Nissan Bluebird T12 2.0SLX HB "88.

Hee Jan Willem,

Wat fijn dat deze auto goed terecht is gekomen! Een fijne 2.0 SLX automaat met twin-spark systeem is het niet? Heel erg veel plezier van de Bluebird! Misschien nog leuk, op www.nissanclub.nl rijden meerdere Bluebirds rond, misschien leuk om je daar ook te melden? Ik ben daar ook actief onder dezelfde naam ;)

Groetjes,

Rens

P.s. Als je vragen hebt of je wil gewoon eens langskomen dan ben je van harte welkom ;)

Bedankt Rens!!
Zal ik ook zeker doen.
Ik zal kijken of mijn profiel nog werkt op www.nissanclub.nl volgens mij heb ik me aangemeld in mijn Primera tijd :)

Zal je wel opzoeken op dat forum wel leuk om eens langs te komen.
Je weet er al veel van zie ik ;)

Je wilt niet weten hoe ik stond te springen was echt zon mooie wagen ik denk ben gek als ik het niet doe.
Spreek je en volg je verder hier :)

Jan Willem

Tijd voor nog wat updates zou ik zeggen :D Vorig weekend met de Bluebird het youngtimerevent bezocht. Helaas door tijdgebrek niet de auto meer kunnen waxen maar een rondje UQD van mequiars deed gelukkig zat. Het voordeel van een auto onder z'n pyjama in de garage stallen :) Hij stond er mooi bij zo samen met zijn familie:

WP_20150517_10_46_07_Pro_zpszslhrtii.jpg

WP_20150517_10_46_22_Pro_zpssdg1f6zk.jpg

WP_20150517_14_58_34_Rich_zpsghpjb2t6.jpg

Verder heb ik me van het weekend nog even bezig gehouden met het wegwerken van de aux-in schakelaar voor de radio. Was nog een mooi karwei trouwens; middenconsole eruit, dashboardkastje, verstevigingsplaat achter het dashboardkastje en uiteraard de radio er weer uit. 3x meten en 1x plakken met dubbelzijdig tape et voilá:

[/URL]

met aux-kabel (het dashboardkastje kan nog steeds dicht met aangesloten kabel gelukkig ;) ):
WP_20150523_004_zpsenzlcciq.jpg
[/URL]

In gesloten toestand:
WP_20150523_002_zpsqym47zlb.jpg
[/URL]

Keurig netjes uit het zicht en vanaf de bestuurdersstoel zeer eenvoudig te bereiken. En alle spullen die ik in mn dashboardkastje bewaar (octan+, loodvervanger, pilotenzonnebrillen en natuurlijk het mapje voor instructieboekje en onderhoudspapieren) passen nog zonder problemen :D

Verder heb ik na lang zoeken eindelijk een verkoper gevonden op het WWW die een set in nieuwstaat verkerende omlijsting voor het achterste zijruitje heeft, deze dus:

$_58.JPG

Bij mij zijn beide kanten niet meer zo netjes, chrome is aangetast en aan één zijde is alle lak eraf gevallen en doordat het oppervlak van chrome is hechte geen enkele lak behalve hammerite (niet volgens mijn standaard :( ).

Verder staat op de korte termijn een grote beurt + APK op de planning, samen met nieuwe remmen rondom en verse koelvloeistof, remvloeistof, koppelingsvloeistof en versnellingsbakolie. Uiteraard mag ze dit jaar weer mee met vakantie.

Dat was hem weer voor nu.

Groetjes,

Rens

Blijft een prachtwagen, leuke foto's ook van Forever Young. De witte ernaast zie ik zo nu en dan weleens in Dronten, is ook een leuke Bluebird.

Hey,

Ik ben hier nieuw op de site :)
Ik ben Matthias (22j) en woonachtig in België.
ik heb een Nissan Bluebird T12 2.0 Slx 5-deurs (''86).
Ik ken zeer weinig van auto's maar heb wel elektromechanica gevolgd op school.
Met deze auto zou ik graag willen bijleren over auto's in het algemeen.
Hopelijk dat jullie mij wat opweg kunnen helpen? (misschien start ik beter een ander topic?)

groetjes Matthias

@Matthias: Welkom! (y) Eigen topic starten is wel een goed idee. Daar kun je dan gewoon je eigen ervaringen en foto's inzetten. Dit topic waar we nu inzitten is niet echt een algemeen Bluebird-topic, zeg maar. Wel leuk, weer een Bluebird erbij op het forum.

He Matthias,

Welkom! Leuk om te horen dat er weer een Bluebird-eigenaar zich meldt. Inderdaad denk ik dat het mogelijk het beste is om zelf een topic op te starten. Op www.nissanclub.nl zijn er ook meerdere Bluebird-liefhebbers dus ook daar zullen ze zeker geïnteresseerd zijn in jouw vogel.(y) Als ik je ooit ergens mee kan helpen mbt de Bluebird dan hoor ik het uiteraard graag.

Groetjes,

Rens

Zo, volgende week gaat de Bluebird naar de dealer voor het volgende:

-inspectiebeurt + oliewissel
-nieuwe remschijven + blokken voor
-nieuwe remvoeringen achter
-nieuwe fuseekogels
-nieuwe oliedruksensor (deze zweet)
-nieuwe remvloeistof
-nieuwe koppelingsvloeistof
-nieuwe stuurbekrachtigingsvloeistof

Al met al weer een mooi lijstje :) Tevens staat een bezoekje aan de spuiter gepland voor drie kleine beschadigingen die ik graag weggewerkt wil hebben. Eén van die beschadingen valt samen met een gedeukt raamstijllijstje, deze heb ik zojuist nieuw besteld bij Nissan samen met een nieuwe originele motorkapdempingsmat. Weer een lekker zeldzaam item wat een dealer in Duitsland toevallig nog op voorraad had. De SGX automaat modellen (bij ons nooit geleverd) en de diesels en de 1.8 16V modellen hadden soms zo'n mat. Soms als optie en soms uitvoeringsafhankelijk. Agja, weer een mooie gadget en het zal de Bluebird waarschijnlijk nog weer wat stiller maken dan hij nu al is, prettig :)

Groetjes,

Rens

Hee,

Vandaag weer wat leuke goodies gekocht voor de Bluebird. Om maar te beginnen met een nieuw chromen sierlijst voor om het achterste zijraam. Al heel lang naar op zoek en gisteren werd ik door Volvwil getipt dat er eentje, nieuw in doos en origineel Nissan, op ebay staat! Whoehoe! Nogmaals dank daarvoor!

fototje:

Tevens in mijn tocht naar cruisecontrol items een complete stuurkolom met alle benodigde schakelaars gevonden, ook weer nieuw in doos en origineel Nissan. Uiteraard kan mijn dag niet meer stuk :D

Cruisecontrol?? Helaas is er voor deze Bluebird als 2.0 carburateur nooit cruisecontrol geleverd dus een originele set gaat niet lukken... Gelukkig kan ik het wel bijna helemaal origineel krijgen door middel van de originele schakelaars. Deze kan je aansluiten op een after-market set van bijv. Weaco op zo'n manier dat het niet opvalt dat het niet helemaal als origineel is.... Dus dat gaat de komende tijd gebeuren.

Nu druk verder met de rest van de items zoeken, ben erg benieuwd hoe het zal gaan lopen!

En als klap op de voorpijl ga ik binnenkort naar Duitsland om een complete set op te halen om af te raken van het aftermarket schuifdakje... Er komt een mooi, groot, electrisch en origineel schuif/kanteldak voor in de plaats:

Op dit moment ziet het er zo uit:

DSC_0155_zps4eddbfc4.jpg

bluebirdpoetsen026.jpg

Origineel is gróót en elektrisch en schuift weg onder de hemelbekleding of klapt aan de achterkant naar boven... Op JAE stond er dit jaar toevallig eentje met OEM schuifdak:

Dat was hem weer voor nu:T

Groetjes,

Rens

Das gaaf, maar is dat in te bouwen of moet je dan een ander dak op de auto lassen? Zit dat paneel in een soort cassette onder de dakplaat?

Dat zijn dus echt de puntjes op de 'i'. (y) Net als je denkt dat het niet beter kan, vind je toch weer een paar hele bijzondere onderdelen. Echt mooi om te lezen en mee te kijken.

Top! Eigenlijk dacht ik dat hij al helemaal af was. Maar kennelijk vind je steeds weer iets om te verbeteren. Hij wordt nog beter dan nieuw. :cool:

Tnx heren voor de leuke reacties!

@Uwbuurman, het dakraam e.d. zit inderdaad in een cassette onder het dak tegen de dakplaat gemonteerd. Het dak zelf moet voorzien worden van een felsrand of, in het slechtste geval, van een nieuwe dakplaat. In ieder geval zal het dak gespoten moeten worden en zal het voorraam eruit moeten.

Ik kom je topic nu pas tegen, geweldig om te lezen! Fantastische auto in super staat en erg leuke verslagen (y).
Je woont ook vlak in de buurt zie ik, herken veel plekken, woon zelf namelijk in Heiloo ;) Heb je ook weleens zien rijden en de andere Nissans zie ik vaak staan op de oprit, rij soms in die omgeving van Bakkum/Castricum met mijn Rover 200 Coupé (staat hier ergens ook een topic over trouwens) of de fiets.

En ken je deze? Die zag ik afgelopen jaar regelmatig in Heiloo:

20141105_133027_zpsd1o5xotv.jpg

Hee wat leuk zeg! Jouw 200 heb ik inderdaad weleens zien rijden, grappig. Zelf woon ik inderdaad in Castricum en ik heb een werkplaats in Egmond, behoorlijk in de buurt(y)

Die Bluebird die jij hebt gespot is mij inderdaad bekend, een vriend van me heeft die auto gekocht namelijk. Hij heeft hem op dit moment in een stalling staan boven Alkmaar en is druk bezig met spullen verzamelen voor een kleine restauratie. De auto is een originele T72 1.8 turbo welke door Nissan Nederland als homologatie-auto is gebruikt, extreem zeldzaam want de enige T72 turbo ooit in Nederland geleverd.

Wat leuk om die achtergrond info te hebben!(y) Onbewust dus een nog veel zeldzamere spot dan ik op dat moment dacht :) (foto is van november 2014).

Dat dat uberhaupt nog kan en bestaat, originele onderdelen zo uit de doos. Erg gaaf

MMMM zwarte Turbo :p
Maar eu lekker bezig Rens en blij dat je dat frame hebt kunnen scoren.
Word nog wel eens wat met die ouwe bak van je :)

De laatste dagen wat leuke items binnen gekregen voor m'n vogel, oa:

Gloednieuwe raamstijl voor linksachter, nogmaals bedankt de Geele:

De splinternieuwe stuurkolomschakelaars inclusief cruise control:

En vandaag bericht gekregen van een contact uit Amerika. Daar heeft iemand alle benodigde cruise control schakelaars en waarschuwingslampjes inclusief een stuk bekabeling te pakken weten te krijgen!

Beetje dof geworden maar ik weet uit ervaring dat je dat met een klein beetje polijstmiddel weer helemaal mooi opgepoetst krijgt, heb ik bij mijn Bluebird namelijk al eerder gedaan. Uiteraard ben ik er écht superblij mee! Nu nog een nieuwe aftermarket cruisecontrolset aanschaffen en dan kan de inbouw beginnen!

Groetjes,

Rens

Kijk dat schiet op vooral de stekker erbij dat is echt top!!
Wow erg mooi hoor dat frame hopelijk binnenkort nog eentje voor de andere kant :)
We blijven zoeken :) Succes!

Tnx, De Geele (y) Ben er ook wel erg blij mee. Verwacht ze overigens elk moment, ze liggen nu bij de douane heb ik gezien (y)

Ik vind t overigens eens tijd worden voor m'n vakantiefoto's, ben onderhand alweer 6 weken terug... Dit jaar uiteraard weer met de Bluebird op vakantie geweest en werkelijk waar alles weer vlekkeloos verlopen. Weer 0 olieverbruik, weer slechts 1 op 14.3 gemiddeld gereden over 4700km in drie weken tijd en weer heerlijk kunnen genieten. Het verveelt me echter niet :D

Dit jaar begonnen aan de Moezel bij Cochem in verband met een verplicht ziekenhuisbezoek aan het eind van onze eerste week in Nederland. Viel ons niks tegen eigenlijk op een verschrikkelijk drukke camping na. Fantastisch weertje (tegen de 40 graden gehad...), mooie omgeving en lekker veel kunnen wandelen, fietsen en biertjes drinken:

Het werd nog nét geen zon, zuipen, ziekenhuis...

Na het verplichte ziekenhuisbezoekje meteen weer doorgereden naar het zuiden. Eigenlijk was het overal mooi weer op de Alpen na dus op de bonnefooi vertrokken en uiteindelijk een heerlijke (rustige, eindelijk!) camping getroffen bij Waldkirch in het Zwarte Woud. Fantastisch weer gehad nogmaals op een eenmalig heftig onweersfrontje na waarbij onze (goed vastgezette) tentluifel nog is weggeblazen, gelukkig was ie nog heel. Verder veel van hetzelfde recept als in Cochem, wat kan je toch heerlijk goedkoop eten en drinken in Duitsland en uiteraard wandelen en fietsen(y)

En even wassen natuurlijk:

Na weer een heerlijk weekje zijn we doorgereden naar Choranche, hemelsbreed niet ver van Grenoble vandaan. Gruwelijk mooie omgeving waar ik heerlijk heb kunnen autorijden. Oa de Gorges de Bourne, waar de camping aan lag, was fantastisch. Absoluut een aanrader om door deze omgeving heen te rijden. Uiteraard ook hier weet war foto's:

Toch met enige regelmaat de vloeistoffen controleren natuurlijk, niet dat het nodig was...

Tweede wasbeurtje:

En tot slot de trotse eigenaar bij zijn trouwe koets:

Na drie weken in twee etappes terug naar huis gereden, hotelletje gepakt in Duitsland voor een afsluitende Erdinger en Spatzle.

Dat was hem weer! Wat mij betreft volgend jaar weer (y)

Genieten, mooie plaatjes! Jaloersmakend hoor, met de BX ben ik dit jaar niet verder gekomen dan 6 dagen Duitsland, 800 km. Die roadtrip Frankrijk zal nog een (paar) jaar(tjes) moeten wachten.

Gave auto zo een Bluebird, ben ooit met een Diesel 2.0 SLX over en weer meegereden naar Beaune (Frankrijk). 75 PK, maar eens die na 80 km goed onder stoom kwam was geen Ardense helling hem te lastig. Ik herinner me de goede stoelen, de 2 dagtellers en de karakteristieke ronk. En de puike afwerking!

Naar hedendaagse normen qua prestaties, verbruik, veiligheid en comfort uiteraard volkomen gebuisd, maar een echte liefhebbersauto om te koesteren!

Veel plezier ermee, ga de upgrades die je doet zeker volgen

super leuke foto's!

leuk dat je dan toch weer een goede reis hebt gehad met de BB!

Tnx allen voor de leuke reacties! Ondertussen zijn de laatste cruisecontrol items ook binnen gekomen! (y)

Heb van het weekend nog een berg nieuwe originele onderdelen opgehaald, voornamelijk reservedelen. Ga ze vanavond sorteren en zal nog wel een fototje maken van wat ik heb gevonden (y)

Blijft een prachtige auto zo'n Bluebird.
Ooit koop ik er nog 1, het liefst een 2,0LX twinspark, die van mijn opa liep heerlijk.

Hij had er precies hetzelfde dakje inzitten als jij nu hebt en op de originele aankoopbon stond deze als origineel.
De bon moeten we nog ergens hebben liggen, kan hem, als ik tijd, wel even opzoeken.

@Ford Freakk, als ik er nog eens eentje tegen kom dan meld ik me ;) heb je een voorkeur voor een sedan of hatchback of maakt dat niet uit?

@Klassiekerrijder, mooie wagen! Hij stond een tijd geleden nog te koop, was bang dat hij de export in zou gaan. Gelukkig niet gebeurd! Die grill is geniaal, en nog eens een origineel accessoire ook!

Op dit moment is er trouwens een originele nieuwe motordempingsmat onderweg naar me toe, zal hem vast nog stiller maken dan hij nu al is (y)

Volgens mij is deze auto in handen van een liefhebber van youngtimers, want er staan daar wel heel veel oude auto's vlak bij elkaar. Een BX, een CX, een Renault 20, een Peugeot 205, een Kever, een Ritmo en dus ook deze Bluebird.

Mooie foto's van je vakantie ! Uiterst betrouwbare auto, zo te lezen. Geniet er van en houd 'm in ere; zijn er niet meer veel van. (y)

@Klassiekerrijder, dat zou erg fijn zijn! Hoe meer Bluebirds gered hoe beter (y)

@Cabriorob, tnx! De auto is absoluut erg betrouwbaar, typisch een Japanner tot nu toe gelukkig. En verder; zal ik zeker doen :)

Hee,

Ondertussen weer wat goodies binnen gekregen voor m'n Bluebird. Om mee te beginnen heb ik vanuit Engeland een originele motorkapdempingsmat voor een Bluebird Diesel gekocht, zal de auto nog stiller gaan maken dan hij nu al is, erg blij mee uiteraard!

En verder heb ik in de USA een zéér vet accessoire gevonden, een heuse regensensor voor de Bluebird! Deze werkt precies op de manier zoals ik gewend ben, je zet de bediening van de ruitenwisser op de eerste stand en de regensensor doet de rest. Grappig genoeg komt deze sensor onder de motorkap te zitten tegen het plaatwerk aan en niet tegen de voorruit aan. Nissan claimt hier overigens de eerste massa-productie regensensor te hebben, stiekem nog vetter daardoor natuurlijk!

Allemaal plug and play, alle draden worden meegeleverd dus binnen een uurtje kan het gemonteerd zijn!

Groetjes,

Rens

Absoluut, ik wist niet eens dat dit bestond! Kwam op ebay weleens een nieuwe regelunit tegen voor een versie met regensensor, dacht op dat moment dat die verkoper niet goed snik was :T

Beetje late reactie op je vakantie foto's misschien, maar nondeju, gave foto's man! (y) Ik kan niet wachten tot ik zelf ook weer zo'n vette roadtrip kan gaan maken incl de foto's die daarbij horen natuurlijk :p

Tnx Omniradius! Als het zover is wens ik je bij deze alvast heel veel plezier (y)

@Madmat86, het duurde even voor de Douane het eea had vrijgegeven dus al met al was ik bijna een maand verder voor ik hem daadwerkelijk binnen had gekregen. Door werkdrukte nu nog niet kunnen monteren maar in de kerstvakantie ga ik ermee aan de slag :D

Wat een ontzettend nette originele wagen (y)
Ook heerlijk al die upgrades, je bent er maar druk mee.
Heerlijke vakantie foto's ook, krijg er gelijk de kriebels van.

Misschien al gezien, misschien leuke spot:
https://www.autojunk.nl/2016/02/zeldzaam-setje-jdm-autos

Terug
Bovenaan