlijk betreft wel als mooier en sportiever gezien. Zeker tegenwoordig is het leuk om een 3 deurs te hebben omdat de fabrikanten de 5 en 3 deurs tegenwoordig van elkaar af laten wijken wat betreft ontwerp. Het is voor Alfa denk ik puur een beslissing uit kostenoverweging om geen 3 deurs uit te brengen.

De Panda is een totaal ander verhaal, die is ook niet bedoeld als sportief, iets waar Alfa wel voor staat.

Re: De Panda is een totaal ander verhaal, die is ook niet bedoeld als sportief, iets waar Alfa wel voor staat.

Wat dacht je van een originele Fiat sportuitlaat(opzetstukje) :)
fiat2.jpg

Een driedeurs in deze klasse is ook niet echt nodig. Hoe vaak zie je nu bijvoorbeeld een 308, Golf of Focus driedeurs rijden (als daar al driedeursversies van bestaan..)? Ik denk dat Alfa er verstandiger aan zou doen om een vijfdeurs van de Mito uit te brengen, dat voegt denk ik wel echt wat toe.

Tsja wat is 'niet nodig' ? De 3-deurs versies zie je vaker dan je denkt! Vaak vind ik het ook mooie dan de 5-deus. En ja ze bestaan!

In het segment van de Giulietta, waarvan de voorganger wel een driedeurs versie had, zijn iig van de volgende auto's 3-deursversies te koop:

308
Civic
Megane
Astra
Golf

Dit zijn grote spelers in het segment. Het aanbieden van een driedeursversie geeft toch meer keuzemogelijkheden.

meeuw zei:
Re: De Panda is een totaal ander verhaal, die is ook niet bedoeld als sportief, iets waar Alfa wel voor staat.

Wat dacht je van een originele Fiat sportuitlaat(opzetstukje) :)
fiat2.jpg

Wat dacht je van de 2010 Panda spiegels:

Fiat-Panda-Benzine-Beige-002--3650660-Medium.jpg

Zo sportief! Hahahah

Re: Wat dacht je van de 2010 Panda spiegels

Die grijze Panda heeft ook geen sportvelgen :cool: . Daarnaast zitten er dakrails op (geeft meer weerstand en windgeruis).

R0011667.jpg

de 10-RG-NP vind ik leuk. Mocht Meeuwin blind worden, dan kan ze altijd nog de 2010 spiegels bestellen.

@ BMW4Life,

Je zal het wel als grapje bedoelen, maar dat vind ik toch een vreemde opmerking.

Heb je gezien hoe veel te groot die nieuwe spiegels zijn? Daar heeft het betrekking op.

Ik zou nooit een kwetsende opmerking willen maken. Maak je niet druk.

alfaromeogiulietta13.jpg

alfaromeogiulietta14.jpg

alfaromeogiulietta12.jpg

alfaromeogiulietta11.jpg

https://img15.imageshack.us/img15/336/alfaromeogiulietta10.jpg

16.jpg

https://www.alfaromeogiulietta.it/media/content/1280x960/15.jpg

09.jpg

02.jpg

17.jpg

Van me voor jullie allemaal, aub.

Sluit ik me helemaal bij aan. Ik vind het echt een heel mooie auto geworden met een erg fijn uitziend dashboard(y)

Terug
Bovenaan