Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
\Twix zei:Fraai apparaat, Dizono. Wat heb je er allemaal aan gedaan?
Dizono zei:\Twix zei:Fraai apparaat, Dizono. Wat heb je er allemaal aan gedaan?
Heb je even?
-Healtech Quickshifter
-Rexxer Mapping
-K&N Filter
-diverse carbon delen
-Oliekoeler van een 796/1100 geplaats (de 696 kwam zonder)
-cnc rear sets
-Rizoma stuur en risers
-Highsider bar end mirrors
-Ducati Performance zadel
-Beringer gietijzeren remschijven
-diverse titanium bouten
-SC Project uitlaatdempers
-V-trec verstelbare hendels (standaard niet verstelbaar)
-Pro-grip handgrepen
En ik vergeet vast nog wat dingenNou ja, het sleutelen en upgraden is part of the hobby zullen we maar zeggen. Heb nog een setje Andreani vorkcartridges liggen, om de niet verstelbare voorvork drievoudig instelbaar te maken. Winterprojectje.
Engineer2 zei:Buitenbeentje hier want zelf geen motorrijder. Mijn vrouw echter wel. Na jaren van wel willen maar niet doen eindelijk een motorrijbewijs gehaald en een motor gekocht. Wel even zoeken want ze is niet zo heel groot. Zelfs voor het vinden van een rijschool met geschikte (aangepaste) lesmotor was het een kleine puzzel. Ze is een rustige rijder (op de motor althans) en dus moest het ook niet al te racer worden. Verder heeft ze vrijwel al haar rijlessen in de herfst en winter gehad en heeft daar positieve ervaringen aan overgehouden. Gedurende het hele jaar dus ermee doorrijden, al zal dat meestal maar 1x per 2 weken zijn.
Wij kwamen uiteindelijk uit bij een Honda Rebel 500 - een bopper wat voor mij als leek vooral betekent dat de achterkant laag is als een chopper, de voorkant meer op een naked bike lijkt, en er een heel brede voorband opzit. Door die lage achterkant is het op en afstappen ook comfortabel als je niet al te groot bent. Bij de lesmotor was vooral dat lastig. ook al heeft ze een volledig A rijbewijs, deze is ook met een stapje lager al te rijden. Lekker eigenwijs geluid met vooral wat bas te horen. Hogere tonen zullen misschien wel meer wegvallen in de katalysator. Verder een prettig idee dat er ABS op zit en alle verlichting LED is. Ook ik kan hiervan zien wat er leuk aan is.
We gingen even kijken of we een 2e hands konden vinden maar dat was er zo goed als niet. Met daarbij dat de Rebel niet erg duur is dan maar een nieuwe. Een paar showrooms afgeweest en overal hetzelfde verhaal "wat er nu nog op voorraad staat is het voor dit jaar, over 10 maanden komt er pas weer een nieuwe zending". Gelukkig werd de favoriet in mat blauw gevonden in een showroom. Nog geen 6 maanden in bezit en al 600km gereden. Iedere keer zie ik iemand afstappen met een grijns op het gezicht
![]()
![]()
![]()
![]()
Twix zei:Engineer2 zei:Buitenbeentje hier want zelf geen motorrijder. Mijn vrouw echter wel. Na jaren van wel willen maar niet doen eindelijk een motorrijbewijs gehaald en een motor gekocht. Wel even zoeken want ze is niet zo heel groot. Zelfs voor het vinden van een rijschool met geschikte (aangepaste) lesmotor was het een kleine puzzel. Ze is een rustige rijder (op de motor althans) en dus moest het ook niet al te racer worden. Verder heeft ze vrijwel al haar rijlessen in de herfst en winter gehad en heeft daar positieve ervaringen aan overgehouden. Gedurende het hele jaar dus ermee doorrijden, al zal dat meestal maar 1x per 2 weken zijn.
Wij kwamen uiteindelijk uit bij een Honda Rebel 500 - een bopper wat voor mij als leek vooral betekent dat de achterkant laag is als een chopper, de voorkant meer op een naked bike lijkt, en er een heel brede voorband opzit. Door die lage achterkant is het op en afstappen ook comfortabel als je niet al te groot bent. Bij de lesmotor was vooral dat lastig. ook al heeft ze een volledig A rijbewijs, deze is ook met een stapje lager al te rijden. Lekker eigenwijs geluid met vooral wat bas te horen. Hogere tonen zullen misschien wel meer wegvallen in de katalysator. Verder een prettig idee dat er ABS op zit en alle verlichting LED is. Ook ik kan hiervan zien wat er leuk aan is.
We gingen even kijken of we een 2e hands konden vinden maar dat was er zo goed als niet. Met daarbij dat de Rebel niet erg duur is dan maar een nieuwe. Een paar showrooms afgeweest en overal hetzelfde verhaal "wat er nu nog op voorraad staat is het voor dit jaar, over 10 maanden komt er pas weer een nieuwe zending". Gelukkig werd de favoriet in mat blauw gevonden in een showroom. Nog geen 6 maanden in bezit en al 600km gereden. Iedere keer zie ik iemand afstappen met een grijns op het gezicht
![]()
Ik quote het hele verhaal maar met foto's, staat mooi zo op de nieuwe pagina.
De Rebel is inderdaad een mooi formaat voor de kleinere medemens. Valt niet tijd mee een handzame motor te vinden wanneer je klein van stuk bent. Je moet de motor tenslotte ook goed onder controle kunnen houden.
Jullie 500 is wel fraai zo in het blauw. Heb je zelf geen behoefte om zelf ook te rijden?
Idefiqs zei:De Yamaha 1200 SuperTenere heeft het nest verlaten, een BMW GSA1250 is ervoor in de plaats gekomen. Voor het gemak even een plaatje van het WWW gepakt, maar in deze trim;
![]()
Carkiller zei:7 juni is het feest, mijn voorband is dan 20 jaar.
![]()
Volgens de DOT code, week 23 2001.
Gaan we dus maar eens een nieuwe op zetten, mag wel een keer...