Mijn Xedos collectie, filmauto's + overige speeltjes

Heel gaaf! Vraag me alleen altijd af of de speling op het stuur echt zo groot is als B.A. ons altijd deed vermoeden door hoe hij altijd met zijn stuur wiebelde, haha. :p

Hoe is het met de Portugal plannen? Of heb ik daar overheen gelezen?

Zit wel vrij veel speling op een Amerikaanse auto, tenminste wel degene die ik heb gehad, alleen de '82 Pontiac Trans AM viel wel mee.
Mijn 1964 Mustang cabrio die ik heb gehad was net zoals BA rijdt in de bus, daar moet je aardig aan het stuur draaien om een bocht om te gaan....en dan weer héél snel terug draaien! :)

Ik ben meteen begin dit jaar bezig gegaan met het in handen krijgen van de originele bouwtekeningen van het huis wat ik wil bouwen.
Heb gisteren bericht terug van het gemeentehuis in Portugal dat ik ze mag hebben en ophalen of toegestuurd kan krijgen, dus dat is heel positief.
Had verwacht dat men moeilijk zou gaan doen of dat het eeuwig zou gaan duren, maar had toestemming van de architect dat ik de tekeningen mocht gebruiken, dus wellicht heeft dat geholpen dat ik ze straks heb.

Zodra ik ze heb dan wordt de volgende stap een aanvraag indienen voor een bouwvergunning....met onbepaalde tijd.
Anders ben ik verplicht binnen een bepaald aantal jaren te gaan bouwen.

Mijn doel is voor volgend jaar mei hopelijk de bouwvergunning rond te hebben, dan pas kan de ruïne plat...eerder niet.
Als ik hem nu weg haal, dan mag ik nooit meer iets bouwen.

In ieder geval, volgend jaar ga ik sowieso mijn buurman weer aan het werk zetten met zijn bulldozer, er mag nog één verdieping naar beneden afgegraven worden bij de ruïne.
Hoogst waarschijnlijk wil ik ook een stuk laten afgraven om een grote garage te gaan realiseren voor mijn speelgoed. :)
Scheelt weer een behoorlijk bedrag per jaar als ik geen stallingsplekken meer hoef te huren.

Vind dat altijd mooi hoe BA zijn best moet doen om het beest te temmen bij normaal rijden zeg maar, haha.

Goed nieuws uit Portugal, maar gaat dus nog wel aardig aantal jaren duren voordat je die kant uitgaat. Zo'n grote garage onder het huis is iig een droom van iedereen hier denk ik. :LOL:

Wil eerst de belangrijkste dingen voor elkaar hebben voordat ik de stap naar Portugal maak....wat inhoudt...eerst de onderste verdieping van het huis bouwen, zodat ik een douche, wc en een tijdelijke keukenblok erin kan zetten en zo een leefbare ruimte heb.
Daarna een boorgat voor eigen water met pomp werkend op zonnepanelen en twee septic tanks, eentje voor schoon en eentje voor vies water.
Dit wil ik toch wel in circa drie jaar proberen te realiseren, zodat ik daarna die kan op kan gaan verhuizen.

En dan wordt het verder sparen en bouwen aan het huis, oprit, etc.

Wil eerst even iets simpels bouwen om auto's in te kunnen stallen, een garage onder de grond is het makkelijkst, heb ik de grond als muren zeg maar en moet ik alleen een plat dak en één wand (voorkant) maken met deuren.
Wordt wel een garage circa 30 meter achter het huis gelegen.

Heb veel zitten na te denken en heb iets besloten, heb enkele auto's puur voor het hebben voor de collectie, eentje daarvan in de zeldzame '82 Pontiac Firebird cabrio.
Heb besloten deze op te geven om zodoende samen met de verkoop van de 1990 Nissan 300ZX twin turbo een volgende filmauto te kunnen aanschaffen.

Dus mocht iemand belangstelling voor de Pontiac cabrio hebben, let me know!

Ik was van plan er een KITT (Knight Rider) cabrio versie van te maken maar ik vind het te zonde om aan deze te gaan prutsen.

Ben benieuwd of er een beetje mensen op af komen, lijkt me een lastige auto voor NL. Maar ja, wie weet komen ze uit de rest van Europa natuurlijk. :p Snap wel dat je er toch geen KITT cabrio van maakt, hij oogt best wel goed.

Ik snap het dubbel gevoel. Een strakke auto zou ik nooit verbouwen en ten alle tijden richting origineel 'restaureren'.
Succes met de verkoop, ik heb er verder niks mee (y) (in tegenstelling tot je laatst aangeschafte auto zonder dak :D)

Het zeker een zeer goede en mooi ogende auto, interieur moet alleen opnieuw bekleed worden voor en achterbumper nieuwe spuitbeurt en dan is hij echt heel netjes.

Om de volgende filmauto te bereiken moet ik hem wel verkopen helaas, want het is niet bepaald een goedkope die ik wil.
Ben nu aan het kijken het het lukt om de Pontiac cabrio en de Nissan 300ZX twin turbo ertegen te kunnen ruilen met iemand.

Je wilt een DeLorean, begrijp ik?;) Ik denk toch dat het realistischer is om de auto's los van elkaar te verkopen. Een particulier moet maar net in beide auto's geinteresseerd zijn, en ik betwijfel of voor een handelaar een ruil een profijtelijke deal zou zijn (goede Deloreans gaan inmiddels wel voor een halve ton of meer).

Ja!..ben je snel achter gekomen! :D

In de US zijn ze goedkoper dan hier.
Heb er al eentje op het oog in New York in redelijk nette staat, maar heb nog geen reactie terug ontvangen van de verkoper.

Ik bied de auto's ook apart aan, maar nog geen succes met de verkoop tot nu toe.

Heb op dit moment deze op het oog, maar heb nog geen idee of het hem wordt.
Hangt helemaal van de staat en van de verkoper af....of hij haast heeft met de verkoop of niet.
Zo niet, dan kan ik wel wat regelen.

1981 DeLorean DMC-12

The car runs perfect.
Never been in an accident.
Garage kept since purchase.
DVD player, CD Player, Leather Seats,Air Conditioning, Power Locks, Power Windows.
Mileage 41,747 miles

[url=https://postimages.org/]

[url=https://postimages.org/]

Heerlijk om de mogelijkheden (ruimte, geld) hiervoor te hebben en ook te gebruiken! Leuke bijzondere hobby. Ik heb trouwens erg mijn best gedaan om mijn vrouw warm te maken voor de 300ZX.. maar helaas! Niet eens de kleur (wat bij haar vaak meespeelt) maar de voorkant.. :cry: succes met de aankopen en verkoop!

De ruimte (geld) heb ik er alleen maar voor als ik twee auto's verkoop...helaas.

Ach jammer, neem haar anders een keer mee om samen de Nissan te komen bekijken, wellicht veranderd ze van gedachten als ze hem "live" ziet. ;)

Heb de verkoper de grote vraag gesteld of hij de auto kan en wilt vasthouden voor mij na een kleine aanbetaling, wacht nu op antwoord.

Tevens een wijziging in het plan, heb besloten om de zeldzame Pontiac te houden en toch om te gaan bouwen als KITT replica (ja die was er ook als cabrio in het einde van de serie)...

De 2001 Mercedes CLK cabrio gaat in de verkoop, wil alleen nog even een ander stuur aanschaffen, zodat ik de houten versie kan houden + de cabriokap nog werkend kan maken.
Die zou het op zich weer moeten gaan doen nu ik een andere cabriokap module heb.

Het is jammer maar de CLK kan ik toch niet invoeren in Portugal aangezien het dan circa 18.000,- euro kost!
Één auto is gratis, maar dit gaat de Nissan 300ZX cabrio worden.

Dus mocht er iemand zijn die belangstelling heeft voor de CLK cabrio, laat maar even weten.

De DeLorean is van een echte liefhebber, dus als het lukt om deze in handen te krijgen, dan heb ik denk ik een goeie te pakken. :)

Geweldige Lorean! Zou gaaf zijn als deze in je collectie komt.

Maar euhm, €18k om die CLK in te voeren? Leg uit? :eek:

BartM94 zei:
Maar euhm, €18k om die CLK in te voeren? Leg uit? :eek:

Daar ben ik ook benieuwd naar! :eek:

Gaaf zo'n DeLorean, ben heel benieuwd of je eruit komt met die verkoper!

Geen idee hoe ze dat berekenen, zo'n torenhoog bedrag aan invoerkosten.
Ik kan zelfs niet een auto vanuit de US invoeren in Portugal, slaat volkomen nergens op natuurlijk!

In NL kan je zoveel auto's halen uit de US of andere landen als je wilt.
Kortom, is het heel krom.

De verkoper van de DeLorean heeft gezegd de auto wel voor mij vast te willen houden na een aanbetaling.
Ben zelf nog niet zo overtuigd ervan, maar het lijkt erop dat het gaat lukken.
Probeer nu de betaling te regelen, is altijd een gedoe naar het buitenland, Amerikanen zijn niet zo gewend met een bankoverschrijving.

De Mercedes CLK cabrio is hoogst waarschijnlijk verkocht, hij gaat naar Albanië. :)

De eerste DeLorean die ik vond bleek een Scam te zijn, de tweede die ik vond bleek ook een Scam te zijn...dus gaat lekker zo.
De prijzen zijn eigenlijk net een klein tikkie te hoog, zou het wel redden om er eentje te kopen maar dan nog met wat lichte werkzaamheden.
Maar dan zou ik nog een standaard DeLorean hebben en moet dan nog beginnen met de ombouw naar een Back to the Future DeLorean, onderdelen ervoor zijn behoorlijk prijzig!

Dus, ik heb wederom zitten nadenken en heb besloten voor een andere filmauto te gaan en in de toekomst :) een DeLorean te kopen.
Wat ik ga aanschaffen is er nog niet in Nederland, België en Duitsland volgens mij ook niet maar kan het mis hebben.
Hoe dan ook, het wordt een hele gave auto!!

Zodra ik hem besteld heb, zal ik hem onthullen.

De koper voor de CLK is hoogst waarschijnlijk een oplichter, dus de Mercedes is niet verkocht en gewoon beschikbaar.
Damn!...het is verschrikkelijk, alleen maar oplichters met auto's.

Klopt, maar heb ze al gevonden, dus mijn vraag was niet meer nodig. :)

Baal er inderdaad van, dacht ik de CLK voor een mooie prijs verkocht te hebben, gaat het helaas niet door.

Het is waarschijnlijk een speld in de hooiberg waar ik naar ga vragen maar ga het toch proberen! :)

Heeft of weet iemand misschien een '67 Chevrolet Impala met een 327 V8 AUT?
Niet in een mooie staat, graag een barrel van een ding en liefst wel dat het nog rijdt of eventueel makkelijk rijdend te maken is.

Heb op zich alleen een rijdend chassis ervan nodig.

Wel een 64 Impala gezien, dacht iets van rond de 10k in ponden, nog even gezocht op de classics sites hier in het VK maar helaas niks voor je tegengekomen.

Vervelend al die oplichters, ben er zelf ook bijna ingestonken. Kwam een auto tegen voor goede prijs maar niet te gek goedkoop. Maar je kan hier in het VK een lening, niet op persoon maar op de auto doen. Ik betaal altijd voor een klein onderzoek en daar kwam uit dat er inderdaad net een lening op het ding gestart was. Dus als je de auto komt koop je ook de lening mee. Dat kan je wel aanvechten maar dat kost een hele hoop gezeik. Oppassen dus.

Ik zoek echt een rijdend wrak op wielen, aangezien ik alleen het chassis ervan nodig heb om een filmauto op te gaan bouwen.
Zal het hoogst waarschijnlijk in de US moeten gaan zoeken, maakt het alleen wat duurder in verband met transport kosten.

Heb vandaag een nieuw achterraam binnen gekregen voor de Pontiac Trans AM, eentje zonder achterraamverwarming erin. (heeft KITT ook)

Moet alleen nog een keer goed gepolijst worden om alle krasjes eruit te halen.
Tevens een juiste motorkap voor de KITT cabrio is opgestuurd vanuit Spanje, deze zal ik wellicht volgende week ontvangen.

Ben er op dit moment druk mee bezig om van alles en nog wat te regelen voor de filmauto's.
Als het goed is heb ik ook een juiste set achterlichten en spoiler geregeld voor de KITT cabrio.

Ben ook aan het rondkijken voor een klusplek voor minimaal één auto, maar dat is nog niet makkelijk.

De motorkap uit Spanje is binnen!

Het metalen plaatje wat op de bovenkant zit missen de moertjes om het vast te zetten, dus vandaar dat hij wat uitsteekt.
Met moertjes ligt hij mooi vlak op de motorkap.

Ik verwacht volgende week zaterdag naar de stalling te gaan om de motorkap en het achterraam te brengen, ze staan nu alleen maar ruimte in te nemen in mijn schuur.
De motorkap zet ik meteen op de cabrio.

Heb wellicht ook nog een set correcte spatborden geregeld met luchthappers erin...

Kapjes missen, deze moet ik nog naar op zoek gaan.
Kan de spatborden met mijn nieuwe A-team bus laten overkomen vanuit de US.

Dat had ik even gemist, A team bus? Super cool! Dikke vette CMG!

Leuke vorderingen, ik ben benieuwd. Ik moet de uitzending met de cabrio nog eens terug kijken, welk seizoen was dat?

Ja, heb een nieuwe A-team gekocht maanden geleden, een identieke aan de serie.
(GMC) :)

De KITT cabrio was in de laatste 3de en 4de seizoen dacht ik, in ieder geval de 4de.
Bij de volgende filmauto ga je denk ik helemaal uit je dak!! ;)

Jammer van de DeLorean, maar helaas veel van die oplichters actief op het internet met auto's. Ben benieuwd naar de KITT cabrio, wist niet eens dat die er geweest is, misschien toch nooit verder gekomen dan de eerste seizoenen, haha. Ben benieuwd naar de volgende filmauto waar je dat chassis voor nodig hebt. :eek:

Had drie DeLorean's gevonden voor een nette prijs, geen van ze waren eerlijke advertenties.

De volgende filmauto ben ik al druk mee bezig qua onderdelen zoeken, etc. is op de Ferrari Daytona van Miami Vice de enigste auto (voor zover ik weet) die ook Ferrari achterlichten heeft.

Weet je het al welke het wordt? :cool:

Diante, er zijn misschien wat Corvette eigenaren hier die als het kan wat banden in de Vs willen kopen voor in je A/team bus naar NL? Zou dat kunnen?

Het is geen Ferrari Daytona replica, maar een andere auto met Ferrari achterlichten.
Kleine hint...

:)

Banden meenemen is geen enkel probleem, er is alleen een puntje....ik weet niet wanneer het precies wordt dat de bus kan komen.
Moet eerst mijn twee auto's verkopen + moet nog wat onderdelen zoeken voor mijn volgende filmauto (velgen en stoelen) en voor de KITT cabrio de afdekkap.
De afdekkap wordt gemaakt bij een polyesterbedrijf alleen die is nu gesloten vanwege het corona virus, het is niet bekend wanneer die weer open gaat.

Misschien dat het eind zomer pas zover is, maar voor hetzelfde geldt wordt het pas begin volgend jaar.

WOW! Ik ben benieuwd. Ik denk deze (wist overigens niet dat hij Ferrari achterlichten had):

6592f306f7c7f45bf6db8085b1342db5.jpg

Overigens ben ik bij elke zoektocht naar een auto gedurende het proces wel eens ergens een oplichter tegen gekomen. Zeker als je op afstand koopt is de kans altijd aanwezig. Bij de Volvo was er bijvoorbeeld eentje waar een lening op zat zonder dat dit gemeld werd (die kunnen hier met de auto mee gaan als je niet oppast en koop je dus een auto plus de schuld van de lening), bij de Alfa kwam ik een Jaguar tegen die in het buitenland woonde en hem zou sturen na een aanbetaling (ja, ja) en zo kan ik nog wel even doorgaan. Oppassen dus!

C-button! Juist ja dat was ik vergeten, hij is er idd een aantal seizoenen geweest als cabrio.

Ja, het stikt van de oplichters helaas.
Komt waarschijnlijk, omdat de politie ook maar geen vinger uitsteekt ernaar om er iets aan te doen.

Jep, de C button!
Heb vandaag de motorkap en zonneklepjes van de cabrio al afgehaald, kan volgende keer de juiste motorkap erop.

Dat is hum!....de '89 Batmobiel!
Ik heb op dit moment twee body kits op het oog, eentje ervan gaat het worden.

Het is letterlijk en figuurlijk een groot project, heb hierbij alle hulp nodig die ik kan krijgen, zodat het geen 10 jaren plan wordt.
Mijn doel is om het in 1 a 1,5 jaar een rijdende batmobiel te hebben die van buiten klaar is.

Het uitendelijke restultaat moet worden zoals deze, de originele...

Tevens wordt het nog de vraag of ik het voor elkaar krijg om hem goedgekeurd te krijgen bij de RDW, zodat ik er ook daadwerkelijk de weg mee op mag.

Rdw goedkeuring kun je vergeten. Alleen al die uitstekende delen. Zo'n Batmobile is gaaf, maar daar hoort een trailer bij voor transport, kan mooi achter je Ateam busje.

De originele was gebouwd op twee '67 Chevrolet Impala chassis.
Wil proberen dezelfde auto te gaan zoeken om de mijne ook op te bouwen, maar dan op eentje.

Heb de RDW een e-mail gestuurd in verband met de wijzigingen aan het chassis om de auto te kunnen bouwen, wat op zich niets anders is dan een kitcar.
Uitstekende delen zitten er niet echt veel op, er zijn andere regels waar aan voldaan moet worden.
(herkenbaarheid van het chassis, lichtdoorlatendheid van de ramen, etc. en de standaard APK punten.

Er is ook een vooronderzoek mogelijk, dan wordt alles eerst vastgelegd voordat de veranderingen gaan plaatsvinden, zodat de RDW al vooruit de herkenbaarheid weet van het chassis, etc.

Mocht het allemaal niet lukken, dan wordt het inderdaad een auto voor op een trailer., maar ik ga er eerst alles voor uit de kast halen wat nodig is om te proberen hem straat legaal te krijgen uiteraard. ;)

Ik bewonder je optimisme, maar wat denk jij van die kogelvorm, midden in de grille? En die vleugels aan de achterzijde? Dat worst niet afgedekt dooor een bumper. Hoe dan ook een mooi project.

Terug
Bovenaan