Mijn Xedos collectie, filmauto's + overige speeltjes

De Pontiac ben ik heel snel kwijt, dat gaat geen probleem worden.
Heb geen haast met de eventuele verkoop ervan, wat hij opbrengt is alleen voor het huis te realiseren en gaat niet naar iets anders toe.

Ben nog bezig het voor elkaar te krijgen om iemand te vinden die het graafwerk kan doen.
Heb een telefoonnummer gekregen van de eigenaar van een graafmachine die ik zag staan bij een bedrijf, wellicht wordt dit iets.
Er moet nu wel iets gaan gebeuren op korte termijn.

Alleen de bus nog weg krijgen.
Heb vervangende velgen erop gezet voor die gelukkig pasten.

In verband met de zilveren Xedos 6, de garage heeft iemand die belangstelling ervoor heeft al.
Ze moeten een reparatie doen aan de auto om hem door de APK te krijgen (dinsdag of woensdag komt het onderdeel binnen), het is mij niet echt duidelijk hoe het daarna verloopt, of ik dan de auto kan overnemen of dat de andere potienciele kopers eerst voor gaan.
Wordt spannend dus!

Laatst bewerkt:
Is jouw eigen graafmachine geen optie meer?

Op dit moment niet.
Als ik hem laat repareren en er gaat weer iets kapot, dan staat aĺles stil en dst kan niet.
Ik ben hier maar een bepaalde tijd en daarin moeten de dingen gebeuren.Lekker laten gaan en leg jezelf gelijk een auto koop stop op.Alle aandacht naar het bouwen van je huis!

Lekker laten gaan en leg jezelf gelijk een auto koop stop op.
Alle aandacht naar het bouwen van je huis!

Het is puur een ruil, mijn Mercedes SLK de deur uit en de Xedos 6 komt binnen, dus ga nu niets meer "erbij" kopen.
Mocht ik de Xedos mislopen, dan ga ik hem alsnog verkopen en gaat het geld naar de garage bouwen.

Tot die tijd staan al die auto's buiten?

Ja, maar dat is geen probleem, omdat ik aanwezig ben, dus ze staan er niet onbeheerd.

Ik heb bijenkasten op mijn terrein staan en de bijenman is net geweest, heb hem gevraagd of hij iemand weet die de graafmachine kan repareren.
Hij laat het mij weten als hij iemand gevonden heeft.

Dinsdag ga ik langs een bandenbedrijf om te kijken wat de kosten zijn om de twee kapotte banden te vervangen, als de prijs goed is dan laat ik het meteen doen.
Daarna ga ik naar een ander bedrijf voor een offerte voor het vervangen van de hydraulische leidingen.
Volgens mij kunnen ze ook staalconstructie's maken, zo ja, dan ga ik daar ook een offerte voor opvragen voor de garage.

Tevens ga ik kijken wat de kosten zijn ervoor als ik het in Nederland laat maken en naar Portugal laat transporteren.
Heb degene die de graafmachine heeft getransporteerd gevraagd wat de kosten ervoor zijn, wellicht kan ik meteen de Duitse donker grijze Xedos 6 mee laten nemen en de motorkap van de Pontiac cabrio.

Heb zes nieuwe dakplaten voor de garageboxen besteld, deze zullen spoedig geleverd worden.
(Ga twee extra boxen aanbouwen)

De zilveren Xedos 6 is gereserveerd, aankomende week de betaling overmaken en de auto op naam zetten en dan laat ik hem ophalen door iemand die auto's kan transporteren.
Dus eenmaal terug in Nederland heb ik weer mjjn favoriete auto als dagelijks vervoer!
(Zal uiteraard wel het "open" rijden missen maar dat komt wel weer een keer, heb nog twee mooie cabrio's in Nederland staan.)

Het wil niet echt lukken om foto's te posten en video's.
De foto's die ik gepost heb komen van mijn Iphone, vind de kwaliteit niet echt wat.
De foto's die ik met mijn gewone camera gemaakt heb kan ik niet overzetten op mijn externe harde schijf, de computer van het overheidsgebouw reageerd niet als ik mijn camera aansluit erop, geen idee waarom.

Ga binnenkort langs familie, is kijken of hun het wel voor elkaar krijgen, dan heb ik meteen mijn memorykaartjes van mijn camera weer leeg.

Ja, nog één keer de garageboxen opzetten, hopelijk volgend jaar kan ik ze verkopen als ik het eerste deel van de garage gebouwd heb.
Ze komen op de plek waar nu de graafmachine staat.
Het deel gaat nog vergroot worden aangezien ik een nieuw pad ga maken ernaar.
Het oude pad ligt op de plek waar de nieuwe garage komt.
Zal kijken of ik een video kan posten, dan wordt het wat duidelijker.

Alvast een foto...

Het nieuwe pad gaat meer naar rechts, komt aan de rechter kant van de kurkboom.

Het deel waar de graafmachine staat wordt uiteindelijk een plein voor de nieuwe garage.
Dit plein zoals ik het even noem voor nu wordt rechts nog dieper, dan krult het nieuwe pad straks om de kurkboom heen.
De graafmachine moet niet achter de garageboxen komen te staan, anders krijg ik hem er niet meer weg.

Laatst bewerkt:
Had het leuke bankje gekocht in Faro, mijn familie had het opgehaald voor mij aangezien ik toen in Nederland zat.
Vond het zo'n snoepie.

De eerste persoon voor het graafwerk is langs geweest en gaat nu een offerte maken.
Hij maakt één offerte zei hij, voor het graafwerk, houten omlijsting voor het beton gieten en het betongieten zelf.
Ben benieuwd waarmee hij komt, hoop spoedig meer te weten.
De tweede persoon moet nog komen, ik wacht nu op een berichtje van hem.

Mooi hopen dat het in je budget past..kan je voorwaarts

Hij zag de Mercedes CLK cabrio staan en vroeg vrij snel of hij hem kon kopen.
Eerst kijken met wat voor offerte hij komt, wellicht dat hij belangstelling heeft voor een deal met mijn blauwe SLK die ik nu van plan ben te gaan verkopen, dat zou het mooiste zijn.
De CLK cabrio ga ik niet weg doen.

De zilveren Xedos 6 is inmiddels opgehaald en wordt rond 15.00 uur geleverd bij vrienden in mijn woonplaats.

Het is eindelijk gelukt om video´s over te zetten op mijn externe harde schijf van mijn Iphone, dus hierbij alvast twee video´s van het lossen van de twee Xedossen 6!

Laatst bewerkt:
Ook weer een mooie erbij (y) Vond vandaag nog een foto van onze 626 die mijn ouders nieuw kochten in 1996.

LvaEDkv.jpeg

Laatst bewerkt:
Degene van het bedrijf die wellicht het graafwerk gaat doen gaat nog een tweede keer komen en neemt dan de persoon mee die op de graafmachine zit, dan pas kan hij blijkbaar een offerte maken.
Hij zou eergisteren komen en is niet geweest, hij zou gisteren komen...dacht hij, maar is wederom niet geweest, dus dat gaat lekker zo.

Inmiddels een derde persoon door gekregen van de bijenman die naar de graafmachine gaat kijken en die komt morgen ochtend....
als het goed is.

Degene van het bedrijf die wellicht het graafwerk gaat doen gaat nog een tweede keer komen en neemt dan de persoon mee die op de graafmachine zit, dan pas kan hij blijkbaar een offerte maken.
Hij zou eergisteren komen en is niet geweest, hij zou gisteren komen...dacht hij, maar is wederom niet geweest, dus dat gaat lekker zo.

Inmiddels een derde persoon door gekregen van de bijenman die naar de graafmachine gaat kijken en die komt morgen ochtend....
als het goed is.

Ik zie mezelf daar ook wel wonen. Fijne plek.

Het is er geweldig, de bijen hoor je om je heen zoemen, ik heb kikkers die kwaken, vooral ´s avonds is het een heel kikker orkest, echt leuk om te horen en de rust om je heen.

Degene voor de graafmachine is geweest en heeft het probleem gevonden waarom hij niet wil starten! :)

Dit onderdeel gaat de diesel doorheen en wordt verspreid over vier leidingen, twee van de vier komt geen diesel uit...

Na veel starten was de accu leeg en hij heeft die nu meegenomen om hem thuis op te laden en komt morgen ochtend weer.
Dus het is positief, het probleem is gevonden.
Laten reviseren is duur zei hij, gaat zo 1000,- euro of meer kosten, dus even kijken of ik een goede kan vinden.

Nog een video van de locatie waar de graafwerkzaamheden moeten gaan gebeuren en de nieuwe garage gaat komen.

Als het goed is ontvang ik dit weekend de offerte, nou....het zal mij benieuwen.

als het goed is.

Whaaa ik ken iemand van het Autoweek Forum met een lap grond in Portugal, een hele file auto's en een bijenman. Hoe cool is dat? :cool:

Whaaa ik ken iemand van het Autoweek Forum met een lap grond in Portugal, een hele file auto's en een bijenman. Hoe cool is dat? :cool:

Hahaha!!! :ROFLMAO:...en een leuk bankje om op te relaxen. :p

Wie weet, als mijn huis een keer staat, dat ik misschien ook nog mensen uitnodig om gratis vakantieverblijf aan te bieden op dit geweldige stukkie grond. ;)

Laatst bewerkt:
Het moment is gekomen om de Portugese Xedos 6 op te laten halen bij de verkoper, ben nu de transport ervoor aan het regelen.

Ben ook bij het bandenbedrijf geweest voor een offerte van twee nieuwe banden, 245,- euro per stuk, dus dat tikt wel aan als je er uiteindelijk 8 nodig hebt. (Met montage op locatie komt er nog 100,- euro bij, aangezien het bedrijf 2x moet op en neer rijden ervoor.
(Eerst de velgen demonteren en meenemen naar het bedrijf, daarna nog een keer heen om de velgen met nieuwe banden weer te monteren)
Dit waren dan de goedkoopste banden, goed genoeg, omdat ik geen intensief gebruik maak van de graafmachine.

Ben tevens naar een metaal / lasbedrijf geweest om te informeren voor een metalen frame te laten maken voor de nieuwe garage.
Ik moest bij de baas daarvoor zijn die op dat moment niet aanwezig was, dus moet later nog even een keer terug gaan.

Ja, als ik hier in Portugal ben kan je veel makkelijker dingen regelen, omdat je kunt rondvragen, bedrijven persoonlijk bezoeken.
Kan niet wachten om hier te gaan wonen, dan zou alles sneller gaan, omdat dan alle energie erop gericht is ook.

Als ik terug ben in Nederland maar eens kijken hoe ik dat ga doen, eerst de dingen opruimen die nodig zijn, zoals de Xedos 9 Miller repareren, de donker grijze Xedos weer startend weten te krijgen en moet één ABS sensor vervangen bij de nieuwe aanwinst...de zilveren Xedos 6.

Dan de SLK goed maken, hemel lijmen, mistlampen die niet meer werken opeens weer werkend krijgen, wat spuitwerk en ik wil de kachelventilater nog vervangen, die begint het vaker niet dan wel te doen.
Als de auto weg gaat, dan wil ik wel dat de nieuwe eigenaar een technisch goede auto krijgt.

Zit ik alleen nog met mijn Batmobiel project, wou die in Nederland bouwen, omdat de auto dan veel sneller af is, aangezien ik zo alle bedrijven die ik nodig heb bij de hand zijn en je er tenminste afspraken mee kunt maken.
Zal ook wel een oplossing voor komen.

Zekers!

Heb degene van het graafwerk gisteren nog een bericht gestuurd of hij de offerte niet wil vergeten.

Uiteraard geen offerte ontvangen, dus dat wordt weer wachten.

Heb een bedrijf in Nederland gebeld ivm de pomp voor de graafmachine, hij zei " die zit niet verstopt".
Dat er geen diesel uit de twee linker leidingen komt klopt, twee zijn heen en de andere retour.
Er is nog een filter, dat is waarschijnlijk het probleem, deze moet schoon gemaakt worden of is kapot.
Dit is tevens een soort pompje of zo die voor druk zorgt.
Mocht hij bij de mijne kapot zijn, dan heeft degene nieuwe liggen, kosten 50,- a 60,- euro maar. :)

Dus het begint er heel erg positief uit te zien om de graafmachine weer tot leven te wekken.
Als dit lukt, dan ga ik meteen laten kijken naar het volgende technische probleem, het ronddraaien.
Straks heb ik mijn graafmachine nog eerder gerepareerd dan ik de offerte binnen heb. LOL!

Heb het oude pompje gedemonteerd, kan niet zeggen of hij goed is of niet, vies was hij niet van binnen.

Ga een nieuwe bestellen op aanraden van het bedrijf in Nederland, wie weet dat dit toch het probleem oplost.
En ja, dan zou ik wellicht al iets zelf kunnen doen.
Heb alleen geen graafbak erop, die moet nog aangepast worden.

Heb tot op heden nog steeds geen offerte ontvangen, zie straks gebeuren dat ik mijn familie weer het graafwerk moet laten doen, wat ik niet wou.
Maar dan laat ik alleen het deel doen waar de garageboxen moeten komen.
Dan ga ik mijn graafmachine in orde laten maken door degene die nu ook geholpen heeft, dan heeft hij daar alle tijd voor, totdat ik aankomend jaar weer terug kom en dan graaf ik zelf het resterende deel af.

Ik hoop dat degene spoedig alsnog met de offerte komt, zo niet, dan schakel ik mijn familie in, anders zit ik vast in Portugal, want de auto's moeten weer de garageboxen in.

Morgen wordt de Portugese Xedos opgehaald en maandag geleverd!

Laatst bewerkt:
Nee, die komen ernaast te staan, wil de gevlinderde betonvloer niet beschadigen.

De Portugese Xedos 6 is inmiddels opgehaald!

Deze boekjes krijg ik er ook nog bij...

Ben heel benieuwd naar de auto, want op foto's ziet hij er behoorlijk smetteloos uit.

Terug
Bovenaan