Mijn Xedos collectie, filmauto's + overige speeltjes

Ik heb het body wat ik nu heb te koop gezet op Facebook.
Tot nu toe nog geen serieuse reacties gehad, alleen iemand die met een opmerking kwam dat iemand in Engeland het voor de helft van de prijs aanbiedt.
Dat vind ik wel knap, want ik heb er helemaal geen prijs bij staan. LOL!!

De Xedos onderdelen vanuit Duitsland zijn vanmorgen binnen gekomen!
Bijna alles heeft het overleeft, alleen de deurpanelen helaas niet, ze hebben hier en daar een deukje gekregen....echt balen, want ze waren als nieuw.
Misschien dat er een bedrijf is die dit eruit kan krijgen weer op een één of andere manier.
(heb ze nog niet schoon gemaakt)

Deze links bovenin aan de zijkant...

Deze is gewoon nieuw...

Nu wel een echte originele antenne...

Bodemplaat voor het dashboard (bijrijderskant)...

Opbergvakje voor onder de radio...

Heb nog een deel wat erbij hoort maar ben vergeten een foto ervan te maken...

Nu heb ik twee verschillende versies, eentje met twee nepknoppen erop en eentje zonder...

Twee rubbers voor de achterdeuropeningen...

De achterbank, het zitvlak heeft twee deukjes erin waar iets tegenaan stond, die gaan er nog wel uit denk ik...

En nog een oliepeilstok waar het ronde trekoog van miste bij de Duitse Xedos...

Zondag kan ik de kapotte, beschadigde onderdelen bij die gaan vervangen.
Volgende week even kijken naar het weer of ik de antenne kan vervangen bij de licht blauwe Xedos 6 uit Oostenrijk.

Begin gemaakt met de dingen vervangen aan de Duitse Xedos 6, nieuwe oliepeilstok geplaatst, zijwandbekleding van de kofferbak vervangen waar een gaatje in geboord was voor een draad, kabelboompje vervangen van het linker achterlicht waar gaatjes in geprikt waren met een clip, het metalen stijltje onder de radio gemonteerd met het opbergbakje en het plastic deel van het instrumentenpaneel vervangen.

Heb nu een begin gemaakt met de hoedenplank vervangen.
Eerst het materiaal verwijderd wat eronder geplakt zat.

De vorige eigenaar had er andere boxen in gezet, deze wil ik weer vervangen door originele.
Tevens waar normaal gesproken een bakje in de hoedenplank zit randen eruit geslepen, dus het gat in het midden is iets groter dan normaal.
Dit wil ik een keer laten maken, als ik een cabrioversie van een Xedos 6 ga bouwen kan ik dat deel weer gebruiken om deze te repareren.

De zijpanelen achterin heb ik ook los moeten halen en zag dat er bij beide een metalen clip mist waarmee hij vast klikt, die haal ik nog van de sloop als ik de andere onderdelen ga ophalen die ik nog ga overnemen.

Moet alleen even wachten totdat ik de Miller heb.
De motorkap wil ik ook graag overnemen, alleen zit ik met het probleem van meenemen.
Mocht er iemand met een bus of aanhanger in de buurt van Buitenpost komen richting / langs Dronten, dan hoor ik het graag! :)

Er komt wederom een nieuwe aanwinst bij voor de Xedos collectie, een Engelse '98 Xedos 6, met een 2.0 V6 AUT in de zeldzame koperachtige kleur.
Maar, het is geen pronkstuk, tegendeel, het is een behoorlijke opknapper.
Heeft een klein tikkie gehad rechts voor en achter, maar de verkoper heeft alle vervangende onderdelen er al bij.
De enigste reden dat ik deze gekocht heb is, omdat hij bijna geheel identiek is aan degene die ik in Ierland gekocht had en ben kwijt geraakt door een klant die hem achter mijn rug om verkocht heeft.
Deze Xedos heeft alleen nog extra cruise control en verstralers, wat altijd mooier staat.
Hij gaat naar een (vertrouwde) klant deze keer in Londen die ik al bijna 25 jaar ken.

De Xedos staat al enkele jaren stil, dus er is veel werk aan de winkel, vooral de motor / ruimte.

Het interieur is het enigste wat positief is en ziet er heel netjes uit dus laat ik daarmee mee beginnen, de mooie foto's. :p

Een andere reden van de aankoop is dat de Xedos origineel geleverd is met andere velgen, deze zie ik zeer zelden voorbij komen en blijkbaar alleen in Engeland.

Foto's van de auto post ik wat later, hij moet nog opgehaald worden wat waarschijnlijk half aankomende week gaat gebeuren.

Hoeveel heb je er nu inmiddels?

Straks met de Xedos 9 Miller erbij zit ik op 8 Xedossen. (zes Xedossen 6 en twee Xedossen 9)

De Xedos in deze kleur is maar 2 jaar geleverd.
Dit is hoe hij er origineel uit hoort te zien...

Toen nog in een hele mooie conditie.

Nu staat hij er zo bij helaas...

Achterbumper is er even simpel op gezet maar moet toch vervangen worden, want er zit een scheur in.
Heb al een nieuwe gekocht kort geleden, dus die komt nu mooi van pas.

De voorkant is het minst.

Onderdelen zijn er ook simpel op gezet, zodat hij weer één geheel is.
Gaat toch weer gedemonteerd worden ivm spuitwerk.
De resterende onderdelen zoals de grill, koplampen, verstralers, etc liggen in de kofferbak, dus hij is wel compleet, dat scheelt weer.

Het is een grote opknapper, de andere Xedossen die ik heb zijn simpeler, de meeste zijn al heel netjes op de Xedos 9 na.
Deze Xedos 6 komt als het ware in de opknaphoek te staan van de grotere projecten.

Verder qua lak glimt hij mooi en ziet het er zeker niet verkeerd uit, je moet allen even door de andere dingen heenkijken.....op een positieve manier. :LOL:

Laatst bewerkt:
Alleen op een dag de auto nog naar NL halen, maar dat moet niet moeilijk worden vanuit Londen.
Ik ben op dit moment op (huur)hoekhuizen aan het reageren, zodat ik een eigen oprit heb en eindelijk is auto's bij mij thuis kan zetten, dan kan ik tenminste ook wat doen eraan.

Ik hou wel van aparte kleuren en deze Xedos valt daar zeker onder.
De verkoper is ook een Xedos liefhebber en zag de auto liever naar een andere Xedos fan gaan en dat de auto gered wordt dan dat hij naar de sloop was gegaan.
Als ik hem heb wil ik beginnen met de motorruimte geheel netjes maken, want daar schrik je wel van als je de kap open doet...

De auto rijdt niet, misschien doet hij het als er een goede accu in zit maar ik ga altijd uit van het ergste, dan kan het alleen maar meevallen.
Eerst alle roestige delen vervangen door nette exemplaren, de motor weer in orde maken, zodat hij weer kan rijden.
De gehele neus wil ik wel in orde weer hebben, zodat de gehele auto weer één kleur is.

Je bent weer aardig aan het verzamelen! Hoeveel had je er eerder? Volgens mij zit je weer op het oude niveau, toch.

Absoluut mooie kleur! Maar draaid die motor nog wel? Als ik de staat van de motorruimte zo zie dan staat ie al heel lang stil en als de motor vast zit dan kan die bij het oud ijzer. Ook de wiel lagers zullen slecht zijn van het lange stilstaan.

Daar zit nog genoeg werk aan maar ik snap wel waarom je deze er "nog even" bij hebt gekocht. Hele mooie kleur en die velgen maakt het toch net even anders dan de rest. Ik ben benieuwd naar de restauratie hiervan :)

Je bent weer aardig aan het verzamelen! Hoeveel had je er eerder? Volgens mij zit je weer op het oude niveau, toch.

Ik had er 12 in totaal, dus nog 4 te gaan. :)

Van de verkoper van de Xedos 6 heb ik een instantie doorgekregen die gestolen of missende auto´s opspoort, heb ze alle info gegeven van de Ierse Xedos, wellicht komt er iets uit.
Ze gaan als eerste kijken in het systeem in Afrika, blijkbaar gaan daar veel auto´s naartoe.
De zwarte en paarse Xedos 6 uit mijn oude collectie zijn ook geëxporteerd, moet het nog vragen maar wellicht kunnen ze die ook terug vinden.
Ga het proberen, wie weet komt er iets uit.

Absoluut mooie kleur! Maar draait die motor nog wel? Als ik de staat van de motorruimte zo zie dan staat ie al heel lang stil en als de motor vast zit dan kan die bij het oud ijzer. Ook de wiel lagers zullen slecht zijn van het lange stilstaan.

De verkoper zei dat de auto 2 jaar stil staat, mij lijkt het meer als ik de auto zo zie.
De motor is een gok, op goed geluk maar.
Wiellagers zijn makkelijk te vervangen, de motor is een groter iets om weer goed te krijgen indien nodig.

Daar zit nog genoeg werk aan maar ik snap wel waarom je deze er "nog even" bij hebt gekocht. Hele mooie kleur en die velgen maakt het toch net even anders dan de rest. Ik ben benieuwd naar de restauratie hiervan :)

Ik moest de Xedos gewoon hebben, kleur is zeldzaam en hij vervangt degene uit Ierland aangezien hij bijna identiek is en door de velgen inderdaad die hem weer anders maken wat weer een leuke toevoeging is om de collectie unieker te maken.

Weet niet wat ik had gedaan als het interieur ook helemaal uitgeleefd was, denk dat ik hem dan alsnog gekocht had.
De kleur is alleen moeilijker aan te komen, de meeste zijn grijs van binnen namelijk.

Kleine deukjes in je deurpanelen kan je er met warmte uit halen. Toevallig gezien bij Car SOS vd week. Maar je bent weer lekker aan het verzamelen. En ik zie dat je de hout trim hebt weggekocht bij H.O/Autodemontage ? Ik zocht er nog een deel van, maar toen was het helaas al weg.

Kleine deukjes in je deurpanelen kan je er met warmte uit halen. Toevallig gezien bij Car SOS vd week. Maar je bent weer lekker aan het verzamelen. En ik zie dat je de hout trim hebt weggekocht bij H.O/Autodemontage ? Ik zocht er nog een deel van, maar toen was het helaas al weg.

Bedankt voor de tip!
De deurpanelen zijn als nieuw, op de deukjes na, dus het is extra jammer als ze er niet uit te halen zijn.
Maar ga het proberen.

Ja klopt, ben bij die sloop geweest voor onderdelen, oa de "houten" delen.
Wat zoek je precies?

Laatst bewerkt:
Berichtje gestuurd! (zoals je inmiddels al gemerkt hebt) :)

Het was de bedoeling dat vandaag de Engelse Xedos 6 opgehaald zou worden, maar dat is helaas niet gelukt.
Heb nog wel enkele nieuwe foto's ontvangen...

Poeh, die is vast bruiner van onder dan je hoopt. Niks minder voor een auto dan in het gras staan, voor een langere poos.

• Leuk
Waarderingen: rw54
Poeh, die is vast bruiner van onder dan je hoopt. Niks minder voor een auto dan in het gras staan, voor een langere poos.

Aan de onderkant moet véél vervangen worden...

Betwijfel of het een kwestie is van de onderdelen laten stralen en poedercoaten.

Ik kan makkelijk aan onderdelen komen, dus wat vervangen moet worden schaf ik aan, zodat het klaar ligt.

Ja, maar dan heb je het over een onderstelletje, subframe oid. Maar de bodem van de auto zelf, de dorpels etc... Ik ben benieuwd.

Ja, dat is een beetje een gok.
Weet dat er veel te herstellen is, maar het moet uiteindelijk ook geen vermogen gaan kosten.

Maar ja, ik ben gek genoeg om er veel in te steken ongeacht de waarde van de auto zelf die minder is.
Wellicht komt er nog een keer een omslag, dat de prijzen voor een Xedos gaan stijgen, maar daar doe ik het uiteraard niet voor...het is puur voor eigen plezier om ze op te knappen.
Alleen dat opknappen is nu nog simpel kostmetisch werk, het grote werk zoals onderdelen poeder coaten en de gehele auto laten spuiten komt later pas.
Heb eerst nog andere auto's op mijn lijstje staan die ik er nog bij wil hebben.
Als het een beetje compleet is, dan gaat het grote opknapwerk beginnen.

Ik krijg wat leuks aangeboden vanuit Portugal, een '94 Xedos 6, 1.6 met handbak.
Er zijn er maar 98 geleverd ooit in Portugal, dit is nummer 11, een vroege dus.

Hij heeft er alleen een (originele) spoiler op gezet...

Als ik in Portugal ben, maar eens kijken wat ik doe, hij heeft geen haast met de verkoop.
Moeilijk dit, wil dolgraag een Portugese Xedos aangezien de andere die ik gekocht had een Duitse bleek te zijn na het controleren van het chassis nummer.
Wie weet, wordt dit de eerste...

Blijft een bijzonder topic, maar uiteraard gun ik je het van harte… :p;)
Hopelijk kun je ook gauw verder met de Batmobile en de Avanti.

Tenzij je zelf erg handig bent met het lasapparaat en het niet erg vindt om er veel geld in te stoppen, denk ik dat je de rode Xedos voor de onderdelen zult moeten gaan gebruiken.
Nieuwe spatborden er in lassen, dorpels en veertorens vervangen, subfrace stralen en behandelen tegen roest, schokdempers en mogelijk de veren vervangen, alle draagarmen, koppelstangetjes, etc., uitlaat, rubbers, remschijven en blokken en de remklauwen reviseren en overspuiten. En dan moet je nog denken aan de distributieriem, multiriemen, uitgedroogde slangen, electronica en nieuwe banden.

En anders gewoon mooi oppoetsen en tussen de rest van je collectie zetten en er verder niet mee rijden ;)

Wat kost zo'n transport UK -> NL en NL -> PT eigenlijk?
Ik heb prijzen gezien van 250 tot 500 euro voor BE en DE en 800 voor Spanje. Wel alles richtijg NL.

Blijft een bijzonder topic, maar uiteraard gun ik je het van harte… :p;)
Hopelijk kun je ook gauw verder met de Batmobile en de Avanti.

Ik had degene van het nieuwe batmobiel body al een berichtje gestuurd hoe het er nu mee staat, ze zijn nog bezig met de mal klaar maken voordat het eerste body gemaakt kan worden.
Gaat wel enorm traag, maar op dit moment nog geen probleem aangezien ik de mijne nog niet verkocht heb.
Heb wel belangstellenden maar geen eentje heeft nog ja gezegt om het te kopen.
Die komt uiteraard wel, het is gewoon nog even wachten op diegene. :p

Zodra ik de garage in Portugal klaar heb, dan wil ik toch wel al een beetje beginnen met de auto's aanpakken, de Avanti eerst compleet maken met de paar onderdelen die ik nog mis, de Engelse Xedos moet ik eerst naar Nederland halen voordat die ook naar het zuiden gaat maar dan wil ik hem wel rijdend maken, anders neemt het transportbedrijf hem niet mee + een auto die niet rijdt is heel erg onhandig.

Voordat ik de Avanti compleet ga restaureren komt er eerst nog een tweede bij, een R2 versie (met turbo) en is nog zeldzamer.
Kan ik die ook gebruiken als voorbeeld hoe alles in elkaar zit.

Tenzij je zelf erg handig bent met het lasapparaat en het niet erg vindt om er veel geld in te stoppen, denk ik dat je de rode Xedos voor de onderdelen zult moeten gaan gebruiken.
Nieuwe spatborden er in lassen, dorpels en veertorens vervangen, subfrace stralen en behandelen tegen roest, schokdempers en mogelijk de veren vervangen, alle draagarmen, koppelstangetjes, etc., uitlaat, rubbers, remschijven en blokken en de remklauwen reviseren en overspuiten. En dan moet je nog denken aan de distributieriem, multiriemen, uitgedroogde slangen, electronica en nieuwe banden.

En anders gewoon mooi oppoetsen en tussen de rest van je collectie zetten en er verder niet mee rijden ;)

Ik denk dat de Engelse Xedos volledig uit elkaar moet om hem weer echt goed te krijgen.
Dat is eigenlijk al iets wat ik uiteindelijk met elke Xedos / auto zou willen doen...om er weer een showroom auto van te maken.
Ik weet alleen niet of ik dat allemaal ga redden in één leven, denk het niet....leven gaat snel.

De Engelse Xedos zou de eerste zijn om body off te restaureren aangezien alle andere wel goed zijn die ik heb.
Ik hou niet van auto's slopen, gaat tegen mijn gevoel in, ben meer van het redden ongeacht de kosten die het met zich mee brengt.
De meeste onderdelen kan ik van sloopauto's halen uit Duitsland.
Degene die de auto gaat ophalen neemt een goede accu mee en kijkt of hij wil starten, dus ben benieuwd!

Wat kost zo'n transport UK -> NL en NL -> PT eigenlijk?
Ik heb prijzen gezien van 250 tot 500 euro voor BE en DE en 800 voor Spanje. Wel alles richtijg NL.

Wat de kosten zijn van Engeland naar Nederland weet ik nog niet, daar moet ik nog in duiken.
Van NL naar Portugal kost het 700,- euro per auto, dus dat is eigenlijk een koopje vergeleken met de vele andere transportbedrijven die ik in het verleden om een offerte gevraagd had.
Vaak is het het twee- drievoudige of meer,....veel meer!

Laatst bewerkt:
Kleine verbetering gedaan met de grijze Xedos 6, de beschadigde handrem vervangen...

Maandag ga ik naar de Oostenrijkse Xedos (lichtblauwe) om wat ontbrekende deurrubbertjes toe te voegen en plastic afdichtingsdopjes.
De antenne vervangen doe ik wat later met meer tijd.

Die gaat er wel komen, wil twee gewone bruggen erin hebben en een poetsbrug.
Daarna gereedschap opsparen, banden demonteer / balanceer machine, etc., zodat ik ook zelf reparaties kan doen.

De meeste onderdelen kan ik van sloopauto's halen uit Duitsland.

Zijn Xedos-onderdelen er nog zoveel? Niet echt een verkooptopper in Europa geweest. Natuurlijk deelt ie veel techniek et de 626 maar raken die ook niet een beetje uitgeput?

Ja, er is daar (gelukkig) nog veel van te krijgen.
En Ebay heeft ook nog onderdelen die aangeboden worden.

Zal door de jaren wel wat minder worden wellicht, als het aan mij lag kocht ik veel goedkope Xedossen op uit Duitsland, dan zou ik altijd kunnen kijken wat ik ermee zou doen, opknappen of de minst gebruiken voor onderdelen.
Maar dat zit er niet in, geen geld, geen plek en ik moet nu echt voor de garage gaan, zodat ik straks alle auto's een goed onderkomen kan geven.

Heb een deal weten te maken met de eigenaar van de '94er Portugese Xedos, hij bewaard hem totdat ik naar Portugal ga (eind april / begin mei).
Dus weer een nieuwe aanwinst erbij, 9de Xedos!

Helaas dan wel weer een blauwe, een kleur die ik al heb, maar een Portugese versie laat ik niet voorbij gaan.
Deze heeft in vergelijking met mijn andre blauwe een schuif/kanteldak erin, verstralers en een handgeschakelde bak.
De spoiler die hij gekocht had zit niet op de auto, dus daar ben ik blij mee, hij is nog gewoon helemaal origineel.

Ik ga alleen de Oostenrijkse Xedos 6 naar Portugal laten transporteren, ga proberen te regelen dat het transportbedrijf op de terugweg tevens degene in Portugal ophaald, zodat ze beide gelijktijdig geleverd worden.

Heb om meer fotos gevraagd, enigste wat ik zag is dat de voorbumper twee schaafplekken op beide zijkanten heeft, dus dat is niet veel.

Net nieuwe foto's ontvangen van de Portugese Xedos 6!

Het interieur is netjes, hoeft weinig aan te gebeuren...

Had tevens nog twee korte videos ontvangen van hoe de motor loopt. (heel netjes)
Ga alvast transport regelen, dan kan het per direct opgehaald worden zodra ik groen licht geef.

De engelse Xedos 6 wordt maandag opgehaald en gaat even tijdelijk naar een stalling in Engeland.
Mijn klant in Londen waar de auto naartoe zou gaan gaat precies op dit moment verhuizen, dus moet even wachten totdat hij overgegaan is naar zijn nieuwe adres wat waarschijnlijk in april wordt.

Het heeft wat langer geduurd dan de bedoeling was maar de Engelse Xedos is eindelijk opgehaald!
Degene is er twee uur mee bezig geweest om van zijn plek af te krijgen en te laden, de remmen zaten vast. (nog deels)

Enkele foto's die de transporteur gemaakt heeft...

gratis foto

Hoop dat de verkoper ook nog foto's heeft gemaakt.

Als de Xedos later naar mijn klant gaat, dan vraag ik hem wat er aan de onderkant allemaal niet meer te redden is en vervangen moet worden, dan spaar ik door de tijd heen al de benodigde onderdelen op.

Laatst bewerkt:
Heb nog een foto ontvangen van de verkoper van de Xedos toen hij opgehaald werd...

Heb op dit moment contact met een bedrijf die misschien de betonvloer voor de garage kan maken.
De offerte die ik ontvangen heb ziet er heel positief uit, het is alleen nog compleet duidelijk welk werk er precies wel en niet gedaan wordt, dus moet nog even informeren voor meer info.
Mocht het zo zijn dat alles inbegrepen is (betonstaal oa), dan laat ik de betonvloer ook maken na het afgraafwerk.

Ha, dat zand geeft wel aan dat 'ie er lekker op is gesleept.
Wonderlijke projecten, Diante! Heb je eigenlijk iets van een tijdlijn voor je bestaan/toekomst in Portugal?

Één wiel zit nog vast achter (rechts), is ook te zien in de video, viel mij op een gegeven moment op.
Later even kijken of iemand dat in orde kan maken, het wiel moet wel weer los zijn als ik de auto naar Nederland haal.

Heb niet echt een tijdlijn, meestal lopen dingen toch anders dan gedacht.
Enigste "tijdlijn" die ik heb is eerst de garage bouwen, dan electra aan laten sluiten en daarna moet ik even kijken.
Heb dan nog drie dingen op mijn lijst, een muur met de mooie entree met het hek, zodat men niet zomaar meer mijn terrein op kan lopen, een boorgat voor eigen water en het huis.
Heb al een bedrijf bevonden in Letland die prefabhoutskeletbouw doet voor een goede prijs en leveren in Portugal is geen probleem.

Ik kan helaas niet het huis in delen bouwen, als ik de aanvraag heb gedaan en toestemming heb gekregen, dan moet het binnen een bepaalde tijd (geloof 2 jaar) woonbaar zijn.
Als deze regel er niet was, dan had ik veel eerder kunnen beginnen met bouwen, dan doe ik het in stappen.
Eerst maar de garage en daarna maar eens goed informeren en kijken of het toch niet mogelijk is om het in delen te bouwen.

Kan je niet "in delen" bouwen door eerst het hoofdvertrek (keuken/badkamer/slaapkamer/woonkamer) te laten bouwen en dan stapsgewijs uit te breiden al naar gelang de ruimtewens van dat moment? Dus dat je begint met een bescheiden woning die snel neergezet kan worden? Of is dat qua bedrijfsvoering etc geen realistische optie?

Het huis heeft drie verdiepingen...

...de onderste wil ik eerst bouwen en daar een tijdelijke woonruimte van maken. (is eigenlijk een kelder / opslagruimte.

Dit is ook het kleinste deel, dus sneller te realiseren dan de middelste waar de keuken, bijkeuken, woonkamer, hal, wc, twee slaapkamers en een badkamer in zitten.

Ik zit ook te denken aan het houtskeletbouw, als ik de onderste verdieping alleen eerst bouw, dan heeft dat geen invloed op de twee bovenste aangezien ze niet met elkaar verbonden zijn door midden van een trap binnen, wat de tweede verdieping wel is.
Dus ik kan niet de tweede bouwen en het daarbij laten, dan moet ik de derde verdieping er ook bij bouwen.
Ik kan de tweede niet alleen bouwen, want eerst moet de onderste verdieping, dus kan niet anders dan die eerst realiseren.

Het bedrijf die ik nu gevonden heb die waarschijnlijk de betonvloer gaat maken voor de garage, kan ik ook een offerte opvragen voor een betonvloer voor het huis.
Aan de hand hiervan + een offerte van het houtskeletbouwbedrijf in Letland voor alleen de onderste verdieping kan ik kijken hoe snel ik het eerste deel kan beginnen te bouwen.
Moet eerst nog even wachten op terugkoppeling over de betonvloer voor de garage, volgende week heb ik antwoord op mijn overige vragen.

Als het af is dan heb je er zo te zien wel echt een topplek! Kan ook een reden zijn om het wel in 1x te bouwen, zolang dat tenminste financieel mogelijk is zonder al teveel pijn te hebben ervan.

Sinds kind altijd mijn droomhuis geweest.
Was ontworpen door vrienden, hij was architect en heeft het ook zelf gebouwd. (eind 80er jaren)

Heb zitten te overwegen om de batmobiel die ik nu heb af te bouwen, daarna enkele shows ermee doen en dan de auto te verkopen.
Na verkoop zou ik het huis kunnen bouwen en een deel van het verkoopbedrag gebruiken om weer een nieuwe te bouwen.
Een kant en klare Batmobiel is veel waard, in Amerika zijn er twee verkocht, beide hebben ongeveer 170.000,- euro opgebracht!
Alleen nu komt dat nieuwe batmobiel body opeens straks op de markt en die wil ik toch echt hebben en kan die alleen maar kopen als ik degene verkoop die ik nu heb, daar gaat toch mijn keus naaruit.
Wil het nieuwe batmobiel body niet mislopen.
Ga er toch een mal van maken en dan zou ik alsnog twee batmobiels kunnen bouwen waarvan eentje voor de verkoop. (dan bouw ik die eerst)

Sinds kind altijd mijn droomhuis geweest.
Was ontworpen door vrienden, hij was architect en heeft het ook zelf gebouwd. (eind 80er jaren)

Heb zitten te overwegen om de batmobiel die ik nu heb af te bouwen, daarna enkele shows ermee doen en dan de auto te verkopen.
Na verkoop zou ik het huis kunnen bouwen en een deel van het verkoopbedrag gebruiken om weer een nieuwe te bouwen.
Een kant en klare Batmobiel is veel waard, in Amerika zijn er twee verkocht, beide hebben ongeveer 170.000,- euro opgebracht!
Alleen nu komt dat nieuwe batmobiel body opeens straks op de markt en die wil ik toch echt hebben en kan die alleen maar kopen als ik degene verkoop die ik nu heb, daar gaat toch mijn keus naaruit.
Wil het nieuwe batmobiel body niet mislopen.
Ga er toch een mal van maken en dan zou ik alsnog twee batmobiels kunnen bouwen waarvan eentje voor de verkoop. (dan bouw ik die eerst)
Now we're talking! Ben benieuwd. Hoop de afbouw van de batmobiel ooit nog eens te zien hier!

De afbouw gaat zeker een vervolg krijgen, het is alleen een kwestie van tijd.
Even wachten totdat ik de mijne verkocht heb en dan de betere versie kan kopen.

Enigste wat ik nu kan doen is vanaf mijn bank naar de batmobiel kijken in mijn tuin. :D

Het blijft een bijzonder vermakelijk topic(positief).
Maar is het wel realistisch?

Ik lees regelmatig dat je geen geld hebt. Je blijft auto's kopen, wat je veel geld kost. Er zitten zoveel extra kosten aan.
Waarom wil je in vredesnaam een verroeste en vast zittende 6 transporteren + opknappen?
Wat moet je met al die meuk?
Je hebt een paar knappe auto's, maar aan de rest zit zoveel werkt.

Hoe ga je ooit daar in Portugal een huis af krijgen? En een houtskeletbouw uit Letland daar neerzetten? Hout warmt erg op, dat worden hele hete zomers in dat huis.

Het is waarschijnlijk niet leuk en te kritisch, maar focus je op je doel. Stop met die oude meuk en ga voor het grote doel.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik heb zo het idee dat het Portugal avontuur nooit af gaat komen. Niet met deze koers...

Neem dit in je op, denk er over na en doe vooral wat je zelf wil. Soms helpt een visie van een ander, soms niet.
Reageren mag, maar is absoluut niet nodig.

Maar als Diante alleen maar (vanuit de buitenstaander gezien) verstandige keuzes gaat maken blijft er hier wel weinig te genieten (en verbazen) in dit topic he ;) :D

Er zal vast en zeker nog van allerlei verrassingen tussendoor komen. :p
Eigenlijk wil ik elk jaar (minimaal) één auto kopen, maar gezien de dure projecten die ik nu op mijn lijst heb staan (garage, huis en batmobiel) weet ik niet of dat gaat lukken.

Eerst maar eens de basis voor de garage neerleggen en straks zorgen dat het batmobiel project weer gaat lopen.
Daar heb ik toch de meerste hoop op om mijn huis mee te gaan realiseren.

Sinds 2015 had je het over stuk land in Portugal, sinds 2022 staan de garages er. Ik denk niet dat dat huis er heel snel komt :ROFLMAO: Wel leuk vooruitzicht natuurlijk.

Eigenlijk wil ik elk jaar (minimaal) één auto kopen

Je hebt al zóveel auto's inmiddels. Focus je nou eerst op de auto's die je hebt :D Die in Portugal staan ook al paar jaar weg te roesten.

Terug
Bovenaan