Mijn Xedos collectie, filmauto's + overige speeltjes

Diante zei:
(..)

Tevens wordt het nog de vraag of ik het voor elkaar krijg om hem goedgekeurd te krijgen bij de RDW, zodat ik er ook daadwerkelijk de weg mee op mag.

Als die 4 pijpjes 'nep' zijn, dan kan je daar wel een kentekenplaat, mét verlichting, op freubelen denk ik. :T

uwbuurman zei:
Rdw goedkeuring kun je vergeten. Alleen al die uitstekende delen. Zo'n Batmobile is gaaf, maar daar hoort een trailer bij voor transport, kan mooi achter je Ateam busje.

Voor zover ik (nu) weet mogen uitstekende delen niet scherp zijn.
Spoilers op auto's zijn ook vaak uitstekende delen, de zijspiegels op mijn Pontiac Trans AM ook, deze zijn niet inklapbaar....wordt toch goedgekeurd.
Dus even kijken hoe de RDW erop reageert met het ongebruikelijke model. :)

De uitlaatpijpjes zijn niet nep maar echt.

Zit te denken aan een nummerbord wat onder de auto vandaan komt en dan uitklapt.

Een video van de motorruimte van mijn 1994 Nissan 300ZX cabrio...

https://www.youtube.com/watch?v=ZSYnIh-KKfU

Vandaag iets heel moois opgehaald, een originele uitlaat voor de '94 Nissan 300ZX cabrio!
Is maar 8000 Miles / 128.47 km mee gereden.

De RVS versie gaat eraf, zit een mooi geluid in maar is behoorlijk luidruchtig als je geen stadsverkeer rijdt.
Kreeg al last van mijn oren ervan dus eraf met dat ding en mooi vervangen door een originele.

Heb de nieuwe uitlaat nog niet schoon totdat hij blinkt, daar ben ik nog wel even een paar dagen zoet mee.

Tevens nog witte plexiglas knipperlichten / stadslichten...

(anders komt hij later niet door de keuring heen om in te voeren en de APK, stadslicht moet wit or geel zijn en niet oranje)

En, een heel mooi stuur.....met een dikke laag vingervet erop. :)

Na de schoonmaakbeurt is hij weer helemaal fris...

Bij degene die er nu in zit waren er al veel lelijke plekken waar van het leer al stukjes af waren aan de bovenkant.

Heb ook al een originele voorbumper gevonden, dus dan kan ik dat slecht passende imitatie ding eraf halen.
Daarna wordt de volgende stap het spuitwerk van de bumper en ook meteen het achterste spatbord met de kleine kras erin.
(en enkele andere delen die niet goed gespoten zijn, zoals de binnenste randen van de voorste spatborden als je de motorkap open doet of de achterklep)

Viel mee, had verwacht dat ik een lange tijd ernaar zou moeten zoeken aangezien de meeste 300ZXen 2+2 zitter zijn en de mijne een 2 zitter die iets korter is, dus ook een kortere uitlaat heeft.

Had een advertentie op Marktplaats staan, binnen een maand of twee kreeg ik gisteren een reactie erop van iemand uit Hilversum.
Vanmorgen meteen opgehaald.

Ben er enorm blij mee.
Kan niet wachten om hem op de auto te gaan monteren en het "nieuwe" geluid te horen.

Bedankt!

Wou perse een twee kleuren interieur, vind dat altijd mooi staan.
Staat meestal wel chique.

Wat een vonst, zo'n uitlaat! Hoe is het mogelijk dat er zo weinig kilometers (of miles) mee gereden is? o_O

Fijn dat je het stuur ook hebt aangepakt. Een versleten stuur is voor mij altijd een doorn in het oog!

Heb veel geluk met de uitlaat vinden.
Degene had een 300ZX uit de US gekocht en daarna de uitlaat vervangen, dus vandaar dat er zo weinig mee gereden nog is.

Hij begint inmiddels al aardig te glimmen na het poetsen.

Ik ging er van uit dat je die uitlaat uit Amerika had gehaald, volgens mij erg uniek om zoiets gewoon in Nederland te vinden (y) heb je al gepast of het écht de goede is?

300ZX is kwaliteitsspul dus daar poets je niet zo gauw doorheen! LOL!!

Heb de uitlaat van een liefhebber die veel weet van de 300ZX, hij had er ook eentje uit de US staan, bijna nog als nieuw.
Als ik klaar ben met hem oppoetsen dan ga ik de stallingseigenaar vragen of ik de RVS uitlaat mag vervangen.
Hopelijk mag het, want dan kan ik die weer meteen verkopen.

Leuke update, heb een zeer uniek iets kunnen aanschaffen.

Voor de serie Knight Rider is er maar één cabrio voor gebouwd, deze heeft een afdekkap erop die speciaal ervoor gemaakt is.
De originele KITT cabrio heeft bij de privé collectie van de eigenaar van het museum "Cars from the Stars" gestaan in Engeland (Keswick).
Het museum is jaren geleden gesloten en alle filmauto's zijn terug gegaan naar de US waar ze nu in een museum staan.
Iemand in de Knight Rider hobby heeft een mal gemaakt van de desbetreffende afdekkap toen de auto in de US aankwam.
Van die mal krijg ik nu een kopie van de originele screen used afdekkap!

Hij wordt op dit moment gefabriceerd en is over circa drie weken klaar.

Zie dit topic voor het eerst raar genoeg maar zie de laatste paar pagina's zo'n beetje alle auto's van mijn jeugdhelden langskomen.
Kan je de 34 pagina's wellicht even heel kort samenvatten?
Vooral het hoe/wat/waarom met betrekking tot filmauto's. Verhuur je die, verdien je er geld mee of is het puur hobby?
Hoe dan ook heel erg (y)

Ik ben begonnen met een Xedos 6, daarna kwam er een 1964,5 Mustang cabrio bij, toen een '82 Pontiac Trans AM die ik heb omgebouwd tot een KITT replica.
Ben altijd gek geweest op auto's maar voornamelijk op de Xedos 6 waar ik veel later ook een grote verzameling mee begonnen ben.
Filmauto's ben ik ook gek van en was en is nog steeds mijn idee om er een verhuurbedrijf / museum mee te beginnen. (www.diante.eu).

In mijn jeugd keek ik altijd Knight Rider en The A-team, dus er kwam ook snel een A-team bus bij.
Helaas heb de auto's moeten verkopen (ook de Mustang cabrio voor geld vrij te maken om een groot stuk grond te kunnen kopen in Portugal.
Dit neemt uiteraard niet de droom weg van mijn verhuurbedrijf, dus heb weer een nieuwe Pontiac en A-team bus gekocht.
De bus staat nog in de US maar voordat ik die laat overkomen schaf ik nog de nodige onderdelen aan die mee getransporteerd kunnen worden, spaart weer een hoop geld uit van verzendkosten.

De Nissan 300ZX (twin turbo) is op mijn pad gekomen door eentje die op Marktplaats aangeboden werd zonder motor, bak en met schade,
Heb hem gekocht en niet veel later nog eentje die bij een autodemontage bedrijf stond, alleen de uitlaat miste ervan, verder werkte alles eraan op één lampje van het achterste nummerbordverlichting.

Heb helaas mijn Xedos verzameling, de Nissan's en nog wat andere auto's moeten verkopen weer vanwege problemen met de stallingseigenaar.
Heb gekozen om te gaan verhuizen naar een andere stalling die helaas duurder was dus moest krimpen qua auto's.

Heb er op dit moment nog 10, mijn bijzondere gele 1990 Nissan 300ZX twin turbo ga ik nog verkopen, zodat ik meer vaart kan zetten in de aanschaf van de volgende filmauto, de '89 Batmobiel.
Deze zal het zeer goed gaan doen qua verhuur en hoop daardoor sneller mijn droomhuis te kunnen bouwen en alle andere dingen die ik ook wil realiseren in Portugal.
Ook zal het helpen de andere filmauto's die ik reeds bezit sneller af te kunnen bouwen en aan te bieden voor de verhuur.

Ik ben nogal wisselend met auto's, projecten, etc, dus als je het even niet meer kunt volgen, is het niet zo vreemd, er zit vaak geen logica in de dingen die ik doe. :)

(y)
Duidelijk, ging mij echt om het waarom met betrekking tot de filmauto's.
Wellicht ooit nog een keer de General Lee? ( al zijn die echt heel erg kostbaar voor wat ik weet ) ;)

De General Lee is ook heel gaaf maar ik zou eerder gaan voor de wat aparte auto's eerst.
Na de '89 Batmobiel staat toch wel de '66 Batmobiel op mijn lijstje, daarna de DeLorean van Back to the Future.....of misschien die toch eerst. :)

Toekomst bepaald het, net wat op mijn pad komt.

De Nissan 300ZX cabrio staat inmiddels ook bij mijn andere auto's in de stalling...

Begin maart ga ik weer rijden met de 2001 Mercedes CLK cabrio, als het goed is moet de cabriokap het nu weer doen.
Mis alleen nog twee kleine clipjes om twee hydraulische leidingen vast te zetten en dan kan ik de pomp weer vullen met olie en de kap testen.

Vandaag is een Engelse klant die in Duitsland woont langs geweest en heeft een set 15" Knight Rider velgen voor mij meegenomen die ik gekocht had voor de Pontiac cabrio.

Laat ze later glasblazen en de randen repareren waar nodig is en polijsten, zodat ze weer als nieuw zijn.

Is toch geweldig dat je een ruimte hebt waar je de auto's droog en waarschijnlijk ook warm kan laten staan! Biedt zoveel mogelijkheden voor projecten , komt het dit weekend niet dan volgend weekend wel. Ik wou dat ik dat had! :)

Veel succes!

Ja, ben zeker blij dat alles droog staat...en bij elkaar.
Zit alleen één groot nadeel aan, de stalling is helaas niet van mij en ik mag er eigenlijk maar 1x per maand komen, en klussen mag niet.
Nu zit ik er al een tijdje dus mag ik soms wel wat doen gelukkig, net als morgen...dan ga ik de RVS uitlaat van de Nissan 300ZX cabrio (proberen) te vervangen door een originele..

Denk dat ik eerst even tijdelijk alleen banden op de Knight Rider velgen laat zetten, zodat ik de Pontiac cabrio al op de juiste velgen heb staan.
Kan ik de chrome velgen weer verkopen.

De uitlaat wisselen is helaas niet gelukt, de auto is te laag en ik zag niets...was veel te donker in de stalling.
Dus moet op zoek gaan naar een garage waar de auto op een brug kan en waar ik groene kentekenplaten van kan lenen.

Heb nog een bijna zo goed als nieuwe raamschakelaar binnen gekregen voor de Nissan cabrio...

Dat was wel nodig. :)

Tevens heb ik de twee clips gevonden om de twee hydraulische leidingen vast te kunnen zetten van de CLK cabrio.
Heb meteen de cabriokappomp gevuld met olie en de kap kunnen testen.
Voordat die open kan moeten de achterste hoofdsteunen naar beneden (die tevens de rolbeugel zijn in geval je over de kop gaat), maar vreemd genoeg werken ze niet.
Hoor alleen een kleine tik en dat is het.
Ze hadden het nu moeten doen gezien de pomp weer vol met olie zit, dus dat wordt weer verder zoeken naar dat probleem.

Morgen kan ik groene kenteken platen lenen van een garage en de Nissan 300ZX cabrio overrijden, dan gaan ze woensdag de uitlaat omwisselen, de RVS eraf en de originele erop.

Toevallig je topic eens aangeklikt.
Ja, hier staat zoveel meer dan de topictitel zou laten vermoeden.
Kopen en verkopen,
de betere en zeldzamere exemplaren houden,
restaureren,
bij velen een stoute jongensdroom waar in de praktijk weinig van in huis komt,
maar jij doet het toch maar (y)

Wordt een topic om te volgen ;)

Bedankt voor je leuke reactie!

Ja, mijn topic zal niet snel saai worden denk ik. :)
Staat nog genoeg in de planning.

Hij zit erop, de originele uitlaat op de 300ZX cabrio!
Staat een stukje beter en qua geluid is het een wereld van verschil!
Man wat is hij stil nu, heerlijk!...kan er straks getoerd worden in stilte in plaats van pijn in je oren krijgen van het lawaai.

Bij de garage hebben ze wel het suéde dashboard en een klein stukje van de deurpaneel vies gemaakt, daar ben ik minder blij mee en gaan ze nog wel even een opmerking over te horen krijgen.

Jammer van dat vieze paneel. Voordat je misschien denkt aan vervangen zou je misschien contact op kunnen nemen met Rick van Stipt Polish Point. Die kan je ongetwijfeld helpen om het weer “fabrieksnieuw” te krijgen, zoals hij het zelf altijd noemt.

Bedankt voor de tip!

Ik ga het eerst zelf even proberen schoon te krijgen met dit...

Heb het ook gebruikt om de vochtvlekken op de deurpanelen oa eruit te krijgen wat al redelijk goed gelukt is. (moet het nog een paar keer doen)
Dus heb er goede hoop in dat ik de vlekken die de garage gemaakt heeft ook eruit krijg.

Baal er ook best wel van, men moet toch wel kunnen bedenken zelf met zo'n mooi en vooral licht interieur dat je dan extra voorzichtig bent.
Beetje lomp vind ik dit.

Diante zei:
Baal er ook best wel van, men moet toch wel kunnen bedenken zelf met zo'n mooi en vooral licht interieur dat je dan extra voorzichtig bent.
Beetje lomp vind ik dit.

Eens. Sommige monteurs zijn helaas zo. Als ik het me goed herinner heeft mijn vader ook wel eens zoiets meegemaakt. Hopelijk kom je met de garage tot een goede oplossing. Vergoeding van (een deel van) de schoonmaak- of herstelkosten zou wel op zijn plaats zijn.

Heb ze een e-mail gestuurd met foto's, hoop hiermee dat ze mij wat korting geven op het monteren van de uitlaat.
Zou inderdaad wel terecht zijn.

Dat suède is super besmettelijk en heel moeilijk schoon te maken tenzij je het voorbehandeld wanneer het schoon is. Er zijn chemicaliën te koop waarmee je een soort beschermlaag aan kunt brengen zodat vlekken makkelijker te verwijderen zijn. Heb je nu wellicht weinig aan maar een tip voor de volgende keer misschien :)

Remmenreiniger werkt ook heel goed om vieze stoffen bekleding schoon te krijgen.

Bedankt voor de tips!

Ik mag weer de groene kenteken platen lenen en terug komen bij de garage, ze gaan het dan weer schoonmaken.
Heb de Nissan al weer in de stalling staan en kan niet uit en in blijven rijden, wordt de stallingseigenaar denk ik niet blij van, dus ik schuif het schoon laten maken door naar het voorjaar.

Diante zei:
Bedankt voor de tips!

Ik mag weer de groene kenteken platen lenen en terug komen bij de garage, ze gaan het dan weer schoonmaken.
Heb de Nissan al weer in de stalling staan en kan niet uit en in blijven rijden, wordt de stallingseigenaar denk ik niet blij van, dus ik schuif het schoon laten maken door naar het voorjaar.

Maar jij mag toch zelf weten wanneer jij jouw auto gebruikt? Wij hebben de caravan ook in een stalling staan en hebben 'm 2x2 weken gebruikt kort op elkaar. Zou niet best zijn als ze dan moeilijk gaan lopen doen over jouw eigendom.

Dat wou ik net zeggen, je betaald toch ook gewoon voor die stalling neem ik aan?

Zelf ook ervaring met caravan stallingen, als ik bij mijn caravan wil of hij moet eruit dan gaat ie eruit. Als de eigenaar daar moeilijk om zou te doen zou ik er nooit meer komen.

Ik mag er 1x per maand komen is afgesproken, als het aan mij lag was ik er elk weekend.
Ben er deze maand al twee keer geweest.

Er moesten wat caravans aan de kant anders kon ik er niet uit met de Nissan.
Alles staat weer op hun plek, dus om nu weer eruit te moeten is ook wat.

Voor de garage maakt het niet uit wanneer ik kom, ze krijgen zelden zoiets zeldzaams in de garage te staan.
Wellicht dat ik het anders aankomende maand laat doen, het weer is ook slecht....even kijken maar.

Ik ben er ook niet blij mee, zou veel vaker naar mijn auto's willen gaan.
Ben altijd wel aan het rondkijken voor een stalling waar ik zonder problemen mag klussen en een eigen sleutel heb, maar dat is heel moeilijk om te vinden en nog betaalbaar ook.

Maar heb een geheel ander plan in gedachten.

Volgend jaar ga ik de CLK cabrio rijden zodra mijn verzekering afloopt (1 maart), ga ik hem in orde maken en in de zomer ermee naar Portugal, wil dan een geïmproviseerde garage gaan bouwen op mijn terrein.
Dan het jaar erop alle auto's naar Portugal transporteren voordat ik de stalling wederom moet betalen. (eind maart)

Wil toch voor een wat langere periode in Portugal gaan verblijven, dan zou ik ook langer bij de auto's kunnen zijn en eraan kunnen hobbyen + dan ben ik tevens van de stallingskosten af wat ik toch wel zonde van het geld vind.
Ik gebruik het liever voor de Batmobiel die ik wil gaan aanschaffen, dan investeer ik het tenminste nog nuttig in plaats van over de balk gooien.

Diante zei:
Ik mag er 1x per maand komen is afgesproken, als het aan mij lag was ik er elk weekend.
Ben er deze maand al twee keer geweest.

Er moesten wat caravans aan de kant anders kon ik er niet uit met de Nissan.
Alles staat weer op hun plek, dus om nu weer eruit te moeten is ook wat.

Dat heb ik nog nooit eerder gehoord, wie is hij om dat te bepalen? Die man verdient per voertuig die daar gestald staat geld, dat betekent dus dat hij zelf ook moet snappen dat zo nu en dan caravans heen en weer slepen zijn (deeltijd) werk is daar krijgt hij geld voor dan had hij deze dienst niet moeten aanbieden dat geldt toch voor iedere job?

Ik had de beste man toch in zijn gezicht uitgelachen als hij zou zeggen dat ik maar 1 keer per maand bij mijn eigen auto zou mogen komen :)

Ik volg je topic al een poos en heb sowieso al het idee dat jij vrij lief bent voor stallingseigenaren maar het is dienst en wederdienst hé, jij betaalt, daar mag je wat voor terugverwachten.

Er zijn op zich veel caravan stallingen waar je niet eens je eigen caravan mag binnen zetten, alleen de stallingseigenaar.
Ze hebben allemaal hun eigen regels.

Aangezien het een stalling is puur alleen om te stallen, viel het mij eigenlijk nog mee dat ik er 1x per maand mag komen. (soms kom ik er wel vaker hoor.)
Maar het voelt niet echt goed als ik er te vaak kom, dus echt vrij voel ik mij er niet bij.

Anders had ik wel meer moeite gedaan om zelf de uitlaat te vervangen van de Nissan cabrio, had mij weer 134, euro gescheeld.

Bekende van jou?

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/chevrolet/m1604983499-chevy-van-the-a-team.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618&utm_campaign=socialbuttons&utm_medium=social&utm_source=ios_social&utm_content=app_ios

Terug
Bovenaan