Motorrijders-topic 2 - voor elk wiel één!!

Twix zei:
B-Real zei:
Twix zei:
Rijden jullie geen motor meer?

Ik heb overigens nog steeds geen beslissing gemaakt met betrekking tot de aanhanger. Dit is even opzij geschoven tot we weten of we gaan verhuizen.

Zolang het hier niet boven de 10 graden uit komt en er nog teveel regen valt blijft de motor lekker in de schuur idd :(
Zondag schijnt het een graad of 18 te worden, wellicht dan maar een rondje doen.

Een paar maanden terug reed ik een rondje toen het 1 graad boven nul was... Maar regen blijf ik van weg.

Waarom?

Idefiqs zei:
Twix zei:
B-Real zei:
Twix zei:
Rijden jullie geen motor meer?

Ik heb overigens nog steeds geen beslissing gemaakt met betrekking tot de aanhanger. Dit is even opzij geschoven tot we weten of we gaan verhuizen.

Zolang het hier niet boven de 10 graden uit komt en er nog teveel regen valt blijft de motor lekker in de schuur idd :(
Zondag schijnt het een graad of 18 te worden, wellicht dan maar een rondje doen.

Een paar maanden terug reed ik een rondje toen het 1 graad boven nul was... Maar regen blijf ik van weg.

Waarom?

Omdat ik het niet leuk vind. Kijk, als het gaat regenen als je onderweg bent, dan zij het zo. Maar bij grote kans op regen ga ik niet rijden.

Als er neerslag valt of het is anderszins vervelend weer, dan pak ik ook liever de auto.

Mijn motor mag binnenkort voor de 48.000 km beurt. Ze heeft er 21 jaar over gedaan om die kilometerstand te bereiken. Of iemand is ooit creatief geweest met de klok, dat zou natuurlijk ook nog kunnen.

Ik heb er dit voorjaar toch al weer de nodige kilometers opzitten. Wat leuke toerritjes, ook met z'n tweeën en wat woon-werk verkeer. Dat laatste gewoon omdat ik het af en toe wel lekker vind om die ritjes op de motor te doen. Vooral nu het 's morgens alweer vroeg licht is. Moet namelijk vaak even na 06:00 uur al op weg. Kom 's avond ook vaak heel laat terug, maar dan is het stil op de weg en vind ik een avondritje heerlijk ontspannen. Lekker rustig rijdend, het vizier van de helm open en heerlijk de frisse avondlucht opsnuiven. En het Givi Airflow scherm op mijn V-Strom houdt mij aardig uit de wind.
Heb mij vorige maand getrakteerd op een nieuwe systeemhelm, een HJC IS MAX II. Na veel merken en types te hebben gepast bleek mij deze het lekkerst te zitten (ook in de portemonnee). Helaas vorige week weer terug moeten brengen naar de dealer want ik ontdekte dat er een haarscheurtje ontstond in het kingedeelte. En een hem met een scheurtje lijkt mij niet de bedoeling. Er komt een nieuw kinstuk op of de helm wordt vervangen. Gelukkig had ik mijn (nog niet zo) oude helm gehouden. Daar ga ik maar eens een actioncam bevestiging op plakken want ik heb zo'n speeltje uit China over laten komen. De eerste beelden gemaakt terwijl de camera met een zuignap op de ruit was bevestigd. Beeldkwaliteit van de camera uitstekend, maar de beelden trillen door de bevestiging op de ruit toch nog iets teveel. De camera is trouwens een Exelvan Q8. De filmpjes op Youtube en de reviews hebben wij overgehaald dit modelletje te kopen. En met 40 euro val je er ook geen buil aan.

Fantastische motorfiets zo'n Vstrom. (y) Welke heb je? De 650 of the 1000? Wat die helm betreft denk ik dat ik geen genoegen zou nemen met een nieuw kinstuk, wellicht dat het lot niet goed was, dus de schaal ook.

Wat betreft de action cam gebruik ik nu de Garmin VIRB Ultra, naast het motorrijden gebruik ik hem voor het skiën en, jawel, op de rug van mijn mechelse herder.

Misschien moeten we eens een motortoertocht voor AW forummers organiseren.

Ik heb trouwens een Yamaha XTZ1200 Super Teneré.

@HarrieD: Rijdt inderdaad heerlijk, zo'n V-Strom. Heb een keer testgereden op een 650 en dat is me uitstekend bevallen. Wellicht wordt het t.z.t. de opvolger van mijn Bandit 600. Ik heb ook een HJC IS Max II en ik vind het een erg fijne helm. Zal hem maar eens goed nakijken of er bij mij ook haarscheurtjes zitten in het kinstuk...

@Idefiqs: Zo'n toertocht lijkt me een prima idee.

Gisteren had ik mijn K1600 precies een jaar. Kwam er eigenlijk te laat achter, anders had ik nog wel een taart gehaald. Gelukkig had ik heb nog wel wat sap gegeven en een rondje van 100 km gereden.

Ik heb er in het jaar bijna 10.000 km mee gereden. Meer dan ik met mijn Yamaha V-Star 950 heb gedaan in pak 'm beet anderhalf jaar. De BMW nodigt gewoon veel meer uit tot lange ritten. Ook Twixin is nog steeds erg blij achterop.

Binnenkort gaan we een rondje maken in Arkansas, daar heb ik ook erg veel zin in. Schijnt echt super mooi te zijn.

HarrieD zei:
Heb mij vorige maand getrakteerd op een nieuwe systeemhelm, een HJC IS MAX II. Na veel merken en types te hebben gepast bleek mij deze het lekkerst te zitten (ook in de portemonnee). Helaas vorige week weer terug moeten brengen naar de dealer want ik ontdekte dat er een haarscheurtje ontstond in het kingedeelte. En een hem met een scheurtje lijkt mij niet de bedoeling. Er komt een nieuw kinstuk op of de helm wordt vervangen.

Nu heb ik zelf ook niet de duurste helm in de wereld, maar ik zou die HJC echt helemaal niet meer accepteren. Ik vind het ontstaat van scheurtjes in een helm maar een vreemde gewaarwording.

Zelf ben ik al een tijdje aan het kijken voor een andere helm. Ben er nog niet helemaal uit, maar onderstaande is een goede kanshebber. Zit erg lekker.

signet_q_us_flag_blk_frost-3.jpg

Mooi ding!

Het vervelende met helmen is dat lang niet elke helm goed op je hoofd past. En dan bedoel ik niet S vs. XL, maar echt de pasvorm van de helm. HJC is zo'n beetje het enige merk dat mij echt lekker zit. Of het wordt meteen een helm van vele honderden euro's.

Mechanix zei:
Mooi ding!

Het vervelende met helmen is dat lang niet elke helm goed op je hoofd past. En dan bedoel ik niet S vs. XL, maar echt de pasvorm van de helm. HJC is zo'n beetje het enige merk dat mij echt lekker zit. Of het wordt meteen een helm van vele honderden euro's.

Dure helmen gaan langer mee, ik heb een Shoei van 550 euro, maar die gaat 6 jaar mee. Je hebt ze ook van 200 of minder, maar die redden net twee seizoenen.

Ga jij ook mee me t de AW toertocht mechanix?

Ik ben de laatste tijd vrij weinig actief op het forum, maar wou deze foto wel even met jullie delen:

IMG_5126_zps8vvvpt2d.jpg

Het is weer lente! Hier nog motormuizen die de ijzeren ros al van stalling hebben gehaald?

Ik vroeg me ook af of hier nog mensen zijn met verstand van Harley's en dan vooral van de Sportster. Heb een mooie 1200 uit '97 op het oog, maar geen idee waar op te letten. Hoe lang gaat zo'n aandrijfriem mee? Is zo'n Sportster niet te klein voor iemand van 1.90?

Zadelsnuiver zei:
Het is weer lente! Hier nog motormuizen die de ijzeren ros al van stalling hebben gehaald?

Ik vroeg me ook af of hier nog mensen zijn met verstand van Harley's en dan vooral van de Sportster. Heb een mooie 1200 uit '97 op het oog, maar geen idee waar op te letten. Hoe lang gaat zo'n aandrijfriem mee? Is zo'n Sportster niet te klein voor iemand van 1.90?

Nog geen tijd gehad helaas, ben net terug van een weekje skiën. Volgende week misschien.

Van Harley's heb ik geen sjoege helaas, niet mijn fiets. Maar ieder zijn ding!

Skiën is ook leuk :) zaterdag nog met de kleine een paar keer het heuveltje afgegaan.

Heb zelf ook niet veel verstand van Harley's maar weet wel dat dit EVO 1200 blok als zeer betrouwbaar te boek staat. De nieuwere Twincam blokken schijnen een heel stuk minder robuust te zijn.
Donderdagochtend ga ik langs bij de verkoper, even kijken hoe het bevalt (y)

Ik heb de eerste 300km er alweer opzitten. Winterlaag in het pak en dikke handschoenen aan en gaan. Was prima toen bij 2 graden buitentemperatuur :)

29313281_1422737704497910_4020613619879247872_o.jpg

Zadelsnuiver zei:
300km is een leuk tripje bij 2 graden! Geen glibberige stukken op de weg gehad?

Was niet in 1 dag hoor ;-) Verdeeld over 3 ritjes. Onderweg niet veel glads meegemaakt. Beetje oppassen met grind en zand op de weg maar dat is gewon tempo aanpassen

Zadelsnuiver zei:

Nee, wel bij de dealer.

Oudgediende weten wellicht nog wel dat we deze Pan European in het bezit hadden:

474959_228313217267247_2058753707_o.jpg

Deze begon zijn leven bij mij en mijn vrouw als haar motor. Ik had toen een grijze Honda VFR en eerder nog een Suzuki Bandit. Eind 2011 verloren WOFster en ik beiden (gelukkig kortstondig) onze baan en aangezien ik wel op haar motor reed en zij niet op die van mij, hielden we de Pan.

Echter, sinds die tijd heeft WOFster eigenlijk nooit meer motor gereden. Twee jaar geleden besloten we al dat de Pan van mij zou worden, wat meer een papieren execercitie was. Een andere baan met een OV abonnement leidde er vervolgens toe dat mijn verlangen naar een minder praktische, maar wel leukere motor opportuun werd en dan wel graag terug naar mijn oude liefde de Honda VFR en dan wel de V-Tec.

Dus een maandje terug de Pan te koop gezet en al binnen een week was die weg. De nieuwe koper had vier jaar niet gereden en zijn enthousiasme om weer op te stappen raakte WOFster. We hadden het al wel eens er over gehad dat voor haar gebruik een motorscooter beter zou zijn dan een motor. Zodoende kwam het dat ik, terwijl ik de Pan met zijn nieuwe eigenaar uitzwaaide, bij binnenkomst WOFster achter de laptop zag om eens te oriënteren op een motorscooter. Die fase was echter van korte duur....

Dezelfde middag nog was ze eigenaar van deze BMW C 650 GT ABS uit 2012.

28827096_1560573937374495_2153061359347801938_o.jpg

En terwijl ze een paar heropstap lessen aan het volgen was kon ik er alvast op rijden en mijn eigen enthousiasme prikkelen.

Want ja, hoe zat het nu met de VFR?

Afgelopen zaterdag heb ik deze dame tot mijn toekomstige liefde gemaakt en volgende week donderdag kan ik onze verbintenis aangaan.

29750197_1587105334721355_5795366217230100873_o.jpg

30171980_1587105338054688_3342154991570012454_o.jpg

Honda VFR V-Tec ABS uit 2007 met 7350km op het klokkie. Nee, geen typo, de originele banden zaten er nog onder. Die worden overigens bij aflevering wel meteen vervangen door Dunlop Roadsmart III voor en achter.

WOF :LOL:

Dus als ik het goed begrijp is jouw idee van besparen een motor verkopen en binnen een maand twee motoren terugkopen?

Je hebt helemaal gelijk met dat terugkopen. Ik vind zelf een scooter heerlijk rijden, een automaat zoals een automaat hoort te zijn en bescherming waar bescherming nodig is. Hoewel ik 650 cc voor een motorscooter wel veel vind.

De VFR zou een goede vervanging van mijn stokoude BMW kunnen zijn - als deze op de nominatie zou staan vervangen te worden.

Maar ik probeer mijn vriendin een A-rijbewijs aan te praten zodat zij een kleine Jap-chopper kan kopen. Het lijkt mij heerlijk om af en toe een stukje samen te toeren, ik zou er de sleurhut voor op willen geven.

Dank allen voor de leuke reacties. Ik ben zelf al blij dat ik weer VFR ga rijden, maar dat deze zo mooi zou zijn was toch wel een dikke klodder slagroom extra op de taart. Ik heb een foto geprint en op mijn nachtkastje gelegd en daarop tel ik de dagen af tot volgende week donderdag.

rke zei:
Dus als ik het goed begrijp is jouw idee van besparen een motor verkopen en binnen een maand twee motoren terugkopen?

Je hebt helemaal gelijk met dat terugkopen. Ik vind zelf een scooter heerlijk rijden, een automaat zoals een automaat hoort te zijn en bescherming waar bescherming nodig is. Hoewel ik 650 cc voor een motorscooter wel veel vind.

Besparen was toentertijd nodig en dan doe je dat. Ondertussen zitten we weer wat beter in de slappe was. Voor wat betreft de scooter ben ik al lang blij dat WOFster weer wil gaan rijden. Of 650cc veel is weet ik niet eigenlijk. Je hebt wel gelijk als je nagaat dat mijn eerste twee motoren (een Honda CB 650 en NTV 650) beiden ook rond dit vermogen van 650cc en 60pk zaten. Ik had overigens niet verwacht dat ik zelf ook zo enthousiast zou worden van de scooter, maar dat ben ik wel.

WOF uit zijn 'mijn auto' topic zei:
We zijn nu een paar weken verder en ik heb voornamelijk op de BMW gereden aangezien mijn vrouw eerst nog een paar heropstap lessen wilde nemen en ik moet zeggen dat ik het een briljant apparaat vind. Ding loopt op zijn slofjes 170 en kon nog wel harder, maar het overige verkeer wilde niet meewerken hieraan. Is snel met accelereren en tussensprintjes, mede door de CVT. Het motortje is verzot op toeren maken, waardoor het bijna jammer is dat je niet kan schakelen of een sportstand hebt die langer op toeren blijft. Verder heeft bak en motortje een leuk nukkig karakter als die koud zijn, wat na ca. 2 km rijden alweer verdwenen is. Op lange ritten kan je relaxed je benen strekken in de kuip als ware het 'highway steps'.

Verder ben ik er nog achter gekomen dat:

Er dagrijverlichting op zit, waardoor je overdag als motorrijder beter zichtbaar bent;
Deze als een soort van follow-me-home verlichting nog 2 minuten blijft branden als je hem uitzet (ideaal voor ons om in de donkere steeg het slot van de deur te vinden).
Er een bandenspanningscontrole systeem op zit;
Er een 12v uitgang op zit zodat WOFster heur feuntje op kan laden tijdens het rijden;
Deze 12v uitgang ook een ingang is waar rechtstreeks via een SAE 72 (ook wel bekend als sigarettenaansteker) plug rechtstreeks de acculader aan gesloten kan worden;
De knipperlichten ook automatisch uitgaan, net als bij een auto.

WOF :D

Ja,

Zo'n scooter rijdt heerlijk. Als ik alleen fileverkeer in de Randstad zou rijden, zou zelfs een 125 cc scooter goed bruikbaar zijn. Dat loopt hooguit 100 km/uur maar het rijdt op de lucht van benzine en je moet een snelle auto hebben om het te winnen bij een stoplichtsprintje tot 80 km/uur.
Bovendien koop je een nieuwe voor pakembeet 3000 euro. Als je voor dat geld een willekeurige auto koopt, ben ja na drie maanden blij als hij het nog steeds doet.

Daarom zijn scooters in zuidelijker landen ook heel populair. Weliswaar met een motorpak van mensenleer, maar dat merk je pas als je onderuit gaat.

Ik hoor regelmatig dat de VFR een zeer goede toerfiets is. Technisch vrijwel perfect en comfortabel. Wat dat betreft is het jammer dat er nog maar weinig echte toerbuffels gemaakt worden. Mensen willen graag ingeblikt zitten.

Die VFR ziet er goed uit zeg!
Dat zal vast prettig rijden (y)

Ik heb afgelopen zaterdag de eerste kilometers weer gemaakt. 190 in totaal en het was lekker :)
Dit weekend hopelijk weer, en dit seizoen ook maar eens een circuitdag meepakken om zo weer eens fatsoenlijk gas te geven zonder dat het rijbewijs in gevaar is :)

WOF, van harte gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten. Erg fraaie VFR en ook de BMW mag er wezen. Veel veilige kilometers gewenst!

Mijn winterstop was wat korter dan die van jullie, maar doordat het tegenwoordig in het weekend regent en alleen doordeweeks mooie dagen biedt, rijd ik meer en meer woon-werk op de motor.

Zadelsnuiver zei:
Mooie VFR zeg! Mijn oude VFR 750 uit '93 reedt al erg fijn, dit zal nog wel (veel) beter sturen :)

Ik heb 6,5 jaar terug een VFR 800 uit 2001 gehad. Toen ik deze kocht las ik een review van iemand die als hij dood was op die motor door de hemelpoort wilde. Ik kon mij dat heel goed voorstellen. Als deze nieuwe nog fijner rijdt... :D

Idefiqs zei:
NTV650, heb ik in de '90'er jaren ook gehad. Erg fijne motor. Metallicgroen was ze, stond haar goed

Die van mij -toevallig- rood metallic:

307241_124452264320010_514029_n.jpg

WOF :cool:

Leuke nieuwe aankopen, WOF! Die VFR heeft een mooie kleur, en inderdaad uniek 7.000 km in 10 jaar tijd, weet je het verhaal erachter? Heb 20 jaar geleden zelf ook 3 jaar met een VFR 800 (1998) gereden, en die reed ook fantastisch met z'n karakteristieke V4 brom.

Vreemd dat Honda dit succesnummer niet meer nieuw levert. Zelf heb ik nog nooit op een VFR gereden, maar het lijkt mij ook een hele fijne combi tussen tour en sportief.

Ik ga nog even door op mijn ouwe trouwe Bandit. :cool:

Mechanix zei:
Vreemd dat Honda dit succesnummer niet meer nieuw levert.

Jawel hoor, zowel de 800 als de 1200: Honda VFR nieuw

Mechanix zei:
Zelf heb ik nog nooit op een VFR gereden, maar het lijkt mij ook een hele fijne combi tussen tour en sportief.

Ik ga nog even door op mijn ouwe trouwe Bandit. :cool:

Ook een fijne fiets, zelf ook gehad en in 3,5 maand tijd 3100km mee gereden. Tot ik op de grijze VFR stapte zoals eerder op deze pagina te zien en ik na een paar kilometer wist dat de Bandit het veld ging ruimen.

WOF ;)

Dat geloof ik direct.

Ik zit tegenwoordig wel eens te kijken naar kleine fietsjes. En dan vooral de 125/250 cc fietsen die via een site voor oude motoren aangeboden worden (Facebook, max 750 euro voor een motor).

Ik roep altijd dat we onszelf zo graag dikke motoren toebedelen.

Ik heb een relatief dikke fiets en een fiets van lesmotorformaat. Gek genoeg vind ik de lichte motorfiets veel meer een motorfiets dan die lomp grote motor.
Maar een lichte fiets moet je heel anders rijden. Te laag in de toeren en hij doet weinig anders dan grommen en te hoog in zijn toeren en hij maakt een staccato geluid in plaats van snelheid. De topsnelheid is niet altijd hoog genoeg om de wettelijke maximum snelheid te halen en met twee volwassenen op een motor is niet te doen.

Maar er zijn ook voordelen.

Tussen de file door rijden is easy. Dan lijkt die 50 km/uur max ineens belachelijk laag. Dit soort motoren scoort vaak zuiniger dan 1 op 30, banden gaan erg lang mee, ebay verkoopt alle soorten en maten onderdelen en accessoires (en die kosten geen drol) en Leeuwarden zou bijna vergeten dat je bestaat.
Bovendien schijnt het mijn en dijn beter te begrijpen te zijn als het om lichte motorfietsen gaat (sommige scooters uitgezonderd) en in tegenstelling tot een 50.000 euro Harley kan je een 750 euro 125cc Yasuhoka in iedere fietsenstalling parkeren.
Het grote minpunt is de lage tobsnelheid, met 100 km/uur waar je 130 mag worden de ringetjes van de Douwdie in de spiegel idioot groot. Inhalen vereist dus wat planning, en misschien kan je beter het botsblik publiek elkaar laten plagen in plaats dat je je kwetsbare lijf er tussen gooit.
Een tactiek die ook met de auto wel eens handig kan zijn.

Maar, voordat je een erg lichte fiets koopt: probeer het eerst eens. Ik heb recent nog geweigerd mijn motor uit te lenen aan iemand die bij voorkeur met een Goldwing wilde rijden.

Ja, 1800 cc zescilinder, dat pakt op bij 1000 rpm en gaat in stilte als een raket er vandoor. Geen bokken beneden de 2000 rpm en geen 'niet thuis' als de toerenteller in het eerste stuk staat.

En ik maar rijden op mijn brommertje, al die motorrijders hebben maar geluk.
Enige waar ik mee win is het meeste rook produceren.:T

1k0.jpg

Denk je?

FJ-924-F.jpg

Maar nu we het er toch over hebben:
Autoweek motortoertochtje?
Met speciale gast Nic de Boer in botsblik?
Of op een MP3-met-B-rijbewijs?

Kan ik gelijk die 1200 cc bandiet bewonderen.

@rke:

Bij een koude start staat de hele straat blauw, en ik overdrijf niet.
Olie loopt uit het tankje de carburateur in, schijnt niets aan te doen te zijn.

Paar minuten rijden en het is weg.

Carkiller zei:
@rke:

Geen olie meer bijvullen en 2-takt tanken?

Ja, zou een oplossing zijn.
Alleen nergens meer te krijgen hier dus dan zou ik zelf moeten mengen.

Reden dat ik deze brommer heb is dat ik overal gewone benzine kan tanken, had eerst een standaard Fox (dit is een luxe met olietankje en pomp, standaard heeft dat niet) en moest altijd tanken bij 1 tankstation dat alleen overdag open is.

Laat het dus maar zoals het is, gaat al 6000 km goed op het roken na.

Edit:

Ik heb nu ook andere 2 takt olie gekocht van Kroon, die claimt minder te roken en stinken.
Wellicht is dat de oplossing, vorige olie was van een vaag merk.

Carkiller zei:
@rke:

Ik ken het.

De oliepompen zijn van mindere kwaliteit. Mijn speedfight staat vaak langere tijd stil en de tegels onder de raceplee zijn helemaal zwart. Ik heb laatst de oliepomp vervangen (nieuw OEM) en de tegels omgedraaid.
De oude pomp lekte zo veel olie dat de brommer na een winter niet meer te starten was. Met de nieuwe pomp start hij wel, maar je ruikt hem behoorlijk. En hij lekt duidelijk minder maar hij lekt nog steeds.
Toch, als je hem iedere dag gebruikt, start hij bijna zonder pluim.

Eigenlijk moet ik hem opruimen. Deze rijdende opgestoken middelvinger naar de geitenharen sokken kan echt niet meer.

Carkiller zei:
@rke:

Vind het wel een leuk ding, maar dat moet je uiteraard zelf weten.
Eigenlijk kan 2 takt helemaal niet meer, zeer vervuilend.
Tot 2700 keer vervuilender dan een bestelbus.

Maar goed, ze mogen niet nieuw meer verkocht worden en bijvoorbeeld niet meer in Amsterdam rijden.
Dus ze zullen langzaam uitsterven...
Ik weet het.

Aan de andere kant ben ik niet van plan tot die 0,1% te gaan horen die serieus de milieuproblemen aanpakt. Ik probeer de thermostaat lager te zetten, ik koop lokale producten, ik rij wat langer met een auto.

Maar de samenleving en de overheid werken toch niet mee. Zij bieden een platte accu-vrachtwagen aan als alternatief voor de energievretende Clio. Ik moet een warmtepomp gaan gebruiken om mijn huis tot 24 graden te stoken. Ik moet mijn fornuis op aardgas opruimen en een elektrisch fornuis gaan gebruiken terwijl de elektriciteit met fossiele brandstoffen opgewekt wordt.

Waarom zou ik dan wel serieuze maatregelen nemen die tot gevolg hebben dat ik mijn persoonlijke hobby's aan de kant moet gooien? Geen rally's meer, deze vieze tweetakt opruimen, werk zoeken naast de deur, de fiets nog meer gaan gebruiken, lokaal gekweekte groentes en fruit kopen, een wandelvakantie die bij de voordeur begint in plaats van een all-inclusive in Thailand

Het is zoals met kleine kinderen die het speelgoed moeten opruimen; pas als moeder (natuur) echt boos wordt gaan ze mokkend het speelgoed opruimen. Maar tot die tijd spelen ze gewoon door.

Ik ben gewoon net zo'n kleuter als de rest. Waarom niet?

rke zei:
Maar nu we het er toch over hebben:
Autoweek motortoertochtje?
Met speciale gast Nic de Boer in botsblik?
Of op een MP3-met-B-rijbewijs?

Kan ik gelijk die 1200 cc bandiet bewonderen.

Prima idee, ik ben voor.(y)

Wat mij betreft laten we Nic lekker thuis.

rke zei:
Carkiller zei:
@rke:

Vind het wel een leuk ding, maar dat moet je uiteraard zelf weten.
Eigenlijk kan 2 takt helemaal niet meer, zeer vervuilend.
Tot 2700 keer vervuilender dan een bestelbus.

Maar goed, ze mogen niet nieuw meer verkocht worden en bijvoorbeeld niet meer in Amsterdam rijden.
Dus ze zullen langzaam uitsterven...
Ik weet het.

Aan de andere kant ben ik niet van plan tot die 0,1% te gaan horen die serieus de milieuproblemen aanpakt. Ik probeer de thermostaat lager te zetten, ik koop lokale producten, ik rij wat langer met een auto.

Maar de samenleving en de overheid werken toch niet mee. Zij bieden een platte accu-vrachtwagen aan als alternatief voor de energievretende Clio. Ik moet een warmtepomp gaan gebruiken om mijn huis tot 24 graden te stoken. Ik moet mijn fornuis op aardgas opruimen en een elektrisch fornuis gaan gebruiken terwijl de elektriciteit met fossiele brandstoffen opgewekt wordt.

Waarom zou ik dan wel serieuze maatregelen nemen die tot gevolg hebben dat ik mijn persoonlijke hobby's aan de kant moet gooien? Geen rally's meer, deze vieze tweetakt opruimen, werk zoeken naast de deur, de fiets nog meer gaan gebruiken, lokaal gekweekte groentes en fruit kopen, een wandelvakantie die bij de voordeur begint in plaats van een all-inclusive in Thailand

Het is zoals met kleine kinderen die het speelgoed moeten opruimen; pas als moeder (natuur) echt boos wordt gaan ze mokkend het speelgoed opruimen. Maar tot die tijd spelen ze gewoon door.

Ik ben gewoon net zo'n kleuter als de rest. Waarom niet?

Moeder natuur of moeder overheid? Want deze houding is wel de reden waarom iedereen straks verplicht z'n hele CV mag gaan vernieuwen. Als je daar geen probleem mee hebt lekker blijven doen wat je doet.. totdat ze iets gaan verbieden waar je écht om geeft (y)

Terug
Bovenaan