Nissan Bluebird T12 2.0SLX HB "88.

Hee!

Alweer lang geleden dat ik hier heb gepost... Opzich is er niet extreem veel gebeurd maar toch wat dingetjes het vermelden waard. Zo heeft de BB sinds afgelopen vrijdag weer een jaar APK en een beurt bij de dealer gehad.

Verder heb ik de gruwelijk lelijke chromen raamlijst aan de rechter zijde vervangen door een vrij nette. Helaas kan ik deze echt nergens meer nieuw krijgen, niet in de USA, in Japan, in Rusland... :( Ik ga nu twee dingen proberen op een aantal gebruikte die ik heb liggen. Eentje wordt gerestaureerd door middel van een chroomwrap, eentje wordt door middel van chroomspuiten gespoten. Vooral het chroomspuiten heb ik een goed voorgevoel bij al is de voorbewerking wel extreem belangrijk. Maar eens zien. En ondertussen blijft de zoektocht naar een zeer net gebruikt exemplaar gewoon doorgaan, ze zijn er wel maar tot nu toe zitten ze altijd vast aan een auto :p

voor:

Tijdens (roestvrij!):

Na:

Ziet er van een metertje afstand perfect uit maar van dichtbij zie je helaas toch wat krassen en pitting in het chroom zitten. Soms is het lastig om een perfectionist te zijn...

Verder is mijn verzameling met nieuwe chromen raamlijsten compleet, die gaan er binnenkort op:

Owja, nog een vette gadget binnen gekregen, originele stoelverwarming! Heb ik hard nodig in mijn zomervakantie's...:

En verder ben ik op dit moment bezig met een remupgrade. De Bluebird turbo heeft achter schrijfremmen zitten, ik ben nu bijna compleet om alles om te bouwen. Trommels zijn prima maar schijven hebben m'n voorkeur, staat ook een stuk beter achter de lichtmetalen velgen :T

Aan de voorzijde ben ik erachter gekomen dat de Nissan Maxima (grotendeels gelijk aan mijn Bluebird) voor geventileerde schijven heeft van 280mm tegenover 255mm die er nu opzit. De hele set is plug and play. Ook deze set is al bijna vompleet, alleen nog de stofkappen!

Groetjes,

Rens

Bizar mooie Bluebird, maar had de Bluebird niet het kwaaltje net als de Sunny dat het toplager van de 5e versnelling nogal eens vroeg overleed, mijn Sunny had daar toen wel last van bij de 200.000k.

Klopt helemaal! Ik heb op dit moment een reserve BB bak met een lekkende keerring maar zonder versleten lagers al is het mijn intentie om de originele bak eronder te laten. Het voordeel van de bak die ik heb liggen is dat de overbrenging van de 5e versnelling wat langer is waardoor hij zo'n 400tpm minder maakt bij 120 waardoor het toerental bij 120 zakt naar 2900tpm.

Overigens is het helaas niet enkel de 5e versnelling die zaagt, de hele bak zaagt aangezien het de lagers van het differentieel zijn die vervangen moeten worden. Het is bij mij gelukkig nog zeer acceptabel maar ik ben achter de schermen wel al bezig met het verzamelen van onderdelen.

x-trailrijder zei:
Eentje wordt gerestaureerd door middel van een chroomwrap, eentje wordt door middel van chroomspuiten gespoten. Vooral het chroomspuiten heb ik een goed voorgevoel bij al is de voorbewerking wel extreem belangrijk.

Interessant. Ik heb ook een paar auto's met verweerde chroomstijlen langs de ramen en zoek naar oplossingen om dat weer netjes te maken en ben een keer getipt op het bedrijf Bchromed. Nu zijn mijn lijstjes dunner dan die van jouw, en sommigen zitten vast in het raamrubber en kunnen dus niet of zeer lastig verwijderd worden. Zou dit opgeknapt kunnen worden met chroomwrap?

Tnx heren!

@Wouter, die firma heb ik inderdaad ook gesproken hierover. Had ook nog een belgische firma gesproken maar die komen de afspraken niet na en kunnen schijnbaar niet eens een offerte sturen helaas. Ik heb bij de Bluebird wagon om te proberen de handvaten voorzien van chromewrap, dat werd best wel mooi. Als je een goede kwaliteit wrap koopt en een beetje creatief bent met een mesje dan is er denk ik wel wat mogelijk op die kleine lijstjes.

Hee,

Zoals altijd ben ik dit jaar weer op vakantie geweest met mijn Bluebird. De auto heeft dit jaar de reis via Duitsland naar de Elzas gemaakt, vervolgens naar de Alpen in de buurt van de Mont Blanc en weer terug via de Vogezen, pakweg 3200km in totaal. De auto heeft het weer perfect gedaan op een klein detail na, de startmotor heeft twee keer een klap van de hamer moeten krijgen om weer dienst te kunnen doen, deze laat ik van de winter reviseren. Agja, het mag wel na 28 jaar :) Aan het begin van het jaar de auto bij de dealer al voorzien van een kleine beurt met APK, voor de vakantie nog even wat meer werk ervan gemaakt. Begonnen met de klepjes stellen aangezien vooral bij stationair toerental op z'n tijd een misfire te horen was, deze stonden allen iets te strak, nu keurig op de door Nissan opgegeven 0.3mm bij warme motor. De bougies ook meteen vervangen, zagen er allen keurig maar wel wat vuil uit. Tot slot nog even de carburateur gereinigd, de olie vervangen door een volsyntetische 5W50 met nieuw Nissan filter en het luchtfilter (K&N) gereinigd. Hij rijdt, loopt en trekt voortreffelijk en is zelfs nog iets zuiniger geworden dan de tot nu toe toch al zeer knappe 1 op 14.5 gemiddeld. De olie was een beetje een gok omdat je wisselende verhalen hoort over volsyntetisch in oudere motoren, voornamelijk ivm het losweken van vervuiling. Interne inspectie in het blok verteld mij echter dat er nergens zichtbare vervuiling aanwezig is in de motor. Beide viscociteiten zijn ook genoemd als juiste olie voor in mijn motor door Nissan dus ik durfde het aan. Tenslotte bereik ik met deze olie een snellere smering bij koude motor en een dikke smeerfilm bij warme motor. Motor is in ieder geval stiller en rustiger bij koude start en op bedrijfstemperatuur, het heeft in ieder geval een effect :) Owja en na 3700km na oliewissel is het verbruik precies 0,00L, niks veranderd! Verder nog een nieuwe radiateurdop erop gezet, deze is lekvrij en houd het systeem op de juiste druk, de oude zette een veel te hoge druk op het systeem. Gelukkig geen knappende slangen gehad ondanks de te hoge druk... En toen was het tijd voor vakantie :)

Foto's

Dan uiteraard nog wat vakantiefoto's:

Verder had ik nog een nieuw OEM leren stuurwiel gekocht in de USA, deze nog voor de vakantie gemonteerd, het staat hem geweldig!

En verder heb ik op hetzelfde continent nog een op maat gemaakte zonnescherm laten maken voor de Bluebird zodat het interieur beter beschermd blijft tegen hitte en UV, past zeer knap en doet z'n werk uitstekend.

En op ebay nog een nieuw en origineel alarm en afstandsbediening voor op afstand openen en sluiten van de portieren gekocht. Op dit moment is er nog een aanvulling onderweg, een bewegingssensor. Mijn grootste angst is dat de auto ooit eens meegenomen wordt door een stel joyriders, zo'n alarm zal dat hopelijk tegenhouden. Professionele dieven krijgen hem met alarm ook wel mee maar zo gewild zijn Bluebird gelukkig ook weer niet :T Wel weer een vette upgrade al zeg ik het zelf...

Nog even een algemeen fototje, een deel van m'n verzameling 80's Nissans op de oprit :)

Mooie update Rens! Ziet eruit als een lekkere vakantie. Mooi stuur, en leuk dat alarm. Top!

De auto wassen op vakantie en een alarmsysteem in een oud hok bouwen in plaats van het eruit halen... soms lijk je best normaal, maar met dit soort dingen.... :)

Lekkere vakantie zeg, ik kan nu eindelijk zeggen dat ik weet hoe het voelt, op vakantie met de oude bak. :D Ik geloof alleen dat ik de hele 3600km niet boven de 120 km/h ben geweest, jij maakt rustig een foto met 140. Hoewel, als een Bluebird net zo'n tellerafwijking heeft als de Prairie waarin ik eens reed, dan deed je ongeveer 120. ;)

Dankjulliewel heren voor de leuke reacties, doet me weer deugd(y)

@Harm, agja normaal is ook maar zo normaal. Ik zou mezelf ook niet als doodnormaal willen bestempelen, hier en daar zijn er wat rare afwijkingen te bespeuren:p

@MWH, 120 is ook een heerlijke snelheid, deze vakantie meestal ergens tussen de 120 en 140 gereden. In Duitsland nog een klein stukje 190 gereden maar al snel weer in druk verkeer terecht gekomen en weer teruggezakt naar normalere snelheden. Op de GPS had ik trouwens voorheen ook een redelijke tellerafwijking, 120 was volgens GPS slechts 110. Ik heb toen een nieuwe teller gekocht en de km-stand kloppend laten maken en gemonteerd waardoor de tellerafwijking nu ongeveer 6 is bij 120, een stuk realistischer. Bij 140 op de teller geeft hij overigens 135 aan op de GPS. Volgend jaar voor jou weer met een oude bak op vakantie? Ik wil niet anders meer... Modern blik is maar zo saai.

@A3, eigenlijk wel he? Aan de andere kant, ze staan allen normaal gesproken garage gestald... :)

@Rens: 120 was een uitzondering, op de snelweg houd ik het meestal bij 110, daarboven wordt het oncomfortabel lawaaiig. Maar ik heb met uitzondering van de eerste en laatste dag (NL - Noord-F en andersom, ik reed in resp. 3 en 2 dagen naar/van Zuid-F) alleen maar binnendoor gereden. Heerlijk.

Ik denk dat het volgend jaar weer de BX wordt inderdaad, hoewel ik tegen die tijd wel denk een modernere, dagelijkse bak te hebben. Dus het zou nog kunnen veranderen als die heel leuk blijkt. Maar met oude Franse auto in Frankrijk rijden is geweldig, en waarschijnlijk is de BX volgend jaar in nog betere staat dan dit jaar, dus waarom niet.

agja normaal is ook maar zo normaal. Ik zou mezelf ook niet als doodnormaal willen bestempelen, hier en daar zijn er wat rare afwijkingen te bespeuren

Ik vind het juist altijd leuk om met een afschuwelijk smerig hok terug te komen, als een soort trofee van de vakantie :) . De Polo was ook heel erg goor, maar die heb ik gisteren fijn gewassen.

Een erg leuk en typisch jaren '80 model, die eigenlijk leuker wordt hoe langer je er naar kijkt. Het valt me ook nu pas op hoe breed de spatbord-randen boven de wielen zijn, geeft hem toch weer een wat 'dikker' uiterlijk.

Prachtige Nissans (y) Dat jaren '80 ontwerp vind ik heel gaaf, en de jouwe staan er ook nog eens mooi strak bij!

Tnx heren! Die spatbordranden zijn inderdaad behoorlijk uitgebouwd, vind het wel wat hebben. Je hebt ook nog originele spatbordverbreders als accessoire maar dat gaat dan weer net richting het randje vind ik persoonlijk.

@Harm, ja daar heb je gelijk in. Maar toch, het irriteert me meer als hij vies is dan dat ik van een vieze auto kan genieten. :T Ben je al een band aan het opbouwen met je Polo?

Vorige week nog even fijn op pad geweest met m'n Bluebird. Ook meteen even langs de loods gereden om de auto weer eens goed te soppen en te voorzien van een laagje concours. Kunststof en bandjes uiteraard even in het vet gezet. Daar horen nog wat foto's bij:

Groetjes,

Rens

Mooie vakantiefoto's! Man het is bijna onmogelijk dat er iemand in Nederland is die een nog mooiere Bluebird heeft! :D

Jammer genoeg is er ook weer een Bluebird minder op de weg te vinden:

sl2mg6ckkikgm.jpg

Tnx voor de complimenten heren!

@Charger, zonde! Gelukkig heb ik contact met twee heren die weleens Bluebirds gebruiken voor de cross. Als ze er eentje binnen krijgen krijg ik automatisch bericht van ze om wat onderdelen eraf te plukken voor een klein prijsje. Voor hun een extra zakcentje en voor mij vaak leuke onderdelen, alleen maar winnaars (y)

Inderdaad,mooi dat zo onderdelen weer gebruikt kunnen worden.(y)

leuke thread... vroeger stond er een witte 2.0 SLX voor de deur, 4-deurs. In de foto's meen ik de Vercors te herkennen (west van Grenoble), maar wat is die laatste berg? Zou er toch een keer naar toe moeten.

Ik zag een paar pagina's terug dat je de auto op de rollenbank had gezet, dat van die plotselinge afvlakking bij 5000 toeren, ik zag in een tuning programma eens dat ze het inlaatspruitstuk gingen polijsten (met een Dremel of zo) om die afvlakking weg te krijgen (iets met turbulentie?). Mocht je ooit de motor zo ver uit elkaar hebben liggen (onwaarschijnlijk bij Nissan haha) dan misschien daar even naar kijken.

Hoi Rens,

Geïnspireerd door je verhaal en toevallige omstandigheden heb ik mijn 9 jaar terug verkochte Nissan weer teruggekocht! Yes!!! Hij heeft dezelfde kleur en model als die van jouw, alleen lopen de knipperlichtglaasjes "de hoek om" in de voorbumper... Destijds hadden we geen kindertjes, maar konden de wagen waarderen door zijn fantastische rijden. Hij heeft nog maar (niet veel anders dan 9 jaar terug) 98Dkm op de teller en de carrosserie is top in orde. Ik stel de auto later nog wel even voor. De garage vertelde mij dat de carterpan was "doorgeroest", dus bij de dealer een nieuwe in bestelling... We komen elkaar vast wel weer tegen, dan die van mij moet net zo mooi worden als de jouwe! :D

Groet uit Den Dolder!

Dat maakt het trio compleet T12,T12 facelift van Rens en mijn T72 en alle drie in dezelfde kleur en alle drie onder handen genomen door Rens :)
Moet nog maar eens een leuke foto sessie komen :)
Word mooi op de weg!!

JW

Hee,

Het is hier al een tijdje stil geweest dus langzaamaan tijd voor een update. Ik ben de laatste tijd vooral heel druk geweest met projecten voor anderen maar nu is er eindelijk weer tijd voor het eigen wagenpark. Voor de Bluebird heb ik een complete remupgrade op de planning staan. Op dit moment zitten er voor 250mm schijven en achter 230mm (binnendiameter) remtrommels op. Ik heb nu alles compleet van een Amerikaanse Nissan Maxima U11 (onderhuids gewoon een Bluebird maar dan met 3.0V6) om de auto aan de voorzijde te voorzien van 280mm schijven. Achter komen er compleet "nieuwe" veerpoten op die voorbereid zijn voor montage van remschijven achter van 285mm. Vier nieuwe remklauwen met brackets, twee nieuwe handremkabels, nieuwe remslangen rondom en nieuwe origineel Nissan remschijven voor en remblokken en brembo remschijven achter maken het compleet.

Verder nog een heleboel hele leuke hebbe-hebbe dingetjes van Nissan uit Japan binnen gekregen, oa:

-nieuwe chromen handgrepen
-nieuw hitteschild in motorruimte voor spruitstuk
-alle ophangingsrubbers, stuurkogels, reactiearmen etc voorzijde en achterzijde
-nieuwe schokdempers rondom
-nieuwe wiellagers achterzijde

En nog het eea tweedehands:

-Dikkere stabilisatorstangen van de 1.8 16V GTI versie.
-Zwarte raamlijsten achterzijde

De chromen raamlijsten bij mijn Bluebird zijn helaas echt een minpunt aan mijn Bluebird, ze hebben last van pitscorrosie en zijn niet meer mooi op te poetsen. Nu bleek er onder die zwart gespoten raamlijsten gewoon chroom te zitten... Heel veel geduld met een beetje thinner en een heel licht schurende lap gaf het volgende resultaat:

Dus daar ben ik meer dan heel erg blij mee!

Verdere updates volgen spoedig.

Groetjes,

Rens

Puur toeval eigenlijk.... Ik merkte op een gegeven moment op bij het schoonmaken van de lijstjes dat de achterkant ongespoten was en verchroomd was. Een "het zal toch niet waar zijn" momentje kwam automatisch langs:D

Hee,

Afgelopen week is de Bluebird weer glansrijk door de APK gekomen. Meteen even bezig geweest met het afstellen van de carburateur zodat hij nu wat minder rijk loopt en onder elke deellast-situatie een mooie lambda-waarde scoort. Qua rijden merk je er weinig van maar je ruikt wel dat de verbranding schoner verloopt.

Verder ben ik op dit moment druk bezig met het verder perfectioneren van de auto. Er zijn zat kleine dingetjes die me nog storen aan de Bluebird, die probeer ik de komende weken nog even aan te pakken. Onder andere:

-Al het chroomwerk demonteren en polijsten
-nieuwe handgrepen rondom
-raamstijlen spuiten
-de nieuwe raamlijsten voor het achterste zijraam spuiten en monteren
-ruitenwisserstangen spuiten
-parafaanlijst spuiten

En verder nog een heuleboel maar de updates daarvan zal ik nog wel posten op een later moment...

De afgelopen twee dagen druk bezig geweest met het herstellen van de vaal geworden raamstijlen, het voorbewerken van de raamlijsten en het demonteren van binnenbekleding van de deuren, de spiegels, de deurraamlijsten etc etc. Beetje eng wel om zelf te gaan schuren aan m'n mooie Bluebird maar het heeft gelukkig goed uitgepakt, het is weer fantastisch mooi geworden en precies de juiste tint en glansgraad. Heb voor de gelegenheid spuitbussen op kleur laten maken met een 2K verhader erin zodat het resultaat niet van een professionele spuitbeurt valt te onderscheiden. De foto's:

Deurstijlen zijn ook prachtig geworden:

Vanmiddag komt de uitdeuker op bezoek om elk inimini rotdeukje te verwijderen. Daarna gaat hij nog langs de spuiter om de kofferklep bij de kentekenuitsparing opnieuw te spuiten en de linker dorpel en wielkastrand en een klein randje langs de deur ivm een kras.

Ik doe hard m'n best :D

Gisteren de uitdeuker op bezoek gehad, in totaal is hij een kleine 5 uur bezig geweest met het restylen van diverse plaatdelen, oa 3 portieren, een achterscherm, linker voorscherm en de motorkap heeft hij onder handen genomen. Vooral de motorkap was best veel werk. Ik vermoed dat er in de jaren dat hij in de stalling heeft gestaan er dingen op de motorkap zijn gezet, er zaten namelijk meerdere lichte glooiing in. Ook heeft hij natuurlijk enkele jaren terug nog een hagelbui aan een Italiaans meer meegemaakt, hier en daar waren er toch nog enkele lichte pitjes te ontdekken. Nu is het in ieder geval allemaal weer helemaal perfect!

Verder ben ik druk bezig geweest met het monteren van diverse nieuwe delen en het nodige poetswerk. Oa de rechter chromen raamlijst gemonteerd, het staat echt geweldig mooi! Zoals je op de foto kan zien is het chroomwerk langs de dakgoot wel nog toe aan het nodige polijstwerk, dat wordt uiteraard nog geregeld.

Ook worden alle handgrepen vervangen door nieuwe, op eentje na want die heb ik helaas nog niet gevonden... Maar dat komt wel goed! In ieder geval is het hard nodig, het verschil tussen oud en nieuw lijkt me vrij duidelijk:

Vanavond weer hard verder!

Groetjes,

Rens

Zo, verder met de updates! Afgelopen maandag is de uitdeuker 4,5 uur bezig geweest met alle kleine deukjes en pitjes uit de auto te halen, hij is nu echt bizar strak! Meeste werk was de motorkap waar nog een aantal vreemde vouwen in zaten (waarschijnlijk omdat er ooit dingen op hebben gelegen) en omdat er nog hagelschade zichtbaar was van een vakantie in Italië.

Tevens heb ik nu de raamlijsten compleet af kunnen werken. De chromen lijsten zitten allen op z'n plek, de splinternieuwe raamlatten/raamlikkers zitten erop en ik heb splinternieuwe spiegels gemonteerd. Al het chroomwerk heb ik zorgvuldig gepolijst met een speciale pad en schuurpapier korrel 2000 en 3000, is echt prachtig geworden! Hierbij wat foto's:

Helemaal strak:

Chroomwerk voor:

En na:

Nieuwe steenslagbescherming/wielkastafwerking gemonteerd ivm schaafschade aan de oude:

Totaalplaatje:

Andere kant precies hetzelfde gedaan maar het was te donker geworden voor foto's... :D

En vandaag de Bluebird afgeleverd bij de restaurateur voor wat bijspuitwerk. Ik probeer zoveel mogelijk de originele lak te bewaren dus schades die er zitten worden slechts plaatselijk behandeld. Als deze plekke zijn gedaan is hij eigenlijk wel 100% wat mij betreft :T De volgende delen laat ik spuiten:

achterklep waar de kentekenplaat zit:

Kras op portierrand:

Kras wielkastrand:

Deukje dorpel + instapschade door schurende schoenen/broeken:

pitje + krasje achterpaneel:

Zaterdag haal ik 'm weer op, kan niet wachten (y)

Hee,

Ondertussen de auto weer in ontvangst mogen neme, eindelijk weer schadevrij! Uiteraard wat foto's:

Vandaag heb ik ook de lijsten aan de achterkant ingeleverd bij de restaurateur voor een mooie tint donker antraciet met een matte blanke lak erop. Zoals je kan zien was het nodig:

En als kers op de taart worden ook de randen van mijn splinternieuwe achterlichten gespoten in dezelfde tint. Deze achterlichten hebben de uitsparingen voor een dubbele verlichting, een stuk chiquer dan de huidige enkele pitjes.

Verder ben ik ook druk bezig geweest met de montage van enkele vette opties. Het originele alarm is ondertussen geïnstalleerd en werkt perfect. Ook de stoelverwarming is nu aangesloten. Alle kabels voor de stoelverwarming waren al aanwezig, heerlijk. Op dit moment ben ik nog bezig met het monteren van de originele op afstand te openen deurvergrendeling en de montage van de originele cruise control, jummie :T

Ook een tegenvaller helaas... De regensensor gaat niet passen op mijn auto helaas. Mijn Bluebird is uitgevoerd met een soort canbus systeem waarbij alle time-controle modules met elkaar samen werken. Een aparte intervalsensor (die vervangen moet worden bij de montage van de automatische sesor) past daardoor niet....

Groetjes,

Rens

Wat een ongelofelijk mooi topic blijft dit toch, hoe strak die auto's gehouden worden is gewoon bewonderenswaardig! Keep up this good work! :D

Dankjewel, leuk om te horen en uiteraard zal ik m'n best blijven doen(y)

Gisteren weer druk verder gegaan uiteraard. Ondertussen zitten de deurpanelen er alweer op, de voorbereiding voor een setje tweeters is al gemaakt en ik heb me bezig gehouden met het verwijderen van de oude lelijke emblemen aan de achterzijde.

Ter vergelijking, boven is nieuw (ookal valt dat wel te zien.... ):

En op de auto:

Zeer blij mee!

Omdat er al meer dan 24 uur niet meer is gereageerd in m'n topic werd het wel weer eens tijd om wat te laten weten vond ik....:T

Gisteren deze versterker ingebouwd:

g975PP50DSP-F.jpeg

De Helix Match PP50DSP! Ik had al de PP20 maar kwam een aanbieding tegen voor de sterkere, luxere en uitgebreidere PP50 en heb besloten die maar te nemen. Het verschil tussen de 20 en de 50 is indrukwekkend! De nieuwe silk dome 25mm tweeters van rainbow geven precies dat beetje extra wat er voorin ontbrak; hoog! Zeer tevreden met hoe het klinkt en ik vind het niet eens storend aanwezig in het interieur. Daarbij kan ik het, mocht ik dat willen, zo weer terugbouwen naar origineel, er is niets beschadigd.

Vandaag ook even mn vers gespoten achterlichten en lijstwerken bekeken, WOW! Ik ben een zeer blij man (y) Foto's volgen uiteraard!

Jeetje Rens, wat ben jij in sneltreinvaart bezig man. Met verbazing en verwondering kijk ik wat je allemaal nog aan het perfectioneren bent, super gaaf! Ga zo door en blijf posten, leuk om te volgen.

Mijn hemel Rens, dit wordt een museumstuk! Prachtig zeg, al die aandacht en het werk wat je er in stopt!
Ik heb even teruggescrolld naar pagina 1. Ongelofelijk dat dit dezelfde auto is.

Het is werkelijk waar prachtig hoe je hem in topconditie houd! Absoluut genieten en zeer mooi werk! (y)

Allen hartelijk bedankt voor de leuke reacties, super (y)

Vandaag even de nieuwe achterlichten en lijstjes opgehaald na het spuiten. De originele accessoire-kleur van Nissan is gebruikt voor deze strips, het is nu weer precies zoals het hoort aldus de folder:

Vanmiddag alles monteren ;)

Barri zei:
Mijn hemel Rens, dit wordt een museumstuk! Prachtig zeg, al die aandacht en het werk wat je er in stopt!
Ik heb even teruggescrolld naar pagina 1. Ongelofelijk dat dit dezelfde auto is.

Even hetzelfde gedaan.. En inderdaad, wat een verschil! Auto is nu haast nieuwer dan nieuw :D

Veeeeele uren monteren, perfectioneren, bijspuiten en poetsen verder zit de Bluebird weer helemaal in elkaar. En wat is het een plaatje! Alle kleine schades zijn weg, alle raamlijstjes zijn nieuw, de chromen raamlijsten rond de achterste zijruiten zijn vervangen, de deurstijlen zijn opnieuw gespoten, ook nog een upgrade aan de achterlichten doorgevoerd en vast nog wel een boel wat ik me nu zo 1,2,3 even niet meer weet te herinneren.

Ook heb ik het originele alarm ingebouwd, dat werkt voortreffelijk! Tevens zit de cruisecontrol er al bijna helemaal in, nog wat laatste dingen monteren en dan zou dat spul ook moeten werken. Ben heel erg benieuwd of dat allemaal gaat lukken.

Al met al, tijd voor foto's!

Oude situatie achterlichten (mn kentekenverlichting had ik toen al eruit ivm demontage handgreep):

WP_20170614_22_57_37_Rich.jpg

En de nieuwe situatie:

https://i6.photobucket.com/albums/y243/x-trailrijder/WP_20170702_19_21_32_Rich.jpg

Afgelopen zondag op het Japanese Classic Sunday event:

WP_20170702_16_43_56_Rich.jpg

WP_20170702_16_45_21_Rich.jpg

En vanmorgen even wat foto's gemaakt op de oprit:

WP_20170703_10_22_10_Rich.jpg

WP_20170703_10_22_41_Rich.jpg

WP_20170703_10_22_54_Rich.jpg

WP_20170703_10_25_16_Rich.jpg

WP_20170703_10_25_25_Rich.jpg

WP_20170703_10_25_41_Rich.jpg

WP_20170703_10_26_29_Rich.jpg

WP_20170703_10_27_17_Rich.jpg

WP_20170703_10_28_13_Rich.jpg

WP_20170703_10_28_18_Rich.jpg

Zeer trotse eigenaar staat hier :D:T

Vanavond nog even het eea op technisch vlak verder perfectioneren op de brug, foto's volgen vast ook wel weer...

Groetjes,

Rens

Blijft mooi!
In westwoud stond laatst eentje te koop (even googlen!)

Terug
Bovenaan