Internationale verkoopcijfers

Gepost door Rutger DC 
Quote
GPS_wegkwijt
De ACEA cijfers zijn niet zo gedetailleerd en komen pas laat beschikbaar en derhalve is het wellicht minder relevant[/quote

"pas laat" en 'wellicht" - noem je dat een nuttige bijdrage?
Je dacht waarschijnlijk, "kom ik moet ff wat tiepen".
Japan, maart 2010

Modellen Top 30 (exclusief Kei-cars):

1. Toyota Prius 35.546



2. Honda Fit 23.076



3. Toyota Vitz 15.914



4. Toyota Corolla 14.416



5. Toyota Passo 12.560



6. Nissan Note 10.792



7. Nissan Serena 10.688



8. Honda Stepwagon 10.598



9. Honda Freed 10.335



10. Mazda Demio 9.835



11. Nissan Cube 9.412



12. Toyota Voxy 9.077



13. Toyota Wish 8.456



14. Nissan Tiida 8.274



15. Toyota Vellfire 7.933



16. Toyota Mark X 7.635



17. Toyota Crown 7.557



18. Toyota Estima 7.416



19. Toyota Sai 6.968



20. Toyota Ractis 6.736



21. Toyota Noah 6.653



22. Nissan March 6.144



23. Nissan X-Trail 5.723



24. Suzuki Swift 5.400



25. Honda Insight 5.397



26. Subaru Legacy 4.997



27. Mitsubishi RVR 4.591



28. Toyota Alphard 4.311



29. Toyota Sienta 4.266



30. Toyota Isis 4.229



Opmerkelijke verschuivingen in de Top 30 zijn van de Toyota Passo door de introductie van een nieuwe generatie (Daihatsu Boon/Sirion), terwijl de al lang meegaande Nissan Note en Mazda Demio (2) flink stegen in de lijst. De Nissan March (Micra) die binnenkort wordt vervangen komt zelfs weer nieuw (ten opzichte van december 2009, zie pagina 6 van dit topic) binnen op 22. Opvallend is de enorme daling van de Honda Insight, die in december 2009 nog op 3 stond en nu naar nummer 25 is afgezakt. De Nissan X-Trail blijft de best verkochte SUV van Japan, maar de Mitsubishi RVR (ASX) komt binnen op 27. Hiermee lijkt deze Japanse autofabrikant sinds lange tijd eindelijk weer eens een succesnummer in handen te hebben. Andere lijstverlaters zijn de Toyota Premio, Honda Stream en Honda Odyssey, hiervoor komen naast de Nissan March en de Mitsubishi RVR de Subaru Legacy voor in de plaats.
Ander succes is er voor Lexus, waar de verkopen van de HS 250h met 183.4% toenamen ten opzichte van februari tot 2.825 verkochte exemplaren. Hierdoor lijkt Lexus dan eindelijk succesvol te worden in thuisland Japan waar het merk pas enkele jaren wordt geleverd. Honda verkocht 2.446 exemplaren van de CR-Z, waarmee met gemak de doelstelling van 1.000 stuks op maandbasis is verbroken.

Top 5 Kei cars
1. Suzuki Wagon R 27.518



2. Daihatsu Tanto 27.198



3. Daihatsu Move (incl. Conte; excl. Latte) 10.578



4. Suzuki Alto 9.653



5. Suzuki Palette 9.586



Top 5 Stationcars


Nissan Wingroad

1. Toyota Corolla Fielder 6.775
2. Subaru Legacy Touring Wagon 2.637
3. Nissan Wingroad 1.849
4. Mazda Atenza Wagon 579
5. Honda Airwave 436

Top 5 SUV


Toyota Vanguard

1. Nissan X-Trail 5.723
2. Mitsubishi RVR 4.591
3. Toyota Vanguard 3.998
4. Subaru Forester 2.496
5. Toyota Land Cruiser 2.030

Top 5 Sportauto's


Honda CR-Z

1. Honda CR-Z 2.446
2. Nissan Fairlady Z 356
3. Mazda Roadster 191
4. Mazda RX-8 186
5. Nissan Skyline Coupé 117
Quote
GPS_wegkwijt
De ACEA cijfers zijn niet zo gedetailleerd en komen pas laat beschikbaar en derhalve is het wellicht minder relevant

Quote
rickm
"pas laat" en 'wellicht" - noem je dat een nuttige bijdrage?
[/i].

Ja, nuttige opmerking voor

- mensen die sneller de info willen hebben (ACEA heeft nu nog geen details van April)
- mensen die meer details (modellen etc) willen hebben

Daarom: voor een globale indruk zijn de ACEA cijfers goed geschikt (want alle landen in een overzicht) , maar minder relevant voor mensen die meer actuele en gedetailleerde cijfers willen hebben.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-05-2010 10:32 door GPS_wegkwijt.
Quote
GPS_wegkwijt
Quote
GPS_wegkwijt
De ACEA cijfers zijn niet zo gedetailleerd en komen pas laat beschikbaar en derhalve is het wellicht minder relevant

Quote
rickm
"pas laat" en 'wellicht" - noem je dat een nuttige bijdrage?
[/i].

Ja, nuttige opmerking voor

- mensen die sneller de info willen hebben (ACEA heeft nu nog geen details van April)
- mensen die meer details (modellen etc) willen hebben

Daarom: voor een globale indruk zijn de ACEA cijfers goed geschikt (want alle landen in een overzicht) , maar minder relevant voor mensen die meer actuele en gedetailleerde cijfers willen hebben.


Grappig om te zien dat er mensen 12 Mei 2010 beginnen met het (andermaal) de betweter uithangen.
Frankrijk, april 2010

De slooppremie in Frankrijk is gedurende de maand april afgelopen, waardoor de verkoopcijfers met nog maar 1,9% stegen in april tot 190.917 auto's. Volgende maand zullen de verkoopcijfers dus ongetwijfeld flink dalen, aangezien in Duitsland de verkopen sinds het afschaffen van de slooppremie met ongeveer 30% zijn gedaald. Dacia deed het goed in april met een verviervoudiging van de afzet (+ 300%), terwijl Renault-partner Nissan het ook goed deed met een verkoopstijging van 49%. Dankzij de in Frankrijk wél succesvolle Cruze en de nieuwe Spark deed ook Chevrolet het goed met een verkoopstijging van 52,5%.
Minder goed nieuws is er voor Saab (- 84,0%), maar ook Mazda (- 41,0%) en Toyota (- 39,2%) moeten flinke verkoopdalingen incasseren.

Top 40 merken
1. Renault 43.753
2. Peugeot 35.472
3. Citroën 27.794
4. Volkswagen 12.484
5. Ford 9.479
6. Opel 7.561
7. Dacia 7.502
8. Fiat 6.349
9. Toyota 4.761
10. Audi 4.582
11. Nissan 4.377
12. Mercedes-Benz 4.035
13. BMW 3.970
14. Seat 2.807
15. Kia 2.033
16. Chevrolet 1.932
17. Suzuki 1.718
18. Skoda 1.565
19. Hyundai 1.523
20. Mini 1.257
21. Volvo 1.045
22. Honda 809
23. Alfa Romeo 795
24. Mazda 788
25. Smart 544
26. Lancia 294
27. Land Rover 217
28. Lexus 205
29. Porsche 176
30. Jaguar 150
31. Chrysler 144
32. Jeep 133
33. Mitsubishi 123
34. Subaru 99
35. Dodge 91
36. Daihatsu 72
37. Jaguar 41
38. Maserati 22
39. Lada 21
40. Saab 19

Top 15 A-segment
1. Renault Twingo 7.143
2. Peugeot 107 2.356
3. Fiat Panda 2.088
4. Citroën C1 1.927
5. Fiat 500 1.660
6. Ford Ka 1.307
7. Chevrolet Spark 770
8. Toyota Aygo 709
9. Opel Agila 556
10. Smart ForTwo 545
11. Nissan Pixo 401
12. Kia Picanto 370
13. Suzuki Alto 283
14. Hyundai i10 271
15. Toyota iQ 247





Top 20 B-segment
1. Renault Clio III 11.595
2. Peugeot 207 10.221
3. Citroën C3 II 7.147
4. Dacia Sandero 5.230
5. Peugeot 206+ 4.847
6. Ford Fiesta 3.851
7. Volkswagen Polo 3.784
8. Renault Clio Campus 3.035
9. Opel Corsa 2.376
10. Citroën C3 Genération 2.114
11. Citroën DS3 1.937
12. Seat Ibiza 1.688
13. Fiat Punto 1.506
14. Toyota Yaris 1.492
15. Mini 1.257
16. Dacia Logan 1.222
17. Nissan Micra 1.046
18. Suzuki Swift 871
19. Skoda Fabia 616
20. Alfa Romeo MiTo 606

Top 10 B-segment Mini MPV/Crossover
1. Citroën C3 Picasso 2.671
2. Renault Modus 2.472
3. Opel Meriva 1.068
4. Nissan Note 640
5. Kia Venga 553
6. Ford Fusion 544
7. Kia Soul 211
8. Honda Jazz 190
9. Skoda Roomster 160
10. Toyota Urban Cruiser 144

Top 20 C-segment
1. Renault Mégane 7.546
2. Peugeot 308 5.976
3. Volkswagen Golf 3.943
4. Citroën C4 2.146
5. Opel Astra 2.049
6. Nissan Qashqai 2.023
7. Audi A3 1.435
8. BMW 1-serie 1.133
9. Ford Focus 912
10. Mercedes-Benz A-klasse 857
11. Seat Leon 552
12. Kia Cee'd 523
13. Hyundai i30 482
14. Volkswagen Scirocco 409
15. Honda Civic 363
16. Toyota Auris 337
17. Fiat Bravo 271
18. Volvo C30 267
19. Mazda3 236
20. Volkswagen New Beetle 69

Top 10 Hoge C-segment
1. Skoda Octavia 463
2. Toyota Prius 405
3. Chevrolet Cruze 382
4. Renault Fluence 289
5. Volvo V50 145
6. Lancia Delta 84
7. Honda Insight 82
8. Volvo S40 36
9. Mitsubishi Lancer 27
10. Volkswagen Jetta 24







Top 20 D-segment
1. Citroën C5 2.628
2. Renault Laguna 2.062
3. Volkswagen Passat 1.335
4. Audi A4 1.315
5. Peugeot 407 1.267
6. BMW 3-serie 1.196
7. Mercedes-Benz C-klasse 915
8. Opel Insignia 770
9. Audi A5 757
10. Ford Mondeo 411
11. Seat Exeo 265
12. Toyota Avensis 239
13. Skoda Superb 208
14. Alfa Romeo 159 96
15. Mazda6 88
16. Lexus IS 29
17. Fiat Croma 26
18. Honda Accord 25
19. Chrysler Sebring 24
20. Subaru Legacy 23

Top 5 E-segment
1. Mercedes-Benz E-klasse 841
2. BMW 5-serie 421
3. Audi A6 250
4. Jaguar XF 139
5. Peugeot 607 126

Top 15 Midi MPV
1. Renault Scénic 6.475
2. Peugeot 3008 4.685
3. Citroën C4 Picasso 4.189
4. Peugeot 5008 2.962
5. Ford C-MAX 1.308
6. Volkswagen Touran 1.108
7. Mercedes-Benz B-klasse 816
8. Opel Zafira 631
9. Toyota Verso 490
10. Citroën Xsara Picasso 411
11. Seat Altea 266
12. Mazda5 111
13. Kia Carens 60
14. Fiat Multipla 15
15. Honda FR-V 12

Top 10 Fullsize MPV
1. Renault Espace 489
2. Peugeot 807 211
3. Ford S-MAX 163
4. Citroën C8 142
5. Chrysler Voyager 62
6. Ford Galaxy 54
7. Dodge Journey 45
8. Mercedes-Benz Viano 41
9. Seat Alhambra 37
10. Kia Carnival 29





Top 20 SUV
1. Volkswagen Tiguan 1.114
2. Dacia Duster 1.050
3. Ford Kuga 832
4. BMW X1 633
5. Toyota RAV4 589
6. Audi Q5 512
7. Renault Koleos 408
8. Hyundai ix35 382
9. Volvo XC60 355
10. Chevrolet Captiva 217
11. Suzuki Jimny 192
12. BMW X5 186
13. Mercedes-Benz GLK 182
14. BMW X6 172
15. Lexus RX 171
16. Peugeot 4007 165
17. Mercedes-Benz ML 156
18. Citroën C-Crosser 135
19. Suzuki SX4 122
20. Skoda Yeti 118

Bronnen: [es.autoblog.com] & [es.autoblog.com]
Quote
D-C
15. Toyota Vellfire 7.933


I am the god of Vellfire, and I bring you fire! smiling bouncing smiley
Quote
Bart81
Quote
D-C
15. Toyota Vellfire 7.933


I am the god of Vellfire, and I bring you fire! smiling bouncing smiley

Haha tongue sticking out smiley, opzich wel vette bak tongue sticking out smiley.
Die Dacia Duster gaat lekker daar in La France smiling smiley
Ben benieuwd hoe ie het in Duitsland doet...
De Insignia is een beetje een sub-topper.
Quote
passchier2007
Die Dacia Duster gaat lekker daar in La France smiling smiley
Ben benieuwd hoe ie het in Duitsland doet...

Beste verkoopstart in Frankrijk sinds de Scenic II - 12.000 bestellingen.
28 April noteerden de dealers op één dag 1000 bestellingen.
Autoverkopen EU zakken weer in

BRUSSEL - In Europa zijn in april minder personenauto's verkocht dan een jaar eerder. In vergelijking met dezelfde maand in 2009 daalden de Europese autoverkopen met 7,4 procent.

Over de eerste vier maanden van het jaar is er nog wel sprake van een gestegen verkoop met 4,8 procent. Dat maakte de Europese brancheorganisatie van autofabrikanten ACEA maandag bekend. In totaal verkochten autofabrikanten in april in de Europese Unie 1,13 miljoen personenauto's. Een jaar eerder waren dat er 1,22 miljoen.
Over de eerste vier maanden lag het aantal verkochte personenauto's op ruim 4,80 miljoen ten opzichte van ruim 4,58 miljoen in dezelfde periode een jaar eerder. De verkopen verschilden flink per land. Zo zag Ierland het aantal verkochte personenauto's in april bijna verdubbelen tot 8544 stuks. Daarentegen daalden de verkopen in zowel Slowakije als Bulgarije met ruim 50 procent.

Nederland

In Nederland zitten de autoverkopen nog steeds in de lift. Het aantal verkochte auto's in ons land steeg in april met ruim 24 procent tot 37.654 stuks.
Ook van januari tot en met april waren de verkopen flink hoger (18 procent) dan een jaar eerder. In die periode werden in ons land 182.728 personenauto's verkocht, een jaar eerder waren dat 154.895 stuks.
Ook België (20 procent), Finland (39 procent), Portugal (32 procent), Spanje (39 procent) en Zweden (40 procent) zagen de autoverkopen in april flink aantrekken. In Hongarije (min 45 procent), Italië (min 15 procent), Roemenië (min 19 procent) en Estland (min 25 procent) liepen de verkopen terug.

© ANP

nu.nl
[www.lesechos.fr]

Grafiekje EU sales April '10.

Van de volumemerken VW, PSA, Renault, Opel, Ford en Toyota zijn de 2 Fransen de enige stijgers.
En binnen de lijst van subgrote merken (waaronder alle Japanners en de Duitse "edel" -teiltje- merken) is het Nissan dat zwaar in de plus staat.
En dat nog zonder de Cube, Juke, Micra en gelifte QQ!!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-05-2010 12:47 door rickm.
Duitsland, april 2010

Opnieuw grote dalingen op de Duitse automarkt: in april werden er 31,7% minder auto's (259.414) verkocht na recordjaar 2009. Nissan (+ 63,2%), Land Rover (+ 32,7%) en Volvo (+ 21,0%) wisten de dans te ontspringen, maar Lancia (- 67,6%), Fiat (- 66,5%) en Toyota (- 56,3%) vallen hard terug. Opel vinden we pas op plaats 6 terug en dat is toch wel dramatisch, ondanks de succesvolle Astra:

"Opel meldt trots dat zij in 5 maanden tijd in Europa al 150.000 orders voor de nieuwe Astra 5-deurs hatchback heeft weten te noteren. Daarmee lijkt de jaardoelstelling om 180.000 exemplaren te verkopen een eitje te worden. De Duitse pers, die het uberhaupt niet zo op Opel heeft begrepen, mag graag het beeld schetsen dat de Astra geen succes zou zijn, maar dat valt reuze mee. Binnen zijn segment heeft de 5-deurs uitvoering van de Astra een marktaandeel van maar liefst 38 procent weten te bereiken, een percentage dat maar weinig onder doet voor het verkoopaandeel van de 5-deurs Golf. Toch is deze concurrent van Volkswagen in het voordeel met zijn 3-deurs versie en de Variant. Opel teert voor wat betreft deze carrosserievarianten nu nog op het oude model, maar daar komt binnen een jaar verandering in. In september debuteert op de autosalon van Parijs de nieuwe Astra ST en volgend jaar maart wordt de 3-deurs GTC aan het publiek voorgesteld. Dit laatste model kan vanwege de coupeachtige vormgeving ook als spirituele opvolger van de Calibra worden beschouwd."

In het onderstaande lijstje lijkt de Astra wel heel ver op de Golf achter te liggen, maar de cijfers van de Golf Plus en Jetta worden er altijd bij opgeteld door waarschijnlijk nationalistische redenen. Feit is dat de Corsa ver is teruggezakt, de Insignia geen groot succes is en de Agila en Antara niet eens in de lijstjes zijn terug te vinden. Wellicht dat Opel met de nieuwe Meriva en de toevoeging van de Sports Tourer en GTC-varianten en later de nieuwe Zafira weer weet te klimmen.





Merkenranglijst:
1. Volkswagen 59.570
2. Mercedes-Benz 24.348
3. BMW 22.632
4. Audi 19.552
5. Ford 18.079
6. Opel 17.207
7. Renault 11.074
8. Skoda 10.199
9. Peugeot 8.451
10. Fiat 8.020
11. Toyota 6.114
12. Hyundai 5.879
13. Nissan 5.665
14. Citroën 5.609
15. Seat 4.600
16. Mazda 3.488
17. Kia 3.329
18. Mini 2.944
19. Honda 2.793
20. Smart 2.782
21. Dacia 2.643
22. Suzuki 2.640
23. Volvo 2.611
24. Porsche 1.864
25. Chevrolet 1.707
26. Mitsubishi 1.618
27. Alfa Romeo 646
28. Land Rover 491
29. Subaru 481
30. Daihatsu 376
31. Jaguar 263
32. Dodge 229
33. Lexus 204
34. Chrysler 176
35. Jeep 172
36. Lada 163
37. Lancia 121
38. Ferrari 118
39. Iveco 83
40. Cadillac 65
41. Aston Martin 37
42. Infiniti 36
43. Lotus 34
44. Corvette 28
45. SsangYong 20
46. Bentley 16
47. Lamborghini 15
48. Hummer 14
49. Wiesmann 13
50. Morgan 10
51. Alpina 4
52. Rolls Royce 4
53. Maybach 2
54. Lincoln 1

Top 20 modellen
1. Volkswagen Golf 26.175 (incl. Golf Plus en Jetta)
2. Volkswagen Polo 8.331
3. BMW 3-serie 7.151
4. Volkswagen Passat 6.664
5. Opel Astra 6.165
6. Mercedes-Benz E-klasse 5.917
7. Mercedes-Benz C-klasse 5.873
8. Audi A4 5.735
9. Ford Fiesta 5.707
10. BMW 1-serie 5.281
11. Audi A3 5.117
12. Mercedes-Benz A-klasse 5.079
13. Opel Corsa 4.576
14. Ford Focus 4.552
15. Volkswagen Touran 4.429
16. BMW 5-serie 3.906
17. Skoda Fabia 3.795
18. Skoda Octavia 3.258
19. Mercedes-Benz B-klasse 3.100
20. Volkswagen Tiguan 3.041

Top 10 A-segment
1. smart fortwo 2.782
2. Fiat Panda 2.318
3. Renault Twingo 2.008
4. Fiat 500 1.899
5. Ford Ka 1.583
6. Citroën C1 1.185
7. Volkswagen Fox 1.044
8. Nissan Pixo 820
9. Hyundai i10 819
10. Toyota Aygo 618

Top 15 B-segment
1. Volkswagen Polo 8.331
2. Ford Fiesta 5.707
3. Opel Corsa 4.576
4. Skoda Fabia 3.795
5. Mini Mini 2.944
6. Peugeot 207 2.370
7. Renault Clio 2.063
8. Seat Ibiza 1.859
9. Peugeot 206+ 1.831
10. Toyota Yaris 1.520
11. Fiat Punto 1.305
12. Dacia Sandero 1.251
13. Citroën C3 1.218
14. Nissan Micra 1.120
15. Honda Jazz 1.019



Top 15 C-segment
1. Volkswagen Golf 26.175 (incl. Golf Plus en Jetta)
2. Opel Astra 6.165
3. BMW 1-serie 5.281
4. Audi A3 5.117
5. Mercedes-Benz A-klasse 5.079
6. Ford Focus 4.552
7. Hyundai i30 2.817
8. Renault Mégane 2.443
9. Nissan Qashqai 2.013
10. Seat Leon 1.917
11. Peugeot 308 1.389
12. Toyota Auris 1.276
13. Kia Cee'd 1.213
14. Mazda3 929
15. Citroën C4 905

Top 10 Hoge C-segment
1. Skoda Octavia 3.258
2. Volvo V50 454
3. Toyota Prius 403
4. Mitsubishi Lancer 390
5. Subaru Impreza 107
6. Chevrolet Nubira 86
7. Chevrolet Cruze 81
8. Dodge Caliber 62
9. Volvo S40 54
10. Lancia Delta 47

Top 15 D-segment
1. BMW 3-serie 7.151
2. Volkswagen Passat 6.664
3. Mercedes-Benz C-klasse 5.873
4. Audi A4 5.735
5. Audi A5 2.544
6. Opel Insignia 2.530
7. Ford Mondeo 2.172
8. Skoda Superb 1.332
9. Toyota Avensis 721
10. Mazda6 681
11. Citroën C5 568
12. Renault Laguna 556
13. Honda Accord 520
14. Seat Exeo 498
15. Alfa Romeo 159 250

Top 20 SUV
1. Volkswagen Tiguan 3.041
2. BMW X1 2.327
3. Audi Q5 1.890
4. BMW X3 1.225
5. Skoda Yeti 1.170
6. Hyundai ix35 1.049
7. Volvo XC60 914
8. Volkswagen Touareg 769
9. Ford Kuga 762
10. BMW X5 749
11. Mercedes-Benz ML 618
12. Dacia Duster 617
13. Mercedes-Benz GLK 604
14. Audi Q7 409
15. BMW X6 389
16. Mitsubishi Outlander 385
17. Kia Sportage 369
18. Toyota RAV4 318
19. Honda CR-V 287
20. Kia Sorento 277

Bronnen: [es.autoblog.com] & [es.autoblog.com]
Quote
Daewoo-Chevrolet
Opel vinden we pas op plaats 6 terug en dat is toch wel dramatisch, ondanks de succesvolle Astra:
"Opel meldt trots dat zij in 5 maanden tijd in Europa al 150.000 orders voor de nieuwe Astra 5-deurs hatchback heeft weten te noteren. Daarmee lijkt de jaardoelstelling om 180.000 exemplaren te verkopen een eitje te worden. De Duitse pers, die het uberhaupt niet zo op Opel heeft begrepen, mag graag het beeld schetsen dat de Astra geen succes zou zijn, maar dat valt reuze mee. Binnen zijn segment heeft de 5-deurs uitvoering van de Astra een marktaandeel van maar liefst 38 procent weten te bereiken, een percentage dat maar weinig onder doet voor het verkoopaandeel van de 5-deurs Golf. Toch is deze concurrent van Volkswagen in het voordeel met zijn 3-deurs versie en de Variant. Opel teert voor wat betreft deze carrosserievarianten nu nog op het oude model, maar daar komt binnen een jaar verandering in. In september debuteert op de autosalon van Parijs de nieuwe Astra ST en volgend jaar maart wordt de 3-deurs GTC aan het publiek voorgesteld.
In het onderstaande lijstje lijkt de Astra wel heel ver op de Golf achter te liggen, maar de cijfers van de Golf Plus en Jetta worden er altijd bij opgeteld door waarschijnlijk nationalistische redenen, . Feit is dat de Corsa ver is teruggezakt, de Insignia geen groot succes is en de Agila en Antara niet eens in de lijstjes zijn terug te vinden. Wellicht dat Opel met de nieuwe Meriva en de toevoeging van de Sports Tourer en GTC-varianten en later de nieuwe Zafira weer weet te klimmen.

Dat de Jetta erbij opgeteld wordt is wat voor te zeggen; het immers gewoon een Golf sedan. Alle vrianten van concurrenten die wel dezelfde naam voor alle modellen hanteren worden ook gewoon opgeteld. Voor de Golf Plus kan in principe hetzelfde gezegd worden. Vroeger werden bijvoorbeeld in NL ook de Ibiza en Cordoba gewoon bij elkaar opgeteld.

Wat zijn de verkoopcijfers van de 5-deurs Astra tegen de 5-deurs Golf? Zijn die gegevens beschikbaar? Dat lijkt me wel interessant om te weten.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-05-2010 09:00 door Mach1.
De Golf Plus is een totaal ander model, verschilt meer van de Golf dan de Altea/Toledo van de Leon. De S40 en V50 worden niet bij elkaar opgeteld en dat geldt wel voor meer modellen.
Quote
Daewoo-Chevrolet
De Golf Plus is een totaal ander model, verschilt meer van de Golf dan de Altea/Toledo van de Leon. De S40 en V50 worden niet bij elkaar opgeteld en dat geldt wel voor meer modellen.

Ze moeten daar gewoon 1 lijn in trekken. Het 1 wordt wel bij elkaar opgeteld en het andere weer niet. Geeft niet echt inzichtelijkheid.

Zijn er gegevens over de aantallen per carrosserievariant?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-05-2010 10:47 door Mach1.
Quote
Daewoo-Chevrolet
Binnen zijn segment heeft de 5-deurs uitvoering van de Astra een marktaandeel van maar liefst 38 procent weten te bereiken, een percentage dat maar weinig onder doet voor het verkoopaandeel van de 5-deurs Golf.

Hoe kom je aan dit percentage?
Tjonge jonge, er wordt wat af-ge-edit door de forumbewaker:
Ik schreef gisteravond de serieus bedoelde regels dat Infiniti in de BRD in April meer auto's heeft verkocht dan héél 2009, is (ook) dat bericht verdwenen.

Overijverige medewerker??



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-05-2010 11:11 door rickm.
Quote
Daewoo-Chevrolet
[www.autointernationaal.nl]


Auch in Deutschland liegt die Bestellrate des neuen Fünftürers von Januar bis April 2010 mit einem Plus von 38 Prozent deutlich über der des Vorgängermodells im gleichen Zeitraum 2009. Und das, obwohl im vergangenen Jahr die Umweltprämie den Absatz kräftig angekurbelt hat. Im Vergleich zum Jahr 2008 liegt die Steigerung sogar bei 81 Prozent.
Autointernationaal kan dus ook al niet vertalen nut smiley
Quote
rickm

Ik schreef gisteravond de serieus bedoelde regels dat Infiniti in de BRD in April meer auto's heeft verkocht dan héél 2009, is (ook) dat bericht verdwenen.

Wordt hier dan gecensureerd?
Quote
speedtouch
Quote
rickm

Ik schreef gisteravond de serieus bedoelde regels dat Infiniti in de BRD in April meer auto's heeft verkocht dan héél 2009, is (ook) dat bericht verdwenen.

Wordt hier dan gecensureerd?

het is mij, maar ook een paar andere forum leden, in de voorbije weken overkomen. vreemd.
Quote
Daewoo-Chevrolet
De Duitse pers, die het uberhaupt niet zo op Opel heeft begrepen, mag graag het beeld schetsen dat de Astra geen succes zou zijn, maar dat valt reuze mee.

Heb je een bron? Want de bron die je vermeld geeft deze zin oa niet weer....
Quote
gearhead
Quote
Daewoo-Chevrolet
De Duitse pers, die het uberhaupt niet zo op Opel heeft begrepen, mag graag het beeld schetsen dat de Astra geen succes zou zijn, maar dat valt reuze mee.

Heb je een bron? Want de bron die je vermeld geeft deze zin oa niet weer....

Man, man, wat ben je toch ook weer een zeikerd. Het is gewoon een feit: Opel en Ford: niet 100% duits, dus motten ze het niet.
VW-Audi-BMW-Mercedes is het enige wat dat chauvinistische volk wil.
Quote
LM.
Quote
gearhead
Quote
Daewoo-Chevrolet
De Duitse pers, die het uberhaupt niet zo op Opel heeft begrepen, mag graag het beeld schetsen dat de Astra geen succes zou zijn, maar dat valt reuze mee.

Heb je een bron? Want de bron die je vermeld geeft deze zin oa niet weer....

Man, man, wat ben je toch ook weer een zeikerd. Het is gewoon een feit: Opel en Ford: niet 100% duits, dus motten ze het niet.
VW-Audi-BMW-Mercedes is het enige wat dat chauvinistische volk wil.

Zou jij je niet een beetje gedragen? Ik stel een normale vraag. Je beledigt in je post niet alleen mij maar ook onze oosterburen.
Quote
Daewoo-Chevrolet
Duitsland, april 2010

Feit is dat de Corsa ver is teruggezakt

Niet alleen de Corsa, ook de Fabia en Fiesta, de auto's die vorig jaar een drie-eenheid waren vanwege de slooppremie, zijn drastisch gezakt.
Ook speelde het mee dat VW een zwaar verouderde Polo had.
Met de Corsa in NL gaat het nog steeds goed, en dat terwijl de evenoude 207 al naar plaats 20 is gedaald.
Quote
gearhead
Quote
LM.
Quote
gearhead
Quote
Daewoo-Chevrolet
De Duitse pers, die het uberhaupt niet zo op Opel heeft begrepen, mag graag het beeld schetsen dat de Astra geen succes zou zijn, maar dat valt reuze mee.

Heb je een bron? Want de bron die je vermeld geeft deze zin oa niet weer....

Man, man, wat ben je toch ook weer een zeikerd. Het is gewoon een feit: Opel en Ford: niet 100% duits, dus motten ze het niet.
VW-Audi-BMW-Mercedes is het enige wat dat chauvinistische volk wil.

Zou jij je niet een beetje gedragen? Ik stel een normale vraag. Je beledigt in je post niet alleen mij maar ook onze oosterburen.

Ja ja, alsof dat nog niet gedaan is. Normaal? Sorry maar imo is dat geen 'normale' vraag maar probeer je, net als de duitse pers, opel gewoon naar beneden te halen, net als in al je andere posts.
Quote
LM.
Quote
gearhead
Quote
LM.
Quote
gearhead
Quote
Daewoo-Chevrolet
De Duitse pers, die het uberhaupt niet zo op Opel heeft begrepen, mag graag het beeld schetsen dat de Astra geen succes zou zijn, maar dat valt reuze mee.

Heb je een bron? Want de bron die je vermeld geeft deze zin oa niet weer....

Man, man, wat ben je toch ook weer een zeikerd. Het is gewoon een feit: Opel en Ford: niet 100% duits, dus motten ze het niet.
VW-Audi-BMW-Mercedes is het enige wat dat chauvinistische volk wil.

Zou jij je niet een beetje gedragen? Ik stel een normale vraag. Je beledigt in je post niet alleen mij maar ook onze oosterburen.

Ja ja, alsof dat nog niet gedaan is. Normaal? Sorry maar imo is dat geen 'normale' vraag maar probeer je, net als de duitse pers, opel gewoon naar beneden te halen, net als in al je andere posts.

Ik vind het wel een normale vraag en ben dan ook benieuwd naar de bron of dat het een eigen mening van DC is. Als het de mening van DC zelf is dan het gewoon een suggestieve opmerking die weinig aan de feiten toevoegt en alleen tot een hoop onzin leidt. Zie je eigen reactie.
Gezien bovenstaande non-discussie c.q. uitwisseling van sneue tekten:
Begrijp plots beter waarom de laatste tijd door AW regelmatig wordt gemodereerd...;-((
Quote
LM.
Quote
Daewoo-Chevrolet
Duitsland, april 2010

Feit is dat de Corsa ver is teruggezakt

Niet alleen de Corsa, ook de Fabia en Fiesta, de auto's die vorig jaar een drie-eenheid waren vanwege de slooppremie, zijn drastisch gezakt.
Ook speelde het mee dat VW een zwaar verouderde Polo had.
Met de Corsa in NL gaat het nog steeds goed, en dat terwijl de evenoude 207 al naar plaats 20 is gedaald.

De Corsa was vorig jaar in Nederland ook rond die positie te vinden, die is dit jaar weer wat teruggekomen. Even zijdelings, maar ik vind het knap hoe tijdloos die 207 is. Ik heb het in het begin altijd een lelijke auto gevonden, maar nu moet ik daar toch van terug komen: ik vind het een chique auto die volwassener en moderner oogt dan een Clio, Polo of Corsa. De Corsa 3-deurs heb ik altijd een wat vreemde geproportioneerde auto gevonden, de 5-deurs vond ik altijd al fraaier, maar in details vind ik 'm verouderd. Een facelift zou 'm goed doen, met smallere koplampen à la Astra en Insignia en een modernere achterlichtindeling.

Quote
gearhead
Quote
Daewoo-Chevrolet
De Duitse pers, die het uberhaupt niet zo op Opel heeft begrepen, mag graag het beeld schetsen dat de Astra geen succes zou zijn, maar dat valt reuze mee.

Heb je een bron? Want de bron die je vermeld geeft deze zin oa niet weer....

Dan kijk je niet goed... (Ctrl + F?) En omdat het in die bron staat is het ook niet per se een feit, het is natuurlijk de mening van de man achter die site.
Wat niet wegneemt dat AutoBild, AutoZeitung en Auto, Motor und Sport wat mij betreft de meest kansloze magazines zijn, zo mega gesponsord. Die puntentellingen zijn zo gemaakt dat een VW of Audi wint en soms klopt er ook niets van het aantal punten dat een auto krijgt op een bepaald vlak vergeleken met een concurrent. Zo maken prijsverschillen van tientallen procenten in de totaaluitslag bijvoorbeeld niets uit (of wordt in het nadeel gewerkt door restwaarde, hoe kan een auto zich dan ooit bewijzen?), en doet de Duitse pers alsof alle VW's beter rijden dan een concurrerend model van Ford, wat door bladen uit alle andere landen zal worden weersproken. De berichtgevingen zijn daarnaast zéér pro-VW, met allemaal suggestieve teksten. Voor elk onderwerp zorgt men wel dat er een foto van een VW of Audi in beeld komt.
Hier wint nog wel vaak een Ford van een VW en soms een Renault, Kia, Daihatsu en vóór de Pon-sponsoring van AW vanaf ca. 2007 ook Opel, in Duitsland is zoiets ondenkbaar. Ford Europe en Opel hebben een Amerikaanse moeder, dat helpt natuurlijk niet mee.
@DC: ik heb ook niet goed gekeken (geen control F gebruikt smiling smiley), maar nu is het duidelijk. Ik heb nog wel een leuke cover van 1993 met veel VAG op erop smiling smiley. Kwam ik gisteren tegen en toen moest ik gelijk aan de discussie over 'VAG-week' denken smiling smiley.
Japan, april 2010

Modellen Top 30 (exclusief Kei-cars):


Groot succes: Honda CR-Z

1. Toyota Prius 26.482
2. Honda Fit 12.222
3. Toyota Vitz 9.067
4. Toyota Corolla 7.667
5. Honda Stepwagon 7.256
6. Toyota Passo 7.024
7. Honda Freed 6.035
8. Toyota Voxy 5.507
9. Mazda Demio 4.242
10. Nissan Serena 4.122
11. Toyota SAI 4.011
12. Toyota Vellfire 3.984
13. Toyota Noah 3.883
14. Suzuki Swift 3.777
15. Nissan Note 3.733
16. Toyota Wish 3.421
17. Toyota Crown 3.408
18. Toyota Mark X 3.390
19. Toyota Ractis 3.126
20. Nissan Tiida 3.124
21. Nissan Cube 2.954
22. Toyota Estima 2.919
23. Honda Insight 2.890
24. Honda CR-Z 2.732
25. Nissan March 2.691
26. Toyota Alphard 2.259
27. Toyota Sienta 2.104
28. Nissan X-Trail 2.059
29. Toyota Isis 1.953
30. Toyota Vanguard 1.858

Top 5 Kei cars
1. Suzuki Wagon R 15.403
2. Daihatsu Tanto 13.730
3. Suzuki Palette 7.037
4. Suzuki Alto 5.569
5. Daihatsu Move (incl. Conte; excl. Latte) 5.454

Top 5 Stationcars


Honda Airwave


Toyota Succeed

1. Toyota Corolla Fielder 3.359
2. Nissan Wingroad 693
3. Subaru Legacy Touring Wagon 626
4. Honda Airwave 365
5. Toyota Succeed 242

Top 5 SUV
1. Nissan X-Trail 2.059
2. Toyota Vanguard 1.858
3. Toyota Harrier 1.012
4. Mitsubishi RVR 942
5. Toyota Land Cruiser 891

Top 5 Sportauto's
1. Honda CR-Z 2.732
2. Nissan Fairlady Z 133
3. Mazda Roadster 110
4. Mazda RX-8 72
5. Lexus IS C 53

Bron: [www.carview.co.jp]
Anonieme bezoeker
Re: De buitenlandse verkoopcijfers (mei 2010 @ pag. 8)
04-06-2010 18:45
Japanse Top 8 geeft 5 Toyota's en 3 Honda's te zien.
Buiten Japan en de VS is Honda nergens heel erg succesvol.
Maar die 2 markten zijn goed voor enorme verkoopaantallen.

Prius is onaangevochten # 1.
Geweldige hoeveelheden zeg!

Het Infiniti merk/badge wordt niet in Japan gevoerd is het niet, meester DC?

De site is Japans, maar 't blijft geweldig om met één druk op de knop de boel vertaald te zien....[www.carview.co.jp]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-06-2010 18:48 door rickm.
Anonieme bezoeker
Re: De buitenlandse verkoopcijfers (mei 2010 @ pag. 8)
04-06-2010 22:51
Engeland, Mei 2010 +13,5%
BMW groter dan Renault, Peugeot, Citroen.
BMW 3 serie no 7.
Nissan (QQ) ook prima

[smmt.co.uk]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-06-2010 22:52 door rickm.
Italië, mei 2010



In mei 2010 werden er 13,79% minder auto's verkocht in Italië, een min van 13,79%, ook hier veroorzaakt door het aflopen van de slooppremie.
Het marktaandeel van Fiat lijkt wat in te zakken, wat waarschijnlijk mede komt omdat de Punto over zijn hoogtepunt heen is en de Panda volgend jaar vervangen wordt. Lancia wacht op de nieuwe Ypsilon en Alfa Romeo op de Giulietta. Opmerkelijk is dat de MiTo niet echt is aangeslagen. Verder stijgt Ford steeds verder door vooral de succesvolle Fiesta. Dat Italianen smaak hebben blijkt verder uit het succes van de Citroën C3: de vorige generatie was altijd al in de top 10 te vinden en de nieuwe generatie prolongeert dat succes. In Nederland snappen we de smart niet, in Italië verkocht 'ie afgelopen maand ongeveer 70 x zo goed.
In mei presteerden Ferrari (+ 46,6%), waarschijnlijk dankzij de California en 458 Italia, Volvo (+ 26,5%) en Renault (+ 21,3%) goed, minder ging het met SsangYong (- 60,4%: verouderde modellen, onduidelijkheid over toekomst), Saab (- 78,2%: eveneens verouderde modellen, nieuwe 9-5 staat in de startblokken) en Honda (- 55,9%).

Top 45 merken:
1. Fiat 36.789
2. Ford 14.884
3. Volkswagen 11.978
4. Opel 10.738
5. Citroën 9.349
6. Peugeot 8.734
7. Renault 8.412
8. Lancia 7.798
9. Toyota 7.121
10. Mercedes-Benz 5.247
11. Nissan 4.773
12. Audi 4.721
13. Alfa Romeo 4.262
14. BMW 3.901
15. Chevrolet 3.369
16. Hyundai 2.878
17. smart 2.548
18. Suzuki 2.161
19. Volvo 1.750
20. Skoda 1.479
21. Seat 1.343
22. Kia 1.278
23. Dacia 1.220
24. Mini 1.147
25. Mazda 1.037
26. Land Rover 888
27. Daihatsu 504
28. Subaru 405
29. Mitsubishi 343
30. Jeep 294
31. Porsche 284
32. Dodge 274
33. DR Motor (Chery) 183
34. Jaguar 177
35. Chrysler 157
36. Tata 118
37. Ferrari 88
38. Lexus 83
39. SsangYong 59
40. Maserati 48
41. Saab 36
42. Great Wall 28
43. Katay (Gonow) 10
44. Lada 9
45. Lamborghini 6

Modellen Top 10
1. Fiat Panda 11.877
2. Fiat Punto 11.630
3. Ford Fiesta 6.929
4. Fiat 500 5.779
5. Citroën C3 5.416
6. Volkswagen Golf 4.574
7. Opel Corsa 4.328
8. Volkswagen Polo 4.070
9. Lancia Ypsilon 3.876
10. Toyota Yaris 3.518

Top 10 2WD SUV's
1. Nissan Qashqai 2.175
2. Peugeot 3008 1.038
3. Ford Kuga 527
4. Hyundai ix35 308
5. Skoda Yeti 239
6. Suzuki SX4 230
7. Fiat Sedici 216
8. Volkswagen Tiguan 193
9. Dacia Duster 186
10. BMW X1 170

Top 10 4WD SUV's
1. Toyota RAV4 1.085
2. Volkswagen Tiguan 1.061
3. Audi Q5 947
4. Fiat Sedici 679
5. Nissan Qashqai 506
6. Ford Kuga 486
7. Suzuki Jimny 440
8. BMW X1 421
9. Land Rover Freelander 412
10. Hyundai ix35 376

Bron: [es.autoblog.com]
India, mei 2010


Suzuki Estilo


Ford Fiesta

Low-budget
1. Tata Nano 3.550
2. Suzuki 800 2.558

A-segment
1. Suzuki Alto 25.340
2. Hyundai i10 13.401
3. Suzuki WagonR 11.948
4. Hyundai Santro 5.498
5. Suzuki Estilo 4.569
6. Chevrolet Spark 2.812
7. Suzuki A-Star 2.637
8. Chevrolet Beat 2.296

B-segment
1. Suzuki Swift 12.760
2. Tata Indica 8.468
3. Ford Figo 6.237
4. Hyundai i20 5.610
5. Suzuki Ritz 5.425
6. Volkswagen Polo 1.314
7. Fiat Grande Punto 1.033
8. Skoda Fabia 547
9. Chevrolet Aveo U-VA 311
10. Honda Jazz 205
11. Fiat Palio 30

Hoge B-segment/B-segment sedan
1. Suzuki Swift Dzire 9.335
2. Tata Indigo 6.600
3. Honda City 3.121
4. Hyundai Verna 1.655
5. Suzuki SX4 1.548
6. Fiat Linea 1.100
7. Ford Fiesta 1.093
8. Hyundai Accent 949
9. Hindustan Ambassador 602
10. Renault Logan 450
11. Ford Ikon 400
12. Chevrolet Aveo 386
13. Mitsubishi Cedia 60
14. Volkswagen New Beetle 28

C-segment
1. Chevrolet Cruze 854
2. Toyota Corolla Altis 655
3. Honda Civic 533
4. Skoda Laura 484
5. Volkswagen Jetta 347
6. Chevrolet Optra 53
7. Mitsubishi Lancer 39
8. Skoda Octavia 36
9. Toyota Prius 32
10. Hyundai Elantra 1

D-segment
1. Skoda Superb 314
2. Mercedes-Benz C-klasse 215
3. Honda Accord 173
4. BMW 3-serie 143
5. Volkswagen Passat 105
6. Audi A4 63
7. Hyundai Sonata 37
8. Toyota Camry 23
9. Nissan Teana 14

E-segment
1. Mercedes-Benz E-klasse 115
2. Audi A6 67
3. BMW 5-serie 28
4. Volvo S80 2

F-segment
1. Mercedes-Benz S-klasse 46
2. BMW 7-serie 35
3. Volkswagen Phaeton 2

Microvan
1. Suzuki Omni 7.728
2. Suzuki Eeco 5.225

MUV/MPV/Pick-up
1. Toyota Innova 4.335
2. Mahindra Scorpio 3.506
3. Mahindra Xylo 2.646
4. Tata Sumo Grande 1.941
5. Chevrolet Tavera 1.418
6. Tata Safari 762
7. Tata Xenon 5

SUV/4x4/Pick-up
1. Mahindra Bolero 6.046
2. Mahindra pick-ups 5.451
3. Toyota Fortuner 969
4. Suzuki Gypsy 964
5. Mahindra jeeps (CJ-serie) 905
6. Mahindra Commander 386
7. Ford Endeavour 260
8. Mitsubishi Outlander 98
9. Chevrolet Captiva 84
10. Mitsubishi Pajero 83
11. Nissan X-Trail 42
12. Honda CR-V 35
13. Suzuki Grand Vitara 4

Premium SUV/4x4
1. Audi Q7 36
2. Audi Q5 34
3. BMW X6 18
4. Mercedes-Benz M-klasse 16
5. Toyota Land Cruiser Prado 12
6. Mercedes-Benz GL-klasse 9
7. BMW X5 6
8. Toyota Land Cruiser 200 (V8) 4
9. BMW X3 2
-- Volvo XC90 2
11. Mitsubishi Montero 1

Bron: [www.team-bhp.com]



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-06-2010 21:34 door Daewoo-Chevrolet.
Europese autoverkopen mei gedaald



Zorgwekkend nieuws voor de auto-industrie: in mei zijn de Europese verkopen gedaald. De daling in de Europese Unie bedroeg 9,3 procent.
In mei 2010 werden in de zogenaamde EU27 1.129.508 auto’s aan de man gebracht. In dezelfde maand in 2009 waren dat nog 1.245.656 exemplaren. Daarmee begint de Europese verkoopstijging van de eerste maanden te verdampen; vorig jaar werden tot en met mei 5.833.487 auto’s verkocht, nu zijn dat er 5.943.096 (+1,9 procent).
De daling is vrijwel geheel toe te schrijven aan de ingezakte Duitse markt. Deze is met afstand het belangrijkste van de EU, en door het wegvallen van de sloopregeling daalden de verkopen in Duitsland met maar liefst 35,1 procent. In mei vonden bij onze Oosterburen 249.708 auto’s een nieuwe eigenaar, in mei 2009 waren dat er nog 384.578. Maar ook de Italiaanse en Franse markt lieten dalingen zien.
Het was gelukkig niet alleen maar kommer en kwel in Europa. België (+25,7 procent), Spanje (+44,6 procent) en ook Nederland (+20,3 procent) noteerden juist flinke verkoopstijgingen. De grootste stijging was er in Ierland, waar de dealers 70,6 procent meer auto’s aan de man brachten. Maar aangezien dat een stijging naar 8.677 verkochte exemplaren betekende, zette dat ook weer niet veel zoden aan de dijk.

Volkswagen de grootste
Bij de merken is Volkswagen met afstand de grootste van Europa. Het merk uit Wolfsburg verkocht 130.412 auto’s. Toch zal de directie deze cijfers met gemengde gevoelens bekijken, want het betekent namelijk een verkoopdaling van 12,4 procent. De Volkswagen Groep als geheel beperkte de schade tot een min van 8,3 procent. Dat is te danken aan een verkoopstijging van 2,3 procent bij Audi.
Een prima tweede plek is er voor Renault. Het Franse merk verkocht 95.216 auto’s en realiseerde zodoende een stijging van 9,1 procent in deze moeilijke tijden. Klein smetje op het blazoen was de daling van 5,4 procent bij Dacia, de budgetdivisie die juist in deze economisch moeilijke tijden goede zaken zou moeten doen.
Ford zakt van de tweede naar de derde plek. De 89.765 verkochte auto’s betekenen een daling met 17,3 procent ten opzichte van mei 2009. Peugeot hijgt Ford in de nek met 84.664 verkochte voitures (-6,0 procent). Opel completeert de top vijf met 78.799 verkochte exemplaren. Grote verliezers zijn Fiat (71.705/-22,9 procent) en Toyota (42.364/-24,0 procent).
In de periode tot en met mei leidt Volkswagen met 663.312 verkochte auto’s (-0,6 procent). Ford bezet nog de tweede stek met 520.346 stuks, maar moet op basis van de resultaten van mei vrezen voor Renault. In het Franse hoofdkwartier staat de teller nu namelijk op 515.376 (+25,7 procent). Peugeot is nummer vier met 450.094 (+11,4 procent) en Opel is nummer vijf met 413.496 verkochte exemplaren (-7,0 procent).

autoweek.nl
Dat VW op één staat is geheel te danken aan Duitsland, in andere landen scoort het merk namelijk matig
Zo 'matig' dat ze in totaal op 1 staan.

Kom eens met een cijfermatige onderbouwing.....



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-06-2010 15:06 door Mach1.
Anonieme bezoeker
Re: De buitenlandse verkoopcijfers (mei 2010 @ pag. 8)
30-06-2010 13:25
[es.autoblog.com]

Soms zie je maffe combinaties.
In Mexico (uitgeschakeld op WK ;-) wordt het Japanse Nissan (uitgeschakeld op WK ;-) zowel bij de merken als modellen het meest verkocht.
Zuid-Korea, juni 2010
(importmerken zoals Honda, Infiniti, Nissan, Mercedes-Benz, BMW en Volkswagen zijn niet meegenomen)

Kia is aan zet in Korea! In juni 2010 wist Kia 44.431 auto's te verkopen op de thuismarkt, wat een marktaandeel oplevert van 36,8%. Hyundai is nog wel marktleider, maar het verschil is met 48.643 verkochte auto's en een marktaandeel van 40,3% wel heel marginaal. De Kia Morning (Picanto) doet het erg goed in Zuid-Korea en moederbedrijf Hyundai heeft daar geen antwoord op, aangezien de i10 niet in Zuid-Korea wordt verkocht. Verder doet Kia het met de nieuwe Sportage R en Sorento R beter dan Hyundai met de Tucson ix (ix35) en Santa Fe, de Kia K7 is populairder dan directe concurrent Hyundai Grandeur en de Kia Pride (Rio) doet het beter dan de afzet van de Verna (Accent) en Click (Getz) tezamen. Zelfs in het belangrijke segment der hoge middenklassers weet Kia Hyundai na vele jaren (voor het eerst?) af te troeven: De gecombineerde afzet van de K5 (10.673) en Lotze (Magentis: 1.141) is tezamen met 11.814 stuks groter dan de gecombineerde afzet van de Hyundai Sonata YF (9.957) en oude Sonata NF (1.325), ondanks dat de nieuwe Sonata YF afgelopen najaar werd gelanceerd op de Koreaanse markt. De Hyundai Avante is wel populairder dan de Kia Forte, Samsung SM3 en Daewoo Lacetti Premiere.
Samsung doet het sowieso uitstekend met de nieuwe SM3 en SM5-modellen. Daewoo heeft nog steeds moeite om het gigantische verloren terrein goed te maken en dreigt nu ook de aansluiting met Samsung te verliezen. De nieuwe Daewoo Matiz Creative (Chevrolet Spark) haalt amper de helft van de cijfers van de Kia Morning (Picanto), ondanks dat de Morning al vele jaren mee gaat. De Lacetti Premiere doet het behoorlijk goed, maar de overige modellen (Winstorm/Captiva, Tosca/Epica, Gentra (X)/Aveo) doen het ronduit slecht. Het is te hopen voor Daewoo dat de nieuwe Gentra-serie die dit jaar nog zal worden gepresenteerd, evenals de Daewoo-versie van de Chevrolet Orlando, vernieuwde Winstorm-range en hatchbackvariant van de Lacetti Premiere zorgen voor een stijging van het marktaandeel. Een paar jaar geleden streed Samsung nog met SsangYong om de vierde plaats, maar van SsangYong is niet veel meer over. De Rodius blijft ver achter bij de Kia Carnival, net als de Chairman bij de Equus. Alleen de Actyon Sports doet het goed: op deze pick-up hebben de andere Koreaanse merken dan ook geen antwoord. De nieuwe Korando C zou voor verkoopstijgingen moeten kunnen zorgen.

1. Hyundai 48.643 (40,3%)
2. Kia 44.431 (36,8%)
3. Renault Samsung 14.653 (12,1%)
4. GM Daewoo 10.032 (8,3%)
5. SsangYong 3.004 (2,5%)


Kia Forte, Hyundai i30 en Hyundai Avante


Daewoo Damas en Labo

1. Hyundai Sonata 11.282
2. Kia K5 10.673
3. Kia Morning 9.088
4. Hyundai Porter 9.070
5. Samsung SM5 7.315
6. Hyundai Avante 6.751
7. Samsung SM3 5.763
8. Daewoo Matiz Creative 4.673
9. Kia Sportage R 4.244
10. Hyundai Tucson ix 3.967
11. Kia K7 3.829
12. Hyundai Grand Starex 3.814
13. Kia Forte 3.416
14. Kia Sorento R 2.958
15. Daewoo Lacetti Premiere 2.783
16. Hyundai Santa Fe 2.589
17. Kia Bongo 2.387
18. Hyundai Genesis 2.118
19. Kia Carnival 1.916
20. Hyundai Grandeur 1.862
21. Kia Soul 1.838
22. SsangYong Actyon Sports 1.497
23. Hyundai Equus 1.274
24. Samsung SM7 1.244
25. Kia Lotze 1.141
26. Kia Pride 1.006
27. Hyundai i30 882
28. Hyundai Veracruz 813
29. Daewoo Damas 704
30. Daewoo Winstorm 650
31. Kia Opirus 563
32. Daewoo Labo 501
33. Daewoo Tosca 496
34. SsangYong Chairman W 400
35. Kia Carens 395
36. Kia Mohave 381
37. Hyundai Verna 365
38. SsangYong Rexton 353
39. Samsung QM5 331
40. Hyundai Click 299
41. SsangYong Chairman H 271
42. Hyundai Genesis Coupé 215
43. SsangYong Kyron 170
44. SsangYong Actyon 170
45. Daewoo Gentra/Gentra X 152
46. SsangYong Rodius 143
47. Daewoo Veritas 73

Bron: [www.bobaedream.co.kr]

Hyundai: Avante = Elantra, Tucson ix = ix35, Grand Starex = H300/H-1, Veracruz = ix55, Verna = Accent, Click = Getz
Kia: K5 = Optima, Morning = Picanto, K7 = Cadenza, Lotze = Magentis, Pride = Rio, Mohave = Borrego
Daewoo: Matiz Creative = Chevrolet Spark, Lacetti Premiere = Cruze, Winstorm = Chevrolet Captiva/Opel Antara, Tosca = Chevrolet Epica, Gentra/Gentra X = Chevrolet Aveo sedan/hatchback, Veritas = Holden Statesman
Samsung: SM3 = Renault Fluence, SM5 = Renault Latitude, SM7 = gebaseerd op vorige Nissan Teana, QM5 = Renault Koleos



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-07-2010 11:07 door Daewoo-Chevrolet.
India, juni 2010


Nissan wil in India gaan scoren met de Micra

Low-budget
1. Tata Nano 7.704
2. Suzuki 800 2.090

A-segment
1. Suzuki Alto 19.992
2. Hyundai i10 12.477
3. Suzuki WagonR 9.084
4. Hyundai Santro 6.557
5. Suzuki Estilo 5.389
6. Suzuki A-Star 3.655
7. Chevrolet Beat 3.411
8. Chevrolet Spark 2.812

B-segment
1. Suzuki Swift 9.191
2. Tata Indica 9.003
3. Ford Figo 6.188
4. Hyundai i20 5.366
5. Suzuki Ritz 4.107
6. Volkswagen Polo 1.527
7. Fiat Grande Punto 1.273
8. Skoda Fabia 583
9. Honda Jazz 507
10. Chevrolet Aveo U-VA 377
11. Fiat Palio 14

Hoge B-segment/B-segment sedan
1. Tata Indigo 7.502
2. Suzuki Swift Dzire 6.951
3. Honda City 3.544
4. Hyundai Verna 1.818
5. Hyundai Accent 1.130
-- Suzuki SX4 1.130
7. Fiat Linea 850
8. Ford Fiesta 665
9. Hindustan Ambassador 650
10. Renault Logan 563
11. Chevrolet Aveo 375
12. Ford Ikon 256
13. Volkswagen New Beetle 25
14. Mitsubishi Lancer 20

C-segment
1. Chevrolet Cruze 772
2. Skoda Laura 681
3. Toyota Corolla Altis 512
4. Volkswagen Jetta 368
5. Honda Civic 339
6. Chevrolet Optra 91
7. Mitsubishi Cedia 44
8. Toyota Prius 10

D-segment
1. Skoda Superb 374
2. Mercedes-Benz C-klasse 172
3. Honda Accord 157
4. BMW 3-serie 130
5. Volkswagen Passat 110
6. Audi A4 55
7. Nissan Teana 33
8. Toyota Camry 25
9. Hyundai Sonata 18

E-segment
1. Mercedes-Benz E-klasse 164
2. Audi A6 70
3. BMW 5-serie 25
4. Volvo S80 5

F-segment
1. BMW 7-serie 30
-- Mercedes-Benz S-klasse 30
3. Volkswagen Phaeton 2

Sportauto's
1. BMW 6-serie 2
-- Nissan 370Z 2

Microvan
1. Suzuki Omni 5.917
2. Suzuki Eeco 3.997

MUV/MPV/Pick-up
1. Toyota Innova 4.533
2. Mahindra Scorpio 2.772
3. Mahindra Xylo 2.666
4. Tata Sumo Grande 2.322
5. Chevrolet Tavera 1.423
6. Tata Safari 1.280


Mahindra Bolero

SUV/4x4/Pick-up
1. Mahindra Bolero 6.026
2. Mahindra pick-ups 4.257
3. Suzuki Gypsy 1.299
4. Mahindra jeeps (CJ-serie) 1.289
5. Toyota Fortuner 1.027
6. Ford Endeavour 210
7. Chevrolet Captiva 139
8. Mitsubishi Outlander 111
9. Mitsubishi Pajero 59
10. Honda CR-V 48
11. Nissan X-Trail 42
12. Suzuki Grand Vitara 10

Premium SUV/4x4
1. Toyota Land Cruiser Prado 47
2. Audi Q7 40
3. Audi Q5 35
4. BMW X6 15
5. Mercedes-Benz GL-klasse 13
6. Mercedes-Benz M-klasse 8
7. Toyota Land Cruiser 200 (V8) 6
8. Volkswagen Touareg 5
9. BMW X3 2
-- Volvo XC90 2
11. Mitsubishi Montero 1

Bron: [www.team-bhp.com]
Japan, mei 2010

Modellen Top 30 (exclusief Kei-cars):


Mazda Axela

1. Toyota Prius 27.208
2. Honda Fit 11.880
3. Toyota Vitz 9.200
4. Toyota Corolla 7.994
5. Nissan Serena 6.105
6. Toyota Passo 6.089
7. Toyota Voxy 5.853
8. Honda Stepwagon 5.818
9. Mazda Demio 4.909
10. Nissan Note 4.868
11. Toyota Noah 4.693
12. Honda Freed 4.511
13. Toyota Wish 4.020
14. Toyota Vellfire 3.948
15. Nissan Tiida 3.896
16. Nissan Cube 3.888
17. Toyota Ractis 3.363
18. Suzuki Swift 3.293
19. Honda Insight 3.156
20. Toyota Estima 3.009
21. Toyota Crown 2.835
22. Nissan March 2.780
23. Toyota Mark X 2.577
24. Honda CR-Z 2.573
25. Toyota Alphard 2.526
26. Mazda Axela 2.409
27. Toyota Sienta 2.209
28. Nissan X-Trail 2.121
29. Toyota SAI 2.070
30. Toyota Isis 1.922

Top 5 Kei cars


Suzuki MR Wagon


Daihatsu Mira Cocoa

1. Suzuki Wagon R 14.475
2. Daihatsu Tanto 13.518
5. Daihatsu Move (incl. Conte; excl. Latte) 6.200
4. Suzuki Alto 5.707
3. Suzuki Palette 5.432

Top 5 Stationcars
1. Toyota Corolla Fielder 3.776
2. Subaru Legacy Touring Wagon 1.116
2. Nissan Wingroad 888
4. Mazda Atenza Sportwagon 255
5. Toyota Succeed 252

Top 5 SUV
1. Nissan X-Trail 2.121
2. Toyota Vanguard 1.872
3. Mitsubishi RVR 1.083
4. Toyota Harrier 864
5. Toyota Land Cruiser 787

Top 5 Sportauto's
1. Honda CR-Z 2.573
2. Nissan Fairlady Z 150
3. Mazda RX-8 64
4. Mazda Roadster 60
5. Lexus IS C 54

Bron: [www.carview.co.jp]

Quote
rickm
Het Infiniti merk/badge wordt niet in Japan gevoerd is het niet, meester DC?

Late reactie, maar dat klopt. Lexus wordt er pas sinds een paar jaar geleverd.
Goed bezig, Daewoo-Chevrolet! thumbs up

Wel grappig, zo vind je in Europa haast geen afzet voor je Laguna, maar verkoop je in 1 maand in zuid-korea 7.315 stuks van je sm5!
Leuk, al die overzichten.

Als opel-minded persoon ben ik uiteraard benieuwd hoe dit merk het doet.


En op zich doet Opel het heel netjes. Let dat ze nu een vrij dun modellenpallet hebben (Combo, GT, Tigra) zijn allemaal verdwenen. Geen verkooptoppers, maar toch..

Astra: Dit model verkoopt goed, mede door de fijne 1.4T die in de bijtelling erg gunstig is. Het is nog even wachten op de Station, die aantallen zullen pas midden 2011 echt aantellen. Maar reken erop dat de aantallen dan flink omhoog gaan.

Corsa: Dit model is net aangepast, en naar mijn mening nog altijd een leuk aanbod in zijn klasse. Zeker nu hij als 14%bijtelling/€ 0,- wegenbelasting te koop is zullen de verkopen snel stijgen. Let wel dat de Corsa Ecoflex voor minder geld merkbaar meer PK's bied als zijn grootste concurrent de Polo Bluemotion. Ik verwacht dat dit in de verkopen goed merkbaar is. Dus in NL zullen die aantallen toenemen.

Insignia: In Nederland vallen de resultaten naar mijn idee best tegen. Zeker als je dit afzet tegen de oude passat. Ik denk dat het te maken heeft met een stukje imago. Opel is met de Vectra C toch vrij veel klanten kwijt geraakt...en die zullen ze moeten herwinnen.

Één noot wat betreft VW: Wel jaar dat bij de Golf ook de aantallen van de Jetta worden mee gerekend. Je telt bij de Passat toch ook niet de aantallen van de EOS op.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.