Carkiller zei:
@rke:
Vind het wel een leuk ding, maar dat moet je uiteraard zelf weten.
Eigenlijk kan 2 takt helemaal niet meer, zeer vervuilend.
Tot 2700 keer vervuilender dan een bestelbus.
Maar goed, ze mogen niet nieuw meer verkocht worden en bijvoorbeeld niet meer in Amsterdam rijden.
Dus ze zullen langzaam uitsterven...
Ik weet het.
Aan de andere kant ben ik niet van plan tot die 0,1% te gaan horen die serieus de milieuproblemen aanpakt. Ik probeer de thermostaat lager te zetten, ik koop lokale producten, ik rij wat langer met een auto.
Maar de samenleving en de overheid werken toch niet mee. Zij bieden een platte accu-vrachtwagen aan als alternatief voor de energievretende Clio. Ik moet een warmtepomp gaan gebruiken om mijn huis tot 24 graden te stoken. Ik moet mijn fornuis op aardgas opruimen en een elektrisch fornuis gaan gebruiken terwijl de elektriciteit met fossiele brandstoffen opgewekt wordt.
Waarom zou ik dan wel serieuze maatregelen nemen die tot gevolg hebben dat ik mijn persoonlijke hobby's aan de kant moet gooien? Geen rally's meer, deze vieze tweetakt opruimen, werk zoeken naast de deur, de fiets nog meer gaan gebruiken, lokaal gekweekte groentes en fruit kopen, een wandelvakantie die bij de voordeur begint in plaats van een all-inclusive in Thailand
Het is zoals met kleine kinderen die het speelgoed moeten opruimen; pas als moeder (natuur) echt boos wordt gaan ze mokkend het speelgoed opruimen. Maar tot die tijd spelen ze gewoon door.
Ik ben gewoon net zo'n kleuter als de rest. Waarom niet?