GT-R zei:
Waar haal je dat vandaan? Een Qashqai verbruikt met ong. dezelfde motorisatie ook rond de 6 liter.
Waar haal je dat vandaan? De Qashqai 2.0 (140 pk) zit op gemiddeld 8,1 l/100 km, de ASX 1.8 (139 pk) op 6,6 l/100 km. Dat is toch een fors verschil.
Mitsubishi heeft in Nederland en Duitsland een redelijke marktpositie, maar in de rest van (West/Noord/Zuid-) Europa stelt het merk niets voor, dus natuurlijk wordt de ASX niet zo'n verkoopsucces als de Qashqai, maar de ASX gaat in Nederland zonder meer in de Top 50 komen.
GT-R zei:
Voor de rest denk ik niet dat dit een succes wordt. Het interieur is veel te oubollig/saai, het algemene design is veel te druk en lomp. Teveel lijnen, rare proportie's...kortom nog veel te veel een 'Japans' design om te slagen in Europa.
Het interieur is niet erg bijzonder, maar de Qashqai heeft ook een saai en redelijk gedateerd dashboard waarvan het materiaalgebruik vaak als kritiekpunt wordt genoemd. De neus is misschien niet ieders smaak, maar ik zou niet weten wat er mis zou moeten zijn met de verhoudingen. Het is naar mijn mening een stoere, gedrongen en bijdetijdse SUV.