Mijn Xedos collectie, filmauto's + overige speeltjes

Heb ze over de hele wereld. :)
Met dit soort situaties komt het goed uit als iemand bereidt is te willen helpen.

Een '89er model?
Die zal een leuk bedrag gaan opleveren denk ik.

Heeft iemand overigens verstand van het veersysteem van Citroën?
Ik zit daar eerder aan te denken om in te bouwen (indien dit mogelijk is) dan zo'n luchtveringsysteem.

Linkje:
https://www.dailymail.co.uk/news/article-9184333/Museum-puts-road-legal-replica-BATMOBILE-sale-30-000.html

Ah die, die ken ik wel...het is niet bepaald de mooiste.
Klopt niet veel van en is zeer slecht afgewerkt.

Zonde vind ik dat als je zo'n bijzonder iets bouwt en dan niet het werk en daadwerkelijk de kwaliteit geeft die het verdiend.

Mijn vriend in de US heeft gereden met de Ford Crown Victoria police Interceptor en hij rijdt goed.
De deal is gemaakt en hij is nu officieel verkocht aan mij. :)

Kan nu transport gaan regelen naar Virgina, hij staat nu nog in Ohio.
Als hij daar gearriveerd is vraag ik degene of hij een video ervan kan maken, geeft altijd een beter beeld van de auto.

Degene die de originele truck gevonden en gekocht heeft heb ik mijn originele KITT onderdelen van gekocht. :)

Mijn nieuwe A-team bus was klaar voor transport maar wil nu niet lopen, hij start wel maar slaat weer af.
Krijg te weinig benzine.

Degene waar hij staat gaat ermee bezig om het probleem op te lossen.

De motorkappen die ik gekocht had zitten erin...

En tevens nog andere spullen voor mijzelf en enkele anderen...

Dus hopelijk loopt hij spoedig weer en kan dan naar Nederland komen.

De donorauto (2004 Ford Crown Victoria police Interceptor) voor de '89 Batmobiel is vandaag afgeleverd bij een vriend in de US waar hij voorlopig kan staat voor onbeperkte tijd.

Spoedig krijg ik nog meer foto's.

Voor de verandering een keer slecht nieuws. :(

De verkoper had gezegd dat het chassis van de Ford goed was, blijkbaar heeft hij bij nacht onder de auto gekeken, want het ziet er niet bepaald best uit...

De oude verflaag is flink aan het afbladeren maar dan nog, het is nu de vraag is het nog bruikbaar of niet.
Als het solide is dan zou het een kwestie van stralen en poeder coaten zijn.

Heb degene gevraagd waar de auto nu staat of hij een klein deel even kan opschuren om te zien wat er onder de roest vandaan komt en of hij met een schroevendraaier aan de gang kan gaan.
Als hij overal gaten in kan prikken dan weet ik genoeg.

Oei, ik vrees ervoor als ik het zo zie (zeker de laatste foto).

De tweede foto laat ook zien dat het niet enkel de coating is, maar het dunner wordend materiaal.
Alles is op te knappen natuurlijk, maar er staan ongetwijfeld betere exemplaren op het net.

Dat ziet er niet best uit inderdaad!

Dapper dat je op deze manier van alles vanuit Amerika haalt.
Auto's, onderdelen enz. waarvan je toch nog maar iets moet afwachten in welke staat ze uiteindelijk bij je terecht komen.

Zou het zelf niet durven, maar respect dat jij het gewoon doet!

Twix zei:
En als ik het goed begrijp is het juist het chassis wat je nodig hebt?

Ja klopt, had de verkoper nadrukkelijk gevraagd of het chassis goed was, de rest van de auto was niet belangrijk.
Hij zei dat het chassis goed was alleen de spatborden hadden roest. (nou, niet dus, het body is ook deel weg gerot...maar dat maakt niet uit)

Heb even een bedrijf gemaild die straalt en die zegt, dat er waarschijnlijk wel wat gaten in zullen vallen.
Als het daarbij blijft is het nog geen ramp / (miskoop), die zijn dan nog wel te lassen.
De motor, automaat, etc, zijn allemaal wel goed.

Met deze auto heb ik inderdaad wel een gok genomen, hij was op zich niet duur ($1400,-).

Dit is een moeilijk verhaal geworden, als ik hem naar Nederland laat komen volgend jaar dan zitten daar uiteraard ook aardige kosten aan en zijn die de moeite waard(?)
Moet nog wat meer info inwinnen bij bedrijven om te kijken wat hun erop te zeggen hebben over het chassis, of het bruikbaar is of niet.
Beetje opknapwerk is niet erg maar het chassis moet ook geen gatenkaas worden. :)

Heb een perfecte aankoop gedaan, was precies wat ik nodig had op mijn pad.
Zeven demonteerbare garageboxen...

De dakpanelen heb ik reeds in de stalling liggen, de zijwanden en deuren worden morgen ochtend opgehaald door een transportbedrijf uit Portugal.
Ga ze gebruiken op mijn terrein daar om zodoende van de stallingskosten af te komen in NL en de auto's moeten uiteindelijk toch naar het zuiden. :)

Wil proberen om eind september naar Portugal te gaan en ze dan in elkaar te bouwen en dit jaar nog de auto's naar Portugal te laten transporteren, even kijken of dit gaat lukken met de corona onzin.

Later maak ik ze dan mooi wit bijvoorbeeld.

Jammer van die Crown Vic, hopelijk is er nog wel wat van te maken..

Wel slim bedacht met die containers, ik zou er zelf niet opgekomen zijn denk ik :D

Haha, machtig. Weer een aankoop die ik zo niet zag aankomen. Maar die dingen zij al in Portugal? Of die laat je van hier naar daar brengen??

Denk dat het meeste gewoon roestig is op het chassis van de Ford Crown Victoria, heb er geen probleem mee als ik wat laswerk aan moet laten doen.
Wou perse dit model auto hebben in de police Interceptor uitvoering vanwege het feit dat die meer opties heeft., onder andere extra koelelementen, dubbele uitlaat en betere vering.
Ga het chassis sowieso in zo'n bad laten gaan en verzinken, gewoon lekker op een frisse basis de '89 Batmobiel bouwen en alles nieuw erop, remmen + leidingen, alle rubbers, etc.

De dakpanelen heb ik nu bij mijn auto's in de stalling liggen...

Deze ga ik op de bus gooien en dan met bus en al naar Portugal laten transporteren, dan betaal ik alleen transportkosten voor de bus (800,- euro)
Als ik ze apart had laten brengen, dan had mij dat 700,- euro gekost, dus voor 100,- euro extra heb ik meteen de bus er ook staan en hoe ik die niet later nog apart te transporteren.

De zijwanden en deuren worden morgen opgehaald en gaan al richting Portugal.

Dus die liggen straks bij mijn buurman in Portugal. :)

A3 White zei:
Knap, een auto, de ombouw auto’s, huis garage, VS, Nederland, Portugal, ik vertrek I het kwadraat.

Ben altijd druk met van alles en nog wat bezig. :)
Vooral met transport regelen voor de auto's en ook voor de garageboxen gaat veel tijd in zitten.

Heb een heel gedoe met het transportbedrijf in de US, de bus die opgehaald moet worden moet eerst nog naar een ander adres in Butler, PA gebracht worden, daar even een pitstop maken om alleen een paar onderdelen in te laden en dan direct door naar New York.
Nu hebben ze een chauffeur die wel naar het adres in Butler, PA kan maar dan moet een ander bedrijf weer de bus daar ophalen.
Dat gaat het niet worden, want degene wil en kan de bus niet tijdelijk bij hem hebben staan, het moet dus in één rit gebeuren naar New York.
Ze zouden nog gaan proberen met de chauffeur of hij toch niet de hele rit kan maken, zo niet dan moeten ze wachten op een andere die het wel kan.

De wanden en garagedeuren zijn vanmorgen opgehaald door het transportbedrijf uit Portugal.
Ze konden geen Engels dus het heeft wat moeite gekost om te overleggen met de verkoper van de garageboxen hoe ze het gingen laden.
Na 2 uur hebben ze besloten het met de hand in te laden, dus zijn nog wel even bezig geweest.

Heb inmiddels mijn Mercedes CLK cabrio en Nissan 300ZX in mijn achtertuin staan (tijdelijk), zodat ik een beetje aan de auto's kan klussen.

Heb de CLK vandaag gepoetst en in de was gezet en glimt weer als een zonnetje.

De cabriokap van de CLK doet het overigens ook weer!...heb een andere cabriokap module aangesloten, maar zat geen enkele beweging in, zelfs niet na het ontkoppelen van de accu.
Paar dagen later nog maar eens proberen, accu aangesloten en wonderbaarlijk doet hij het nu perfect!

Tevens een parkeersensor uit de voorbumper gehaald die kapot is, zodat ik hem kan vervangen.
Nu gaat het systeem piepen als ik de auto start en soms gaat het spontaan aan onder het rijden.
Waarschijnlijk komt dit omdat het systeem niet "rond" is en zou opgelost moeten zijn als de kapotte parkeersensor vervangen is.

De nieuwe A-team bus staat nog op het adres waar het al een jaar staat en moet nog opgehaald worden.
Schiet niet erg op vanwege het transportbedrijf die tot nu toe nog geen chauffeur voor de rit heeft kunnen vinden.

Hij start in ieder geval weer perfect!
https://www.youtube.com/watch?v=jKtuIyuPDi0

Leuk om al je bezigheden te lezen! Jammer dat het niet lukt met die bus. Wat ik niet begrijp maar dat zal aan mij liggen: aan de auto te zien waar de bus mee opgehaald is, is dit in de buurt van Washington geweest. Waar íe nu is weet ik natuurlijk niet maar Potomac-Butler-New York is logistiek gezien een omweg :) .
Waarom worden de onderdelen niet vanuit Butler naar de locatie van de bus verstuurd? Kan jij ook weer verder... Enniewee, succes met al je avonturen, leuk om te lezen nogmaals.

De bus staat in Taylorsville, NC, aangezien New York er een stuk boven ligt, ligt Butler, PA maar iets van de koers af.
De onderdelen die in Butler in de bus geladen moeten worden zijn groot, tenminste één onderdeel (circa 165x160 cm ongeveer) en is onhandig te versturen.

Ik wacht liever wat langer dat het gewoon in de bus geladen kan worden dan dat het opgestuurd moet worden met het risico dat het beschadigd arriveert.

De bus kon pas sinds een paar weken opgehaald worden, hij moest eerst nog geladen worden met onderdelen in Taylorsville, toen dat gedaan was wou hij niet blijven lopen, toen dat opgelost was, was degene waar de bus stond de papieren kwijt (Bill of Sale en Title).
Gelukkig zijn die weer gevonden dus heb circa 2 a 3 weken geleden pas groen ligt kunnen geven aan het transportbedrijf.

Het gaat zeker goedkomen,...met wat langer wachten. :)

Het heeft wat tegenslag gehad van een motor die niet wou blijven lopen tot het kwijtraken van de "bill of sale" & Title, maar als het goed is wordt de bus morgen eind middag opgehaald!

Het is nog even de vraag of de chauffeur hem mee wil nemen aangezien de cabrio afdekkap voor de Pontiac Firebird cabrio op het dak zit met spanbanden...

(hij paste niet in de bus)

Wordt dus alsnog een beetje spannend of hij morgen onderweg is naar New York of niet.
Wordt flink duimen!

Nee, niet vergeten! :)

Ze hebben de dag gewijzigd en het wordt nu morgen ochtend dat ze de bus komen ophalen.

De bus is net opgehaald en nu ruim 603 miles onderweg naar New York!

Heb tevens nog hele leuke video's ontvangen van de pick up, even kijken hoe ik die kan kopiëren.

Cool!! Geinig Columbo-autootje voorop ook.

Mooi dat dat ding eindelijk onderweg is! En nou straks in een container met je ex pliesieauto?

De ex politieauto wacht ik nog mee, wil eerst het '89er Batmobiel body laten komen en de donorauto zelf als ik hem daadwerkelijk nodig heb.
Heb eerst nog wel wat werk te doen aan het body zelf.

Hij was alleen een beetje eigenwijs met de bus op de trailer rijden, hij had de oprijplaten te dicht bij elkaar staan waardoor de banden van de bus iets uitstaken aan de zijkant.
Hij wou blijkbaar niet even de kleine moeite nemen om ze iets verder uit elkaar te zetten.

Video's komen nog.

De video's!...leuker kan ik het niet maken in plaats van foto's! :D

https://www.youtube.com/watch?v=mmhd_nR8Pn8
https://www.youtube.com/watch?v=gAe5Occ6Kok
https://www.youtube.com/watch?v=PhGUYzPrX8s
https://www.youtube.com/watch?v=7VdSz_WGNiY
https://www.youtube.com/watch?v=2vTz0bzOLVg

Heb duidelijke foto's van de bus ontvangen wat eraan moet gebeuren, dus weet al wat ik kan verwachten.
Geen rare verrassingen achteraf dus. :)

Beide zijkanten moeten aan de onderkant een nieuwe plaat in gelast worden, wat de enigste grote klus is en de carburateur moet goed schoongemaakt worden.
Op zich is dat het eigenlijk wel zo'n beetje, de schuifdeur maakt niet uit dat hij slecht is aan de onderkant, want die ga ik sowieso al vervangen door een geheel dicht exemplaar.

De bus is inmiddels veilig gearriveerd in New York!
Nog een paar weken en dan staat hij in NL. :)

Het transportbedrijf die hem nu vervoerd maakt helaas geen foto's voor klanten, dus heb helaas niets om te delen.

Ik wacht nu op het transportbedrijf om te horen wanneer hij op de boot gaat.
Neem aan dat dat niet lang zal duren meer.

Geheel onverwachts toch foto's ontvangen van de bus in New York. :)
Kijk, dat helpt toch wel als je erom vraagt, ook al maken ze die niet normaal gesproken. (tenminste niet het bedrijf waar ik deze auto mee laat overkomen)

De afdekplaat voor de Pontiac cabrio is er gelukkig niet af gewaaid, hij zit nog keurig bovenop de bus.

Één van de parkeersensoren was defect waardoor het systeem niet meer werkte. (linker naast het nummerbord)
Heb de bumper erop kunnen laten zitten, had hem er zo uit.

Inmiddels de kapotte vervangen en weer één probleem minder.
Eigenlijk twee, want heb tevens de ABS module vervangen, deze werkte ook niet naar behoren.

Tijdens het rijden ging soms de auto vol op de rme op één van de voorwielen (bijrijderskant), het ABS systeem dacht dan dat het wiel slipte.
Had ook kort geleden twee foutmeldingen in het display, ABS en ESP...laten controleren door de garage werd aangegeven.
Wist dat de module al niet goed was, dus heb hem vervangen en de foutmeldingen zijn nu weg.

Dus het begint inmiddels langzaam aan een gezonde auto te worden.

Vandaag heb ik de Nissan 300ZX cabrio naar de garage gebracht die de originele uitlaat gemonteerd heeft, ze hadden het dashboard vies gemaakt en gaan ze schoonmaken.
Tevens tijdens het rijden hoorde ik de uitlaat, net of een pakking stond te vibreren elke keer tijdens het gas geven, dus daar mogen ze ook weer even naar kijken.

Heb de auto via de site van de RDW aangemeld voor een afspraak om hem op kenteken te gaan zetten, vanwege de corona onzin hebben ze pas 29 juni de eerste mogelijkheid, dus heb hem meteen geboekt.
Baal wel dat het nog een maand duurt, had eerder met de auto willen gaan rijden.
Het is niet anders, nu maar hopen dat hij in één keer erdoor komt.

Had de Nissan 300ZX cabrio naar de garage gebracht, zodat ze het dashboard nog konden schoonmaken wat ze vies gemaakt hadden na het monteren van de originele uitlaat.
Ze hebben meteen even de grote vochtvlekken op deurpanelen meegenomen. :)

Vreemd genoeg tijdens het naar de garage rijden had ik een rammel in de uitlaat bij gasgeven, dit had ik niet toen ik de uitlaat had laten monteren en naar de stalling terug reed.
Nu blijkt het in één van de einddempers te zitten.

Baal er goed van, want zo wil ik niet rijden met die rammel....dat wordt (is al) één grote irritatie.
Dus ik twijfel nu enorm of ik de afspraak bij de RDW nog moet laten doorgaan om de auto op kenteken te gaan zetten.

Ben bang dat ik weer twee originele einddempers moet gaan zoeken.
Degene die er nu opzitten zijn echt als nieuw en waren nog maar weinig km's mee gereden, dus dit valt tegen om een rammel in één van de twee te hebben.

Zijn er geen bedrijven die dit kunnen oplossen dat iemand weet?
Wellicht een bepaalde vloeistof erin kunnen laten lopen die uithard, zodat het inwendige wat los zit weer vast komt te zitten?
Of breng ik nou een nieuw idee op de markt? :)

Terug
Bovenaan