Idefiqs x
Startmotor
Twix zei:Wat denken jullie van de R1200RT?
Voor mij te grote plastic vlakken, ik vind hem niet zo mooi eigenlijk.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Twix zei:Wat denken jullie van de R1200RT?
TYN zei:Phaeton W12 zei:Overigens heeft zo'n twee cylinder boxer een eigen rijkarakteristiek, je moet ervan houden... (al eerder geprobeerd, Twix?)
Wat voor karakteristiek dan precies? Een typische tweecilinder als in, veel koppel bij weinig toeren en veel 'gerammel' en onbalans?
Twix zei:Met motoren ben ik nog niet zo ervaren, dus testen en proefritten helpen een hoop, maar een duurtest is eigenlijk het beste. Huren valt tegen hier, dat zijn met name de Harleys. Dus gewoon maar kopen en lekker rijden...
Ik ben het er wel mee eens dat een R1200RT niet moeders mooiste is. Maar de ervaringen van mensen zijn bijna zonder uitzondering positief.
HarrieD zei:Als ik een sportieve tourmotor mocht uitzoeken werd het een Yamaha FJR 1300. Al vele jaren op de markt, maar nog steeds mooi. En met een fantastisch lopend 4 cilinder in lijn blok met meer dan 140 pk. En vanaf dit modeljaar eindelijk ook met een 6 bak.
Tot eind vorig jaar was ik in het bezit van een Diversion 900. Heb er 10 jaar met heel veel plezier op gereden.
Sinds een week eigenaar van een Suzuki V-Strom DL650, bj. 2007. Een flink stuk lichter in gewicht dan de Diversion en heerlijk handelbaar.
Precies wat ik wilde hebben. Hard rijden op de motor is niet aan mij besteed. Ik hou van rustige toerritjes door de natuurrijke gebieden van ons land. Met regelmatig een stop om foto's te maken of een terrasje te pikken. En daarvoor is deze superzuinige en soepele Allroad V twin zeer geschikt.
Twix zei:Idefiqs, dat gewoon kopen moet je natuurlijk met een korreltje zout nemen, maar veel dealers doen hier niet aan testritten.
Maar de R1200RT van deze reeks valt af, mijn knie zit in de knoop met de kuip wanneer ik stil sta.
Dus blijft de vraag: K1200GT of K1600GTL.
Twix zei:Dus blijft de vraag: K1200GT of K1600GTL.
Idefiqs zei:Als de dealers niet aan testritten doen, doe ik niet aan kopen bij die dealers. Soms is het leven eenvoudig.
Idefiqs zei:En is er meer op de wereld dan BMW volgens mij.De moeite waard ook naar andere merken om te zien.
TYN zei:Twix zei:Dus blijft de vraag: K1200GT of K1600GTL.
Deze snap ik niet. Dan hebben we het toch over totaal verschillende prijsklassen? En dan moeten de K1200LT en K1300GT ook nog genoemd worden.
TYN zei:Idefiqs zei:Als de dealers niet aan testritten doen, doe ik niet aan kopen bij die dealers. Soms is het leven eenvoudig.
Helemaal mee eens. Hoe kun je nou met goed fatsoen een motor kopen zonder te weten hoe die rijdt. Vind ik vrij bizar.
TYN zei:Uiteraard, BMW zou ook niet mijn keuze zijn maar Twix is nu al zolang aan het zoeken geloof ik, ik wil hem niet nog meer in de war brengen.![]()
Twix zei:Man man man, wat een machtige machine. Ik was bang dat de K1600 te zwaar zou zijn, maar helemaal niet. Wat een heerlijke motor om op te rijden. Nu nog even kijken of er nog wat sokken met geld te vinden zijn. Mijn twijfel om eerst K1200GT te nemen wat puur om niet zo'n grote stap te maken, maar dat is echt niet nodig.
Phaeton W12 zei:Twix zei:Man man man, wat een machtige machine. Ik was bang dat de K1600 te zwaar zou zijn, maar helemaal niet. Wat een heerlijke motor om op te rijden. Nu nog even kijken of er nog wat sokken met geld te vinden zijn. Mijn twijfel om eerst K1200GT te nemen wat puur om niet zo'n grote stap te maken, maar dat is echt niet nodig.
Ik ben het met je eens, een heerlijke machine. Zo zie je het nut van testritten. Overigens, de K1600 GTL heeft volgens mij een ander stuur (en dus mogelijk ook een ander rijgedrag) dan de K1600GT. De GT vind ik zelf veel mooier dan de wat lompe GTL.
Zadelsnuiver zei:Nu ben ik toch erg benieuwd, Twix!
Idefiqs zei:Zadelsnuiver zei:Nu ben ik toch erg benieuwd, Twix!
Ach, Twix heeft vast ook een nieuwe motor gekocht. Doet hij altijd als ik een nieuwe koop....![]()
![]()
Idefiqs elders zei:Twix zei:Idefiqs zei:@Twix,
Heb je je motor al?
Jep! Afgelopen zaterdag meteen meegenomen. Ik post binnenkort wel foto's in Teutonia en het Motorrijderstopic. Ben deze week niet thuis.
Ik ben benieuwd!
Twix zei:Idefiqs elders zei:Twix zei:Idefiqs zei:@Twix,
Heb je je motor al?
Jep! Afgelopen zaterdag meteen meegenomen. Ik post binnenkort wel foto's in Teutonia en het Motorrijderstopic. Ben deze week niet thuis.
Ik ben benieuwd!
Ik kan natuurlijk ook gewoon even een foto van de dealer plaatsen...
![]()
Ouwediesel zei:Idefiqs zei:En is er meer op de wereld dan BMW volgens mij.De moeite waard ook naar andere merken om te zien.
Honda's bijvoorbeeld.
Voor de ritjes met z'n tweetjes ben ik op zoek naar iets comfortabels, liefst met ABS. De Duc is nu niet echt een fijn ding om met een duo op te rijden. (ook niet voor de diegene die achterop zit)
Ondertussen is de interesse van BMW naar Honda verschoven, vooral door de brakke ABS-systemen van BMW('s op leeftijd).
Nadeel van de Pan European 1100, met de knieën klem tegen de kuip, nadeel van een 1300, stevig aan de prijs voor een motor voor erbij.
Iemand nog tips?
Idefiqs zei:Twix zei:Idefiqs elders zei:Twix zei:Idefiqs zei:@Twix,
Heb je je motor al?
Ik ben benieuwd!
Ik kan natuurlijk ook gewoon even een foto van de dealer plaatsen...
https://i749.photobucket.com/albums/xx131/the_twix/Mobile%20Uploads/5734eef6cd3a229c6c0002de_zpsuzrlait4.jpg
Dat is een indrukwekkende fiets! Daar kun je de States wel mee doorkruisen.
Veel plezier er mee!
Ouwediesel zei:Idefiqs zei:En is er meer op de wereld dan BMW volgens mij.De moeite waard ook naar andere merken om te zien.
Honda's bijvoorbeeld.
Voor de ritjes met z'n tweetjes ben ik op zoek naar iets comfortabels, liefst met ABS. De Duc is nu niet echt een fijn ding om met een duo op te rijden. (ook niet voor de diegene die achterop zit)
Ondertussen is de interesse van BMW naar Honda verschoven, vooral door de brakke ABS-systemen van BMW('s op leeftijd).
Nadeel van de Pan European 1100, met de knieën klem tegen de kuip, nadeel van een 1300, stevig aan de prijs voor een motor voor erbij.
Iemand nog tips?
TYN zei:En i.t.t. veel andere tourers gebeurt er op zo'n ZZR wél serieus iets als je aan de gashendel draait. :T
TYN zei:Geweldig, Twix! Zat laatst een onboard filmpje te kijken van een politiebegeleiding; lekker geluid komt er uit die zescilinder.![]()
De Schaduw zei:@Twix: Dat is een hoop motor!Maar centrale vergrendeling, wat moet ik me daar bij voorstellen bij een motor?
Twix zei:Zo te horen bevalt hij goed? Volgens mijnen je een goede keus gemaakt.
Ik baal dat ik deze week niet kan rijden. Heb echt zin om te gaan toeren.
TYN zei:Fraai ding Idefiqs! Hele fijne plannen, ook.Ik hoop op wat foto's.
Afgelopen weekend was ik weer even in Nederland en dat betekent steevast een rondje op de ZZR. Hij staat tegenwoordig veel stil, m'n vader rijdt niet meer veel, maar na wat extra lucht in de banden rijdt hij elke keer als vanouds. Blijft een heerlijk machine, zo'n 1400, en ik begrijp niet waarom je ze zo weinig ziet.
Twix zei:TYN zei:Geweldig, Twix! Zat laatst een onboard filmpje te kijken van een politiebegeleiding; lekker geluid komt er uit die zescilinder.![]()
Dank u. Die begeleidingsfilmpjes zijn overigens erg fascinerend. Kan ik, letterlijk, uren naar kijken.
De Schaduw zei:@Twix: Dat is een hoop motor!Maar centrale vergrendeling, wat moet ik me daar bij voorstellen bij een motor?
Met de centrale vergrendeling kan je de koffers op slot doen zonder de sleutels...
De Schaduw zei:Seriously.
Geweldig ook dat er mensen zijn die zoiets bedenken. Kom, laten we eens centrale vergrendeling gaan maken voor de koffers. En het vervolgens nog zo weten te marketen dat er ook nog mensen zijn die het kopen.
Idefiqs zei:De Schaduw zei:Seriously.
Geweldig ook dat er mensen zijn die zoiets bedenken. Kom, laten we eens centrale vergrendeling gaan maken voor de koffers. En het vervolgens nog zo weten te marketen dat er ook nog mensen zijn die het kopen.
Waarom niet? Als je in auto's rugmassage hebt, in cabrio's warme lucht circulatie in je nekvelletje, een telefonische helpdeskfunctie als je de weg niet meer weet, waarom dan geen centrale koffervergrendeling op je motor?
Wat is trouwens het verschil met centrale portiervergrendeling?![]()
Twix zei:Ach, over een paar jaar heeft elke motor het en is het gemeengoed.
Wat ik me alleen afvraag, hoe worden de sloten aangestuurd. De zijkoffers gaan er af zonder een snoertje door te knippen.
Mechanix zei:Wat een toerbuffels komen hier langs zeg!Ik heb tijdens het pinksterweekend 650 km weggetuft op m'n Bandit. Lekker de elfstedentocht gereden, dat was een heel spektakel met 3.600 deelnemende motoren. De terugweg van Friesland naar Zoetermeer was wel even afzien. Ik had toen graag op een K1600 gereden.