Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

520d kennende gaat ie niet tegen een gerafeld stuur aankijken. Hij laat het herstellen of hij ruilt de auto in :)
Maar misschien ligt het aan de foto en is er niets aan de hand.
 
Scherp gezien! Ik moet zeggen dat het mij nog niet was opgevallen. Ik ga meteen kijken!

Edit: een ramp! Inderdaad een oneffenheidje.

image_11.jpg
 
TYN zei:
Wat zijn je plannen met de 190 trouwens? Of is 'ie echt 100% zoals hij er nu bij staat?

Hij is 100%. Ik ga er gewoon lekker mee rijden en er helemaal niets aan doen. Ik heb wel de voorruit even stickervrij gemaakt. Daar zaten wat verzekeringsbewijzen geplakt en dat hoeft voor mij niet. De sticker van de leverende dealer op het kofferdeksel laat ik wel zitten. Die is origineel en intact. Een leuk detail wat mij betreft.

Technisch is hij helemaal in orde, alles wat moest, is aangepakt. Nog wat detailplaatjes die ik gisteravond nog schoot:

image_12.jpg

image_14.jpg

image_15.jpg

image_17.jpg
 
Doe mij die sullige pakezel maar. Die lelijke wielen vervangen door een setje AMG's en klaar!
 
Het is niet te geloven hoe nieuwe deze is. Ik sta zelf ook nog steeds verbaasd. Het is echt alsof je in 1987 met een demo de showroom uitrijdt. Hij rijdt ook echt op alle fronten als nieuw. Echt een bijzondere ervaring, terwijl ik toch altijd kwalitatief goede youngtimers heb gereden.
 
Zemelaar zei:
Het zijn beide stations en ze hebben beide een AMG 3,6 liter. Maar toch lijkt de ene een sullige pakezel en de andere een snelle besteller.

Alletwee grijs kenteken en alletwee de OZ Racing er onder, terwijl dat 17" Styling II AMG moet zijn. De sullige pakezel is tevens behangen met after-market rommel. Jammer, jammer.
 
500 E zei:
Alletwee grijs kenteken en alletwee de OZ Racing er onder, terwijl dat 17" Styling II AMG moet zijn. De sullige pakezel is tevens behangen met after-market rommel. Jammer, jammer.

Is dat OZ Racing? Ik weet zulke dingen niet. Is dat dan wel origineel AMG?

Want ze staan wel in de brochures. In deze bijvoorbeeld.
 
OZ Racing is OZ Racing, maar werd door AMG gemonteerd in de jaren tachtig. Origineler AMG kun je niet hebben. Ze horen niet onder een E 36 AMG; daar hoort Styling II onder in 17" met een gepolijste rand.
 
500 E zei:
Ha, 350.000 alweer? Mooi man(y)

Ja, dat zijn bijna 270 000 uiterst fijne eigen kilometers, nooit laten staan en eigenlijk niks aan gehad. Ik dank elke avond op blote knietjes o.a. ene MH voor dit Wunder Der Technik. :D
Net even gecheckt, en inclusief de gigantische afschrijving kom ik op 0,20€/km uit all-in. En dat voor premium rijgenot en vele jaloerse blikken.

Nu moet ik wel wat puntjes op de "i" zetten, deuren beetje afstellen, de hydraulische stoters tikken volgens mij dus moeten vervangen en de brandstofpomp mag een onderhoudsbeurtje hebben, die lekt een beetje.

TYN zei:
Een W124T diesel met airco en zonder astronomische kilometerstand, ga er maar aan staan. Ze zijn dun gezaaid geloof ik. Deze vind ik wel gaaf. (y)g[/img]

Daar kwam ik ook achter ja. Maar intussen heeft vrouwlief e.e.a. gevetoed (huidige kleur is goed en we weten wat we hebben) dus is dit van de baan. Daarnaast komt er misschien een leasebak dus ik moet heroverwegen. Wellicht een W124 cabrio voor erbij? :T
 
Dit is een belangrijk document voor mij. Een bevestiging.

De eerste keer dat ik op een officieel papier zie dat 3314 cm[sup]3[/sup] en 185 kW zijn eingetragen.

Hoort bij deze weergaloze auto.
 
jrtdsm.jpg


124.222.17030 Deze dus uit 1989.

etcqw5.jpg


10 stuks verder

124.222.17040 Deze uit 11/1991.

2uzdx8i.jpg


Plaatjes zijn anders. Echter, die uit 1989 heeft ook wel zo'n plaatje. Ik zie 'm tenminste hier ook, bij de radiateur. Zal die andere wel bij de deurpost zitten.

Interessanter is, wat zeggen die twee plaatjes.
Is die eerst in Affalterbach geweest? En daarna naar AMG Japan?

En wie heeft wanneer wat gedaan?
 
Hier staat de 300 al anderhalve week bij de garage. In de vakantie gestrand in Makkum. Vandaag een nieuwe (gebruikte) spinnenkop afgeleverd. Begint die monteur te piepen dat hij niet compleet is. Want geen opbouwstukken. Oei daar ging mijn vertrouwen in de garagist. Voor zover ik weet als leek is de spinnenkop het tussendeel. Want die gaat naar verloop altijd stuk. Duur onderdeeltje trouwens nieuw. Ik heb al bedragen van €1700 gehoord. Maar wel wrang dat ik met de RaRo, pechstatistiek numero uno, onderdelen voor de w124, pechstatistiek eeuh nooit, moet halen.:)
 
Balen zeg, Michel!

Ik zit nog steeds wat te neuzen voor een w124. Ik wil er toch eens in rijden. Zelf zou ik er weinig kilometers mee maken, maar eentje van voor 1988 is niet duur in bezit :cool:
 
Dit zie je ook niet vaak, een redelijk net exemplaar met origineel Nederlands kenteken! (y)
<https://www.speurders.nl/overzicht/autos/klassiekers-en-oldtimers/f_brandstof-benzine/page/14/nette-mercedes-200-serie-2-3-230-e-aut-1987-grijs-152010976.html>

De volgende is wel een import, maar wat een mooi ding! Maar twee foto's, maar ze zeggen genoeg. Top kleur ook. En onlangs gekocht bij Auto Timon. Daarom vind ik de vraagprijs ook wat laag. Wat jullie?
<https://www.speurders.nl/overzicht/autos/klassiekers-en-oldtimers/f_brandstof-benzine/page/17/mercedes-230e-w124-z-g-a-n-151978447.html>
 
Barri zei:
Dit zie je ook niet vaak, een redelijk net exemplaar met origineel Nederlands kenteken! (y)
<https://www.speurders.nl/overzicht/autos/klassiekers-en-oldtimers/f_brandstof-benzine/page/14/nette-mercedes-200-serie-2-3-230-e-aut-1987-grijs-152010976.html>

De volgende is wel een import, maar wat een mooi ding! Maar twee foto's, maar ze zeggen genoeg. Top kleur ook. En onlangs gekocht bij Auto Timon. Daarom vind ik de vraagprijs ook wat laag. Wat jullie?
<https://www.speurders.nl/overzicht/autos/klassiekers-en-oldtimers/f_brandstof-benzine/page/17/mercedes-230e-w124-z-g-a-n-151978447.html>
Nette exemplaren.(y) . Je moet er 1 gereden hebben.
 
Barri zei:
De volgende is wel een import, maar wat een mooi ding! Maar twee foto's, maar ze zeggen genoeg. Top kleur ook. En onlangs gekocht bij Auto Timon. Daarom vind ik de vraagprijs ook wat laag. Wat jullie?
<https://www.speurders.nl/overzicht/autos/klassiekers-en-oldtimers/f_brandstof-benzine/page/17/mercedes-230e-w124-z-g-a-n-151978447.html>

Auto stond lang te koop bij Timon, en ik denk niet dat de huidige eigenaar er veel op gaat verliezen.
 
Bij AutoTimon zie ik 'm vreemd genoeg niet staan bij 'verkocht'. Maar zo eentje lang te koop? Is er wat mis mee, of is deze uitvoering gewoon niet gewild?
 
gullideckel zei:
Mijn E220 komt ook te koop omdat ik al een tijdje een bedrijfswagen heb gekregen. Het gaat om volgend exemplaar:

Ik zet hem eerst hier te koop omdat ik liefst zou hebben dat hij naar een liefhebber gaat en ik weet dat die hier te vinden zijn.

https://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,4235190,5076958#msg-5076958
https://www.spritmonitor.de/en/detail/541545.html (Je ziet dat ik gestopt ben met het gedetailleerde overzicht op spritmonitor bij te houden in 2013, omdat ik toen een tijdelijke bedrijfswagen had. Ik heb wel alle facturen bijgehouden op een 3-tal tankbonnetjes na)

The Good:

+ Zeldzame combinatie van opties en absoluut geen kale benz
+ Recente banden (geen 15k km) Goodyear efficient grip performance (Geen goedkope brol)
+ Nieuwe batterij maart 2015 (aangekocht bij Mercedes, factuur bijgeleverd)
+ Nieuwe uitlaat (Bosal, juli 2014)
+ Nieuwe oliedruksensor, OVP, zekeringen
+ Zonnedak gesmeerd met het officiele MB zonnedak vet (don't ask, lange discussie op US forum en ik ben gevolgd omdat ik vind dat een Benz volgens de gold standard onderhouden moet worden)
+ Steeds RUIM op tijd olieverversingen gedaan met de correcte MB spec 229.1 olie en kwaliteits Mann oliefilters. Je krijgt er ook 10l olie en enkele oliefilters bij
+ Nieuwe bougies (en nog een set bijgeleverd)
+ Km stand 139k km
+ Kleine roestplek boven de wielkast laten herstellen bij oldtimer en schadespecialist. Zonder verfdiktemeter vind je nooit waar. Verder is de wagen roestvrij, wielkasten en bodem zijn beenhard.

+/- Technische keuring is gebeurd in september, maar is toen afgekeurd wegens vocht in de koplamp. Ik ben niet meer teruggeweest omdat ik toen al mijn bedrijfswagen had. De rest was hij helemaal geslaagd. Ik moest enkel terugkeren voor de koplamp.

The bad:
- Remvloeistof en servovloeistof moeten vervangen worden
- Aan de passagierszijde is het knopje voor de elektrische regeling afgebroken maar de verstelling werkt perfect
- Thermometerdisplay is kapot
- iPhone houder gemonteerd op het dashbord, zie foto's
- Centrale vergrendeling van de koffer werkt niet, enkel met de sleutel op de koffer te openen
- Het contactslot is ooit vervangen, waardoor deze een andere sleutel heeft dan de deuren.
- Het slot van de passagiersdeur is kapot.

The Ugly:
- Hij staat in België en is momenteel niet gekeurd wel ingeschreven en verzekerd (zie bovenstaand).
- Hij heeft een tijdje stilgestaan (okt - maart, op enkele ritten na). Toen ik er vandaag mee reed draaide hij stationair ruw en hield een te laag toerental aan. Eens aan het rijden enkel nog smoothness. Hoogstwaarschijnlijk staat het mengsel te arm, wat stationair problemen geeft. Ik ben bij het stoppen ook enkele keren stilgevallen hierdoor. Ik heb momenteel geen multimeter hier, ik zal binnenkort het mengsel eens uitmeten.

Alle vragen/opmerkingen zijn welkom via PM

De Benz is binnengeweest bij een onafhankelijke Mercedes specialist en heb net het nieuws gekregen dat de kabelboom het begeven heeft. Dit is een gekend W124 probleem dat voorkomt vanaf de Mopf2 helaas. De kabelboom vervangen zou op 1200 EUR komen. Helaas heb ik door de komst van een bedrijfswagen te weinig tijd om ermee te rijden waardoor ik de kost niet meer ga maken. Ik heb hem op kapaza.be te koop gezet voor 1800 EUR, maar voor een echte liefhebber wil ik er nog wel een beetje vanaf doen, of er een set goede winterbanden op goede alu MB velgen bij doen...
 
https://www.subito.it/vi/136643704.htm

Mercedes AMG 5.6 c.c , 8 cilindri a V, 32 valvole, 480 cv., velocità oltre 310 Km/h, anno 1991, Km 80.000, differenziale Torsen 90%, sospensioni Blisten a gas, cerchi scomponibili 8,5 x 17", freni a disco Teves forati, ABS, appendici aerodinamiche complete, fondo piatto, cruise control, estintore con relativo attacco, sedili sportivi in pelle di bufalo totalmente elettrici e riscaldabili con memorizzazione 3 guide, servo sterzo, specchietti laterali elettrici, fari fendinebbia e di profondità supplementari da 100 wt, alzacristalli elettrici su tutti i finestrini, chiusura centralizzata, tettuccio apribile elettricamente, climatizzatore, televisore analogico e digitale Philips, frigo bar, radio Beker, antifurto con immobilizzatore Med, volante e cambio in pelle originale e marchiata AMG, batteria grossa capacità collocata nel portabagagli, serbatoio carburante supplementare da lt. 90, assemblata dalla AMG di Affalterbach (Stoccarda) su richiesta del proprietario in periodo antecedente alla costruzione in serie iniziata nel 1995 quindi pezzo unico, due proprietari, perfetta, da amatore privato vende.
Tel.0107092229 oppure 335360784

Eigenaar heeft me nog 15 foto's gestuurd. Motor zou 480 pk hebben. Uit een 5,6 liter. Ik weet het niet. Vind het een sterk verhaal.

10ql7ja.jpg


Feit is wel dat deze zeldzame auto's, gedreven door de alsmaar stijgende prijzen, ineens op de markt komen. Waar ze tot voor kort in de verzameling bleven, wil men ze nu te gelde maken.
 
De foto is al vier jaar oud. Maar soms komen de meest zeldzame exoten uit Italie :cool:
 
500 E zei:
De foto is al vier jaar oud. Maar soms komen de meest zeldzame exoten uit Italie :cool:

Dacht het wel ja. Trouwens, deze is wel recent. Wat heet, net binnen.

14xngr9.jpg


And guess what, hier nog één. De 14008. Van januari 1987. RHD. Ex Jeff Lynne. Ex Meneer Harrison.

2n89atx.jpg
 
Dit is de 14008. Vind het wel mooi gevonden, 560 E AMG.

oiu8gk.jpg


Maar misschien moet die eerst bij Marco of bij Douwe te koop staan voordat die interessant wordt gevonden. ;)
Binnen de kaders denken noem ik dat. :LOL:
 
Ik heb meer moeite met deze vreselijk lelijke dorpel. Die omgekeerd omgebogen lijn. Vreselijk.

2yyzjnc.jpg
 
https://www.petrolicious.com/amg-hammered-out-superb-performance-in-the-80s

fkprfs.jpg
 
VIN WDB1240361C037007. Er staat Limited maar de vin decoder geeft alleen code 957 voor AMG Technik Paket. Code 958 voor Limited Edition geeft die niet.

Is trouwens mijn [size=large]22[/size]ste W124 met code 957. Waarbij dus af fabriek de zesliter AMG is ingebouwd.
 
https://www.ebay.com/itm/1989-Mercedes-Benz-E-Class-AMG-Hammer-/111812330615?&_trksid=p2056016.m2518.l4276

Op een paar redelijk onbelangrijke details na, de donkere achterste zijruiten en de witte wijzerplaten, een lekker exemplaar hoor.
 
Er is zoveel lekkers. Zoals deze bekende E 60 Limited, nu met mooie grote foto's.

Je zal toch Frits Goldschmeding heten. Dan koop je 'm zoals ik wat koop bij bol.com.
Alhoewel, man is over de 80, lees ik. Zal 'm zo'n auto dan nog wel boeien? Hm, waarom eigenlijk ook niet?

Robert Forster blijft trouwens aan zijn 12 Stückzahl hangen. Tegen beter weten in. Zal wel politiek zijn. Ach, ik bemoei me er ook niet mee. De auto is prachtig. Daar gaat het om.
 
En anders is er altijd nog deze. Nog wel!

Met goodies van Koenig Specials, Lotec, BBS en Albrex is die zo verkocht uiteraard. :)

29m239g.jpg
 
Ja, gek he, een schuifdak maakt een auto zoveel 'rijker en dikker', ook al blijft ie dicht. Wel mooi ding dit, maar die 4-matic uit die tijd ben ik altijd beetje huiverig voor, hoe mooi ook.
 
Schuifmans, wiswasjes, Check!
mercedes-benz-500-limousine-1991-occasion


mercedes-benz-500-limousine-1991-occasion


Wel even de achterlampjes OEM maken. En je familie inlichten dat je een taxi voor veul geld hebt aangeschaft. Maar wat een apparaat is dit. Richtig ganz geil. Oder?
 
Liever een kleurtje dan een dakje:

$_27.JPG


$_27.JPG


$_27.JPG

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=195121163&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&zipcode=&colors=BLUE&isSearchRequest=true&scopeId=C&minFirstRegistrationDate=1990-01-01&maxFirstRegistrationDate=1994-12-31&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.modelDescription=500E&pageNumber=1
 
@Wouter: Werkelijk? Die Auspuff? Die gril?

Mijn maag zegt nee. En mijn hart protesteert ook nadrukkelijk.
 
Kom nou, Wouter. Daarmee scoor je geen punten hier. :)
Die van Dio is perfect: een zwart/zwart MoPf1 met oranje knippers en achtgaatsen. Ook gewoon in de Lage Landen te vinden trouwens: 1, 2.

Een 500E verveelt nooit. Ooit heb ik er een. Let maar op.
 
Dionysus zei:
Wat een heerlijke unit.

Het wordt tijd dat er een Sacco-unit naast die kekke Z3 komt te staan.

Ik kwam dit geweldige ding nog tegen:

Een dikkere S124 is nauwelijks denkbaar, of er moet AMG of Brabus op staan. Ik vind het extra leuk dat 'ie wordt aangeboden door een particulier. Een overduidelijk welgestelde Duitser die het ding mee naar z'n huis in Italië heeft genomen. Mooi verhaal. :D
 
Hallo!!

Dit is mijn w124-300E Usa uit 1986 met 194.000 km op de teller













Staat momenteel bij vertrouwde monteur en wordt helemaal in orde gemaakt(polijst,olie/Filters etc....

Daarna zal hij als liefhebbersauto/hobby gebruikt worden(Dus niet in de winter of voor dagelijks gebruik.

Heb ook nog btw de originele becker mexico Model 753 maar die is niet te zien op de foto.

Mvg Michael
 
Mooi ding! En een paar hele fraaie opties. (y)

Wat is het verhaal erachter? En deze foto's lijken me niet in Nederland genomen; eerder 'iets' meer naar het Oosten.
 
Waar moet ik beginnen?:)

laten we het zo zeggen:Ik wou me altijd al een oude mercedes kopen omdat ik toch veel verhalen heb gehoord over hoe betrouwbaar en degelijk ze zijn.

Eerst zat ik te kijken voor een 190 maar hoe meer ik mij verdiepte..hoe hoger ik wou gaan.

Uiteindelijk wou ik toch voor het topmodel gaan in de 124 serie en dat vooral omdat deze auto's kwailitatief zeer hoog liggen.

Na wat speuren op internet ben ik er eentje tegengekomen:p

De wagen zelf is Full option 1986 300E met volgende opties:Elektrische stoelen verstelbaar met 2xmemory,Elektrisch verstelbaar stuur,Airbag bestuurder,Elektrisch schuifdak,Cruise control,Climate Control(met airco),4xelektrische ramen,Fader instelling boxen,Origineel werkende bose installatie,Asr,Abs,armsteun voor en achter,elektrisch verstelbare antenne en noem maar op.


Het belangrijkste voor mij was dat de motor goed liep en de versnellingsbak werkte ook naar behoren en hij kwam uit Californie, dus van onder en boven zo goed als geen roest.

De wagen zelf was 27 jaar in bezit van een advocaat die hem altijd bij de mb benz dealer heeft laten onderhouden en hij heeft alle papieren/Rekeningen bijgehouden (van sommige werd ik best wel bang als je zoal kijkt wat een dealer voor prijzen vraag t:rolleyes:.

Nadat ik de wagen gekocht had heb ik na veel youtube videos van deze wagen toch maar even gekeken of de spanningsregelaar gaar.Dit omdat ik op vakantie wou gaan naar polen en ik geen zin had in pech onderweg (y) en na het meten van de accu bleek dat de spanningsregelaar helemaal op was..toch maar even geluk gehad:p

Daarna heb ik zonder enige problemen 1500 km gereden en moet echt zeggen:Wat een heerlijke wagen is dit!!

Ik heb 8 jaar lang een opel calibra gereden en nadat ik in deze auto heb gereden vroeg ik mij echt af waarom ik deze auto niet gelijk gekocht heb:p

Na mijn vakantie in polen heb ik de wagen bij een kennis van mij achtergelaten die hem helemaal opknapt zoals:De airco/Antenne/lak polijsten en sommige elementen opnieuw spuiten/Olie+filters/Injectoren.


Daarna zal hij in de garage staan en alleen voor hobby gebruikt worden of voor de zomer want ik vind het zonde om hem dagelijks te rijden.

De fotos zijn Btw genomen in sklarska poreba dat ligt in de bergen bij de pools/Tsjechische grens.

Mvg Michael
 
Mooi! Echt USA specs. Ook de kleurencombinatie inderdaad. Zet je die Becker terug?
 
Leuk verhaal! Heb je hem zelf uit de VS gehaald?

Hij verdient zo te zien wel een poetsbeurt. :)

michanus123 zei:
Elektrisch verstelbaar stuur, (...)

Gaaf! Ik wist geeneens dat dat bestond. Heb je daar een foto van?
 
Terug
Bovenaan