Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Twix zei:Vandaag lekker op de brommer naar het werk gegaan. Meteen even de cruise control uitgeprobeerd. Werkt goed. Had niet verwacht dat ik dat zo prettig zou gaan vinden. Ben nog steeds erg blij met onze keuze.
Twix zei:Die toename in vermogen is ook zoiets inderdaad. Maar dat went ook snel vind ik.
Idefiqs zei:Klopt.Hij heeft ABS en tractiecontrole. Maar tegen lompigheid is geen kruid gewassen.![]()
Twix zei:Eens met Idefiqs. Geen enkele motor is bestand tegen lompheid.
Als kijk naar de K1600, die heeft een regenmodus. Traction control en abs zijn dan extra alert. Vermogen is gelimiteerd tot 100pk. Maar als je grind tegen kom in een snelle bocht, dan ga je.
Idefiqs zei:Twix zei:Eens met Idefiqs. Geen enkele motor is bestand tegen lompheid.
Als kijk naar de K1600, die heeft een regenmodus. Traction control en abs zijn dan extra alert. Vermogen is gelimiteerd tot 100pk. Maar als je grind tegen kom in een snelle bocht, dan ga je.
Ook met honderd pk ga je op je neus als je te vroeg gas geeft in de bocht. (wat ik deed) En het was redelijk droog. Een regenmodus vind ik ik onzin, KTM's hebben hem ook. Met regen heb je 70% van je grip over. Bij normaal rijgedrag kom je daar niet eens, je kunt met regen dus normaal rijden zoals je - als het goed is - gewoon bent.
Datsun zei:Nieuwe model van KTM al gezien?
Twix zei:Datsun zei:Nieuwe model van KTM al gezien?
Je mag hier gewoon foto's plaatsen...Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo bekend ben met het gamma van KTM...
De 1290 superduke is inderdaad bijzonder krachtig.
Idefiqs zei:Wat gebruik jij voor bluetooth? Ik Sena S20
Twix zei:Zo, vandaag een lekker rondje gemaakt: ruim 270 km. Wat een heerlijk weer was het. Meteen een perfecte test voor de motor. En hij is geslaagd, wat een goede keuze was dit. Rechtuit op snelheid erg stabiel. Bochten neemt hij als op een rails. De navigatie werkt prima (en via de Sena). Twixin zat heerlijk.
Twix zei:Een kleinigheidje vind ik de gevoeligheid van het gas. Met een wat slecht wegdek heb je het gevoel dat je door de beweging van je arm continue het gas beïnvloedt. Voelt wat vervelend aan.
Idefiqs zei:Kun je de gevoeligheid van de gasrespons niet beinvloeden met de rijmodi? Wellicht kan de dealer de software (drive-by-wire) aanpassen?
rke zei:Die "proppen" aan het einde van het stuur zijn imho om de trillingen in het stuur te verminderen.
Twix zei:Vandaag mijn nieuwe jasje uitgeprobeerd. Erg prettig.
![]()
Freez zei:Deze week heerlijk woon werk doen met de Guzzi V11.
Bij dit apparaat geen instelbare rij-modi, geen TC en geen ABS. Als je het rechter handvat naar beneden draait gaat ie harder, loslaten en hij remt rustig af. Guzzi's hebben een redelijk zwaar vliegwiel dus 'bokkigheid' valt voor een twin erg mee. Verder hoeft het vermogen niet te worden beperkt tot 100 pk, er komt maar 90 pk uit. Moet wel eerlijk zeggen dat de standaard elektronische injectie mapping dusdanig belabbert is dat de meeste V11's wel op één of andere manier zijn aangepast. Ook de mijne rijdt met een Powercommander en een custom mapping. Puur om de Europese milieumaatregelen die zijn ingesteld te omzeilen.
Maar een V11 blijft zo'n heerlijk simpel brok motorfiets.
Freez
Idefiqs zei:Twix zei:Vandaag mijn nieuwe jasje uitgeprobeerd. Erg prettig.
![]()
Voor de 35+ graden die jij daar in Texas gewoon bent kan ik je een koelvest van harte aanbevelen. Ik heb er één van Revit en dat werkt subliem;
![]()
Ik weet dat BMW ze ook in het assortiment heeft. Zie deze test.
Ik heb de Revit omdat deze in mijn jas geritst kan worden.. Achteraf zou ik een universele nemen, want functioneler. Maar qua werking is het top.
Twix zei:Vandaag heerlijk met de motor op pad. 320 km gereden, morgen weer terug. We hebben twee keer een paar minuten pauze genomen.
Op zo'n stukje leer je de motor meer en meer waarderen. Zo soepel als dat hij over 's heren wegen rijdt is onvoorstelbaar.
Zijn er dan geen nadelen? Het gewicht is tot 15 kmh erg nadrukkelijk aanwezig.