Mitsubishi ASX

Ik mag het hopen, want van de fraaie Outlander hebben ze ook niks weten te maken, of beter gezegd: ze hebben ware gedrochten ervan weten te maken. Helaas is de Outlander er sinds de facelift ook niet op vooruitgegaan.
Volgens mij komt de Peugeot 2008 ook niet, zeker nu PSA besloten heeft geen belang te nemen in Mitsubishi. Een Citroën-versie zou sowieso al niet komen volgens mij. De 2008 zou ook teveel in het vaarwater van de 3008 komen.

Daewoo-Chevrolet zei:
Ik mag het hopen, want van de fraaie Outlander hebben ze ook niks weten te maken, of beter gezegd: ze hebben ware gedrochten ervan weten te maken. Helaas is de Outlander er sinds de facelift ook niet op vooruitgegaan.
Volgens mij komt de Peugeot 2008 ook niet, zeker nu PSA besloten heeft geen belang te nemen in Mitsubishi. Een Citroën-versie zou sowieso al niet komen volgens mij. De 2008 zou ook teveel in het vaarwater van de 3008 komen.

Ik geef toe dat Citroën beter kan, maar toch is de C-Crosser veruit de best geslaagde variant ( de achterzijde is nog enigszins anoniem). De Mitsubishi variant vind ik daarentegen het saaiste broertje en sinds de facelift zelfs helemaal uit verhouding en érg lelijk.

iDS zei:
Ik geef toe dat Citroën beter kan, maar toch is de C-Crosser veruit de best geslaagde variant ( de achterzijde is nog enigszins anoniem). De Mitsubishi variant vind ik daarentegen het saaiste broertje en sinds de facelift zelfs helemaal uit verhouding en érg lelijk.

Smaken verschillen, maar de de meeste mensen zullen de Outlander pre facelift de mooiste vinden. De neus van de C-Crosser past naar mijn mening totaal niet bij de rest van de auto, veel te rond. De hoekige neus van de vernieuwde Outlander vind ik dan nog altijd beter passen.
De C-Crosser en 4007 zijn in ieder geval niet voor niets geflopt. In Frankrijk worden er nu nog maar ongeveer 100/150 per maand van verkocht en dat zal dan nog wel de grootste afzetmarkt zijn. Misschien ligt het onder meer aan de prijzen, want de Peugeot en Citroën komen uit Japan en zullen dus last hebben van de dure yen, terwijl Mitsubishi hoe gek dat misschien ook mag klinken hier minder last van zal hebben, aangezien die uit Nederland komt.

Mitsubishi Motors and PSA Peugeot Citroen begin a new collaboration on a compact SUV

Mitsubishi Motors Corporation (MMC) and PSA Peugeot Citroën have announced today that the parties have come to an agreement to start a new collaborative project regarding a compact SUV.

This agreement provides for the development and adaptation for both the Peugeot and Citroën marques of a compact SUV, based on an existing Mitsubishi platform.

Launched early 2012 in Europe, these new compact SUVs will have specific designs for Peugeot and Citroën while sharing many components with the Mitsubishi vehicle, named RVR in Japan and ASX in Europe.

Droevig nieuws: PSA-varianten van een van de lelijkste wagens die hier op de markt komen.
@Daewoo-Chevrolet: ik wist niet dat jouw achternaam 'de meeste mensen' was: waarop baseer je je daarvoor?
Ik blijf er alleszins bij dat Citroën veel sterkere ontwerpen neerzet dan Mitsubishi en dat vind ik ook van de C-Crosser.

@ iDS: Weleens de topics gelezen van de 4007 en C-Crosser? Weleens de verkoopcijfers van de Outlander vergeleken met die van de 4007 en C-Crosser? Op wat Citroën-liefhebbers na die zelf ook niet meer weten wat de Citroën-identititeit is na, vindt iedereen ze lelijk.

[size=medium]Mitsubishi ASX 3 1.8 DiD[/size]

Mitsubishi-ASX-294101042228651600x1060.jpg

Mitsubishi-ASX-294101042227491600x1060.jpg

Mitsubishi-ASX-2941010422293301600x1060.jpg

Mitsubishi-ASX-2941010422575821600x1060.jpg

Mitsubishi-ASX-2941010422587071600x1060.jpg

Should I buy one?
Yes, if you’re looking for a compact SUV that is well-priced, functional and competent for both motorway or urban use this is a very good choice.

There’s plenty of similarly accomplished competition, some of which offers more flexible and higher-quality interiors, but the Mitsubishi’s combination of performance and saintly green credentials makes it a very practical choice and not an unenjoyable one.

Complete rij-impressie: https://www.autocar.co.uk/CarReviews/FirstDrives/Mitsubishi-ASX-1.8-DiD/249271/

Blijf het geen mooie auto vinden. Die grille past niet bij de rest van de auto.

[size=medium]Kleiner Bruder: Der neue Mitsubishi ASX im Test[/size]

Wie schlägt sich das Kompakt-SUV mit 1,8-Liter-Diesel?

26937_mit_asx_10_test_7.jpg

26937_mit_asx_10_test_8.jpg

26937_mit_asx_10_test_1.jpg

26937_mit_asx_10_test_2.jpg

26937_mit_asx_10_test_3.jpg

26937_mit_asx_10_test_4.jpg

26937_mit_asx_10_test_5.jpg

26937_mit_asx_10_test_6.jpg

26937_mit_asx_10_test_9.jpg

26937_mit_asx_10_test_18.jpg

Rating:
rating_1.0.gif
rating_1.0.gif
rating_1.0.gif
rating_1.0.gif
rating_0.5.gif

Der Mitsubishi ASX bietet beste Voraussetzungen, um ein Verkaufserfolg zu werden. Dazu zählen der laufruhige und elastische Motor, das gute Platzangebot und an erster Stelle das hervorragende Preis-Leistungs-Verhältnis. Kritikpunkte betreffen die Materialauswahl im Cockpit und die schlechte Sicht nach hinten, zudem würden wir uns schon jetzt ein Automatikgetriebe wünschen. Unter dem Strich steht aber eins fest: Freunde des Kompakt-SUVs sollten den Mitsubishi ASX auf der Rechnung haben.

Complete rijtest: https://www.auto-news.de/auto/tests/anzeige_Mitsubishi-ASX-1.8-DI-D-im-Test-Outlanders-kleiner-Bruder_id_26937

De meest overtuigende Mitsubishi in jaren, zo lijkt het.

Wat was eigenlijk de vorige overtuigende Mitsubishi? :confused:

:)

Hopen dat dit weer de comback van Mitsubishi word, ik zou hem sowieso verkiezen boven de qhasqai.

Wouter82 zei:

Wat was eigenlijk de vorige overtuigende Mitsubishi? :confused:

:)

Aan de auto's ligt 't niet, je zou als nadelen eigenlijk alleen het relatief niet zo zachte materiaalgebruik kunnen noemen van de huidige Lancer en Outlander-voor-de-facelift, maar dat is het wel zo ongeveer lijkt me.

Overigens vind ik juist deze niet zo overtuigend: alleen een 1.6 benzine, met 2wd? En waar is de optie automaat?

SFG-BBQ zei:
Aan de auto's ligt 't niet, je zou als nadelen eigenlijk alleen het relatief niet zo zachte materiaalgebruik kunnen noemen van de huidige Lancer en Outlander-voor-de-facelift, maar dat is het wel zo ongeveer lijkt me.

De Lancer heeft wel meer nadelen volgens de tests. Naast het goedkope materiaalgebruik is er ook kritiek op de rumoerige motoren, niet alleen de oude VW-diesel die binnenkort wel zal worden vervangen door de 1.8 DI-D uit de ASX, maar ook de 1.5 en 1.8 liter motoren. Die 1.5 schijnt bovendien te zwak te zijn. Ook heeft de Sportback zeker gezien zijn lengte een krappe bagageruimte.

De ASX (RVR in Japan) heeft overigens een bemoedigende verkoopstart gemaakt in Japan met 4.591 verkochte exemplaren in maart, waarmee de auto op plaats 27 terecht kwam en het de op één na best verkochte SUV (na de Nissan X-Trail) was en (waarschijnlijk met afstand) de best verkochte Mitsubishi.

Net zo'n succesnummer als de Qashqai?

0007031634.jpg

0007031634.jpg

0007031634.jpg

0007031634.jpg

0007031634.jpg

https://www.autotrack.nl/

Leuke auto! (y) Ik denk dat Mitsubishi hier best eens mee kan gaan scoren. [size=x-small]Zou voor Mitsubishi overigens wel weer een keertje goed zijn..[/size]

[size=large]Compacte Cross-over Mitsubishi ASX succesvol ontvangen[/size]
Schiphol-Rijk - De eerste exemplaren van de Mitsubishi ASX zijn aan de dealers van het Japanse merk uitgeleverd. De organisatie heeft direct 750 orders bij de fabrikant geplaatst, waarmee alle voor dit jaar beschikbare wagens onder de dealers zijn verdeeld. Nog voordat de auto in de showroom arriveerde, wisten de dealers al 200 klantenorders noteren.

"De dealerorganisatie heeft alle vertrouwen in de ASX, want ze heeft voor alle beschikbare wagens ingetekend. We hebben als importeur geen enkel exemplaar meer. De auto's worden verdeeld onder de dealers," legt een zegsman van de importeur uit.

De ASX staat net in de showroom, maar reeds zo'n tweehonderd personen hebben de Cross-over besteld. "Dat gegeven stemt de organisatie heel positief. Vandaar dat de dealers veel auto's op voorraad nemen. Inmiddels kijken we of we meer productieplaatsen kunnen opeisen. Helaas is de ASX in heel Europa goed ontvangen en willen meerdere markten meer auto's dan vooraf aangegeven," aldus de importeur.

Mitsubishi heeft vooralsnog 750 exemplaren van de ASX, wat staat voor Active Smart Cross-over, voor dit jaar beschikbaar. Het doel voor 2011 staat op 1.500 tot 2.000 stuks. Op de thuismarkt, waar de vijfzitter RVR heet, wist het merk in de eerste dertig dagen na de verkoopstart 5.169 orders te noteren. Het merk ging uit van 1.500 bestellingen.
Autovisie.nl

Collega van me heeft deze vorige week bestelt. Moet zeggen dat de leaseprijs ook echt behoorlijk mee viel voor dit segment + opties. Heb hem zelf alleen nog nooit in het echt gezien, dus ben benieuwd.

Ik heb hem nu een aantal keer zien rijden en ik vind het best een leuk ding om te zien. Zeker beter dan de Qashqai in mijn ogen.

HDJ-GT zei:
Collega van me heeft deze vorige week bestelt. Moet zeggen dat de leaseprijs ook echt behoorlijk mee viel voor dit segment + opties. Heb hem zelf alleen nog nooit in het echt gezien, dus ben benieuwd.

Wat houd meevallen in dit geval in? Ik heb hem zelf namelijk ook op mijn lijstje staan als volgende leaseauto, welke waarschijnlijk over een aantal weken uitgezocht dient te worden.

Ik vind het maar een lelijk geval. Neen, doe mij maar een Qashqai. Of doorsparen voor een deftige SUV (RAV-4, Tiguan, enz.).

Ik heb er eentje besteld en die komt in Januari 2011 binnen is de verwachting, is er al iemand met ervaring op dit forum? Deel het met ons..

Ik heb 'm ook gereden. Maar hij kan absoluut niet tippen aan zijn concurrenten. Als ie 5 jaar geleden was gebouwd, dan had ik het ook gelooft.

Anton ! zei:
Ik heb 'm ook gereden. Maar hij kan absoluut niet tippen aan zijn concurrenten. Als ie 5 jaar geleden was gebouwd, dan had ik het ook gelooft.

Andere media denken daar anders over. Zo zie je maar hoe persoonlijk een rijgevoel is.

In de AW multitest verliest 'ie het toch ook van zijn concurrenten? Nou, dat vond ik dus ook (heb de meeste concurrenten al eerder gereden). Het rijdt natuurlijk best aardig en prima, maar de concurrentie doet het gewoon echt beter.

Anton ! zei:
In de AW multitest verliest 'ie het toch ook van zijn concurrenten? Nou, dat vond ik dus ook (heb de meeste concurrenten al eerder gereden). Het rijdt natuurlijk best aardig en prima, maar de concurrentie doet het gewoon echt beter.

Tweede worden in een multitest van vier noem ik niet "verliezen", Anton. Dan moet je toch echt de multitest beter gaan lezen.

AutoWeek Oordeel:
"De ASX komt niet bepaald in een gespreid bedje terecht, het stormt behoorlijk in het segment van de midi-cross-overs, met een reeks frisse en sterke tegenstanders tot gevolg. De sterkste daarvan is de Peugeot 3008 en die houdt de ASX dan ook van de eerste plek op het ereschavot. Met z'n soepele dieselmotor, prettige allround rijeigenschappen en hoogstaande interieur weet de Fransman wederom te overtuigen. De Mitsubishi moet zich tevreden stellen met een tweede plek, maar heeft ons met z'n felle dieselmotor en met name z'n gunstige prijsstelling zeer aangenaam verrast (....)."

1. Peugeot 3008
2. Mitsubishi ASX
3. Hyundai ix35
4. Nissan Qashqai

Verliezen? Nee.

Edit:
Sterker nog, de cover meldt "Kaskraker Qashqai gekraakt", en "Nieuwkomer ASX maakt indruk".

Het zou spijtig zijn moest Citroën zijn queeste naar een beter, luxueuzer imago teniet doen door deze ASX te rebadgen.

Ik ben wel benieuwd naar dat panorama dak met led sfeer verlichting, lijkt me wel gezellig s´nachts..

Bekerhouder zei:
Ik ben wel benieuwd naar dat panorama dak met led sfeer verlichting, lijkt me wel gezellig s´nachts..

mitsubishi_asx_20_big.jpg

Best leuk :)

Dan moet je toch echt de multitest beter gaan lezen

Niet gelezen, enkel gedacht te hebben gehoord. De dieselmotor is zuinig, maar verder zie ik niks waar de ASX beter is dan de QQ. Qua materiaalgebruik niet, qua uitstraling (interieur) niet, qua wegligging niet en qua stuurgedrag niet. Maar bij AW kiezen ze bijna altijd een nieuwkomer boven een wat ouder model :D

Mijn ASX word rond 19 augustus afgeleverd :)

Ben erg benieuwd ;) Nog ervaringen met deze auto ?

Roadster1981 zei:
Mijn ASX word rond 19 augustus afgeleverd :)

Ben erg benieuwd ;) Nog ervaringen met deze auto ?

Dan moet je eens kijken bij 'tests en reviews' bovenaan in de rode balk, vervolgens Mitsubishi en ASX selecteren, daar hebben al 7 personen hun mening/ervaringen gegeven!

Facelift voor de Outlander Sport (Amerikaanse naam voor de ASX):

7044787707_63a6c187af_c.jpg

6898693448_0bd6475caa_c.jpg

7044786471_5832f6f145_c.jpg

7044785835_37492f1076_c.jpg

6898694404_b6771af2af_c.jpg

Exterior
Front Fascia - Redesigned front bumper section; New grille styling; New fog lamp design.
Rear Bumper - New rear bumper design.
Side Sills - Side sills now black in color to match the lower sections of the redesigned front & rear bumpers.
Handsome 18-in. alloy wheels now standard on all on all trim levels for the 2013 model.

Interior
New interior fabrics; New chrome accent molding for the front doors; New All Wheel Control (AWC) push button switch.

Chassis
Revised rear multi-link suspension for improved handling and ride comfort.

Drivetrain
Enhanced Continuously-Variable Transmission (CVT) calibration for improved acceleration performance and smoother shift feeling.

Exterior Color Availability
New hues White Pearl and Quick Silver join Laguna Blue, Labrador Black Pearl, Mercury Gray and Rally Red.

Volledig persbericht & meer foto's: https://www.flickr.com/photos/upcomingvehiclesx/sets/72157629373947830/

Vooral belangrijk is dat de productie voor de Noord-Amerikaanse markt verhuist van Japan naar de VS, waar het model de bedaagde Galant, Eclipse en Endeavour vervangt. De fabriek zal de productie van enkele exportmarkten verzorgen, maar het is niet bekend of Europa daar bij zit.

Mits kwam er klaarblijkelijk zelf ook achter dat dat 'jetfighter' gaaswerk op de voorplecht echt niet kon.
En kwam derhalve met een lap kunstof om e.e.a. te camoufleren.
Resultaat? Dubieus.

Live @ New York International Auto Show:

2013-Mitsubishi-Outlander-Sport-front.jpg

2013-Mitsubishi-Outlander-Sport-front-grill.jpg

2013-Mitsubishi-Outlander-Sport-front-view.jpg

2013-Mitsubishi-Outlander-Sport-side.jpg

2013-Mitsubishi-Outlander-Sport-rear.jpg

Meer foto's: https://www.motortrend.com/auto_shows/new_york/2012/1204_2012_new_york_2013_mitsubishi_outlander_sport/photo_01.html

Ik vind het een hele verbetering, hoe subtiel de wijzigingen ook mogen zijn!

Inderdaad een subtiele facelift, maar het maakt de ASX weer net even wat scherper en actueler. Goed gedaan! Al zal 't parelmoerwit daar ook wel aan bijdragen, dat geeft 'm iets chics.

Gezien de prima testresultaten (zie hoger op de pagina) zit het met de basis van dit model wel goed.
De uiterlijke aanpassingen die PSA op de ASX heeft los gelaten kan best wel eens commercieel succes op leveren, al heeft PSA niet eerder een dergelijke model gehad. Wit staat ze alle 3 igg beter dan dat leaseachtige rioolbuisgrijs.

De transformatie van grijze muis naar een 'stoere' bak is bij de 4008 het meest geslaagd.

Blijft suf oubollig imo.
Franse versies nog steeds een stuk mooier.

Iedereen mag vinden wat hij/zij wil. Maar vanaf morgen rijd ik in "mijn" bloednieuwe zwarte ASX Di-D Intense....en daar heb ik best zin in:D

CO2 (Goed Voor Bomen) zei:
Idd en een Yeti idem.

De Yeti is leuk :eek: Vooral geliefd bij ouderen, maar wat geeft het? Helaas scoren SUV's 'met karakter' niet, de meerderheid gaat voor de mediocre bland softroaders.

Op Auto China Beijing heeft Mitsubishi de lokaal geproduceerde ASX gepresenteerd. In tegenstelling tot de Lancer EX die bij Soueast (Dongnan) wordt gebouwd, wordt de ASX bij Changfeng geproduceerd die ook al de productie voor de Pajero verzorgd. De lokale productie wordt direct gecombineerd met de facelift.

14040881649793_1872516_3.JPG

14040887240035_1872523_3.JPG

14040888146479_1872526_3.JPG

14040889049874_1872532_3.JPG

21501925429793_1879192_3.jpg

21501932620035_1879194_3.jpg

21501940624730_1879200_3.jpg

21501941422862_1879202_3.jpg

21501942121445_1879203_3.jpg

14040948840756_1872738_3.JPG

Meer foto's: https://photo.bitauto.com/exhibit/car/46519/0/

De vernieuwde Mitsubishi ASX maakt zijn Europese debuut in Parijs:

Outlander en ASX

In Parijs heeft Mitsubishi nog meer nieuws: de Outlander PHEV en de ASX modeljaar 2013. Die eerste is een plug-in hybride op basis van de Outlander. Mitsubishi gaf over deze versie al eerder al de nodige informatie vrij. Nu hebben we ook de eerste foto van de productieversie van de schone hybride. De CO2-uitstoot van minder dan 50 g/km betekent vrijstelling van bijtelling.

De ASX is voor modeljaar 2013 lichtjes bijgeschaafd. Kleine uiterlijke wijzigingen maken de uitstraling van de SUV volgens Mitsubishi ‘sportiever en chiquer’.

213553-800x533.jpg

Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2012/september/31648-europese-versie-mitsubishi-mirage-in-parijs

De ASX is voor modeljaar 2013 lichtjes bijgeschaafd. Kleine uiterlijke wijzigingen maken de uitstraling van de SUV volgens Mitsubishi ‘sportiever en chiquer’.

213553-800x533.jpg

Portiever? Volgens Mitsubishi ja. Volgens mij is het nog steeds hetzelfde suffe hok.

Facelift live @ Mondial de l'Automobile Parijs:

_20_5065924a2fc3a.jpg

_30_5065924a4369f.jpg

_40_5065924a55782.jpg

_02_50659249c9ebb.jpg

Meer foto's: https://www.auto.cz/modernizovan-mitsubishi-asx-evropu-69510
Mitsubishi stand: https://www.omniauto.it/salone/parigi2012/stand/905/mitsubishi

Gamma 2014:
1.6 ClearTec Entry € 18.990
1.6 ClearTec Invite+ € 21.990
1.6 ClearTec Intense+ € 24.990
1.8 DI-D ClearTec Instyle € 29.990

De vanafprijs is 4.000 euro lager dan voorheen! Met deze prijzen is het ineens een leuk alternatief voor de Suzuki SX4 S-Cross, Renault Captur en Peugeot 2008.

De Lancer Sportback is voortaan nog in een uitvoering leverbaar en werd € 2.900 goedkoper.

1.6 ClearTec Limited Edition € 17.990

Facelift 2016

re9ynrybbet7.jpg

yozyap0bg0w1.jpg

sbjygewbqha0.jpg

s3mycyib6v8s.jpg

y3iyf7bbvk7v.jpg

29gycteb3d41.jpg

zv9yscqbrth2.jpg

[size=x-large]Mitsubishi ASX aangescherpt[/size]

Dubbel Mitsubishi-nieuws in Los Angeles. Mitsubishi heeft de Los Angeles Auto Show aangegrepen om twee vernieuwde modellen te presenteren. Zowel de kleine Space Star als de ruigere ASX zijn van een reeks noviteiten voorzien. De in de Verenigde Staten Outlander Sport geheten cross-over is namelijk eveneens in een opgefriste verpakking gepresenteerd in Los Angeles. De ASX is voorzien van een gewijzigd front dat nu volgens Mitsubishi's Dynamic Shield-principe is getekend. De overige aanpassingen zijn minder opvallend. De ASX krijgt de beschikking over elektrisch inklapbare zijspiegels waarin led-richtingaanwijzers zijn verwerkt, kleine randjes rond de wielkasten, een automatisch dimmende binnenspiegel en nieuw 18-inch metend lichtmetaal. Net als de Space Star krijgt ook de ASX een nieuw stuurwiel in z'n binnenste gemonteerd. Ook voorziet Mitsubishi de cross-over van nieuwe stoffen en een nieuw 6.1 inch metend scherm voor het infotainmentsysteem.
https://www.autoweek.nl/nieuws/35116/mitsubishi-space-star-asx-aangescherpt

Wat een vreselijke facelift, Mitsubishi had op zijn minst de koplampen moeten aanpassen om er een geheel van te maken. Nu oogt het vooral onaf. De nieuwe ASX staat overigens voor 2018 op het programma, in 2016 verschijnt allereerst een soort 'premium crossover' die tussen de ASX en Outlander is gepositioneerd.

Mmpf. Na eerst in het Space Star-topic gereageerd te hebben hoopte ik erop dat ze ook de ASX zo voortvarend aangepakt zouden hebben. Maar helaas...

Denk er een gele kentekenplaat op en het is één van de weinige auto's die mooier wordt door het dragen van een kentekenplaat aan de voorzijde.

Terug
Bovenaan