Mitsubishi ASX

Voor Zuid-Amerika heeft Mitsubishi de ASX Outdoor samengesteld. Dat ziet er toch heel wat beter uit!

mit-asx-outdoor-14.jpg


mit-asx-outdoor-02.jpg


mit-asx-outdoor-11.jpg


Bron: https://revistaautoesporte.globo.com/Analises/noticia/2015/12/avaliacao-mitsubishi-asx-outdoor.html
 
Mitsubishi presenteert in Genève prototypes op basis van de ASX en L200. Beide auto's kenmerken zich door oranje accenten en een zwarte grille. Het is tevens de eerste keer dat de vernieuwde ASX in Europa te zien is, wellicht wordt hier gekozen voor een voorkant met minder glimmers dan bij de uitvoering voor de Amerikaanse markt.

Mitsubishi-Triton-and-ASX-concepts-for-Geneva.jpg
 
Interieur en achterlichten met oranje venster blijven old scool in Europa
 
ASX facelift & Geoseek @ Genève:

mitsubishi-al-salone-di-ginevra-2016_80.jpg


mitsubishi-al-salone-di-ginevra-2016_79.jpg


mitsubishi-al-salone-di-ginevra-2016_82.jpg


mitsubishi-al-salone-di-ginevra-2016_90.jpg


mitsubishi-al-salone-di-ginevra-2016_1.jpg


mitsubishi-al-salone-di-ginevra-2016_2.jpg


mitsubishi-al-salone-di-ginevra-2016_4.jpg


mitsubishi-al-salone-di-ginevra-2016_7.jpg


mitsubishi-al-salone-di-ginevra-2016_31.jpg


Mitsubishi stand: https://www.omniauto.it/salone/ginevra2016/stand/1453/mitsubishi
 
In China is de vernieuwde ASX inmiddels leverbaar.

620x0_1_autohomecar__wKjBz1cPS56AHrbCAAbzodJcaK8492.jpg


620x0_1_autohomecar__wKgH3lcPS52AJzyZAAcBBa5ikK0303.jpg


Bron: https://www.autohome.com.cn/news/201604/887072.html
 
De Mitsubishi ASX heeft het nieuwe familiegezicht aangemeten gekregen. Dit zijn de nieuwe prijzen.

De vernieuwde ASX is per direct leverbaar met twee verschillende motoren, een benzine-variant en eentje op duivelsap. De prijs begint bij 20.880 Euro.

Het design van de kleine SUV-achtige is geïnspireerd op dat van de Mitsubishi Outlander PHEV Concept-S uit 2014. De opvallende verchroomde delen met 3D-effect op de neus noemt men bij Mitsubishi de ‘Dynamic Shield Grille’ en die gaan we terugzien op alle nieuwe Mitsubishi’s.

De prijzen van de vernieuwde Mitsubishi ASX beginnen bij zoals gemeld bij 20.880 Euro. Hiervoor krijg je de benzine-variant in de Entry-uitvoering. Voor 28.880 euro krijg je de meest omvangrijke Instyle-uitvoering in combinatie met dezelfde 117 pk sterke 1.6 ClearTec benzinemotor. Tot de standaarduitrusting behoren onder meer airconditioning, keyless entry, LED-achterlichten, Hill Start Assist en zeven airbags.

De 1.6 DI-D ClearTec dieselversie met een vermogen van 114 pk is leverbaar in de uitvoeringen Intense+ en Instyle. Deze kostten respectievelijk 33.180 en 35.180 Euro. Zaken als 18-inch lichtmetalen wielen, aluminium pedalen, een achteruitrijcamera, een audiosysteem met DAB+, dakrails, een panoramadak en xenonverlichting zijn in dit geval standaard.
 
[size=medium]Mitsubishi ASX opnieuw opgewaardeerd[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 12 februari 2019 • Tekst: Bob Kroese[/size]

Mitsubishi heeft de ASX voor de derde keer in zijn bestaan naar de plastisch chirurg gestuurd. De ingrepen zijn dit keer rigoureus.

De Mitsubishi ASX mag nog even mee en krijgt daarom een update. Het is de derde keer dat de auto wordt vernieuwd, maar nooit eerder gebeurde dat zó grondig. Aan de voorkant herken je de auto niet meer terug, de ASX heeft een compleet nieuwe neus die volgens de laatste designstandaarden van het merk is vormgegeven. Dat wil zeggen: veel chroom, C-vormige elementen en een robuust ogende grille.

Ook aan de achterkant zijn de aanpassingen meteen zichtbaar, maar wel iets minder groot. Nieuwe achterlichten met led-techniek en een nieuw sierelement in de bumper zijn de belangrijkste wijzigingen. Mitsubishi laat het interieur ongemoeid, maar monteert wel een vernieuwd infotainmentsysteem met meer functies en een groter beeldscherm.

De ASX komt naar Nederland met een 2.0 benzinemotor en dat betekent dat de huidige 1.6 verdwijnt. De motor wordt naar keus gekoppeld aan een handgeschakelde vijfversnellingsbak of een zestraps automaat. Vierwielaandrijving wordt beschikbaar als optie.

Mitsubishi presenteert de vernieuwde ASX op de autosalon van Genève, die volgende maand plaatsvindt, aan het publiek. De SUV komt in het voorjaar naar Nederland, de prijzen zijn nog niet bekend.

mitsubishi-asx-300628-800.jpg


mitsubishi-asx-300627-800.jpg


mitsubishi-asx-300626-800.jpg


mitsubishi-asx-300625-800.jpg


Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2019/februari/46109-mitsubishi-asx-opnieuw-opgewaardeerd

Natuurlijk is de ASX niet modern meer (nooit geweest?), maar van deze facelift knapt de auto wel op. De vorige facelifts oogden als krampachtige pogingen om de auto bij de rest van het Mitsubishi-gamma te laten passen en nu heeft Mitsubishi wél een serieuze poging gewaagd. Dat de 1.6 plaatsmaakt voor een 2.0 in Europa voorspelt niet veel goeds voor de Nederlandse prijzen. Hopelijk blijven de prijzen echt duidelijk onder het niveau van de Qashqai, Kadjar, Ateca, Karoq & Co. liggen, want anders krijgt 'ie het nog moeilijk. Nu is er nog een plek voor de ASX als C-segment SUV voor B-segment SUV-prijzen.

Uiteraard zal er vervanging komen op den duur, maar dan met Nissan-genen. Net als bij Opel zal de integratie in een nieuw concern hebben gezorgd voor vertraging of annulering van bestaande projecten.
 
Een van de Japanse merken die de weg kwijt zijn qua design. Oke, de facelift is een verbetering maar de algehele uitstraling vind ik alsnog tekort schieten.
 
D Elzinga zei:
Een van de Japanse merken die de weg kwijt zijn qua design.

Geldt dat niet voor elk Japans/Koreaans merk? Honda, Kia, Mitsubishi, Hyundai, Toyota; gaan allemaal de verkeerde kant op qua design. Duidelijk te zien dat de focus niet op het meer verfijnde Europa ligt.
 
Foie Gras zei:
Geldt dat niet voor elk Japans/Koreaans merk? Honda, Kia, Mitsubishi, Hyundai, Toyota; gaan allemaal de verkeerde kant op qua design. Duidelijk te zien dat de focus niet op het meer verfijnde Europa ligt.

Ik vind dat Ford, Fiat, Renault, Audi, BMW meer de verkeerde kant op gaan dan Kia, Hyundai of Toyota....
 
Hoe dan ook, als Mitsubishi de prijsstijging van de 2.0 t.o.v. de nu nog 1.6 binnen de perken weet te houden, kan het wel eens een mooie aanbieding worden voor de caravan, boot en paarden bezitter. Een concurrent voor de Duster.
De Tiguans, QQ's en Grandlands en co worden namelijk wel erg duur.
 
Foie Gras zei:
D Elzinga zei:
Een van de Japanse merken die de weg kwijt zijn qua design.

Geldt dat niet voor elk Japans/Koreaans merk? Honda, Kia, Mitsubishi, Hyundai, Toyota; gaan allemaal de verkeerde kant op qua design. Duidelijk te zien dat de focus niet op het meer verfijnde Europa ligt.

Ik vind juist dat die Japanse/Koreaanse merken aardig goed bezig zijn. De nieuwe Corolla is heel strak, Kia en Hyundai maken ook vrij mooi gelijnde wagens. (Kia met name). Honda en Mitsubishi lopen achter wat mij betreft.
 
P Klieder zei:
Foie Gras zei:
D Elzinga zei:
Een van de Japanse merken die de weg kwijt zijn qua design.

Geldt dat niet voor elk Japans/Koreaans merk? Honda, Kia, Mitsubishi, Hyundai, Toyota; gaan allemaal de verkeerde kant op qua design. Duidelijk te zien dat de focus niet op het meer verfijnde Europa ligt.

Ik vind juist dat die Japanse/Koreaanse merken aardig goed bezig zijn. De nieuwe Corolla is heel strak, Kia en Hyundai maken ook vrij mooi gelijnde wagens. (Kia met name). Honda en Mitsubishi lopen achter wat mij betreft.

Ik schrijf inderdaad niet "alle" Japanse merken omdat met name Mazda en Nissan imo wel goed bezig zijn, Toyota en Suzuki is een beetje hit or miss. Maar Mitsubishi, Honda, en Subaru... rommelige ontwerpen zonder duidelijke identiteit, maar goed die merken zijn in Europa in een tijdsbestek van 10-20 jaar sowieso al flink gemarginaliseerd.
 
Tja Mitsubishi.. is dit merk ooit wel echt interessant geweest? Ja ergens in jaren 80 en met hun EVO-modellen. Verder een totaal oninteressant merk met af en toe wel een mooi ogend model (Grandis, vorige Outlander - pre-facelift).. oja die PHEV die mensen alleen maar leasten omdat het zo goedkoop was
 
Was onlangs bij een Mitsubishi dealer en die verwacht dat de prijs rond de €35.000 komt te liggen i.c.m. met de 2 liter motor. Voor €2000 meer heb je een Outlander PHEV.. ik weet het zo net nog niet met deze ASX.
 
Mooiroodisnietlelijk zei:
Was onlangs bij een Mitsubishi dealer en die verwacht dat de prijs rond de €35.000 komt te liggen i.c.m. met de 2 liter motor. Voor €2000 meer heb je een Outlander PHEV.. ik weet het zo net nog niet met deze ASX.

Weet je het zeker? De Mitsubishi ASX 1.6 is er nu vanaf € 21.490,- en de Eclipse Cross 1.5 Turbo vanaf € 29.990,-. Met een hogere vanafprijs dan de Eclipse Cross is de ASX overbodig. Wellicht bedoelde de dealer 25.000 euro?
 
Rutger DC zei:
Mooiroodisnietlelijk zei:
Was onlangs bij een Mitsubishi dealer en die verwacht dat de prijs rond de €35.000 komt te liggen i.c.m. met de 2 liter motor. Voor €2000 meer heb je een Outlander PHEV.. ik weet het zo net nog niet met deze ASX.

Weet je het zeker? De Mitsubishi ASX 1.6 is er nu vanaf € 21.490,- en de Eclipse Cross 1.5 Turbo vanaf € 29.990,-. Met een hogere vanafprijs dan de Eclipse Cross is de ASX overbodig. Wellicht bedoelde de dealer 25.000 euro?

Dealer gaf echt aan 35.000 euro, wel een redelijke rijk uitgeruste uitvoering. Komt door de 2 liter motor. Er zou nog een tussen model komen voordat deze facelift er is met ook de 2 liter motor maar dan op 16 inch om de uitstoot te beperken. Verkoper was ook niet echt blij met deze ontwikkelingen. Of het allemaal waarheid is weet ik niet. Maar als je ziet dat de goedkoopste Outlander 2.0 CVT al €44.000 kost!
 
Ik heb van de eerste versie eens een 1.6 benzine als huurwagen gehad ... Wat een complete ramp; geen power, veel verbruik, slechte wegligging en lelijk interieur, ik kon me werkelijk geen enkele reden inbeelden om deze Mitsubishi te verkiezen boven elk alternatief van de concurrentie.

Ondertussen facelift nummer 3 terwijl ze een model hebben (nog lelijker welliswaar), dat ongeveer even groot en veel moderner is... Totaal geen strategie.
 
Live @ Genève:

mitsi-asx-2891b.jpg


mitsi-asx-2890a.jpg


dsc_0157-7684bee9f4e0c0324b192536ea67c81c.jpg


dsc_0160-c74adb55b70738575bb59e35dc61a014.jpg


dsc_0162-bbbc758d44904db31156f6c441b6f552.jpg


Meer foto's:
https://www.autocar.co.uk/car-news/motor-shows-geneva-motor-show/new-mitsubishi-asx-gains-updated-looks-and-loses-diesel
https://www.auto-motor-i-sport.pl/wydarzenia/Mitsubishi-ASX-Genewa-2019,36175,4
 
Aan dat interieur zie je de leeftijd nu toch wel heel duidelijk, valt ook niet te camoufleren met wat glimmertjes...
 
26766.jpg


26772.jpg


26773.jpg


Rij-impressies:
https://www.autozine.nl/mitsubishi/asx/20-instyle/autotest
https://autorai.nl/autotest-mitsubishi-asx-2019/
https://www.autowereld.com/autotests/id/27851/eerste-review-mitsubishi-asx-2019

Volgens de importeur komt de vanafprijs onder de 30.000 euro te liggen. Tja, het lijkt een wel heel moeilijk verhaal te worden voor de ASX. Nu is er een markt voor, omdat je een echte C-segment SUV voor de prijs van een B-segment SUV krijgt. Maar straks komt de auto in het vaarwater van capabele concurrenten, niet in de laatste plaats de eigen Eclipse Cross en Outlander. Zelfs een Outlander PHEV is dan niet eens zoveel duurder en de nog te introduceren Eclipse Cross PHEV zal ook wel in de lage 30 mille gaan zitten.
 
Nou, dan heeft de verkoper in onderstaand verhaal een vooruitziende blik gehad. ;)

Mooiroodisnietlelijk zei:
Rutger DC zei:
Mooiroodisnietlelijk zei:
Was onlangs bij een Mitsubishi dealer en die verwacht dat de prijs rond de €35.000 komt te liggen i.c.m. met de 2 liter motor. (..).

Weet je het zeker? De Mitsubishi ASX 1.6 is er nu vanaf € 21.490,- en de Eclipse Cross 1.5 Turbo vanaf € 29.990,-. Met een hogere vanafprijs dan de Eclipse Cross is de ASX overbodig. Wellicht bedoelde de dealer 25.000 euro?

Dealer gaf echt aan 35.000 euro, wel een redelijke rijk uitgeruste uitvoering. Komt door de 2 liter motor. Er zou nog een tussen model komen voordat deze facelift er is met ook de 2 liter motor maar dan op 16 inch om de uitstoot te beperken. Verkoper was ook niet echt blij met deze ontwikkelingen. (..)

Nou ja, als die 2 liter een beetje gewicht mag trekken.. zit daar misschien wel een (klein) beetje markt?

Mitsubishi maakt dit model nu alleen toch? Geen re-badge meer met Citroën/DS lijkt mij.
 
Durashift zei:
Nou, dan heeft de verkoper in onderstaand verhaal een vooruitziende blik gehad. ;)

Nou ja, als die 2 liter een beetje gewicht mag trekken.. zit daar misschien wel een (klein) beetje markt?

Mitsubishi maakt dit model nu alleen toch? Geen re-badge meer met Citroën/DS lijkt mij.

Die Citroën C4 Aircross en Peugeot 4008 zou ik bijna vergeten, die zijn er ook al jaren niet meer, wat wel aangeeft dat de ASX inmiddels stokoud is. Ja nou, het trekgewicht zal best redelijk zijn, maar een Eclipse Cross 1.5T mag 1600 kg trekken (handbak en CVT) en de Outlander PHEV 1500 kg. De Outlander 2.0 met standaard CVT (dus dezelfde aandrijflijn als de ASX) zit ook op 1600 kg.

Als je voor 30.000 euro een Eclipse Cross 1.5 Turbo (voor 2.000 euro meer ook met CVT) hebt, dan wordt het wel een lastig verhaal voor de ASX denk ik. De Eclipse Cross is toch wel een heel stuk moderner, moet ondanks hetzelfde platform veel lekkerder rijden en heeft wel een mooi interieur. Het Mitsubishi-gamma is wel erg bijzonder, met de Space Star voor 12,5 mille en dan tussen de 30 en 35 mille ineens drie SUV's met hetzelfde platform, maar verschillende formaten en de een moderner dan de ander. De huidige ASX 1.6 vult dat gat tenminste nog (24 mille).
 
De glimmertjes brengen de ware leeftijd van het model juist extra goed aan het licht....
 
D Elzinga zei:
Aan dat interieur zie je de leeftijd nu toch wel heel duidelijk, valt ook niet te camoufleren met wat glimmertjes...

De glimmertjes brengen de ware leeftijd van het model juist extra goed aan het licht....
 
Rutger DC zei:
(..)

Als je voor 30.000 euro een Eclipse Cross 1.5 Turbo (voor 2.000 euro meer ook met CVT) hebt, dan wordt het wel een lastig verhaal voor de ASX denk ik. De Eclipse Cross is toch wel een heel stuk moderner, moet ondanks hetzelfde platform veel lekkerder rijden en heeft wel een mooi interieur. Het Mitsubishi-gamma is wel erg bijzonder, met de Space Star voor 12,5 mille en dan tussen de 30 en 35 mille ineens drie SUV's met hetzelfde platform, maar verschillende formaten en de een moderner dan de ander. De huidige ASX 1.6 vult dat gat tenminste nog (24 mille).

De vernieuwde ASX staat in de prijslijst vanaf € 29.990 incl. BTW/BPM. Is de Pure uitvoering (wel airco, cruise control, LED verlichting)

Autoblog.nl zei:
(..) Wie zijn ASX nog completer uitgerust wil hebben, kan kiezen voor de Intense (32.990 euro) of Instyle (34.990 euro). De middelste versie heeft als extra’s ingebouwde navigatie, synthetisch leren bekleding en 18″ velgen. De duurste uitvoering wordt geleverd met een panaromadak, daadwerkelijk leren bekleding en een audiosysteem met negen speakers.

Bron: https://www.autoblog.nl/nieuws/dit-zijn-de-prijzen-van-de-vernieuwde-mitsubishi-asx-125973#post-125973

De betreffende auteur is overtuigd van een concurrerende prijssetting... :p :confused:
 
Durashift zei:
De betreffende auteur is overtuigd van een concurrerende prijssetting... :p :confused:
Dat viel me ook op ja, bizar. Ik was al op zoek naar het bewijs dat het een advertentie moest zijn, maar dat ontbreekt...
 
De vernieuwde ASX is er nu ook in China, waar de auto door een joint-venture met GAC wordt gebouwd. Oké, boeiend zul je denken, maar het opmerkelijke is dat de Chinese ASX van een geheel nieuw dashboard profiteert! Je kunt erover twisten of dat nu een onverdeeld succes is.

201910232138113811215474_7214033_11.jpg


201910232138423842186439_7214027_11.jpg


20191023213804384198446_7214030_11.jpg


2019102823290529592345_7230913_11.jpg


201910282329122912232363_7230907_11.jpg


20191028232912291270345_7230910_11.jpg


201910232151375137125444_7214191_11.jpg


201910232151155115239473_7214186_11.jpg


20191023215125512536668_7214183_11.jpg


Fotogalerij: https://photo.bitauto.com/photo/model_3686/

Dashboard van de ASX voor de rest van de wereld: https://images.autowereld.com/1024/164984-mitsubishi-asx-2019-5.jpg
 
Nee, dat Chinese dashboard ziet er ook niet echt uit. Dan nog liever het huidige.


Overigens heb ik elke keer als dit topic naar boven komt een "verrek, die bouwen ze ook nog steeds" moment. Tien jaar geleden gepresenteerd en toen was het al niet het meest hippe modelletje...
 
Heb er vandaag zowaar een gezien. Stond geparkeerd en ik kon hem niet thuisbrengen. Nooit eerder gezien. Even gaan kijken, en je wordt er inderdaad niet hebberig van. Dan us maar niet.
 
Terug
Bovenaan