Waar moet ik beginnen?
laten we het zo zeggen:Ik wou me altijd al een oude mercedes kopen omdat ik toch veel verhalen heb gehoord over hoe betrouwbaar en degelijk ze zijn.
Eerst zat ik te kijken voor een 190 maar hoe meer ik mij verdiepte..hoe hoger ik wou gaan.
Uiteindelijk wou ik toch voor het topmodel gaan in de 124 serie en dat vooral omdat deze auto's kwailitatief zeer hoog liggen.
Na wat speuren op internet ben ik er eentje tegengekomen
De wagen zelf is Full option 1986 300E met volgende opties:Elektrische stoelen verstelbaar met 2xmemory,Elektrisch verstelbaar stuur,Airbag bestuurder,Elektrisch schuifdak,Cruise control,Climate Control(met airco),4xelektrische ramen,Fader instelling boxen,Origineel werkende bose installatie,Asr,Abs,armsteun voor en achter,elektrisch verstelbare antenne en noem maar op.
Het belangrijkste voor mij was dat de motor goed liep en de versnellingsbak werkte ook naar behoren en hij kwam uit Californie, dus van onder en boven zo goed als geen roest.
De wagen zelf was 27 jaar in bezit van een advocaat die hem altijd bij de mb benz dealer heeft laten onderhouden en hij heeft alle papieren/Rekeningen bijgehouden (van sommige werd ik best wel bang als je zoal kijkt wat een dealer voor prijzen vraag t

.
Nadat ik de wagen gekocht had heb ik na veel youtube videos van deze wagen toch maar even gekeken of de spanningsregelaar gaar.Dit omdat ik op vakantie wou gaan naar polen en ik geen zin had in pech onderweg

en na het meten van de accu bleek dat de spanningsregelaar helemaal op was..toch maar even geluk gehad
Daarna heb ik zonder enige problemen 1500 km gereden en moet echt zeggen:Wat een heerlijke wagen is dit!!
Ik heb 8 jaar lang een opel calibra gereden en nadat ik in deze auto heb gereden vroeg ik mij echt af waarom ik deze auto niet gelijk gekocht heb
Na mijn vakantie in polen heb ik de wagen bij een kennis van mij achtergelaten die hem helemaal opknapt zoals

e airco/Antenne/lak polijsten en sommige elementen opnieuw spuiten/Olie+filters/Injectoren.
Daarna zal hij in de garage staan en alleen voor hobby gebruikt worden of voor de zomer want ik vind het zonde om hem dagelijks te rijden.
De fotos zijn Btw genomen in sklarska poreba dat ligt in de bergen bij de pools/Tsjechische grens.
Mvg Michael