der Magistrat
Kilometervreter
O jee. Wat een bijzondere facelift.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
De Mitsubishi ASX heeft het nieuwe familiegezicht aangemeten gekregen. Dit zijn de nieuwe prijzen.
De vernieuwde ASX is per direct leverbaar met twee verschillende motoren, een benzine-variant en eentje op duivelsap. De prijs begint bij 20.880 Euro.
Het design van de kleine SUV-achtige is geïnspireerd op dat van de Mitsubishi Outlander PHEV Concept-S uit 2014. De opvallende verchroomde delen met 3D-effect op de neus noemt men bij Mitsubishi de ‘Dynamic Shield Grille’ en die gaan we terugzien op alle nieuwe Mitsubishi’s.
De prijzen van de vernieuwde Mitsubishi ASX beginnen bij zoals gemeld bij 20.880 Euro. Hiervoor krijg je de benzine-variant in de Entry-uitvoering. Voor 28.880 euro krijg je de meest omvangrijke Instyle-uitvoering in combinatie met dezelfde 117 pk sterke 1.6 ClearTec benzinemotor. Tot de standaarduitrusting behoren onder meer airconditioning, keyless entry, LED-achterlichten, Hill Start Assist en zeven airbags.
De 1.6 DI-D ClearTec dieselversie met een vermogen van 114 pk is leverbaar in de uitvoeringen Intense+ en Instyle. Deze kostten respectievelijk 33.180 en 35.180 Euro. Zaken als 18-inch lichtmetalen wielen, aluminium pedalen, een achteruitrijcamera, een audiosysteem met DAB+, dakrails, een panoramadak en xenonverlichting zijn in dit geval standaard.
[size=medium]Mitsubishi ASX opnieuw opgewaardeerd[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 12 februari 2019 • Tekst: Bob Kroese[/size]
Mitsubishi heeft de ASX voor de derde keer in zijn bestaan naar de plastisch chirurg gestuurd. De ingrepen zijn dit keer rigoureus.
De Mitsubishi ASX mag nog even mee en krijgt daarom een update. Het is de derde keer dat de auto wordt vernieuwd, maar nooit eerder gebeurde dat zó grondig. Aan de voorkant herken je de auto niet meer terug, de ASX heeft een compleet nieuwe neus die volgens de laatste designstandaarden van het merk is vormgegeven. Dat wil zeggen: veel chroom, C-vormige elementen en een robuust ogende grille.
Ook aan de achterkant zijn de aanpassingen meteen zichtbaar, maar wel iets minder groot. Nieuwe achterlichten met led-techniek en een nieuw sierelement in de bumper zijn de belangrijkste wijzigingen. Mitsubishi laat het interieur ongemoeid, maar monteert wel een vernieuwd infotainmentsysteem met meer functies en een groter beeldscherm.
De ASX komt naar Nederland met een 2.0 benzinemotor en dat betekent dat de huidige 1.6 verdwijnt. De motor wordt naar keus gekoppeld aan een handgeschakelde vijfversnellingsbak of een zestraps automaat. Vierwielaandrijving wordt beschikbaar als optie.
Mitsubishi presenteert de vernieuwde ASX op de autosalon van Genève, die volgende maand plaatsvindt, aan het publiek. De SUV komt in het voorjaar naar Nederland, de prijzen zijn nog niet bekend.
D Elzinga zei:Een van de Japanse merken die de weg kwijt zijn qua design.
Moderator
Foie Gras zei:Geldt dat niet voor elk Japans/Koreaans merk? Honda, Kia, Mitsubishi, Hyundai, Toyota; gaan allemaal de verkeerde kant op qua design. Duidelijk te zien dat de focus niet op het meer verfijnde Europa ligt.
Foie Gras zei:D Elzinga zei:Een van de Japanse merken die de weg kwijt zijn qua design.
Geldt dat niet voor elk Japans/Koreaans merk? Honda, Kia, Mitsubishi, Hyundai, Toyota; gaan allemaal de verkeerde kant op qua design. Duidelijk te zien dat de focus niet op het meer verfijnde Europa ligt.
P Klieder zei:Foie Gras zei:D Elzinga zei:Een van de Japanse merken die de weg kwijt zijn qua design.
Geldt dat niet voor elk Japans/Koreaans merk? Honda, Kia, Mitsubishi, Hyundai, Toyota; gaan allemaal de verkeerde kant op qua design. Duidelijk te zien dat de focus niet op het meer verfijnde Europa ligt.
Ik vind juist dat die Japanse/Koreaanse merken aardig goed bezig zijn. De nieuwe Corolla is heel strak, Kia en Hyundai maken ook vrij mooi gelijnde wagens. (Kia met name). Honda en Mitsubishi lopen achter wat mij betreft.
Mooiroodisnietlelijk zei:Was onlangs bij een Mitsubishi dealer en die verwacht dat de prijs rond de €35.000 komt te liggen i.c.m. met de 2 liter motor. Voor €2000 meer heb je een Outlander PHEV.. ik weet het zo net nog niet met deze ASX.
Rutger DC zei:Mooiroodisnietlelijk zei:Was onlangs bij een Mitsubishi dealer en die verwacht dat de prijs rond de €35.000 komt te liggen i.c.m. met de 2 liter motor. Voor €2000 meer heb je een Outlander PHEV.. ik weet het zo net nog niet met deze ASX.
Weet je het zeker? De Mitsubishi ASX 1.6 is er nu vanaf € 21.490,- en de Eclipse Cross 1.5 Turbo vanaf € 29.990,-. Met een hogere vanafprijs dan de Eclipse Cross is de ASX overbodig. Wellicht bedoelde de dealer 25.000 euro?
Mooiroodisnietlelijk zei:Rutger DC zei:Mooiroodisnietlelijk zei:Was onlangs bij een Mitsubishi dealer en die verwacht dat de prijs rond de €35.000 komt te liggen i.c.m. met de 2 liter motor. (..).
Weet je het zeker? De Mitsubishi ASX 1.6 is er nu vanaf € 21.490,- en de Eclipse Cross 1.5 Turbo vanaf € 29.990,-. Met een hogere vanafprijs dan de Eclipse Cross is de ASX overbodig. Wellicht bedoelde de dealer 25.000 euro?
Dealer gaf echt aan 35.000 euro, wel een redelijke rijk uitgeruste uitvoering. Komt door de 2 liter motor. Er zou nog een tussen model komen voordat deze facelift er is met ook de 2 liter motor maar dan op 16 inch om de uitstoot te beperken. Verkoper was ook niet echt blij met deze ontwikkelingen. (..)
Durashift zei:Nou, dan heeft de verkoper in onderstaand verhaal een vooruitziende blik gehad.
Nou ja, als die 2 liter een beetje gewicht mag trekken.. zit daar misschien wel een (klein) beetje markt?
Mitsubishi maakt dit model nu alleen toch? Geen re-badge meer met Citroën/DS lijkt mij.
D Elzinga zei:Aan dat interieur zie je de leeftijd nu toch wel heel duidelijk, valt ook niet te camoufleren met wat glimmertjes...
Rutger DC zei:(..)
Als je voor 30.000 euro een Eclipse Cross 1.5 Turbo (voor 2.000 euro meer ook met CVT) hebt, dan wordt het wel een lastig verhaal voor de ASX denk ik. De Eclipse Cross is toch wel een heel stuk moderner, moet ondanks hetzelfde platform veel lekkerder rijden en heeft wel een mooi interieur. Het Mitsubishi-gamma is wel erg bijzonder, met de Space Star voor 12,5 mille en dan tussen de 30 en 35 mille ineens drie SUV's met hetzelfde platform, maar verschillende formaten en de een moderner dan de ander. De huidige ASX 1.6 vult dat gat tenminste nog (24 mille).
Autoblog.nl zei:(..) Wie zijn ASX nog completer uitgerust wil hebben, kan kiezen voor de Intense (32.990 euro) of Instyle (34.990 euro). De middelste versie heeft als extra’s ingebouwde navigatie, synthetisch leren bekleding en 18″ velgen. De duurste uitvoering wordt geleverd met een panaromadak, daadwerkelijk leren bekleding en een audiosysteem met negen speakers.
Dat viel me ook op ja, bizar. Ik was al op zoek naar het bewijs dat het een advertentie moest zijn, maar dat ontbreekt...Durashift zei:De betreffende auteur is overtuigd van een concurrerende prijssetting...![]()
![]()