Micha's Dierentuin - Panda Projectjes

Updateeeeeeeeee.

Vorig weekend naar het Youngtimer event geweest met de Visa, was erg leuk en gezellig!

SV12A1 by Micha Collection, on Flickr

Donderdagavond even de mat achterin de Visa klaar gemaakt. Kan dat ook van de lijst af!

SV12A2 by Micha Collection, on Flickr

En 58K kilometers op de teller kunnen zetten! Inmiddels dus 3.300 kilometer mee gereden, best veel voor mijn doen :).

SV12A3 by Micha Collection, on Flickr

En nog een paar sfeerplaatjes ;).

SV12A4 by Micha Collection, on Flickr

SV12A5 by Micha Collection, on Flickr

SV12A6 by Micha Collection, on Flickr

SV12A7 by Micha Collection, on Flickr

Bedankt trouwens nog Rob! Ik had je reactie gemist.

Afgelopen zondag de KVS vervangen, dat was wel behoorlijk nodig! Het hele systeem met een tuinslang door gespoten en daarna met behulp van een oude binnenband inclusief ventiel en een fietspomp zoveel mogelijk water weer eruit gespoten zodat er meer KVS in kon.

Zo zag de KVS eruit die eruit kwam.

SV13A1 by Micha Collection, on Flickr

Gisteren naar Rotterdam gereden en samen met Twan de Visa die daar op de sloop stond gaan bewerken. Een slijptol ter hand genomen en gaan bikkelen op de achterkant.

Zo was hij toen we aankwamen.

SV13A2 by Micha Collection, on Flickr

En zo toen we weg gingen.

SV13A3 by Micha Collection, on Flickr

Mijn Visa is daar redelijk slecht, dus dit is een mooi en roestvrij vervangstuk. Overigens ook alle deurrubbers, achterklepslot en een chromen CX wieldop (leuk om een klok van te maken :D) meegenomen.

En nog een sfeerplaatje.
SV13A4 by Micha Collection, on Flickr

En 7 juni naar de APK. Spannend :).

Bedankt wederom Rob :). Wordt wel een eentonig topic zo, jij en ik :p.

Gisteren m'n nieuwe rubbers maar eens geplaatst. De achterklep was al een tijdje vochtig, heel vervelend, want natuurlijk niet echt bevorderlijk. Ik heb geen idee waar het aan ligt, maar voor de grap maar eens het achterklep rubber vervangen. Kijken of dat wat zoden aan de dijk zet. Het kan uiteraard liggen aan de roest onder de achterklep, maar dat heb ik nu gewoon dicht gemaakt. We gaan kijken of het rubber helpt.

Die van beide achterdeuren was nog in goede staat dus dat is vooral een kwestie van reserve.

Waar ik me aan ergerde waren de beide voordeurrubbers. Die waren gescheurd net onder schouderhoogte en aan de onderkant waar de rubbers samenkomen (exact op de plek waar je langs/overheen gaat met je voet als je instapt, ook niet echt handig. De nieuwe rubbers hadden dat niet/een stuk minder. In ieder geval, gisteren het rubber van de bestuurdersdeur eruit gehaald (overigens ook echt geen spatje roest daaronder, helemaal strak), nieuwe erin; te kort. Ook na dik een uur met een föhn en oprekken nog steeds niet lang genoeg, toen maar opgegeven en het oude rubber weer terug gezet. Dat heeft m'n vader nu gelijmd. Wel zonde van de tijd geweest. Volgende keer beter opletten als ik een rubber uit een sloopauto trek. Gelukkig had ik vanmiddag in 5 minuten het rubber van de bijrijdersdeur erin zitten, die was wel prima op lengte.

Ook nog een beetje olie op m'n rempedaalscharnierpunt gezet, dat piepte nogal irritant.

Morgen mooi ritje maken richting het midden van het land, als het dit weer is gaat dat genieten worden :D.

Dankjewel René!

Gisteren moest de Visa voor de APK, helaas afgekeurd op een kapot voorwiellager. Ik had iets van de remmen verwacht, omdat hij niet zo lekker meer rolde. Dat bleek dus een wiellager te zijn. Ga het zelf vervangen, scheelt een boel geld...

Die zie je niet veel meer, zo'n oude Visa en dan nog in zo'n mooie staat.
58K is wel een extreem lage kilometerstand, heeft de wagen een tijd stilgestaan?
De snelheidsmeter gaat tot 220km/u, dat is wel heel optimistisch :)

Thanks! Ja hij heeft een aantal jaren stil gestaan bij een dealer binnen. Hij loopt 155 op de GPS, dus inderdaad een tikkeltje optimistisch, maar ach :T.

image.jpg

Z'n broertje(y)

Inmiddels zijn er alweer een paar nachtjes voorbij. Dus daarom maar wat foto's van m'n nieuwe aanwinst.

Vrijdagochtend naar Nieuw-Vennep gereden en daar een aanhangertje opgehaald. Toen door getogen naar Antwerpen. De heenweg verliep verrassend voorspoedig, geen files, geen oponthoud. In Antwerpen aangekomen de auto neergezet (plekje voor de deur :p) en Rob geholpen met de Crown. We waren in de veronderstelling dat de ontsteking kapot was, dus ik had een nieuwe bobine, vonkversterker en regelunit voor hem geregeld. Toen deze er na 45 minuutjes in zat deed hij het helaas nog steeds niet. Toen kwam ik op het idee om wat ontvlambaars rechtstreeks in de carb te spuiten, en toen liep hij even. Hij krijgt dus geen benzine. Zonde van het geld voor de onderdelen, maar ach, reserve kan nooit kwaad :p.

Toen naar de nieuwe aanwinst gereden. Deze op de aanhanger gezet en de terugreis ingezet. Dat ging iets minder voorspoedig helaas, veel file (wat verwacht je op vrijdagmiddag?). De E350 4-matic heeft zich echter bewezen als uitstekende trekauto. Ruim voldoende vermogen, erg stabiel en zuinig (1:9 valt me niet tegen).

13483008_917879251654382_2993914493202060485_o.jpg

13433072_917879258321048_5891712489674902939_o.jpg

13503109_917879291654378_5606744064020057058_o.jpg

13498137_917879298321044_961327530911477981_o.jpg

Meer foto's volgen vrijdag (staan nog op m'n computer thuis) :). Inclusief foto's van leuke tijdscorrecte goodies.

Dit gaat overigens wel betekenen dat de Visa weg moet :(.

Haha, geweldig (y) Ik was al door Rob getipt van je nieuwste aanwinst, komt volgens mij in prima handen! Wel jammer dat de Visa daardoor weg moet :(

Mechanix zei:
Gaaf! Was dit de Pony van Rob, of is het een wild exemplaar?
Pre-GAIK-platen, opgehaald in Antwerpen en eerst nog even Rob geholpen met de Crown. Wat gok je? ;)

Nissan GT-R zei:
3 is toch teveel?

Wel grappig die Pony van Rob. (y) Gefeliciteerd!
3 is niet zozeer te veel qua onderhouden, vooral qua tijd om mee te rijden, stalling en bankrekening in een ander zin. Ik wil het geld van de Visa gaan steken in de Pony, als ik die Visa hou heb ik simpelweg minder budget om hem op te knappen. Thanks trouwens, ben er echt heel blij mee :).

Escher zei:
Haha, geweldig (y) Ik was al door Rob getipt van je nieuwste aanwinst, komt volgens mij in prima handen! Wel jammer dat de Visa daardoor weg moet :(
Vind ik ook :(. Maar gelukkig komt er iets nóg leukers en bijzonderder voor terug :p.

Mechanix zei:
Gaaf! Was dit de Pony van Rob, of is het een wild exemplaar?
De ex van Rob. Wild zijn ze wel heel zeldzaam.

Zoals ik al zei op facebook: van de ene liefhebber naar de andere. (y) Ontzettend gaaf dat jij hem in je collectie op hebt genomen.

Veel plezier ermee!

Geweldig! Wel jammer dat het in de plaats van je Visa komt, of was die sowieso niet bedoelt als blijvertje?

Micha D. zei:
Toen kwam ik op het idee om wat ontvlambaars rechtstreeks in de carb te spuiten, en toen liep hij even. Hij krijgt dus geen benzine.

*kuch* ;)

Maar leuke auto Micha. Snel de Visa afmaken en verkopen. ;)

Micha D. zei:
Toen kwam ik op het idee (...)

Toen kwam papa D. op het idee. ;)

Ten overvloede, maar nogmaals veel plezier met dit unieke mini-paardje. Ik ben zeker dat 'ie bij jou in heel goede handen gaat zijn. Het ontbreekt mij gewoon aan tijd en handigheid om ervoor te zorgen, en de komende tijd ga ik ook niet in de buurt zijn. Dat is natuurlijk ook sneu. Bovendien heb jij nu een drieling van uiterst goedkope automobielen uit de jaren 80, maar elk op een volstrekt eigen manier. Een unieke combinatie, bij een unieke eigenaar. Zorg er goed voor, kerel!

Marc-827-vitesse zei:
Zoals ik al zei op facebook: van de ene liefhebber naar de andere. (y) Ontzettend gaaf dat jij hem in je collectie op hebt genomen.

Veel plezier ermee!
Thanks Marc! Gaat helemaal goed komen.

Wouter82 zei:
Geweldig! Wel jammer dat het in de plaats van je Visa komt, of was die sowieso niet bedoelt als blijvertje?
Thanks Wouter. Ik vind het ook jammer want de Visa is een fijne auto. Ik had hem wellicht dit jaar willen inruilen op een Daf of een BX, maar toen kwam de Pony op mijn pad.

Joël D. zei:
Micha D. zei:
Toen kwam ik op het idee om wat ontvlambaars rechtstreeks in de carb te spuiten, en toen liep hij even. Hij krijgt dus geen benzine.

*kuch* ;)

Maar leuke auto Micha. Snel de Visa afmaken en verkopen. ;)
Psstt, zeg jij nou maar niets :T. Thanks!

Rob0032 zei:
Toen kwam papa D. op het idee. ;)

Ten overvloede, maar nogmaals veel plezier met dit unieke mini-paardje. Ik ben zeker dat 'ie bij jou in heel goede handen gaat zijn. Het ontbreekt mij gewoon aan tijd en handigheid om ervoor te zorgen, en de komende tijd ga ik ook niet in de buurt zijn. Dat is natuurlijk ook sneu. Bovendien heb jij nu een drieling van uiterst goedkope automobielen uit de jaren 80, maar elk op een volstrekt eigen manier. Een unieke combinatie, bij een unieke eigenaar. Zorg er goed voor, kerel!
Ik dacht dat ik het was, maar maakt ook niet uit! M'n vader heeft in ieder geval goed geholpen.

Dankjewel Rob, ik ga m'n uiterste best doen om hem zo goed mogelijk te houden en natuurlijk op te knappen. Als je binnenkort weer in het land bent en hij rijdt dan kom ik je wel opzoeken :). Als ik het zou kunnen zou ik ze het het liefst alle drie naast elkaar houden, maarja, je weet hoe dat gaat. Bovendien is dat ook best stressvol, om 3 auto's te hebben, maar dat hoef ik jou niet te vertellen :p.

Had hem al voorbij zien komen op facebook, maar wat weer een geweldige aankoop :cool:(y)
Echte liefhebbers jullie.
Idd jammer dat de Vista nu weggaat, maar wel heel erg begrijpelijk.

Bofkont zei:
Had hem al voorbij zien komen op facebook, maar wat weer een geweldige aankoop :cool:(y)
Echte liefhebbers jullie.
Idd jammer dat de Vista nu weggaat, maar wel heel erg begrijpelijk.
Visa René :p. Zit geen t in.

Thanks! Inderdaad heel jammer, want de Visa is een heerlijke auto. Het voornaamste wat mij tegenstaat is dat hij buiten staat, dat vind ik gewoon heel jammer voor zo'n maagdelijke auto die toch redelijk roestgevoelig is. En als ik het geld kan investeren in een nieuw project dan doe ik dat graag.

Gewoon Dirk zei:
Hoe komt het eigenlijk dat de Pony op papier al ruim anderhalve maand terug van eigenaar is gewisseld?
Omdat de vorige eigenaar hem graag van z'n naam af wou hebben :).

Geweldige aanwinst! Dat de auto bij jou terecht is gekomen stelt me zeer gerust :) Deze unieke auto heeft gewoon een handige eigenaar nodig (of een eigenaar die er veel in wil investeren), want met name optisch verdient de auto aandacht. Ik verbaas me in dit topic iedere keer weer over je handigheid (jaloersmakend!), dus volgens mij ziet het er zonnig uit voor de Pony.

Thanks Rutger! Ik ga er goed voor zorgen :). Sleutelen in deze auto is ook heel simpel; motor ligt in de lengterichting en is dus zeer bereikbaar (in tegenstelling tot de Panda waar de ruimte toch vrij klein is, of de Visa waar het blok 45° achterover ligt). Ik hoop bij deze auto toch wel veel zelf te gaan doen :).

Maak het nou niet nog moeilijker :(. Ik vind het ook jammer dat hij weg moet.

Bij deze de hele fotoserie. Ik kan echt niet wachten om te gaan rijden!

SP1A1 by Micha Collection, on Flickr

SP1A5 by Micha Collection, on Flickr

Het raspaard en de Pony ;).

SP1A6 by Micha Collection, on Flickr

SP1A8 by Micha Collection, on Flickr

SP1A9 by Micha Collection, on Flickr

SP1A10 by Micha Collection, on Flickr

SP1A11 by Micha Collection, on Flickr

SP1A12 by Micha Collection, on Flickr

SP1A13 by Micha Collection, on Flickr

SP1A14 by Micha Collection, on Flickr

SP1A15 by Micha Collection, on Flickr

SP1A16 by Micha Collection, on Flickr

SP1A17 by Micha Collection, on Flickr

SP1A18 by Micha Collection, on Flickr

De zwarte hendel in de deuropening is de (enige) ontgrendeling van de achterklep. Bijzondere plek, maar op zich helemaal niet verkeerd.

SP1A19 by Micha Collection, on Flickr

SP1A20 by Micha Collection, on Flickr

En vandaag ook een leuk setje folder binnen gekregen, van de Pony en de Visa! Zal ze naar goed gebruik wel weer een keertje scannen.

Leuk die Pony, die zie je ook nooit meer.
Goede basis om deze weer helemaal mooi te maken

Die motorkap past nog niet zo mooi en de kleur lijkt ook wat af te wijken.
Is die er later op gezet?

Je vader heeft overigens een prachtig wagenpark, dus je hebt het autovirus van je vader :)
Zou je niet liever een auto met meer vermogen willen hebben?

spyderweb zei:
Leuk die Pony, die zie je ook nooit meer.
Goede basis om deze weer helemaal mooi te maken

Die motorkap past nog niet zo mooi en de kleur lijkt ook wat af te wijken.
Is die er later op gezet?

Je vader heeft overigens een prachtig wagenpark, dus je hebt het autovirus van je vader :)
Zou je niet liever een auto met meer vermogen willen hebben?
Bedankt! Ik kan zelf juist genieten van simpele auto's, vooral nu als student is dit lekker betaalbaar. Ik zeg niet dat ik later geen snelle auto wil hoor, ik hou gewoon van allebei. En als ik iets snels of comfortabels nodig heb dan mag ik altijd elke auto van m'n vader lenen :).

De hele bovenkant is verkleurd, motorkap, dak, achterklep. Ik weet niet of hij ooit is overgespoten of iets dergelijks, of dat de lak gewoon slecht is vanaf het begin. Ik denk een combinatie van beiden.

Nissan GT-R zei:
Mooie fotoserie (y)
Thanks Nico!

Bijzonder, die kofferklepontgrendeling. Dan moet je dus altijd de deur openen voordat je de koffer kan ontgrendelen. Vraag me af wat voor redenatie daar achter zit!:)

De Pony is helemaal fantastisch, qua kleur, qua originele uitstraling én natuurlijk met de pre-GAIK platen! Ga je ook echt zo rijden met deze platen?

Dat is hartstikke verboden. Echt belachelijk dat die dingen er nog op zitten. De politie zou daar eens op moeten handhaven!

rzasa zei:
Van harte, mooi dat de Pony een goede stal heeft gevonden.
Bedankt! Ik hoop dat ik hem kan bieden wat hij nodig heeft :).

Mechanix zei:
Bijzonder, die kofferklepontgrendeling. Dan moet je dus altijd de deur openen voordat je de koffer kan ontgrendelen. Vraag me af wat voor redenatie daar achter zit!:)
Ja geweldig! Ik vind het best handig dat je geen sleutel nodig hebt. Bij de Panda moet ik altijd de auto weer uitzetten om m'n achterklep te kunnen openen omdat de sleutel aan m'n sleutelbos zit.

AlbertsH zei:
De Pony is helemaal fantastisch, qua kleur, qua originele uitstraling én natuurlijk met de pre-GAIK platen! Ga je ook echt zo rijden met deze platen?
Bedankt Albert. De 5 tinten groen zijn stuk voor stuk prachtig! Nee hier in de randstad durf ik dat echt niet aan. Bekeuring is me een beetje te duur, kun je een hoop leuke dingen van doen ;).

Rob0032 zei:
Dat is hartstikke verboden. Echt belachelijk dat die dingen er nog op zitten. De politie zou daar eens op moeten handhaven!
*Pakt popcorn en een biertje*.

Wat leuk, we hadden de Pony al een tijdje niet meer gezien in dit theater. Veel plezier ermee! Hoop er veel over te gaan lezen.

Stiekem vind ik hem leuker dan de Visa...

Bedankt Twix! Gaat zeker goed komen, ik zal weer veel gaan updaten zoals jullie gewend zijn. Maar eerst de Visa :p.

Ik heb weer wat folders ingescand van zowel de Visa (hier) als de Pony (hier). Die van de Panda staan er uiteraard ook nog (hier).

Terug
Bovenaan