Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Helaas, verkocht.Snipe zei:Het klinkt wel als een auto voor mij, zo'n XJR..!
Aras zei:Helaas, verkocht.Snipe zei:Het klinkt wel als een auto voor mij, zo'n XJR..!
Waar de dealers geen Up of Aygo meer verkopen, doen mijn favoriete Youngtimerspecialisten aardige aantallen.
Ik was pas bij een Suzuki-dealer hier in de buurt, die heeft de 2e verdieping al volstaan met Aston Martins en oude Benzen. De W124 cabrio had alleen zulke dikke druipers op het linkervoorscherm en motorkap, als ik die had zou ik het volgende weekend niet halen.500 E zei:Aras zei:Helaas, verkocht.Snipe zei:Het klinkt wel als een auto voor mij, zo'n XJR..!
Waar de dealers geen Up of Aygo meer verkopen, doen mijn favoriete Youngtimerspecialisten aardige aantallen.
Het is wel de bedoeling dat de Ups en de Aygo's ook weer verkocht gaan worden, want voor je het weet zit er weer een 'gewone' autohandelaar in onze leuke branche te wroeten.
Shame really, it's a Cool car, just who ever picks it up Needs to know that they are looking @ an easy 20-30K to go through and do tend to the more glaring issues, more if they really want to make everything first rate.
Hij heeft een pand in Baarn gekocht, het moet over 2 jaar open gaan. Geweldig wat de man bij elke auto kan vertellen.Bofkont zei:Prachtige collectie benzen heeft Nico Ockhuisen
Als het goed is bouwt hij een museum, zou ergens dit jaar klaar moeten zijn.
Loosdrecht (omgeving)
Bofkont zei:Prachtige collectie benzen heeft Nico Ockhuisen
Als het goed is bouwt hij een museum, zou ergens dit jaar klaar moeten zijn.
Loosdrecht (omgeving)
Aras zei:Als zo'n 200d w115 12000km heeft gelopen en echt nieuw is, plus een mooi verhaal er achter, (...)
Da is een w211, waar een of andere kunstenaar op los is gegaan. die heeft hij gehad van MB Nederland. Die valt idd erg buiten de boot. Net als de paarse w220 en c215. Maar alles is in nieuwstaat met hele lage km standen. De tijd zal deze auto's van zelf bijzonder maken.TYN zei:Leuke foto's Aras, lijkt me echt een prachtige collectie! Maar wat is dat ding linksonder op de tweede foto? Zo te zien een 'vrij bijzonder uitgevoerde' W203, die enigszins misplaatst lijkt tussen al het andere lekkers.
Aras zei:De tijd zal deze auto's van zelf bijzonder maken.
Een captain of industry die 25 jaar geleden het absolute summum op autogebied bestelde,
Zemelaar zei:Dan had hij de zesliter AMG wel besteld.
TYN zei:Zemelaar zei:Dan had hij de zesliter AMG wel besteld.
Het summum voor normale mensen, Zemelaar. :T Het moet in die kringen wel een beetje zakelijk verantwoord blijven.
Zemelaar zei:
520d zei:@TYN: ik snap je punt, maar vind dan maar eens exemplaar waarbij het verhaal echt de moeite waard is. Niet zo eenvoudig.
Zemelaar zei:Gisteren aan een nieuwe bank in de woonkamer begonnen. De vorige stond daar al sinds 1998. Had ik die bank soms ook moeten houden om zijn geschiedenis?
Zemelaar zei:Een bijzondere geschiedenis. Hoezo? Maakt het de auto meer bijzonder als die ook in Noorwegen en Litouwen is geweest? I.p.v. alleen maar in Nederland bijvoorbeeld.
Gisteren aan een nieuwe bank in de woonkamer begonnen. De vorige stond daar al sinds 1998. Had ik die bank soms ook moeten houden om zijn geschiedenis?
520d zei:Maar zou jij dan nog aan zo'n auto willen beginnen? Persoonlijk lijkt het mij leuker een auto te hebben die met je mee oud wordt. Nu lukt mij het tot op heden niet om ze lang te houden, maar ik zou zo'n geschiedenis best zelf willen schrijven. Je zult zien dat er een moment komt waarop jij afscheid gaat nemen van de 250D. Maar eigenlijk moet je hem dan wegzetten. Dan schrijf je zelf geschiedenis. En een bijzondere!
Dionysus zei:Zoals een aantal van u al weet, qua prijzen ben en blijf ik een n00b. "Echt geen idee."
Kom ik deze Baby Sacco unit tegen. Geen 15-gaatsjes, een interieur dat mijn grootmoeder als ouderwets zou beschrijven, geen achterhoofdsteununits. En de kleur van deze 190 kan je vergelijken met de kleur van die kipfilet die net even te lang in de koelkast heeft gelegen.
Maar ik vind dit wel een erg gaaf apparaat. Voor een goeie 4K op te halen. Scheckheft, km-standje waar je "ja" tegen zegt.
Los van de ook nog ontbrekende wiswasjes, mis ik iets?
TYN zei:Bovenstaand exemplaar is natuurlijk hartstikke leuk, precies om de door smarter reeds genoemde redenen. Maar persoonlijk zie ik geen reden om ooit een W201 boven een W124 te verkiezen (2.3/2.5 uitgesloten). Ik heb evenwel nog nooit een W201 gereden te hebben, dus pin me er niet op vast.
gullideckel zei:Mijn E220 komt ook te koop omdat ik al een tijdje een bedrijfswagen heb gekregen. Het gaat om volgend exemplaar:
Ik zet hem eerst hier te koop omdat ik liefst zou hebben dat hij naar een liefhebber gaat en ik weet dat die hier te vinden zijn.
https://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,4235190,5076958#msg-5076958
https://www.spritmonitor.de/en/detail/541545.html (Je ziet dat ik gestopt ben met het gedetailleerde overzicht op spritmonitor bij te houden in 2013, omdat ik toen een tijdelijke bedrijfswagen had. Ik heb wel alle facturen bijgehouden op een 3-tal tankbonnetjes na)
The Good:
+ Zeldzame combinatie van opties en absoluut geen kale benz
+ Recente banden (geen 15k km) Goodyear efficient grip performance (Geen goedkope brol)
+ Nieuwe batterij maart 2015 (aangekocht bij Mercedes, factuur bijgeleverd)
+ Nieuwe uitlaat (Bosal, juli 2014)
+ Nieuwe oliedruksensor, OVP, zekeringen
+ Zonnedak gesmeerd met het officiele MB zonnedak vet (don't ask, lange discussie op US forum en ik ben gevolgd omdat ik vind dat een Benz volgens de gold standard onderhouden moet worden)
+ Steeds RUIM op tijd olieverversingen gedaan met de correcte MB spec 229.1 olie en kwaliteits Mann oliefilters. Je krijgt er ook 10l olie en enkele oliefilters bij
+ Nieuwe bougies (en nog een set bijgeleverd)
+ Km stand 139k km
+ Kleine roestplek boven de wielkast laten herstellen bij oldtimer en schadespecialist. Zonder verfdiktemeter vind je nooit waar. Verder is de wagen roestvrij, wielkasten en bodem zijn beenhard.
+/- Technische keuring is gebeurd in september, maar is toen afgekeurd wegens vocht in de koplamp. Ik ben niet meer teruggeweest omdat ik toen al mijn bedrijfswagen had. De rest was hij helemaal geslaagd. Ik moest enkel terugkeren voor de koplamp.
The bad:
- Remvloeistof en servovloeistof moeten vervangen worden
- Aan de passagierszijde is het knopje voor de elektrische regeling afgebroken maar de verstelling werkt perfect
- Thermometerdisplay is kapot
- iPhone houder gemonteerd op het dashbord, zie foto's
- Centrale vergrendeling van de koffer werkt niet, enkel met de sleutel op de koffer te openen
- Het contactslot is ooit vervangen, waardoor deze een andere sleutel heeft dan de deuren.
- Het slot van de passagiersdeur is kapot.
The Ugly:
- Hij staat in België en is momenteel niet gekeurd wel ingeschreven en verzekerd (zie bovenstaand).
- Hij heeft een tijdje stilgestaan (okt - maart, op enkele ritten na). Toen ik er vandaag mee reed draaide hij stationair ruw en hield een te laag toerental aan. Eens aan het rijden enkel nog smoothness. Hoogstwaarschijnlijk staat het mengsel te arm, wat stationair problemen geeft. Ik ben bij het stoppen ook enkele keren stilgevallen hierdoor. Ik heb momenteel geen multimeter hier, ik zal binnenkort het mengsel eens uitmeten.
Alle vragen/opmerkingen zijn welkom via PM