Micha's Dierentuin - Panda Projectjes

Mechanix zei:
Bijzonder, die kofferklepontgrendeling. Dan moet je dus altijd de deur openen voordat je de koffer kan ontgrendelen. Vraag me af wat voor redenatie daar achter zit!:)
Heb ik ook met de 75, daar kan ik alleen de kofferbak open maken met een hendel bij de voorstoel. Ik heb nu al 10x geprobeerd het logo te draaien om het slot tevoorschijn te laten komen. Maar dat werkt niet bij een 75. o_O

Hé Micha,

Beetje laat (studie..) maar leuke foto's van het Youngtimerevent! Ik heb jouw Visa en de 155 van je broer bekeken. Leuk om de forumauto's es in het echt te zien! :LOL: En ik werd niet teleurgesteld ;)

Verder veel geluk met de Pony van Rob! Ik denk dat jij wel het geschikte baasje bent voor deze zeldzame voiture. :)

Thanks Jacob! Ik hoop dat ik een goed baasje voor hem kan zijn :)!

Vond het ook tof je 106 even te bekijken, erg mooie auto!

Vandaag de Visa weer opgehaald. Uiteindelijk toch het wiellager laten doen, vanwege tijdgebrek. Iemand gevonden die het voor een bijzonder laag bedrag kon. Nu nog APK en dan na m'n tentamens volgende week flink aan de slag om het af te maken!

Leuke Pony. Ik had hem natuurlijk al eerder gezien op dit forum, maar nog niet in levende lijve. Misschien in Gemert, 3 juli, Japan Classic Day ?
Veel plezier en veilige kilometers ermee!

Bedankt Rob! 3 juli gaat helaas niet lukken, zou graag willen maar de Pony heeft nog wat werk voordat ik hem de weg op kan sturen. Daarnaast wil ik eerste de Visa afmaken, dan pas (serieus) aan de Pony beginnen. Anders raak ik het overzicht helemaal kwijt :p.

@PM zei:
Micha, gefeliciteerd met de Pony!
Thanks!

Jeej, woensdag krijg de Visa z'n APK. Kon gelukkig nog op de vorige keuring als reparatie en hoeft geen volledig nieuwe APK, scheelt weer wat centen :).

Zo, nieuwe APK zit op de Visa en die staat ook weer thuis. Eergisteren antennepootje gespoten en dashboardverlichting gemaakt. Ook nog klokje proberen te maken, maar dat is niet gelukt helaas.

Als je goed kijkt zie je dat de wijzertjes zijn geknapt in het rondje, 30 jaar oud plastic houdt overduidelijke niet van spanning. Was niet meer te lijmen, te klein.

SV13A1 by Micha Collection, on Flickr

Nieuwe lampjes geplaatst in het tellerblok. 5/15 kleintjes waren stuk, en nog een grotere die bestemd was voor het acculampje. Overigens vervangen door lampjes uit een oud Panda dashboard wat ik van de week binnen kreeg, toch handig dat het allemaal universeel is.

SV13A2 by Micha Collection, on Flickr

Ik had iets te veel los gemaakt, uiteindelijk bleek dat je het dashboard er zo uit kon klikken, schroevendraaiertje onder en boven, en hij was los.

SV13A3 by Micha Collection, on Flickr

Maar alles werkt weer!

SV13A4 by Micha Collection, on Flickr

En zondag met de Panda naar Italia A Zandvoort geweest. Was weer erg gezellig, dit jaar niet gereden op het circuit. Kostte geld in tegenstelling tot vorige jaren, maar vond het ook niet erg nodig. Even een paar uurtje rond gelopen en toen weer naar huis gegaan.

S34A1 by Micha Collection, on Flickr

S34A2 by Micha Collection, on Flickr

Vandaag weer verder gegaan aan de Visa, vooral aan de nieuwe bestuurdersdeur bezig geweest, geen foto's gemaakt daarvan. Morgen hoop ik hem af te hebben en hem erin te hangen.

Micha, ook hier geldt: Dit topic volg ik al een geruime tijd! Wat gaaf hoeveel tijd en energie jij stopt in deze auto's. Voor velen een simpele Fiat Panda, Visa of Pony, waar veel mensen ze zullen laten staan geef jij deze auto's een nieuw thuis en meer liefde dan ze waarschijnlijk ooit gehad zullen hebben. Erg stoer! Keep it up! :D

Werkende controlelampjes, hoe mooi kan 't leven zijn. (y)
Ik sluit me aan bij Brent. Het mooie is dat je net zo enthousiast vertelt over je Panda als over de E-klasse of de Ferrari.
Leuk om te zien dat autorijden echt voor (bijna) elke portemonnee is.

Jij ook bedankt! Nog zo'n leuke reactie :).

Het waren overigens vooral lampjes van het niet-werkende klokje en de kilometerteller die kapot waren. Ze branden ook altijd, best apart, zelfs als je licht uit is.

Micha D. zei:
Als je goed kijkt zie je dat de wijzertjes zijn geknapt in het rondje, 30 jaar oud plastic houdt overduidelijke niet van spanning. Was niet meer te lijmen, te klein.

Micha, alweer genoten van de dierentuin. Top de moeite die o.a. in de Visa gestoken wordt.
Wellicht een optie voor de oude wijzers: Losse klok wijzers voor € 2.99?

https://www.myxlshop.nl/diy-klok-wijzers.html?id=32928496&gclid=CNm_lIrM3s0CFQeVGwodJk8Jow

original.jpg

Altai zei:
Micha, alweer genoten van de dierentuin. Top de moeite die o.a. in de Visa gestoken wordt.
Wellicht een optie voor de oude wijzers: Losse klok wijzers voor € 2.99?
Bedankt! Ik laat het nu even voor wat het is :).

stoterstangen90 zei:
Die laten geen licht door.
Hoeft toch ook niet in principe?

Marc-827-vitesse zei:
Wat een geweldige oprit!
Thanks Marc!

Bofkont zei:
Heerlijk bezig!
Je bent ook nog verrekte handig om alles zelf zo los te maken en te fixen (y)
Dit is geen hogere wiskunde gelukkig, paar schroefjes :LOL:. Maar bedankt!

Even tussen alle oude auto's door. We zijn vrijdagavond teruggekomen van twee weken vakantie. Donderdag de 7e naar Oostenrijk vertrokken met de 350. Daar een week bij de Wörthersee vertoeft, was erg leuk maar vooral erg warm. Ook nog een dagje naar Slovenië (Bled) geweest, echt een aanrader als je in de buurt bent!

Tijdens de heenreis kwam het nadeel van de 350 naar boven, de airco deed het slecht tot niet. Ook de radio liet het regelmatig afweten, maar dat was al een bekend probleem. Zou zijn opgelost door de dealer, maar na een paar dagen bleek al dat het niet had geholpen. Op de heenweg trilden de remmen hevig bij licht remmen, maar dat is later verdwenen. Toch weer aardig wat minpunten.

Na een week richting een plaatsje buiten München getogen. De route voer via de Großglockner Hochalpenstraße, echt een aanrader als je in de buurt bent. Wel redelijk duur (€35,- per auto), maar je krijgt er veel voor terug. Het asfalt was perfect, het was uitzonderlijk rustig, het museum bovenop is best grappig (en gratis toegang). Het meest bizarre van het verhaal is dat er bovenop de top een gigantische parkeergarage van 4 verdiepingen is. En natuurlijk leuk om 30 graden en sneeuw in een paar uur tegen te komen.

Twee plaatjes van onderweg.
125jfdd.jpg

3481t07.jpg

En vanuit München nog een aantal dagen bij Rettenberg in de buurt gezeten. Vrijdagochtend naar huis gegaan, verschrikkelijk veel file en wegwerkzaamheden gehad, ik mag hopen dat ze dat een beetje op orde hebben als ze tol gaan heffen in Duitsland...

Al met al een heerlijke vakantie gehad, een aantal dagen extreem warm en een dag veel regen, verder super weer, lekker eten, aardige mensen. Niet veel te klagen :T.

Voor de vakantie de Visa een oliewissel gegeven, was niet heel erg nodig, maar kan eigenlijk nooit kwaad. Uiteraard meteen filter meegenomen.

Wat een beetje onhandig was, was dat de carterplug een vierkant gat had, uiteindelijk een oude imbus maar gevijld om hem erin te krijgen...

Ook gelijk de motorruimte schoon gemaakt (zelfs de krik) :D!

SV14A1 by Micha Collection, on Flickr

SV14A2 by Micha Collection, on Flickr

Handig, die oude oprijbokken van opa...

SV14A3 by Micha Collection, on Flickr

Ziet er van onderen allemaal nog super strak uit!

SV14A4 by Micha Collection, on Flickr

SV14A5 by Micha Collection, on Flickr

Gisteren na m'n vakantie verder gegaan met de deur. Raamhouden uit de oude deur meteen maar even geschuurd en in de zinkspray+lak gezet, kan nooit kwaad.

SV14A6 by Micha Collection, on Flickr

Erin gezet met behulp van m'n vader, het richten was nog even een gedoe omdat je simpelweg de scharnieren moet verbuigen. Of nouja, simpelweg, dat vergt nog aardig wat kracht. Maar hij zit! Ben erg tevreden, kleurverschil is miniem, de naden lopen mooi, alleen het rode biesje zit een fractie hoger. Als dat het ergste is :p.

SV14A7 by Micha Collection, on Flickr

SV14A8 by Micha Collection, on Flickr

SV14A9 by Micha Collection, on Flickr

Grille zat ik nog over in dubio: helemaal overspuiten of bijwerken met een lakstift. Uiteindelijk voor het laatste gekozen, ik had de juiste lak niet en het kostte me nu teveel werk om hem af te plakken, ik moet zeggen, het resultaat valt zeker niet tegen!

SV14A10 by Micha Collection, on Flickr

SV14A11 by Micha Collection, on Flickr

Deurpaneel erin, en klaar!

SV14A12 by Micha Collection, on Flickr

Morgen poetsen en in de wax, klaar voor de verkoop!

Je bent weer goed bezig, Micha! En toffe foto's ook weer. Vooral van je steigerende Visa. :D

Misschien dat je nog wat losse onderdeeltjes op een sloperij kunt vinden. Volgens mij heb je nog zonneklephouders nodig, en ook een veer om het deurpaneel naar buiten te duwen is wellicht handig. En daarna weer doppen om het vast te zetten. Als je geluk hebt vind je dit wel. Zit bij jou om de hoek Rutte niet? Je kunt daar eens kijken, misschien heb je mazzel. ;)

Pfoeh wat een goede tip Rob. Zo goed dat ik het meteen ben gaan doen en na 10 minuten ben ik al terug met exact de onderdelen die je noemt.

Laatste spulletjes voor het afwerken :). Stond gelukkig een C15 donor bij Rutte, dus dat kwam mooi uit.

xf7sz9.jpg

Jeetje, snel geregeld zeg.

Lekker bezig weer, Micha. Hoewel ik het wel jammer vind dat de Visa in de verkoop gaat, had die auto lekker gehouden joh. Hij is net helemaal opgeknapt. :)

De problemen van de Mercedes klinken betrekkelijk dramatisch voor zo'n moderne/nieuwe auto, trouwens. Anderzijds lijkt het mij wel een heerlijke auto om zo'n tocht mee te maken. Niks tegen 'onze' ouwe beestjes hoor, maar voor écht lange afstanden is zo'n modern blik wel zo prettig (als je daar ooit mee gereden hebt, althans).

Dankje Timon! Inderdaad, ik doe hem liever niet weg, maar soms moet je keuzes maken :). Gelukkig heb ik nog twee grote troosten staan hier :D.

En die Mercedes is erg fijn, al moet ik zeggen dat ik zowel bij de 350 als de AMG snel last van m'n rug krijg, in tegenstelling tot de Panda of de Visa, waarbij ik dat niet heb. Maar dat zegt meer over mij (en mijn lengte) dan over de auto's zelf. En ik rij ondertussen rustig 1:15 :D.

Maar nu:

Doei Grijsje, op naar een nieuw avontuur bij een nieuwe eigenaar :).

Mercedes staat inmiddels bij de garage, alweer. In iets meer dan een jaar tijd toch de 5e of 6e keer. Elke keer naar Naaldwijk, ongeveer 55 kilometer. Nu voor de radio dus, plus de airco. Duidelijk bij afleveren aangegeven dat we hem niet hoeven als de radio het niet doet. Het probleem is echter dat hij het in 'normale' gebieden het prima doet, maar als je tussen gebouwen rijdt of op een iets meer afgelegen plek je nog maar een zender hebt. Vorige keer achtte ze het genoeg de software te updaten ondanks dat mijn vader aangaf dat het daar niet aan lag.

Dinsdag de auto weggebracht. Vandaag worden we gebeld; 'ja meneer we kunnen niets vinden, hij doet het prima! U mag hem op komen halen.' 'Dus u heeft niets vervangen?' 'Nee meneer, hij doet het prima.' 'Dan hoef ik hem niet terug.' 'Ja maar meneer, hij doet het prima.' 'Heeft u hem ook getest ergens anders dan bij de dealer?' 'Nee, dat niet.'

*ZUCHT*

De airco van de Mercedes is inmiddels gevuld, die was gelukkig alleen leeg en niet kapot. Verder gaan ze hem voor een grote testrit meenemen terwijl hij helemaal wordt uitgelezen om te kijken of ze iets kunnen vinden. Ben benieuwd!

Volledig terechte reactie. Ik heb een simpel autootje met simpele speakertjes, maar ik wil toch echt wel gewoon een muziekje kunnen luisteren. Ik hoop dat ze iets vinden. Of beter nog, ik hoop dat ze het herstellen.

En dan noemen ze die Duitse taxi 'premium'. Belachelijk! Maar mooi dat men nu al wat meer meedenkt.

Wel echt een goede tip van die airco. Even denken, wie kwam daar enkele weken geleden ook al mee, toen gezinnetje D. levend dreigde te verbranden?

De Mercedes is inmiddels getest, ze konden niets concreets vinden, maar er zijn (nu al...) twee nieuwe antennes besteld die geïnstalleerd gaan worden. Er gebeurt tenminste iets (y).

Zondag met de Visa naar Oldtimerfestival op Zandvoort geweest, was weer erg geslaagd. Helaas nog niet verkocht, nog even geduld hebben of toch de vraagprijs omlaag doen? Lastig lastig.

EDIT: Typo.

De E350 is inmiddels terug, twee antennes vervangen, en er zat nog een voedingskabel klem/bekneld. De airco is onder coulance gevuld, dus dat is een mooie meevaller :).

Die Visa is een net exemplaar, daar ligt het niet aan.
De markt voor een bijna 30 jaar oude Citroën Visa is niet zo groot en het is ook nog vakantietijd.

De kilometerstand krijgt van de RDW de onderstaande vermelding:
Geen oordeel

Toelichting De tellerstand van dit voertuig heeft van de Stichting NAP het oordeel 'onlogisch' gekregen. Het kan zijn dat de teller is teruggedraaid. De RDW mag het oordeel 'onlogisch' alleen geven bij metingen na 1 januari 2014 en geeft daarom 'geen oordeel' over de betrouwbaarheid van de gehele reeks tellerstanden van dit voertuig.

Daarmee vervalt de extra waarde voor de lage kilometerstand, dat is jammer.

Rob0032 zei:
De grote vraag blijft echter staan: zijn de problemen nu verholpen?
Dat valt nog te bezien, maar tot nu toe wel.

spyderweb zei:
Geen oordeel

Toelichting De tellerstand van dit voertuig heeft van de Stichting NAP het oordeel 'onlogisch' gekregen. Het kan zijn dat de teller is teruggedraaid. De RDW mag het oordeel 'onlogisch' alleen geven bij metingen na 1 januari 2014 en geeft daarom 'geen oordeel' over de betrouwbaarheid van de gehele reeks tellerstanden van dit voertuig.

Daarmee vervalt de extra waarde voor de lage kilometerstand, dat is jammer.
De onlogisch stempel is heel logisch. De auto heeft lange tijd stilgestaan bij een dealer. Dan krijg je dat al. Iedereen die de auto heeft gereden zal beamen dat de auto aanvoelt als een auto met weinig kilometers. Sowieso denk ik dat een lage kilometer stand weinig waardevermeerdering geeft, ik denk dat de algehele staat veel meer zegt. Je kunt ook een auto hebben met 20k kilometers die altijd buiten heeft gestaan...

De algehele staat is zeker belangrijker, evenals het onderhoud van de afgelopen jaren.
In dat opzicht is het zeker een goede aankoop en met zo'n lage kilometerstand zelfs een koopje.
Als je de prijzen ziet die worden gevraagd voor bijvoorbeeld een AX, dan is de jouwe echt goedkoop.

Voor zover ik weet, zou het niet moeten uitmaken dat de auto een tijd heeft stilgestaan.
De melding 'onlogisch' wordt alleen gegeven, als de tellerstand niet oplopend is.
Je kunt een overzicht opvragen om te kijken of er een keer een verkeerde tellerstand is doorgegeven en een verzoek indienen om dit te corrigeren.

Aan de andere kant snap ik dat je de moeite niet zou nemen, omdat de auto niet voor een topprijs wordt aangeboden.
Als je pech hebt komt de auto in de handen van een handelaar, die de auto voor het dubbele te koop zet.

Zo, de Visa is verkocht :). Hij komt terecht bij een liefhebber die meerdere mooie auto's heeft. Alleen nog even een wiellager laten vervangen, dus hij blijft nog heel even hier staan.

Gefeliciteerd! Mooi dat 'ie goed terecht komt.
Dan kun je je nu volledig richten op het lichtgroene beestje :)

Gefeliciteerd Micha! Dat ging toch nog best snel gegaan! Mooi dat ie bij een liefhebber komt!

Bedankt heren. Ben heel blij dat hij verkocht is. Goed prijs voor gekregen, de koper en ik allebei tevreden. Hij wou alleen nog graag het linker wiellager vervangen hebben dus dat moet ik nog even laten doen. Naar alle waarschijnlijkheid begin september pas afleveren (ivm vakanties).

Gefeliciteerd met de verkoop! Jammer dat 'ie het veld heeft moeten ruimen, maar ergens ook begrijpelijk. Op die manier (en met de opbrengst) kan de Pony de aandacht krijgen die 'ie verdient. Ik ben benieuwd :cool:

Bedankt allemaal! Voor mij is de zomervakantie alweer bijna voorbij, dus ik weet niet hoeveel aandacht ik de Pony nu nog kan geven. Maar ik wil hem in ieder geval zo snel mogelijk APK gekeurd hebben zodat ik er van kan genieten. Dan zien we wel weer verder :).

Werd net wel gebeld door iemand die interesse had in de Visa, helaas voor hem :D.

Vandaag de radiobedrading van de Panda opnieuw aangelegd, dat was zo'n ontzettende bende. Gelijk de hangmat weer gerepareerd, daar was een stuk uitgescheurd.

Lekker bezig. De Visa is nog snel weg zo. Lekker hoor, dan je je lekker richten op de Pony (en de radio van de 350).

Terug
Bovenaan